LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRas

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO VALDYMO SRIčių VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTŲ RENGIMO, VERTINIMO IR ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. gruodžio 3 d. Nr. 1R-320

Vilnius

 

 

Siekdamas užtikrinti racionalų ir efektyvų valstybės investicijų planavimą ir panaudojimą:

1. Tvirtinu  Lietuvos Respublikos teisingumo ministro valdymo sričių valstybės investicijų projektų rengimo, vertinimo ir įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2015 m. birželio 23 d. įsakymą Nr. 1R-161 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministro valdymo sričių valstybės investicijų projektų rengimo, vertinimo ir įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                                Elvinas Jankevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2019 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 1R-320

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO VALDYMO SRIČIŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTŲ RENGIMO, VERTINIMO IR ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro valdymo sričių valstybės investicijų projektų rengimo, vertinimo ir įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja teisingumo ministro valdymo sričių valstybės investicijų projektų rengimo, teikimo, derinimo, vertinimo, atrankos, tikslinimo ir įgyvendinimo ataskaitų rengimo procedūras.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašas), Valstybės investicijų vertinimo kriterijų nustatymo ir pasiektų rezultatų vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 1K-256 „Dėl Valstybės investicijų vertinimo kriterijų nustatymo ir pasiektų rezultatų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Investicijų vertinimo tvarkos aprašas), Lietuvos Respublikos teisingumo ministro valdymo sričių investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2012 m. lapkričio 20 d. įsakymu Nr. 1R-289 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministro valdymo sričių investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Atrankos kriterijų sąrašas), Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – CPVA metodika).

3. Apraše nustatytos procedūros ir reikalavimai taikomi teisingumo ministro valdymo sričių investicijų projektams, siūlomiems įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, įskaitant ir projektus, finansuojamus biudžetinių įstaigų pajamų įmokų, kitomis lėšomis, kurios įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatomos skirti Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos programoms įgyvendinti.

4. Bendrai iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojami investicijų projektai rengiami, atrenkami, jų stebėsena ir vertinimas atliekami, taip pat atsiskaitoma už jų įgyvendinimą laikantis Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę paramą reglamentuojančių teisės aktų ir tarptautinių sutarčių nuostatų.

 

 

 

II SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR DERINIMAS

 

5. Nauji investicijų projektai, kuriems ankstesnių metų Valstybės investicijų programoje nebuvo skirta valstybės biudžeto lėšų, gali būti siūlomi įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, kai jie atitinka bent vieną iš šių bendrųjų reikalavimų:

5.1. prisideda prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane numatytų darbų, pirmenybę teikiant Vyriausybės prioritetiniams darbams, atlikimo;

5.2. įgyvendina Lietuvos Respublikos Seimo arba Vyriausybės sprendimus skirti valstybės kapitalo investicijų konkretiems investavimo objektams finansuoti, taip pat prisiimtiems tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti;

5.3. sukuria ilgalaikę socialinę ekonominę naudą.

6. Jeigu naujas investicijų projektas neatitinka nė vieno iš šio Aprašo 5 punkte nurodytų bendrųjų reikalavimų, jo įtraukimas į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą nesvarstomas.

7. Investicijų projektus rengia teisingumo ministro valdymo sričių biudžetinės įstaigos, tam tikrais atvejais – savivaldybės ir valstybės įmonės (toliau – projektų rengėjai), Teisingumo ministerijos inicijuojamus projektus – Teisingumo ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją.

8. Investicijų projektų rengėjai atsako už pateiktų faktinių duomenų teisingumą, lėšų, reikalingų investicijų projektui įgyvendinti, pagrįstumą, už numatomus pasiekti rezultatus įgyvendinus investicijų projektą, taip pat už parengtų investicijų projektų pateikimą nustatytu laiku.

9. Investicijų projektai rengiami vadovaujantis Aprašu ir Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašu. 

10. Investicijų projekto sudedamosios dalys:

10.1. investicijų projektas, parengtas pagal CPVA metodiką (taikoma naujiems ir atitinkantiems Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo 11 punktą investicijų projektams);

10.2. investicijų projekto charakteristika (Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo 1 priedas);

10.3. metodiniai nurodymai vertintojams dėl investicijų projekto atitikties CPVA metodikai (CPVA metodikos 9 priedo forma);

10.4. suvestinė informacija apie investicijų projektus (Strateginio planavimo metodikos IV skyriuje nustatytos formos 4 lentelė);

10.5. investicijų projekto vertinimo kriterijų ir jų skaičiavimo aprašymas, parengtas vadovaujantis Investicijų vertinimo tvarkos aprašu;

10.6. kai rengiamas objekto rekonstravimo ar statybos investicijų projektas, pateikiama suvestinio statybos kainos apskaičiavimo sąmatos kopija, patvirtinta užsakovo (jei sąmata neparengta ir nepatvirtinta užsakovo, ji pateikiama, kai yra parengiama ir patvirtinama);

10.7. kiti dokumentai, pagrindžiantys investicijų projekto įgyvendinimo būtinumą.

11. Investicijų projektų rengėjai teikia visos apimties naujus investicijų projektus pagal šio Aprašo 9 ir 10 punktus.

12. Informacinių ir ryšių technologijų valstybės investicijų projektai turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu. Derinimo rašto kopija pateikiama kartu su investicijų projektu.

13. Investicijų projektai teikiami Teisingumo ministerijos padaliniui, atsakingam už investicijų planavimą (toliau – planavimo grupė), atsižvelgiant į Vyriausybės patvirtintame planuojamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projekto rengimo plane nustatytus terminus.

 

III SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

14. Planavimo grupė per 10 darbo dienų nuo investicijų projekto gavimo dienos atlieka investicijų projektų vertinimą – įvertina atitiktį Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo ir šio Aprašo reikalavimams. Investicijų projektų rengėjų veiklą kuruojantys (koordinuojantys) Teisingumo ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją įvertina ir pateikia nuomonę dėl investicijų projekto tikslingumo ir naudingumo, atitikties kuruojamos valdymo srities prioritetams, taip pat dėl numatomų projekto vertinimo kriterijų; dėl informacinių ir ryšių technologijų valstybės investicijų projektų nuomonę pateikia ir Teisingumo ministerijos padalinys, atsakingas už informacinių išteklių koordinavimą (toliau – IT grupė). Prireikus investicijų projektas elektroniniu paštu siunčiamas projekto rengėjui patikslinti. Raštu patikslintą investicijų projektą šio projekto rengėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projekto gavimo dienos turi elektroniniu paštu išsiųsti planavimo grupei.

15. Planavimo grupė, vadovaudamasi Atrankos kriterijų sąrašu, atlieka investicijų projektų vertinimą balais, sudaro investicijų projektų sąrašą, kuriame šie projektai išdėstomi pirmenybės tvarka, ir teikia jį svarstyti Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos investicijų projektų atrankos ir įgyvendinimo koordinavimo komisijai, sudarytai Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2009 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 1R-408 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos investicijų projektų atrankos ir įgyvendinimo koordinavimo komisijos sudarymo“ (toliau – Komisija).

16. Komisijos posėdžius organizuoja planavimo grupė. Planavimo grupės atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, rengia Komisijos posėdžių protokolus ir informuoja projektų rengėjus apie Komisijos sprendimus.

17. Komisijos posėdyje svarstomų investicijų projektų trumpą apibūdinimą, argumentus dėl projekto tikslingumo ir laukiamos naudos pristato investicijų projektų rengėjai. Posėdyje pristatomi ir Aprašo 14 ir 15 punktuose nustatyta tvarka atlikto investicijų projektų vertinimo rezultatai bei pateiktos nuomonės.

18. Per investicijų projektų atranką investicijų projektai, kurie pagal Atrankos kriterijų sąrašą surinko daugiausia balų, įrašomi į planuojamo laikotarpio investicijų projektų sąrašą prioriteto tvarka. Investicijų projektai iš investicijų projektų sąrašo, kuriam pritarė Komisija, siūlomi įtraukti į Valstybės investicijų programą.

19. Lietuvos Respublikos finansų ministerijai nustačius maksimalių asignavimų limitą teisingumo ministro valdymo sričių investicijų projektams įgyvendinti, Komisija prireikus pakartotinai vykdo planuojamo laikotarpio siūlomų įtraukti į Valstybės investicijų programą investicijų projektų, kuriems įgyvendinti pakanka minėto limito dydžio asignavimų, atranką. Jei dėl objektyvių priežasčių pirminė investicijų projektų atranka nebuvo įvykdyta iki asignavimų limito teisingumo ministro valdymo sričių investicijų projektams įgyvendinti nustatymo, projektų atranka ir prioritetų nustatymas vykdomi šiame punkte nustatyta tvarka nustačius limitą.

20. Komisijai pritarus investicijų projektams, siūlomiems įtraukti į planuojamų biudžetinių trejų metų Valstybės investicijų programą, planavimo grupė ne vėliau kaip per 10 dienų nuo Komisijos posėdžio dienos Teisingumo ministerijos interneto svetainėje paskelbia Komisijos sprendimus dėl kiekvieno svarstyto investicijų projekto, trumpą investicijų projekto aprašymą ir investicijų projektui taikytus atrankos kriterijus.

21. Planavimo grupė, vadovaudamasi Komisijos sprendimais, Vyriausybės patvirtintame planuojamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projekto rengimo plane nustatytais terminais teikia teisingumo ministrui ar jo įgaliotam asmeniui pasirašyti Finansų ministerijai teikiamą informaciją apie teisingumo ministro valdymo sričių investicijų projektus, siūlomus įtraukti į planuojamų biudžetinių metų Valstybės investicijų programą.

22. Vyriausybei pateikus Seimui svarstyti tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, planavimo grupė Teisingumo ministerijos interneto svetainėje paskelbia valstybės kapitalo investicijų trejų metų paskirstymą pagal investicijų projektus.

 

IV SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ TIKSLINIMAS

 

23. Planuojamų ir einamųjų biudžetinių metų investicijų projektai prireikus gali būti tikslinami. Pasiūlymus dėl investicijų projekto tikslinimo planavimo grupei teikia investicijų projektų rengėjai ir projektų rengėjų veiklą kuruojantys Teisingumo ministerijos padaliniai.

24. Siekiant padidinti investicijų projektų, kurie buvo įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, bendrąją vertę, teikiant juos įtraukti į planuojamųjų metų Valstybės investicijų programą, kartu turi būti pateikiami argumentai ir skaičiavimai, pagrindžiantys šį pasiūlymą. Investicijų projektų bendroji vertė galėtų padidėti dėl darbų, jau įtrauktų į investicijų projektą, turto ir numatomų gauti paslaugų vertės padidėjimo, dėl investicijų projekto sprendinių tikslinimo, investicijų projektui įgyvendinti būtinų papildomų darbų atsiradimo ir dėl kitų su įgyvendinamu investicijų projektu susijusių objektyvių ir pagrįstų priežasčių ar pasikeitusių aplinkybių. Jeigu siūloma atlikti naujus darbus, įsigyti papildomo turto arba numatoma gauti papildomų paslaugų, nesusijusių su jau pradėto įgyvendinti investicijų projekto darbais, turi būti rengiamas naujas investicijų projektas ir nustatyta tvarka teikiamas įtraukti į Valstybės investicijų programą.

 

25. Investicijų projekto įgyvendinimo terminas gali būti ilginamas, jeigu įgyvendinant investicijų projektą susiklostė aplinkybės, kurių nebuvo galima numatyti nustatant įgyvendinimo terminus, tai yra:

 

25.1. jei tam tikram laikotarpiui dėl išskirtinių aplinkybių apribojamas numatytas valstybės piniginių išteklių skyrimas kapitalo investicijoms;

 

25.2. jei ne dėl perkančiosios organizacijos kaltės neįvyksta viešasis pirkimas arba užsitęsia viešojo pirkimo procedūros;

 

25.3. jei paaiškėja, kad siekiant baigti įgyvendinti investicijų projektą reikia papildomų darbų arba paslaugų, kurie nebuvo įtraukti į investicijų projektą ir kurių techniškai negalima atskirti nuo kitų darbų arba paslaugų, numatytų investicijų projekte;

 

25.4. jei darbų rangovas arba paslaugų teikėjas laiku neįvykdo sutartyje numatytų įsipareigojimų;

 

25.5. jei vykdomi Seimo, Vyriausybės arba Lietuvos Respublikos valstybės gynimo tarybos sprendimai dėl įgyvendinamų investicijų projektų.

 

26. Einamaisiais biudžetiniais metais sutaupyti asignavimai išlaidoms, turtui įsigyti ir investicijoms gali būti naudojami tik tiems investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) finansuoti, kurie (-ios) buvo įtraukti (-os) į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą. Investicijų projekto rengėjai informaciją apie numatomas sutaupyti lėšas pateikia per 3 darbo dienas nuo sutarties dėl investicijų projekto veiklų įgyvendinimo pasirašymo, o jei numatytos lėšos nebus panaudotos dėl sutarčių vykdymo ar kitų priežasčių, – nedelsiant.

27. Gavusi pasiūlymus, planavimo grupė organizuoja jų svarstymą Komisijos posėdyje ir derina pakeitimus su Finansų ministerija.

28. Komisija investicijų projektų sutaupytas ar papildomai skirtas lėšas siūlo perskirstyti investicijų projektams įgyvendinti, atsižvelgdama į prioritetą investicijų projekto sąraše ir į projekto vykdytojo pasirengimą panaudoti lėšas.                 

 

V SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA

 

 

29. Už valstybės investicijų naudojimo pagal paskirtį kontrolę, sutarčių su rangovais ir tiekėjais sąlygas, už investicijų projektų įgyvendinimo terminų laikymąsi atsakingi investicijų projektų vykdytojai.

 

30. Investicijų projekto stebėsena atliekama visą investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpį vadovaujantis Investicijų vertinimo tvarkos aprašu.

 

31. Investicijų projektų vykdytojai sistemingai renka, kaupia ir apibendrina duomenis, susijusius su investicijų projekto įgyvendinimu, ir teikia planavimo grupei apibendrintą informaciją, kas buvo pasiekta per einamųjų metų pirmąjį pusmetį, prireikus – ir per devynis mėnesius, esant nukrypimui ar rizikai sėkmingai įgyvendinti investicijų projektą. Informacijoje nurodoma, ar pasiekti tarpiniai rezultatai, aprašomos esamos problemos ir pateikiami pasiūlymai, kaip jas išspręsti, nurodoma informacija apie statybos darbų vykdymą ar ilgalaikio turto įsigijimą, taip pat apie viešųjų pirkimų procedūrų eigą, jei reikia, pateikiama kita svarbi informacija.

 

32. Planavimo grupė apibendrina gautą informaciją ir prireikus pateikia ją Teisingumo ministerijos padaliniui, atsakingam už finansų valdymą ir apskaitą (toliau – finansų skyrius), o informaciją dėl informacinių ir ryšių technologijų valstybės investicijų projektų įgyvendinimo – ir IT grupei įvertinti ir pateikti nuomonę. Planavimo grupei apibendrinus Aprašo 31 punkte gautą informaciją, ji teikiama svarstyti Komisijai.

 

33. Biudžetiniams metams pasibaigus investicijų projektų rengėjai rengia investicijų panaudojimo investicijų projektams įgyvendinti ataskaitas ir teikia jas planavimo grupei ir finansų skyriui. Biudžetiniams metams pasibaigus investicijų projektų rengėjai kartu su metine investicijų panaudojimo ataskaita teikia nustatytos formos informaciją apie įgyvendinto investicijų projekto kriterijų pasiekimą per 5 metus nuo jo įgyvendinimo. 

34. Investicijų panaudojimo investicijų projektams įgyvendinti ataskaitos rengiamos vadovaujantis Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. 1K-037 „Dėl Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

35. Planavimo grupė apibendrina nustatytais terminais projektų rengėjų pateiktą informaciją apie ataskaitiniais metais investicijų panaudojimą investicijų projektams įgyvendinti, prireikus patikslina informaciją, parengia teisingumo ministro valdymo sričių suvestinę metinę investicijų panaudojimo investicijų projektams įgyvendinti ataskaitą.

36. Investicijų panaudojimo investicijų projektams įgyvendinti metinė ataskaita svarstoma Komisijos posėdyje.

37. Finansų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-206 „Dėl biudžeto sudarymo ir vykdymo formų“, rengia apibendrintą metinę informaciją apie valstybės investicijų programos investicijų projektų vykdymą ir teikia ją Finansų ministerijai.

 

______________