HERBAS2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS FINANSINĖS PARAMOS PRIĖMIMO IR APSKAITOS ORGANIZAVIMO MOBILIZACIJOS SĄLYGOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2022 m. lapkričio 30 d. Nr. V-977

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punktu:

1. T v i r t i n u Krašto apsaugos ministerijos finansinės paramos priėmimo ir apskaitos organizavimo mobilizacijos sąlygomis tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja Lietuvos Respublikoje paskelbus mobilizaciją.

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                                   Arvydas Anušauskas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

krašto apsaugos ministro

2022 m. lapkričio 30 d.

įsakymu Nr. V-977

 

 

KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS FINANSINĖS PARAMOS

PRIĖMIMO IR APSKAITOS ORGANIZAVIMO MOBILIZACIJOS SĄLYGOMIS

TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Krašto apsaugos ministerijos finansinės paramos priėmimo ir apskaitos organizavimo mobilizacijos sąlygomis tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato finansinės paramos apskaitos organizavimą, priėmimą, paskelbus mobilizaciją ir (arba) įvedus karo padėtį.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais finansinę apskaitą.

3. Finansinė parama – finansinės paramos teikėjų savanoriškas ir neatlygintinas piniginių lėšų teikimas, įskaitant tuos atvejus, kai finansinė parama perduodama anonimiškai ar kitu būdu, kai negalima nustatyti konkretaus paramos teikėjo.

4. Anonimiškai gauta finansinė parama – paramos gavėjo gautos piniginės lėšos, kai paramos teikėjas nėra žinomas arba nenori būti žinomas.

5. Finansinės paramos teikėjai   Lietuvos Respublikos fiziniai ir juridiniai asmenys (išskyrus politines organizacijas ir analitinius centrus, valstybės ir savivaldybių įmones, biudžetines įstaigas, valstybės ir savivaldybių institucijas bei Lietuvos banką) ir užsienio valstybės, užsienio valstybių fiziniai ir juridiniai asmenys, tarptautinės organizacijos.

6. Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Tvarkos aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

 

II SKYRIUS

 

FINANSINĖS PARAMOS GAVIMO IR PRIĖMIMO BŪDAI

 

 

7. Finansinė parama, neatlygintinai gaunant pinigines lėšas į paramos gavėjo tam tikslui atidarytą sąskaitą banke ir (arba) kasą, gali būti priimama šiais būdais:

7.1. pagal su paramos teikėjais sudarytas sutartis, kai nustatyta paramos paskirtis, panaudojimo tvarka bei įsipareigojimai;

7.2. kai nėra su paramos teikėjais sudarytų finansinės paramos sutarčių, tačiau mokėjimo (perdavimo) dokumentuose nurodoma finansinės paramos paskirtis;

7.3. anonimiškai ar kitais būdais, kurių nedraudžia Lietuvos Respublikos įstatymai ir tarptautinės sutartys.

8. Įsipareigojimas panaudoti paramos teikėjo suteiktą finansinę paramą ir jos paskirtis negali prieštarauti Įstatymo ir Tvarkos aprašo nuostatoms.

 

 

III SKYRIUS

 

FINANSINĖS PARAMOS PRIĖMIMO ORGANIZAVIMAS IR APSKAITA

 

 

9. Gavęs finansinės paramos pasiūlymą, Politikos ir tarptautinių ryšių valdybos vadovas ar jo įgaliotas asmuo jį įvertina ir parengia tarnybinį pranešimą krašto apsaugos viceministrui, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis, ir (arba), esant poreikiui, Ministro štabui, pateikdamas informaciją apie finansinės paramos teikėją, finansinės paramos dydį bei siūlymą dėl finansinės paramos priėmimo tikslingumo.

10. Gavęs sprendimą dėl finansinės paramos priėmimo, Politikos ir tarptautinių ryšių valdybos vadovas ar jo įgaliotas asmuo parengia atsakymą planuojamos skirti finansinės paramos teikėjui, kartu pateikdamas ir finansinės paramos gavimo sutarties projektą (toliau – Sutarties projektas). Sutarties projektas turi būti suderintas su Administravimo ir Išteklių valdybų vadovais ar jų įgaliotais asmenimis, krašto apsaugos viceministru, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis, bei su paramos gavėjo finansinę apskaitą tvarkančia institucija.

11. Finansinės paramos sutartyje nustatoma:

11.1. skiriama finansinės paramos lėšų suma;

11.2. sutarties šalys, jų kontaktiniai duomenys;

11.3. finansinės paramos paskirtis ir panaudojimo tvarka;

11.4. įsipareigojimai panaudoti finansinę paramą pagal paskirtį ir sutartyje nustatytas sąlygas;

11.5. esminiai sutarties sąlygų pažeidimai ir atsakomybė už esminių sutarties sąlygų pažeidimą;

11.6. kitos svarbios ir su finansinės paramos teikimu susijusios nuostatos.

12. Finansinės paramos gavimo faktas įforminamas dokumentais, turinčiais visus Finansinės apskaitos įstatyme išvardytus privalomus apskaitos dokumentų rekvizitus. Gali būti pridedami ir kiti gaunamos finansinės paramos dalyką identifikuojantys dokumentai ar jų patvirtintos kopijos:

12.1. Jeigu finansinė parama gauta paramos gavėjo banko sąskaitoje, paramos gavimo faktas įforminamas pagal pinigų gavimo banko išraše nurodytą sumą.

12.2. Jeigu finansinė parama gauta paramos gavėjo kasoje, paramos gavimo faktas įforminamas pagal finansinės paramos perdavimopriėmimo akte (Tvarkos aprašo priedas) nurodytą sumą, įforminant gavimą grynųjų pinigų kasos pajamų orderiu.

13. Tvarkant gautos finansinės paramos apskaitą turi būti užtikrintas finansinių operacijų atsekamumas ir kontrolė.

14. Vykdant finansinės paramos grynųjų pinigų operacijas, priimant arba išmokant grynuosius pinigus, surašomi kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir finansiniai įrašai registruojami finansinės apskaitos registruose.

15. Gauta finansinė parama registruojama jos gavimo dieną, įskaitant tuos atvejus, kai finansinė parama perduodama anonimiškai ar kitu būdu, kai negalima nustatyti konkretaus finansinės paramos teikėjo.

16. Informacija apie gautą finansinę paramą, jos gavimo ir priėmimo būdai bei kita informacija ne vėliau kaip kitą dieną teikiama Išteklių valdybos vadovui ar jo įgaliotajam asmeniui.

 

 

 

IV SKYRIUS

 

FINANSINĖS PARAMOS LĖŠŲ SKIRSTYMAS, PARAMOS NAUDOJIMAS IR APSKAITA

 

 

17. Komunikacijos ir pilietinio pasipriešinimo valdybos vadovas ar jo įgaliotas asmuo pateikia Išteklių valdybos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui duomenis apie finansinės paramos lėšų poreikį pagal konkretų tikslą ir prioritetus.

18. Sprendimą dėl finansinės paramos lėšų naudojimo Išteklių valdybos vadovo ar jo įgalioto asmens teikimu priima krašto apsaugos viceministras, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis.

19. Gauta finansinė parama naudojama pagal atskirą krašto apsaugos viceministro, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis, ir (arba), esant poreikiui, Ministro štabo patvirtintą išlaidų sąmatą.

20. Nepanaudotos finansinės paramos lėšos paskirstomos kartu su kitais finansiniais metais gauta parama. Paramos lėšos, gautos nurodant naudojimo tikslą ir per einamuosius metus nepanaudotos, naudojamos kitais finansiniais metais pagal paramos davėjo nurodytą paskirtį arba paramos teikimo sutartyje numatytais atvejais perskirstant lėšas.

21. Gautos finansinės paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Tvarkos aprašo 2 punkte nurodytais teisės aktais.

22. Patalpas finansinei paramai, gautai kasoje, saugoti suteikia paramos gavėjas, šias patalpas įrengdamas pagal visus kasos ir grynųjų pinigų laikymo reikalavimus.

23. Už paramos gavėjo kasos pinigines lėšas, kurios gautos paramos būdu, saugojimą atsakingą darbuotoją skiria paramos gavėjo finansinę apskaitą tvarkanti institucija.

 

V SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

 

24. Finansinės paramos gavimą ir paskirstymą kontroliuoja Išteklių valdybos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

25. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas Ministro štabo sprendimu, atsižvelgiant į galiojančius teisės aktus.

26. Finansinės paramos priėmimas ir apskaitos organizavimas karo padėties metu vykdomas pagal mobilizacijos metu nustatytą tvarką, tačiau Išteklių valdybos vadovo ar jo įgalioto asmens teikimu krašto apsaugos viceministras, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis, ir (arba), esant poreikiui, Ministro štabas gali nustatyti ir kitas karo padėties situacijai pritaikytas finansinės paramos priėmimo ir apskaitos organizavimo procedūras.

___________________________________

 

part_dcaca3c2ab7e458596778de96215f250_end