image001

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRO 2019 m. sausio 17 d. ĮSAKYMO Nr. V-8 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINIO paso IŠDAVIMO, PAKEITIMO, PASKELBIMO NEGALIOJANČIU IR NAIKINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gegužės 9 d. Nr. V-142

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2019 m. sausio 17 d. įsakymą Nr. V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinio paso išdavimo, pakeitimo, paskelbimo negaliojančiu ir naikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINIO PASO IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 27 d. nutarimo Nr. 1393 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“ 3 punktu,

t v i r t i n u Lietuvos Respublikos diplomatinio paso išdavimo tvarkos aprašą (pridedama).“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. gegužės 16 d.

 

 

 

Užsienio reikalų ministras                                                                             Gabrielius Landsbergis

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2023 m. balandžio 4 d. raštu Nr. 1D-1817

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro

2019 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. V-8

(Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro

2023 m. gegužės 9 d. įsakymo Nr. V-142

redakcija)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS diplomatinio paso išdavimo TVARKOS APRAŠAS

 

I Skyrius

BENdROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos diplomatinio paso išdavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymo išduoti ar pakeisti diplomatinį pasą (toliau – Prašymas) pildymo, Prašymo ir jį pagrindžiančių dokumentų pateikimo Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsuliniam departamentui (toliau – Konsulinis departamentas) arba Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms ir konsulinėms įstaigoms (toliau – konsulinė įstaiga), Prašymo nagrinėjimo ir sprendimo išduoti ar pakeisti diplomatinį pasą priėmimo, užsakymo dėl diplomatinio paso išrašymo perdavimo Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras), išrašytų diplomatinių pasų siuntos priėmimo ir patikrinimo, diplomatinio paso įteikimo asmeniui, diplomatinio paso galiojimo, diplomatinio paso grąžinimo, įrašų diplomatiniame pase įrašymo ir pakeitimo, pranešimo apie diplomatinio paso praradimą pateikimo ir prarasto diplomatinio paso paskelbimo negaliojančiu, negaliojančių diplomatinių pasų perdavimo Asmens dokumentų išrašymo centrui sunaikinti, Prašymų ir kitų susijusių pateiktų dokumentų apskaitos ir saugojimo tvarką.

2. Diplomatinis pasas išduodamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymu (toliau – Įstatymas), Aprašu ir kitais teisės aktais.

3. Sprendimą išduoti ar pakeisti diplomatinį pasą Įstatymo 65 straipsnio 1 dalies 17, 18 ir 19 punktuose nustatytais atvejais priima užsienio reikalų ministras. Sprendimą išduoti ar pakeisti diplomatinį pasą kitais Įstatymo 65 straipsnyje nustatytais atvejais priima Konsulinio departamento direktorius arba kitas Konsulinio departamento darbuotojas, kuriam pavesta priimti tokį sprendimą.

4. Diplomatinis pasas išduodamas laikotarpiui, kurį asmuo turi teisę turėti diplomatinį pasą, ir galioja iki jame nurodyto termino pabaigos, bet ne ilgiau kaip:

4.1. 10 metų, jei jis išduotas Įstatymo 65 straipsnio 4 dalyje nurodytiems asmenims arba Užsienio reikalų ministerijos diplomatui;

4.2. 5 metus, jei jis išduotas kitiems, nei Aprašo 4.1 papunktyje nurodytiems, subjektams;

4.3. 12 mėnesių, kai laikinai negalima nuskaityti asmens pirštų atspaudų.

5. Tarnybinėms funkcijoms atlikti ar veiksmingai diplomatinės tarnybos veiklai vykdyti asmeniui gali būti išduodami keli diplomatiniai pasai.

6. Diplomatinis pasas keičiamas, kai:

6.1. asmuo pakeičia vardą, pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;

6.2. jis tampa netinkamas naudoti;

6.3. jame yra netikslių įrašų;

6.4. išnaudojami vizoms skirti puslapiai;

6.5. išnaudojami įrašams, nurodytiems Įstatymo 66 straipsnio 2 dalyje, skirti puslapiai;

6.6. pasibaigia jo galiojimo laikas.

7. Konsulinis departamentas ir konsulinė įstaiga su Asmens dokumentų išdavimo informacine sistema (toliau – ADIS) dirba tiesiogiai (prijungties režimu).

8. Diplomatiniame pase elektroniniu būdu fiksuojami Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje ir 4 dalies 5 punkte nurodyti asmens duomenys, taip pat asmens gimimo vieta ir biometriniai duomenys tapatybei patvirtinti – veido atvaizdas ir dviejų pirštų atspaudai.

9. Diplomatinis pasas išduodamas (keičiamas) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Prašymo ir jį pagrindžiančių dokumentų gavimo Konsuliniame departamente dienos.

 

II SKyrius

PRAŠYMO IR JĮ PAGRINDŽIANČIŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

10. Aprašo 1 priede nustatytos formos Prašymas ir jį pagrindžiantys dokumentai pateikiami Konsuliniam departamentui arba konsulinei įstaigai.

11. Prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus asmuo pateikia asmeniškai. Asmens iki 16 metų arba neveiksnaus asmens Prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus pateikia jo atstovas pagal įstatymą dalyvaujant asmeniui, kuriam išduodamas (keičiamas) diplomatinis pasas. Pateikiant asmens iki 2 metų Prašymą, jo atvykimas į Konsulinį departamentą ar konsulinę įstaigą nebūtinas.

12. Kartu su Prašymu asmuo turi pateikti šiuos Prašymą pagrindžiančius dokumentus:

12.1. galiojantį asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą, išskyrus atvejį, kai asmuo šio dokumento negali pateikti, nes dokumentas prarastas, arba kai pateikiamas užsienyje gimusio asmens iki 2 metų, kuriam asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas anksčiau nebuvo išduotas, Prašymas. Jei kyla abejonių dėl asmens duomenų ir (ar) tapatybės, asmuo turi pateikti kitą turimą dokumentą su savo pavarde, gimimo data ar asmens kodu ir nuotrauka (veido atvaizdu). Jei toks dokumentas nepateikiamas dėl jo praradimo ir (ar) kyla abejonių dėl asmens duomenų ir (ar) asmens tapatybės, gali būti kreipiamasi į instituciją, išdavusią asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinusius dokumentus, dėl asmens tapatybės patvirtinimo arba gali būti paprašyta asmens pateikti dokumentus, patikslinančius pasikeitusius asmens duomenis. Jei diplomatinis pasas pirmą kartą išduodamas užsienyje gimusiam asmeniui iki 2 metų, kuriam asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas anksčiau nebuvo išduotas, jo asmens tapatybę patvirtina jo atstovas pagal įstatymą Aprašo 16.10 papunktyje nustatyta tvarka;

12.2. Aprašo 2 priede nustatytos formos prašymą išduoti diplomatinį pasą šeimos nariui, kai teikiamas prašymas išduoti diplomatinį pasą Įstatymo 65 straipsnio 3 dalyje nurodytiems asmenims;

12.3. diplomatinį pasą, kai jis keičiamas, arba užpildytą Aprašo 3 priede nustatytos formos pranešimą apie diplomatinio paso praradimą, jei diplomatinis pasas buvo prarastas;

12.4. dokumentus, patvirtinančius teisę turėti diplomatinį pasą;

12.5. atstovo pagal įstatymą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir atstovavimą patvirtinančius dokumentus, jei teikiamas asmens iki 16 metų arba neveiksnaus asmens Prašymas; 

12.6. vieną asmens amžių atitinkančią nuotrauką, kuri atitinka Nuotraukų asmens dokumentams reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. 569 „Dėl Nuotraukų asmens dokumentams reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – nuotrauka) (kitoje nuotraukos pusėje užrašomi asmens vardas ir pavardė), jeigu nėra techninių galimybių nuskaityti asmens veido atvaizdo biometrinių duomenų registravimo įranga ar kai asmens iki 2 metų Prašymą pateikia jo atstovas pagal įstatymą ir asmuo iki 2 metų neatvyksta į Konsulinį departamentą arba konsulinę įstaigą;

12.7. laisvos formos prašymą dėl papildomo diplomatinio paso išdavimo ar keitimo tarnybinėms funkcijoms atlikti ar veiksmingai diplomatinės tarnybos veiklai vykdyti, jeigu teikiamas prašymas dėl antro ar kito papildomo diplomatinio paso išdavimo ar keitimo.

13. Prašymas ir Aprašo 12 punkte nurodyti dokumentai nepriimami, jeigu jie pateikiami nesilaikant Apraše nustatytų reikalavimų.

 

III Skyrius

PRAŠYMO IR JĮ PAGRINDŽIANČIŲ DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS, NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO IŠDUOTI AR PAKEISTI DIPLOMATINĮ PASĄ PRIĖMIMAS

 

14. Konsuliniame departamente Prašymus ir Aprašo 12 punkte nurodytus dokumentus priima ir kitus šiame skyriuje nustatytus veiksmus atlieka Konsulinio departamento darbuotojas, kuriam pavesta organizuoti diplomatinių pasų išdavimą (toliau – Konsulinio departamento darbuotojas). Konsulinėje įstaigoje Prašymus ir Aprašo 12 punkte nurodytus dokumentus priima ir juos Konsuliniam departamentui perduoda konsulinis pareigūnas ar konsulinės įstaigos įgaliotas darbuotojas (toliau – konsulinės įstaigos darbuotojas).

15. Prašymo 1–6, 8 ir 10 eilutės užpildomos pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenis.

16. Konsulinio departamento darbuotojas arba konsulinės įstaigos darbuotojas, priimdamas Prašymą ir Aprašo 12 punkte nurodytus dokumentus:

16.1. įsitikina Prašymą pateikusio asmens ir (ar) asmens, kuriam išduodamas (keičiamas) diplomatinis pasas, tapatybe – sutikrina jo išvaizdą su jo veido atvaizdu Gyventojų registre (jeigu atvaizdas ten yra) ir pateiktame dokumente, sutikrina duomenis, įrašytus jo pateiktuose dokumentuose, su duomenimis apie asmenį, esančiais Gyventojų registre, ir patikrina kitus Aprašo 12 punkte nurodytus dokumentus;

16.2. padaro dokumentų, nurodytų Aprašo 12.1, 12.4 ir 12.5 papunkčiuose, kopijas ir dokumentų originalus grąžina Prašymą pateikusiam asmeniui;

16.3. registruoja Prašymą ADIS Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo, patvirtinto Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“ (toliau – Prašymų registravimo tvarkos aprašas), nustatyta tvarka;

16.4. ekraninėje Prašymo formoje nurodo atitinkamą (-us) diplomatinio paso išdavimo ar keitimo priežasties (-čių) kodą (-us) pagal Prašymų registravimo tvarkos apraše nustatytus asmens dokumentų išdavimo ar keitimo priežasčių kodus;

16.5. ekraninėje Prašymo formoje pastaboms skirtoje eilutėje pažymi, kur diplomatinis pasas bus atsiimtas: Užsienio reikalų ministerijoje ar konsulinėje įstaigoje;

16.6. nuskaito asmens veido atvaizdą. Jeigu asmuo pateikia nuotrauką, veido atvaizdas suformuojamas iš nuotraukos;

16.7. nuskaito aiškius asmens nuo 12 metų dešinės ir kairės rankų dviejų pirštų (smilių) atspaudus. Jeigu kairysis arba dešinysis smilius sužalotas arba jo nėra, arba jo ISO/IES 19794-4 vertė yra nuo 0 iki 25, nuskaitomi aiškūs tos pačios rankos didžiojo ar bevardžio pirštų arba nykščio atspaudai, jeigu jų ISO/IES 19794-4 vertė yra aukštesnė. Jeigu visų vienos rankos pirštų atspaudų kokybė prasta pagal pirmiau nurodytą kokybės vertę, daromas aiškus piršto, kurio vertė didžiausia, atspaudas, o Prašymo 15 eilutėje nurodoma, dėl kokių priežasčių nenuskaityti smilių atspaudai. Jeigu dėl asmens nuolatinės negalios negalima nuskaityti jokių pirštų atspaudų, tai pažymima Prašymo 15 eilutėje ir nurodomos priežastys. Diplomatinis pasas tokiu atveju išduodamas be jame elektroniniu būdu fiksuotų pirštų atspaudų;

16.8. duoda vyresniam kaip 14 metų asmeniui specialiu rašikliu pasirašyti parašui skirtoje integruotos biometrinių duomenų registravimo įrangos vietoje. Jeigu diplomatinis pasas išduodamas asmeniui, kuris pripažintas neveiksniu tam tikroje srityje ar dėl fizinės negalios negali pasirašyti, Prašymo 15 eilutėje nurodoma priežastis, dėl kurios asmuo nepasirašo;

16.9. išspausdina Prašymą ir duoda asmeniui patikrinti Prašyme nurodytus duomenis. Prašymą pateikęs asmuo pasirašo Prašymo 10 eilutėje ir užpildo 7 ir 9 eilutes;

16.10. duoda asmeniui, pateikusiam užsienyje gimusio asmens iki 2 metų, kuriam asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas anksčiau nebuvo išduotas, Prašymą, patvirtinti Prašymo 15 eilutėje asmens tapatybę ir pasirašyti po asmens tapatybės patvirtinimo įrašu.

17. Jeigu asmuo pageidauja, kad išrašytą diplomatinį pasą atsiimtų kitas asmuo, Prašymo 15 eilutėje įrašo šio asmens vardą, pavardę, asmens kodą arba gimimo datą ir pasirašo.

18. Registruojant Prašymą gali būti naudojami ADIS esantys asmens biometriniai duomenys (veido atvaizdas ir (ar) pirštų atspaudai) ir (ar) asmens parašas (jeigu parašas turi būti diplomatiniame pase), jei nuo šių duomenų nuskaitymo praėjo ne daugiau kaip 6 mėnesiai.

19. Konsulinio departamento darbuotojas ar konsulinės įstaigos darbuotojas patvirtina asmens, pateikusio Prašymą, asmens tapatybę ir parašą ir užpildo Prašymo 11 eilutę, įrašydamas savo pareigas, vardą, pavardę, datą ir pasirašydamas.

20. Prašymo ir Aprašo 12 punkte nurodytų dokumentų, pateiktų konsulinėje įstaigoje, kopijos tarnybiniu elektroniniu paštu perduodamos Konsuliniam departamentui per 1 darbo dieną nuo Prašymo priėmimo konsulinėje įstaigoje dienos.

21. Prašymo originalas ir dokumentų, nurodytų Aprašo 12 punkte, kopijos yra persiunčiami Konsuliniam departamentui artimiausiu diplomatiniu paštu po to, kai diplomatinis pasas įteikiamas Prašymą pateikusiam asmeniui.

22. Pateiktas Prašymas išnagrinėjamas ir sprendimas išduoti ar pakeisti diplomatinį pasą priimamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Prašymo gavimo Konsuliniame departamente dienos.

23. Aprašo 3 punkte nurodytas asmuo, priėmęs sprendimą išduoti ar pakeisti diplomatinį pasą, užpildo Prašymo 12 eilutę, nurodo savo pareigas, vardą, pavardę, sprendimo išduoti ar pakeisti diplomatinį pasą priėmimo datą ir pasirašo.

24. Priėmus sprendimą neišduoti ar nepakeisti diplomatinio paso, asmuo apie tokio sprendimo motyvus informuojamas raštu.

 

IV SKyrius

UŽSAKYMO DĖL DIPLOMATINIO PASO IŠRAŠYMO PERDAVIMAS ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRUI, IŠRAŠYTŲ diplomatiniŲ PASŲ PERDAVIMAS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTERIJAI IR JŲ PATIKRINIMAS

 

25. Kai priimamas sprendimas išduoti ar pakeisti diplomatinį pasą, Konsulinio departamento darbuotojas ADIS padaro įrašus, atitinkančius diplomatinio paso išdavimo pagrindą pagal Įstatymo 65 straipsnį, lietuvių ir anglų kalbomis, pažymi diplomatinio paso galiojimo terminą, Prašymų registravimo tvarkos apraše nustatyta tvarka suformuoja užsakymą dėl diplomatinio paso išrašymo ir perduoda jį Asmens dokumentų išrašymo centrui.

26. Diplomatinį pasą Asmens dokumentų išrašymo centras išrašo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo užsakymo dėl diplomatinio paso išrašymo gavimo dienos.

27. Iš Asmens dokumentų išrašymo centro gavus išrašytus diplomatinius pasus, Konsulinio departamento darbuotojas juos patikrina pagal lydraštį. Jeigu diplomatinių pasų skaičius atitinka nurodytą lydraštyje, Konsulinio departamento darbuotojas tai pažymi lydraštyje, pasirašo, nurodydamas savo pareigas, vardą, pavardę ir datą. Gautų diplomatinių pasų siunta turi būti patikrinta ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo siuntos gavimo Konsuliniame departamente dienos. Nustatęs, kad trūksta diplomatinių pasų, Konsulinio departamento darbuotojas nedelsdamas apie tai informuoja Konsulinio departamento direktorių ir Asmens dokumentų išrašymo centrą ir ADIS pažymi diplomatinį (-ius) pasą (-us) kaip dingusį (-ius).

28. Konsulinio departamento darbuotojas, atlikęs Aprašo 27 punkte nustatytus veiksmus:

28.1. patikrina išrašytų diplomatinių pasų kokybę, ar duomenys apie asmenį, nurodyti Prašyme, taip pat veido atvaizdas (nuotrauka) ir parašas atitinka duomenis apie asmenį, veido atvaizdą ir parašą diplomatiniame pase ir, jeigu yra techninės galimybės, – specialia dokumentų patikros įranga į diplomatinį pasą elektroniniu būdu įrašytus duomenis. Diplomatinis pasas, kuriame duomenys apie asmenį ar asmens veido atvaizdas neatitinka asmens Prašyme nurodytų duomenų ar veido atvaizdo (nuotraukos), ar kuriame duomenys elektroniniu būdu neįrašyti arba įrašyti duomenys neatitinka duomenų apie asmenį, ar kuriame atspausdinti nekokybiški įrašai, grąžinamas Asmens dokumentų išrašymo centrui, lydraštyje nurodant grąžinimo priežastį;

28.2. Prašymo 13 eilutėje įrašo asmeniui išrašyto diplomatinio paso numerį, išrašymo datą ir galiojimo laiką;

28.3. įrašo į diplomatinį pasą įrašus, atitinkančius diplomatinio paso išdavimo pagrindą pagal Įstatymo 65 straipsnį, lietuvių ir anglų kalbomis, jei šie įrašai dėl techninių priežasčių į diplomatinį pasą nebuvo įrašyti diplomatinio paso išrašymo metu.

29. Diplomatiniai pasai įteikiami asmeniui asmeniškai arba jo Prašyme nurodytam arba jo įgaliotam asmeniui ar atstovui pagal įstatymą. Jei diplomatiniai pasai atsiimami konsulinėse įstaigose, Konsulinio departamento darbuotojas persiunčia diplomatinius pasus konsulinei įstaigai artimiausiu diplomatiniu paštu.

30. Atsiimdamas diplomatinį pasą, asmuo arba jo Prašyme nurodytas ar jo įgaliotas asmuo ar atstovas pagal įstatymą Prašymo 14 eilutėje nurodo savo asmens kodą, vardą, pavardę, diplomatinio paso atsiėmimo datą ir pasirašo patvirtindamas, kad diplomatinį pasą gavo. Jei Prašymas buvo pateiktas konsulinėje įstaigoje, o atsiimamas Konsuliniame departamente, arba jei Prašymas buvo pateiktas Konsuliniame departamente, o atsiimamas konsulinėje įstaigoje, asmuo diplomatinio paso atsiėmimą patvirtina laisvos formos rašytiniu pareiškimu.

31. Konsulinio departamento darbuotojas arba konsulinės įstaigos darbuotojas ADIS pažymi, kad diplomatinis pasas atsiimtas.

32. Diplomatinis pasas pradeda galioti, kai ADIS pažymima, kad diplomatinis pasas atsiimtas.

 

V Skyrius

DIPLOMATINIO PASO GRĄŽINIMAS IR ĮRAŠŲ DIPLOMATINIAME PASE PAKEITIMAS

 

33. Asmenys diplomatinius pasus privalo grąžinti vadovaudamiesi Įstatymo 67 straipsnio nuostatomis. Diplomatiniai pasai grąžinami Konsulinio departamento darbuotojui arba konsulinės įstaigos darbuotojui. Konsulinės įstaigos darbuotojas apie grąžintą diplomatinį pasą ne vėliau kaip per vieną darbo dieną elektroniniu paštu informuoja Konsulinio departamento darbuotoją ir grąžintą diplomatinį pasą artimiausiu diplomatiniu paštu persiunčia Konsuliniam departamentui.

34. Grąžinti diplomatiniai pasai, kurių galiojimas nėra pasibaigęs, yra saugomi seifuose arba specialiai įrengtoje patalpoje Konsuliniame departamente, o atsiradus Įstatymo 65 straipsnyje nustatytų aplinkybių ir pateikus laisvos formos prašymą bei jį pagrindžiančius dokumentus, grąžinami jų turėtojams.

35. Pasikeitus diplomatinio paso įrašų, numatytų Įstatymo 66 straipsnio 2 dalyje (toliau – įrašas), duomenims, diplomatinio paso turėtojas Konsulinio departamento darbuotojui ar konsulinės įstaigos darbuotojui pateikia pasikeitusius duomenis liudijantį dokumentą ir turimą diplomatinį pasą. Konsulinio departamento darbuotojas padaro pastarųjų dokumentų kopijas. Konsulinės įstaigos darbuotojas pastarųjų dokumentų kopijas kartu su diplomatiniu pasu artimiausiu diplomatiniu paštu persiunčia Konsuliniam departamentui.

36. Naujus įrašus lietuvių ir anglų kalbomis diplomatiniame pase padaro Konsulinio departamento darbuotojas per 5 darbo dienas nuo dokumentų dėl įrašo pakeitimo gavimo Konsuliniame departamente dienos. 

37. Kiekvienas įrašas daromas atskirame įrašams skirtame diplomatinio paso puslapyje, naujesniam įrašui skiriant eilės tvarka paskesnį diplomatinio paso puslapį.

 

VI skyrius

DIPLOMATINIO PASO NEGALIOJIMAS IR DIPLOMATINIO PASO PASKELBIMAS NEGALIOJANČIU

 

38. Diplomatinis pasas nustoja galioti:

38.1. pasibaigus jo galiojimo laikui;

38.2. asmeniui mirus;

38.3. jį pakeitus, kai Aprašo 32 punkto nustatyta tvarka pradeda galioti naujas diplomatinis pasas;

38.4. paskelbus jį negaliojančiu.

39. Diplomatinis pasas paskelbiamas negaliojančiu, jei jis:

39.1. prarastas;

39.2. negrąžintas atsiradus Įstatymo 67 straipsnio 1 dalyje nustatytų aplinkybių;

39.3. yra suklastotas;

39.4. priklausė Lietuvos Respublikos pilietybės netekusiam asmeniui;

39.5. buvo išduotas neteisėtai ar nepagrįstai.

40. Asmuo, praradęs diplomatinį pasą, užpildo pranešimą apie diplomatinio paso praradimą ir asmeniškai jį pateikia Konsulinio departamento darbuotojui ar konsulinės įstaigos darbuotojui. Konsulinio departamento darbuotojas ar konsulinės įstaigos darbuotojas, gavęs pranešimą apie diplomatinio paso praradimą, ADIS paskelbia šį diplomatinį pasą negaliojančiu. Paskelbęs diplomatinį pasą negaliojančiu, konsulinės įstaigos darbuotojas artimiausiu diplomatiniu paštu persiunčia pranešimą apie diplomatinio paso praradimą Konsuliniam departamentui.

Konsulinio departamento darbuotojas apie prarastą diplomatinį pasą, išduotą iki 2014 m. lapkričio 20 d., ne vėliau kaip per vieną darbo dieną raštu informuoja Policijos departamentą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Informatikos ir ryšių departamentą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir Valstybės sienos apsaugos tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.

41. Jei diplomatinis pasas nebuvo grąžintas atsiradus Įstatymo 67 straipsnio 1 dalyje nustatytų aplinkybių, Konsulinis departamentas rengia Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro įsakymą dėl šio diplomatinio paso skelbimo negaliojančiu. Įsigaliojus įsakymui Konsulinio departamento darbuotojas ADIS paskelbia šį diplomatinį pasą negaliojančiu.

42. Gavęs informaciją apie nustatytą diplomatinio paso klastojimo faktą arba nustatęs, kad rastas, iš kitų Lietuvos ar užsienio institucijų gautas ar asmens pateiktas diplomatinis pasas suklastotas, Konsulinio departamento darbuotojas apie tai nedelsdamas informuoja Konsulinio departamento direktorių, ADIS paskelbia suklastotą diplomatinį pasą negaliojančiu ir pažymi, kad diplomatinis pasas suklastotas, o jei jis nepateikiamas, – įrašo, kad šis diplomatinis pasas negrąžintas. Tai, kad diplomatinis pasas suklastotas, ADIS pažymima ir tais atvejais, kai ADIS yra paskelbta, kad šis diplomatinis pasas negalioja ir dėl kitų priežasčių. Suklastoti diplomatiniai pasai Konsuliniame departamente saugomi ne ilgiau kaip 2 metus nuo jų gavimo Konsuliniame departamente dienos, o pasibaigus šiam terminui siunčiami sunaikinti Aprašo 56 punkte nustatyta tvarka, jeigu nėra priežasčių, dėl kurių jų negalima sunaikinti.

43. Gavęs pranešimą apie priimtą sprendimą dėl asmens, kuriam buvo išduotas diplomatinis pasas, Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo, Konsulinio departamento darbuotojas ADIS paskelbia šį diplomatinį pasą negaliojančiu ir apie tai, kad diplomatinis pasas nebegalioja, per 5 darbo dienas raštu praneša asmeniui, kuriam buvo išduotas šis diplomatinis pasas. Asmuo, netekęs Lietuvos Respublikos pilietybės, diplomatinį pasą privalo grąžinti Konsuliniam departamentui.

44. Gavęs informacijos, kad diplomatinis pasas asmeniui galėjo būti išduotas neteisėtai ar nepagrįstai, Konsulinio departamento darbuotojas apie tai nedelsdamas informuoja Konsulinio departamento direktorių. Konsulinio departamento direktoriaus sudaryta trijų Konsulinio departamento darbuotojų komisija per 10 darbo dienų atlieka patikrinimą diplomatinio paso išdavimo aplinkybėms nustatyti ir parengia išvadą dėl diplomatinio paso išdavimo teisėtumo ar pagrįstumo. Konsulinio departamento direktorius per 10 darbo dienų išnagrinėja komisijos pateiktą išvadą dėl diplomatinio paso išdavimo teisėtumo ar pagrįstumo ir patikrinimo medžiagą ir priima dėl to sprendimą. Priėmus sprendimą, kad diplomatinis pasas išduotas neteisėtai ar nepagrįstai, Konsulinio departamento darbuotojas ADIS paskelbia šį diplomatinį pasą negaliojančiu ir apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas raštu praneša asmeniui, kuriam buvo išduotas šis diplomatinis pasas. Asmuo jam neteisėtai ar nepagrįstai išduotą diplomatinį pasą privalo grąžinti Konsuliniam departamentui.

45. Diplomatinis pasas negalioja nuo jo paskelbimo negaliojančiu ADIS dienos. Aprašo 43 punkte nurodytu atveju diplomatinis pasas negalioja nuo sprendimo dėl asmens Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo įsigaliojimo dienos.

46. Pakeistas arba Konsulinio departamento darbuotojui ar konsulines įstaigos darbuotojui grąžintas diplomatinis pasas, kurio galiojimas pasibaigė, gali būti grąžintas asmeniui.

 

VII skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Konsulinio departamento darbuotojas ir konsulinės įstaigos darbuotojas užtikrina, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2015 m. liepos 27 d. įsakymo Nr. V-154 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijoje, diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir specialiosiose misijose taisyklių patvirtinimo“ nuostatas.

48. Prašymai ir kiti dokumentai, patvirtinantys teisę turėti diplomatinį pasą, iš Asmens dokumentų išrašymo centro gauti išrašyti, bet neatsiimti diplomatiniai pasai, taip pat grąžinti negaliojantys diplomatiniai pasai, iki bus sunaikinti, saugomi seifuose arba specialiai įrengtoje patalpoje.

49. Prašymai ir kiti susiję dokumentai saugomi sudėti aplankuose arba kartotekoje abėcėlės tvarka (pagal pavardes arba pagal pavardes ir išdavimo metus).

50. Prašymų kartoteka turi teisę naudotis tik Konsulinio departamento darbuotojas. Išnešti Prašymą iš Užsienio reikalų ministerijos patalpų draudžiama.

51. Prašymų kopijos kitoms valstybės institucijoms ar įstaigoms teikiamos teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Prašymai ir kiti dokumentai, patvirtinantys teisę turėti diplomatinį pasą, saugomi 15 metų.

53. Asmens dokumentų išrašymo centro gauti išrašytų diplomatinių pasų lydraščiai saugomi 10 metų.

54. Pranešimai apie diplomatinio paso praradimą saugomi 1 metus.

55. Konsulinio departamento darbuotojas vieną kartą per metus perduoda Prašymus ir kitus dokumentus, patvirtinančius teisę turėti diplomatinį pasą, pagal kuriuos išduoti diplomatiniai pasai nustojo galioti, Užsienio reikalų ministerijos Diplomatiniam archyvui Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

56. Asmenų per 1 metus nuo diplomatinio paso išrašymo dienos neatsiimti ir negaliojantys diplomatiniai pasai ne rečiau kaip kartą per 6 mėnesius perduodami Asmens dokumentų išrašymo centrui sunaikinti. Asmens dokumentų išrašymo centrui siunčiamų sunaikinti negaliojančių diplomatinių pasų lydraščiuose turi būti nurodytas siunčiamo diplomatinio paso numeris.

_______________________

part_fb685c82791f4acbaab3c6fac4f531bf_end