Mherbas

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIĖMIMO Į MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. kovo 31 d. Nr. 1-135

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049, 2008, Nr.113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin.,1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 29 straipsnio 2, 3, 4 dalimis, Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 (Žin., 2004, Nr.103-3809; 2011 Nr.96-4533), 6 punktu, Marijampolės savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Priėmimo į Marijampolės savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Marijampolės savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-461 ,,Dėl priėmimo į Marijampolės savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklas tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Vidmantas Brazys


 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2014 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. 1-135

 

 

PRIĖMIMO Į MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priėmimo į Marijampolės savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmenų priėmimo mokytis į savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarką, kurioje nurodomos mokyklų programos, į kurias vykdomas asmenų priėmimas, priėmimo kriterijai, dokumentai, kuriuos turi pateikti į mokyklą priimami asmenys, prašymų ir kitų dokumentų priėmimo vieta, pradžia, pabaiga, prašymų registravimas, reglamentuojamas asmenų priėmimas per mokslo metus.

2. Šiame Apraše naudojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžtas sąvokas.

3. Marijampolės savivaldybės taryba:

3.1. Nustato Marijampolės savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų (toliau – mokyklų) aptarnavimo teritorijas asmenų priėmimui mokytis pagal pradinio ugdymo programas ir pagrindinio ugdymo programas. Rygiškių Jono ir Sūduvos gimnazijos, Jaunimo mokykla, Suaugusiųjų mokymo centras mokinius priima iš visos Marijampolės savivaldybės teritorijos, ,,Žiburėlio“ mokykla-daugiafunkcis centras mokinius į lavinamąsias klases ir specialiąsias ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo grupes vaikus priima iš Marijampolės ir gretimų savivaldybių.

3.2. Kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d. Marijampolės savivaldybės taryba bendrojo ugdymo mokykloms (atskirai – jų skyriams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse) nustato priėmimo laiką, klasių skaičių ir mokinių skaičiaus vidurkį klasėse pagal vykdomas bendrojo ugdymo programas, priešmokyklinio ugdymo grupių ir vaikų skaičiaus vidurkį grupėse kitiems mokslo metams. Iki rugsėjo 1 d. klasių (grupių) skaičių patikslina.

3.3. Suaugusiųjų mokymo centrui ir Jaunimo mokyklai klasių (grupių) skaičius gali būti pagal poreikį tikslinamas keletą kartų per mokslo metus.

4. Priėmimą į mokyklą mokytis pagal bendrojo ugdymo (pradinio, pagrindinio ir vidurinio), priešmokyklinio bei ikimokyklinio ugdymo programas vykdo mokyklos direktorius.

 

 

II. ŠVIETIMO PROGRAMOS, Į KURIAS VYKDOMAS PRIĖMIMAS MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE

 

5. Rygiškių Jono ir Sūduvos gimnazijose vykdomas priėmimas į akredituotą vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį.

6. Vidurinėse mokyklose vykdomas priėmimas į programas:

6.1. Igliaukos Anzelmo Matučio vidurinėje mokykloje – į vidurinio ugdymo programą (iki atskiro Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimo), pagrindinio ir pradinio ugdymo programas. Esant poreikiui, mokykla organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių. Pritaikius penktą (mišrų) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelį, pavieniai mokiniai gali būti priimami ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą.

6.2. Liudvinavo Kazio Borutos vidurinėje mokykloje – į vidurinio ugdymo programą (iki atskiro Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimo), pagrindinio ir pradinio ugdymo programas, priešmokyklinio ugdymo programą. Mokykla priima vaikus į ikimokyklinio ugdymo skyrių ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą.

7. Pagrindinėse mokyklose vykdomas priėmimas į programas:

7.1. Rimanto Stankevičiaus, ,,Šaltinio“, Igliškėlių pagrindinėse mokyklose – į pagrindinio ir pradinio ugdymo programas. Esant poreikiui, mokykla organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių.

7.2. Petro Armino pagrindinėje mokykloje – į pagrindinio ir pradinio ugdymo programas. Esant poreikiui, mokykla organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių, ir socialinių įgūdžių ugdymo programą.

7.3. „Ryto“ pagrindinėje mokykloje – į pagrindinio ir pradinio ugdymo programas. Esant poreikiui, mokykla organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių, ir ikimokyklinio ugdymo programą.  

7.4.Sasnavos pagrindinėje mokykloje – į pagrindinio ir pradinio ugdymo programas, įgyvendinamas mokykloje, bei pagrindinio ugdymo programos pirmą dalį ir pradinio ugdymo programas, įgyvendinamas Lygumų pagrindinio ugdymo skyriuje. Esant poreikiui, mokykla organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių. Pritaikius ketvirtą ar penktą (mišrius) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius, pavieniai mokiniai gali būti priimami ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą.

7.5. Gudelių, Šunskų, Želsvos pagrindinėse mokyklose – į pagrindinio ir pradinio ugdymo programas. Esant poreikiui, mokyklos organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių. Pritaikius penktą (mišrų) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelį, pavieniai mokiniai gali būti priimami ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą.

7.6.Mokolų pagrindinėje mokykloje – į pagrindinio ugdymo programą ir pradinio ugdymo programą, įgyvendinamą mokykloje ir Balsupių pradinio ugdymo skyriuje. Esant poreikiui, mokykla organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma mokykloje ir/ar jos skyriuje pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių. Pritaikius penktą (mišrų) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelį, pavieniai mokiniai gali būti priimami ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą. 

7.7. Padovinio pagrindinėje mokykloje – į pagrindinio ugdymo programą ir pradinio ugdymo programą, įgyvendinamą mokykloje bei pradinio ugdymo programą, įgyvendinamą Daukšių ugdymo skyriuje. Esant poreikiui, mokykla organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma mokykloje ir/ar jos skyriuje pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių. Pritaikius penktą (mišrų) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelį, pavieniai mokiniai gali būti priimami ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą.

8. Jono Totoraičio progimnazijoje – į pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir pradinio ugdymo programą. Esant poreikiui, mokykla organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių. Pritaikius penktą (mišrų) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelį, pavieniai mokiniai gali būti priimami ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą.

9. Jaunimo mokykloje vykdomas priėmimas į pagrindinio ugdymo programą.

10.,,Smalsučio“ ir ,,Saulės pradinėse mokykloje vykdomas priėmimas į pradinio ugdymo programą. Esant poreikiui, mokyklos organizuoja priėmimą į priešmokyklinio ugdymo programą, kuri gali būti vykdoma pritaikius vieną iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių. Pritaikius penktą (mišrų) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelį, pavieniai mokiniai gali būti priimami ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą.

11. Mokyklose-darželiuose vykdomas priėmimas į programas:

11.1. Mokykloje-darželyje „Želmenėliai“ ir  Mokolų mokykloje-darželyje – į pradinio, priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas.

11.2. Degučių mokykloje-darželyje – į pradinio ugdymo programą ( trečią ir ketvirtą klases iki atskiro Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimo), priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas.

12.,,Žiburėlio“ mokykloje-daugiafunkciame centre vykdomas priėmimas iš Marijampolės savivaldybės ir gretimų savivaldybių teritorijų į pradinio, priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas, individualizuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, vykdomas lavinamosiose klasėse, bei socialinių įgūdžių ugdymo programą.

13. Suaugusiųjų mokymo centre ir jo Pataisos namų skyriuje vykdomas priėmimas į akredituotą suaugusiųjų vidurinio ugdymo ir suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programas. Esant poreikiui, pavieniai asmenys individualiai gali būti  priimti ugdyti pagal suaugusiųjų pradinio ugdymo programą.  Centre vykdomas priėmimas mokytis ir pagal licencijuotas profesinio mokymo programas

 

 

III. PRIĖMIMO Į MOKYKLAS IR JŲ VYKDOMAS BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS KRITERIJAI

 

14. Asmenys į mokyklas mokytis pagal bendrojo ugdymo programas, švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka pritaikytas bendrąsias programas priimami vadovaujantis Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro.

15. Priėmimo į Marijampolės savivaldybės bendrojo ugdymo bendrąsias mokyklas kriterijai:

15.1. Į mokyklą mokytis pagal pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis pirmumo teise priimami priešmokyklinio ugdymo grupę toje mokykloje lankę vaikai, mokiniai, toje mokykloje baigę pradinio ugdymo programą ar pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir toje mokykloje mokytis pageidaujantys asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vaikų pageidavimu į mokyklą gali būti priimti mokiniai, negyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje ar gyvenantys gretimoje savivaldybėje, pagal prašymo padavimo datą ar, jei neįmanoma patenkinti visų prašymų, atsižvelgiant į turimus mokymosi pasiekimus ir (ar) mokyklos pateiktų specialiųjų ir bendrųjų gebėjimų užduočių atlikimo rezultatus, į pirmąją klasę priimami atsižvelgiant į individualią vaikų brandą ir pasirengimą mokyklai, jei pradinis ugdymas jiems ketinamas teikti vieneriais metais anksčiau.

15.2 Į mokyklą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą pirmumo teise priimami  mokiniai iš Marijampolės savivaldybės teritorijos.

15.3. Mokyklą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą asmenys renkasi patys. Jei norinčiųjų yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmiausia priimami asmenys atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurių buvo pradėję mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį, mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą ir mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar kitus mokymosi pasiekimų vertinimus).

15.4. Kiekvienais kalendoriniais metais Marijampolės savivaldybės tarybai nustatant mokyklose klasių komplektų, kuriuose bus mokoma pagal vidurinio ugdymo programą, skaičių, turi būti sudarytos sąlygos visiems norintiems pagrindinį išsilavinimą įgijusiems asmenims mokytis pagal vidurinio ugdymo programą.

15.5. Mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami į arčiausiai savo gyvenamosios vietos esančias mokyklas, vykdančias bendrojo ugdymo programas ir jas pritaikančias šiems mokiniams.

16. Mokiniai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami į ,,Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro lavinamąsias klases bei specialiąją priešmokyklinio ugdymo grupes. Mokiniai į šias klases ir grupes priimami iš  Marijampolės savivaldybės ir gretimų savivaldybių teritorijų.

17. Į Jaunimo mokyklą priimami 12-16 metų asmenys, stokojantys mokymosi motyvacijos, socialinių įgūdžių, turintys mokymosi sunkumų, linkę į praktinę veiklą ir (ar) niekur nesimokantys. Pirmumo teise priimami mokiniai iš Marijampolės savivaldybės teritorijos.

18. Į Suaugusiųjų mokymo centrą priimami mokytis asmenys, sulaukę 18 metų, nėščios ir (ar) vaikus auginančios nepilnametės, pateikę tai patvirtinančius dokumentus, ir išimties tvarka – nepilnose šeimose gyvenantys ir(ar) dirbantys 16–17 metų nepilnamečiai, pateikę tai patvirtinančius dokumentus, 17 metų turintys nepilnamečiai, jei Jaunimo mokykloje negalimas jų mokymo tęstinumas ir įrašymas į Jaunimo mokyklos mokinių registrą.

19. Į Suaugusiųjų mokymo centro klases, veikiančias centro Marijampolės pataisos namų skyriuje, priimami Marijampolės pataisos namuose gyvenantys asmenys, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė, gavę pataisos įstaigos vadovo leidimą.

20. Užsienyje mokęsis asmuo, norintis tęsti mokymąsi pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą, priimamas bendra tvarka, o neturintis mokymosi pasiekimų dokumento – mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.

21. Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai, grįžę ar atvykę nuolat ar laikinai gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, nemokantys valstybinės kalbos, į ,,Ryto“ pagrindinėje mokykloje ir Suaugusiųjų mokymo centre formuojamą išlyginamąją klasę (grupę) priimami vadovaujantis Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliose grupėse tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro.

22. Jei per mokslo metus į bendrojo ugdymo mokyklą atvyksta mokinys, gyvenantis jai priskirtoje teritorijoje, ir mokykloje nėra laisvų vietų, jis priimamas į klasę ar grupę vadovaujantis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr.768 (Žin., 2011, Nr.79-3869; 2012, Nr.70-3604; 2013, Nr.94-4697), 25.7 punktu arba siunčiamas į artimiausią mokiniui reikalingą programą vykdančią bendrojo ugdymo mokyklą.

 

 

IV. PRIĖMIMO MOKYTIS PAGAL BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS

PRAŠYMŲ IR KITŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMO LAIKAS, VIETA IR TVARKA

 

23. Asmuo, naujai atvykęs mokytis, bendrojo ugdymo mokyklai pateikia: prašymą mokytis pagal pasirinktą ugdymo programą, gimimo liudijimą ir jo kopiją, asmens tapatybės kortelę arba pasą (jeigu juos turi), medicinos pažymą (moksleivio sveikatos raidos istoriją, jeigu vaikas priimamas į pirmą klasę). Į mokyklą priimant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) turi pateikti Pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą dėl specialiojo ugdymo programos skyrimo ir specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo.

24. Prašymai dėl priėmimo mokytis pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio, individualizuotas ar socialinių įgūdžių ugdymo programas pateikiami priėmimą į šias programas vykdančių bendrojo ugdymo mokyklų direktoriams. Prašymai ir kiti teikiami dokumentai registruojami Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118,  nustatyta tvarka.

25. Prašymų pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas priėmimo pradžia - sausio 1 diena, pabaiga – rugpjūčio 31 diena. Prašymų pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas priėmimo pradžia – kovo 1 diena, pabaiga – rugpjūčio 1 diena.

26. Bendrojo ugdymo mokyklose esančiuose ar naujai formuojamuose klasių komplektuose esant laisvų vietų, mokyklos direktorius savo įsakymu gali pratęsti prašymų priėmimo terminą arba paskelbti papildomą priėmimą.

27. Per mokslo metus bendrojo ugdymo mokykloje prašymai priimami jei atvyksta mokinys, gyvenantis mokyklai priskirtoje teritorijoje, arba jei mokykloje suformuotose klasių komplektuose ir priešmokyklinio ugdymo grupėse yra laisvų vietų.

28. Prašymą mokytis bendrojo ugdymo mokykloje už vaiką iki 14 metų visais atvejais pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų). Prašymą už vaiką nuo 14 iki 18 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) arba pats vaikas, prie prašymo pridėjęs vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą.

29. Prašyme nurodomi tikslūs duomenys apie tėvų darbovietę, gyvenamąją vietą ir telefono numeris, elektroninio pašto adresas. Neturintys savo telefono, nurodo kitų asmenų telefono numerį, kad esant skubiems nenumatytiems atvejams (vaiko liga, nelaimingas atsitikimas ir pan.) galima būtų susisiekti.

30. Asmenys į priešmokyklinio ugdymo programą bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose priimami vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106. Į bendrojo ugdymo mokyklą pradėti ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai. Priešmokyklinis ugdymas anksčiau gali būti teikiamas tėvų (globėjų) prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau negu jam sueis 5 metai. Vaiko brandumo įvertinimas atliekamas Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.

31. Į bendrojo ugdymo mokyklą pradėti ugdytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programą vaikai priimami pagal prašymo padavimo datą ir vadovaujantis vienu iš Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintu priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu.

32. Į bendrojo ugdymo mokyklą pradėti ugdytis pagal ikimokyklinio ugdymo programą mišrioje (jungtinėje) priešmokyklinio ugdymo grupėje priimami 5 metų vaikai, neturintys Pedagoginės psichologinės tarnybos išvados, yra pakankamai subrendę priešmokykliniam ugdymui, ir jaunesni negu 5 metų vaikai,

33. Atskirais atvejais vaiko, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriam reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei sveikatą tausojantis režimas, ugdymas pagal ikimokyklinio ugdymo programą bendrojo ugdymo mokykloje arba namuose pagal vaiko ugdymosi poreikiams pritaikytą programą gali būti skiriamas tik pateikus sveikatos priežiūros specialistų ir Pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą.

34. Mokytis pagal pradinio ugdymo programą priimamas vaikas, kai jam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai.

35. Tėvų (globėjų) prašymu, vadovaujantis Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, mokytis pagal pradinio ugdymo programą gali būti priimamas 6 metų vaikas. Vaiko brandumo įvertinimas atliekamas Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje iki birželio 15 d.

36. Bendrojo ugdymo mokyklai vaiko tėvai (globėjai) pateikia Pedagoginės psichologinės tarnybos atliktą vaiko brandumo įvertinimą, jeigu vaikui kalendoriniais metais nėra suėję 7 metai ir jis nėra ugdytas pagal priešmokyklinio ugdymo programą.

37. Pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą (pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį), išskyrus pagrindinio ugdymo individualizuotą programą (pagrindinio ugdymo individualizuotos programos pirmąją dalį), priimamas asmuo, įgijęs pradinį išsilavinimą ir pateikęs pradinio išsilavinimo pažymėjimą.

38. Pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą (pagrindinio ugdymo individualizuotos programos pirmąją dalį) priimamas asmuo, turintis specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo, iki 2011 m. liepos 1 d. baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą ar specialiąją pradinio ugdymo programą. Asmuo, atvykęs mokytis iš kitos mokyklos, mokyklos vadovui pateikia pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus.

39. Tęsti mokymąsi kitoje mokykloje pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį (pagal pagrindinio ugdymo individualizuotos programos antrąją dalį) priimamas asmuo, pateikęs pažymėjimą, liudijantį, kad asmuo perkeltas į devintą (gimnazijos I) klasę.

40. Pradėti mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, išskyrus socialinių įgūdžių ugdymo programą, priimamas asmuo, įgijęs pagrindinį išsilavinimą ar pripažintą išsilavinimą, prilygintą pagrindiniam išsilavinimui. Asmuo, atvykęs mokytis iš kitos mokyklos, mokyklos vadovui pateikia atitinkamą išsilavinimą patvirtinantį pažymėjimą: pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, septynmečio mokslo pažymėjimą, aštuonmečio mokslo pažymėjimą, nepilno vidurinio mokslo pažymėjimą, devynmečio mokslo pažymėjimą arba 1993 ir 1994 m. išduotą pažymėjimą baigus devintąją klasę.

41. Pradėti mokytis pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą I-III ugdymo metų klasėje  priimamas asmuo, turintis specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą, specialiąją pagrindinio ugdymo programą (iki 2011 m. liepos 1 d.) arba pagrindinio ugdymo individualizuotą programą. Asmuo, atvykęs mokytis iš kitos mokyklos, mokyklos vadovui pateikia pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus.

42. Asmuo, baigęs užsienio valstybės, tarptautinės organizacijos pradinio, pagrindinio ugdymo programą (įgijęs išsilavinimą) ar tam tikrą jos dalį arba vidurinio ugdymo programos dalį, priimamas mokytis bendra tvarka (pateikus prašymą, atitinkamos užsienio valstybės, tarptautinės organizacijos išduotą mokymosi pasiekimus (išsilavinimą) įteisinantį dokumentą (duomenis) ir kt.). Prireikus – nustatoma asmens mokymosi pasiekimų atitiktis mokymosi pasiekimams, numatytiems bendrosiose pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programose.

43. Prasidėjus mokslo metams atvykęs mokinys, pageidaujantis tęsti mokymąsi pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą kitoje mokykloje, mokyklos vadovui pateikia mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus mokykloje, kurioje asmuo mokėsi prieš tai.

44. Prašymas ir kiti pateikiami dokumentai priimami ir registruojami bendrojo ugdymo mokykloje Prašymų dėl priėmimo į mokyklą registre.

45. Prašymų dėl priėmimo į mokyklą registras įtraukiamas į dokumentacijos planą, suteikiant bylos indeksą.

46. Mokyklos vadovui pateiktas mokymosi pasiekimus įteisinančio dokumento originalas grąžinamas pateikėjui.

47. Neturint mokymosi pasiekimus įteisinančio dokumento, asmuo priimamas mokytis tik mokykloje nustačius jo mokymosi pasiekimų atitiktį mokymosi pasiekimams, numatytiems bendrosiose pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programose.

48. Asmens priėmimas mokytis įforminamas direktoriaus įsakymu ir mokymo sutartimi.

49. Mokymo sutartis su kiekvienu naujai atvykusiu mokytis asmeniu ir tos mokyklos mokiniu, pradedančiu mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą, sudaroma iki pirmos mokymosi dienos jo mokymosi pagal tą ugdymo programą laikui.

50. Abu mokymo sutarties egzempliorius pasirašo mokyklos vadovas ar jo įgaliotas asmuo ir prašymo teikėjas. Už vaiką iki 14 metų jo vardu mokymo sutartį sudaro vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), veikdamas išimtinai vaiko interesais. Vaikas nuo 14 metų iki jam sukaks 18 metų mokymo sutartį sudaro tik turėdamas vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą.

51. Mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos žurnale. Vienas mokymo sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas egzempliorius lieka mokykloje (segamas į mokinio asmens bylą).

52. Sudarius mokymo sutartį asmuo įregistruojamas Mokinių registre (į mokinių abėcėlinį žurnalą įrašomas automatiškai). Sudaroma mokinio byla. Į ją segama mokymo sutartis, mokinio ir (ar) jo tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymai, pažymos ir kita tikslinga, su mokinio ugdymu susijusi informacija.

53. Mokinys išbraukiamas iš mokyklos mokinių sąrašų ir išregistruojamas iš Mokinių registro,  kai mokykla turi mokinio, tėvų (rūpintojų) prašymą nutraukti mokymo sutartį ir tai yra įforminta mokyklos direktoriaus įsakymu. Išvykstančiam mokiniui pateikiama Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 (Žin., 2011, Nr. 88-4229), 6 priede nustatyto pavyzdžio pažyma – dokumentas, kuriame įrašoma informacija apie mokinio mokymosi pasiekimus per tam tikrą ugdymo mokykloje laikotarpį (pvz., per mėnesį, trimestrą, pusmetį ar pan.). Visų tipų bendrojo ugdymo mokyklos atsako už nepertraukiamą vaikų ugdymo tęstinumą iki 16 metų.

54. Mokinys laikomas nelankančiu mokyklos ir Mokyklos tarybai pritarus direktoriaus įsakymu išbraukiamas iš Mokyklos mokinių sąrašo bei išregistruojamas iš Mokinių registro, kai mokinio išvykimo su tėvais ar kitais teisėtais atstovais nuolat gyventi į užsienio valstybę ir nelankančio mokyklos ilgiau negu vieną mėnesį faktą nustato mokyklos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija.

55. Mokiniui išvykus iš mokyklos, jo byloje esantys dokumentai lieka mokykloje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokymąsi, prašymą, mokyklai išsiunčiamos prašomų mokykloje esančių dokumentų kopijos.

56. Mokyklos direktoriaus įsakymu (-ais) įforminamas: mokinių paskirstymas į klases (srautus), mokinio laikinas išvykimas: gydytis ir mokytis arba mokytis (dalyvauti mobilumo/judumo, mainų programoje) į kitos šalies mokyklą pagal tarptautinę programą, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka išsiuntimas į vaikų socializacijos centrą.

 

V. INFORMAVIMAS  APIE MOKYKLOS KLASIŲ KOMPLEKTAVIMĄ

 

57. Mokyklos vadovas ar jo įgaliotas asmuo raštu pateikia Švietimo skyriui informaciją apie prognozuojamą klasių ir mokinių skaičių ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d., mokyklos klasių komplektavimo situaciją – iki einamųjų metų rugpjūčio 5 d.

58. Mokykla skelbia informaciją apie laisvas vietas klasėse mokyklos interneto svetainėje, skelbimų lentoje ir (ar) kitu būdu, ją nuolatos atnaujina.

 

 

VI. MOKYKLOS KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO VYKDYMO PRIEŽIŪRA IR ATSAKOMYBĖ

 

59. Mokyklų klasių komplektavimo priežiūrą vykdo Marijampolės savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto departamento Švietimo skyrius ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

60. Už mokyklos klasių komplektavimo vykdymo pažeidimus atsako mokyklos direktorius teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ir/ar pripažįstamas netekusiu galios Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu.

62. Aprašas (jo pakeitimai ir/ar papildymai) skelbiamas Marijampolės savivaldybės interneto svetainėje http://www.marijampole.lt ir bendrojo ugdymo mokyklų interneto svetainėse.

 

______________