LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2009 M. VASARIO 17 D. ĮSAKYMO NR. 1K-039 „DĖL IŠLAIDŲ DEKLARACIJOS FORMOS, METODINIŲ IŠLAIDŲ DEKLARACIJŲ RENGIMO REKOMENDACIJŲ IR PROJEKTŲ FINANSINĖS BŪKLĖS ATASKAITOS FORMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. liepos 10 d. Nr. 1K-233

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 17 d. įsakymą Nr. 1K-039 „Dėl Išlaidų deklaracijos formos, Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų ir Projektų finansinės būklės ataskaitos formos patvirtinimo“:

1. Nurodytuoju įsakymu patvirtintoje Išlaidų deklaracijos formoje:

1.1. Pakeičiu 2 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„2. (įrašomas atitinkamos institucijos pavadinimas) veikla yra vykdoma užtikrinant tinkamą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas“ pavestų užduočių atlikimą ir vadovaujantis Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 nuostatomis (deklaruojant išlaidas, padarytas įgyvendinant priemones finansų inžinerijos būdu, išlaidų deklaracijos 2.1.1–2.1.4, 2.2 papunkčiai taikomi, atsižvelgiant į Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 44 straipsnį ir 78 straipsnio 6 dalį, deklaruojant išlaidas, padarytas įgyvendinant priemones visuotinės dotacijos būdu, išlaidų deklaracijos 2.1.5, 2.1.6, 2.2 papunkčių taikymas nustatytas visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo sutartyse), pirmiausia, kai kalbama apie tai, ar:“.

1.2. Pakeičiu 3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„3.1. visas išmokėtas ir siūlomas grąžinti, grąžintinas ir susigrąžintas sumas pagal Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų 8.3–8.41 papunkčius

 

atsižvelgta į visas susigrąžintas sumas pagal Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų 8.3 papunktį

 

susigrąžintų sumų, atitinkančių Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų 8.3 papunktį, nebuvo

atsižvelgta į visas grąžintinas sumas pagal Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų 8.4 papunktį (jei sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo yra apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, nurodyti projekto kodą, sprendimo dėl lėšų susigrąžinimo datą, numerį (jei jis yra), grąžintinų lėšų numerį Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje (toliau – SFMIS), apskundimo ir informacijos apie apskundimą gavimo institucijoje datas)

.........................................................

 

grąžintinų sumų, atitinkančių Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų 8.4 papunktį, nebuvo

 

atsižvelgta į visas siūlomas grąžinti ir (arba) grąžintinas lėšas pagal Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų 8.41 papunktį (pažymėjus šį variantą, nurodyti projektų kodus, mokėjimo prašymų ir jų dalių numerius)

 

..........................................................

 

siūlomų grąžinti ir (arba) grąžintinų lėšų, atitinkančių Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų 8.41 papunktį, nebuvo“.

 

1.3. Pakeičiu 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„3.2. visas panaikintas sumas

 

 

 

 

 

atsižvelgta į visas panaikintas  sumas (pažymėjus šį variantą, nurodyti projektų kodus; jei sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo yra apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, papildomai nurodyti sprendimo dėl lėšų susigrąžinimo datą, numerį (jei jis yra), grąžintinų lėšų numerį SFMIS, apskundimo ir informacijos apie apskundimą gavimo institucijoje datas)

 

.........................................................

 

panaikintų sumų nebuvo“.

 

1.4. Papildau 3.2¹ papunkčiu:

„3.2¹. visas nesusigrąžintinas sumas pagal Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų 8.5¹ papunktį

 

suderinus su vadovaujančiąja institucija nesusigrąžintinos sumos yra nedeklaruojamos (pažymėjus šį variantą, nurodyti projekto (-ų) kodus, grąžintinų lėšų numerį SFMIS ir sumą (-as)

 

.........................................................

 

atsižvelgus į vadovaujančiosios institucijos nuomonę nesusigrąžintinos sumos yra deklaruojamos (pažymėjus šį variantą, nurodyti projekto (-ų) kodus, grąžintinų lėšų numerį SFMIS ir sumą (-as)

 

.........................................................

 

nesusigrąžintinų sumų nebuvo“.

 

1.5. Pakeičiu 3.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„3.8. didelės apimties projektų išlaidas pagal Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 39 ir 41 straipsnius:

 

(deklaruojant išlaidas, kai priemonės įgyvendinamos finansų inžinerijos būdu, šis papunktis netaikomas)

 

pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai didelės apimties projektų išlaidų nebuvo

 

atsižvelgta į didelės apimties projektų, kurių išlaidos deklaruojamos ir (arba) deklaruotos Europos Komisijai ir dėl kurių finansavimo iš Europos Komisijos dar nėra gautas sprendimas, išlaidas (pažymėjus šį variantą, nurodyti projektų kodus)

 

.......................................................

 

atsižvelgta į didelės apimties projektų, dėl kurių finansavimo iš Europos Komisijos gautas sprendimas ir deklaruojamos ir (arba) deklaruotos Europos Komisijai išlaidos sumažintos, išlaidas (pažymėjus šį variantą, nurodyti projektų kodus, sprendimų priėmimo Europos Komisijoje ir jų gavimo institucijoje datas, numerius, tikslinamas sumas pagal sprendimus)

 

.....................................................

 

atsižvelgta į didelės apimties projektų, dėl kurių finansavimo iš Europos Komisijos gautas sprendimas, tačiau deklaruojamos ir (arba) deklaruotos Europos Komisijai išlaidos nemažinamos, nes atitinka Europos Komisijos sprendimą, išlaidas (pažymėjus šį variantą, nurodyti projektų kodus, sprendimų priėmimo Europos Komisijoje ir jų gavimo institucijoje datas, numerius)

 

.......................................................

 

atsižvelgta į didelės apimties projektų išlaidas, viršijančias maksimalią patvirtintame Europos Komisijos sprendime nurodytą tinkamų deklaruoti Europos Komisijai išlaidų, kurios nėra deklaruojamos, sumą (pažymėjus šį variantą, nurodyti projektų kodus, nedeklaruojamo (-ų) mokėjimo prašymo (-ų) ir jo (-jų) dalies (-ų) numerius)

 

.........................................................

 

netaikoma“.

 

 

1.6. Papildau 3.10 papunkčiu:

 

„3.10. tai, kad pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai projektų išlaidos, įtrauktos į šią išlaidų deklaraciją, neviršytų projekto finansavimo ir administravimo sutartyse ir (ar) finansų inžinerijos priemonių įgyvendinimo ir finansavimo sutartyse, ir (ar) visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo sutartyse nustatytų sumų pagal visus finansavimo šaltinius

 

atsižvelgta

 

atsižvelgta, išskyrus (pažymėjus šį variantą, nurodyti projektų kodus)

 

.......................................................“.

 

1.7. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4. Duomenys nuolat ir teisingai įtraukiami į SFMIS ir visa reikalaujama informacija, susijusi su deklaruojamomis išlaidomis, yra užfiksuota SFMIS bei yra prieinama ją kontroliuoti ir audituoti įgaliotiems asmenims.“

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Metodinėse išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijose:

2.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1. Metodinės išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijos (toliau – metodinės rekomendacijos) nustato principus ir reikalavimus, kuriais turi vadovautis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas“ paskirtos įgyvendinančiosios institucijos, vadovaujančioji institucija, kai tai susiję su finansų inžinerijos priemonėmis, ir visuotinių dotacijų valdytojai, kai tai susiję su visuotinių dotacijų priemonėmis (toliau – institucijos), rengdami išlaidų deklaracijas ir teikdami jas tvirtinančiajai institucijai.“

2.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2. Metodinės rekomendacijos parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1297/2013 (OL 2013 L 347, p. 253) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas“, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 780 „Dėl Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklės), Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 „Dėl Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklės), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 „Dėl Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 1K-334 „Dėl Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklės), ir Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 „Dėl Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklės).“

2.3. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

„6. Išlaidų deklaracijos rengiamos ir teikiamos tvirtinančiajai institucijai Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos naudojimo taisyklėse (2007–2013 metų laikotarpiui), patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-324 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos naudojimo taisyklių (2007–2013 metų laikotarpiui) patvirtinimo“ (toliau – SFMIS naudojimo taisyklės), nustatyta tvarka naudojantis Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterine informacine valdymo ir priežiūros sistema (toliau – SFMIS). Jeigu nėra patvirtintos atitinkamos SFMIS funkcinės galimybės ar sutrinka SFMIS, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, išlaidų deklaracijos yra teikiamos raštu. Tokiu atveju išlaidų deklaracijos kopija yra teikiama ministerijoms ir (ar) kitoms valstybės institucijoms.“

2.4. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

„7. Į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaracijas tinkamos finansuoti projektų išlaidos (toliau – išlaidos) įtraukiamos pagal visus finansavimo šaltinius, vadovaujantis metodinių rekomendacijų 8 punkto nuostatomis, kaupiamuoju būdu nuo išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pradžios iki atitinkamo ataskaitinio laikotarpio, nurodyto Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių 65.1 papunktyje, ar kito tvirtinančiosios institucijos nurodyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos pagal išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Europos Komisijai (toliau – Komisija) datą. Išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Komisijai data nustatoma vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių, Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių ar Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis dėl išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Komisijai.“

2.5. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.1. į išlaidų deklaracijas gali būti įtrauktos tik išlaidos, pripažintos tinkamomis finansuoti pagal Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles ir (arba) Projektų administravimo ir finansavimo taisykles ir nesusijusios su valstybės narės kokios nors pareigos neįvykdymu pagal Sutartį dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – Sutartis), dėl kurio Komisija yra pateikusi pagrįstą nuomonę pagal Sutarties 258 straipsnį;“.

2.6. Pakeičiu 8.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.2.2. tuo atveju, kai pajamos, vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalimi, negali būti objektyviai įvertintos iš anksto vertinant projekto tinkamumą finansuoti ir vėliau iki projekto pabaigos, įgyvendinant projektą ir per penkerius metus po projekto pabaigos gautos grynosios pajamos, vadovaujantis Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195 „Dėl Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos patvirtinimo“, ir 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklių patvirtinimo“, turi būti traukiamos į apskaitą kaip grąžintinos lėšos ir, nelaukiant faktinio lėšų susigrąžinimo iš projekto vykdytojo, atskaitomos iš kitoje teikiamoje išlaidų deklaracijoje deklaruojamų išlaidų proporcingai pagal kiekvieną finansavimo šaltinį;“.

2.7. Pakeičiu 8.21 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.21. tuo atveju, kai pajamos gaunamos iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto ir, vadovaujantis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių 182 punktu, įgyvendinant projektą ir projekto tęstinumo laikotarpiu viršija projekto vykdytojo nuosavo įnašo sumą, proporcingai skirtam finansavimui jos turi būti traukiamos į apskaitą kaip grąžintinos lėšos ir, nelaukiant faktinio lėšų susigrąžinimo iš projekto vykdytojo, atskaitomos iš kitoje teikiamoje išlaidų deklaracijoje deklaruojamų išlaidų. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad į šias pajamas būtų atsižvelgta ne vėliau, nei pateikiama institucijos išlaidų deklaracija, kurios pagrindu bus rengiami Reglamento Nr. 1083/2006 89 straipsnio 1 (a) dalyje nurodyti dokumentai;“.

2.8. Pakeičiu 8.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.4. tuo atveju, kai konkretaus projekto atitinkamo laikotarpio deklaruojamos išlaidos yra susijusios su grąžintinomis lėšomis, nustatytomis per tą patį ataskaitinį laikotarpį, jei sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo nėra apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, su grąžintinomis lėšomis susijusios išlaidos yra atimamos iš per ataskaitinį laikotarpį pagal atitinkamus mokėjimo prašymus pripažintų deklaruotinomis Komisijai išlaidų (netaikoma priemonėms, įgyvendinamoms visuotinių dotacijų būdu, kai projekto finansavimo lėšas projekto vykdytojui perveda visuotinės dotacijos valdytojas). Jei sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo yra apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, konkretaus projekto pripažintinos deklaruotinomis grąžintinos lėšos nėra įtraukiamos į tvirtinančiajai institucijai teikiamas išlaidų deklaracijas, iki bus priimtas galutinis sprendimas;“.

2.9. Pakeičiu 8.41 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.41. tuo atveju, kai konkretaus projekto atitinkamo ataskaitinio laikotarpio padarytos ir pripažintos deklaruotinomis Komisijai išlaidos yra susijusios su to paties projekto siūlomomis grąžinti lėšomis, nustatytomis ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki išlaidų deklaracijos pateikimo tvirtinančiajai institucijai termino pabaigos, arba su grąžintinomis lėšomis, nustatytomis po atitinkamo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki išlaidų deklaracijos pateikimo tvirtinančiajai institucijai termino pabaigos, ir siūlomos grąžinti arba grąžintinos lėšos sudaro ne mažiau kaip 50 procentų su siūlomomis grąžinti arba su grąžintinomis lėšomis susijusių pripažintų tinkamomis deklaruoti Komisijai mokėjimo prašymo dalies išlaidų sumos, tokios išlaidos neįtraukiamos į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaraciją, jos įtraukiamos į kito ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaraciją, vadovaujantis metodinių rekomendacijų 7 punktu arba 8.4 papunkčiu, jeigu nustatoma, kad nėra pagrindo grąžinti lėšas (netaikoma priemonėms, įgyvendinamoms visuotinių dotacijų būdu, kai projekto finansavimo lėšas projekto vykdytojui perveda visuotinės dotacijos valdytojas, ir priemonėms, įgyvendinamoms finansų inžinerijos būdu). Išlaidoms, susijusioms su siūlomomis grąžinti arba grąžintinomis lėšomis, dėl kurių susigrąžinimo sprendimas priimamas dėl aplinkybių, nurodytų metodinių rekomendacijų 8.6¹ papunktyje, 8.4¹ papunkčio nuostatos netaikomos;“.

2.10. Pakeičiu 8.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.5. tuo atveju, kai vadovaujančiosios institucijos nurodymu atitinkamo projekto lėšoms yra taikoma lėšų panaikinimo procedūra ir to projekto išlaidos ar jų dalis jau buvo deklaruotos, tai yra įtrauktos į tvirtinančiajai institucijai anksčiau teiktas išlaidų deklaracijas, jei sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo nėra apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, deklaruotos išlaidos atimamos iš teikiamoje išlaidų deklaracijoje deklaruojamų išlaidų pagal kiekvieną finansavimo šaltinį. Jei sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo yra apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, konkretaus projekto pripažintinos deklaruotinomis grąžintinos lėšos nėra įtraukiamos į tvirtinančiajai institucijai teikiamas išlaidų deklaracijas, iki bus priimtas galutinis sprendimas;“.

2.11. Papildau 8.5¹ papunkčiu:

„8.5¹. tuo atveju, kai ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba visuotinės dotacijos valdytojas, jei jo vadovas yra asignavimų valdytojas, arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, vadovaudamiesi Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, nusprendžia nebetęsti grąžintinų lėšų išieškojimo, tokios nesusigrąžintinos sumos:

8.5¹.1. neįtraukiamos į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaraciją, jeigu institucija ėmėsi visų teisės aktuose nustatytų nesusigrąžintinų sumų susigrąžinimo veiksmų ir sprendimas neįtraukti tokių sumų į išlaidų deklaraciją suderintas su vadovaujančiąja institucija, kuri vadovaudamasi Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių 93 punktu teikia tvirtinančiajai institucijai informaciją apie šių nesusigrąžintinų sumų ES fondų lėšų dalies padengimą iš ES biudžeto;

8.5¹.2. įtraukiamos į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaraciją, jeigu institucija ėmėsi visų teisės aktuose nustatytų nesusigrąžintinų sumų susigrąžinimo veiksmų ir sprendimas įtraukti tokias sumas į išlaidų deklaraciją suderintas su vadovaujančiąja institucija;

8.5¹.3. įtraukiamos į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaraciją kitais, nei nurodyta metodinių rekomendacijų 8.5¹.1 ir 8.5¹.2 papunkčiuose, atvejais, jeigu sprendimas įtraukti nesusigrąžintinas sumas į išlaidų deklaraciją suderintas su vadovaujančiąja institucija.“

2.12. Papildau 8.6¹ papunkčiu ir jį išdėstau taip:

„8.6¹. tuo atveju, kai atsižvelgiant į Projektų administravimo ir finansavimo taisykles yra atliktas projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimas, kuriuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties suma perskirstoma tarp finansavimo šaltinių didinant skirto finansavimo intensyvumą taip, kad bent vieno iš projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nurodytų projekto vykdytojo finansavimo šaltinių suma nesiektų pagal atitinkamą finansavimo šaltinį anksčiau išmokėtos sumos, ir suderinus su vadovaujančiąja ir tvirtinančiąja institucijomis per internetinį klaidų ir pasiūlymų registrą, kurio interneto svetainės adresas yra http://krs.finmin.lt/mantis, projekto tinkamos finansuoti išlaidos yra iš naujo traukiamos į mokėjimo prašymus juose įvertinant anksčiau pripažintas tinkamomis finansuoti išlaidas, visi tokie mokėjimo prašymai ir su jais susijusios grąžintinos ir (arba) grąžintos lėšos turi būti traukiami į to paties ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaraciją, siekiant nemažinti bendros institucijos deklaruojamos sumos ir į išlaidų deklaraciją įtraukti tik deklaruojamų lėšų perskirstytas tarp projekto finansavimo ir administravimo sutarties finansavimo šaltinių sumas;“.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                               Rimantas Šadžius