image001

LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTERIJOS INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. liepos 18 d. Nr. V-227

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 30 straipsnio 2 dalimi, 33 straipsnio 1 dalimi ir įgyvendindamas Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 11 punktą:

1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacinės sistemos nuostatus (pridedama).

2. S k i r i u Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacinės sistemos valdytoja ir tvarkytoja.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2015 m. vasario 12 d. įsakymą Nr. V-29 „Dėl Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacinių sistemų nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

3.2. Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2016 m. kovo 22 d. įsakymą Nr. V-86 „Dėl Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacinės architektūros modelio patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Užsienio reikalų ministras                                                                   Gabrielius Landsbergis

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2022 m. liepos 5 d. raštu Nr. 1D-3643

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos

2022 m. liepos 4 d. raštu Nr. 3-2642

 

SUDERINTA

Nacionalinio kibernetinio saugumo centro

prie Krašto apsaugos ministerijos

2022 m. liepos 12 d. raštu

Nr. (4.1 E) 6K-605

SUDERINTA

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

2022 m. liepos 12 d. raštu

Nr. 2R-3290 (3.2.Mr)

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro

2022 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-227 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Užsienio Reikalų Ministerijos INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacinės sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos (toliau – Ministerija) valdomos ir tvarkomos Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacinės sistemos (toliau – URMIS) steigimo teisinį pagrindą, tikslus, uždavinius ir pagrindines funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūras, duomenų teikimo ir naudojimo tvarką, asmens duomenų tvarkymo tikslą, bendruosius duomenų saugos reikalavimus, finansavimą, modernizavimą ir likvidavimą.

2.    URMIS steigimo teisinis pagrindas – Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1155 „Dėl Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“.

3.    Pagrindiniai teisės aktai, kuriais vadovaujantis tvarkoma URMIS:

3.1. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymas (toliau ‒ Įstatymas);

3.2. Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašas);

3.3. Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašo patvirtinimo“;

3.4. Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodika, patvirtinta Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. T-29 „Dėl Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodikos patvirtinimo“;

3.5. Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų, taikomų kibernetinio saugumo subjektams, aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818 „Dėl Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo įgyvendinimo“.

4.    URMIS tikslas – informacinių technologijų priemonėmis valdyti Ministerijos, Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų (toliau – diplomatinės atstovybės) administravimo procesus, taip pat rinkti, kaupti, sisteminti, tvarkyti, saugoti, siųsti ir gauti neįslaptintą informaciją, kurios Ministerijai ir diplomatinėms atstovybėms reikia jų funkcijoms atlikti.

5.    Asmens duomenys URMIS tvarkomi vadovaujantis:

5.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679);

5.2. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu;

5.3. Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2015 m. liepos 28  d. įsakymu Nr. V-154 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijoje, diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir specialiosiose misijose tvarkos aprašo patvirtinimo“.

6.    Asmens duomenų tvarkymo tikslas yra automatizuotu būdu administruoti Ministerijos ir diplomatinių atstovybių tvarkomus asmens duomenis, būtinus įgyvendinant Ministerijai pavestas funkcijas.

7.    URMIS pagrindiniai uždaviniai yra:

7.1. automatizuoti Ministerijos ir diplomatinių atstovybių administravimo dokumentų ir duomenų tvarkymą;

7.2. suteikti informacinių technologijų platformą rinkti, kaupti, sisteminti, tvarkyti, saugoti, siųsti ir gauti neįslaptintą elektroninę informaciją, kurios Ministerijai ir diplomatinėms atstovybėms reikia jų funkcijoms atlikti.

8.    Įgyvendinant URMIS uždavinius URMIS pagrindinės funkcijos yra:

8.1. užtikrinti URMIS informacinių išteklių informacijos ir duomenų konfidencialumą, vientisumą ir prieinamumą;

8.2. užtikrinti URMIS informacinių išteklių funkcinį ir techninį suderinamumą, jų saugą ir prieinamumą;

8.3. užtikrinti operatyvų ir patikimą keitimąsi elektronine informacija Ministerijos ir diplomatinių atstovybių kompiuterizuotose darbo vietose, sujungtose į Ministerijos elektroninių ryšių tinklą.

9.    Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Nuostatų 3 punkte nurodytuose teisės aktuose.

10URMIS tvarkomas vadovaujantis Nuostatais ir kitais teisės aktais, kurie reglamentuoja URMIS informaciniais ištekliais kompiuterizuojamas veiklos sritis ir nustato elektroninės informacijos tvarkymo reikalavimus.

 

II SKYRIUS

ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

11URMIS steigėjas, valdytojas ir tvarkytojas yra Ministerija.

12URMIS valdytojas ir tvarkytojas turi Įstatymo nustatytas teises ir pareigas, atlieka šiame Įstatyme nustatytas funkcijas.

13Ministerija, kaip asmens duomenų valdytojas, tvarko asmens duomenis, reikalingus veiklos funkcijoms atlikti, užtikrina, kad tie asmens duomenys būtų teisingi, tikslūs ir nuolat atnaujinami, atsako už tvarkomų duomenų saugą bei turi kitų Reglamente (ES) 2016/679 nurodytų teisių ir pareigų.

14Ministerija, kaip URMIS valdytojas, atlieka šias funkcijas:

14.1.    sprendžia teisinius ir organizacinius URMIS funkcionavimo klausimus;

14.2.    tvirtina URMIS plėtros planus, kontroliuoja jų vykdymą;

14.3.    užtikrina URMIS finansavimą ir tvirtina viešųjų pirkimų, susijusių su URMIS plėtra ir palaikymu, planus;

14.4.    tvirtina URMIS saugos dokumentus ir kontroliuoja URMIS saugos reikalavimų įgyvendinimą;

14.5.    teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją apie URMIS veiklą;

14.6.    atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas informacinės sistemos valdytojo funkcijas.

15Ministerija, kaip URMIS tvarkytojas, atlieka šias funkcijas:

15.1.    tvarko URMIS duomenis (tarp jų – ir asmens duomenis), vadovaudamasis URMIS valdytojo nustatyta tvarka;

15.2.    sprendžia dėl URMIS duomenų rinkinių sudarymo ir teikimo Lietuvos atvirų duomenų portale teisės aktų nustatyta tvarka;

15.3.  užtikrina, kad asmens duomenis tvarkyti įgalioti asmenys būtų pasirašytinai įsipareigoję užtikrinti duomenų konfidencialumą arba kad jiems būtų taikomi atitinkamuose teisės aktuose nustatyti konfidencialumo reikalavimai;

15.4.  užtikrina URMIS saugą, tvarkomų asmens duomenų konfidencialumą, vientisumą ir prieinamumą, apsaugą nuo netyčinio arba neteisėto sunaikinimo, praradimo, pakeitimo, atskleidimo be leidimo ar neteisėtos prieigos prie jų ir nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo;

15.5tvarko URMIS naudotojų prieigas prie URMIS informacinių išteklių ir administruoja jų paskyras;

15.6planuoja ir vykdo URMIS plėtrą;

15.7pagal kompetenciją vykdo viešuosius pirkimus, susijusius su URMIS plėtra ir palaikymu;

15.8užtikrina URMIS techninės ir programinės įrangos diegimą, funkcionavimą, atnaujinimą ir plėtrą;

15.9rengia su URMIS funkcionalumu ir tvarkymu susijusius teisės aktus;

15.10sprendžia techninius ir technologinius URMIS funkcionavimo klausimus;

15.11teikia URMIS naudotojams instrukcijas, rekomendacijas ir nurodymus URMIS informacinių išteklių naudojimo klausimais;

15.12atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas informacinės sistemos tvarkytojo funkcijas.

16URMIS naudotojai yra asmenys, kuriems suteikta prieiga prie URMIS informacinių išteklių.

17. URMIS naudotojų teisės ir pareigos nustatytos atitinkamų informacinių sistemų naudojimo tvarkos aprašuose, taisyklėse, taip pat Ministerijos elektroninės informacijos saugos politiką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

INFORMACINĖ STRUKTŪRA

 

18URMIS struktūrą sudaro šios duomenų grupės:

18.1.    Viešojo elektroninio pašto duomenys:

18.1.1. tvarkomi asmens duomenys: elektroninio pašto naudotojo vardas, pavardė; duomenys, reikalingi sudarant elektroninį Ministerijos darbuotojo pašto adresą.

18.2.    Ministerijos interneto svetainės duomenys:

18.2.1. pranešimai žiniasklaidai;

18.2.2. informacija apie Ministeriją;

18.2.3. Ministerijos veiklos pranešimai;

18.2.4. užsienio politikos informaciniai pranešimai;

18.2.5. tarptautinės sutartys;

18.2.6. konsulinės informacijos pranešimai;

18.2.7. ekonominės diplomatijos pranešimai;

18.2.8. informacija užsienio lietuviams;

18.2.9. tvarkomi asmens duomenys:

18.2.9.1.   Ministerijos vadovybės (ministro, viceministrų, kanclerio) vardai, pavardės, telefonų numeriai, nuotraukos ir gyvenimo aprašymai;

18.2.9.2.   Ministerijos administracijos padalinių (grupių, generalinės inspekcijos, departamentų vadovų) vardai, pavardės, pareigos, telefonų numeriai, el. pašto adresai;

18.2.9.3.   diplomatinių atstovybių darbuotojų vardai, pavardės, pareigos;

18.2.9.4.   Lietuvos Respublikos garbės konsulų vardai, pavardės;

18.2.9.5.   Lietuvoje reziduojančių užsienio atstovybių darbuotojų vardai, pavardės, pareigos;

18.2.9.6.   užsienio lietuvių diasporos organizacijos, jų el. paštas.

18.3.    Vystomojo bendradarbiavimo svetainės duomenys:

18.3.1. Lietuvos vykdomi projektai ir jų rezultatai;

18.3.2. Lietuvos indėlis į tarptautinių plėtros organizacijų ir fondų veiklą;

18.3.3. aktuali informacija projektų vykdytojams;

18.3.4. tvarkomi su projektų kontaktine informacija susiję asmens duomenys ‒ vardai, pavardės.

18.4.    Informacinių technologijų procesų valdymo posistemio duomenys:

18.4.1. Ministerijos informacinių posistemių naudotojų užklausos dėl informacinių posistemių darbo;

18.4.2. duomenys apie Ministerijos informacinių sistemų turtą ir procesus;

18.4.3. tvarkomi asmens duomenys, reikalingi sudarant elektroninį Ministerijos darbuotojo pašto adresą, ‒ vardai, pavardės.

18.5.    Delegavimo rezervo apskaitos posistemio duomenys:

18.5.1. į delegavimo rezervą įtraukiamo asmens duomenys;

18.5.2. į delegavimo rezervą įtraukiamo asmens darbovietės duomenys;

18.5.3. duomenys apie į delegavimo rezervą įtraukiamo asmens užsienio kalbų mokėjimą;

18.5.4. duomenys apie į delegavimo rezervą įtraukiamo asmens dalyvavimą misijose;

18.5.5. atrankos į delegavimo rezervą data;

18.5.6. tvarkomi asmens duomenys:

18.5.6.1. vardas, pavardė, el. paštas ir (ar) telefono numeris;

18.5.6.2. išsilavinimas, veiklos rūšys.

18.6.    Diplomatinių pasų apskaitos posistemio duomenys:

18.6.1. asmens, kuriam išduotas diplomatinis pasas, duomenys;

18.6.2. išduoto diplomatinio paso duomenys;

18.6.3. tvarkomi asmens duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, gimimo vieta, pareigybės įrašas, paskyrimo terminas.

18.7.    Dokumentų valdymo posistemio duomenys:

18.7.1. Ministerijos ar diplomatinės atstovybės parengto dokumento (siunčiamo, vidaus) duomenys;

18.7.2. gauto dokumento duomenys;

18.7.3. elektroninės bylos ir kiekvieno jos tomo duomenys;

18.7.4. klasifikatoriaus pavadinimas, identifikacijos kodas, jo reikšmė ir Dokumentų valdymo posistemio (AVILYS) parametrų nustatymo informacija;

18.7.5. tvarkomi asmens duomenys:

18.7.5.1.          prieigos prie Ministerijos archyve saugomų dokumentų administravimo ir skaitytojų apskaitos tikslams tvarkomi asmens duomenys, kuriuos duomenų subjektas pateikia skaitytojo prašyme anketoje: vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, darbovietė, telefono numeris, elektroninis paštas, darbovietė;

18.7.5.2.          asmenų prašymų nagrinėjimo ir apskaitos tikslams tvarkomi duomenų subjekto kartu su prašymu pateikiami asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas arba gimimo data, pilietybė, asmens adresas, elektroninis paštas, telefono numeris, asmens dokumento rekvizitai, darbovietė, pareigos, asmens banko sąskaitos numeris, balso įrašai, nuotraukos, fizinių asmenų veiklą patvirtinantys dokumentai, išmokos, kompensacijos asmenims;

18.7.5.3.          privalomojo sveikatos tikrinimo organizavimo ir apskaitos tikslams tvarkomi duomenų subjekto Asmens medicininėje knygelėje pateikiami asmens duomenys. Specialiųjų kategorijų asmens duomenys, esantys Asmens medicininėje kortelėje, tvarkomi tik tam, kad būtų galima nustatyti sveikatos tikrinimo terminus;

18.7.5.4.          diplomatinio pašto ir diplomatinių krovinių tvarkymo ir apskaitos tikslams tvarkomi diplomatinių kurjerių asmens duomenys;

18.7.5.5.          dokumentų registravimo tikslui tvarkomi registruojamuose dokumentuose pateikiami asmens duomenys: vardas, pavardė, pareigos, asmens kodas, el. paštas ir (ar) telefono numeris, gyvenamosios vietos adresas.

18.8. Kasdienio Ministerijos informacijos posistemio duomenys:

18.8.1. žiniasklaidos pranešimai, leidiniai ir apžvalgos;

18.8.2. Ministerijos ir diplomatinių atstovybių darbuotojų duomenys;

18.8.3. Ministerijos vadovybės darbotvarkė, komandiruočių ir atostogų grafikai;

18.8.4. Ministerijos padalinių skelbiama jų veiklai vykdyti reikalinga arba su jų veikla susijusi informacija;

18.8.5. Ministerijos dokumentų blankai, logotipų grafiniai atvaizdai;

18.8.6. Ministerijos padalinių, diplomatinių atstovybių nuostatai;

18.8.7. su Ministerijos veikla susiję ministro įsakymai, kanclerio potvarkiai ir kiti dokumentai;

18.8.8. informacija apie Ministerijos darbuotojų gyvenimo ir darbo sąlygas užsienio valstybėse, Ministerijos bibliotekos gautas naujas knygas ir prenumeruojamus leidinius, įvairius renginius;

18.8.9. su Ministerijos darbuotojų karjera susijusi informacija: diplomatų atestacinės komisijos darbotvarkės, rotacijų ir kitų atrankų skelbimai;

18.8.10. kita Ministerijos darbuotojams tiesioginėms funkcijoms atlikti reikalinga informacija;

18.8.11. tvarkomi asmens duomenys: Ministerijos padalinių, diplomatinių atstovybių darbuotojų vardai, pavardės, pareigos.

18.10Finansų valdymo posistemio duomenys:

18.10.1.  didžiosios knygos sąskaitų apskaitos duomenys;

18.10.2.  biudžeto lėšų finansavimo ir valdymo apskaitos duomenys;

18.10.3.  pirkimo ir pardavimo bei tiekėjų apskaitos duomenys;

18.10.4.  atsargų ir sandėlio apskaitos duomenys;

18.10.5.  transporto priemonių ir kuro apskaitos duomenys;

18.10.6.  ilgalaikio ir trumpalaikio turto apskaitos duomenys;

18.10.7.  darbo laiko ir darbo užmokesčio apskaitos duomenys;

18.10.8.  diplomatinių atstovybių finansų apskaitos duomenys;

18.10.9.  turto inventorizacijos apskaitos duomenys;

18.10.10.  klasifikatorių ir pagrindinių dimensijų valdymo duomenys;

18.10.11.  modulių nustatymų, vartotojų paskyrų ir teisių valdymo duomenys;

18.10.12.  modulių bei sąsajos su Valstybinės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemos viešojo sektoriaus biudžetinių įstaigų finansinės apskaitos posistemiu (FVAIS) valdymo duomenys;

18.10.13.  tvarkomi asmens duomenys:

18.10.13.1. vardas, pavardė, asmens kodas, socialinio draudimo numeris, asmens banko sąskaita, gimimo data, gyvenamoji vieta, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, jo išdavimo data ir numeris, elektroninis paštas, pareigos, deklaruota gyvenamosios vietos savivaldybė ir adresas, pilietybė (užsienio piliečių), asmens darbo užmokestis, kompensacijos, išmokos;

18.10.13.2. šeimos narių duomenys: asmens kodas, vardas, pavardė, giminystės ryšys, socialinio draudimo numeris.

18.11.  Personalo valdymo posistemio duomenys:

18.11.1 Ministerijos struktūra ir pareigybės;

18.11.2.           diplomatinių atstovybių struktūra ir pareigybės;

18.11.3.           Ministerijos ir diplomatinių atstovybių darbuotojų duomenys;

18.11.4. tvarkomi asmens duomenys: vardas, pavardė, kiti vardai ar pavardės, asmens kodas,

nuotrauka.

18.12.    Prašymų palaikyti rinkimuose ir rinkimų pozicijų apskaitos duomenys:

18.12.1. Ministerijos gautos užsienio valstybių verbalinės notos dėl paramos rinkimuose;

18.12.2. rinkimų, dėl kurių prašoma paramos, duomenys;

18.12.3. Ministerijos notų, kuriomis informuojama apie Lietuvos sprendimą dėl paramos rinkimuose, duomenys;

18.12.4. įrašą atlikusio asmens duomenys: vardas, pavardė;

18.12.5. tvarkomi asmens duomenys, kuriuos duomenų subjektas nurodo kandidatuodamas į tarptautines organizacijas: vardas, pavardė, gimimo data, gimimo vieta, elektroninis paštas, išsilavinimas, veiklos sritys, darbovietė, pareigos, nuotraukos, bet jais neapsiribojant, jei sprendimui priimti reikia daugiau.

18.13.    Protokolo procedūrų valdymo informacinio posistemio duomenys:

18.13.1. užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų atstovybių, Europos Sąjungos įstaigų ir kitų atstovybių duomenys;

18.13.2. užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų atstovybių, Europos Sąjungos įstaigų ir kitų atstovybių narių duomenys;

18.13.3. užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų atstovybių, Europos Sąjungos įstaigų ir kitų atstovybių nariams išduotų akreditacijos pažymėjimų duomenys;

18.13.4. užsienio valstybių diplomatinių atstovų skiriamųjų raštų išrašymo, skiriamųjų raštų įteikimo ir atšaukiamųjų raštų datos;

18.13.5. užsienio valstybių konsulų konsulinių patentų ir egzekvatūrų išdavimo datos;

18.13.6. Lietuvoje akredituoto diplomatinio korpuso transporto priemonių registracijos duomenys;

18.13.7. duomenys apie oficialių Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro svečių vizitus Lietuvoje;

18.13.8. duomenys apie užsienio ir Lietuvos piliečiams įteiktus Lietuvos valstybinius ir Ministerijos žinybinius apdovanojimus: eilės numeris, vardas, pavardė, apdovanojimas, už kokius nuopelnus apdovanojamas, apdovanojimo data;

18.13.9. duomenys apie oficialių vizitų metu teiktas ar gautas dovanas;

18.13.10.    tvarkomi asmens duomenys:

18.13.10.1.      tie, kuriuos duomenų subjektas nurodo anketoje akreditacijos pažymėjimui gauti: vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, gimimo vieta, pilietybė, gyvenamoji vieta, darbovietė, pareigos, parašas, nuotrauka, lytis, šeiminė padėtis, asmens tapatybės dokumento tipas, išdavimo ir galiojimo datos, akreditacijos kodas, išduoto akreditacijos pažymėjimo numeris, išdavimo bei galiojimo datos;

18.13.10.2.      asmenų ir jų šeimos narių automobilių, kuriems išduodami diplomatiniai numeriai, registravimo ir apskaitos tikslais tvarkomi duomenų subjekto prašyme dėl motorinės transporto priemonės registravimo nurodyti asmens duomenys: vardas, pavardė, parašas, adresas, atstovybės identifikavimo numeris, transporto priemonės gamybinė markė, transporto priemonės komercinis pavadinimas, identifikavimo numeris, diplomatinis valstybinio numerio ženklas, įregistravimo (išregistravimo) datos.

18.14.    Saugos kontrolės valdymo posistemio duomenys:

18.14.1. Ministerijos ir diplomatinių atstovybių darbuotojų duomenys;

18.14.2. kandidatų eiti pareigas Ministerijoje ir diplomatinėse atstovybėse duomenys;

18.14.3. asmenų, su kuriais sudaromos delegavimo sutartys, duomenys;

18.14.4. aukštųjų mokyklų studentų, atliekančių praktiką Ministerijoje ar diplomatinėse atstovybėse, duomenys;

18.14.5. tiekėjų, su kuriais sudaryti įslaptinti sandoriai, darbuotojų duomenys;

18.14.6. asmenų, su kuriais sudaromos paslaugų teikimo sutartys, duomenys;

18.14.7. tvarkomi asmens duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, asmens kodas, asmeniui išduoto leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija data, numeris, slaptumo žyma, galiojimo terminas.

18.15.  Diplomatinės saugos posistemio duomenys:

18.15.1. Ministerijos ir diplomatinių atstovybių darbuotojų duomenys;

18.15.2. kandidatų eiti pareigas Ministerijoje ir diplomatinėse atstovybėse duomenys;

18.15.3. asmenų, su kuriais sudaromos delegavimo sutartys, duomenys;

18.15.4. aukštųjų mokyklų studentų, atliekančių praktiką Ministerijoje ar diplomatinėse atstovybėse, duomenys;

18.15.5. tiekėjų, su kuriais sudaryti įslaptinti sandoriai, darbuotojų duomenys;

18.15.6. asmenų, su kuriais sudaromos paslaugų teikimo sutartys, duomenys;

18.15.7. tvarkomi asmens duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, asmens kodas, asmeniui išduoto leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija data, numeris, slaptumo žyma, galiojimo terminas.

18.16.  Tarptautinių sutarčių apskaitos duomenys:

18.16.1. sudarytų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir susitarimų duomenys:

18.16.1.1.   tarptautinių sutarčių duomenys: sutarties pavadinimas, tipas, rūšis, šalys, pasirašymo data ir vieta, įsigaliojimo sąlygos ir galiojimo terminas, atsakinga institucija, pasirašęs asmuo – vardas, pavardė ir pareigos, duomenys apie suteiktus įgaliojimus, informacija apie vidaus procedūras, įsigaliojimo ar nebegaliojimo data, informacija apie skelbimą, registravimą Jungtinėse Tautose, tarptautinės sutarties tekstas ir kita susijusi informacija;

18.16.1.2.   ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir kitų valstybės institucijų sudaromų tarptautinių tarpžinybinių susitarimų duomenys: susitarimo pavadinimas, rūšis, šalys, pasirašymo data ir vieta, įsigaliojimo sąlygos ir galiojimo terminas, atsakinga institucija, pasirašęs asmuo ‒ vardas, pavardė ir pareigos, įsigaliojimo ar nebegaliojimo data, susitarimo tekstas ir kita susijusi informacija;

18.16.1.3.   Lietuvos Respublikos ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės vardu sudaromų susitarimų, kurie nėra tarptautinės sutartys, duomenys: susitarimo pavadinimas, šalys, pasirašymo data ir vieta, įsigaliojimo sąlygos ir galiojimo terminas, atsakinga institucija, pasirašęs asmuo ‒ vardas, pavardė ir pareigos, susitarimo tekstas ir kita susijusi informacija;

18.16.2. rengiamų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir susitarimų duomenys:

18.16.2.1.   rengiamų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių duomenys: sutarties pavadinimas, tipas, rūšis, šalys, atsakinga institucija, sutarties projekto derinimo eiga ir kita susijusi informacija;

18.16.2.2.   rengiamų ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir kitų valstybės institucijų tarptautinių tarpžinybinių susitarimų duomenys: susitarimo pavadinimas, rūšis, šalys, atsakinga institucija, susitarimo derinimo eiga ir kita susijusi informacija.

18.17.    Vidaus teisės aktų posistemio duomenys:

18.17.1. teisės aktą priėmusio subjekto pavadinimas;

18.17.2. teisės akto rūšis;

18.17.3. teisės akto pavadinimas;

18.17.4. teisės akto numeris;

18.17.5. teisės akto chronologija (priėmimo data, pakeitimo ar papildymo data, pripažinimo netekusiu galios data);

18.17.6. teisės akto tekstas;

18.17.7. suvestinės teisės akto redakcijos.

18.18.    Užsienio žurnalistų akreditavimo duomenys:

18.18.1. užsienio žiniasklaidos atstovų, kurie kreipėsi į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų Ministeriją gauti žurnalisto akreditaciją, informacija;

18.18.2. duomenys apie žiniasklaidos atstovo, kuris kreipėsi į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją gauti žurnalisto akreditaciją, organizaciją;

18.18.3. išduotos akreditacinės kortelės informacija;

18.18.4. tvarkomi asmens duomenys: akredituoti prašančio asmens vardas, pavardė, gimimo data, pilietybė, veido nuotrauka, paso ar kito galiojančio kelionės dokumento numeris, atstovaujamo užsienio informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo tipas, pareigos, asmens kontaktiniai duomenys (telefono numeris, elektroninio pašto adresas), informacija, ar akreditacijos prašoma pirmą kartą, turėtos akreditavimo kortelės numeris ir galiojimo data, jei užsienio valstybės žurnalistas anksčiau jau buvo akredituotas Ministerijoje, informacija apie ankstesnes darbovietes ir valstybes, kuriose akredituoti prašomas asmuo dirbo kaip akredituotas užsienio valstybės žurnalistas, kai akreditacijos prašoma pirmą kartą.

18.19.    Ekonominės informacijos valdymo ir keitimosi posistemio duomenys:

18.19.1. naudotojui paskirtos ir jo vykdomos užduotys;

18.19.2. naudotojo kitiems paskirtos ir jo kuruojamos užduotys;

18.19.3. nuorodos į aktualiausius informacijos šaltinius;

18.19.4. analitinė ekonominė informacija, apžvalgos ir prezentacijos;

18.19.5. susitikimų, renginių, posėdžių programos, ataskaitos ir atmintinės;

18.19.6. klasifikatorių informacija;

18.19.7. diplomatinės atstovybės puslapio duomenys:

18.19.7.1.   atstovybės užduočių sąrašas;

18.19.7.2.   atstovybės dokumentai – atstovybės nariams matomas dokumentų sąrašas;

18.19.8. tvarkomi asmens duomenys:

18.19.8.1.   asmens, kuris įtraukiamas į diplomatinių atstovybių ir kitų institucijų ekonominio bendradarbiavimo kontaktų sąrašą, duomenys: vardas, pavardė, darbovietė, pareigos, telefono numeris, elektroninis paštas, veiklos sritys, miestas, šalis, socialinio tinklo „LinkedIn“ paskyra;

18.19.8.2.   darbuotojo, kuris teikia duomenis  ekonominės informacijos valdymo ir keitimosi posistemiui (EKODB) ir juos tvarko, duomenys: vardas, pavardė, darbovietė, pareigos, telefono numeris, elektroninis paštas;

18.19.8.3.   asmens, dalyvavusio Ministerijos, diplomatinės atstovybės, kitos institucijos ekonominėje veikloje, duomenys: vardas, pavardė, pareigos, darbotvarkė, pareigos, telefono numeris, elektroninis paštas.

18.20Elektroninės asmenų registracijos konsulinėse įstaigose posistemio (KONSREG) duomenys:

18.20.1.           tvarkomi asmens duomenys:

18.20.1.1. asmenų, pageidaujančių gauti konsulines paslaugas diplomatinėse atstovybėse arba išvažiuojamųjų konsulinių misijų metu, duomenys: vardas, pavardė, el. pašto adresas, telefono numeris, interneto protokolo IP adresas;

18.20.1.2. asmenų, pageidaujančių gauti konsulines paslaugas Ministerijoje, duomenys: vardas, pavardė, el. pašto adresas, telefono numeris, interneto protokolo IP adresas.

18.21.  Ministerijos konsulinės informacijos interneto svetainės duomenys:

18.21.1. konsulinės naujienos;

18.21.2. aktuali konsulinė informacija keliaujantiems ir gyvenantiems užsienyje Lietuvos Respublikos piliečiams;

18.21.3. aktuali konsulinė informacija atvykstantiems į Lietuvos Respubliką užsienio valstybių piliečiams.

18.22.  Globalios Lietuvos departamento dovanų apskaitos duomenys:

18.22.1. departamento disponuojamų dovanų sąrašas;

18.22.2. Lietuvos diasporos organizacijoms ir Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms perduotų dovanų sąrašai.

 

IV SKYRIUS

FUNKCINĖ STRUKTŪRA

 

19URMIS funkcinę struktūrą sudaro šie posistemiai:

19.1viešasis elektroninis paštas, kurio funkcija ‒ galimybė rašyti, siųsti, gauti ir tvarkyti elektroninius laiškus;

19.2.  Ministerijos interneto svetainė, kurios paskirtis ‒ informuoti visuomenę apie Ministerijos funkcijas, struktūrą, veiklą;

19.3.  Vystomojo bendradarbiavimo svetainė (LTaid), kurios paskirtis ‒ šviesti ir informuoti visuomenę apie Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo politikos įgyvendinimą, svarbą ir naudą, didinti paramą šiai sričiai, supažindinti su Lietuvos vykdomais projektais ir jų rezultatais bei Lietuvos indėliu į tarptautinių vystymo organizacijų ir fondų veiklą, perduoti aktualią informaciją projektų vykdytojams, skatinti visuomenę aktyviau įsitraukti į vystomojo bendradarbiavimo procesus;

19.4.  Informacinių procesų valdymo posistemis (PVIS), kurio paskirtis ‒ administruoti informacinių sistemų naudotojų užklausas dėl informacinių sistemų darbo bei valdyti informacinių sistemų turtą ir procesus;

19.5.  Delegavimo rezervo apskaitos posistemis (DRAP), kurio paskirtis ‒ Lietuvos Respublikos asmenų delegavimo į rinkimų stebėjimo misijas rezervo administravimas;

19.6.  Diplomatinių pasų duomenų apskaitos posistemis (PELĖDA), kurio paskirtis ‒ išduotų diplomatinių pasų administravimas;

19.7.    Dokumentų valdymo posistemis (AVILYS), kurio paskirtis ‒ Ministerijoje ir diplomatinėse atstovybėse rengtų ar gautų elektroninių dokumentų rengimas, tvarkymas, apskaita, saugojimas ir naikinimas;

19.8.    Kasdienės Užsienio reikalų ministerijos informacijos posistemis KURMIS, kurio paskirtis ‒ Ministerijos ir diplomatinių atstovybių vidinė komunikacija ir darbuotojų informavimas;

19.9.    Finansų valdymo posistemis (FIVASA), kurio paskirtis ‒ Ministerijos ir diplomatinių atstovybių darbuotojų darbo užmokesčio skaičiavimas, diplomatinių atstovybių finansų valdymas ir apskaita;

19.10.  Personalo valdymo posistemis, kurio paskirtis ‒ Ministerijos ir diplomatinių atstovybių darbuotojų administravimas ir personalo informacijos perdavimas Ministerijos vidiniams informaciniams posistemiams;

19.11.  Prašymų palaikyti rinkimuose ir rinkimų pozicijų apskaitos posistemis (NOTIS), kurio paskirtis ‒ Ministerijos gautų užsienio valstybių verbalinių notų dėl paramos rinkimuose bei Ministerijos notų, kuriomis informuojama apie Lietuvos sprendimą dėl paramos rinkimuose, administravimas;

19.12.  Protokolo procedūrų valdymo informacinis posistemis (PROTIS), kurio paskirtis ‒užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų atstovybių, Europos Sąjungos įstaigų ir kitų atstovybių darbuotojų, akredituotų Lietuvos Respublikoje, administravimas; šių atstovybių darbuotojams išduotų akreditacijos pažymėjimų ir transporto priemonių administravimas; oficialių Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro bei užsienio svečių vizitų Lietuvoje administravimas; užsienio ir Lietuvos piliečiams įteiktų Lietuvos valstybinių ir Ministerijos žinybinių apdovanojimų administravimas; oficialių vizitų metu teiktų ar gautų dovanų apskaita;

19.13.  Saugos kontrolės valdymo posistemis (PATIKRA), kurio paskirtis ‒ asmenų, pretenduojančių gauti teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, administravimas;

19.14.  Diplomatinės saugos posistemis (DIPSIS), kurio paskirtis ‒ asmenų, pretenduojančių gauti teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, administravimas; įslaptintų sandorių sudarymo ir tiekėjų, su kuriais sudaryti įslaptinti sandoriai, administravimas; fizinės saugos kontrolės administravimas; patekimo į objektus kontrolės administravimas; krizių ir nepaprastųjų situacijų valdymas;

19.15.  Tarptautinių sutarčių apskaitos posistemis (SUTARTYS), kurio paskirtis ‒ Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, ministerijų, vyriausybės įstaigų ir kitų valstybės institucijų sudaromų tarptautinių tarpžinybinių susitarimų bei Lietuvos Respublikos ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės vardu sudaromų susitarimų, kurie nėra tarptautinės sutartys, administravimas;

19.16Vidaus teisės aktų posistemis (INFOLEX), kurio paskirtis ‒ Ministerijos vidaus teisės aktų administravimas;

19.17.  Užsienio žurnalistų akreditavimo posistemis (AKREDITACIJA), kurio paskirtis ‒užsienio valstybių žurnalistų akreditavimo Ministerijoje administravimas;

19.18.  Ekonominės informacijos valdymo ir keitimosi posistemis (EKODB), kurio paskirtis ‒ diplomatinių atstovybių ir valstybės institucijų ekonominės informacijos valdymo ir keitimosi administravimas;

19.19.  Elektroninės asmenų registracijos konsulinėse įstaigose posistemis (KONSREG), kurio paskirtis ‒ užsienio ir Lietuvos Respublikos asmenų, pageidaujančių gauti konsulines paslaugas diplomatinėse atstovybėse arba išvažiuojamųjų konsulinių misijų metu, administravimas;

19.20.  Konsulinės informacijos ir registracijos posistemis (KELIAUK), kurio paskirtis ‒konsulinė informacija ir paslaugos keliaujantiems, gyvenantiems užsienyje Lietuvos piliečiams bei konsulinės informacijos ir paslaugų į Lietuvos Respubliką atvykstantiems užsienio piliečiams administravimas;

19.21.  Globalios Lietuvos departamento dovanų apskaitos posistemis (ULDOV), kurio paskirtis ‒ departamento disponuojamų dovanų administravimas.

 

V SKYRIUS

DUOMENŲ TEIKIMAS ir NAUDOJIMAS

 

20.  URMIS duomenys, išskyrus asmens duomenis, yra vieši ir yra teikiami institucijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims (toliau – duomenų gavėjai), turintiems teisės aktų nustatytą teisę juos gauti. Asmens duomenų subjektų teisė susipažinti su URMIS tvarkomais jų asmens duomenimis nustatyta Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2019 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. V-306 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijoje, diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir specialiosiose misijose taisyklių patvirtinimo

21.  URMIS duomenys Europos Sąjungos valstybių narių ir (arba) Europos ekonominės erdvės valstybių, trečiųjų šalių fiziniams ir juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms teikiami Įstatymo nustatyta tvarka.

22.  URMIS duomenų gavėjai:

22.1.            valstybės institucijos;

22.2.            kiti juridiniai asmenys;

22.3.            fiziniai asmenys.

23.  Duomenų gavėjams URMIS duomenys, įskaitant asmens duomenis, teikiami pagal duomenų teikimo sutartis (daugkartinio teikimo atvejais) arba duomenų gavėjo prašymu (vienkartinio teikimo atvejais). Kai duomenys teikiami duomenų gavėjo prašymu, jame turi būti nurodytas prašomų duomenų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas, apimtis, gavimo būdai, teikiamų duomenų formatas. Kai duomenys duomenų gavėjui teikiami pagal duomenų teikimo sutartį, joje turi būti nustatyta URMIS duomenų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas, jų naudojimo tikslas, sąlygos ir tvarka, teikiamų duomenų apimtis.

24Jei asmens duomenų gavėjo prašymas prieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams, asmeniui, pateikusiam prašymą juos gauti, pranešama apie priimtą sprendimą atsisakyti tenkinti jo prašymą, nurodant atsisakymo priežastį, ir suteikiama informacija apie tokio sprendimo apskundimo tvarką.

25Atsisakymas teikti duomenis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

26.  URMIS duomenys duomenų gavėjams teikiami neatlygintinai.

27.  Duomenys teikiami elektroniniu ryšiu. Duomenų peržiūra vykdoma leidžiamosios kreipties būdu internetu per internetu pasiekiamą sistemą ar elektroninių ryšių tinklais, perduodant automatiniu būdu elektroninių ryšių tinklais, pateikiant raštu, žodžiu ir (arba) elektroninių ryšių priemonėmis.

28Jeigu URMIS nuostatų nustatyta tvarka teikiamų duomenų turinys ir formatas neatitinka duomenų gavėjų poreikių, Įstatymo 35 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka URMIS duomenys gali būti pateikiami duomenų gavėjo prašomo formato ir turinio.

29.  URMIS duomenų gavėjas, registro ar kitos valstybės informacinės sistemos tvarkytojas ar kiti asmenys turi teisę reikalauti URMIS ištaisyti netikslius duomenis, ištrinti neteisingus duomenis, papildyti neišsamius duomenis ir apie tai raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pranešti Ministerijai.

30.  Ministerija, gavusi informaciją apie netikslių, neteisingų, neišsamių duomenų (toliau – netikslūs duomenys) tvarkymą, per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo patikrina URMIS duomenų tikslumą ir, jei reikia, ištaiso netikslius duomenis. Pranešimas apie netikslių duomenų ištaisymą arba apie motyvuotą atsisakymą tai padaryti nedelsiant (ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo netikslumo nustatymo) siunčiamas asmeniui, pranešusiam apie netikslius duomenis, raštu ir (ar) elektroninių ryšių priemonėmis. Ištaisiusi netikslius duomenis, Ministerija per 1 darbo dieną nuo jų ištaisymo apie tai praneša URMIS duomenų gavėjams, kuriems buvo perduoti netikslūs duomenys.

31.  Ministerija, nustačiusi, kad yra URMIS duomenų netikslumų, turi nedelsdama (ne vėliau kaip per 1 darbo dieną) elektroninių ryšių tinklais ir (ar) raštu perduoti šią informaciją tų duomenų teikėjui.

 

VI SKYRIUS

DUOMENŲ SAUGA

 

32.  URMIS duomenų saugą reglamentuoja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacinių sistemų duomenų saugos nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2022 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. V-54 „Dėl Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos informacinių sistemų duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, ir saugos politiką įgyvendinantys dokumentai, kurie rengiami, derinami ir tvirtinami Vyriausybės nustatyta tvarka.

33.  Už URMIS duomenų saugą atsako URMIS valdytojas ir tvarkytojas teisės aktų nustatyta tvarka.

34.  Asmens duomenų saugumas užtikrinamas vadovaujantis  Reglamentu (ES) 2016/679.

35.  Asmenys, kurie tvarko URMIS asmens duomenis, privalo juos saugoti, jei šie asmens duomenys neskirti skelbti viešai. Ši pareiga galioja ir asmenims, pasitraukusiems iš valstybės tarnybos, diplomatinės tarnybos, jiems perėjus dirbti į kitas pareigas arba pasibaigus valstybės tarnybos, diplomatinės tarnybos ar darbo santykiams. Už šių pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą asmenys, kurie tvarko URMIS asmens duomenis, atsako valstybės tarnybą, diplomatinę tarnybą, darbo santykius, asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. URMIS prieigą turintys subjektai užtikrina, kad jų darbuotojai, kurie tvarko asmens duomenis, yra pasirašytinai supažindinti su pareiga saugoti asmens duomenų paslaptį ir pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą.

36Duomenų saugojimo URMIS duomenų bazėse terminai:

36.1.    viešojo elektroninio pašto asmens duomenys, darbuotojui nutraukus darbo santykius su Ministerija, po 1 metų ištrinami automatiniu būdu;

36.2.    Ministerijos svetainėje esantys asmens duomenys ištrinami automatiniu būdu pasikeitus darbuotojo statusui;

36.3.    Vystomojo bendradarbiavimo svetainėje (LTaid) esantys asmens duomenys saugomi svetainės funkcionavimo laikotarpiu;

36.4.    Informacinių technologijų procesų valdymo posistemio asmens duomenys darbuotojui nutraukus darbo ir tarnybos santykius su Ministerija po 1 metų ištrinami automatiniu būdu;

36.5.    Delegavimo rezervo apskaitos posistemio (DRAP) asmens duomenys saugomi tol, kol asmuo yra įrašytas į delegavimo rezervą, po to duomenys ištrinami automatiniu būdu;

36.6.    Diplomatinių pasų apskaitos posistemio (PELĖDA) asmens duomenys saugomi 15 metų. Pasibaigus šiam terminui, duomenys perkeliami į duomenų bazės archyvą, kuriame saugomi 50 metų, po to duomenys ištrinami automatiniu būdu;

36.7.    Dokumentų valdymo posistemio (AVILYS) asmens duomenys, esantys registruotuose Ministerijos dokumentuose, saugomi Ministerijos dokumentacijos plane nustatytais terminais. Pasibaigus šiems terminams dokumentai naikinami;

36.8.    Kasdienės Ministerijos informacijos posistemyje (KURMIS) esantys asmens duomenys ištrinami automatiniu būdu darbuotojui nutraukus darbo ir tarnybos santykius su Ministerija;

36.9.    Finansų valdymo posistemio (FIVASA) asmens duomenys saugomi 10 metų, darbuotojų asmens sąskaitų kortelės – 50 metų, po to duomenys ištrinami automatiniu būdu;

36.10Personalo valdymo posistemio asmens duomenys, darbuotojui nutraukus darbo ir tarnybos santykius, perkeliami į duomenų bazės archyvą ir saugomi:

36.10.1.           Diplomatų duomenys saugomi neterminuotai;

36.10.2.           Valstybės tarnautojų duomenys saugomi 50 metų, po to ištrinami automatiniu būdu;

36.10.3.           Darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, duomenys saugomi 50 metų, po to ištrinami automatiniu būdu.

37.11Prašymų palaikyti rinkimuose ir rinkimų pozicijų apskaitos posistemio (NOTIS) asmens duomenys saugomi 10 metų nuo registracijos pradžios, po to ištrinami automatiniu būdu;

37.12Protokolo procedūrų valdymo informacinio posistemio (PROTIS) asmens duomenys saugomi 10 metų nuo registracijos pradžios, pasibaigus šiam terminui, perkeliami į duomenų bazės archyvą, kuriame saugomi 50 metų, po to ištrinami automatiniu būdu;

37.13Saugos kontrolės valdymo posistemio (PATIKRA) asmens duomenys saugomi 3 metus po darbo, tarnybos ar sutartinių santykių su Ministerija nutraukimo, po to ištrinami automatiniu būdu;

37.14Diplomatinės saugos posistemio (DIPSIS) asmens duomenys saugomi 3 metus po darbo, tarnybos ar sutartinių santykių su Ministerija nutraukimo, po to ištrinami automatiniu būdu;

37.15Užsienio žurnalistų akreditavimo posistemio (AKREDITACIJA) asmens duomenys saugomi 5 metus nuo paraiškos padavimo datos, po to ištrinami automatiniu būdu;

Ekonominės informacijos valdymo ir keitimosi posistemio (EKODB) asmens duomenų, nurodytų 18.19.8.1 ir 18.19.8.3 papunkčiuose, saugojimo laikotarpis ‒ 10 metų nuo asmens įrašymo į kontaktų sąrašą, jei asmuo nebedalyvauja Ministerijos, diplomatinės atstovybės ar kitos institucijos ekonominėje veikloje. Po to duomenys ištrinami automatiniu būdu. Asmens duomenų, nurodytų 18.19.8.2 papunktyje, saugojimo laikotarpis ‒ 6 mėn. po to, kai baigia galioti tam asmeniui suteikta teisė tvarkyti duomenis. Po to duomenys ištrinami automatiniu būdu.

37.16Elektroninės asmenų registracijos konsulinėse įstaigose posistemio (KONSREG) asmens duomenys saugomi 150 kalendorinių dienų nuo asmens rezervuoto vizito diplomatinėje atstovybėje arba rezervuoto vizito išvažiuojamosios konsulinės misijos metu dienos; 30 kalendorinių dienų nuo asmeninės KONSREG paskyros panaikinimo dienos. Pasibaigus šiems nustatytiems asmens duomenų saugojimo terminams, ištrinami automatiniu būdu;

37.17Ministerijos konsulinės informacijos interneto svetainės (KELIAUK) asmenų, užpildžiusių pateiktą paklausimo formą, asmens duomenys saugomi 5 metus nuo tų metų, kuriais buvo gautas paklausimas ir išsiųstas atsakymas į jį; asmenų, užsisakiusių gauti informaciją apie įspėjimo lygių arba rekomendacijų šalims atnaujinimą, duomenys – 30 kalendorinių dienų nuo prenumeratos atšaukimo dienos; asmenų, išvykstančių į užsienio valstybę ir užregistravusių kelionę, duomenys – 30 kalendorinių dienų nuo užregistruotos kelionės pabaigos dienos. Pasibaigus šiems nustatytiems asmens duomenų saugojimo terminams, duomenys ištrinami automatiniu būdu.

 

 

VII SKYRIUS

FINANSAVIMAS

 

38URMIS kūrimas, tvarkymas ir priežiūra finansuojami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, taip pat ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų, lėšomis.

 

VIII SKYRIUS

MODERNIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

39.  URMIS modernizuojamas ir likviduojamas Įstatymo, Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

40.  Modernizuojamos ar likviduojamos URMIS duomenys gali būti perduodami kitai informacinei sistemai, kuri steigiama ar integruojama vietoj likviduojamos URMIS, sunaikinami arba perduodami valstybės archyvams Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

__________________

 

part_c9fb2513eee44329b6f5941023933b27_end