NEĮGALUMO IR DARBINGUMO NUSTATYMO TARNYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENS SU NEGALIA PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO IR KEITIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 20 d. Nr. V-75

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 pakeitimo įstatymo 3 straipsnio 4 ir 8 dalimis, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo (2022 m. gruodžio 20 d. įstatymo Nr. XIV-1722 redakcija) 15 straipsnio 1 dalies 7 punktu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. kovo 3 d. įsakymo Nr. A1-140 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 pakeitimo įstatymą“ 1.2.1 papunkčiu:

1. Tvirtinu Asmens su negalia pažymėjimo išdavimo ir keitimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Įpareigoju Teisės ir personalo skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui.

3. Pripažįstu netekusiu galios Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. lapkričio 15 d. įsakymą Nr. V-148 „Dėl Neįgaliojo pažymėjimo išdavimo ir keitimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. N u s t a t a u, kad:

4.1. iki 2023 m. gruodžio 31 d. išduoti neįgaliojo pažymėjimai galioja iki juose nustatyto galiojimo termino pabaigos;

4.2. šis įsakymas, išskyrus 2 punktą, įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.

 

 

Direktorė                                                                                                              Vytautė Polujanskienė

 

PATVIRTINTA

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2023 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-75

 

 

ASMENS SU NEGALIA PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO IR KEITIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens su negalia pažymėjimo išdavimo ir keitimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja asmens su negalia pažymėjimo (toliau – pažymėjimas) išdavimo ir keitimo tvarką asmenims su negalia, kaip juos apibrėžia Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas (toliau – pažymėjimų gavėjai).

2. Pažymėjimus išduoda ir keičia atsakingi Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) skyriai.

3. Pažymėjimo forma patvirtinta Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. V-24 „Dėl Asmens su negalia pažymėjimo formos patvirtinimo“.

4. Šiuo Tvarkos aprašu turi vadovautis Agentūros skyriai, kurie išduoda pažymėjimus, pažymėjimų gavėjai ir savivaldybės.

 

II SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMAS

 

5. Pažymėjimo gavėjui išduodamo pažymėjimo galiojimo data sutampa su data, iki kurios asmeniui nustatytas dalyvumo lygis ar neįgalumo lygis.

6. Išduodamų pažymėjimų duomenys tvarkomi Agentūros informacinėje sistemoje.

7. Asmeniui pažymėjimas įteikiamas asmens ar jo atstovo prašyme nustatyti neįgalumo lygį ar dalyvumo lygį nurodytu būdu. Tais atvejais, kai asmuo ar jo atstovas prašyme nustatyti neįgalumo lygį ar dalyvumo lygį nenurodo, kokiu būdu pageidauja gauti dokumentus, dokumentai išsiunčiami registruota pašto siunta asmens ar jo atstovo, pateikusio prašymą, gyvenamosios vietos adresu.

 

III SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO KEITIMAS

 

8. Pažymėjimas gali būti keičiamas, jeigu:

8.1. pažymėjimo gavėjas pakeičia vardą (vardus), pavardę (pavardes), asmens kodą;

8.2. anksčiau išduotas pažymėjimas tapo netinkamu naudoti;

8.3. pažymėjime yra netikslių įrašų;

8.4. atlikus specialiųjų poreikių lygio prilyginimą dalyvumo lygiui;

8.5. pažymėjimas prarandamas.

9. Asmuo, norėdamas pasikeisti pažymėjimą, pateikia šiuos dokumentus:

9.1. prašymą pakeisti pažymėjimą, nurodydamas savo ar savo ir asmens, dėl kurio kreipiasi (jeigu kreipiasi atstovas), vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą, keitimo priežastį ir pageidaujamą pažymėjimo atsiėmimo būdą (atvykus į Agentūrą arba paštu);

9.2. anksčiau išduotą pažymėjimą, jei pažymėjimas keičiamas Tvarkos aprašo 8.1–8.4 papunkčiuose nustatytais atvejais. Jei pažymėjimo gavėjas negali pateikti anksčiau išduoto pažymėjimo, apie tai nurodo prašyme;

9.3. asmens, kuriam prašoma išduoti pažymėjimą, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę arba leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje arba gimimo liudijimą, jei vaikas yra gimęs iki 2017 m. sausio 1 d.), atstovo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę arba leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje) ar jo kopiją;

9.4. rašytinį asmens ar asmens atstovo sutikimą, kad Agentūra gautų ir pažymėjime panaudotų asmens veido atvaizdą iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro (asmuo nurodo savo ar savo ir asmens, dėl kurio kreipiasi (jeigu kreipiasi atstovas), vardą, pavardę, gimimo datą ir sutikimą nuotrauką gauti iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro) arba asmens nuotrauką skaitmeninėje laikmenoje. Asmens nuotrauka skaitmeninėje laikmenoje turi atitikti nuotraukų asmens dokumentams reikalavimus ir būti pateikta JPG formatu (vaizdo parametrai: rezoliucija 300 dpi, matmenys 295x380 taškų, rekomenduojami spalvos parametrai – nespalvota („Greyscale“).

10. Asmuo ar jo atstovas Tvarkos aprašo 9 punkte nurodytus dokumentus gali pateikti:

10.1. atvykęs į Agentūrą;

10.2. paštu arba per kurjerį (siunčiamų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos šiuos dokumentus išdavusios Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės institucijos, notaro (ar asmens, įgalioto atlikti notarinius veiksmus), konsulinio pareigūno arba kompetentingo užsienio valstybės pareigūno);

10.3. elektroninių ryšių priemonėmis (išskyrus Tvarkos aprašo 9.2 papunktyje nurodytą dokumentą):

 

10.3.1. elektroniniu paštu;

 

10.3.2. per Nacionalinę  elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą;

 

10.3.3. kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, jei valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę.

11. Jeigu prašymas ir dokumentai teikiami asmeniškai atvykus į Agentūrą, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsitikinus prašymą ir dokumentus pateikusio asmens tapatybe, grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, dokumento kopija nedaroma. Jeigu prašymas teikiamas per atstovą arba siunčiamas pašto siunta, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, arba per kurjerį, prie prašymo turi būti pridėta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, išskyrus šiame Tvarkos aprašo punkte nustatytus atvejus, kai asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama. Jeigu prašymas ir dokumentai siunčiami elektroniniu paštu, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus, o prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama, arba pateikiama paprastu parašu pasirašyto prašymo skaitmeninė kopija. Jeigu asmuo prašymą ir dokumentus teikia elektroninių ryšių priemonėmis ir jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokia elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, kartu su prašymu asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.

12. Jeigu asmuo dėl savo sveikatos būklės negali pats parašyti ir pasirašyti prašymo, jį parašo ir pasirašo atstovas.

13. Keičiant pažymėjimą:

13.1. yra patikslinami pažymėjimo gavėjo duomenys Agentūros informacinėje sistemoje;

13.2. keičiant pažymėjimą dėl šio Tvarkos aprašo 8.4 papunktyje nurodytos priežasties, Agentūra turi teisę prireikus iš savivaldybės gauti informaciją (duomenis), reikalingą pažymėjimui pakeisti.

14. Pažymėjimas pakeičiamas per 10 darbo dienų nuo prašymo Agentūrai pateikimo dienos.

 

IV SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO SAUGOJIMO, NAIKINIMO IR APSKAITOS TVARKA

 

15. Išduotą pažymėjimą privalo saugoti pats pažymėjimo gavėjas.

16. Asmuo, praradęs pažymėjimą, turi apie tai pranešti Agentūrai ir kreiptis dėl naujo pažymėjimo išdavimo.

17. Prarasti pažymėjimai Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka pripažįstami negaliojančiais. Jei nesibaigus nustatytam pažymėjimo galiojimo terminui asmeniui išduodamas naujas pažymėjimas, prieš tai išduotas pažymėjimas Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka Agentūros interneto svetainėje adresu www.anta.lt, skiltyje „Negaliojantys dokumentai“, yra paskelbiamas negaliojančiu.

18. Pamestų ar dėl kitų priežasčių prarastų pažymėjimų sąrašas Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka skelbiamas Agentūros interneto svetainėje adresu www.anta.lt, skiltyje „Negaliojantys dokumentai“.

19. Asmuo, gavęs naują pažymėjimą ir radęs prarastą, pastarąjį turi grąžinti Agentūrai, kuri negaliojančiu pripažintą dokumentą sunaikina teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Sugadinti pažymėjimai sunaikinami Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka.

21. Neišduotų pažymėjimų kortelės saugomos teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Dingus pažymėjimų kortelėms, Agentūra apie tai privalo informuoti atitinkamas ikiteisminio tyrimo įstaigas.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Mokestis už pažymėjimo išdavimą ir keitimą neimamas.

24. Jei rengiant pažymėjimą padaroma klaida, turi būti rengiamas naujas pažymėjimas.

25. Įgyvendinant šį Tvarkos aprašą, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.

26. Agentūros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, (toliau kartu – darbuotojai) turi teisę teikti pasiūlymus savo tiesioginiam vadovui dėl šio Tvarkos aprašo tobulinimo, o pastebėję šio Tvarkos aprašo pažeidimus, privalo apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą.

27. Tvarkos aprašas keičiamas ar pildomas pasikeitus įstatymams, kitiems teisės aktams ar Agentūros darbo organizavimo tvarkai.

28. Už pažymėjimų kortelių gamybą, gavimą, apskaitą, išdavimo, sunaikinimo apskaitą ir saugojimą atsakingi asmenys atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

29. Darbuotojai, pažeidę Tvarkos aprašo nuostatas, atsako atitinkamai Lietuvos Respublikos darbo kodekso ar Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

________________