LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2004 M. VASARIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-047 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2014 m. birželio 5 d. Nr. 1K-170

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinę programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-047 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos tvirtinimo“, ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Rimantas Šadžius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2004 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-047

(2014 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. 1K-170

redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ANTIKORUPCINĖ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos (toliau – programa) paskirtis – užtikrinti ilgalaikę, veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos ir kontrolės sistemą Lietuvos Respublikos finansų ministerijoje (toliau – Finansų ministerija) ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtose įstaigose – Muitinės departamente prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyboje prie Finansų ministerijos, Finansų ministerijos mokymo centre, Turto vertinimo priežiūros tarnyboje, Audito ir apskaitos tarnyboje, viešojoje įstaigoje Centrinėje projektų valdymo agentūroje, Lietuvos statistikos departamente, Lošimų priežiūros tarnyboje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

2. Šios programos nuostatos taikomos Finansų ministerijai ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtoms įstaigoms, atliekant įstatymų ir kitų teisės aktų joms pavestas funkcijas finansų srityje ir įgyvendinant šioje srityje valstybės politiką.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2011–2014 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinė kovos su korupcija programa), ir Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio 3 dalimi.

4. Šioje programoje vartojamos sąvokos atitinka šios programos 3 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

5. Ši programa įgyvendinama pagal programos priede pateiktą programos įgyvendinimo priemonių planą (toliau – priemonių planas).

 

II SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

6. Nacionalinėje kovos su korupcija programoje korupcija nurodoma kaip vienas iš pavojingiausių socialinių reiškinių, keliantis grėsmę žmogaus teisėms, demokratijai ir teisinei valstybei, iškreipiantis socialinį teisingumą, konkurenciją, verslo sąlygas, mažinantis ekonomikos augimą, keliantis pavojų valstybės valdymui, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei. Korupcija pirmiausia sietina su pernelyg dideliu biurokratijos ir reglamentavimo mastu, sprendimų diskrecijos ir atskaitingumo pusiausvyros nebuvimu. Veiksmingai sumažinti korupciją galima tik tada, jeigu kovos su korupcija priemonės kreipiamos ne į korupcijos padarinius, o į prielaidas. Tai reiškia, kad veiksminga valstybės antikorupcinė veikla turėtų būti skirta ne tik korupcinio pobūdžio teisės pažeidimams užkardyti, bet ir šalinti bei mažinti sąlygas asmenims, dirbantiems viešajame sektoriuje, turėti naudos, atlikti žalingus veiksmus ar susilaikyti nuo naudingų visuomenei veiksmų.

7. Pagal tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ paskelbtus korupcijos suvokimo indekso 2013 metų tyrimo rezultatus Lietuvai skirti 57 balai iš 100 galimų ir 43 vieta 177 šalių sąraše, 2012 metais Lietuva gavo 54 balus ir užėmė 48 vietą iš 176 valstybių (100 balų – labai skaidri, 0 – labai korumpuota valstybė).

Nors Lietuva ir pagerino savo vietą vertinant korupcijos suvokimo indeksą, tačiau pagal 2013 metų Pasaulio korupcijos barometro tyrimo duomenis net 64 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų mano, kad korupcijos lygis padidėjo, 27 proc. – nepakito, 8 proc. – sumažėjo. Europos Sąjungos vidurkis: 52 proc. mano, kad korupcijos lygis padidėjo, 36 proc. – nepakito ir 12 proc. – sumažėjo.

Taip pat pažymėtina, kad net 62 proc. Lietuvos respondentų mano, kad korupcija yra labai didelė problema. Latvijoje taip atsakė 51 proc., Estijoje – 27 proc. apklaustųjų gyventojų.

77 proc. Lietuvos gyventojų atsakė, kad asmeninės pažintys yra labai svarbios norint išspręsti klausimą viešajame sektoriuje. Latvijoje taip atsakė atitinkamai 68 proc., Estijoje – 52 proc., Europos Sąjungos vidurkis – 66 proc.

2013 metais paskelbtoje pirmojoje Europos Sąjungos kovos su korupcija ataskaitoje apžvelgiama kiekvienos valstybės narės padėtis: kokios kovos su korupcija priemonės jau įdiegtos, kurios veikia gerai, ką ir kaip būtų galima patobulinti. Ataskaitoje pažymėta, kad sukūrusi plačią teisinę sistemą Lietuva jau pademonstravo ryžtą užkirsti kelią korupcijai ir su ja kovoti, strateginės kovos su korupcija kryptys Lietuvoje yra visiškai teisingos. Tačiau yra atkreipiamas dėmesys į naujų efektyvesnių būdų paiešką siekiant užtikrinti viešųjų pirkimų skaidrumą, viešųjų ir privačių interesų deklaravimą laiku, atsakomybę ir korupcijos prevencijos gerinimą kitose srityse.

8. Finansų ministerija vertina minėtus sociologinių tyrimų rezultatus ir įvardytus korupcijos rizikos veiksnius, kaip galinčius turėti objektyvią įtaką kiekvienos valstybės institucijos, tarp jų ir Finansų ministerijos bei finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų, veiklai, todėl mato būtinybę nuolat tobulinti įgyvendinamų korupcijos prevencijos priemonių sistemą, rengti ir vykdyti kompleksines antikorupcines priemones Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos srityse, kuriose yra didžiausia rizika korupcijai atsirasti. Finansų ministerija ypatingą dėmesį kreipia į teisės normų kolizijos šalinimą ir spragų, galinčių sudaryti prielaidas valstybės tarnautojams ir darbuotojams piktnaudžiauti tarnyba ir atlikti pavestas funkcijas, vadovaujantis ne teisės aktais, o savivaliaujant arba pasinaudojus teisės aktų spragomis siekti savo ar kitų asmenų individualios naudos. Be to, Finansų ministerija nuolat siekia stiprinti valstybės tarnautojų ir darbuotojų profesinę kompetenciją, antikorupcinio švietimo ir informavimo priemonėmis ugdyti pilietiškumą, skatinti nepakantumą neetiškam elgesiui, galinčiam sudaryti realias prielaidas korupcijai.

9. Nors Finansų ministerijoje iki šiol neužregistruota kyšininkavimo atvejų ar kitų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų, tačiau Finansų ministerija antikorupcinėje veikloje laikosi pozicijos, kad geriausiai su korupcija galima kovoti vengiant jos atsiradimo. Korupcijos prevencijos ir kontrolės stiprinimas ir nuolatinis tobulinimas yra Finansų ministerijos antikorupcinės politikos pagrindas.

10. Finansų ministerijos, kaip valstybės institucijos, formuojančios politiką finansų srityje, veikla rengiant finansų srities teisės aktus, užtikrinant efektyvų ir racionalų valstybės, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų valdymą ir panaudojimą, finansų sektoriaus plėtrą bei sklandų kitų finansų srities priemonių įgyvendinimą, reikalauja ir veiksmingos korupcijos prevencijos. Būtina nuolatinė korupcijos situacijos analizė, neformalios ir efektyvios prevencijos priemonės, realiai mažinančios korupcijos prielaidas, susijusias su Finansų ministerijai ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtoms įstaigoms pavestomis funkcijomis, atliekamomis procedūromis, dokumentų rengimo tvarka, valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmais, teisėmis ir pareigomis, priimamais sprendimais ir jų kontrolės mechanizmu.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

POLITINIAI IR TEISINIAI VEIKSNIAI

 

11. Finansų ministerijos antikorupcinei veiklai, taip pat ir korupcijos prevencijos organizavimui finansų ministrui priskirtose valdymo srityse įtakos turi šalyje vykstantys politiniai procesai, priimami sprendimai, teisės aktų nuostatos.

12. Teisinė bazė ir šalies institucinė sistema sukuria prielaidas korupcijos priežasčių šalinimo mechanizmui funkcionuoti, tačiau korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų

nuostatų įgyvendinimas šalyje dar nėra patenkinamas, todėl korupcijos prevencijos poveikis korupcijos mastui ir suvokimui dar yra nepakankamas.

13. Finansų ministerija, kaip valstybės institucija, siekia efektyviai įgyvendinti įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestas finansų srities valstybės valdymo funkcijas ir valstybės politiką šioje srityje, taip pat realiai ir veiksmingai prisidėti ir prie Šešioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XII-51 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, nuostatų dėl kovos su korupcija ir viešojo sektoriaus veiklos skaidrumo įgyvendinimo.

14. Atsižvelgdama į sociologinių tyrimų duomenis apie korupcijos būklę Lietuvoje, didelį gyventojų nepasitikėjimą valstybe ir jos institucijomis, nepasitenkinimą viešojo administravimo neefektyvumu ir vertindama korupciją, kaip realią grėsmę kiekvienos institucijos ir visos šalies prestižui, Finansų ministerija vykdo sistemingą ir kryptingą antikorupcinę politiką, kurios tikslas – užtikrinti vykdomos veiklos skaidrumą, atskleisti galimas korupcijos atsiradimo prielaidas.

15. Įgyvendinant šios programos nustatytus kovos su korupcija tikslus, buvo priimtas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymas Nr. 1K-261 „Dėl Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų, įmonių korupcijos prevencijos tvarkos aprašo patvirtinimo ir Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sudarymo“, kuriame reglamentuoti pagrindiniai institucinės korupcijos prevencijos sistemos elementai:

15.1. patvirtintas Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų, įmonių korupcijos prevencijos tvarkos aprašas (toliau – Korupcijos prevencijos tvarkos aprašas), kuriame nustatomos Finansų ministerijoje ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtose įstaigose įgyvendinamos korupcijos prevencijos priemonės, korupcijos prevencijos proceso organizavimo, korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo koordinavimo ir kontrolės tvarka;

15.2. sudaryta Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija – finansų ministro patariamoji institucija korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės srityje;

15.3. paskirtas asmuo, įgaliotas atlikti korupcijos prevencijos ir kontrolės Finansų ministerijoje funkcijas;

15.4. finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovai įpareigoti įgalioti asmenis atlikti korupcijos prevenciją ir kontrolę jų vadovaujamose įstaigose ir sudaryti veiklos analizės darbo grupes korupcijos pasireiškimo tikimybei atitinkamose veiklos srityse nustatyti;

15.5. patvirtintos Finansų ministerijoje ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtose įstaigose teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendinamos korupcijos prevencijos priemonės:

15.5.1. veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymas, analizė ir vertinimas;

15.5.2. antikorupcinių programų ir jų įgyvendinimo priemonių planų sudarymas, vykdymo koordinavimas ir kontrolė;

15.5.3. teisės aktų ir (arba) jų projektų antikorupcinis vertinimas;

15.5.4. informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas valstybės įstaigoje, pateikimas;

15.5.5. informacijos pateikimas Valstybės tarnautojų ir Juridinių asmenų registrams;

15.5.6. visuomenės informavimas;

15.5.7. kitos įstatymų nustatytos korupcijos prevencijos priemonės – valstybės tarnyboje dirbančių asmenų privačių ir viešųjų interesų derinimas, mokymai profesinės etikos ir korupcijos prevencijos klausimais, kurie yra privaloma Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo programų dalis. Finansų ministerija kiekvienais metais organizuoja ir asmenų, įgaliotų vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę Finansų ministerijoje ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtose įstaigose, privalomus mokymus, susijusius su Korupcijos prevencijos tvarkos aprašo nuostatų įgyvendinimu.

16. Pažymėtini ir pagrindiniai einamojo laikotarpio iššūkiai korupcijos prevencijos srityje, kuriuos būtina įveikti, siekiant optimizuoti šios programos 15 punkte nustatytų pagrindinių institucinės korupcijos prevencijos sistemos elementų sisteminį poveikį korupcijos būklei finansų ministrui priskirtose valdymo srityse – planuotų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimas neturėtų baigtis šių priemonių planuose nustatytais terminais. Būtina užtikrinti nuolatinę korupcijos prevenciją ir kontrolę, skirti pakankamai žmogiškųjų ir finansinių išteklių įgyvendinamų priemonių stebėsenai vykdyti, pasiektiems rezultatams ir jų poveikiui korupcijos rizikos lygiui vertinti, naujoms priemonėms, mažinančioms korupcijos atsiradimo riziką veiklos srityse, kurti ir vykdyti.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KORUPCIJOS PREVENCIJA FINANSŲ MINISTERIJOS IR finansų ministrui priskirtų ĮSTAIGŲ VEIKLOS SRITYSE, KURIOSE YRA KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ

 

17. Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1K-288 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos sričių, kuriose yra korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo“. Įgyvendinant Korupcijos prevencijos tvarkos aprašo II skyriaus antrojo skirsnio „Veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymas analizė ir vertinimas“ nuostatas, į šį sąrašą įtrauktos veiklos sritys, atitinkančios Korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje nurodytus kriterijus (pagrindinės funkcijos yra kontrolės ir (ar) priežiūros vykdymas, atskirų valstybės tarnautojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti, veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu). Minėtas antikorupciniu požiūriu rizikingiausių veiklos sričių sąrašas yra kasmet atnaujinamas, atsižvelgiant į šiose veiklos srityse funkcijas atliekančių Finansų ministerijos administracijos padalinių ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų pasiūlymus.

18. Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija, atsižvelgusi į Vyriausybės programos prioritetus kovos su korupcija srityje, esamą situaciją ir įvertinusi korupcijos grėsmes, kasmet teikia finansų ministrui tvirtinti veiklos sričių, kuriose einamaisiais metais tikslinga atlikti antikorupcinę analizę ir vertinimą, sąrašą. Kasmet analizuojant ir vertinant veiklos sritis antikorupciniu požiūriu, siekiama išsiaiškinti atliekamų funkcijų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų atsakomybės, sprendimų priėmimo mechanizmo reglamentavimą, veiklą reglamentuojančių teisės aktų spragas ir prieštaravimus, galinčius sudaryti prielaidas valstybės tarnautojams ar kitiems asmenims turėti materialinės ar kitokios naudos piktnaudžiaujant valstybės tarnyba, nustatyti labiausiai korupcijos pažeidžiamus veiklos sričių procesus ir procedūras, imtis jų skaidrumą užtikrinančių prevencinių priemonių.

19. Nustačius ir nuolat atnaujinant Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos sritis, kuriose yra didžiausia korupcijos pasireiškimo tikimybė, Korupcijos prevencijos tvarkos apraše nustačius detalias veiklos sričių antikorupcinės analizės ir vertinimo procedūras, vienodas analizės ir vertinimo dokumentų formas, korupcijos prevencijos priemonių rengimo ir atskaitomybės už šių priemonių įgyvendinimą tvarką, sukurtas teisinis pagrindas ir veiksmingas mechanizmas korupcijos prevencijos procesams koordinuoti ir didžiausioms korupcijos rizikoms valdyti svarbiausiose Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos srityse.

20. Siekiant padidinti veiklos sričių antikorupcinės analizės ir vertinimo sistemos veiksmingumą, svarbu užtikrinti antikorupcinių procedūrų atlikimo operatyvumą, nuolatinį pobūdį ir profesionalų rezultatų panaudojimą veiklos skaidrumui didinti. Todėl tikslinga bent vieną kartą per penkerius metus įvertinti visas į programos 17 punkte nurodytą rizikingiausių veiklos sričių sąrašą įtrauktas veiklas, pagal poreikį įgyvendinti būtinas prevencijos priemones, įvertinti šių priemonių poveikį korupcijos situacijai ir rizikos lygiui, užtikrinti korupcijos prevencijos procedūrų tęstinumą ir nuoseklų tobulinimą, atsižvelgiant į praktinę patirtį ir einamojo laikotarpio aktualijas.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

21. Šios programos tikslas – didinti veiklos skaidrumą ir stiprinti atsparumą korupcijai finansų ministrui priskirtose valdymo srityse.

22. Programos uždaviniai:

22.1. atskleisti ir šalinti korupcijos prielaidas finansų ministrui priskirtose valdymo srityse, organizuojant ir įgyvendinant korupcijos prevenciją pagal galiojančius teisės aktus;

22.2. prisidėti prie teisės aktų antikorupcinių nuostatų tobulinimo įgyvendinant Nacionalinės kovos su korupcija programos priemones;

22.3. įgyvendinti priemones, parengtas pagal Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, antikorupcinės analizės ir vertinimo rezultatus;

22.4. didinti antikorupcinio švietimo sklaidą, stiprinti valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atliekančių jiems pavestas funkcijas veiklos srityse, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, antikorupcinės elgsenos paskatas.

23. Šioje programoje nustatyto tikslo pasiekimas vertinamas pagal programos priemonių plane nustatytus tikslo rezultato kriterijus. Programos uždaviniai vertinami pagal nustatytus laukiamo rezultato kriterijus.

24. Šios programos priemonių plano priemonės vertinamos pagal jų įgyvendinimo būklę.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA, ATSKAITOMYBĖ

 

25. Programos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija.

26. Programos uždaviniams įgyvendinti sudaromas priemonių planas, kuriame nustatomas konkrečių priemonių turinys, už priemonių įgyvendinimą atsakingi Finansų ministerijos administracijos padaliniai ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtos įstaigos, priemonių įgyvendinimo terminai, laukiami rezultatai ir priemonių įgyvendinimo vertinimo kriterijai.

27. Programos priemonių plane nustatytų priemonių turinys ar jų įgyvendinimo terminai gali būti keičiami ar priemonės išbraukiamos iš priemonių plano tik motyvuotu priemonės vykdytojo pasiūlymu, kuriam turi pritarti Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija.

28. Programos priemonių planas yra neatskiriama šios programos dalis.

29. Programos įgyvendinimo metu metodinę pagalbą šios programos ir jos priemonių įgyvendinimo klausimais teikia finansų ministro įgaliotas asmuo, kuris Finansų ministerijoje vykdo korupcijos prevencijos ir kontrolės funkcijas.

30. Už šios programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodytų Finansų ministerijos administracijos padalinių ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovai. Programos įgyvendinimo stebėsenai atlikti Finansų ministerijos administracijos padalinių ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovai paskiria kontaktinius asmenis ir apie tai informuoja Finansų ministerijos Personalo skyrių, kuris pagal kompetenciją Finansų ministerijoje atlieka korupcijos prevencijos ir kontrolės funkcijas.

31. Programos įgyvendinimo priemones pagal kompetenciją rengia ir vykdo Finansų ministerijos administracijos padaliniai ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtos įstaigos, vykdančios veiklą, kuri buvo analizuojama ir vertinama Korupcijos prevencijos tvarkos aprašo II skyriaus „Veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymas, analizė ir vertinimas“ trečiajame skirsnyje „Antikorupcinių programų, jų įgyvendinimo priemonių planų sudarymas, vykdymo koordinavimas ir kontrolė“ nustatyta tvarka.

32. Finansų ministerija ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtos įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant Nacionalinę kovos su korupcija programą, vykdytinas šios programos priemones numato metiniuose veiklos planuose, taip pat instituciniuose kovos su korupcija programos priemonių planuose, į kuriuos įtraukiamos priemonės turi būti tikslinamos ar pildomos, atsižvelgiant į institucijos veiklos specifiką ir (ar) atliktos korupcijos rizikos analizės rezultatus.

33. Prie šios programos įgyvendinimo prisidedančios finansų ministro valdymo sričiai priskirtos įstaigos Korupcijos prevencijos tvarkos aprašo II skyriaus „Veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymas, analizė ir vertinimas“ trečiajame skirsnyje „Antikorupcinių programų, jų įgyvendinimo priemonių planų sudarymas, vykdymo koordinavimas ir kontrolė“ nustatyta tvarka parengtas finansų ministro patvirtintas ir pagal poreikį parengtas papildomas korupcijos prevencijos priemones įtraukia į savo antikorupcines programas ir jų įgyvendinimo priemonių planus, už kurių įgyvendinimą atsakingi šių įstaigų vadovai.

34. Kad būtų nuosekliai vertinama pasiekta pažanga, nustatomos problemos ir kliūtys, atsirandančios įgyvendinant Nacionalinę kovos su korupcija programą, šią programą ir minėtų programų priemones, ir teikiama jų įgyvendinimo stebėsenai būtina informacija:

34.1. minėtų programų priemones vykdantys Finansų ministerijos administracijos padaliniai ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtos įstaigos reguliariai vykdo jiems priskirtų priemonių įgyvendinimo stebėseną ir vertinimą ir, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos minėtų programų priemonių įgyvendinimui, rengia ir teikia priemonių planų pataisas Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai svarstyti ir sprendimui dėl jų teikimo finansų ministrui priimti;

34.2. du kartus per metus (pasibaigus pusmečiui ir metams) finansų ministro valdymo sričiai priskirtos įstaigos ne vėliau kaip iki kito mėnesio 3 dienos teikia Finansų ministerijos Įstaigų veiklos priežiūros skyriui, Finansų ministerijos administracijos padaliniai ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 dienos teikia Finansų ministerijos Personalo skyriui informaciją apie minėtų programų priemonių įgyvendinimo eigą;

34.3. Finansų ministerijos Personalo skyrius du kartus per metus (pasibaigus pusmečiui ir metams) per 2 darbo dienas nuo šios programos 34.2 papunktyje nurodytos informacijos gavimo dienos ją apibendrina ir pateikia Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai, kuri ją įvertina ir priima sprendimą dėl šios informacijos pateikimo finansų ministrui;

34.4. Finansų ministerija du kartus per metus (pasibaigus pusmečiui ir metams) ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos teikia Specialiųjų tyrimų tarnybai informaciją (vidinį tarpinį vertinimą) apie Nacionalinės kovos su korupcija programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą, tai pagrindžiančius ir susijusius duomenis, taip pat kitą priemonių įgyvendinimo stebėsenai būtiną informaciją.

35. Informacija apie šios programos ir priemonių plano įgyvendinimo eigą viešai skelbiama Finansų ministerijos interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS ATNAUJINIMAS

 

36. Finansų ministerijos Personalo skyrius, atsižvelgdamas į Nacionalinę kovos su korupcija programą, derindamas su kitais ministerijos administracijos padaliniais ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtomis įstaigomis (ar) gaudamas iš jų pasiūlymus, parengia ir teikia finansų ministrui tvirtinti naujo laikotarpio programos ir priemonių plano projektą. Visi suinteresuoti subjektai gali teikti pasiūlymus dėl programos ir priemonių plano nuostatų per visą jų įgyvendinimo laikotarpį.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

37. Programa vykdoma iš Finansų ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

___________________

 


 

 

 

part_cf03d9e9c9f6435ead050fa9be4753f3_end

part_407f50e8dace4c93a73ca25926577074_end

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

antikorupcinės programos

priedas

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS

ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

PROGRAMOS TIKSLAS – DIDINTI VEIKLOS SKAIDRUMĄ IR STIPRINTI ATSPARUMĄ KORUPCIJAI FINANSŲ MINISTRUI PRISKIRTOSE VALDYMO SRITYSE

 

TIKSLO REZULTATO KRITERIJAI:

1)     kasmet antikorupciniu požiūriu įvertinama bent 10 proc. rizikingiausių Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos sričių ir pagal poreikį įgyvendinamos būtinos korupcijos prevencijos priemonės;

2)     viešai skelbiami visi Finansų ministerijos parengtų norminių teisės aktų projektai;

3)     sudaromos galimybės asmenims pranešti apie korupcijos apraiškas Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veikloje.

 

1 UŽDAVINYS

ATSKLEISTI IR ŠALINTI KORUPCIJOS PRIELAIDAS FINANSŲ MINISTERIJOS REGULIAVIMO SRITYJE, ORGANIZUOJANT IR ĮGYVENDINANT KORUPCIJOS PREVENCIJĄ PAGAL GALIOJANČIUS TEISĖS AKTUS

 

Eil. Nr.

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo laikas

Laukiami rezultatai

Vertinimo kriterijai

1.

Kiekvienais metais atlikti finansų ministro patvirtintų veiklos sričių antikorupcinę analizę ir vertinimą, parengti ir Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai pateikti analizuotų veiklos sričių vertinimo aprašymus ir pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos priemonių, kurias tikslinga įgyvendinti siekiant sumažinti ar pašalinti analizės metu nustatytus korupcijos rizikos veiksnius.  

Finansų ministerijoje sudaryta darbo grupė

Kiekvienų metų III ketv.

Veiklos sričių antikorupcinė analizė ir vertinimas padės nustatyti svarbiausius korupcijos rizikos veiksnius veiklos srityse (teisės aktų spragas, tobulintinas administracines procedūras, sprendimų priėmimo tvarką ar pan.) ir imtis reikiamų korupcijos prevencijos priemonių nustatytoms korupcijos grėsmėms mažinti ar pašalinti.

 

Parengti ir pateikti Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai veiklos sričių vertinimo aprašymai ir pasiūlymai dėl korupcijos prevencijos priemonių, kurias tikslinga įgyvendinti siekiant sumažinti ar pašalinti analizės metu nustatytus korupcijos rizikos veiksnius.  

2.

Apsvarstyti veiklos sričių vertinimo aprašymus ir priimti sprendimus dėl jų įtraukimo į motyvuotos išvados dėl Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos sričių einamųjų metų analizės ir vertinimo rezultatų projektą (toliau – motyvuotos išvados projektas) ir motyvuotos išvados projekto teikimo finansų ministrui.

Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija

Kiekvienų metų III ketv.

Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sprendimai dėl veiklos sričių vertinimo aprašymų įtraukimo į  motyvuotos išvados projektą užtikrins, kad į motyvuotos išvados projektą bus įtraukta ir finansų ministrui pateikta aktuali informacija apie jo valdymo srities įstaigose nustatytus korupcijos rizikos veiksnius ir  jiems mažinti ar pašalinti reikiamas korupcijos prevencijos priemones.

Priimti Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sprendimai dėl veiklos sričių vertinimo aprašymų įtraukimo į motyvuotos išvados projektą ir šio projekto teikimo finansų ministrui.

3.

Parengti ir finansų ministrui pateikti motyvuotos išvados projektą.

Finansų ministro pasirašytą motyvuotą išvadą pateikti Specialiųjų tyrimų tarnybai (STT) ir paskelbti Finansų ministerijos interneto svetainėje.

Asmuo, įgaliotas atlikti korupcijos prevenciją ir kontrolę Finansų ministerijoje

Kiekvienų metų IV ketv.

Finansų ministro pasirašyta, STT pateikta ir viešai paskelbta motyvuota išvada informuos visuomenę apie Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo srities įstaigų veikloje einamaisiais metais nustatytas korupcijos grėsmes ir priemones, kurias finansų ministro sprendimu numatoma įgyvendinti korupcijos grėsmėms pašalinti ar sumažinti, suteiks reikiamos informacijos STT sprendimams dėl korupcijos rizikos analizės atlikimo finansų ministro valdymo srities įstaigose.

 

Parengta ir finansų ministro pasirašyta motyvuota išvada paskelbta Finansų ministerijos interneto svetainėje ir pateikta STT.

 

 

4.

Pakeisti Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinę programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą, atsižvelgiant į finansų ministro sprendimus dėl einamųjų metų motyvuotoje išvadoje nurodytų korupcijos rizikos veiksnių ir jiems mažinti ar pašalinti reikiamų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo.

 

 

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

Praėjus ne daugiau kaip 1 mėnesiui nuo motyvuotos išvados pasirašymo ir finansų ministro sprendimo dėl motyvuotoje išvadoje nurodytų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo

Bus užtikrintas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano aktualumas.

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano pakeitimo projektas, parengtas atsižvelgiant į finansų ministro sprendimus dėl einamųjų metų motyvuotoje išvadoje nurodytų korupcijos rizikos veiksnių ir jiems mažinti ar pašalinti reikiamų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo, pateiktas tvirtinti finansų ministrui.

5.

 

 

 

Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnyje nurodytais pagrindais ir tvarka kreiptis į STT dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas Finansų ministerijoje.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

 

Finansų ministerijos vadovybės pavedimu

Gauta informacija padės užtikrinti, kad Finansų ministerijoje dirbtų tik nepriekaištingos reputacijos asmenys.

Pateiktų prašymų ir iš STT gautų atsakymų skaičius.

6.

Teikti informaciją Valstybės tarnautojų ir Juridinių asmenų registrams apie asmenis, dirbančius Finansų ministerijoje, kurie įsiteisėjusiu galutiniu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, patraukti administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

Nuolat, pagal poreikį

Laiku pateikta Finansų ministerijos informacija padės kitoms institucijoms pagal jų poreikius gauti fizinių ar juridinių asmenų patikimumą apibūdinančius duomenis.

 

Asmenų, dėl kurių Valstybės tarnautojų ir Juridinių asmenų registrams privaloma pateikti informaciją, skaičius.

Pateiktų pranešimų skaičius.

 

7.

Finansų ministerijos interneto svetainėje skelbti ministerijos parengtus norminių teisės aktų projektus.

 

Norminių teisės aktų projektus rengiantys Finansų ministerijos administracijos padaliniai

Nuolat

Sustiprės visuomenės pasitikėjimas Finansų ministerijos teisinių iniciatyvų skaidrumu.

Interneto svetainėje paskelbti Finansų ministerijos parengti norminių teisės aktų projektai.

 

 

2 UŽDAVINYS

PRISIDĖTI PRIE TEISĖS AKTŲ ANTIKORUPCINIŲ NUOSTATŲ TOBULINIMO ĮGYVENDINANT LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINĖS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS PRIEMONES

 

8.

Pateikti pasiūlymus STT dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos projekto strateginių nuostatų ir įgyvendinimo priemonių, susijusių su Finansų ministerijos kompetencija.

Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija

Finansų ministerijos administracijos padaliniai

2014 m. I–IV ketv.

Dalyvaudama rengiant Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos ir jos įgyvendinimo priemonių projektą, Finansų ministerija pagal kompetenciją prisidės prie viešųjų finansų skaidrumo stiprinimo ir korupcijos viešajame sektoriuje mažinimo. 

Parengti ir STT pateikti Finansų ministerijos pasiūlymai dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos ir jos įgyvendinimo priemonių projekto.

 

9.

Organizuoti Finansų ministerijos darbuotojų mokymus dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

Kiekvienais metais

Darbuotojai įgis reikiamų žinių ir profesionaliau atliks antikorupcinį teisės aktų projektų vertinimą.

Mokymus išklausiusių darbuotojų skaičius.

Mokymų akademinių valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam valstybės tarnautojui.

10.

Plėtoti nacionalinę elektroninio prekių deklaravimo sistemą.

 

 

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2014 m. IV ketv.

Mažiau suinteresuotų asmenų kontaktų su muitinės pareigūnais, apribota jų įtaka ir piktnaudžiavimo galimybės priimant sprendimus.

Dokumentų, pateiktų elektroniniu būdu, santykinio skaičiaus padidėjimas, palyginti su bendru pateiktų dokumentų skaičiumi.

11.

Organizuoti Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų darbuotojų antikorupcinius mokymus.

 

 

 

Finansų ministerijos Personalo skyrius,

Finansų ministro valdymo sričiai priskirtos įstaigos

 

Kiekvienais metais

Darbuotojų švietimas antikorupcijos tema sustiprins jų antikorupcinį imunitetą.

10 proc. padidėjęs mokymus antikorupcijos tema išklausiusių Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų darbuotojų skaičius, palyginti su praėjusiais metais.

Mokymų akademinių valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam darbuotojui.

 

3 UŽDAVINYS

ĮGYVENDINTI PRIEMONES, PARENGTAS PAGAL VEIKLOS SRIČIŲ, KURIOSE YRA DIDELĖ KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ, ANALIZĖS IR VERTINIMO REZULTATUS

 

1. Informacinių sistemų plėtros ir (arba) palaikymo paslaugų vertės nustatymo veiklos srityje

12.

Pakeisti Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešųjų pirkimų planavimo tvarkos aprašą, patvirtintą finansų ministro 2011 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. 1K-048 „Dėl Finansų ministerijos viešųjų pirkimų“, papildant jį nuostatomis, įpareigojančiomis pagrįsti dokumentais ir skaičiavimais numatomų įsigyti prekių ir paslaugų (iš jų ir informacinių sistemų plėtros ir (arba) palaikymo paslaugų) orientacinę vertę, įtraukiamą į einamaisiais metais planuojamų vykdyti pirkimų suvestinę. 

 

 

 

Finansų ministerijos Ekonomikos departamentas

2014 m. II pusmetis

Pagrįstai ir aiškiai nustatyta preliminari pirkimų vertė padidintų pirkimų planavimo proceso skaidrumą, sumažintų  korupcijos riziką atliekant planuotus prekių ir paslaugų viešuosius  pirkimus ir padėtų efektyviau panaudoti Finansų ministerijai skiriamas lėšas. Dokumentai ir skaičiavimai numatomų įsigyti  prekių ir paslaugų vertei pagrįsti suteiktų vertingos informacijos apie rinkos vidutines kainas ir padėtų objektyviau įvertinti viešųjų pirkimų procese pateiktus prekių tiekėjų ir paslaugų teikėjų pasiūlymus bei užtikrinti prekių ir paslaugų įsigijimą optimaliomis kainomis. 

 

Parengtas ir finansų ministrui pateiktas tvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešųjų pirkimų planavimo tvarkos aprašas, papildytas nuostatomis, įpareigojančiomis pagrįsti dokumentais ir skaičiavimais numatomų įsigyti prekių ir paslaugų (iš jų ir informacinių sistemų plėtros ir (arba) palaikymo paslaugų) orientacinę vertę, įtraukiamą į einamaisiais metais planuojamų vykdyti pirkimų suvestinę.

13.

Pateikti Informacinės visuomenės plėtros komitetui prie Susisiekimo ministerijos (toliau – IVPK) ir Viešųjų pirkimų tarnybai Finansų ministerijos pasiūlymus:

1) nustatyti ir IVPK arba Viešųjų pirkimų tarnybos  interneto svetainėje viešai skelbti nuolat atnaujinamas aktualias informacinių technologijų srities prekių ir paslaugų vidutines rinkos kainas;

2) parengti ir patvirtinti vidutinių rinkos kainų taikymo metodiką.

 

Finansų ministerijos Informacinių technologijų departamentas

2014 m. III ketvirtis

 

Viešai skelbiamos aktualios prekių ir paslaugų vidutinės rinkos kainos ir aiški šių kainų taikymo metodika padidintų viešųjų pirkimų skaidrumą, sumažintų galimybes piktnaudžiauti atliekant viešuosius pirkimus, padidintų  valstybės lėšų panaudojimo efektyvumą. 

Parengtas ir IVPK pateiktas Finansų ministerijos raštas su pasiūlymais:

1) nustatyti ir viešai skelbti aktualias prekių ir paslaugų vidutines rinkos kainas, taikytinas atliekant prekių ir paslaugų pirkimus pagal Viešųjų pirkimų įstatymą;

2) parengti ir patvirtinti prekių ir paslaugų vidutinių rinkos kainų taikymo metodiką.

14.

Pateikti finansų ministrui motyvuotus pasiūlymus dėl atskiro viešųjų pirkimų struktūrinio padalinio Finansų ministerijoje įsteigimo tikslingumo.

Finansų ministerijos Ekonomikos departamentas,

Personalo skyrius

2014 m. II pusmetis

 

Finansų ministrui pateikta papildoma informacija ir pasiūlymai dėl poreikio ir tikslingumo Finansų ministerijoje įsteigti atskirą viešųjų pirkimų struktūrinį padalinį.

 

 

Parengti ir finansų ministrui pateikti motyvuoti pasiūlymai dėl atskiro viešųjų pirkimų struktūrinio padalinio Finansų ministerijoje įsteigimo tikslingumo.

 

 

2. Valstybės institucijos sudaromų sutarčių projektų derinimo veiklos srityje

15.

Papildyti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos procedūrų vadovą detaliomis pirkimo sutarčių rengimo, derinimo ir vykdymo kontrolės procedūromis ir nustatyti atsakingų asmenų atliekamus veiksmus.

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos

2014 m. II pusmetis

 

Aiškiai reglamentuota sutarčių rengimo ir derinimo procedūra pašalins esančias teisinio reglamentavimo spragas, leis tiksliau nustatyti atsakingus asmenis ir detaliau išdėstyti sutarties rengimo procedūros etapus, mažinančius sutarčių rengimo skaidrumą.

 

Parengtas ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriui pateiktas tvirtinti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos procedūrų vadovas, papildytas sutarčių rengimo, derinimo ir vykdymo kontrolės procedūromis.

16.

Parengti tipinius prekių, paslaugų pirkimo sutarties ir autorinės sutarties pavyzdžius (šablonus) ir užtikrinti jų privalomą naudojimą Finansų ministerijos mokymo centrui (toliau – FMMC) sudarant prekių, paslaugų pirkimo ir autorines sutartis.

 

FMMC

2014 m. II pusmetis

Parengti tipiniai sutarčių pavyzdžiai (šablonai) užtikrins įstaigos sudaromų sutarčių atitiktį teisės aktų reikalavimams ir sustiprins sutarčių sudarymo skaidrumą.

 

Parengti ir FMMC direktoriui pateikti tvirtinti tipiniai prekių, paslaugų pirkimo sutarties ir autorinės sutarties pavyzdžiai (šablonai), privalomai naudotini FMMC sudarant prekių, paslaugų pirkimo ir autorines sutartis.

 

17.

Pakeisti FMMC darbo reglamentą, papildant jį sutarčių derinimo vidaus tvarkos nuostatomis. Papildyti FMMC darbuotojų pareigybių aprašymus funkcijomis, kurias jie atlieka FMMC sudaromų sutarčių derinimo veiklos srityje.

 

FMMC

2014 m. II pusmetis

Išsamiai reglamentuota sutarčių derinimo tvarka ir kontrolės procedūros, aiškiai apibrėžtos darbuotojų atliekamos funkcijos sustiprins jų atsakomybę ir sumažins korupcijos tikimybę rengiant ir derinant prekių ir paslaugų pirkimo sutartis.

 

Parengtas ir FMMC direktoriui pateiktas tvirtinti FMMC darbo reglamentas, papildytas sutarčių derinimo vidaus tvarkos nuostatomis.

Parengti ir FMMC direktoriui pateikti tvirtinti FMMC darbuotojų pareigybių aprašymai, papildyti funkcijomis, kurias jie atlieka FMMC sudaromų sutarčių derinimo veiklos srityje.

 

3. Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankų privalomąsias formas tvirtinančių įstaigų teisės aktų, reglamentuojančių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų leidybą, technologinę apsaugą ir gamybą, nuostatų laikymosi kontrolės veiklos srityje

18.

Pakeisti Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankų privalomąsias formas tvirtinančių įstaigų kontrolės vykdymo taisykles, patvirtintas Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2008 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. 1-100 „Dėl Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankų privalomąsias formas tvirtinančių įstaigų tikrinimo taisyklių tvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), nustatant jose tikrinimus atliekančių valstybės tarnautojų prevencinės kontrolės ir grįžtamojo ryšio su tvirtinančiosiomis įstaigomis procedūras.

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos

2014 m. II pusmetis

Taisyklių pakeitimai įtvirtins tikrinimus atliekančių valstybės tarnautojų veiklos prevencinę kontrolę, nustatys grįžtamąjį ryšį su tvirtinančiosiomis įstaigomis, pagerins tikrinimus atliekančių valstybės tarnautojų veiklos paskesniąją kontrolę ir sumažins korupcijos tikimybę jiems atliekant tvirtinančiųjų įstaigų tikrinimus.

Parengtos ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriui pateiktos tvirtinti Taisyklės, papildytos tvirtinančiųjų įstaigų tikrinimus atliekančių valstybės tarnautojų prevencinės ir paskesniosios kontrolės procedūromis.

4. Muitinės veiklos ir muitinės priežiūros organizavimo veiklos srityje

19.

Atnaujinti Muitinės mokymo centre organizuojamų nuotolinių mokymų programą tema „Lietuvos muitinės informacijos vartotojų saugus darbas su duomenimis“.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2014 m. IV ketvirtis

Užkardyti galimi pažeidimai informacinių sistemų duomenų saugos srityje.

Atnaujinta Muitinės mokymo centre organizuojamų nuotolinių mokymų programa tema „Lietuvos muitinės informacijos vartotojų saugus darbas su duomenimis“, siekiant užkirsti kelią galimiems pažeidimams informacinių sistemų saugos srityje.

 

20.

Įdiegti sisteminių žurnalinių įrašų valdymo sistemą.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2015 m. II ketvirtis

Padės užfiksuoti galimus pažeidimus informacinių sistemų ir duomenų saugos srityje.

Įdiegta sisteminių žurnalinių įrašų valdymo sistema.

21.

Pakeisti Lietuvos Respublikos muitinės kinologinės veiklos taisykles, patvirtintas Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2007 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 1B-552 „Dėl Lietuvos Respublikos muitinės kinologinės veiklos taisyklių patvirtinimo“, papildant jas nuostatomis dėl vienodos kinologinei veiklai skirto tarnybinio transporto naudojimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarkos.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2014 m. III ketvirtis

Sumažės korupcijos pasireiškimo tikimybė naudojant kinologinei veiklai skirtą tarnybinį transportą.

Parengtos ir Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generaliniam direktoriui pateiktos tvirtinti Lietuvos Respublikos muitinės kinologinės veiklos taisyklės, papildytos nuostatomis dėl vienodos kinologinei veiklai skirto tarnybinio transporto naudojimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarkos.

 

22.

Parengti pavyzdines muitinės postų vidaus darbo tvarkos taisykles (metodines rekomendacijas).

 

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2014 m. II ketvirtis

Sukurta vienoda muitinės postų darbo organizavimo ir valdymo tvarka.

Parengtos ir Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generaliniam direktoriui pateiktos tvirtinti pavyzdinės muitinės postų vidaus darbo tvarkos taisyklės (metodinės rekomendacijos).

 

5. Mokestinių patikrinimų veiklos srityje

23.

Pakeisti Mokestinių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir patvirtinimo taisykles,  patvirtintas, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) viršininko 2004 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. VA-87 „Dėl Mokestinių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir patvirtinimo taisyklių patvirtinimo“, nustatant jose mokesčių mokėtojo pakartotinio patikrinimo skyrimo atvejus ir pakartotinio patikrinimo laikotarpio nustatymo tvarką.

VMI prie FM

2014 m. IV ketv.

Mokestinių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir patvirtinimo taisyklėse išsamiai reglamentuoti mokesčių mokėtojo pakartotinio patikrinimo skyrimo atvejai  ir nuostatos dėl pakartotinio patikrinimo laikotarpio sumažins korupcijos tikimybę skiriant ir atliekant pakartotinius mokesčių mokėtojų patikrinimus.

Parengtos ir VMI prie FM viršininkui pateiktos tvirtinti Mokestinių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir patvirtinimo taisyklės, papildytos nuostatomis dėl mokesčių mokėtojo pakartotinio patikrinimo skyrimo atvejų ir pakartotinio patikrinimo laikotarpio nustatymo.

 

24.

Pakeisti Mokestinių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir patvirtinimo taisykles, nustatant jose mokestinio patikrinimo sustabdymo atvejus.

 

VMI prie FM

2014 m. IV ketv.

Nustatyti mokestinio patikrinimo sustabdymo atvejai padidins mokesčių administratoriaus priimamų sprendimų skaidrumą ir sumažins galimybę nepagrįstai vilkinti patikrinimus, siekiant mokesčių mokėtojo ar mokesčių administratoriaus asmeninės naudos. 

 

Parengtos ir VMI prie FM viršininkui pateiktos tvirtinti Mokestinių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir patvirtinimo taisyklės, papildytos nuostatomis dėl mokestinio patikrinimo sustabdymo atvejų.

 

6. Mokestinių tyrimų veiklos srityje

25.

Pakeisti Mokestinio tyrimo atlikimo taisykles, patvirtintas VMI prie FM viršininko 2004 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. VA-108 „Dėl Mokestinio tyrimo atlikimo taisyklių, pranešimo apie nustatytus trūkumus ir/ar prieštaravimus FR0687 formos ir užduoties vizituoti/kontroliuoti mokesčių mokėtojo veiklą FR0688 formos patvirtinimo“, nustatant jose mokesčių mokėtojo informavimo apie mokestinio tyrimo metu nustatytus trūkumus ir prieštaravimus, jų pašalinimo būdus, terminus ir tvarką.

 

VMI prie FM

2014 m. IV ketv.

Nustatytas terminas, per kurį mokesčių mokėtojui turi būti įteikiamas rašytinis pranešimas ir pasiūlymai ištaisyti mokestinio tyrimo metu nustatytas klaidas ir pašalinti trūkumus ar prieštaravimus, sumažins galimybes korupcijos apraiškoms ir užtikrins, kad mokestinio tyrimo užbaigimas ir mokestinės prievolės vykdymas nebūtų nepagrįstai vilkinami.

Parengtos ir VMI prie FM viršininkui pateiktos tvirtinti Mokestinio tyrimo atlikimo taisyklės, papildytos nuostatomis dėl terminų, per kuriuos mokesčių mokėtojai turi būti informuojami apie mokestinio tyrimo metu nustatytus trūkumus, prieštaravimus ir jų pašalinimo būdus.

 

 

7. Mokestinės prievolės vykdymo veiklos srityje

26.

Pakeisti Mokesčių mokėtojų mokestinės nepriemokos pripažinimo beviltiška, jos revizavimo bei apskaitos taisykles, patvirtintas VMI prie FM viršininko 2004 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. VA-92 „Dėl Mokesčių mokėtojų mokestinės nepriemokos pripažinimo beviltiška, jos revizavimo bei apskaitos taisyklių ir Mokesčių mokėtojų mokestinės nepriemokos priverstinio išieškojimo išlaidų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, nustatant jose mokesčių mokėtojų ekonominės (socialinės) padėties vertinimo kriterijus.                

VMI prie FM

2014 m. IV ketvirtis

Nustatyti aiškūs kriterijai, kuriais remiantis Valstybinėje mokesčių inspekcijoje vertinama mokesčių mokėtojų ekonominė (socialinė) padėtis sprendžiant klausimus dėl mokesčių mokėtojų mokestinės nepriemokos pripažinimo beviltiška, jos revizavimo bei apskaitos, padidintų Valstybinės mokesčių inspekcijos sprendimų skaidrumą ir sumažintų korupcijos tikimybę nustatant mokestinės prievolės dydį.

Parengtos ir VMI prie FM viršininkui pateiktos tvirtinti Mokesčių mokėtojų mokestinės nepriemokos pripažinimo beviltiška, jos revizavimo bei apskaitos taisyklės, papildytos mokesčių mokėtojų ekonominės (socialinės) padėties vertinimo kriterijais.

 

8. Turto arba verslo vertintojų ir turto arba verslo vertinimo įmonių veiklos priežiūros srityje

27.

Parengti Turto arba verslo vertintojų ir turto arba verslo vertinimo įmonių veiklos patikrinimų tvarkos aprašą.

 

Turto vertinimo priežiūros tarnyba

2014 m. II pusmetis

Išsamiai reglamentuoti Turto vertinimo priežiūros tarnybos specialistų veiksmai atrenkant ūkio subjektus, įtrauktinus į patikrinimų planą, nustatyti aiškūs patikrinimo masto nustatymo kriterijai, detalizuota procedūra išsiuntus patikrinimo aktą sumažins korupcijos pasireiškimo tikimybę ir užtikrins skaidresnį pavestų funkcijų atlikimą.

Parengtas ir Turto vertinimo priežiūros tarnybos direktoriui pateiktas tvirtinti Turto arba verslo vertintojų ir turto arba verslo vertinimo įmonių veiklos patikrinimų tvarkos aprašas.

 

28.

Pakeisti Paklausimų dėl turto arba verslo vertinimo ataskaitų atitikties Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo 22 straipsnyje nustatytiems reikalavimams nagrinėjimo taisykles, patvirtintas Turto vertinimo priežiūros tarnybos direktoriaus 2013 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. B1-14 „Dėl paklausimų dėl turto arba verslo vertinimo ataskaitų atitikties Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo 22 straipsnyje nustatytiems reikalavimams nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“, nustatant jose papildomą turto arba verslo vertinimo ataskaitų vertinimo vidaus kontrolės priemonę – patikros lapų pildymą.

 

Turto vertinimo priežiūros tarnyba

2014 m. II pusmetis

Papildomos vidaus kontrolės priemonės (patikros lapų) taikymas padidins turto arba verslo vertinimo ataskaitų vertinimo procedūrų  skaidrumą. Išsamiai reglamentuotos patikrinimų atlikimo procedūros sustiprins Turto vertinimo priežiūros tarnybos darbuotojų veiksmų ir sprendimų kontrolę ir užtikrins, kad turto arba verslo vertintojų ir turto arba verslo vertinimo įmonių veiklos priežiūrą atliekantys darbuotojai, atlikdami jiems pavestas funkcijas, laikysis nustatytų procedūrinių reikalavimų ir neviršys jiems suteiktų įgaliojimų.

Parengtos ir Turto vertinimo priežiūros tarnybos direktoriui pateiktos tvirtinti Paklausimų dėl turto arba verslo vertinimo ataskaitų atitikties Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo 22 straipsnyje nustatytiems reikalavimams nagrinėjimo taisyklės, papildytos nuostatomis dėl turto arba verslo vertinimo ataskaitų vertinimo vidaus kontrolės priemonės – patikros lapų pildymo.

 

 

9. Nepriklausomų, turinčių specialių žinių, ekspertų atrankos Centrinei projektų valdymo agentūrai atliekant programų administravimo funkcijas veiklos srityje

29.

Pakeisti Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) veiklos vadovą, papildant jį procedūromis dėl asmenų, pretenduojančių į CPVA ekspertų pareigas, privalomo privačių interesų deklaracijų pateikimo CPVA vadovui.

CPVA

2014 m. II pusmetis

Užtikrintas CPVA ekspertų veiklos nešališkumas, skaidrumas ir privačių interesų konfliktų prevencija.

Parengtas ir CPVA direktoriui pateiktas tvirtinti CPVA veiklos vadovas, papildytas procedūromis dėl asmenų, pretenduojančių į CPVA ekspertų pareigas, privalomo privačių interesų deklaracijų pateikimo CPVA vadovui.

10. Personalo formavimo, valdymo ir administravimo veiklos srityje

30.

Parengti Lietuvos statistikos departamento darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, tarnybinės veiklos vertinimo tvarkos aprašo projektą ir pateikti jį tvirtinti Lietuvos statistikos departamento generaliniam direktoriui.

 

Lietuvos statistikos departamentas

2013 m. IV ketv.

 

 

 

 

 

Išsamiai reglamentuotos darbuotojų tarnybinės veiklos vertinimo procedūros ir vertinimo kriterijai sumažins korupcijos apraiškų tikimybę personalo formavimo, valdymo ir administravimo veiklos srityje.

 

Parengtas ir Lietuvos statistikos departamento generaliniam direktoriui pateiktas tvirtinti Lietuvos statistikos departamento darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, tarnybinės veiklos vertinimo tvarkos aprašo  projektas.

31.

Užtikrinti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimą Lietuvos statistikos departamente:

– įgalioti asmenį atlikti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo Lietuvos statistikos departamente kontrolės funkcijas;

– keiptis į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl Privačių interesų deklaracijų informacinės sistemos (IDIS) vartotojo teisių suteikimo Lietuvos statistikos departamento darbuotojų privačių interesų deklaracijoms administruoti elektroniniu būdu.

 

Lietuvos statistikos departamentas

2014 m. II pusmetis

 

 

 

 

 

Paskyrus asmenį privačių interesų deklaracijų administravimo ir kontrolės funkcijoms atlikti ir užtikrinus darbuotojų privačių interesų deklaracijų tinkamą administravimą elektroniniu būdu,

bus sumažintos prielaidos interesų konfliktams Lietuvos statistikos departamente.

Įgaliotas darbuotojas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo Lietuvos statistikos departamente kontrolės funkcijoms atlikti;

Lietuvos statistikos departamentui suteiktos Privačių interesų deklaracijų informacinės sistemos (IDIS) vartotojo teisės privačių interesų deklaracijoms administruoti elektroniniu būdu.

32.

Parengti darbuotojų, pretenduojančių dirbti Lietuvos statistikos departamente pagal darbo sutartis, atrankos tvarkos aprašo projektą.

 

Lietuvos statistikos departamentas

2014 m. II pusmetis

 

 

 

 

 

Išsamiai reglamentavus darbuotojų, pretenduojančių dirbti Lietuvos statistikos departamente pagal darbo sutartis, atrankos tvarką, padidėtų šių darbuotojų atrankos skaidrumas ir sumažėtų korupcijos tikimybė personalo atrankos procese.

 

 

Parengtas ir Lietuvos statistikos departamento direktoriui pateiktas tvirtinti darbuotojų, pretenduojančių dirbti Lietuvos statistikos departamente pagal darbo sutartis, atrankos tvarkos aprašo projektas.

11. Lošimų reglamentų, jų pakeitimų ir papildymų tvirtinimo ir didžiųjų loterijų taisyklių, jų papildymų ir pakeitimų derinimo veiklos srityje

33.

Parengti ir, suderinus su Finansų ministerija, patvirtinti metodines rekomendacijas dėl reglamentų ir loterijų taisyklių turinio ir kriterijų, kuriais vadovaudamasi Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Lošimų priežiūros tarnyba) priima sprendimus dėl loterijų taisyklių, jų pakeitimų ir papildymų tvirtinimo ar atsisakymo tvirtinti.

Lošimų priežiūros tarnyba,

Finansų ministerijos

Finansų rinkų politikos departamentas

2014 m. II ketvirtis

Efektyvesnis ir skaidresnis sprendimų priėmimas, korupcijos tikimybės sumažėjimas. 

Parengtos, su Finansų ministerija suderintos ir nustatyta tvarka patvirtintos Lošimų priežiūros tarnybos metodinės rekomendacijos dėl reglamentų ir loterijų taisyklių turinio ir kriterijų, kuriais vadovaudamasi Lošimų priežiūros tarnyba priima sprendimus dėl loterijų taisyklių, jų pakeitimų ir papildymų tvirtinimo ar atsisakymo tvirtinti. 

 

 

34.

Pateikti Finansų ministerijai pasiūlymus dėl Lošimų priežiūros tarnybos įgaliojimų tvirtinti  lošimų organizavimo reglamentų turinio ir formos reikalavimus nustatymo Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme.

Lošimų priežiūros tarnyba,

Finansų ministerijos

Finansų rinkų politikos departamentas

2014 m. IV ketvirtis

Efektyvesnis ir skaidresnis sprendimų priėmimas, korupcijos tikimybės sumažėjimas. 

Parengti ir Finansų ministerijai pateikti pasiūlymai dėl Lošimų priežiūros tarnybos įgaliojimų tvirtinti lošimų organizavimo reglamentų turinio ir formos reikalavimus nustatymo Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme.

 

35.

Pateikti Finansų ministerijai pasiūlymus dėl Lošimų priežiūros tarnybos įgaliojimų tvirtinti didžiųjų loterijų turinio ir formos reikalavimus nustatymo Lietuvos Respublikos loterijų įstatyme.

Lošimų priežiūros tarnyba,

Finansų ministerijos

Finansų rinkų politikos departamentas

 

2014 m. IV ketvirtis

Efektyvesnis ir skaidresnis sprendimų priėmimas, korupcijos tikimybės sumažėjimas. 

Parengti ir Finansų ministerijai pateikti pasiūlymai dėl Lošimų priežiūros tarnybos įgaliojimų tvirtinti didžiųjų loterijų turinio ir formos reikalavimus nustatymo Lietuvos Respublikos loterijų įstatyme.

 

4 UŽDAVINYS

DIDINTI ANTIKORUPCINIO ŠVIETIMO SKLAIDĄ, STIPRINTI VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, ATLIEKANČIŲ JIEMS PAVESTAS FUNKCIJAS VEIKLOS

SRITYSE, KURIOSE YRA DIDELĖ KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ, ANTIKORUPCINĖS ELGSENOS PASKATAS

 

36.

Organizuoti privalomus mokymus asmenims, įgaliotiems vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę Finansų ministerijoje ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtose įstaigose.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

Kiekvienais metais

Bus tobulinama už antikorupcinę veiklą atsakingų asmenų profesinė kompetencija, kuri leis racionaliau atlikti teisės aktuose nustatytas antikorupcines procedūras, parengti efektyvesnes korupcijos prevencijos priemones, organizuoti ir vykdyti šių priemonių įgyvendinimo kontrolę.

 

Asmenų, dalyvavusių mokymuose, skaičius.

 

37.

Kiekvienais metais organizuoti Finansų ministerijos darbo tvarkos  pristatymą, skirtą naujai priimtiems į pareigas Finansų ministerijoje darbuotojams supažindinti su ministerijos veikla (darbo organizavimu, pagrindinėmis procedūromis, tarnybinės informacijos naudojimu ir pan.) ir praktiniais veiklos aspektais.

 

 

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

 

Kiekvienais metais

Finansų ministerijos administracijos padalinių atstovai, pagal kompetenciją pristatydami savo atliekamas funkcijas, 

padės naujai priimtus į pareigas darbuotojus supažindinti su Finansų ministerijos veikla, jos reglamentavimu, darbo organizavimu, pagrindinėmis procedūromis, reikalavimais dėl tarnybinės informacijos naudojimo ir  kt., taip pat praktiniais darbo aspektais,  kuriuos privaloma įsisavinti, kad pavestos funkcijos būtų atliekamos skaidriai ir kompetentingai. 

 

Organizuotas Finansų ministerijos darbo tvarkos pristatymas.

____________________