ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO GERINIMO IR TEIKIAMŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ MODERNIZAVIMO RĖMIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2015 m. gruodžio 18 d. Nr. T1-302

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 48 straipsnio 9 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 17 ir 18 punktais, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šilalės rajono sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo gerinimo ir teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų modernizavimo rėmimo programą (pridedama).

2. Apie priimtą sprendimą paskelbti vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                                           Jonas Gudauskas

 


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės

tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. T1-302

 

 

ŠILALĖS RAJONO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO GERINIMO IR TEIKIAMŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ MODERNIZAVIMO RĖMIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo gerinimo ir teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų modernizavimo rėmimo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Šilalės rajono plėtros strateginiu planu, patvirtintu 2015 m. lapkričio 26 d. Šilalės rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T1-271 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės strateginio plėtros plano iki 2020 m. pakeitimo“. Programa parengta siekiant teikti paramą asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklai, teikiamų paslaugų kokybės bei paslaugų prieinamumo gyventojams gerinimui.

2. Programa skirta sukurti palankią, ekonomiškai efektyviai veikiančią asmens sveikatos priežiūros sistemą, didinti medicinos paslaugų apimtis, gerinti jų kokybę, prieinamumą, patrauklumą, didinti investicijas į asmens sveikatos priežiūrą, į rajono gyventojų sveikatinimą, į technologinę pažangą ir žmogiškųjų išteklių ugdymą.

3. Programos vykdytojas – Šilalės rajono savivaldybės administracija.

4. Programos pradžia – 2016 m., pabaiga – 2020 m.

5. Programai įgyvendinti planuojamas lėšas skiria Savivaldybės taryba, tvirtindama ir tikslindama rajono biudžetą:

2016 m. – iki 60 tūkstančių eurų,

2017 m. – iki 60 tūkstančių eurų,

2018 m. – iki 60 tūkstančių eurų,

2019 m. – iki 60 tūkstančių eurų,

2020 m.– iki 60 tūkstančių eurų.

5.1. Nesurenkant biudžeto, Programa gali būti nefinansuojama.

 

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

6. Šilalės rajone veikia asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kurių steigėjas yra Savivaldybė, tai viešosios įstaigos: 3 ambulatorijos, 2 pirminės sveikatos priežiūros centrai, Šilalės rajono ligoninė. Kaimo gyventojus aptarnauja kaimo medicinos punktai ir procedūriniai kabinetai. Sveikatos priežiūros paslaugas teikia ir kitų steigėjų sveikatos priežiūros įstaigos: individualios įstaigos, uždarosios akcinės bendrovės. Kai kurios privačios sveikatos priežiūros įstaigos rajono gyventojams teikia ir nemokamas paslaugas, finansuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto: tai UAB „Ambulansas“ Šilalės greitosios medicinos pagalbos skyrius, UAB „Šilalės šeimos gydytojo praktika“, IĮ „D. Ugintienės BPG kabinetas“, UAB „Šilalės psichikos sveikatos ir psichologinio konsultavimo centras“ bei kitos.

7. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų finansavimas už suteiktas pacientams paslaugas iš privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų nėra pakankamas, kelinti metai nėra skiriama pakankamai lėšų įsigyti naujos modernios gydymo ir diagnostikos įrangos, galinčios padėti užtikrinti aukšto lygio, atitinkančias Europos Sąjungos reikalavimus, Higienos normas, paslaugas. Didėja išlaidos asmens sveikatos priežiūros įstaigų išlaikymui – už komunalines paslaugas, vandenį, šildymą, skalbinių skalbimą ir kita, moderniai medicininei įrangai įsigyti lėšų lieka labai mažai. Daugiau įstaigos lėšų naudojant paslaugų kokybei gerinti, įrangai atnaujinti nelieka galimybių didinti medicinos personalo atlyginimų.

Sparčiai kintant medicinos technologijoms, medicinos personalas privalo nuolat tobulintis, atnaujinti savo žinais, tam reikalingos nemažos investicijos.

8. Dėl nuosavų lėšų stygiaus asmens sveikatos priežiūros įstaigos ne visuomet gali būti pajėgios pasinaudoti ES paramos lėšomis. Ne visoms 2015–2020 metų priemonėms skirtomis ES lėšomis gali pasinaudoti Šilalės rajono asmens sveikatos priežiūros įstaigos, nes dauguma ES paramos lėšų bus skiriama tikslinėms teritorijoms, t.y. tiems rajonams, kurių atitinkami gyventojų sveikatos rodikliai (sergamumas ir mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų, onkologinių susirgimų) yra žemesni nei respublikos vidurkis. Šilalės rajono gyventojų šie rodikliai yra patenkinami ir Šilalės rajonas nepatenka į tikslinių teritorijų sąrašą, tuo pačiu ir galimybė gauti ES paramą sumažėja.

9. Dėl užsitęsusios sveikatos apsaugos reformos medicinos darbuotojams sunku planuoti savo tolimesnio laikotarpio veiklą. Nepakankama dalis medicinos darbuotojų turi reikiamą kompiuterinį išsilavinimą.

10. Dėl informacinių technologijų (kompiuterių ir t.t.) trūkumo neužtikrinamas reikiamas ryšys tarp visų rajono gydymo įstaigų.

11. Dėl modernios diagnostikos ir gydymo įrangos trūkumo dalis gyventojų gydytis išvyksta į stambesnius centrus, kartu išveždami ir privalomojo draudimo lėšas, galėjusias atitekti mūsų rajono gydymo įstaigoms (dar labiau skurdinamas mūsų gydymo įstaigų biudžetas).

 

III SKYRIUS

TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

12. Programos tikslas:

12.1. gerinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą;

12.2. užtikrinti aukštą teikiamų paslaugų kokybę.

13. Programos uždaviniai:

13.1. remti asmens sveikatos priežiūros įstaigas diegiant modernias diagnostikos ir gydymo technologijas;

13.2. remti asmens sveikatos priežiūros įstaigų pastatų renovavimą, kuris turėtų įtakos paslaugų kokybei, lėšų taupymui;

13.3. remti dirbančiųjų darbo aplinkos pritaikymą, kad atitiktų ergonominius ir darbo saugos reikalavimus;

13.4. nuolat skatinti ir remti asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų kvalifikacijos kėlimą.

 

IV SKYRIUS

PRIORITETAI IR REMIAMOS SRITYS

 

14. Remiamos tik tos Šilalės rajono asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kurios yra sudariusios sutartis su Teritorine ligonių kasa dėl paslaugų teikimo Šilalės rajono gyventojams ir yra registruotos Šilalės rajono savivaldybės teritorijoje bei Įstaigos ar Įstaigų skyriai ar padaliniai, teikiantys paslaugas Šilalės rajono gyventojams bei turintys nuolatines licencijuotas darbo vietas Šilalės rajono teritorijoje. Skiriant paramą pirmumas teikiamas įstaigoms ar įstaigų skyriams, kurie Programos įgyvendinimui numato naudoti ir savo įstaigos lėšas ar ketina dalyvauti konkursuose paramai gauti ir iš kitų finansavimo šaltinių. Remiamos tos sveikatos priežiūros įstaigos, kurios nepakankamai turi savo lėšų numatomai priemonei įgyvendinti.

15. Iš Programos lėšų remiama:

15.1. modernių ryšio ir informacijos priemonių įsigijimas asmens sveikatos priežiūros įstaigose;

15.2. kaimo medicinos punktų, pirminio ir antrinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių asmens sveikatos priežiūros įstaigų pastatų, patalpų renovacija, modernizavimas;

15.3. naujų modernių diagnostikos ir gydymo technologijų diegimas;

15.4. asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų kvalifikacijos kėlimas, tobulinimasis, žinių atnaujinimas;

15.5. transporto priemonių, kai jos yra viena iš pagrindinių darbo priemonių paslaugai užtikrinti, atnaujinimas ir remontas;

15.6. kitų priemonių, kurios reikalingos, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga atitiktų higienos normas ir kitus teisės aktus, užtikrinančius Įstaigos teisėtą veiklą, finansavimas.

 

V SKYRIUS

NUMATOMI REZULTATAI

 

16. Įgyvendinus Programą tikimasi tokių rezultatų:

16.1. turint modernesnę įrangą, padidės diagnostikos tikslumas, išaugs Šilalės rajono sveikatos priežiūros įstaigų autoritetas;

16.2. pagerėjus darbo sąlygoms, pagerės mikroklimatas darbe, pagerės santykiai tarp medicinos darbuotojų ir pacientų;

16.3. pagerėjus pastatų būklei, sumažės energetinės sąnaudos;

16.4. esant ankstyvai ligų diagnostikai, pagerės gyventojų ekonominė situacija – mažiau lėšų reikės skirti gydymui, vaistams;

16.5. turint modernesnę diagnostinę ir gydymo įrangą, daugiau rajono gyventojų gydysis Šilalės rajono gydymo įstaigose – daugiau PSDF biudžeto lėšų atiteks rajono gydymo įstaigoms;

16.6. įsigijus modernesnes technologijas, ryšio priemones, kompiuterius, pagerės ryšys tarp rajono gydymo įstaigų, geriau bus užtikrinamas tęstinis gydymas išvykus iš vienos ar kitos gydymo įstaigos;

16.7. nuolat atnaujinant žinias, laiku sekant medicinos naujoves medicinos personalas jausis patikimai, kompetentingai teikdamas modernias paslaugas, kils pacientų pasitikėjimas medicinos darbuotojais;

16.8. atnaujinat, laiku remontuojant transporto priemones bus užtikrinta saugi, savalaikė greitosios medicininės pagalbos brigadų teikiama paslauga, pagerės slaugos paslaugos namuose, ligoninėje besigydančiuosius bus galima laiku nuvežti konsultacijoms į aukštesnio lygio asmens sveikatos priežiūros įstaigas.

 

VI SKYRIUS

VERTINIMO KRITERIJAI

 

17. Ši Programa bus vertinama pagal:

17.1. gyventojų, galinčių gauti sveikatos priežiūros paslaugą naujos įrangos pagalba, skaičių;

17.2. pagal medicinos darbuotojų, kurie dalyvavo kvalifikacijos kėlimo ar kituose mokymuose, skaičių;

17.3. pagal įsigytos naujos įrangos pritaikymo praktikoje galimybes;

17.4. pagal sutaupytos energijos kiekį.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS

 

18. Programos paraiškų konkursas organizuojamas kasmet. Informaciją apie konkursą Savivaldybės administracija skelbia rajoninėje spaudoje ir internetiniame puslapyje Savivaldybės tarybai patvirtinus ar perskirsčius rajono biudžetą.

19. Paraiškos priimamos rajono Savivaldybės administracijos Priimamajame (Šilalė, J. Basanavičiaus g. 2, 108 kabinetas). Paraiškos Priimamajame registruojamos tik pareiškėjui pateikus visus Programoje reikalaujamus dokumentus. Paraiškas vertina ir nugalėtojus nustato Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta Šilalės rajono sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo gerinimo ir teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų modernizavimo rėmimo programos paraiškų atrankos komisija (toliau – atrankos komisija), veikianti pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintus veiklos nuostatus.

20. Juridiniai asmenys, norintys dalyvauti konkurse, pateikia:

20.1. tiksliai ir išsamiai užpildytą paraišką (pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą formą);

20.2. papildomą su Programa susijusią medžiagą;

20.3. Programai įgyvendinti reikalingų lėšų sąmatą;

20.4. registracijos pažymėjimo kopiją;

20.5. įstatų arba nuostatų kopiją;

20.6. įstaigos finansinę situaciją paraiškos teikimo momentu įrodančius dokumentus.

21. Bendrieji Programų paraiškų vertinimo kriterijai:

21.1. paraiškos atitikimas bendros sveikatos priežiūros įstaigų ir jų teikiamų paslaugų modernizavimo programos tikslams ir uždaviniams;

21.2. paraiškos atitikimas remiamoms sritims;

21.3. paraiškos biudžeto detalumas, realumas ir ekonomiškumas;

21.4. veiklos tęstinumo galimybės;

21.5. mažesnės programos administravimo ir ūkinės išlaidos;

21.6. įstaigos finansinė situacija, įrodanti, kad įstaigai reikalinga finansinė parama.

22. Paraiškos, kurios neatitinka patvirtintos Programos nurodytų reikalavimų arba pateiktos po konkurso skelbime nurodytos datos, nesvarstomos.

23. Konkurso atrankos komisijos pirmininkas per 15 darbo dienų po galutinio sprendimo raštu informuoja paraiškų teikėjus apie konkurso rezultatus.

24. Gavęs informaciją, kad paraiška bus finansuojama, paraiškos teikėjas per 10 darbo dienų privalo pateikti detalizuotą Programos sąmatą Šilalės rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui.

25. Negavus patikslintos sąmatos per 24 punkte nustatytą terminą, Programa nefinansuojama ir jai skirtos lėšos grąžinamos į Šilalės rajono savivaldybės biudžetą.

26. Atrankos komisija protokolą apie laimėjusias konkursą programas teikia Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

27. Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriui pasirašius sutartį, skirtų lėšų pervedimas vykdomas pagal sutartyje numatytas sąlygas.

 

VIII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS IR KONTROLĖ

 

28. Paraiška Programai finansuoti pateikiama pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą formą.

29. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro sutartį su Programos paraiškos teikėju, kurio paraiška pripažinta laimėjusia.

30. Konkrečioms Programos paraiškos priemonėms paskirtos lėšos negali būti naudojamos kitoms programoms įgyvendinti ar kitoms Programos paraiškos priemonėms įgyvendinti.

31. Už Programos lėšų tikslingą panaudojimą atsako Programos vykdytojas.

32. Nepanaudotos Programos lėšos turi būti grąžintos į finansavimo sutartyje nurodytą lėšų sąskaitą ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 20 dienos.

33. Išaiškėjus, kad Programos lėšos buvo panaudotos ne pagal paskirtį, Programos vykdytojas privalo lėšas grąžinti į sutartyje nurodytą sąskaitą.

34. Iškilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

35. Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius kontroliuoja Programos priemonėms paskirtų lėšų panaudojimą.

____________________________