Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2023 M. RUGSĖJO 18 D. ĮSAKYMO NR. V-1218 „DĖL INDIVIDUALIŲ MOKYMOSI PASKYRŲ SISTEMOJE SKELBIAMŲ NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMŲ KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gruodžio 12 d. Nr. V-1561

Vilnius

 

 

Pakeičiu Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. V-1218  „Dėl Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.5. sudaryta iš teorinio kontaktinio darbo ir praktinio kontaktinio darbo, kurių trukmė yra ne mažesnė kaip 54 akademinės kontaktinės valandos, ir savarankiško darbo, kurio trukmę nustato Teikėjas;“.

2. Pakeičiu 3.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.6. sudaryta taip, kad praktiniam kontaktiniam darbui būtų skiriama ne mažiau kaip 70 procentų kontaktinio darbo trukmės, išskyrus atvejus, kai kiti teisės aktai reglamentuoja kitaip;“.

3. Pakeičiu 3.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.7. vykdoma tinkamiausiu tikslams ir rezultatams pasiekti būdu (kontaktiniu, nuotoliniu sinchroniniu ar mišriu). Savarankiškam darbui būdas nėra nustatomas;“.

4. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

5. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                               Gintautas Jakštas

 

Individualių mokymosi paskyrų sistemoje

skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų

švietimo ir tęstinio mokymosi programų

kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo 

1 priedas

 

NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMOS FORMA 

 

(programos teikėjas)

 

 

(programos pavadinimas)

 

 

(programos parengimo data)

 

Eil. Nr.

Parametrai

Pastabos

1.

Mokymosi programos duomenys

 

1.1.

Mokymosi programos kodas

 

1.2.

Mokymosi programos pavadinimas

 

1.3.

Mokymosi programos pavadinimas anglų kalba

 

1.4.

Lietuvos kvalifikacijų sandaros lygis

(Nurodomas LTKS lygis, jei taikomas. Nurodžius LTKS lygį, privaloma užpildyti programos formos 6 punktą)

1.5.

Europos kvalifikacijų sąrangos lygmuo

(Nurodomas EKS lygis, jei taikomas. Nurodžius EKS lygį, privaloma užpildyti programos formos 6 punktą)

1.6.

Švietimo sritis

(Nurodoma švietimo sritis)

1.7.

Švietimo posritis

(Nurodomas švietimo posritis) 

1.8.

Mokymosi programos teikėjas

(Nurodomas programos teikėjo pavadinimas)

1.9.

Mokymosi programa teikiama skelbti IMP sistemoje

(Nurodoma, ar programa teikiama skelbti Individualių mokymosi paskyrų (IMP) sistemoje)

2.

Bendroji informacija

2.1.

Mokymosi programos aktualumas

(Pagrindžiamas Mokymosi programos aktualumas, reikalingumas ir jos poveikis programos dalyviams)

2.2.

Tikslas ir uždaviniai

(Nurodomas Mokymosi programos tikslas ir jį detalizuojantys uždaviniai)

2.3.

Bendra Mokymosi programos trukmė

(Nurodoma bendra Mokymosi programos trukmė akad. val. sudėjus praktinį kontaktinį darbą, teorinį kontaktinį darbą ir savarankišką darbą)

2.3.1.

Kontaktinio darbo trukmė akad. val.

(Nurodoma Mokymosi programos kontaktinio darbo trukmė akad. val. sudėjus praktinio kontaktinio darbo trukmę ir teorinio kontaktinio darbo trukmę)

2.3.2.

Praktinio kontaktinio darbo trukmė akad. val.

(Nurodoma praktinio kontaktinio darbo trukmė akad. val.)

2.3.3.

Teorinio kontaktinio darbo trukmė akad. val.

(Nurodoma teorinio kontaktinio darbo trukmė akad. val.)

2.3.4.

Savarankiško darbo trukmė akad. val.

(Nurodoma savarankiško darbo trukmė akad. val., jei taikoma)

2.3.5.

Teorinio kontaktinio darbo trukmė proc.:

(Nurodoma teorinio kontaktinio darbo trukmė procentais Mokymosi programos kontaktinio darbo trukmėje)

2.3.6.

Praktinio kontaktinio darbo trukmė proc.

(Nurodoma praktinio kontaktinio darbo trukmė procentais Mokymosi programos kontaktinio darbo trukmėje)

2.3.7.

Bendra Mokymosi programos apimtis kreditais

(Nurodoma apimtis kreditais, jei Teikėjas, vykdydamas švietimo veiklą, vadovaujasi Bendrųjų studijų vykdymo reikalavimų aprašu, patvirtintu švietimo, mokslo ir sporto ministro 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-1168 „Dėl Bendrųjų studijų vykdymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“, arba Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašu, patvirtintu švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. V-925 „Dėl Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, jei taikoma) 

2.4.

Aukštą pridėtinę vertę kurianti programa 

(Nurodoma, ar programa kuria aukštą pridėtinę vertę, pažymima, jei Mokymosi programoje įgyjamos ar tobulinamos Aukštą pridėtinę vertę kuriančios kvalifikacijos ir kompetencijos, jei taikoma)

2.4.1.

Aukštą pridėtinę vertę kuriančios kvalifikacijos ir kompetencijos

(Nurodoma Mokymosi programoje įgyjama ir (arba) tobulinama aukštą pridėtinę vertę kurianti kvalifikacija ar kompetencija, jei taikoma)

2.5.

Minimalūs reikalavimai dalyviui:

2.5.1.

Minimalūs išsilavinimo reikalavimai dalyviui

(Nurodomi būtinas išsilavinimas dalyviui, jei taikoma)

2.5.2.

Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai dalyviui

(Nurodoma būtina kvalifikacija dalyviui, jei taikoma)

2.5.3.

Minimalus reikalaujamas kalbos lygis dalyviui

(Nurodomas kalbų atveju – kalbos lygis (nuo A1 iki C2), (privaloma formaliojo mokymo įstaigoms)

2.5.4.

Reikalavimai dalyviams netaikomi

(Nurodoma, jeigu nėra jokių reikalavimų dalyviui)

2.6.

Mokymosi programos mokymo būdas (-ai):

2.6.1.

Mokymosi programos mokymo būdas mišrus

(Nurodoma, jeigu mokymas vyksta ir kontaktiniu, ir nuotoliniu sinchroniniu būdais arba jeigu šios programos atskiros grupės bus vykdomos kontaktiniu ir / ar nuotoliniu sinchroniniu būdais)

2.6.2.

Mokymosi programos mokymo būdas nuotolinis sinchroninis

(Nurodoma, jeigu mokymas vyksta nuotoliniu sinchroniniu būdu)

2.6.3.

Mokymosi programos mokymo būdas kontaktinis

(Nurodoma, jeigu mokymas vyksta kontaktiniu (auditoriniu) būdu)

2.7.

Įgytų bendrųjų kompetencijų vertinimo sistema / skalė

(Nurodoma įgytų ar patobulintų kompetencijų vertinimo sistema / skalė: 1–10, įskaityta, kita)

2.8.

Mokymosi programos anotacija

(Trumpai nurodoma programos paskirtis ir bendra trukmė, tikslas, numatomi rezultatai – kokios įgytos arba patobulintos kompetencijos ir jų prisipažinimo galimybės)

2.8.1.

Mokymosi programos anotacija anglų kalba

(Trumpai nurodoma programos paskirtis ir bendra trukmė, tikslas, numatomi rezultatai – kokios įgytos arba patobulintos kompetencijos ir jų prisipažinimo galimybės anglų kalba)

2.9.

Mokymosi kalba

(Nurodoma, kokia kalba bus vykdomas mokymas. Jeigu šios programos atskiros grupės bus vykdomos skirtingomis kalbomis, nurodomos atitinkamos kalbos)

2.10.

Skaitmenines kompetencijas ugdanti Mokymosi programa

(Nurodoma, ar Mokymosi programa ugdo skaitmenines kompetencijas)

2.11.

Mokymosi programos tikslinė paskirtis(-ys)

(Nurodoma, ar programa yra: 1) Asmens bendrųjų gebėjimų tobulinimo programa; 2) Specialiuosius ugdymosi poreikius turinčio asmens bendrųjų gebėjimų tobulinimo programa; 3) Asmens profesinės veiklos gebėjimų tobulinimo programa; 4) Specialiuosius ugdymo poreikius turinčio asmens profesinės veiklos gebėjimų tobulinimo programa)

2.12.

Profesinė veikla, kuria galima verstis baigus Mokymosi programą

(Nurodoma profesinė veikla, kuria galima verstis baigus Mokymosi programą, jei taikoma)

3.

Mokymosi programoje įgyjamos ar tobulinamos kompetencijos:

 

Kompetencija (-os)

Mokymosi programoje patobulintos (-ų) ir / arba įgytos (-ų) kompetencijos (-ų) vertinimo būdai 

 

Bendrosios kompetencijos (Nurodomos nuo 1 iki 3 bendrosios kompetencijos, kurias  įgis ir (arba) patobulins asmuo, baigęs Mokymosi programą)

(Nurodomas įgytos ir (arba) patobulintos profesinės kompetencijos vertinimo būdas)

Profesinės kompetencijos (Nurodomos profesinės kompetencijos, kurias įgis ir (arba) patobulins asmuo, baigęs Mokymosi programą; jei nenumatoma ugdyti profesinių kompetencijų, įrašomas brūkšnys)

4.

Mokymosi programos turinys ir metodai

 

Eil. Nr.

Temos pavadinimas

Trumpas temos aprašymas

Mokymo(si) metodai

Planuojamos įgyti / patobulinti kompetencijos

 

1.

 

 

 

(Nurodomos tik tos bendrosios ir profesinės kompetencijos, kurios įvardytos šios formos 3 punkte)

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Kontaktinio darbo planas akademinėmis valandomis

 

Eil. Nr.

Temos pavadinimas

Skiriama valandų

Iš viso

Teoriniam mokymui

Praktiniam mokymui

 

1.

(Temų pavadinimai turi sutapti su 4 šios formos punkte įvardytais pavadinimais)

2.

3.

4.

Iš viso

6.

Įgytos / patobulintos kompetencijos atitiktis dokumentuose (pvz., profesiniame standarte, studijų krypties apraše ir kt.) nustatytai (-oms) atitinkamos kvalifikacijos kompetencijai (-oms)

(Aprašoma įgytos / patobulintos kompetencijos atitiktis atitinkamame dokumente (pvz. profesiniame standarte, studijų krypties apraše ir kt.) nustatytai (-oms) atitinkamos kvalifikacijos kompetencijai (-oms) (jeigu taikoma) (Lauko užpildymas yra privalomas, jei šios formos 1.4 ir / ar 1.5 papunkčiuose nurodomas LTKS ir / arba EKS lygis)

7.

Pasirengimas vykdyti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir mokymui reikalingos priemonės

7.1.

Reikalavimai, keliami Mokymosi programą vykdantiems asmenims:

 

1.

turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos ar suaugusiųjų neformaliojo mokymo patirtį, atitinkančią teikiamos Mokymosi programos švietimo sritį

Taip / Ne

2.

būti įgijus aukštąjį ar profesinį išsilavinimą, atitinkantį teikiamos Mokymosi programos švietimo sritį

Taip / Ne

3. 

kita 

 

7.2.

Detalus mokymui reikalingų materialinių ir metodinių išteklių, atitinkančių numatomą mokyti dalyvių skaičių bei programos tikslus ir uždavinius, aprašymas

 

Eil. Nr.

Mokymui reikalingi materialieji ir metodiniai ištekliai, naudojami mokymo procese (nurodyti, jei taikoma)

 

 

1.

Mokymo patalpos

 

 

2.

Įranga

 

 

3.

Mokymo šaltiniai

 

 

4.

Kitos priemonės 

 

7.3.

Teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vietos (-ų) adresas (-ai)

(Nurodomas mokymo organizavimo vietos adresas, kur planuojami pirmos grupės mokymai, jei teorinės ir praktinės dalies vietos skiriasi, nurodomi keli adresai. Nuotolinio mokymo atveju pateikiamas mokymo platformos pavadinimas)

 

Aš, <Mokymosi programos teikėjo vadovas ar įgaliotas asmuo>, atstovaudamas (-a) <Mokymosi programos teikėjo institucijos pavadinimas>, patvirtinu, kad šioje neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programos formoje (toliau – Forma) pateikti duomenys ir turinys yra teisingi, taip pat suprantu, kad, nustačius, jog Formoje pateikta melaginga informacija, bus stabdomas Mokymosi programos skelbimas Individualių mokymosi paskyrų sistemoje.

_________________________

 

 

Individualių mokymosi paskyrų sistemoje

skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų

švietimo ir tęstinio mokymosi programų

kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo 

2 priedas 

 

NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMŲ PIRMINIO VERTINIMO KRITERIJAI

 

(programos teikėjo pavadinimas) 

 

(programos pavadinimas) 

Eil. Nr.

Vertinamas kriterijus 

TAIP 

NE IR (ARBA)
NETINKAMAI 

Vertintojo pastabos 

1.  

Visi Mokymosi programos formos laukai užpildyti korektiškai

2.  

Nurodytas tinkamas Lietuvos kvalifikacijų sandaros lygis (jei taikoma)

3.  

Nurodytas tinkamas Europos kvalifikacijų sąrangos lygmuo (jei taikoma)

4.  

Nurodyta švietimo sritis  

5.  

Įvardytas švietimo posritis 

6.  

Nurodytas programos pavadinimas lietuvių kalba 

7.  

Įvardyta mokomoji kalba 

8.  

Pateikta anotacija lietuvių kalba 

9.  

Aprašytas Mokymosi programos aktualumas 

10.

Suformuluoti Mokymosi programos tikslas ir uždaviniai 

11.

Įvardytas mokymosi būdas  

12.

Įvardyti mokymosi metodai 

13.

Įvardytos Mokymosi programoje įgyjamos / tobulinamos kompetencijos 

14.

Įgytos / patobulintos kompetencijos atitiktis dokumentuose (pvz., profesiniame standarte, studijų krypties apraše ir kt.) nustatytai (-oms) atitinkamos kvalifikacijos kompetencijai (-oms) (jei  atitinkamas profesinis standartas yra patvirtintas)

15.

Nurodyta įgytų kompetencijų vertinimo sistema / skalė 

16.

Nurodyti Mokymosi programai vykdyti reikalingi materialieji ir metodiniai ištekliai, naudojami mokymo procese 

17.            

Nurodytas teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vietos (-ų) adresas (-ai)  

_________________________