LIETUVOS KULTŪROS TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL KVOTŲ APSKRITIMS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2018 m. liepos 20 d. Nr. 4LKT-11(1.3 E) 

Vilnius

 

 

Lietuvos kultūros taryba, vadovaudamasi Tolygios kultūrinės raidos įgyvendinimo regionuose tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos respublikos kultūros ministro 2018 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. ĮV-488 „Dėl Tolygios kultūrinės raidos įgyvendinimo regionuose tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8 punktu,

n u t a r i a patvirtinti Kvotų apskritims nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                           Daina Urbanavičienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos kultūros tarybos

2018 m. liepos 20 d. nutarimu

Nr. 4LKT-11(1.3 E)

 

 

KVOTŲ APSKRITIMS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Kvotų apskritims nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Regioninių kultūros tarybų (toliau – RKT) sudaromiems sąrašams taikomų kvotų skaičiavimo ir skyrimo tvarką.

2.       Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.    Sąrašas – kiekvienos RKT Lietuvos Respublikos kultūros ministro nustatyta tvarka atrinktų ir siūlomų finansuoti kultūros ir meno projektų, vykstančių RKT atstovaujamoje Lietuvos apskrityje, sąrašas.

2.2.    Programa – tolygią kultūrinę raidą regionuose įgyvendinanti ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojama programa.

2.3.    Programos kvota – Lietuvos Respublikos kultūros ministro programai nustatyta kvota.

2.4.    Programos kvotos dalis – kiekvienos RKT sąrašui skiriama programos kvotos dalis, kurią sudaro pastovios ir tikslinės kvotos dalys.

2.5.    Pastovi kvota – 90 procentų programos kvotos.

2.6.    Pastovios kvotos dalis – kiekvienos RKT sąrašui skiriama pastovios kvotos dalis.

2.7.    Apatinė pastovios kvotos dalies riba – riba, kuri nurodo mažiausią galimą pastovios kvotos dalį.

2.8.    Viršutinė pastovios kvotos dalies riba – riba, kuri nurodo didžiausią galimą pastovios kvotos dalį.

2.9.    Tikslinė kvota – 10 procentų programos kvotos. 

2.10Tikslinės kvotos dalis – RKT sąrašui skiriama tikslinės kvotos dalis.

2.11.  Kitos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Tolygios kultūrinės raidos įgyvendinimo regionuose tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos respublikos kultūros ministro 2018 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. ĮV-488 „Dėl Tolygios kultūrinės raidos įgyvendinimo regionuose tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

KVOTŲ APSKAIČIAVIMO TVARKA

 

3.  Programos kvotos dalis apskaičiuoja Lietuvos kultūros tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas po programai pateiktų paraiškų administracinės atitikties vertinimo etapo pabaigos ir teikia jas tvirtinti Tarybos pirmininkui. Programos kvotos dalys apvalinamos iki dešimčių.

4.  Apskaičiuojant šiame Apraše nurodytas programos kvotos dalis yra remiamasi aktualiausiais prieinamais duomenimis apie visas kiekvieną apskritį sudarančias savivaldybes, išskyrus Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų savivaldybes, jeigu šiame Apraše nenurodyta kitaip.

5.  Pastovios kvotos dalis apskaičiuojama įvertinus kiekvienoje apskrityje registruotų juridinių asmenų programai pateiktose paraiškose nurodytų prašomų skirti lėšų sumą, kiekvienoje apskrityje registruotiems juridiniams asmenims laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d. skirtų Kultūros rėmimo fondo (toliau – KRF) lėšų, išskyrus lėšas, skirtas pagal KRF lėšomis finansuojamas sritis, sumą, 2017 metais kiekvieną apskritį sudarančių savivaldybių kultūros ir meno projektams skirtą dalinį (mažiau nei 100 procentų) finansavimą, kiekvieną apskritį sudarančių savivaldybių skirto dalinio (mažiau nei 100 procentų) finansavimo kultūros ir meno projektams pokytį 2016 ir 2017 metais, 2017 metų kiekvieną apskritį sudarančių savivaldybių skirto pilno (100 procentų) finansavimo kultūros ir meno projektams sumą, fizinių asmenų (meno kūrėjų), kuriems Lietuvos Respublikos kultūros ministerija yra suteikusi paramos gavėjo statusą, skaičių, meno mėgėjų kolektyvų skaičių, muziejų lankytojų skaičių apskrityse ir pastovią kvotą.

6.  Įvertinus kiekvienoje apskrityje registruotų juridinių asmenų programai pateiktose paraiškose nurodytų prašomų skirti lėšų sumą, kiekvienoje apskrityje registruotiems juridiniams asmenims laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d. skirtų KRF lėšų, išskyrus lėšas, skirtas pagal KRF lėšomis finansuojamas sritis, sumą ir pastovią kvotą, pastovios kvotos dalis apskaičiuojama toliau nurodyta tvarka:

6.1.    pirma, pagal toliau nurodytą formulę yra apskaičiuojama pirmoji tarpinė pastoviosios kvotos dalis, naudojama apskaičiuojant antrąją tarpinę pastoviosios kvotos dalį:

 

,

šioje formulėje:

– pirmoji tarpinė pastovios kvotos dalis;

– kiekvienoje apskrityje registruotų juridinių asmenų programai pateiktose paraiškose nurodytų prašomų skirti lėšų suma laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d.;

PK – pastovi kvota;

− atskira apskritis (Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus apskritys);

6.2.    antra, pagal toliau nurodytą formulę yra apskaičiuojama antroji tarpinė pastovios kvotos dalis, naudojama apskaičiuojant pastovios kvotos dalį:

 

,

šioje formulėje:

– antroji tarpinė pastovios kvotos dalis;

– laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d. kiekvienoje apskrityje registruotiems juridiniams asmenims skirtų KRF lėšų, išskyrus lėšas, skirtas pagal KRF lėšomis finansuojamas sritis, suma;

– pirmoji tarpinė pastovios kvotos dalis, apskaičiuota šio Aprašo 6.1 papunktyje nustatyta tvarka;

− atskira apskritis (Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus apskritys);

6.3.    trečia, pagal toliau nurodytą formulę yra apskaičiuojama pastovios kvotos dalis, įvertinanti kiekvienoje apskrityje registruotų juridinių asmenų programai pateiktose paraiškose nurodytų prašomų skirti lėšų sumą, kiekvienoje apskrityje registruotiems juridiniams asmenims laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d. skirtų KRF lėšų, išskyrus lėšas, skirtas pagal KRF lėšomis finansuojamas sritis, sumą ir pastovią kvotą:

 

,

šioje formulėje:

– pastovios kvotos dalis, apskaičiuota įvertinus kiekvienoje apskrityje registruotų juridinių asmenų programai pateiktose paraiškose nurodytų prašomų skirti lėšų sumą, kiekvienoje apskrityje registruotiems juridiniams asmenims laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d. skirtų KRF lėšų, išskyrus lėšas, skirtas pagal KRF lėšomis finansuojamas sritis, sumą ir pastovią kvotą;

– antroji tarpinė pastovios kvotos dalis, apskaičiuota šio Aprašo 6.2 papunktyje nustatyta tvarka;

PK – pastovi kvota;

− atskira apskritis (Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus apskritys).

7.  Apatinė pastovios kvotos dalies riba apskaičiuojama įvertinus laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d. kiekvienoje apskrityje registruotų juridinių asmenų iš KRF prašytų skirti ir skirtų lėšų, išskyrus lėšas, prašytas skirti ir skirtas pagal KRF lėšomis finansuojamas sritis, sumas pagal toliau nurodytą formulę:

,

 

šioje formulėje:

– laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d. kiekvienoje apskrityje registruotiems juridiniams asmenims skirtų KRF lėšų, išskyrus lėšas, skirtas pagal KRF lėšomis finansuojamas sritis, suma;

– laikotarpiu nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki 2018 m. birželio 1 d.  kiekvienoje apskrityje registruotų juridinių asmenų iš KRF prašytų skirti lėšų, išskyrus lėšas, prašytas skirti pagal KRF lėšomis finansuojamas sritis, suma;

− atskira apskritis (Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus apskritys).

8.  Viršutinė pastovios kvotos dalies riba apskaičiuojama pagal toliau nurodytą formulę įvertinus 2017 metais kiekvieną apskritį sudarančių savivaldybių kultūros ir meno projektams skirtą dalinį finansavimą ir mažiausią (30 procentų) savivaldybių galimo skirti dalinio finansavimo RKT sąrašui ribą:

,

 

šioje formulėje:

– 2017 metais kiekvieną apskritį sudarančių savivaldybių kultūros ir meno projektams skirtas dalinis finansavimas;

− atskira apskritis (Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus apskritys).

9.       Pagal šio Aprašo 8 punktą apskaičiuota viršutinė pastovios kvotos dalies riba yra tikslinama, jeigu:

9.1.    įvertinus 2016 ir 2017 metais kiekvieną apskritį sudarančių savivaldybių skirto dalinio (mažiau nei 100 procentų) finansavimo kultūros ir meno projektams dinamiką, gaunamas teigiamas pokytis. Tokiu atveju praėjusiais metais atskirą apskritį sudarančių savivaldybių kultūros ir meno projektams skirto dalinio finansavimo dėmuo didinamas dydžiu, lygiu paskutinių dvejų metų savivaldybių dalinio finansavimo kultūros ir meno projektams pokyčiui, o viršutinė pastovios kvotos dalies riba perskaičiuojama šio Aprašo 8 punkte nurodyta tvarka;

9.2.    įvertinus 2017 metų kiekvieną apskritį sudarančių savivaldybių skirto pilno (100 procentų) finansavimo kultūros ir meno projektams sumą, gaunama finansavimo suma didesnė negu apskaičiuota viršutinė pastovios kvotos dalies riba. Tokiu atveju viršutinė pastovios kvotos dalies riba tikslinama ją didinant dydžiu, lygiu 30 procentų nuo kiekvieną apskritį sudarančių savivaldybių praėjusiais metais skirto pilno finansavimo kultūros ir meno projektams sumos.

10.     Jeigu pastovi kvotos dalis, apskaičiuota šio Aprašo 6 punkte nurodyta tvarka, nėra didesnė nei šio Aprašo 8 ir 9 punktuose nustatyta tvarka apskaičiuota viršutinė pastovios kvotos dalies riba, ji yra tikslinama pagal toliau nurodytą formulę, įvertinus apskrityje fizinių asmenų (meno kūrėjų), kuriems Lietuvos Respublikos kultūros ministerija yra suteikusi paramos gavėjo statusą, skaičių, meno mėgėjų kolektyvų skaičių, muziejų lankytojų skaičių:

 

,

šioje formulėje:

– pastovios kvotos dalis;

– pastovios kvotos dalis, apskaičiuota šio Aprašo 6 punkte nustatyta tvarka;

– tai pagal toliau nurodytą formulę apskaičiuota pastovios kvotos dalis, įvertinus kultūros lauko kintamuosius:

 

,

 

šioje formulėje:

PK – pastovi kvota;

– fizinių asmenų (meno kūrėjų), kuriems Lietuvos Respublikos kultūros ministerija yra suteikusi paramos gavėjo statusą, dalis apskrityje;

– meno mėgėjų kolektyvų dalis apskrityje;

– muziejų lankytojų dalis apskrityje.

11.     Pastovios kvotos dalis, apskaičiuota šio Aprašo 10 punkte nurodyta tvarka, negali būti mažesnė nei apatinė pastovios kvotos dalies riba, apskaičiuota šio Aprašo 7 punkte nurodyta tvarka.

12.     Pastovios kvotos dalis, apskaičiuota šio Aprašo 10 punkte nurodyta tvarka, negali būti didesnė nei 8 ir 9 punktuose nustatyta tvarka apskaičiuota viršutinė pastovios kvotos dalies riba, išskyrus, kai viršutinė pastovios kvotos dalies riba yra mažesnė negu šio Aprašo 7 punkte nustatyta tvarka apskaičiuota apatinė pastovios kvotos dalies riba. Tokiu atveju pastovios kvotos dalis yra lygi apatinei pastovios kvotos dalies ribai.

13.     Tikslinės kvotos dalis apskaičiuojama įvertinus socialinio klimato kiekvienoje apskrityje indeksą šio Aprašo 13–15 punktuose nustatyta tvarka. Socialinio klimato apskrityje indeksas apskaičiuojamas pagal socialinius, demografinius ir ekonominius rodiklius:

13.1.    neto vidaus migraciją, tenkančią 1 gyventojui;

13.2.   šalies ūkio su individualiomis įmonėmis mėnesinį darbo užmokestį, Eur (bruto);

13.3.   registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykį, procentais;

13.4.   tiesioginių užsienio investicijų, tenkančių 1 gyventojui, dalį;

13.5.   mokyklinio amžiaus vaikų (vyrų ir moterų), nesimokančių mokykloje, tenkančių 1 gyventojui, dalį;

13.6.   vaikų socialinės rizikos šeimose skaičiaus, tenkančio 1 gyventojui, dalį;

13.7.   socialinės pašalpos gavėjų, tenkančių 1 gyventojui, dalį;

13.8.   iš savivaldybių biudžetų mokamų vienkartinių pašalpų socialiai remtiniems asmenims gavėjų, tenkančių 1 gyventojui, dalį;

13.9.   iki 14 m. išlaikomų žmonių, tenkančių 1 gyventojui, dalį;

13.10. nuo 65 m. išlaikomų žmonių, tenkančių 1 gyventojui, dalį;

13.11. nepilnamečių padarytų nusikalstamų veikų, tenkančių 1 gyventojui, dalį;

13.12. užregistruotų nusikaltimų, baudžiamųjų nusižengimų skaičiaus, tenkančio 100 tūkstančių gyventojų, paskutinių dviejų metų pokytį, procentais.

14.     Skaičiuojant socialinio klimato apskrityje indekso reikšmę, apskritys išreitinguojamos pagal kiekvieną šio Aprašo 13.1–13.12 papunkčiuose nurodytą rodiklį nuo prasčiausios iki geriausios jo reikšmės. Išreitingavus apskritis, kiekvienai iš jų yra skiriamas balas nuo 1 iki 10: 10 balų skiriama prasčiausią, o 1 balas – geriausią rodiklio reikšmę turinčiai apskričiai. Susumavus pagal kiekvieną rodiklį apskričiai skirtus balus yra gaunamas socialinio klimato apskrityje indeksas.

15.     Tikslinės kvotos dalis yra skiriama proporcingai pagal socialinio klimato apskrityje indekso reikšmę, apskaičiuotą šio Aprašo 13–14 punktuose nustatyta tvarka, visoms apskritims, kurių socialinio klimato apskrityje indeksas yra didesnis nei 60 balų.

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16.     Apie šiame Apraše nustatyta tvarka apskaičiuotą programos kvotos dalį kiekviena RKT yra informuojama iki programai pateiktų paraiškų vertinimo pradžios, nurodant tikslią programos kvotos dalį ir jos struktūrą (pastovios ir tikslinės kvotų dalis).

17.     Lietuvos Respublikos kultūros ministrui tvirtinti teikiamame sąraše nurodytų rekomenduojamų kultūros ir meno projektams skirti lėšų suma negali viršyti šiame Apraše nustatyta tvarka apskaičiuotos programos kvotos dalies.

18.     Tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos kultūros ministro tvirtinamose Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairėse nustatyta tvarka į sąrašą įtrauktiems kultūros ir meno projektams finansuoti yra skiriama mažesnė suma nei šiame Apraše nustatyta tvarka apskaičiuota programos kvotos dalis, likę nepanaudotos programos kvotos dalies lėšos yra pridedamos prie artimiausio programos konkurso metu apskaičiuotos atitinkamos apskrities programos kvotos dalies.