LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2004 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO Nr. 3-586 „DĖL GELEŽINKELIŲ SISTEMOS SĄVEIKOS REIKALAVIMŲ NUSTATYMO IR TAIKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. balandžio 13 d. Nr. 3-167

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 3-586 „Dėl Geležinkelių sistemos  sąveikos  reikalavimų  nustatymo ir taikymo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir įgyvendindamas 2008 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje (nauja redakcija) (OL 2008 L 191, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. kovo 10 d. Komisijos direktyva 2014/38/ES (OL 2014 L 70, p. 20), taikydamas 2013 m. kovo 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 321/2013 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos posistemio „Riedmenys. Prekiniai vagonai“ techninės sąveikos specifikacijos, kuriuo panaikinamas Komisijos sprendimas 2006/861/EB (OL 2013 L 104, p. 1), 2014 m. lapkričio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1302/2014 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos posistemio „Lokomotyvai ir keleiviniai riedmenys“ techninės sąveikos specifikacijos (OL 2014 L 356, p. 228), 2014 m. lapkričio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1301/2014 dėl Sąjungos geležinkelių sistemos energijos posistemio techninės sąveikos specifikacijos (OL 2014 L 356, p. 179), 2014 m. lapkričio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1299/2014 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos infrastruktūros posistemio techninės sąveikos specifikacijos (OL 2014 L 356, p. 1), 2011 m. kovo 9 d. Europos Komisijos sprendimą 2011/155/ES dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje 27 straipsnio 4 dalyje nurodyto informacinio dokumento skelbimo ir tvarkymo (OL 2011 L 63, p. 22), 2016 m. gegužės 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2016/919 dėl geležinkelių sistemos Europos Sąjungoje kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių techninės sąveikos specifikacijos (OL 2016 L 158, p. 1),“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisykles:

2.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3.  Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse ir Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme.“

2.2. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Techninės specifikacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, kurios yra būtinos tam, kad papildytų Europos specifikacijas arba kitus standartus, naudojamus Europos Sąjungoje, privalo atitikti esminius reikalavimus.“

2.3. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1. Struktūriniai posistemiai:

8.1.1. geležinkelių infrastruktūros posistemis, kurį sudaro geležinkelio keliai, iešmai, inžineriniai statiniai, su geležinkelio stotimis susijusi geležinkelių infrastruktūra (peronai, prieigos zonos, įskaitant ir pritaikytas neįgaliųjų ir riboto judumo asmenų poreikiams, kaip nustatyta 2007 m. gruodžio 21 d. Komisijos sprendime Nr. 2008/164/EB dėl transeuropinės paprastųjų ir greitųjų geležinkelių sistemos techninės sąveikos specifikacijos „Žmonės su judėjimo negalia“ (OL 2008 L 64, p. 72)  (toliau – TSS „Žmonės su judėjimo negalia“), saugos ir apsaugos įranga, kaip nustatyta 2014 m. lapkričio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1299/2014 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos infrastruktūros posistemio techninės sąveikos specifikacijos;

8.1.2. energijos posistemis, kurį sudaro elektrifikacijos sistema, įskaitant antžemines oro linijas ir elektros energijos suvartojimo matavimo sistemos kelio įrangą, taip pat traukinyje esančią elektros energijos suvartojimo matavimo įrangą, kaip nustatyta 2014 m. lapkričio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1301/2014 dėl Sąjungos geležinkelių sistemos energijos posistemio techninės sąveikos specifikacijos;

8.1.3. kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemis, kurį sudaro visa geležinkelio kelio įranga, būtina geležinkelių transporto eismo saugai (toliau – sauga) užtikrinti ir traukinių, kuriems leista važiuoti geležinkelių tinklu, judėjimui valdyti ir kontroliuoti, kaip nurodyta 2016 m. gegužės 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 2016/919 dėl geležinkelių sistemos Europos Sąjungoje kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių techninės sąveikos specifikacijos (toliau – Kontrolės, valdymo ir signalizacijos TSS);

8.1.4. geležinkelių riedmenų kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemis, kurį sudaro visa geležinkelių riedmenų įranga, būtina saugai užtikrinti ir traukinių, kuriems leista važiuoti geležinkelių tinklu, judėjimui valdyti ir kontroliuoti, kaip nurodyta Kontrolės, valdymo ir signalizacijos TSS;

8.1.5. geležinkelių riedmenų posistemis, kurį sudaro geležinkelių riedmenų konstrukcija, visų traukinio įrenginių valdymo ir kontrolės sistema, elektros srovės ėmikliai, traukos ir energijos transformavimo įrenginiai, geležinkelių riedmenų elektros energijos suvartojimo matavimo įranga, stabdymo, sukabinimo ir važiuoklės įtaisai (vežimėliai, ašys ir kt.), pakaba, durys, žmogaus ir mechanizmų sąsajos (mašinisto, traukinio brigados ir keleivių, įskaitant neįgaliųjų ir riboto judumo asmenų poreikius, kaip nustatyta TSS „Žmonės su judėjimo negalia“), pasyvieji ar aktyvieji saugos įtaisai ir reikmenys, skirti keleivių ir traukinio brigados sveikatai apsaugoti, kaip nurodyta 2013 m. kovo 13 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 321/2013 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos posistemio „Riedmenys. Prekiniai vagonai“ techninės sąveikos specifikacijos, kuriuo panaikinamas Komisijos sprendimas 2006/861/EB ir 2014 m. lapkričio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1302/2014 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos posistemio „Lokomotyvai ir keleiviniai riedmenys“ techninės sąveikos specifikacijos.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                       Rokas Masiulis