LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2003 M. SPALIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 1K-251 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. liepos 31 d. Nr. 1K-264

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. 1K-251 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Ministerijoje gautus dokumentus, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, registruoja už ministerijos dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys (toliau – dokumentų valdymo padalinys).“

2. Pakeičiu 272 punktą ir jį išdėstau taip:

272. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, registruojami AIS nurodant šį požymį (tokį požymį nurodo dokumentų valdymo padalinys, registruodamas ministerijoje gautą dokumentą, arba kitas ministerijos administracijos padalinys, kuriam dokumentas buvo perduotas nagrinėti ir ministerijoje valdomi taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės susipažinti su tokiais asmens duomenimis ir jais naudotis, kad asmens duomenys nebūtų perduoti tretiesiems asmenims, išskyrus teisės aktų, reglamentuojančių privalomą informacijos pateikimą, numatytus atvejus. Šio punkto nuostatos netaikomos dokumento rengėjo nuorodai, parašui ir tvirtinimo žymai, kuriuose asmens duomenis sudaro tik dokumento sudarytojo darbuotojo (dokumento rengėjo ir (ar) dokumentą pasirašančio asmens) identifikavimo duomenys (vardas, pavardė, pareigos, parašas), kontaktiniai duomenys (adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas).“

3. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Įslaptinti dokumentai ministerijoje valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“.“

4. Pripažįstu netekusiu galios 29 punktą.

5. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Ministerijos administracijos padalinio, gavusio dokumentą, vadovas arba kitas ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojas (darbuotojas), kuriam ministras yra suteikęs ministerijos administracijos padalinio dokumentų perdavimo, vizavimo, pasirašymo ar kitokio dokumentų valdymo įgaliojimus (toliau reglamento IV skyriuje – ministerijos administracijos padalinio vadovas) gali perduoti dokumentą konkrečiam savo padalinio valstybės tarnautojui (-ams) (darbuotojui (-ams), pats parengti ataskaitą (kai perduotas dokumentas susijęs su vykdomu pavedimu) arba atlikti kitus veiksmus tam, kad būtų išspręsti dokumente nurodyti klausimai.“

6. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Ministerijoje dokumentai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų rengimą.“

7. Pakeičiu 48 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

48. Dokumentas turi būti vizuotas dokumentą rengusio valstybės tarnautojo (darbuotojo).“

8. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Ministerijos administracijos padalinio, kuriam pateiktas dokumentas vizuoti, vadovas gali papildyti vizavimo seką – perduoti dokumentą vizuoti savo padalinio valstybės tarnautojams (darbuotojams).“

9. Papildau 68.4 papunkčiu:

68.4. pasirašyti kitus dokumentus ministro pavedimu.“

10. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. Teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatyme, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Dokumentų rengimo taisyklėse nustatytus reikalavimus, o juose siūlomos naujos sąvokos ir jas įvardijantys terminai turi būti suderinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatyme ir Terminų straipsnių (jų rinkinių) teikimo Valstybinei lietuvių kalbos komisijai tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 1K-016 „Dėl terminų derinimo“, nustatyta tvarka.

Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme nustatytais atvejais turi būti atliktas antikorupcinis vertinimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimo Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 1K-261 „Dėl korupcijos prevencijos finansų ministrui pavestose valdymo srityse ir informacijos apie pažeidimus administravimo Finansų ministerijoje“ nustatyta tvarka.“

11. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97. Teisės aktų projektai, kurie teikiami išvadoms gauti, skelbiami TAIS Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Vyriausybės darbo reglamento, Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. 1R-312 „Dėl Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

Teisės akto projektą jo lydimojo dokumento (dokumento, su kuriuo ministerijos parengtas teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti) registravimo ministerijoje dieną TAIS skelbia dokumentų valdymo padalinys. Teisės akto projektą rengęs ministerijos administracijos padalinys ar darbo grupė atsakingi už teisės akto projekto pateikimą dokumentų valdymo padaliniui ir už teisės akto projekto išėmimą laiku iš TAIS.“

12. Pakeičiu V skyriaus aštuntąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

GALIOJANČIO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO EX POST VERTINIMAS

 

100. Teisės aktuose nustatyto galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimas atliekamas Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų, reglamentuojančių galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą, nustatyta tvarka.

101. Ministro valdymo sričių galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimo atlikimą, galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimo ataskaitos projekto parengimą ir pateikimą Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos išvadai gauti, galutinės galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimo ataskaitos parengimą organizuoja atitinkamus teisės aktų projektus rengę ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją arba darbo grupės.

102. Informacija apie ministro valdymo sričių galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą skelbiama Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.“

13. Pakeičiu VIII skyrių ir jį išdėstau taip:

VIII SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE MINISTERIJOS VEIKLĄ SKELBIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

107. Visuomenė informuojama apie ministerijos veiklą ir viešoji informacija teikiama viešosios informacijos rengėjui pagal Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymą. Informacijos apie ministerijos veiklą rengimą ir teikimą organizuoja už visuomenės informavimą ministerijoje atsakingas ministerijos administracijos padalinys (toliau – visuomenės informavimo padalinys).

108. Ministerijos teikiama viešoji informacija turi:

108.1. atspindėti oficialią ministerijos poziciją;

108.2. būti suderinta su atitinkamu ministerijos administracijos padalinio vadovu, kai jos turinys susijęs su to ministerijos administracijos padalinio kompetencija;

108.3. būti suderinta su ministru ar viceministru pagal veiklos sritį, arba ministerijos kancleriu pagal administravimo sritį, taip pat su visuomenės informavimo srities ministro patarėju ir (arba) atstovu spaudai, kai jos turinys apima daugiau nei vieną ministerijos veiklos sritį arba yra susijęs su politinėmis nuostatomis ir prioritetais.

109. Ministerijos valstybės tarnautojai (darbuotojai) pagal savo kompetenciją gali teikti informaciją viešosios informacijos rengėjui tik suderinę su visuomenės informavimo padalinio vadovu, visuomenės informavimo srities ministro patarėju ir (arba) ministro atstovu spaudai.

Ministerijos valstybės tarnautojai (darbuotojai) apie iš viešosios informacijos rengėjo gautus paklausimus privalo nedelsdami informuoti visuomenės informavimo padalinio vadovą, visuomenės informavimo srities ministro patarėją ir (arba) ministro atstovą spaudai.

110. Visuomenės informavimo padaliniui turi būti pateikta:

110.1. kiekvieną savaitę informacija apie numatomą kitos savaitės ministro, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos kanclerio, taip pat padalinių vadovų dalyvavimą susitikimuose, pasitarimuose ir kitokio pobūdžio renginiuose, kuriuose gali būti nagrinėjami klausimai, susiję su politinėmis nuostatomis ir prioritetais;

110.2. informacija apie aktualius visuomenei pasirašomus dokumentus, priimamus sprendimus, kitus su ministerijos veikla susijusius įvykius ne vėliau kaip likus 2 dienoms iki dokumento pasirašymo, sprendimo priėmimo ar įvykio dienos arba kiek įmanoma anksčiau;

110.3. detali informacija prašomu ministerijos administracijos padalinio kompetencijos klausimu.

111. Ministerijos interneto svetainėje, intranete ir socialinių tinklų paskyrose skelbiamos informacijos ir už jos paskelbimą, atnaujinimą bei pašalinimą laiku atsakingų ministerijos administracijos padalinių sąrašus tvirtina ministerijos kancleris.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

INFORMACIJOS SKELBIMAS MINISTERIJOS INTERNETO SVETAINĖJE

 

112. Ministerijos interneto svetainėje informacija skelbiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“.

113. Už ministerijos interneto svetainėje skelbiamos informacijos dalykinį turinį, (pateiktos informacijos teisingumą ir jos pagrindu prisiimtų įsipareigojimų vykdymą, tekstų prasmę, taip pat atitiktį bendrinės lietuvių kalbos normoms), informacijos kontrolę (privalomos skelbti informacijos paskelbimą, atnaujinimą ir pašalinimą laiku) atsakingi ministerijos administracijos padaliniai pagal savo kompetenciją.

114. Ministerijos administracijos padalinys, prieš skelbdamas informaciją ministerijos interneto svetainėje:

114.1. suderina informacijos turinį su viceministru pagal veiklos sritį ar ministerijos kancleriu pagal administravimo sritį;

114.2. paaiškina viceministrui pagal veiklos sritį skyriuje „Aktualūs valstybės finansų duomenys“ planuojamus skelbti ar atnaujinti duomenis ir prašo apie juos informuoti ministrą;

114.3. nusprendžia dėl užsienio kalba skelbiamos informacijos apimties;

114.4. konsultuojasi su duomenų apsaugos pareigūno funkcijas atliekančiu ministerijos valstybės tarnautoju dėl skelbtinos informacijos turinio, jeigu informacija apima asmens duomenis.“

14. Pakeičiu IX skyrių ir jį išdėstau taip:

IX SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

115. Ministro, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, kitų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų), specialiųjų atašė, įstaigų, įmonių vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes užsienyje ir Lietuvos Respublikos teritorijoje organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“.

116. Sprendimai dėl tarnybinių komandiruočių priimami Personalo administravimo funkcijų centralizuoto atlikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 507 „Dėl Personalo administravimo funkcijų centralizuoto atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Personalo administravimo funkcijų centralizuoto atlikimo tvarkos aprašas), ir Tarnybinių komandiruočių organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2020 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-178 „Dėl Tarnybinių komandiruočių organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Komandiruočių tvarkos aprašas), nustatyta tvarka.

117. Ministro išvykimo į tarnybines komandiruotes klausimus sprendžia Ministras Pirmininkas Vyriausybės darbo reglamente nustatyta tvarka.

Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, specialiųjų atašė, įstaigų, įmonių vadovų išvykimo į tarnybines komandiruotes klausimus sprendžia ministras Komandiruočių tvarkos apraše nustatyta tvarka.

Kitų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) išvykimo į tarnybines komandiruotes klausimus sprendžia ministerijos kancleris Komandiruočių tvarkos apraše nustatyta tvarka. 

Laikinai nesant ministro, ministerijos kancleris taip pat sprendžia ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, įstaigų, įmonių vadovų tarnybinių komandiruočių klausimus.

118. Atsiskaitymo už tarnybinę komandiruotę tvarka nustatyta Komandiruočių tvarkos apraše.

119. Komandiruotas asmuo, vykęs į tarnybinę komandiruotę dalyvauti Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos darbo grupių, komitetų posėdžiuose, susitikimuose su Europos Sąjungos institucijų ir valstybių narių nuolatinių atstovybių darbuotojais, taip pat Europos Sąjungos ir kitų šalių bei tarptautinių organizacijų ir institucijų renginiuose užsienyje pagal Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“, komandiruotės ataskaitą teikia šiose taisyklėse nustatyta tvarka.“

15. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Ministrui, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams (darbuotojams), specialiesiems atašė, įstaigos, įmonės vadovams suteikiamų atostogų rūšis ir kitas poilsio dienas (toliau – atostogos) reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.“

16. Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:

122. Sprendimai dėl atostogų priimami Personalo administravimo funkcijų centralizuoto atlikimo tvarkos apraše ir Finansų ministerijos vidaus tvarkos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2020 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. 1K-117 „Dėl Finansų ministerijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Vidaus tvarkos taisyklės) nustatyta tvarka.“

17. Pripažįstu netekusiais galios 123–125 punktus.

18. Pakeičiu 126 punktą ir jį išdėstau taip:

126. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, specialiųjų atašė ir jų pavaduotojų, kitų valstybės tarnautojų (darbuotojų) mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo procesas reglamentuotas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 6 d. įsakyme Nr. 1K-309 „Dėl  Lietuvos Respublikos finansų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kvalifikacijos tobulinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.“

19. Pakeičiu 132 punktą ir jį išdėstau taip:

132. Reikalų perdavimas keičiantis ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams bei kitiems ministerijos valstybės tarnautojams (darbuotojams) arba atleidžiant juos iš darbo ar perkeliant į kitas pareigas reglamentuojamas Vidaus tvarkos taisyklėse.“

20. Pripažįstu netekusiais galios 133–134 punktus.

21. Pakeičiu 137 punktą ir jį išdėstau taip:

137. Ministerijos tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. rugpjūčio 4 d. įsakymo Nr. 1K-265 „Dėl Finansų ministerijos tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.“

22. Papildau XVIII skyriumi:

XVIII SKYRIUS

KORUPCIJOS PREVENCIJA

 

141. Ministerijoje korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos organizavimą ir įgyvendinimą, taip pat Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-047 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016–2025 metų antikorupcinės programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. 1K-261 „Dėl korupcijos prevencijos finansų ministrui pavestose valdymo srityse ir informacijos apie pažeidimus administravimo Finansų ministerijoje“.“

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Vilius Šapoka