LIETUVOS RESPUBLIKOS kultūros MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL PRIEMONĖS nr. 05.4.1-fm-f-307 „viešojo ir privataus kultūros paveldo pritakymas visuomenės poreikiams“ valstybės pagalbos schemos patvirtinimo

 

2019 m. vasario 8 d. Nr. ĮV-80

Vilnius

 

 

T v i r t i n u priemonės Nr. 05.4.1-FM-F-307 „Viešojo ir privataus kultūros paveldo pritaikymas visuomenės poreikiams“ valstybės pagalbos schemą (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                           Mindaugas Kvietkauskas

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA:

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2018-11-09 raštu Nr. (9.8E-350)6V-2785

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2019 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. ĮV-80

 

 

priemonės nr. 05.4.1-fm-f-307 „viešojo ir privataus kultūros paveldo pritakymas visuomenės poreikiams“ valstybės pagalbos SCHEMA

 

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1. 

Teisinis pagrindas

Schema parengta vadovaujantis:

-  2014 m. birželio 17 d. Komisijos Reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014;

- 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013);

-  2017 m. birželio 29 d. Fondų fondo „Kultūros paveldo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartimi Nr. 05.4.1-FM-F-307-01-0001, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir UAB Viešųjų investicijų plėtros agentūros (toliau – Finansavimo sutartis).

2. 

Planuojama skirti finansavimo suma

5 211 011,00 Eur (penki milijonai du šimtai vienuolika tūkstančių vienuolika eurų) Europos Sąjungos fondų lėšų.

3. 

Papildomo finansavimo lėšos

Planuojama, kad viešųjų pirkimų būdu fondų fondo valdytojo atrinktas finansų tarpininkas prie fondų fondo „Kultūros paveldo fondas“ (toliau – KPF) prisidės 919 590 Eur (devyniais šimtais devyniolika tūkstančių penkiais šimtais devyniasdešimčia eurų).

4. 

Schemos galiojimo trukmė

KPF paskolos pagal šią schemą bus teikiamos Reglamento Nr. 651/2014 ir Reglamento Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu, t. y. iki 2020 m. gruodžio 31 dienos. Tuo atveju, jei bus priimti nauji reglamentai, pakeisiantys šiuos reglamentus, arba jų galiojimas bus pratęstas, paskolų teikimas pagal šią schemą bus pratęstas.

5. 

Vartojamos sąvokos

Šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente Nr. 651/2014 ir Reglamente Nr. 1407/2013 apibrėžtas sąvokas.

6. 

Remiama veikla

KPF lėšomis bus teikiamos paskolos kultūros paveldo aktualizavimo projektams.

Pagal šią schemą valstybės pagalba bus teikiama:

vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 bendrosiomis nuostatomis, numatytomis Reglamento Nr. 651/2014 I skyriuje ir specialiosiomis nuostatomis Reglamento Nr. 651/2014 numatytomis53 straipsnyje, arba

vadovaujantis Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatomis (de minimis pagalba).

7. 

Fondo valdytojas

Pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, 38 straipsnio 4 dalies b) punktą ii) papunktį KPF valdytoju atrinkta UAB Viešųjų investicijų plėtros agentūra (toliau – KPF valdytojas).

8. 

Finansų tarpininkų atrinkimas ir sąlygos

KPF valdytojas atviro ir skaidraus konkurso metu, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks finansų tarpininką, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir su KPF Priežiūros komitetu suderintu KPF finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadu.

9. 

Paskolų gavėjai bei galutiniai naudos gavėjai

Galutiniais naudos gavėjais yra laikomi viešieji ir privatūs juridiniai asmenys, kurie ketina aktualizuoti kultūros paveldo objektą.

Paskolos yra teikiamos tiesiogiai galutiniams naudos gavėjams.

10.    

Remiamas sektorius

KPF lėšomis bus finansuojami kultūros paveldo objektų aktualizavimo projektai.

Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas pagal Reglamento Nr. 651/2014 nuostatas, finansuojamo projekto išlaidos turi atitikti Reglamento Nr. 651/2014 53 straipsnio 4 ir 5 dalyse nustatytus reikalavimus. 

11.    

Finansavimo dydis vienam projektui

Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas pagal Reglamento Nr. 651/2014 nuostatas, vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 53 straipsnio 8 dalies nuostatomis, vienam kultūros paveldo aktualizavimo projektui gali būti skiriama ne didesnė kaip 1 000 000 eurų pagalba (apskaičiuota kaip bendrasis subsidijos ekvivalentas) neviršijant 80 proc. tinkamų finansuoti išlaidų (darant prielaidą, kad visą projekto vertę gali sudaryti tinkamos ir netinkamos išlaidos). Netinkamos išlaidos ir ne mažiau kaip 20 proc. tinkamų išlaidų bus finansuojamos privačiomis finansavimo lėšomis.

 

Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas pagal Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas, bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma (apskaičiuota kaip bendrasis subsidijos ekvivalentas) negali viršyti 200 000 eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį.

 

Bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuojamas kaip skirtumas tarp paskolai taikomos palūkanų normos ir pagal Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p. 6) nustatytos palūkanų normos su atitinkamo dydžio bazinių punktų premija.

Tuo atveju, kai finansavimas skiriamas pagal Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas, bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma (apskaičiuota kaip bendrasis subsidijos ekvivalentas) negali viršyti 200 000 eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį.

 

Bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuojamas kaip skirtumas tarp paskolai taikomos palūkanų normos ir pagal Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p. 6) nustatytos palūkanų normos su atitinkamo dydžio bazinių punktų premija.

12.    

Fondo valdymo išlaidos

Numatomas patirti KPF valdymo išlaidas sudaro:

- KPF valdytojui priklausantis atlygis pagal 2014 m. kovo 3 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 480/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos (toliau – Reglamentas Nr. 480/2014) 13 straipsnio 1 dalies a) ir b) punktus;

- finansų tarpininkui priklausantis valdymo mokestis pagal Reglamento Nr. 480/2014 nuostatas.

13.    

Pagalbos sumavimas, suteikimo kontrolė ir stebėsena

Tuo atveju, kai finansavimas teikiamas pagal Reglamento Nr. 651/2014 nuostatas:

1.   Teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento Nr. 651/2014 6 straipsnio 5 dalies h punktą ir laikoma, jog šiai pagalbai netaikomas skatinamojo poveikio reikalavimas arba, manoma, kad ši pagalba turi skatinamąjį poveikį.

2.   Teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento Nr. 651/2014 5 straipsnyje nustatytus skaidrumo reikalavimus.

3.     KPF investicijoms taikomos Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos, t. y. valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamento Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:

3.1.  bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

3.2.  bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Reglamento Nr. 651/2014 53 straipsnį.

4.   Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamento Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu susumavus būtų viršytas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Reglamento Nr. 651/2014 53 straipsnį.

5.   Pagalbos skaičiavimas, suteikimo kontrolė ir stebėsena vykdoma pagal Reglamento Nr. 651/2014 7 ir 12 straipsnių nuostatas.

6.   Pagalbos skelbimas ir informavimas vykdomas pagal Reglamento Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatas.

 

Tuo atveju, kai finansavimas teikiamas pagal Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas:

1.   Vadovaujantis Reglamento Nr. 1407/2013 5 straipsniu, de minimis pagalba nėra sumuojama  su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms dengti išlaidoms  .

2.   Prieš suteikiant de minimis pagalbą būtina įsitikinti, kad suteikus pagalbą nebus viršyta Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnio 2 dalyje nustatyta de minimis pagalbos riba. De minimis  pagalbos riba skaičiuojama vienai įmonei, kuri suprantama taip, kaip apibrėžta Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje.

 

Suteikta valstybės pagalba ir de minimis pagalba registruojama Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Finansų tarpininkas atsakingas už pagalbos galutiniams naudos gavėjams, tuo atveju, jei jie yra laikomi valstybės pagalbos gavėjais, apskaičiavimą ir registravimą.

14.    

Netinkamos investicijos

Tuo atveju, kai finansavimas teikiamas pagal Reglamento Nr. 651/2014 nuostatas, netinkamomis investicijomis iš KPF bus laikomos investicijos, nurodytos Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse.

Atsižvelgiant į Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalį, valstybės pagalba neteikiama:

sunkumus patiriantiems ūkio subjektams;

ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba.

 

Tuo atveju, kai finansavimas teikiamas pagal Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas, pagalba negali būti teikiama Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnyje nurodytais atvejais.