LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2012 M. BIRŽELIO 13 D. ĮSAKYMO NR. 3D-419 „DĖL GARANTINĖS ĮMOKOS KOMPENSAVIMO LIZINGU PERKANTIEMS SUBJEKTAMS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. birželio 22 d. Nr. 3D-410

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. birželio 13 d. įsakymą Nr. 3D-419 „Dėl Garantinės įmokos kompensavimo lizingu perkantiems subjektams taisyklių patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija :

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GARANTINĖS ĮMOKOS PASKOLŲ GAVĖJAMS KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje, su visais pakeitimais, 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi,

t v i r t i n u Garantinės įmokos kompensavimo lizingu perkantiems subjektams taisykles (pridedama).“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                           Kęstutis Navickas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2012 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-419

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. 3D-410

redakcija)

 

 

 

GARANTINĖS ĮMOKOS KOMPENSAVIMO LIZINGU PERKANTIEMS SUBJEKTAMS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Garantinės įmokos kompensavimo lizingu perkantiems subjektams taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja nereikšmingos (de minimis) pagalbos kompensuojant garantinę įmoką, kurią lizingu perkantys kaimo vietovėje veikiantys subjektai moka UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondui, o reorganizavus uždarąją akcinę bendrovę Žemės ūkio paskolų garantijų fondą ir prijungus ją prie uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“, po reorganizavimo veiksiančiai bendrovei (toliau – Bendrovė) už individualios garantijos suteikimą finansų įstaigai dėl jų perkamos gamybinės įrangos ir (ar) įrenginių finansinės nuomos (lizingo) sutartyje nustatytos kainos dalies sumokėjimo (toliau – pagalba), teikimą iš valstybės biudžeto lėšų.

2. Pagal Taisykles pagalba teikiama vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais ir 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais.

3. Pagalbos teikimo tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas kaimo vietovėje veikiantiems subjektams pasinaudoti finansų įstaigų teikiamomis finansinės nuomos (lizingo) paslaugomis, įsigyjant gamybinę įrangą ir (ar) įrenginius.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. kaimo vietovėje veikiantis subjektas – ūkine ir (ar) komercine veikla kaimo vietovėje užsiimantis fizinis ar juridinis asmuo, teisės aktų nustatyta tvarka įregistravęs sau priklausančią žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre;

4.2. žemės ūkio technika – traktoriai, universalios traktorių priekabos (puspriekabės), žemės ūkio mašinos, įrenginiai (gyvulininkystės, gamybinių patalpų (sandėlių, saugyklų, daržinių), darbų mechanizavimo proceso įrenginiai, kurie dažnai yra ne savarankiški vienetai, o technologinės linijos ar gamybinio proceso įrenginių dalis), įranga ir įtaisai žemės ūkio darbams atlikti. Prie žemės ūkio technikos kategorijos nepriskiriama įvairi technika, kuri iš dalies gali būti naudojama ir žemės ūkio gamyboje, tačiau yra pagaminta įvairioms ūkio šakoms arba kitoms reikmėms (kelių transporto priemonės (krovininiai ir lengvieji automobiliai, autobusai, automobilių priekabos ir puspriekabės, motociklai), kitos transporto priemonės (laivai, orlaiviai ir kt.), kelių ir statybinės mašinos (kranai, keltuvai, greideriai), įvairūs ne žemės ūkio paskirties gamybinių patalpų įrenginiai (kompresoriai, autokrautuvai, plovimo, valymo mašinos ir kt.), komunalinė, buitinė, organizacinė ir kita technika);

4.3. kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, reglamente (ES) Nr. 1408/2013, reglamente (ES) Nr. 1407/2013.

 

II SKYRIUS

PAGALBOS SUTEIKIMO SĄLYGOS

 

5. Pagalba teikiama:

5.1. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, investuojantiems į pirminę žemės ūkio produktų gamybą, vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 1408/2013 nuostatomis;

5.2. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, investuojantiems į žemės ūkio produktų perdirbimą, prekybą žemės ūkio produktais ir (ar) į kitą veiklą, nei žemės ūkio produktų gamyba, perdirbimas ir (ar) prekyba, kuri patenka į Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus 01.6 grupę „Žemės ūkiui būdingų paslaugų ir derliaus apdorojimo veikla“, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – kita veikla), vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatomis.

6. Pagal Taisykles kompensuojama:

6.1. 75 proc. garantinės įmokos į pirminę žemės ūkio produktų gamybą investuojantiems kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, lizingu perkantiems žemės ūkio techniką, ir į žemės ūkio produktų perdirbimą ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais investuojantiems kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, lizingu perkantiems gamybinę įrangą ir (ar) įrenginius;

6.2. 30 proc. garantinės įmokos į kitą veiklą investuojantiems kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, lizingu perkantiems gamybinę įrangą ir (ar) įrenginius.

7. Garantinė įmoka nekompensuojama kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, perkantiems lizingu gamybinę įrangą ir (ar) įrenginius, kuriems įsigyti teikiama parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones ir (ar) Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano priemones.

8. Teikiant pagalbą, turi būti tenkinamos reglamento (ES) Nr. 1408/2013 1 straipsnio (ir) arba reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio nuostatos.

9. Pagal Taisykles garantinė įmoka kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, investuojantiems į pirminę žemės ūkio produktų gamybą, žemės ūkio produktų perdirbimą, prekybą ir (ar) kitą veiklą (toliau – kaimo vietovėje veikiantys subjektai), kompensuojama:

9.1. jei atitinka labai mažoms, mažoms ar vidutinėms įmonėms 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais, I priede nustatytus kriterijus;

9.2. jei kaimo vietovėje veikiantis subjektas ir jo sutuoktinis nedalyvavo ir nedalyvauja Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonėje „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ar 2007–2013 metų programos priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ (netaikoma juridiniams asmenims).

10. Investicijomis į pirminę žemės ūkio produktų gamybą turi būti siekiama vieno arba kelių iš šių tikslų:

10.1. gerinti bendrus ūkio veiklos rezultatus ir tvarumą, visų pirma, mažinant gamybos sąnaudas arba gerinant ir perorientuojant gamybą;

10.2. gerinti natūralią aplinką, higienos sąlygas arba gyvūnų gerovės standartus;

10.3. sukurti ir gerinti su žemės ūkio plėtra, pritaikymu ir modernizavimu susijusią infrastruktūrą, įskaitant prieigą prie ūkio žemės, žemės konsolidavimą ir gerinimą, energijos vartojimo efektyvumą, tvarios energijos tiekimą ir vandens ar energijos taupymą;

10.4. atkurti dėl gaivalinių nelaimių, gaivalinei nelaimei prilyginamų pavojingų meteorologinių reiškinių, gyvūnų ligų bei augalų kenkėjų ir saugomų gyvūnų prarastą gamybos potencialą ir siekti išvengti tų įvykių ir veiksnių daromos žalos; jei žala gali būti siejama su klimato kaita, prireikus pagalbos gavėjai gali į atkūrimo priemones įtraukti prisitaikymo prie klimato kaitos priemones;

10.5. prisidėti prie klimato kaitos švelninimo ir prisitaikymo prie jos, be kita ko, mažinant išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir didinant anglies dioksido sekvestraciją, taip pat skatinant tvarią energiją ir energijos vartojimo efektyvumą;

10.6. prisidėti prie tvarios žiedinės bioekonomikos ir skatinti darnų vystymąsi ir veiksmingą gamtos išteklių, tokių kaip vanduo, dirvožemis ir oras, valdymą, be kita ko, mažinant priklausomybę nuo cheminių medžiagų;

10.7. prisidėti prie biologinės įvairovės nykimo sustabdymo ir jos didinimo, ekosisteminių paslaugų gerinimo ir buveinių bei kraštovaizdžių išsaugojimo.

11. Kai investicijos susietos su biodegalų ar energijos iš atsinaujinančiųjų išteklių gamyba ūkyje, turi būti laikomasi reglamento (ES) Nr. 2022/2472 14 straipsnio 4 dalies nuostatų (taikoma investuojantiesiems į pirminę žemės ūkio produktų gamybą).

12. Pagalba investicijoms, kurių poveikio aplinkai vertinimą reikia atlikti pagal 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų poveikio aplinkai vertinimo su visais pakeitimais, teikiama su sąlyga, kad toks vertinimas atliktas ir sutikimas dėl atitinkamo investicinio projekto vykdymo gautas iki individualios pagalbos suteikimo dienos (taikoma investuojantiesiems į pirminę žemės ūkio gamybą, žemės ūkio produktų perdirbimą, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais).

13. Pagalba neteikiama, jei pažeidžiami 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007, su visais pakeitimais nustatyti draudimai arba apribojimai, net jeigu tokie draudimai ir apribojimai susiję tik su tame reglamente numatyta Sąjungos parama (taikoma investuojantiesiems į pirminę žemės ūkio gamybą, žemės ūkio produktų perdirbimą, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais).

14. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš mokesčių ar kitų rinkliavų atskaitymą. Pagalba neteikiama pridėtinės vertės mokesčiui (PVM) kompensuoti, išskyrus atvejus, kai to mokesčio neįmanoma susigrąžinti pagal nacionalinius PVM reglamentuojančius teisės aktus.

15. Bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vienam kaimo vietovėje veikiančiam subjektui (įskaitant ir su šiuo kaimo vietovėje veikiančiu subjektu reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje ir (ar) reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus), suma atitinkamai veiklos sričiai per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti:

15.1. 25 000 Eur, kai investuojama į pirminę žemės ūkio produktų gamybą;

15.2. 200 000 Eur, kai investuojama į kitą veiklą.

16. Bendra pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje veiklą vykdantiems kaimo vietovėje veikiantiems subjektams skiriamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos, vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 1408/2013, suma per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį neturi viršyti reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos. Pagal nereikšmingos (de minimis) pagalbos priemones, naudingas tik vieno atskiro produkto sektoriui, kaip jis apibrėžtas reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 3 dalyje, bendra teikiama nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 50 proc. reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos.

17. Jei kaimo vietovėje veikiančiam subjektui suteikus pagalbą būtų viršytos Taisyklių 15 arba 16 punkte nurodytos ribos, priimant sprendimą dėl pagalbos suteikimo apskaičiuota pagalba sumažinama tiek, kad nebūtų pažeistas reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 ar reglamentas (ES) Nr. 1407/2013.

18. Jei kaimo vietovėje veikiantis subjektas vykdo veiklą keliuose sektoriuose, teikiama pagalba sumuojama vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 1408/2013 5 straipsnio 1 ir 2 dalies arba reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio 1 dalies nuostatomis.

19. Jei dvi įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą, arba kai viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių per paskutinius trejus finansinius metus, apskaičiuojant, ar suteikus pagalbą subjektui nebus viršyta atitinkama viršutinė riba, turi būti taikomos reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalies arba reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos.

20. Pagalba negali būti teikiama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, jeigu suteikus pagalbą pagal Taisykles būtų viršytas paramos intensyvumas arba paramos suma, numatyta kituose paramos toms pačioms išlaidoms skyrimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

21. Netinkamos finansuoti išlaidos:

21.1. investuojant į pirminę žemės ūkio produktų gamybą su išperkamosios nuomos sutartimis susijusios išlaidos, pvz., nuomotojo pelnas, palūkanų perfinansavimo išlaidos, pridėtinės išlaidos ir draudimo mokesčiai;

21.2. investuojant į žemės ūkio produktų perdirbimą ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais:

21.2.1. investicijoms, susijusioms su biodegalų gamyba iš maistinių augalų;

21.2.2. su išperkamosios nuomos sutartimis susijusios išlaidos, pvz., nuomotojo pelnas, palūkanų perfinansavimo išlaidos, pridėtinės išlaidos ir draudimo mokesčiai.

22. Atsižvelgiant į einamaisiais metais pagalbai skiriamas lėšas, kompensuojama garantinės įmokos dalis gali būti mažinama.

 

III SKYRIUS

ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS

 

23. Kaimo vietovėje veikiantys subjektai Bendrovei moka garantinę įmoką už individualios garantijos suteikimą finansų įstaigai dėl jų perkamos gamybinės įrangos ir (ar) įrenginių finansinės nuomos (lizingo) sutartyje nustatytos kainos dalies sumokėjimo.

24. Kaimo vietovėje veikiantys subjektai, norintys gauti garantinės įmokos kompensaciją, finansų įstaigai pateikia:

24.1. garantinės įmokos kompensavimo perkant lizingu prašymą (prašymo forma skelbiama Bendrovės interneto svetainėje adresu www.garfondas.lt) (toliau – prašymas), kuriame nurodo:

24.1.1. informaciją apie bet kokią kitų institucijų tai pačiai gamybinei įrangai ir (ar) įrenginiams įsigyti suteiktą (pagal priimtą sprendimą planuojamą suteikti) paramą. Jei kaimo vietovėje veikiantis subjektas į kitas institucijas dėl paramos nesikreipė, patvirtina tai prašyme;

24.1.2. informaciją, kuri reikalinga siekiant užtikrinti, kad kaimo vietovėje veikiančiam subjektui teikiant pagalbą nebūtų pažeistos vienai įmonei, kaip ji apibrėžta reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, leistinos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos;

24.1.3. jei dvi įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą, arba kai viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių per paskutinius trejus finansinius metus, – informaciją, reikalingą siekiant užtikrinti, kad nebūtų pažeistos pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta Taisyklių 19 punkte;

24.1.4. kitus duomenis, reikalingus įvertinti jų atitiktį šiose taisyklėse nustatytoms pagalbos teikimo sąlygoms, išskyrus Taisyklių 24.2 papunktyje nurodytą informaciją;

24.2. informaciją, reikalingą įvertinti kaimo vietovėje veikiančio subjekto atitiktį taisyklių 9.1 papunktyje nurodytam reikalavimui.

 

IV SKYRIUS

PAGALBOS SKYRIMAS IR IŠMOKĖJIMAS

 

25. Bendrovė, gavusi iš finansų įstaigos dokumentus dėl individualios garantijos suteikimo ir garantinės įmokos kaimo vietovėje veikiančiam subjektui kompensavimo:

25.1. pagal kaimo vietovėje veikiančių subjektų pateiktus dokumentus ir informaciją, nurodytus Taisyklių 24 punkte, įvertina kaimo vietovėje veikiančio subjekto tinkamumą garantinės įmokos kompensacijai gauti;

25.2. apskaičiuoja už individualios garantijos suteikimą mokėtiną garantinės įmokos dydį;

25.3. vadovaudamasi Taisyklių 6 punktu, apskaičiuoja kaimo vietovėje veikiančiam subjektui galimą skirti pagalbos sumą;

25.4. vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), patikrina informaciją, ar kaimo vietovėje veikiančiam subjektui (įskaitant ir su šiuo kaimo vietovėje veikiančiu subjektu reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba, įskaitant pagal Taisykles mokėtiną pagalbos sumą, neviršija nustatytų nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribų.

26. Bendrovei priėmus sprendimą skirti pagalbą, kaimo vietovėje veikiantis subjektas tampa pagalbos gavėju.

27. Jei priimamas sprendimas skirti pagalbą, Bendrovė:

27.1. vadovaudamasi Registro nuostatais, per Registro nuostatuose nustatytą terminą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui (toliau – Registras) informaciją apie pagalbos gavėjui suteiktą pagalbą. Registrui pateikti duomenys apie suteiktą pagalbą patikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais;

27.2. per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimo raštu informuoja pagalbos gavėją apie skiriamos pagalbos sumą ir tai, kad pagalba yra nereikšminga (de minimis), pateikdama aiškią nuorodą į reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 arba reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, nurodydama jo pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį.

28. Jei priimamas sprendimas pagalbos neskirti, Bendrovė ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiunčia šį sprendimą kaimo vietovėje veikiančiam subjektui. Sprendimas dėl pagalbos neskyrimo turi būti pagrįstas ir motyvuotas.

29. Pagalbos gavėjui sumokėjus garantinės įmokos dalį (be kompensuojamosios dalies), Bendrovė suteikia individualią garantiją finansų įstaigai ir pateikia Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) administracijos padaliniui, atsakingam už valstybės pagalbos koordinavimą, Pažymą apie lėšų poreikį lizingu perkančių subjektų garantinei įmokai kompensuoti (priedas).

30. Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už valstybės pagalbos koordinavimą, Pažymą apie lėšų poreikį lizingu perkančių subjektų garantinei įmokai kompensuoti pateikia Ministerijos padaliniui, atsakingam už dokumentų finansų kontrolę, kurios pagrindu atliekami mokėjimai ir fiksuojami ūkiniai įvykiai Ministerijos atskaitomybėje.

31. Pagalbos gavėjui pateikus prašymą, Bendrovė išduoda pažymą apie jam suteiktą pagalbą iš valstybės biudžeto lėšų.

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

32. Privalomos grąžinti lėšos, kurios pagalbos gavėjams buvo neteisėtai išmokėtos, permokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos administruojamos Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 3D-750 „Dėl Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

33. Pagalbos gavėjai, gavę pagalbą pagal Taisykles neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie jos neteisėto gavimo (sąmoningai pateikė klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

34. Asmenys, pažeidę Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Siekdama viešo ir skaidraus pagalbos panaudojimo, Bendrovė skelbia informaciją apie pagalbos gavėjus, kuriems išmokėta pagalba, nurodydama pagalbos gavėjo (juridinio asmens) pavadinimą, paraiškos registracijos numerį, apskritį, savivaldybę, priemonę ir išmokėtą pagalbos sumą. Informacija apie pagalbos gavėjams kalendoriniais metais išmokėtą pagalbą paskelbiama iki kitų metų gegužės 31 d. Bendrovės tinklalapyje ir viešinama dvejus metus nuo jos paskelbimo

36. Bendrovė privalo saugoti visą su pagalbos teikimu susijusią informaciją ir dokumentus ne trumpiau kaip 10 metų, skaičiuojant nuo dienos, kai pagal Taisykles buvo skirta paskutinė individuali pagalba.

37. Bendrovės sprendimus, veikimą arba neveikimą ūkio subjektas gali savo pasirinkimu apskųsti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka Bendrovės vadovui arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________

 

part_ca60d80e2cb24b7491d2f8c94903522b_end


Garantinės įmokos kompensavimo

lizingu perkantiems subjektams taisyklių

priedas

 

(Pažymos apie lėšų poreikį lizingu perkančių subjektų garantinei įmokai kompensuoti forma)

 

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai

 

PAŽYMA

APIE LĖŠŲ POREIKĮ LIZINGU PERKANČIŲ SUBJEKTŲ GARANTINEI ĮMOKAI KOMPENSUOTI

 

__________ Nr. ____

(data)       

 

____________________

(dokumento sudarymo vieta)

 

Sprendimas dėl individualios garantijos suteikimo (data, protokolo Nr.)

Finansinės nuomos (lizingo) sutartyje nurodyta turto kaina, Eur

Individualios garantijos suma, Eur

Garantinės įmokos dydis, proc.

Garantinės įmokos suma, Eur

Kompensuotina garantinė įmoka, Eur

Pastabos

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Direktorius

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

 

Vyr. buhalteris

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

part_b53d59fece7c4ab493098d3087cc1be8_end