vALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

NUTARIMAS

DĖL SANKCIJŲ SKYRIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 10 d. Nr. O3-44

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 9 dalies 20 punktu ir 36 straipsnio 19 dalimi, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija n u t a r i a:

1. Patvirtinti Sankcijų skyrimo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. rugsėjo 18 d. nutarimą Nr. O3-132 „Dėl piniginių baudų skyrimo ir jų dydžio nustatymo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                                  Diana Korsakaitė

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos

kontrolės komisijos

2014 m. vasario 10 d. nutarimu Nr. O3-44

 

sANKCIJŲ SKYRIMO TAISYKLĖS

 

I. SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sankcijų skyrimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) už Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 36 straipsnio 1 ir 2 dalyse ir Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymo 29 straipsnio 3 dalyje nurodytus pažeidimus skiriamų sankcijų tvarką.

2. Šios Taisyklės taikomos energetikos įmonėms, vykdančioms reguliuojamą veiklą, bei didmeninės energijos rinkos dalyviams. Šių Taisyklių nuostatos mutatis mutandis taip pat taikomos energijos išteklių rinkoje veikiantiems asmenims, kurie disponuoja energijos ištekliais ar siekia jų įsigyti.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos „energetikos įmonė“, „reguliuojama veikla“ ir „didmeninės energijos rinkos dalyvis“ turi tokią pačią reikšmę kaip apibrėžta Energetikos įstatymo 2 straipsnyje.

 

II. SKYRIUS

SANKCIJŲ SKYRIMO TVARKA

 

4. Sankcijos skyrimo procedūra pradedama protokolo dėl galimai padaryto ar daromo reguliuojamos energetikos veiklos ar Reglamento (ES) Nr. 1227/2011 dėl didmeninės energijos rinkos vientisumo ir skaidrumo (OL 2011 L 326, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1227/2011) nuostatų pažeidimo surašymu, kurį atlieka įgaliotas Komisijos darbuotojas.

5. Protokole nurodoma:

5.1. informacija apie pažeidimą galimai padariusią energetikos įmonę, didmeninės energijos rinkos dalyvį (įmonės pavadinimas (fizinio asmens – vardas, pavardė), juridinio asmens kodas (fizinio asmens – asmens kodas), teisinis statusas, kontaktiniai duomenys, vykdomos reguliuojamos energetikos veiklos ar veiklos didmeninėje energijos rinkoje pobūdis);

5.2. reguliuojamos veiklos ar Reglamento (ES) Nr. 1227/2011 nuostatų pažeidimo padarymo aplinkybės;

5.3. atsakomybę lengvinančios ar sunkinančios aplinkybės, jeigu jų yra;

5.4. teisės akto (-ų), kurio (-ų) nuostatas pažeidė energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyvis pavadinimas, straipsnis, jo dalis ir punktas;

5.5. kiti duomenys, būtini klausimui dėl sankcijos skyrimo teisingai išspręsti.

6. Protokolą pasirašo jį surašęs Komisijos darbuotojas ir energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio vadovas (jeigu pažeidimą galimai padarė fizinis asmuo – fizinis asmuo) ir (ar) jo įgaliotas atstovas. Energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio vadovui (jeigu pažeidimą galimai padarė fizinis asmuo – fiziniam asmeniui) ir (ar) jo įgaliotam asmeniui atsisakius pasirašyti, apie tai pažymima protokole. Atsisakymas pasirašyti protokolą neatleidžia pažeidimą padariusios energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio nuo sankcijos vykdymo.

7. Prieš spręsdama sankcijos skyrimo klausimą, Komisija nustato ne trumpesnį nei 5 dienų terminą paaiškinimams pateikti ir apie tai praneša energetikos įmonei, didmeninės energijos rinkos dalyviui, dėl kurio veiksmų yra pradėta sankcijos skyrimo procedūra. Jei per nurodytą laiką paaiškinimų negaunama, laikoma, kad juos pateikti atsisakyta.

8. Protokolas, energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio paaiškinimai ir kita su klausimu dėl sankcijos skyrimo nagrinėjimu susijusi medžiaga teikiami svarstyti Komisijos posėdžiui Komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

9. Sankcijos skyrimo klausimas svarstomas Komisijos posėdyje, kuris vyksta Komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka, dalyvaujant energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio, kuris įtariamas padaręs pažeidimą ir kuriam gali būti skiriama sankcija, vadovui (jeigu pažeidimą galimai padarė fizinis asmuo – fiziniam asmeniui) ir (ar) jo įgaliotiems atstovams, kurie turi teisę būti išklausyti ir duoti paaiškinimus. Apie posėdžio datą ir laiką, kuriame bus svarstomas sankcijos skyrimo klausimas, Komisija ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki posėdžio raštu praneša energetikos įmonei, didmeninės energijos rinkos dalyviui, dėl kurio veiksmų yra pradėta sankcijos skyrimo procedūra. Neatvykus energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio vadovui (jeigu pažeidimą galimai padarė fizinis asmuo – fiziniam asmeniui) ar (ir) jo įgaliotam atstovui, klausimas dėl sankcijos skyrimo gali būti išnagrinėtas tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog jiems buvo laiku pranešta apie klausimo nagrinėjimo vietą ir laiką, ir jeigu iš jų negautas prašymas atidėti klausimo nagrinėjimą. Tuo atveju, kai yra gautas prašymas atidėti klausimo nagrinėjimą, jis gali būti išnagrinėtas nedalyvaujant asmeniui, jeigu Komisija, pripažinusi neatvykimo į klausimo dėl sankcijos skyrimo nagrinėjimą priežastis nesvarbiomis, atmeta asmens prašymą.

10. Komisija gali atidėti sankcijos skyrimo dėl reguliuojamos veiklos ar Reglamento (ES) Nr. 1227/2011 nuostatų pažeidimo klausimo nagrinėjimą, jei į šio klausimo nagrinėjimo posėdį neatvyksta su nagrinėtinu klausimu susiję kviestieji asmenys, be kurių, Komisijos nuomone, negalima nagrinėti šio klausimo, arba kai būtina surinkti naujus įrodymus bei kitais reikiamais atvejais. Tokiu atveju Komisija priima sprendimą dėl klausimo nagrinėjimo atidėjimo.

11. Energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio atstovais laikomi šių įmonių vadovai (fizinis asmuo, jeigu jis verčiasi energetikos veikla ar yra didmeninės energijos rinkos dalyvis), o įstatymų ar kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir kiti darbuotojai, veikiantys neviršydami savo įgaliojimų, suteiktų vadovaujantis įstatymais ar kitais teisės aktais. Šie asmenys pateikia Komisijai dokumentus, patvirtinančius jų asmens tapatybę ir einamas pareigas, energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio vadovo (fizinio asmens, jeigu jis verčiasi energetikos veikla ar yra didmeninės energijos rinkos dalyvis) pasirašytą ir įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą dokumentą, įgaliojantį atstovauti energetikos įmonei, didmeninės energijos rinkos dalyviui (fiziniam asmeniui, jeigu jis verčiasi energetikos veikla ar yra didmeninės energijos rinkos dalyvis).

12. Įgaliotais atstovais pagal pavedimą paprastai būna advokatai. Atstovų įgaliojimai turi būti nurodyti įgaliojime, išduotame ir įformintame Civilinio kodekso nustatyta tvarka.

13. Išnagrinėjusi visą turimą medžiagą, susijusią su įtariamu pažeidimu, Komisija turi teisę:

13.1. skirti sankciją:

13.1.1. taikyti nuobaudą – įspėjimą;

13.1.2. skirti piniginę baudą;

13.1.3. kreiptis į teismą skirti laikiną apribojimą vykdyti veiklą didmeninėje energijos rinkoje;

13.2. nutraukti klausimo dėl sankcijos skyrimo nagrinėjimą nesant pažeidimo ar įstatyminio pagrindo skirti sankciją;

13.3. pratęsti klausimo dėl sankcijos skyrimo nagrinėjimą.

14. Komisijos nutarimas dėl sankcijos skyrimo turi būti priimamas per 6 mėnesius nuo pažeidimo nustatymo dienos. Esant tęstiniam pažeidimui, sankcija gali būti skiriama ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pažeidimo paaiškėjimo dienos. Už pažeidimus, nuo kurių padarymo dienos praėjo daugiau kaip penkeri metai, sankcijos negali būti skiriamos.

15. Už tą patį pažeidimą gali būti skiriama tik viena sankcija, išskyrus sankcijas, numatytas Taisyklių 21 punkte. Sankcijos skyrimas neatleidžia energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio nuo pareigos, už kurios nevykdymą paskirta sankcija, vykdymo.

 

III. SKYRIUS

SANKCIJOS NUSTATYMAS

 

16. Komisija skiria energetikos įmonėms pinigines baudas už:

16.1. viešai privalomos skelbti informacijos apie energetikos įmonės reguliuojamąją veiklą nepaskelbimą, teisės aktais nustatytos informacijos valstybės, savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir (ar) kitiems asmenims, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka yra suteikiama teisė gauti tokią informaciją, nepateikimą, taip pat neteisingos ar ne visos informacijos pateikimą, jeigu šie pažeidimai per Komisijos nustatytą protingą laikotarpį, bet ne ilgesnį kaip du mėnesiai, nebuvo pašalinti;

16.2. kitų įstatymų nustatytų licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimą arba jų nevykdymą;

16.3. Komisijos įpareigojimų (nurodymų) nutraukti neteisėtą veiklą, pašalinti nustatytus licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimus, nevykdymą arba vykdymą ne laiku;

16.4. licencijuojamos veiklos įsipareigojimų nesilaikymą;

16.5. veiklos saugumo ir patikimumo, sąžiningos konkurencijos ir vartotojų (sistemos naudotojų) nediskriminavimo principų pažeidimą, išskyrus Taisyklių 18 punkte nurodytus atvejus;

16.6. reguliuojamosios veiklos sąlygų pakartotinį pažeidimą per kalendorinius metus;

16.7. energijos perdavimo ar skirstymo veiklos nepriklausomumo ir veiklos atskyrimo reikalavimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą, jeigu per Komisijos nustatytą protingą terminą, bet ne ilgesnį kaip du mėnesiai, šie pažeidimai nebuvo ištaisyti;

16.8. draudimo naudotis viešai neatskleista prekybos energijos ištekliais informacija ir užsiimti arba bandyti užsiimti manipuliavimu energijos išteklių rinka pažeidimus.

17. Komisija skiria šio dydžio pinigines baudas:

17.1. už pažeidimus, nurodytus Taisyklių 16.1 punkte, – nuo vieno tūkstančio litų iki
0,5 procento energetikos įmonės metinių pajamų, gautų praėjusiais finansiniais metais iš konkrečios reguliuojamosios veiklos, kurią vykdant padarytas pažeidimas;

17.2. už pažeidimus, nurodytus Taisyklių 16.2–16.4 punktuose, – nuo vieno tūkstančio litų iki 1 procento energetikos įmonės metinių pajamų, gautų praėjusiais finansiniais metais iš konkrečios reguliuojamosios veiklos, kurią vykdant padarytas pažeidimas;

17.3. už pažeidimus, nurodytus Taisyklių 16.5–16.6 punktuose, – nuo dviejų tūkstančių litų iki 2 procentų energetikos įmonės metinių pajamų, gautų praėjusiais finansiniais metais iš konkrečios reguliuojamosios veiklos, kurią vykdant padarytas pažeidimas;

17.4. už pažeidimus, nurodytus Taisyklių 16.7 punkte, – iki dešimties procentų energetikos įmonės metinių pajamų, gautų praėjusiais finansiniais metais iš konkrečios reguliuojamosios veiklos, kurią vykdant padarytas pažeidimas;

17.5. už pažeidimus, nurodytus Taisyklių 16.8 punkte, – iki dešimties procentų energijos išteklių rinkos dalyvio metinių pajamų, gautų praėjusiais finansiniais metais.

18. Komisija didmeninės energijos rinkos dalyviams skiria sankcijas už:

18.1. didmeninės energijos rinkos sandorių, įskaitant prekybos nurodymus, duomenų nepateikimą;

18.2. prekybos vykdymą didmeninėje energijos rinkoje neužsiregistravus Komisijoje ar kitos valstybės narės nacionalinėje reguliavimo institucijoje;

18.3. laiku nepranešus Komisijai, kad sandoris gali pažeisti Reglamento (ES) Nr. 1227/2011 3 ar 5 straipsnį;

18.4. didmeninės energijos rinkos skaidrumo ir vientisumo sąlygų pažeidimą, išskyrus Taisyklių 18.5 punkte nurodytas sąlygas;

18.5. prekybą naudojantis viešai neatskleista informacija, tokios informacijos tinkamą neatskleidimą ir (ar) manipuliavimą (piktnaudžiavimą) didmeninėje energijos rinkoje.

19. Komisija didmeninės energijos rinkos dalyviams skiria šias sankcijas:

19.1. už pažeidimus, nurodytus Taisyklių 18.1–18.4 punktuose, – piniginę baudą nuo vieno tūkstančio litų iki 2 procentų asmens metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais iš veiklos, kurią vykdant padarytas pažeidimas, o jeigu asmenys neturėjo pajamų praėjusiais finansiniais metais iš veiklos, kurią vykdant padarytas pažeidimas, – iki penkiasdešimt tūkstančių litų, arba kreipiasi į teismą skirti laikiną apribojimą vykdyti veiklą didmeninėje energijos rinkoje;

19.2. už pažeidimus, nurodytus Taisyklių 18.5 punkte, – piniginę baudą nuo dviejų tūkstančių litų iki 10 procentų asmens metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais iš veiklos, kurią vykdant padarytas pažeidimas, o jeigu asmenys neturėjo pajamų praėjusiais finansiniais metais iš veiklos, kurią vykdant padarytas pažeidimas, – iki vieno milijono litų, arba kreipiasi į teismą skirti laikiną apribojimą vykdyti veiklą didmeninėje energijos rinkoje.

20. Jeigu dėl Taisyklių 18.1–18.5 punktuose išvardytų pažeidimų asmuo gavo pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengė nuostolių ar padarė žalos ir tokių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar žalos dydis viršijo minėtuose punktuose nurodytų baudų dydžius, Komisija turi teisę skirti baudą iki dvigubo asmens dėl Taisyklių 18.1–18.5 punktuose išvardytų pažeidimų gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydžio.

21. Komisija kreipiasi į teismą skirti laikiną apribojimą vykdyti veiklą didmeninėje energijos rinkoje, kai, Komisijai paskyrus baudą, per Komisijos nustatytą protingą terminą, bet ne ilgesnį kaip du mėnesiai, asmuo nenutraukia daryti Taisyklių 18.1–18.5 punktuose išvardytų pažeidimų, arba, esant faktinėms aplinkybėms, laikinas apribojimas vykdyti veiklą yra efektyvesnė priemonė negu baudos skyrimas. Komisija skiria Taisyklių 20 punkte nurodytą piniginę baudą visais atvejais, kai asmuo dėl Taisyklių 18.1–18.5 punktuose išvardytų pažeidimų gavo pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengė nuostolių ar padarė žalos.

22. Komisija visais atvejais, skirdama baudą ir (ar) kreipdamasi į teismą skirti laikiną apribojimą vykdyti veiklą didmeninėje energijos rinkoje, kartu nustato protingą terminą, bet ne ilgesnį kaip du mėnesiai, pažeidimui pašalinti.

23. Komisija, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, energetikos įmonei, didmeninės energijos rinkos dalyviui skiria įspėjimą, neskirdama baudos ir (ar) nesikreipdama į teismą skirti laikiną apribojimą vykdyti veiklą didmeninėje energijos rinkoje, jeigu energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio pažedimas yra mažareikšmis.

24. Pažeidimas yra laikomas mažareikšmiu, jeigu tenkina visas nurodytas sąlygas:

24.1. energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyvis nepadarė esminės žalos kitų asmenų interesams;

24.2. energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyvis nutraukė pažeidimą;

24.3. energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyvis pašalino pažeidimo padarinius;

24.4. Energetikos įstatymo reikalavimų laikymąsis atsižvelgiant į faktines aplinkybes gali būti užtikrintas kitais būdais ir (ar) kitomis priemonėmis.

25. Energetikos įmonėms, didmeninės energijos rinkos dalyviams skiriamos sankcijos atsižvelgiant į:

25.1. pažeidimo pavojingumą;

25.2. pažeidimo trukmę;

25.3. pažeidimo sukeltas pasekmes;

25.4. energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvių atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes.

26. Atsakomybę lengvinančios aplinkybės:

26.1. pažeidimą padariusi energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyviai savo noru užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms;

26.2. pažeidimą padariusi energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyviai padėjo išaiškinti pažeidimo aplinkybes, nedelsdami ėmėsi priemonių pašalinti pažeidimą;

26.3. pažeidimą padariusi energetikos įmonė atlygino nuostolius ar pašalino padarytą žalą.

27. Atsakomybę sunkinančios aplinkybės:

27.1. pažeidimą padariusi energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyviai kliudė nustatyti pažeidimo aplinkybes;

27.2. pažeidimą padariusi energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyviai slėpė įvykdytą pažeidimą;

27.3. pažeidimą padariusi energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyviai tęsė pažeidimą, nepaisydami Komisijos nurodymo nutraukti neteisėtą veiklą;

27.4. energetikos įmonė, didmeninės energijos rinkos dalyviai įvykdė pažeidimą, dėl kurio jiems per paskutinius 12 mėnesių buvo skirta sankcija (įspėjimas, bauda, laikinas apribojimas vykdyti veiklą didmeninėje energijos rinkoje).

28. Komisija, nustatydama sankciją, atsakomybę lengvinančiomis gali pripažinti ir kitas šiose Taisyklėse nenurodytas aplinkybes.

29. Skiriamos piniginės baudos dydis nustatomas pagal baudos dydžio sankcijoje minimumo ir maksimumo vidurkį, įvertinus 25.1–25.3 punktuose nurodytas aplinkybes. Jeigu yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių, nustatytos piniginės baudos dydis mažinamas, o esant atsakomybę sunkinančių aplinkybių – didinamas.

30. Esant atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, sankcijos nustatomos atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.

 

IV. SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Komisijos nutarimai dėl sankcijų skyrimo priimami ir įforminami Komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

32. Komisijai nutarus, sprendimo dėl sankcijos skyrimo priėmimas ir paskelbimas gali būti atidėtas, bet ne ilgiau kaip 3 darbo dienoms nuo paskutinės posėdžio, kuriame buvo nagrinėjamas sankcijos skyrimo dėl reguliuojamos veiklos ar Reglamento (ES) Nr. 1227/2011 nuostatų pažeidimo klausimas, dienos. Komisija posėdžio metu apie tai paskelbia į klausimo dėl reguliuojamos veiklos ar Reglamento (ES) Nr. 1227/2011 nuostatų pažeidimo nagrinėjimą susirinkusiems asmenims. Sprendimą, kurio priėmimas ir paskelbimas buvo atidėtas, gali paskelbti Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas) arba jo pavedimu vienas iš klausimą nagrinėjusių Komisijos narių.

33. Nutarimo nuorašas per 2 darbo dienas registruotu laišku išsiunčiamas energetikos įmonei, didmeninės energijos rinkos dalyviui arba pasirašytinai įteikiamas įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio vadovui ar jo įgaliotam atstovui. Komisijos paskirta piniginė bauda į valstybės biudžetą turi būti sumokėta ne vėliau kaip per 40 kalendorinių dienų nuo nutarimo įteikimo energetikos įmonei, didmeninės energijos rinkos dalyviui dienos, o apskundus nutarimą – ne vėliau kaip per 40 kalendorinių dienų nuo teismo sprendimo, kuriuo atmestas skundas, įsiteisėjimo dienos.

34. Komisijos nutarimas per 30 kalendorinių dienų nuo jo priėmimo dienos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skundžiamas teismui. Komisijos nutarimas dėl sankcijos skyrimo įsigalioja po 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos, jei per tą laiką įstatymų nustatyta tvarka nebuvo apskųstas teismui.

35. Komisijos sprendimas dėl sankcijos skyrimo yra vykdytinas ir vykdomasis dokumentas. Komisijos sprendimas vykdomas Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

______________

 

 

Sankcijų skyrimo taisyklių

1 priedas

 

VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

REGULIUOJAMOS VEIKLOS AR REGLAMENTO (ES) NR. 1227/2011 DĖL DIDMENINĖS ENERGIJOS RINKOS VIENTISUMO IR SKAIDRUMO NUOSTATŲ PAŽEIDIMO

PROTOKOLAS Nr.

 

20__ m. ___________________ d.

 

Aš, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos ___________________________________

_______________________________________________________________________________ ,

(struktūrinio padalinio pavadinimas)

_______________________________________________________________________________ ,

(pareigos, vardas ir pavardė)

 

vadovaudamasis Energetikos įstatymo 8 straipsnio 9 dalies 20 punktu,

 

20__ m. ____________ d. surašiau šį protokolą apie tai, kad _______________________________

________________________________________________________________________________

(pažeidimą padariusios energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio pavadinimas (fizinio asmens – vardas, pavardė), juridinio asmens kodas (fizinio asmens – asmens kodas, jei asmens kodo neturima, tiksli gimimo data), buveinės adresas (fizinio asmens adresas), telefono numeris)

________________________________________________________________________________

(vykdoma reguliuojama veikla ar veikla didmeninėje energijos rinkoje)

________________________________________________________________________________

(pažeidimo padarymo laikas ir vieta, padaryto pažeidimo esmė)

________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ir tuo pažeidė

Energetikos įstatymo 36 straipsnio ____ dalies ___ punktą/Energijos išteklių rinkos įstatymo
29 straipsnio 3 dalį

(reikalinga pabraukti ir(ar) įrašyti)

________________________________________________________________________________

(nustatytos asmens atsakomybę lengvinančios arba sunkinančios aplinkybės)

________________________________________________________________________________

 

Kita svarbi informacija _____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

 

Su reguliuojamos veiklos ar Reglamento (ES) Nr. 1227/2011 nuostatų pažeidimo protokolu susipažinau. Apie klausimo dėl sankcijos skyrimo nagrinėjimą 20__ m. _____________ d. _______ val. Komisijoje adresu ___ man pranešta.

________________________________________________________________________________

(pažeidimą padariusios energetikos įmonės, didmeninės energijos rinkos dalyvio vadovo (jeigu pažeidimą padarė fizinis asmuo – fizinio asmens) ar (ir) jo įgalioto asmens parašas, vardas ir pavardė, jeigu atsisako pasirašyti – apie tai pažymėti)

______________