LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2014 M. RUGSĖJO 8 D. ĮSAKYMO NR. 3D-551 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 M. PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2016 m. rugpjūčio 26 d. Nr. 3D-494

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 3D-551 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklių“:

1. Papildau 6.11 papunkčiu:

6.11. gautos paramos viešinimui.“

2. Papildau 7.6 papunkčiu:

7.6. gautos paramos viešinimui.“

3. Pakeičiu 10.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.3. pagal Priemonės veiklos sritis patirtos nuo paramos paraiškos pateikimo datos iki 2023 m. gruodžio 31 d.;“.

4. Pakeičiu 11.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1. darbo užmokestis, valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, kurių dalis (ne mažiau kaip 50 proc.) arba visas darbo laikas yra skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, taip pat funkcijų, susijusių su ankstesniais ir vėlesniais kaimo plėtros programavimo dokumentais, vykdymu, išskyrus išeitines išmokas, mokamas, kai valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atleidžiamas iš pareigų, į tas pareigas teismo sprendimu grąžinus anksčiau jas ėjusį valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, arba paaiškėjus, kad priimant valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, į pareigas buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai ir šių pažeidimų neįmanoma pašalinti, ir įmokas į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas);“.

5. Pakeičiu 11.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.3. darbuotojų esamų administracinių gebėjimų palaikymo ir jų stiprinimo, apsikeitimo gerąja patirtimi, dalyvavimo konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose (toliau – renginiai), susijusiuose su paramos gavėjui priskirtomis Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, išlaidos:

11.3.1. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, dalyvauja renginiuose, kurie tiesiogiai ir 100 proc. savo tematika susiję su EŽŪFKP parama, – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos 100 proc.;

11.3.2. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, dalyvauja renginiuose, kurie yra netiesiogiai savo tematika susiję su EŽŪFKP parama, tačiau įgytos žinios jiems bus naudingos darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos 100 proc.;

11.3.3. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių ne visas darbo laikas (ne mažiau kaip 50 proc.) skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, taip pat funkcijų, susijusių su ankstesniais ir vėlesniais kaimo plėtros programavimo dokumentais, vykdymu, dalyvauja renginiuose, kurie tiesiogiai ir 100 proc. savo tematika susiję su EŽŪFKP parama, – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos 100 proc.;

11.3.4. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių ne visas darbo laikas (ne mažiau kaip 50 proc.) skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, taip pat funkcijų, susijusių su ankstesniais ir vėlesniais kaimo plėtros programavimo dokumentais, vykdymu, dalyvauja renginiuose, kurie yra netiesiogiai savo tematika susiję su Programos įgyvendinimu, tačiau įgytos žinios jiems bus naudingos darbui, susijusiam su EŽŪFKP parama, – dalyvavimo renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos pagal proporciją, atsižvelgiant į tai, kokią dalį laiko darbuotojas skiria darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, taip pat funkcijų, susijusių su ankstesniais ir vėlesniais kaimo plėtros programavimo dokumentais, vykdymu;

11.3.5. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių ne visas darbo laikas (ne mažiau kaip 50 proc.) skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, taip pat funkcijų, susijusių su ankstesniais ir vėlesniais kaimo plėtros programavimo dokumentais, vykdymu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie yra netiesiogiai savo tematika susiję su Programos įgyvendinimu, tačiau įgytas žinias jie naudos tik darbui, susijusiam su EŽŪFKP parama, – dalyvavimo renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos 100 proc.;“.

6. Papildau V skyrių 201 papunkčiu:

201. Pagal Priemonės veiklos sritis tinkamos finansuoti paramos gavėjo išlaidos, patirtos viešinant įgyvendinamus paramos projektus, taip, kaip tai numatyta Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-925 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės), išskyrus Viešinimo taisyklių V skyrių „Didžiausios išlaidų viešinimo priemonėms sumos“. Jeigu Paramos gavėjas įgyvendina daugiau nei vieną paramos projektą, visų įgyvendinamų paramos projektų viešinimui turi pasitelkti bent vieną viešinimo priemonę (pvz. plakatas).“

7. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Agentūra ir ŽŪIKVC rengia savo, kaip galimų pareiškėjų, priemonės išlaidų planus ir teikia ministerijai. Ministerija, įvertinusi Agentūros ir ŽŪIKVC numatomų išlaidų tinkamumą, išvadas kartu su savo, kaip galimos pareiškėjos, parengtu priemonės išlaidų planu teikia PVK.“

8. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. PVK apsvarsto išvadas bei priima sprendimą dėl priemonės išlaidų planuose numatyto lėšų poreikio tikslingumo bei pagrįstumo. Ministerija apie priimtą PVK sprendimą informuoja Agentūrą. Atsižvelgdamas į PVK sprendimą, paramos lėšų limitą tvirtina Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministras. Paramos lėšų limitas tvirtinamas paramos lėšas išskaidant pagal veiklos sritis ir paramos gavėjus. Paramos lėšų limitas nurodo didžiausią galimą paramos sumą kiekvieniems metams, kiekvienam paramos gavėjui paramos projektams įgyvendinti, kuri paramos gavėjui gali būti išmokėta, jeigu jis atsiskaitys už gautas paramos lėšas šiose taisyklėse nustatyta tvarka.“

9. Papildau VI skyrių 251 punktu:

25.1 Jeigu ankstesniais kalendoriniais metais, atsižvelgiant į faktiškai patirtas išlaidas (apmokėtas iš paramos gavėjo sąskaitos), Paramos gavėjas grąžino nepanaudotas paramos lėšas, formuojant paskesnių metų priemonės išlaidų planus, juose nurodoma, kiek ir kokiose išlaidų eilutėse ankstesniais metais nepanaudotos lėšos bus naudojamos planuojamaisiais metais. Lėšų limitas tvirtinamas atitinkamai įvertinus ankstesnių metų sutaupymus, t. y., planuojamų metų bendras poreikis mažinamas ankstesniais metais sutaupytų lėšų, patvirtintų lėšų limitu suma.“

10. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Ministerijos ir ŽŪIKVC paramos paraiškos (patikslintos paramos paraiškos) vertinti teikiamos Agentūrai. Agentūros paramos paraiška (patikslinta paramos paraiška ) vertinti teikiama ministerijai.“

11. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Paramos teikėjas per 30 kalendorinių dienų nuo paramos paraiškos gavimo dienos įvertina paramos paraišką (patikslintą paramos paraišką). Paramos teikėjas informuoja raštu pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.“

12. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Susidarius bet kokioms aplinkybėms, turinčioms įtakos paramos projektui (Programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo laikotarpiu, kol paramos gavėjui neišmokėti pinigai ir byla neatiduota į archyvą), bet kuris paramos paraiškos, jos priedų pakeitimas ir (arba) papildymas turi būti sudarytas raštu.“

13. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Paramos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti paramos teikimą ir (arba) reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jeigu paramos gavėjas:

36.1. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas paramos projektą nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją, turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos projekto vykdymo kontrolei;

36.2. vykdydamas paramos projektą, pažeidė įstatymus;

36.3. pažeidė įstatymuose nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

36.4. pažeidė paramos paraiška prisiimtus įsipareigojimus;

36.5. nepradėjo vykdyti paramos projekto per 3 (tris) mėnesius nuo avanso gavimo dienos;

36.6. sąmoningai neteikė informacijos ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.“

14. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Už patirtas išlaidas paramos gavėjas atsiskaito Agentūrai teikdamas mokėjimo prašymus (4 priedas), viename mokėjimo prašyme negali būti deklaruojamos skirtingais kalendoriniais metais patirtos išlaidos. Paramos gavėjas, teikdamas mokėjimo prašymą, kuriame baigiamos deklaruoti kalendoriniais metais patirtos išlaidos, informuoja Agentūrą apie konkrečių kalendorinių metų faktinių išlaidų baigtą deklaravimą. Mokėjimo prašymų vertinimui Agentūra gali pasitelkti nepriklausomus auditorius. Kai paramos gavėjas yra Agentūra, mokėjimo prašymus Agentūra privalo tvirtinti atsižvelgdama į nepriklausomo auditoriaus išvadas, paremtas nepriklausomo auditoriaus atliktu mokėjimo prašymų ir išlaidų pagrindimo dokumentų patikrinimu. Kai paramos gavėjas yra Agentūra, ministerija informuojama apie Agentūros priimtą sprendimą dėl mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumo finansuoti iš Priemonės lėšų bei pateikiamos nepriklausomo auditoriaus išvados dėl mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumo finansuoti iš Priemonės lėšų ir mokėjimo prašymo (be pagrindžiančių dokumentų) kopijos. Agentūra, baigusi vertinti konkrečių kalendorinių metų paramos gavėjo patirtas ir deklaruotas išlaidas, pateikia paramos gavėjui ataskaitinių metų paramos projekto pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų ataskaitą (6 priedas).“

15. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Paramos gavėjas privalo pateikti visus viešųjų pirkimų dokumentų (pirkimą pagrindžiančių), darbų (prekių, paslaugų) priėmimo–perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentų patvirtintas kopijas, pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtų ir Viešųjų pirkimų tarnybai pateiktų pirkimo procedūrų ataskaitų, pirkimų ataskaitų ir įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitų kopijas, atitinkamai patvirtintas paramos gavėjo.“

16. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Kai iš patirtų išlaidų tik tam tikra dalis priskiriama tinkamoms finansuoti išlaidoms ir apmokama iš paramos projekto lėšų bei nurodoma mokėjimo prašyme, paramos gavėjas su mokėjimo prašymu pateikia metodiką ar išaiškinimą, kaip ta išlaidų dalis buvo apskaičiuota.“

17. Pakeičiu 45 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

45. Pasibaigus kalendoriniams metams, iki einamųjų metų liepos 1 d. paramos gavėjas pateikia paramos teikėjai ir ministerijai metinę paramos projekto įgyvendinimo ataskaitą (jeigu ataskaita teikiama spausdintine (popieriuje teikiama) forma – užpildant šių taisyklių 5 priede nurodytą formą, jeigu ataskaita teikiama elektroniniu būdu – elektroninė metinė paramos projekto įgyvendinimo ataskaita, teikiama naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga. Metinėje paramos projekto įgyvendinimo ataskaitoje turi būti pateikta informacija apie faktiškai per ataskaitinius metus patirtas išlaidas (apmokėtas iš paramos gavėjo sąskaitos). Ministerija, įvertinusi pateiktas metines paramos projektų įgyvendinimo ataskaitas, išvadas dėl ataskaitiniais metais įgyvendintų paramos projektų teikia PVK. Jeigu vertinant metines paramos projektų įgyvendinimo ataskaitas kyla neaiškumų, ministerija gali:“.

18. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Agentūra per 40 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo ir (jei būtina) nepriklausomo auditoriaus išvados gavimo dienos nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą. Tais atvejais, kai vertinant mokėjimo prašymą Agentūra paramos gavėjo prašo pateikti trūkstamus duomenis, ištaisyti nurodytus mokėjimo prašymo trūkumus, yra atliekamos patikros vietoje, pateiktas prašymas kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo, vyksta tyrimas dėl įtariamo pažeidimo arba atliekama ekspertizė, mokėjimo prašymo vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo, patikros vietoje atlikimo, pažeidimo tyrimo ar ekspertizės atlikimo laikotarpiui.“

19. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Agentūra, priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo (viso ar jo dalies) patvirtinimo arba jo atmetimo, jį apie tai informuoja. Jeigu mokėjimo prašymas buvo pateiktas elektroniniu formatu šių taisyklių 41.2 papunktyje nustatyta tvarka, paramos gavėjas apie sprendimą dėl mokėjimo prašymo (viso ar jo dalies) patvirtinimo arba jo atmetimo yra informuojamas naudojantis ŽŪMIS informacinėmis priemonėmis ir elektroniniu paštu (jeigu paramos gavėjas yra nurodęs).“

20. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Už paramos projektų administravimą ir jų įgyvendinimo priežiūros vykdymą atsako Agentūra.“

21. Papildau X skyrių 701 punktu:

701. Paramos gavėjui pažeidus pirkimo vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Agentūros direktoriaus tvirtinamą Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką.“

22. Pakeičiu šių taisyklių 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

23. Pakeičiu šių taisyklių 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama)

24. Pakeičiu šių taisyklių 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama)

25. Pakeičiu šių taisyklių 4 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama)

26. Pakeičiu šių taisyklių 5 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama)

27. Papildau 6 priedu (pridedama).

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                             Virginija Baltraitienė