LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL lietuvos respublikos KULTŪROS MINISTRO 2019 M. liepos 17 d. ĮSAKYMO NR. ĮV-487 „DĖL KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮRAŠYMO Į PLANUOJAMŲ METŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMĄ IR LĖŠŲ ILGALAIKIAM MATERIALIAJAM IR NEMATERIALIAJAM TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI PLANAVIMO, SKYRIMO IR PANAUDOJIMO KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMOPAKEITIMO

 

2022 m. birželio 28 d. Nr. ĮV-582

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų Valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. ĮV-487 „Dėl Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                         Simonas Kairys


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2019 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. ĮV-487

(Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2022 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. ĮV-582

redakcija)

 

 

KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮRAŠYMO Į PLANUOJAMŲ METŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMĄ IR LĖŠŲ ILGALAIKIAM MATERIALIAJAM IR NEMATERIALIAJAM TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI PLANAVIMO, SKYRIMO IR PANAUDOJIMO KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kultūros srities investicijų projektų, kurie įgyvendinami iš Valstybės investicijų programos lėšų ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja kultūros srities investicijų projektų (toliau – investicijų projektai), skirtų kultūros įstaigų infrastruktūrai atnaujinti (modernizuoti), planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarką.

2. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 14 straipsnio 2 dalies nuostatomis nuo 2021 m. į Valstybės investicijų programą nauji projektai neįrašomi, o tęstiniai investicijų projektai turi būti įgyvendinti iki 2025 m. gruodžio 31 d., todėl Aprašo nuostatos, reglamentuojančio investicijų projektų įrašymą į Valstybės investicijų programą, netaikomos.

3. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:

3.1. Investicijų įstatymu;

3.2. Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės);

3.3. Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Projektų rengimo aprašas);

3.4. Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika).

4. Lietuvos Respublikos kultūros ministro valdymo srities ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai (toliau – Ministerija) pavaldžių įstaigų (toliau – Ministerijos įstaigos), savivaldybių kultūros centrų, bibliotekų ir muziejų (toliau kartu su Ministerijos įstaigomis – Įstaigos) investicijų projektai turi atitikti bendruosius reikalavimus, vadovaujantis Kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijais ir jų reikšmėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. balandžio 12 įsakymu Nr. ĮV-280 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių nustatymo“ (toliau – Atrankos kriterijai ir jų reikšmės), išskyrus investicijų projektus:

4.1. kurie įgyvendinami atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus konkretiems kultūros objektams skirti valstybės kapitalo investicijų ar lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;

4.2. kuriuos įgyvendina viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ (išskyrus reikalavimą surinkti mažiausią reikiamą balą);

4.3. kuriuos inicijuoja arba įgyvendina Ministerijos įstaigos ir kurių vertė neviršija Taisyklių 6 punkte nurodytų investicijų projektų verčių (toliau – mažos vertės investicijų projektai);

4.4. savivaldybių įgyvendinamus mažos vertės investicijų projektus. Tokie investicijų projektai pagal Aprašą nėra finansuojami;

4.5. kurie įgyvendinami atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus skirti finansavimą naujiems kultūros objektams valstybės kapitalo investicijų ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti paskelbus valstybės lygio ekstremaliąją situaciją ar karantiną.

5. Aprašo 4.1, 4.2 ir 4.5 papunkčiuose nurodytiems naujiems kultūros objektams netaikomos Aprašo II ir III skyrių nuostatos.

6. Aprašo 4.3 papunktyje nurodyti mažos vertės investicijų projektai ir Ministerijos įstaigų prašymai teikiami kartu su Aprašo 13.3 papunktyje nurodytais dokumentais ir atrenkami vadovaujantis Aprašo 6.1–4.6 papunkčiuose prioriteto tvarka nustatytais kriterijais, pagal kuriuos investicijų projektai:

6.1. būtini apsaugoti įstaigos turtą (blogos arba avarinės būklės pastato dalys, kurių nesutvarkius, gali atsirasti žala kitam turtui) ir (ar) būtini įstaigos veiklai užtikrinti;

6.2. yra užtikrinantys finansinę grąžą (kai investicijos atsiperka ne vėliau kaip per 10 metų);

6.3. kuriais siekiama užtikrinti priešgaisrinės saugos, higienos normas, objekte esančio turto apsaugą, sudaryti sąlygas specialiesiems neįgaliųjų poreikiams;

6.4. kuriais įgyvendinami tarptautiniai įsipareigojimai;

6.5. kurie prisideda prie įstaigos strateginių tikslų įgyvendinimo;

6.6. kurie finansuojami Uždarosios akcinės bendrovės Viešųjų investicijų plėtros agentūros (toliau – VIPA) ir (arba) Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – APVA) lėšomis.

7. Ministerijos įstaigų prašymams ir mažos vertės investicijų projektams finansavimas nėra skiriamas, jeigu jie neatitinka bent vieno iš Aprašo 6 punkte nurodytų kriterijų.

8. Kultūros ministerijos investicijų projektų atrankos komisijos, kurios sudėtis tvirtinama kultūros ministro įsakymu (toliau – Komisija), siūlymu gali būti skiriama:

8.1. Ministerijos įstaigų avarijų grėsmių likvidavimui, informacinių sistemų atnaujinimui ir kitiems neatidėliotiniems darbams, taip pat mažos vertės investicijų projektams, kuriu bendra vertė iki 360 tūkst. Eur;

8.2.Įstaigoms įrengiant valstybinės reikšmės memorialus ar paminklus, jeigu siūlymas teikiamas Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu.

8.3. Ministerijos įstaigų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamiems projektams (toliau – ES finansuojami projektai) užbaigti – Ministerijos lėšos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, kai yra gautas Projektų įgyvendinimo priežiūros ir koordinavimo darbo grupės, kurios sudėtis tvirtinama kultūros ministro įsakymu, siūlymas svarstyti papildomo finansavimo skyrimą ES finansuojamam projektui. Prašomas papildomas finansavimas gali būti skiriamas tik tokioms ES finansuojamo projekto išlaidoms, kurios yra numatytos jo įgyvendinimo sutartyje ir be kurių minėtas projektas negali būti užbaigtas, padengti.

9. Finansavimas investicijų projektams užbaigti skiriamas ne ilgesniam kaip 3 metų laikotarpiui. Jeigu dėl techninių ar su veiklos specifika susijusių priežasčių kultūros projektų užbaigti per 3 metus neįmanoma, tokių investicijų projektų finansavimas planuojamas etapais, vienam etapui numatant ne ilgesnį kaip 3 metų terminą.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ FINANSUOTI INVESTICIJŲ PROJEKTUS TEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

10. Ministerija nenagrinėja prašymų finansuoti investicijų projektus (toliau – Prašymai) atskiroms investicijų projekto dalims finansuoti.

11. Prašymus Ministerijai gali teikti Įstaigos.

12. Prašyme turi būti nurodoma:

12.1. finansavimo poreikis (prašomo finansavimo lėšų suma) ir kita informacija (nurodoma projekte planuojamų atlikti darbų ir atskirų jų dalių, jei darbai išskaidyti į dalis, lėšų suma, ekonominės klasifikacijos straipsniai ir jų finansavimo šaltiniai);

12.2. bendra informacija apie numatomą įgyvendinti investicijų projektą, projektavimo objektas, statomi (įrengiami), rekonstruojami, renovuojami ar remontuojami pastatas (-ai), statinys (-iai), inžinerinės sistemos ar jų dalys (pvz., stogas, sienos ar kt.), numatomas įsigyti turtas ir kt.).

13. Kartu su Prašymu Įstaigos Ministerijai turi pateikti:

13.1. Kultūros srities investicijų projektų atitikties investicijų projektų atrankos kriterijams lentelę, patvirtiną Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. balandžio 12 įsakymu Nr. ĮV-280 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių nustatymo“, Taisyklėse nustatyta tvarka;

13.2. investicijų projektą, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika;

13.3. Projektų rengimo aprašo 1 priedą (Investicijų projekto charakteristiką);

13.4. savivaldybių tarybų sprendimus apie prisidėjimą prie investicijų projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis (taikoma tik savivaldybėms);

13.5. VIPA arba APVA investicijų projekto vertinimo išvadą dėl energijos vartojimo efektyvumą didinančių priemonių projekto (ne)finansavimo (šis reikalavimas netaikomas savivaldybių, taip pat tęstiniams investicijų projektams arba C ir aukštesnės energinio naudingumo klasės Ministerijos įstaigų valdomiems pastatams) (taikoma iš VIPA arba APVA lėšų finansuojamiems investicijų projektams).

14. Kai teikiami investicijų projektai, kurių vertė neviršija 1 mln. Eur, Ministerijai kartu su Prašymu neteikiami 13.2-13.4 ir 13.6-13.7 papunkčiuose nurodyti dokumentai. Ministerijai pateikiama:

14.1. argumentuotas investicijų projekto pagrindimas (aprašymas), paremtas rangovų, tiekėjų komerciniais pasiūlymais, jų apklausų kopijomis ir (ar) kt.;

14.2. investicijų projekto skaičiuoklė, paremta viena alternatyva, leidžiančia įvertinti investicijų projekto finansinę, ekonominę ir socialinę naudą.

15. Ministerijos įstaigoms teikiant Prašymus pagal Aprašo 6 punkto nuostatas, teikiama finansavimo poreikį pagrindžianti informacija (pastatų ar statinių blogą arba avarinę būklę patvirtinantys dokumentai, parengti teisės aktų nustatyta tvarka, sąmatos, rangovų, tiekėjų pasiūlymai, jų apklausų kopijos ir (ar) kt.);

16. Kai teikiami Prašymai pagal Aprašo 8.3 papunktį, kartu su Prašymu pateikiama:

16.1. argumentuotas Prašymo pagrindimas, kuriame nurodoma:

16.1.1. kokią dalį prašomų išlaidų Ministerijos įstaiga galėtų padengti iš savo pajamų;

16.1.2. jeigu Ministerijos įstaiga negali padengti išlaidų iš savo pajamų tokių aplinkybių pagrindimą;

16.1.3. jeigu Ministerijos įstaiga negali padengti išlaidų iš savo pajamų, lėšų poreikį pagrindžiančius duomenis;

16.1.4.  duomenys apie Ministerijos įstaigos prisidėjimą nuosavomis lėšomis.

16.2. viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros sprendimas dėl prašomų lėšų pripažinimo netinkamomis finansuoti išlaidomis.

17. Prašymai teikiami Ministerijos interneto svetainėje paskelbtais ir (arba) raštu nurodytais terminais, kurie nustatomi atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytus terminus.

17.1. Įstaigos, įgyvendinančios tęstinius investicijų projektus, kuriems prašoma didinti investicijų projekto vertę ir kuriuose numatoma pasiekti daugiau kiekybinių ir (ar) kokybinių rezultatų ir (ar) įgyvendinti daugiau veiklų, jeigu dėl didesnės apimties investicijų projektas duotų daugiau socialinės ir (ar) ekonominės naudos, Prašymus Ministerijai teikia Aprašo 12, 13 ar 14 papunkte nustatyta tvarka pateikdami patikslintą Investicijų projektą. Jeigu investicijų projekto vertė padidėjo (pabrango) dėl objektyvių nenumatytų aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti investicijų projekto įgyvendinimo metu ir kurių nebuvo įmanoma numatyti investicijų projekto rengimo, vertinimo, jo atrankos ir sprendimo dėl investicijų projekto finansavimo priėmimo metu investicijų projekto tikslinti nereikia.

17.2. Įstaigos, įgyvendinančios Komisijos atrinktus tęstinius investicijų projektus, kuriems neprašoma didinti investicijų projekto vertės, kiekvienais sekančiais metais Ministerijai teikia informaciją apie tais metais planuojamus atlikti darbus, ir Projektų rengimo aprašo 1 priedą (Investicijų projekto charakteristiką).

18. Pateikti Prašymai, praleidus Aprašo 17 punkte nustatytus terminus, išskyrus Aprašo 4.1 ir 4.3 papunktyje numatytus atvejus, nenagrinėjami.

19. Komisija taip pat nesvarsto Prašymų nepatikslinus Prašymo per Ministerijos nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 20 darbo dienų.

20. Ministerijos Investicijų valdymo skyrius esant poreikiui pasitelkia Kultūros infrastruktūros centrą, kultūros ministro arba jo įgalioto asmens pavedimu, ir (arba) kitus Ministerijos struktūrinių padalinių atitinkamų veiklos sričių specialistus.

21. Įstaigų prašymai, gauti Ministerijoje, susisteminami ir teikiami svarstyti Komisijai, kuriai taip pat pateikiama informacija, reikalinga sprendimams priimti:

21.1 informacija apie gautus Prašymus pagal Aprašo 4.2 ir 4.3 papunkčius;

21.2 informacija apie tęstinius investicijų projektus ir siūlymai skirti finansavimą ateinantiems 3 metams;

21.3. pagrįsti siūlymai neskirti finansavimo tęstiniams investicijų projektams;

21.4. informacija apie Prašymus, pateiktus praleidus Aprašo 17 punkte nustatytus terminus.

22. Komisija svarsto ir vertina Prašymus vadovaudamasi Komisijos darbo reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. ĮV-621 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Komisijos darbo reglamentas), nustatyta tvarka.

23. Skiriant lėšas investicijų projektams vertinamas jų parengtumas (rangos, prekių, paslaugų pirkimo sutartys, projektinė dokumentacija ir kt.).

24. Finansuojamų investicijų projektų sąrašas sudaromas 3 metams pagal investicijų projektams suteiktus balus. .

25. Komisija taip pat svarsto einamųjų metų lėšų perskirstymo, investicijų projektų tikslinimo, stabdymo ar išbraukimo iš finansuojamų investicijų projektų sąrašo klausimus, Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka.

26. Sprendimus dėl lėšų paskirstymo, investicijų projektų tikslinimo, finansavimo stabdymo ar jų išbraukimo iš finansuojamų investicijų projektų sąrašo atsižvelgdamas į Komisijos išvadas ir siūlymus, tvirtina kultūros ministras arba jo įgaliotas asmuo.

27. Sprendimus skirti papildomą finansavimą pagal Aprašo 8.3 papunktį pateiktus Prašymus Komisija priima atsižvelgdama į Ministerijos įstaigų einamaisiais metais gautų pajamų įmokų lėšų dydį. Esant poreikiui, Komisija gali teikti siūlymus kultūros ministrui dėl lėšų tarp programų ir (arba) priemonių perskirstymo, o jam pritarus, sprendimas skirti Ministerijos įstaigai papildomą finansavimą įgyvendinamas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklėse nustatyta tvarka.

28. Susisteminta informacija apie Komisijos finansuojamus investicijų projektus, nurodant suteiktus balus ir investicijų projektų aprašymus, per 10 darbo dienų po įvykusio Komisijos posėdžio skelbiama Ministerijos interneto svetainėje, išskyrus projektus, kuriems finansavimas skiriamas pagal Aprašo 8.3 papunktį.

29. Kultūros srities naujų informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektai turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu.

 

III SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS INVESTICIJŲ SRITIES PROJEKTAMS

 

30. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, Ministerija:

30.1. tvirtina išlaidų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti paskirstymą;

30.2. kartu su Valstybės investicijų programos sąmatomis teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu tvirtinamo valstybės kapitalo investicijoms numatytų lėšų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas).

31. Valstybės biudžeto lėšos (dotacijos) savivaldybių investicijų projektams įgyvendinti ir išlaidoms ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti skiriamos pasirašant lėšų pervedimo sutartis (Aprašo 1 priedas).

32. Ministerijos įstaigoms, įgyvendinančioms investicijų projektus, taip pat gaunančioms valstybės biudžeto lėšas ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, finansavimas skiriamas pagal atitinkamai Ministerijos tiesioginio pavaldumo įstaigai tam tikslui metinėje sąmatoje numatytus valstybės biudžeto asignavimus.

33. Kultūros ministro valdymo srities įstaigoms, įgyvendinančioms investicijų projektus, taip pat gaunančioms valstybės biudžeto lėšas ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, finansavimas skiriamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

DOKUMENTŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMS GAUTI PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR ĮSIPAREIGOJIMAI

 

34. Lėšų pervedimo sutartis savivaldybės pasirašo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo lėšų pervedimo sutarčių projektų pateikimo dienos ir grąžina jas Ministerijai. Ministerija gali nepasirašyti lėšų pervedimo sutarčių tol, kol nepateikiama informacija apie ankstesniais metais finansuotam investicijų projektui panaudotas savivaldybės biudžeto lėšas.

35. Savivaldybė, pasirašydama lėšų pervedimo sutartį, įsipareigoja vykdyti šias funkcijas:

35.1. vykdyti investicijų projekto užsakovo ir valstybės biudžeto lėšų valdytojo funkcijas; savivaldybė, įgyvendinanti investicijų projektą, kuriam skirtas kompleksinis finansavimas (finansuojama iš daugiau kaip vieno šaltinio), teisės aktų nustatyta tvarka gali priimti sprendimą pavesti kitai biudžetinei įstaigai, kurios steigėja yra savivaldybė (toliau – kita biudžetinė įstaiga), vykdyti investicijų projekto užsakovo funkciją;

35.2. organizuoti statinio statybos techninę priežiūrą arba vykdyti jos kontrolę, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka priimtas savivaldybės sprendimas investicijų projekto įgyvendiną pavesti kitai biudžetinei įstaigai;

35.3. vykdyti investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą, paskirti už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą atsakingą savivaldybės darbuotoją (-us), kuris (-ie) vertina dokumentų atitiktį teisės aktų reikalavimams ir investicijų projektui;

35.4. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti projektavimo darbus arba teisės aktų nustatyta tvarka priimti savivaldybės sprendimą dėl pavedimo organizuoti projektavimo darbus, vykdyti projektavimo darbų organizavimo kontrolę ir priežiūrą, jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga ;

35.5. teisės aktų nustatyta tvarka parinkti rangovą (-us), prekių teikėją (-us), paslaugų tiekėją (-us) arba teisės aktų nustatyta tvarka priimti savivaldybės sprendimą dėl pavedimo vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka parinkti rangovą (-us), prekių teikėją (-us), paslaugų tiekėją (-us), vykdyti kontrolę ir priežiūrą, jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga;

35.6. priimti faktiškai atliktus darbus ir (ar) įsigytas prekes, ir (ar) suteiktas paslaugas, teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti statybos užbaigimą arba vadovaujantis teisės aktų reikalavimais priimti savivaldybės sprendimą dėl pavedimo priimti faktiškai atliktus darbus ir (ar) įsigytas prekes, ir (ar) suteiktas paslaugas, teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti statybos užbaigimą, vykdyti kontrolę ir priežiūrą, jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga, ir apie tai informuoti Ministeriją;

35.7. derinti su Ministerija ir gauti jos sutikimą dėl investicijų projekto pavadinimo keitimo;

35.8. derinti su Ministerija ir gauti jos sutikimą dėl valstybės biudžeto lėšų dalies didinimo;

35.9. užtikrinti, kad ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 1 d. būtų įvykdyti lėšų pervedimo sutartyje nurodyto investicijų projekto įgyvendinimui reikalingų darbų ir (ar) prekių ir (ar) paslaugų viešieji pirkimai ir pasirašytos sutartys;

35.10. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas, oficialiu raštu informuoti Ministeriją apie:

35.10.1. paaiškėjusias aplinkybes dėl rangovo galimo bankroto ir (ar) atsiradus kitoms svarbioms aplinkybėms dėl galimų rangovo finansinių sunkumų, vykdant prisiimtus įsipareigojimus dėl investicijų projekto įgyvendinimo;

35.10.2. statybos rūšies pasikeitimą;

35.11. valstybės biudžeto lėšas naudoti tik lėšų pervedimo sutartyje nurodytam (-iems) investicijų projektui (-ams), jeigu vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka priimtas savivaldybės sprendimas investicijų projekto įgyvendiną pavesti kitai biudžetinei įstaigai – vykdyti valstybės biudžeto lėšų panaudojimo kontrolę ir priežiūrą;

35.12. besąlygiškai grąžinti nepagrįstai gautą fiksuotąją sumą ar jos dalį, jei ji būtų gauta dėl klaidos, pateiktos neteisingos informacijos, atsiradusio privalomų reikalavimų ar sąlygų neatitikimo, ar kitų priežasčių pagal Ministerijos rašytinį pareikalavimą per Ministerijos nurodytą terminą;

35.12. turėti atskirą banko sąskaitą lėšoms pervesti;

35.13. užtikrinti teisės aktų reikalavimų laikymasi tvarkant investicijų projekto išlaidų buhalterinę apskaitą (buhalterinės apskaitos informacija turi atitikti teisės aktų reikalavimus, būti objektyvi, teisinga, pateikiama laiku, išsami), Įstaigos apskaitoje registruoti finansuojamo investicijų projekto nebaigtos statybos išlaidas pagal kiekvieną investicijų projektą, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka priimtas savivaldybės sprendimas pavesti investicijų projektą įgyvendinti kitai biudžetinei įstaigai – vykdyti investicijų projekto išlaidų buhalterinės apskaitos kontrolę ir priežiūrą;

35.14. užtikrinti, kad būtų įgyvendintas (-i) savivaldybės tarybos sprendimas (-ai) dėl lėšų skyrimo savivaldybės vykdomam (-iems) investicijų projektui (-ams) iš savivaldybės biudžeto, jei toks (-ie) sprendimas (-ams) buvo priimtas (-i) ir prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus, jeigu įgyvendinant investicijų projektą viršijama bendra investicijų projekto vertė;

35.15. Ministerijai pareikalavus, pateikti su lėšų pervedimo sutarties vykdymu susijusią papildomą dokumentaciją.

36. Lėšos savivaldybei pervedamos už faktiškai atliktus darbus ir (ar) įsigytas prekes ir (ar) paslaugas, nurodytus Ministerijai savivaldybių teikiamose paraiškose gauti lėšų iš tikslinės dotacijos, patvirtintos savivaldybių biudžetams, skirtų savivaldybės investicijų projektui (-ams) įgyvendinti arba savivaldybės kultūros įstaigos infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, pervedimo sutartis (toliau – Paraiška) (Aprašo 2 priedas).

37. Savivaldybės, norėdamos gauti jų investicijų projektams įgyvendinti numatytas valstybės biudžeto lėšas, Ministerijai iki einamųjų metų gruodžio 1 d. teikia Paraiškas kartu su dokumentų, patvirtinančių faktiškai atliktus darbus, įsigytus turtą (ir) ar paslaugas, kopijomis.

38. Paraiškas Ministerijai savivaldybė teikia ne dažniau kaip kartą per ketvirtį, kai Paraiškos suma viršija 500 tūkst. eurų Paraiškos gali būti teikiamos dažniau..

39. Ministerijai pateikiami šie lėšų poreikį patvirtinantys dokumentai:

39.1. pagrindžiantys darbų atlikimą ir (ar) prekių įsigijimą, ir (ar) paslaugų suteikimą, techninio prižiūrėtojo ir už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo savivaldybės darbuotojo patvirtintos rangovų (tiekėjų) darbų perdavimo aktų kopijos, jeigu vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka priimtas savivaldybės sprendimas investicijų projekto užsakovo funkcijas pavesti kitai biudžetinei įstaigai pateikiamos už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą paskirto savivaldybės darbuotojo patvirtintos rangovų (tiekėjų) darbų perdavimo aktų kopijos;

39.2. už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo savivaldybės darbuotojo patvirtintos rangovų (tiekėjų) sąskaitų faktūrų kopijos, jeigu vadovaujantis teisės aktų reikalavimais priimtas savivaldybės sprendimas investicijų projekto užsakovo funkcijas pavesti kitai biudžetinei įstaigai pateikiamos už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą paskirto savivaldybės darbuotojo patvirtintos rangovų (tiekėjų) sąskaitų faktūrų kopijos;

39.3. rangos ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų pakeitimų (jei tokių buvo) kopijos, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka priimtas savivaldybės sprendimas pavesti investicijų projektą įgyvendinti kitai biudžetinei įstaigai pateikiamos už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą paskirto savivaldybės darbuotojo patvirtintos rangos ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų pakeitimų (jei tokių buvo) kopijos (šie dokumentai Ministerijai turi būti patekti kartu su Paraiška);

39.4. techninio projekto elektroninė versija (PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga, elektroninių duomenų laikmenoje CD, USB laikmenose).

40. Tinkamomis išlaidomis negali būti pripažįstamos ir apmokamos:

40.1. išankstinio apmokėjimo sąskaitos;

40.2. Ministerijos įstaigų rangos darbų (įskaitant medžiagas ir prekes) pagerinimo išlaidos, kurios iš anksto nesuderintos su Ministerija ir nėra atsiradusios dėl objektyvių priežasčių;

40.3. kitos išlaidos, iš anksto nesuderintos su Ministerija, atsiradusios dėl pasikeitusio investicijų projekto, pasikeitusių investicijų projekto techninių sprendinių arba kitų aplinkybių, apie kurias Ministerija nebuvo informuota;

40.4. investicijų projekto administravimo, įskaitant dokumentų, reikalingų investicijų projekto finansavimui gauti, rengimo, išlaidos;

40.5. kitos biudžetinės įstaigos išlaidos, kurios nebuvo suderintos su savivaldybe ir (ar) nepatvirtintos už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą atsakingo savivaldybės darbuotojo.

41. Ministerija turi teisę apmokėti ir (ar) kompensuoti ne vėliau nei praėjusiais metais savivaldybių ar kitų biudžetinių įstaigų patirtas investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas, jeigu investicijų projektas finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis, taip pat viso investicijų projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas, jeigu investicijų projektas finansuojamas kartu su Ministerijos administruojamomis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, neviršijant einamaisiais metais lėšų pervedimo sutartyje su savivaldybe nustatytos valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumos.

42. Paraiška Ministerijos Investicijų valdymo skyriaus darbuotojų patikrinama per 20 darbo dienų nuo jos gavimo dienos.

43. Ministerija turi teisę inicijuoti lėšų mokėjimo sustabdymą, sumažinimą arba lėšų pervedimo sutarties nutraukimą ir (arba) priimti sprendimą dėl išmokėtų lėšų arba jų dalies grąžinimo raštu informuodama savivaldybę, jeigu:

43.1 Paraiška netinkamai įforminta ir (ar) pateikta su skaičiavimo klaidomis ir (ar) joje pateikiama klaidinanti informacija, Paraiškoje nuslėpta informacija, turinti reikšmės sprendimui skirti lėšas priimti arba tinkamai lėšų pervedimo sutarties vykdymo kontrolei vykdyti;

 

43.2. prašoma lėšų suma viršija Prašyme nurodytam investicijų projektui einamaisiais metais numatytą išlaidų sumą.

43.3. nebuvo pateiktos investicijų projekto įgyvendinimo ataskaitos teisės aktų nustatyta tvarka;

43.4. negalima pasiekti investicijų projekto uždavinių, tikslų ir (ar) laukiamų rezultatų.

44. Ministerijos Investicijų valdymo skyrius registruoja Paraiškas ir teikia jas Ministerijos asmeniui, atsakingam už finansų kontrolę, kuris koordinuoja reikalingos informacijos pateikimą Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui.

45. Ministerijos įstaigos turi tas pačias prievoles, kurios numatytos Aprašo 35.1–35.13, 39.3–39.4 papunkčiuose, taip pat joms taikomi išlaidų tinkamumo reikalavimai, nustatyti Aprašo 40.2-40.4 papunkčiuose.

 

V SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PERVEDIMAS, APSKAITA IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

46. Įstaigos Ministerijos Investicijų valdymo skyriui teikia informaciją:

46.1. apie investicijų projektų įgyvendinimą Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. 1K-037 „Dėl Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka (taikoma į Valstybės investicijų programą įrašomų ir neįrašomų investicijų projektams);

46.2. kas ketvirtį iki sekančio ketvirčio 7 d. – apie investicijų projektui skirtų lėšų panaudojimą, pagal Aprašo 5 priede nustatytą formą (taikoma tik Ministerijos įstaigų į Valstybės investicijų programą įrašomų ir neįrašomų investicijų projektams);

46.3. Kultūros infrastruktūros centras kas ketvirtį iki sekančio ketvirčio 10 d. – raštu teikia informaciją apie investicijų projektus, kuriuos jam pavesta vykdyti, ar dėl kurių pavesta teikti konsultacinę pagalbą ir (ar) paslaugas.

46.4. pasibaigus ataskaitiniams metams iki sekančių metų vasario 1 d. – apie investicijų projekto vertinimo kriterijų vykdymą – 5 metus po investicijų projekto įgyvendinimo (taikoma į Valstybės investicijų programą įrašomiems, investicijų projektams).

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Įstaigos ir kitos biudžetinės įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka atsako už investicijų projektų įgyvendinimą, viešųjų pirkimų organizavimą ir jų atitiktį Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimams, taip pat investicijų projektams skirtų lėšų skaidrų, ekonomišką ir efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, investicijų projekto vertės didėjimo ar mažėjimo kontrolę ir sutartyse su rangovais (prekių tiekėjais ir (ar) paslaugų teikėjais) numatytų kainų kitimą.

48. Ministerija bet kuriame investicijų projekto įgyvendinimo etape turi teisę:

48.1. pareikalauti iš Įstaigų pateikti papildomą informaciją apie investicijų projekte numatytų darbų eigą ir skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą;

48.2. kilus abejonėms dėl viešųjų pirkimų procedūrų ar rangos sutarčių vykdymo teisėtumo, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą ir kitas institucijas;

48.3. vadovaujantis teisės aktais, savivaldybei suplanuotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jei savivaldybės:

48.3.1. nepasirašo lėšų pervedimo sutarčių per Aprašo 34 punkte nustatytą terminą;

48.3.2. ankstesniais metais neužtikrino ir neįvykdė Aprašo 35.4 papunkčio ir (ar) 46 punkto reikalavimų;

48.4. nutraukti lėšų pervedimo sutartis ir nepanaudotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jeigu:

48.4.1. per Aprašo 35.9 papunktyje nustatytus terminus savivaldybė nepasirašo rangos ir (ar) prekių tiekimo ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių;

48.4.2. per Aprašo 35.9 papunktyje nustatytus terminus kita biudžetinė įstaiga nepasirašo rangos ir (ar) prekių tiekimo ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų nepatvirtina už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą atsakingas savivaldybės darbuotojas;

48.4.3. iki Aprašo 37 punkte nustatyto termino nepateikiamos Paraiškos;

48.4.4. Ministerija nustatė, kad rangos ir (ar) prekių, ir (ar) paslaugų pirkimo sutartys iki Aprašo 37 punkte nustatyto termino nebus įgyvendintos visa apimtimi ar iš dalies einamiesiems metams skirtai valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumai;

48.4.5. Ministerija nustatė ar gavo informaciją, kad savivaldybė ar kita biudžetinė įstaiga pažeidė teisės aktus;

48.4.6. savivaldybė raštu informavo Ministeriją ir nurodė aplinkybes, dėl kurių neįmanoma įvykdyti lėšų pervedimo sutarties įsipareigojimų.

49. Įstaigos, įgyvendinančios kelis investicijų projektus, nepriklausomai nuo Ministerijos skiriamų asignavimų šaltinio, turi teisę inicijuoti lėšų perskirstymą tarp jų, neviršijant bendros Įstaigų įgyvendinamiems investicijų projektams skirto finansavimo lėšų sumos, pateikus motyvuotą prašymą, jeigu tai numato teisės aktai.

50. Aprašo 49 punkte nurodytas prašymas laikomas motyvuotu, jei:

50.1. prašoma perskirstyti lėšas investicijų projektui, kuriam jau skirtos Ministerijos valstybės biudžeto arba ES struktūrinių fondų lėšos;

50.2. pagrindžiama tokio perskirstymo finansinė, ekonominė nauda ir pridėtinė vertė visuomenei ar bendruomenei;

50.3. pateikiamos garantijos dėl vieno ar visų Aprašo 50.3.1–50.3.3 papunkčiuose įvardintų finansavimo šaltinių, kad perskirsčius valstybės biudžeto lėšas investicijų projektas bus visiškai užbaigtas:

50.3.1. savivaldybės Tarybos sprendimas dėl savivaldybės finansinio prisidėjimo;

50.3.2. regiono plėtros Tarybos sprendimas dėl Europos Sąjungos investicijų lėšų skyrimo;

50.3.3. kiti sprendimai finansuoti investicijų projektą iš kitų finansavimo šaltinių.

51. Pritarus lėšų perskirstymui tarp finansuotų ir numatomų įgyvendinti savivaldybės ar kitos biudžetinės įstaigos, investicijų projektų, ankstesniais metais finansuotiems savivaldybės ar kitos biudžetinės įstaigos investicijų projektams Ministerijos lėšos neplanuojamos ir tokie investicijų projektai užbaigiami pačių savivaldybių biudžetų lėšomis ar iš kitų finansavimo šaltinių.

52. Numatytiems įgyvendinti savivaldybių investicijų projektams pagal Aprašo 49 punkto nuostatas finansavimas skiriamas neviršijant anksčiau finansuotam projektui suplanuotų lėšų.

53. Ministerijos įstaigos raštu gali kreiptis į Ministeriją dėl Kultūros infrastruktūros centro konsultacinės ir (ar) ekspertinės pagalbos ir (ar) paslaugų, kurių reikia siekiant įgyvendinti investicijų projektus, skyrimo ir (arba) investicijų projektų vykdymo perdavimo Kultūros infrastruktūros centrui. Kultūros infrastruktūros centrui atitinkamas pavedimas teikiamas kultūros ministro arba jo įgalioto asmens pasirašytu raštu.

54. Lėšų išmokėjimas pagal pateiktas paraiškas tvirtinamas Dokumentų valdymo ir vizavimo Kultūros ministerijoje tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

______________

 

part_5e71f4c8a8bd49c2a5549a4d4ec40ac8_end


 

Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į

planuojamų metų valstybės investicijų  programą ir

lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam

turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti

planavimo,

skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTUI (-AMS) ĮGYVENDINTI ARBA SAVIVALDYBĖS KULTŪROS ĮSTAIGOS INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAI, TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI, PERVEDIMO SUTARTIS

 

20 m. ______________ d. Nr. _______

(Vilnius)

 

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija), atstovaujama Ministerijos kanclerio _________________________________, veikiančio pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro 20... m..................................... d. įsakymą Nr. ĮV-.......... (nurodyti įsakymo pavadinimą),

ir ____________________________________________________________(toliau – Savivaldybė),

(savivaldybės administracijos pavadinimas)

atstovaujama_____________________________________ , veikiančio pagal (nurodyti dokumentą,

                                      (pareigos, vardas, pavardė)

kurio pagrindu suteikiami galiojimai), toliau kartu Sutartyje vadinami „Šalimis“ arba kiekviena atskirai „Šalimi“, vadovaujantis                                          priedo punktu, sudarė šią Lietuvos

(teisės akto pavadinimas)

Respublikos Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skirtų kultūros įstaigų infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, pervedimo sutartį (toliau – Sutartis).

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS IR DALYKAS

 

1. Sutarties objektas ir dalykas:

1.1. Ministerija įsipareigoja teisės aktų ir šios Sutarties nustatytomis sąlygomis ir tvarka užtikrinti specialios tikslinės dotacijos (investicijų projekto pavadinimas) (kodas.......), skirtos kultūros įstaigų infrastruktūros plėtrai ir kitiems prioritetiniams darbams atlikti, skyrimą 20....... m. investicijų projektui (toliau – investicijų projektas), o Savivaldybė įsipareigoja vykdyti šios specialiosios tikslinės dotacijos valdytojo funkcijas, atsiskaityti su rangovais, prekių tiekėjais ir paslaugų teikėjais skirtos specialiosios tikslinės dotacijos lėšomis arba vykdyti atsiskaitymo su rangovais, prekių tiekėjais ir paslaugų teikėjais skirtos specialiosios tikslinės dotacijos lėšomis kontrolę ir priežiūrą (jeigu įgyvendinant investicijų projektą, kuriam skirtas kompleksinis finansavimas (finansuojama iš daugiau kaip vieno šaltinio), teisės aktų nustatyta tvarka priimtas savivaldybės sprendimas pavesti kitai biudžetinei įstaigai, kurios steigėja yra savivaldybė, įgyvendinti investicijų projektą (toliau – kita biudžetinė įstaiga)) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po lėšų pervedimo Savivaldybei.

1.2. Sutarties suma, skiriama investicijų projektui įgyvendinti 20.... m. __________ (suma žodžiais) Eur.

1.3 Bendra investicijų projekto, kuriam skiriama specialioji tikslinė dotacija jo įgyvendinimo laikotarpiu, vertė yra................. (suma žodžiais) Eur, iš kurių Ministerijos finansuojama dalis –................. (suma žodžiais) Eur, Savivaldybės dalis –................. (suma žodžiais) Eur. Iki 20 .... m. panaudota valstybės biudžeto lėšų dalis  ....tūkst. Eur.

 

 

II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Savivaldybė įsipareigoja:

2.1. vykdyti investicijų projekto užsakovo ir valstybės biudžeto lėšų valdytojo funkcijas. Savivaldybė, įgyvendinanti investicijų projektą, kuriam skirtas kompleksinis finansavimas (finansuojama iš daugiau kaip vieno šaltinio), teisės aktų nustatyta tvarka gali priimti sprendimą pavesti kitai biudžetinei įstaigai, kurios steigėja yra savivaldybė (toliau – kita biudžetinė įstaiga), vykdyti investicijų projekto užsakovo funkciją:

2.1.1. organizuoti statinio statybos techninę priežiūrą arba vykdyti statinio statybos techninės priežiūros kontrolę (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga);

2.1.2. paskirti už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą atsakingą savivaldybės darbuotoją (-us), kuris (-ie) vertina dokumentų atitiktį teisės aktams ir  investicijų projektui);

2.1.3. vadovaujantis teisės aktų reikalavimais organizuoti projektavimo darbus arba teisės aktų nustatyta tvarka priimti savivaldybės sprendimą dėl pavedimo organizuoti projektavimo darbus, vykdyti projektavimo darbų organizavimo kontrolę ir priežiūrą (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga).

2.2. vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka parinkti rangovą (-us), prekių teikėją (-us), paslaugų tiekėją (-us) arba teisės aktų nustatyta tvarka priimti savivaldybės sprendimą dėl pavedimo vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka parinkti rangovą (-us), prekių teikėją (-us), paslaugų tiekėją (-us), vykdyti kontrolę ir priežiūrą (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga);

2.3. priimti faktiškai atliktus darbus ir (ar) pristatytas prekes ir (ar) suteiktas paslaugas ir teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti objektų statybos užbaigimą arba vadovaujantis teisės aktų reikalavimais priimti savivaldybės sprendimą dėl pavedimo priimti faktiškai atliktus darbus ir (ar) įsigytas prekes, ir (ar) suteiktas paslaugas, teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti statybos užbaigimą, vykdyti kontrolę ir priežiūrą (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga)  ir apie statybos užbaigimą informuoti Ministeriją;

2.4. derinti su Ministerija ir gauti jos sutikimą dėl investicijų projekto pavadinimo keitimo;

2.5. derinti su Ministerija ir gauti jos sutikimą dėl valstybės biudžeto lėšų dalies didinimo;

2.6. užtikrinti, kad ne vėliau kaip iki rugsėjo 1 d. būtų įvykdyti Sutarties objekto įgyvendinimui reikalingų paslaugų ir (ar) prekių ir (ar) darbų viešieji pirkimai;

2.7. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas, oficialiu raštu informuoti Ministeriją apie:

2.7.1 paaiškėjusias aplinkybėms dėl rangovo galimo bankroto ir (ar) atsiradus kitoms svarbioms aplinkybėms dėl galimų rangovo finansinių sunkumų, vykdant prisiimtus įsipareigojimus;

2.7.2. statybos rūšies pasikeitimą;

2.8. valstybės biudžeto lėšas naudoti tik Sutartyje nurodytam (-iems) investicijų projektui (-ams) arba vykdyti valstybės biudžeto lėšų panaudojimo kontrolę ir priežiūrą (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga);

2.9. besąlygiškai grąžinti nepagrįstai gautą fiksuotąją sumą ar jos dalį, jei ji būtų gauta dėl klaidos, pateiktos neteisingos informacijos, atsiradusio privalomų reikalavimų ar sąlygų neatitikimo, ar kitų priežasčių pagal Ministerijos rašytinį pareikalavimą per Ministerijos nurodytą terminą;

2.10. turėti atskirą banko sąskaitą lėšoms pervesti;

2.11. užtikrinti, kad perkant rangos darbus, prekes, paslaugas būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytos tvarkos;

2.12. užtikrinti teisės aktų reikalavimų laikymasi tvarkant investicijų projekto išlaidų buhalterinę apskaitą (buhalterinės apskaitos informacija turi atitikti teisės aktų reikalavimus, būti objektyvi, teisinga, pateikiama laiku, išsami), apskaitoje registruoti finansuojamo investicijų projekto nebaigtos statybos išlaidas pagal kiekvieną investicijų projektą arba vykdyti investicijų projekto išlaidų buhalterinės apskaitos kontrolę ir priežiūrą (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga);

2.13. užtikrinti, kad būtų įgyvendintas (-i) Savivaldybės tarybos sprendimas (-ai) dėl lėšų skyrimo Savivaldybės vykdomam investicijų projektui iš savivaldybės biudžeto, jei toks sprendimas (-ai) buvo priimtas (-i);

2.14. Ministerijai paprašius pateikti su Sutarties vykdymu susijusią papildomą dokumentaciją;

2.15. teikti paraiškas dėl lėšų gavimo pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skirtų savivaldybės investicijų projektui (-ams) įgyvendinti arba savivaldybės kultūros įstaigos infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, pervedimo sutartį (Aprašo 2 priedas) (toliau – Paraiška) už faktiškai atliktus darbus Ministerijos Investicijų valdymo skyriui raštu iki einamųjų metų gruodžio 1 d. kartu su dokumentų, patvirtinančių faktiškai atliktus darbus, įsigytus turtą (ir) ar paslaugas, kopijomis, sunumeruotomis eilės tvarka;

2.16. Ministerijai pateikti šiuos lėšų poreikį patvirtinančius dokumentus:

2.16.1. dokumentus, pagrindžiančius darbų atlikimą ir (ar) prekių įsigijimą, ir (ar) paslaugų suteikimą, techninio prižiūrėtojo ir už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo Savivaldybės darbuotojo (jeigu tai ne tas pats asmuo) arba už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą paskirto atsakingo Savivaldybės darbuotojo (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga) patvirtintus rangovų darbų ir (ar) prekių tiekėjų, ir (ar) paslaugų teikėjų priėmimo–perdavimo aktus ir pažymų apie atliktus darbus, kai atliekami statybos darbai, kopijas;

2.16.2. už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo Savivaldybės darbuotojo (jeigu tai ne tas pats asmuo) rangos sutarčių ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų pakeitimų (jei tokių buvo) kopijas patvirtintas rangovų ir (ar) prekių tiekėjų, ir (ar) paslaugų teikėjų sąskaitų faktūrų kopijas;

2.16.3. rangos sutarčių ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų pakeitimų (jei tokių buvo) kopijas patvirtintas už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą paskirto atsakingo Savivaldybės darbuotojo patvirtintas rangos sutarčių ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų pakeitimų (jei tokių buvo) kopijas);

2.16.4. techninio projekto elektroninę versiją (PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga, elektroninių duomenų laikmenoje);

2.17. prie Paraiškų neteikti išankstinio apmokėjimo sąskaitų, dokumentų, patvirtinančių kitas, iš anksto su Ministerija nesuderintas išlaidas, atsiradusias dėl iš esmės pasikeitusio projekto, investicijų projekto administravimo, įskaitant dokumentų, reikalingų investicijų projekto finansavimui gauti, rengimo, išlaidas ir kitos biudžetinės įstaigos išlaidos, kurios nebuvo suderintos su savivaldybe ir (ar) nepatvirtintos už investicijų projekto įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą atsakingo savivaldybės darbuotojo (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga);

2.18. per 5 (penkias) darbo dienas nuo valstybės biudžeto lėšų išlaidoms gavimo dienos atsiskaityti su rangovais ir (ar) prekių tiekėjais, ir (ar) paslaugų teikėjais arba vykdyti atsiskaitymo su rangovais ir (ar) prekių tiekėjais, ir (ar) paslaugų teikėjais kontrolę ir priežiūrą (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga);

2.19. Ministerijos Investicijų valdymo skyriui teikti ataskaitas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. 1K-037 „Dėl Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka;

2.20. užtikrinti Savivaldybės finansavimą investicijų projektui Sutarties 1.3 papunktyje nurodyta lėšų dalimi;

2.21. prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus, jeigu įgyvendinant investicijų projektą viršijama Sutarties 1.3. papunktyje nurodyta bendra investicijų projekto vertė.

3. Ministerija įsipareigoja:

3.1. Savivaldybei pateikus nustatytos formos paraišką valstybės iždo procedūrų nustatytais terminais perduoti Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – NBFC) apmokėjimui. NBFC 1.2 papunktyje numatytas lėšas (priemonės kodas _________________, finansavimo šaltinio kodas – ____________, funkcinės klasifikacijos kodas _____________, ekonominės klasifikacijos straipsnio kodas – _______________) perveda į ______________________________________________________________

(savivaldybės pavadinimas ir kodas)

nurodytą valstybės biudžeto lėšoms skirtą sąskaitą:

3.1.1. bankas _________________, banko kodas__________________;

3.1.2. sąskaita LT___________________________________________;

3.1.3. Savivaldybės subjekto kodas tarpusavio operacijų derinimui _______________;

3.2. kontroliuoti, ar Sutarties 1.1 papunktyje nurodytam investicijų projektui skirtos lėšos naudojamos pagal paskirtį ir, nenustačius pažeidimų, pateikti NBFC apmokėti už atliktus darbus;

3.3. per 20 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos patikrinti, ar pateikta dokumentacija atitinka reikalavimus Dotacijoms gauti.

4. Ministerija turi teisę:

4.1. kontroliuoti, ar Savivaldybė šios Sutarties 1 punkte nurodytam projektui (-ams) skirtas lėšas naudoja pagal paskirtį arba tinkamai atlieka skirtų lėšų panaudojimo pagal paskirtį kontrolę ir priežiūrą (jeigu investicijų projektą įgyvendina kita biudžetinė įstaiga), organizuodama patikras objektuose;

4.2. pareikalauti bet kuriame investicijų projekto įgyvendinimo etape iš Savivaldybės papildomos informacijos apie darbų eigą ir skirtų valstybės biudžeto lėšų išlaidoms panaudojimą bei su Sutarties vykdymu susijusią papildomą dokumentaciją;

4.3. kilus abejonėms dėl viešųjų pirkimų procedūrų ir (ar) rangos ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių vykdymo teisėtumo, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą ir (ar) kitas institucijas;

4.4. lankytis statomame, rekonstruojamame, remontuojamame objekte, pasirinktinai patikrinti atliktus darbus, jų kiekius, vykdymo dokumentus, surašyti patikrinimo aktus;

4.5. grąžinti Savivaldybei papildyti ir (ar) pataisyti pateiktą dokumentaciją, jei ji neatitinka šios Sutarties reikalavimų;

4.6. nustačius ar gavus informaciją apie teisės aktų pažeidimus neapmokėti už rangos darbus ir (ar) įsigytas prekes, ir (ar) paslaugas patirtų išlaidų;

4.7. neapmokėti pateiktų Paraiškų, jeigu:

4.7.1. Paraiškos netinkamai įformintos ir (ar) pateiktos su klaidomis;

4.7.2. prašoma lėšų suma viršija finansuojamam investicijų projektui einamaisiais metais numatytų išlaidų sumą.

4.8. apmokėti ir (ar) kompensuoti ne vėliau nei praėjusiais metais savivaldybių patirtas investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas, jeigu investicijų projektas finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis, taip pat viso investicijų projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas, jeigu investicijų projektas finansuojamas kartu su Ministerijos administruojamomis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, neviršijant einamaisiais metais lėšų pervedimo sutartyje su savivaldybe nustatytos valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumos.

4.9. Savivaldybei suplanuotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jei Savivaldybė:

4.9.1. nepasirašo Sutarčių per Aprašo 32 punkte nustatytą terminą;

4.9.2. ankstesniais metais neužtikrino ir neįvykdė Sutarties 2.1 papunkčio reikalavimų;

4.10. nutraukti Sutartį ir nepanaudotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jeigu:

4.10.1. per Sutarties 2.6 punkte nustatytus terminus Savivaldybė nepasirašo prekių ir (ar), paslaugų ir (ar) darbų sutarčių;

4.10.2. iki Sutarties 2.15 punkte nustatyto termino nepateikė Paraiškos;

4.10.3. nustatė rizikas, kad paslaugų, ir (ar) prekių ir (ar) darbų sutartys iki Sutarties 2.15 punkte nustatyto termino nebus įgyvendintos visa apimtimi ar iš dalies einamiesiems metams skirtai valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumai;

4.10.4. nustatė ar gavo informaciją, kad Savivaldybė pažeidė teisės aktus, reglamentuojančius investicijų projekto(-ų) vykdymą;

4.10.5. Savivaldybė raštu informavo Ministeriją ir nurodė aplinkybes, dėl kurių neįmanoma įvykdyti Sutarties įsipareigojimų.

 

III. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS

 

5. Savivaldybės teisės aktų nustatyta tvarka atsako už vykdomų investicijų projektų įgyvendinimą, viešųjų pirkimų organizavimą ir jų atitikimą teisės aktų reikalavimams, investicijų projektams skirtų lėšų skaidrų, ekonomišką bei efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, investuojamo objekto vertės didėjimo ar mažėjimo kontrolę bei sutartyse su rangovais (tiekėjais) numatytų kainų kitimą.

6. Ministerija neatsako už Sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl Sutartyje neteisingai nurodytų Savivaldybės rekvizitų bei kitų duomenų. Už jų tikslumą ir teisingumą atsako Savivaldybės administracija.

7. Sutartis gali būti papildyta arba pakeista abiejų Šalių raštišku sutikimu.

8. Sutartis gali būti nutraukta:

8.1. rašytiniu Sutarties Šalių susitarimu;

8.2. vienos iš Sutarties Šalių rašytiniu reikalavimu, jei kita Šalis nevykdo ar netinkamai vykdo šioje Sutartyje nustatytus įsipareigojimus, apie tai raštu informuojant Sutarties sąlygas pažeidusią Šalį ne vėliau nei prieš 14 (keturiolika) kalendorinių dienų iki numatomo Sutarties nutraukimo.

9. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami Šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

10. Sutartis sudaryta dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

11. Sutartis įsigalioja nuo pasirašymo dienos ir galioja iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

 

Šalių adresai ir rekvizitai:

 

Ministerija

Savivaldybė

Juridinio asmens kodas 188683671

Juridinio asmens kodas

Adresas J. Basanavičiaus g. 5,

LT-01118 Vilnius

Adresas

Bankas

Bankas

a. s.

a. s.

Banko kodas

Banko kodas

Telefonas (8 5) 219 3400

Telefonas

 

Faksas

El. pašto adresas dmm@lrkm.lt

El. pašto adresas

 

 

(Pareigų pavadinimas) A. V.

_________________

(Parašas)

_________________

(Vardas ir pavardė)

(Pareigų pavadinimas) A. V.

_________________

(Parašas)

_________________

(Vardas ir pavardė)

______________

 

part_7021893ca74b439993d66b04a600785d_end


 

Kultūros srities investicijų projektų įrašymo

į planuojamų metų valstybės investicijų programą

ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam

turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo,

skyrimo ir įgyvendinimo kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

savivaldybė

kodas VSAKIS

Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos Investicijų valdymo skyriui

 

PARAIŠKA

Nr.

PR39-

20...-....-

( KM dokumentų Nr.)

 

 

20...-....-

(KM sutarties Nr. ir data)

 

PARAIŠKA GAUTI LĖŠŲ IŠ TIKSLINĖS DOTACIJOS, PATVIRTINTOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTUI (-AMS) ĮGYVENDINTI ARBA SAVIVALDYBĖS KULTŪROS ĮSTAIGOS INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAI, TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI, PERVEDIMO SUTARTIS

 

20___ ______ ____

 

Pagrindas: 20_________ kultūros ministro įsakymas/Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr._

 

Investicijų projekto pavadinimas*

 

Investicijų projektui skirta suma iš valstybės biudžeto – Eur*

 

 

 

 

 

Prašome skirtas specialiosios tikslinės dotacijos lėšas pervesti į nurodytą banko sąskaitą:

Gavėjo kodas

AB bankas

LT

 

 

 

Eil. Nr.

LĖŠŲ POREIKĮ PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ SUVESTINĖ (eurais)

(sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos, PVM sąskaitos-faktūros, protokolai, viešųjų pirkimų dokumentai)

prekių/paslaugų teikėjas

dokumento pavadinimas

numeris

data

suma

Paraiška

1.

 

PVM sąskaita-faktūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Kiti dokumentai

Darbų aktai

 

 

 

 

 

 

Sutartis

 

 

 

 

 

 

Papildomas susitarimas

 

 

 

 

 

 

Techninis projektas

 

 

 

 

 

 

Tarybos sprendimai

 

 

 

 

 

 

ir kt.

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

* – turi atitikti kultūros ministro įsakyme nurodytos dotacijos (savivaldybės) pavadinimą ir lėšų sumas.

 

Vadovas arba įgaliotas asmuo

______________________________

(pareigos, parašas, vardas, pavardė)

 

Vyriausiasis finansininkas

______________________________

(pareigos, parašas, vardas, pavardė)

A. V.

Savivaldybės kontaktinis asmuo:

_______________________________

(pareigos, parašas, vardas, pavardė, tel. Nr., el. p.)

 

 

 

 

Investicijų projektui skirta suma*

(Eur)

Nuo metų pradžios investicijų projektui apmokėti pateiktų paraiškų suma

(Eur)

Teikiamos paraiškos investicijų projektui apmokėti suma (Eur)

Investicijų projektui skirtų lėšų nepanaudotas likutis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________

part_650f2073618d4b85ae9acfc1e36a4a7a_end


 

Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į

planuojamų metų valstybės investicijų programą ir

lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam

turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo,

skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

INFORMACIJA APIE ______________ METŲ INVESTICIJŲ PROJEKTUI SKIRTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

PER ___________ KETVIRTĮ (-ČIUS)

 

(nurodomas laikotarpis už kuriuos ketvirčius atsiskaitoma)

 

 

 

 

 

 

 

 

____________________

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos pavadinimas

 

Investicijų projekto pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

Duomenys apie investicijų projektui skirtų lėšų panaudojimą

Atliktų darbų (išlaidų) pavadinimas

Suma (eurais)

Pastabos

Patvirtintas metinis planas

Visų praėjusių ketvirčių bendra suma

Nepanaudotų lėšų likutis

Planuota

Panaudota

1.

Projektavimas ir kitos inžinerinės paslaugos

 

 

 

 

 

2.

Nekilnojamojo turto įsigijimas

 

 

 

 

 

3.

Statybos darbai

 

 

 

 

 

4.

Įranga kultūrinėms reikmėms, baldai ir kt. turtas

 

 

 

 

 

5.

Kita:

 

 

 

 

 

5.1.

(įrašyti)

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patvirtiname, kad šioje ataskaitoje nurodytos lėšų sumos atitinka įstaigos išlaidas pateisinančius dokumentus ir buhalterinėse ataskaitose nurodytus duomenis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo)

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Duomenis parengusio darbuotojo V., Pavardė, tel. Nr., el. paštas)

______________

 

part_b7c42206e4ae4511a4e4e1ad5db37f86_end