LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2004 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3-586 „DĖL TRANSEUROPINĖS GELEŽINKELIŲ SISTEMOS SĄVEIKOS REIKALAVIMŲ NUSTATYMO IR TAIKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. gruodžio 31 d. Nr. 3-659

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 3-586 „Dėl Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 6-165, Nr. 58-2036; 2006, Nr. 81-3232; 2007, Nr. 118-4839; 2010, Nr. 97-5070, Nr. 155-7895; 2011, Nr. 157-7447; 2012, Nr. 84-4430) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TRANSEUROPINĖS GELEŽINKELIŲ SISTEMOS SĄVEIKOS REIKALAVIMŲ NUSTATYMO IR TAIKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2010, Nr. 12-557) 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir įgyvendindamas 2008 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje (nauja redakcija) (OL 2008 L 191, p. 1), 2011 m. kovo 1 d. Komisijos direktyvą 2011/18/ES, kuria iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje II, V ir VI priedai (OL 2011 L 57, p. 21), 2013 m. kovo 11 d. Komisijos direktyvą 2013/9/EB, kuria iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje III priedas (OL 2013 L 68, p. 55), taikydamas 2011 m. balandžio 26 d. Europos Komisijos sprendimą 2011/274/ES dėl transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos energijos posistemio techninės sąveikos specifikacijos (OL 2011 L 126, p. 1), 2011 m. balandžio 26 d. Europos Komisijos sprendimą 2011/275/ES dėl transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos infrastruktūros posistemio techninės sąveikos specifikacijos (OL 2011 L 126, p. 53), Europos Komisijos 2011 m. kovo 3 d. sprendimą 2011/155/ES dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje 27 straipsnio 4 dalyje nurodyto informacinio dokumento skelbimo ir tvarkymo (OL 2011 L 63, p. 22) ir 2012 m. sausio 25 d. Komisijos sprendimą 2012/88/ES dėl transeuropinės geležinkelių sistemos kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių techninių sąveikos specifikacijų (OL 2012 L 51, p. 1),

v i r t i n u  Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisykles (pridedama).“

 

 

Susisiekimo ministras                                                              Rimantas Sinkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2004 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3-586

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2013 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 3-659

redakcija)

 

 

TRANSEUROPINĖS GELEŽINKELIŲ SISTEMOS SĄVEIKOS

REIKALAVIMŲ NUSTATYMO IR TAIKYMO TAISYKLĖS

 

I. .BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.      Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato esminius transeuropinės geležinkelių sistemos posistemių reikalavimus, sąlygas, kurioms esant leidžiama netaikyti geležinkelių techninio sąveikumo specifikacijų (toliau – TSS), gerokai pažengusių projektų pripažinimo tvarką ir nacionalinio informacinio dokumento  rengimo ir tvirtinimo tvarką.  

2.       Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1.      Europos specifikacija – bendra techninė specifikacija, Europos techninis liudijimas arba darnusis Lietuvos standartas.

2.2. Gerokai pažengęs projektas – projektas, kurį vykdant planavimo ar statybos darbai yra pažengę tiek, kad TSS pakeitimas būtų nepriimtinas kompetentingai Lietuvos Respublikos institucijai; motyvai, dėl kurių TSS pakeitimas būtų nepriimtinas kompetentingai Lietuvos Respublikos institucijai, gali būti teisinio, sutartinio, ekonominio, finansinio, socialinio ar aplinkosauginio pobūdžio ir turi būti tinkamai pagrįsti.

2.3. Pradėjimas naudoti – visos operacijos, kurių reikia, kad geležinkelių posistemiai galėtų būti naudojami pagal jiems nustatytus reikalavimus.

2.4. Pakeitimas atliekant techninę priežiūrą – bet koks posistemių ar sąveikos sudedamųjų dalių komponentų keitimas tapataus veikimo ir eksploatacinių charakteristikų dalimis atliekant prevencinę arba taisomąją posistemių ar sąveikos sudedamųjų dalių techninę priežiūrą.

2.5. Perkančioji organizacija – projektavimo ir (arba) statybos, atnaujinimo arba patobulinimo darbus užsakantis viešasis arba privatus subjektas. Šis subjektas gali būti geležinkelio įmonė (vežėjas), geležinkelių infrastruktūros valdytojas ar geležinkelių riedmenų valdytojas arba už posistemio projekto įgyvendinimą atsakingas koncesininkas.

2.6. Specifinis atvejis – bet kuri geležinkelių sistemos dalis, kuriai dėl geografinių, topografinių, miesto aplinkos arba suderinamumui su esama geležinkelių sistema įtakos turinčių suvaržymų TSS turi būti numatytos specialios laikinos arba nuolatinės nuostatos; specifiniams atvejams gali būti priskiriamos geležinkelių linijos ir geležinkelių tinklai, kurie geografiniu požiūriu atskirti nuo kitos geležinkelių sistemos dalies, pakrovos gabaritas, vėžės plotis arba tarpukelės plotis ir geležinkelių riedmenys, skirti susisiekimui paprastųjų geležinkelių sistemai priklausančiomis geležinkelių linijomis Lietuvos Respublikos teritorijoje, regioninės reikšmės geležinkelių linijomis ir (ar) 750 mm bei 600 mm vėžės pločio geležinkelių linijomis, taip pat iš trečiųjų šalių ar į trečiąsias šalis važiuojantys geležinkelių riedmenys, jeigu jie nekerta dviejų Europos Sąjungos valstybių narių sienų.

2.7. Transeuropinė greitųjų geležinkelių sistema – sistema, apimanti Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) geležinkelių infrastruktūros objektus, pastatytus ar modernizuotus vežimams didelių greičių traukiniais vadovaujantis 1996 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo 1692/96/EB dėl transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių 10 straipnio 3 dalimi (su visais galiojančiais pakeitimais, atliktais pagal šio sprendimo 21 straipsnį), bei geležinkelių riedmenis, skirtus važiuoti dideliais greičiais šios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijomis.

2.8. Transeuropinė paprastųjų geležinkelių sistema – sistema, apimanti Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) geležinkelių infrastruktūros objektus, pastatytus ar modernizuotus vežimams paprastais ir intermadalinio transporto traukiniais vadovaujantis 1996 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo 1692/96/EB dėl transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių 10 straipsnio 3 dalimi (su visais galiojančiais pakeitimais, atliktais pagal šio sprendimo 21 straipsnį), ir geležinkelių riedmenis, skirtus važiuoti šios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijomis.

3.       Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (Žin., 2004, Nr. 72-2489), Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2010, Nr. 12-557) ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

4.       Taisyklėse nustatyti reikalavimai taikomi visoje Lietuvos Respublikos geležinkelių sistemoje, išskyrus siauruosius geležinkelius (600 mm ir 750 mm pločio vėžė).

 

II. TRANSEUROPINĖS GELEŽINKELIŲ SISTEMOS STRUKTŪRA

 

5. Transeuropinę paprastųjų geležinkelių sistemą, kuriai taikomos Taisyklės, sudaro:

5.1. transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos geležinkelių infrastruktūra, t. y. Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) geležinkelių linijų, numatytų 1996 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendime Nr. 1692/96/EB dėl Bendrijos transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių (su visais pakeitimais), geležinkelių infrastruktūra, įskaitant traukinių eismo valdymo, geležinkelių riedmenų buvimo vietos nustatymo ir navigacines sistemas: techninius duomenų apdorojimo ir telekomunikacijų įrenginius, skirtus keleivių ir krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugoms naudojant valstybinės reikšmės magistralines geležinkelių linijas teikti, kad būtų užtikrintas saugus ir darnus geležinkelių tinklo naudojimas ir veiksmingas traukinių eismo valdymas. Taikant transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimus, transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos geležinkelių infrastruktūra gali būti skirstoma į tokias kategorijas:

5.1.1. geležinkelių linijos, skirtos tik keleiviams vežti;

5.1.2. geležinkelių linijos, skirtos keleiviams ir kroviniams vežti;

5.1.3. geležinkelių linijos, specialiai suprojektuotos arba modernizuotos tik kroviniams vežti;

5.1.4. geležinkelio stotys, skirtos keleiviams aptarnauti;

5.1.5. geležinkelio stotys ir terminalai, kuriuose atliekamos operacijos su kroviniais, taip pat ir skirtingų transporto rūšių terminalai;

5.1.6. Taisyklių 5.1.1–5.1.5 punktuose nurodytus geležinkelių transporto objektus jungiančios geležinkelių linijos;

5.2. geležinkelių riedmenys (traukos priemonės (lokomotyvai), keleiviniai ir prekiniai vagonai, taip pat automobilių transporto priemonėms vežti skirti vagonai, dyzeliniai ir elektriniai traukiniai, automotrisės ir specialieji riedmenys), tinkami važiuoti 6.1 punkte aprašytame visame Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinkle (TEN-T) arba jo dalyje. Specialieji riedmenys nėra prioritetiniai nustatant transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimus. Taikant Taisykles, kiekviena iš šiame punkte nurodytų geležinkelių riedmenų rūšių skirstoma į vežimams tarptautiniais maršrutais ir vežimams Lietuvos Respublikos teritorijoje naudojamus geležinkelių riedmenis;

5.3. Taisyklių 5.1 ir 5.2 punktuose aprašytos geležinkelių infrastruktūros ir geležinkelių riedmenų sąsajos, užtikrinančios visišką jų tarpusavio suderinamumą ir turinčios įtakos traukinių eismo saugai, geležinkelio įmonių (vežėjų) ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ūkinės finansinės veiklos rezultatams, paslaugų kokybei ir sąnaudoms;

5.4. plečiant TSS taikymo sritį ir siekiant užtikrinti sąveiką adekvačiomis priemonėmis, visų Taisyklių 5 punkte nurodytų geležinkelių linijų ir geležinkelių riedmenų kategorijos gali būti detaliau klasifikuojamos TSS, prireikus nustatomos skirtingos eksploatacinės ir techninės specifikacijos.

6. Rengiant TSS projektus visai paprastųjų geležinkelių sistemai ir apibūdinant šių TSS taikymo sritį ir turinį turi būti vadovaujamasi priemonių, kurių imamasi Europos Sąjungos lygiu, proporcingumo principu ir atsižvelgiama į kiekvienos siūlomos priemonės adekvatumą. Tuo tikslu atitinkamai įvertinama būtina pusiausvyra tarp nepertraukiamo traukinių judėjimo ir techninio suderinimo tikslų ir nagrinėjamo transeuropinio, nacionalinio, regioninio ar vietinio traukinių eismo lygio. Be to, siekiant išvengti nepagrįstų sąnaudų taikant TSS visoje paprastųjų geležinkelių sistemoje, TSS projektų rengimo metu atliekant siūlomų priemonių sąnaudų naudos analizę, pirmiausia atsižvelgiama į siūlomos priemonės sąveikai užtikrinti įgyvendinimo sąnaudas, kapitalo sąnaudų ir išlaidų sumažinimo dėl masto ekonomijos ir efektyvesnio geležinkelių riedmenų panaudojimo perspektyvas, investicijų ir techninės priežiūros ir naudojimo išlaidų sumažinimo dėl padidėjusios konkurencijos tarp gamintojų ir techninę priežiūrą atliekančių įmonių perspektyvas, numatomą naudą aplinkai dėl geležinkelių sistemos techninio pagerinimo, taip pat eismo saugos ir saugos darbe pagerėjimą naudojant geležinkelių sistemą. Be to, sąnaudų naudos analizėje turi būti nurodytas numatomas poveikis visiems geležinkelių sistemos naudotojams ir su jais susijusiems ūkio subjektams.

7. Transeuropinę greitųjų geležinkelių sistemą, kuriai taikomos Taisyklės, sudaro:

7.1. transeuropinės greitųjų geležinkelių sistemos geležinkelių infrastruktūra, t. y. Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) geležinkelių linijų, numatytų 1996 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendime Nr. 1692/96/EB dėl Bendrijos transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių (su visais pakeitimais), geležinkelių infrastruktūra:

7.1.1. specialiai greitųjų traukinių eismui nutiestos geležinkelių linijos, skirtos važiuoti ne mažesniu kaip 250 km/h greičiu;

7.1.2. specialiai greitųjų traukinių eismui modernizuotos linijos, skirtos važiuoti maždaug 200 km/h greičiu;

7.1.3. specialiai greitųjų traukinių eismui modernizuotos geležinkelių linijos, turinčios ypatingų savybių dėl topografinių, reljefo arba miesto planavimo apribojimų, važiavimo kuriomis greitis kiekvienu atveju turi būti priderintas. Sprendimus dėl leistino greičio tokiose geležinkelių linijose, esančiose Lietuvos Respublikos teritorijoje, priima viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas. Ši geležinkelių infrastruktūra taip pat apima traukinių eismo valdymo, geležinkelių riedmenų buvimo vietos nustatymo ir navigacines sistemas: techninius duomenų apdorojimo ir telekomunikacijų įrenginius, skirtus keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugoms naudojant valstybinės reikšmės magistralines geležinkelių linijas teikti, kad būtų užtikrintas saugus ir darnus geležinkelių tinklo naudojimas ir veiksmingas traukinių eismo valdymas;

7.2. geležinkelių riedmenys, t. y. traukiniai, skirti važiuoti:

7.2.1. ne mažesniu kaip 250 km/h greičiu specialiai greitųjų traukinių eismui nutiestomis geležinkelių linijomis, o tam tikromis aplinkybėmis tinkami, kad jais būtų galima važiuoti greičiau kaip 300 km/h;

7.2.2. maždaug 200 km/h greičiu Taisyklių 5.1 punkte paminėtomis geležinkelių linijomis, kai traukiniai atitinka konkrečių geležinkelių linijų techninį lygį.

 

III. Transeuropinės geležinkelių sistemos posistemiai

 

8.     Transeuropinę geležinkelių sistemą sudaro šie geležinkelių posistemiai (toliau – posistemis):

8.1. Struktūriniai posistemiai:

8.1.1. geležinkelių infrastruktūros posistemis, kurį sudaro geležinkelio keliai, iešmai, inžineriniai statiniai, su geležinkelio stotimis susijusi geležinkelių infrastruktūra (peronai, prieigos zonos, įskaitant ir pritaikytas neįgaliųjų ir riboto judumo asmenų poreikiams, kaip nustatyta 2007 m. gruodžio 21 d. Komisijos sprendime Nr. 2008/164/EB dėl transeuropinės paprastųjų ir greitųjų geležinkelių sistemos techninės sąveikos specifikacijos „Žmonės su judėjimo negalia“ (OL 2008 L 64, p. 72) (toliau – TSS „Žmonės su judėjimo negalia“), saugos ir apsaugos įranga;

8.1.2. energijos posistemis, kurį sudaro elektrifikacijos sistema, įskaitant antžemines oro linijas ir elektros energijos suvartojimo matavimo sistemos kelio įrangą;

8.1.3. kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemis, kurį sudaro visa geležinkelio kelio įranga, būtina geležinkelių transporto eismo saugai (toliau – sauga) užtikrinti ir traukinių, kuriems leista važiuoti geležinkelių tinklu, judėjimui valdyti ir kontroliuoti;

8.1.4. geležinkelių riedmenų kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemis, kurį sudaro visa geležinkelių riedmenų įranga, būtina saugai užtikrinti ir traukinių, kuriems leista važiuoti geležinkelių tinklu, judėjimui valdyti ir kontroliuoti;

8.1.5. geležinkelių riedmenų posistemis, kurį sudaro geležinkelių riedmenų konstrukcija, visų traukinio įrenginių valdymo ir kontrolės sistema, elektros srovės ėmikliai, traukos ir energijos transformavimo įrenginiai, geležinkelių riedmenų elektros energijos suvartojimo matavimo įranga, stabdymo, sukabinimo ir važiuoklės įtaisai (vežimėliai, ašys ir kt.), pakaba, durys, žmogaus ir mechanizmų sąsajos (mašinisto, traukinio brigados ir keleivių, įskaitant neįgaliųjų ir riboto judumo asmenų poreikius, kaip nustatyta TSS „Žmonės su judėjimo negalia“, pasyvieji ar aktyvieji saugos įtaisai ir reikmenys, skirti keleivių ir traukinio brigados sveikatai apsaugoti.

8.2. Funkciniai posistemiai:

8.2.1. traukinių eismo organizavimo ir valdymo posistemis, kurį sudaro procedūros ir su jomis susijusi įranga, leidžianti įvairiems struktūriniams posistemiams darniai veikti normaliu ir pablogėjusiu režimu, taip pat traukinių formavimas ir valdymas, geležinkelių transporto eismo planavimas ir valdymas; kvalifikacija, kuri reikalinga teikiant tarptautines keleivių, bagažo ir krovinių vežimo paslaugas;

8.2.2. techninės priežiūros posistemis, kurį sudaro procedūros, techninės priežiūros darbams vykdyti reikalinga įranga, logistikos centrai ir ištekliai, skirti privalomajai korekcinei ir profilaktinei techninei priežiūrai atlikti, siekiant užtikrinti geležinkelių sistemos sąveiką ir reikiamas eksploatacines savybes;

8.2.3. telematikos priemonių posistemis, kurį sudaro:

8.2.3.1. priemonės, skirtos keleivių vežimo paslaugoms teikti, įskaitant keleivių informavimo prieš kelionę ir kelionės metu sistemas, išankstinių užsakymų ir atsiskaitymo sistemas, bagažo ir traukinių tvarkaraščio tvarkymą ir traukinių tvarkaraščio derinimą su kitų transporto rūšių tvarkaraščiais;

8.2.3.2. informacinės sistemos ir kitos priemonės, skirtos krovinių vežimo paslaugoms teikti (krovinių ir traukinių stebėsena esamu laiku), rūšiavimo ir skirstymo sistemos, išankstinių užsakymų, atsiskaitymų ir sąskaitų faktūrų tvarkymo sistemos, traukinių tvarkaraščių derinimo su kitų transporto rūšių tvarkaraščiais ir elektroninių važtos dokumentų rengimo sistemos.

9. Kiti posistemiai ir jų dalys aprašyti atitinkamose TSS, kurios yra taikomos kiekvienam posistemiui ar jo daliai, kad būtų įvykdyti esminiai reikalavimai ir užtikrinta geležinkelių sistemos sąveika.

10. Geležinkelių transporto paslaugų kokybė, eksploatacinės charakteristikos, eismo sauga,  sąnaudos Europoje priklauso, inter alia, nuo geležinkelių tinklo charakteristikų (plačiausiąja prasme, t. y. visų susijusių posistemių nejudančios dalys) ir geležinkelių riedmenų (įskaitant visų susijusių posistemių įmontuotuosius komponentus) tarpusavio suderinamumo.

 

IV. Transeuropinės geležinkelių sistemos ESMINIAI reikalavimai

 

11. Transeuropinės geležinkelių sistemos esminiai reikalavimai skirstomi į bendruosius esminius reikalavimus, kurie taikomi visiems posistemiams ir geležinkelių sistemos sąveikaujančioms dalims (toliau – sąveikaujanti dalis), ir konkrečius esminius kiekvieno posistemio reikalavimus.

12. Bendrieji esminiai reikalavimai:

12.1. Su sauga susiję reikalavimai:

12.1.1. saugai svarbių sąveikaujančių dalių ir ypač tų sąveikaujančių dalių, kurių veikimas užtikrina traukinio judėjimą, projektavimas, konstravimas ar surinkimas, techninė priežiūra ir stebėsena turi užtikrinti tokį saugos lygį, kuris atitinka geležinkelių tinklui nustatytus tikslus, taip pat tuos, kurie numatyti konkretiems ypatingiems atvejams;

12.1.2. parametrai, susiję su ratų ir bėgių sąlyčiu, turi atitikti stabilumo reikalavimus, reikalingus siekiant garantuoti saugų judėjimą didžiausiu leistinu greičiu; stabdymo įrangos parametrai turi užtikrinti, kad važiuojant didžiausiu leistinu greičiu būtų įmanoma sustoti nurodytame stabdymo kelyje;

12.1.3. naudojamos sąveikaujančios dalys turi išlaikyti bet kuriuos įprastinius ar išskirtinius įtempimus, kurie buvo nurodyti per jų naudojimo laikotarpį; kiekvieno atsitiktinio gedimo neigiamos pasekmės saugai turi būti mažinamos tinkamomis priemonėmis;

12.1.4. projektuojant stacionarius įrenginius ir geležinkelių riedmenis turi būti parenkamos medžiagos, kuriomis būtų ribojamas ugnies ir dūmų atsiradimas, sklidimas ir poveikis kilus gaisrui;

12.1.5. visi naudotojams skirti įtaisai turi būti suprojektuoti taip, kad juos naudojant kokiu nors numanomu būdu ne pagal instrukcijas nebūtų pakenkta saugiam įtaisų veikimui arba naudotojų sveikatai ir saugai.

12.2. Su patikimumu ir prieinamumu susiję reikalavimai: stacionarių ar judančių sąveikaujančių dalių, kurių veikimas užtikrina traukinio judėjimą, stebėsena ir techninė priežiūra turi būti organizuojamos, atliekamos ir įvertinamos taip, kad būtų užtikrintas jų veikimas numatytomis sąlygomis.

12.3. Su sveikata susiję reikalavimai:

12.3.1. traukiniuose ir geležinkelių infrastruktūroje negali būti naudojamos medžiagos, dėl jų naudojimo būdo galinčios sukelti pavojų asmenų, kuriems jos prieinamos, sveikatai;

12.3.2. medžiagos, galinčios kelti pavojų asmenų, kuriems jos prieinamos, sveikatai turi būti parenkamos, laikomos ir naudojamos taip, kad būtų galima apriboti žalingų ir pavojingų dūmų ar dujų išmetimą, ypač kilus gaisrui.

12.4. Su prieinamumu susiję reikalavimai:

12.4.1. neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims turi būti užtikrinamos vienodos su kitais asmenimis naudojimosi geležinkelių infrastruktūros ir geležinkelių riedmenų posistemiais sąlygos. Projektuojant, statant, atnaujinant, modernizuojant,  eksploatuojant šių posistemių dalis, kuriomis naudosis neįgalieji ir riboto judumo asmenys, atliekant šių posistemių dalių techninę priežiūrą turi būti vengiama sudaryti kliūtis minėtiems asmenims naudotis geležinkelių infrastruktūros ir geležinkelių riedmenų posistemiais, šalinamos naudojimąsi šiais posistemiais ribojančios kliūtys;

12.4.2. eksploatavimo ir telematikos priemonių posistemiai keleivių vežimo paslaugoms turi užtikrinti, kad neįgalieji ir riboto judumo asmenys galėtų lengviau vienodomis sąlygomis su kitais asmenimis naudotis geležinkelių infrastruktūros ir geležinkelių riedmenų posistemiais, būtų vengiama sudaryti kliūtis minėtiems asmenims naudotis geležinkelių infrastruktūros ir geležinkelių riedmenų posistemiais, šalinamos naudojimąsi šiais posistemiais ribojančios kliūtys.

12.5. Su aplinkos apsauga susiję reikalavimai:

12.5.1. projektuojant transeuropinę geležinkelių sistemą, jos sukūrimo ir naudojimo poveikis aplinkai turi būti įvertintas ir į jį turi būti atsižvelgta pagal galiojančius Europos Sąjungos teisės aktus;

12.5.2. traukiniuose ir geležinkelių infrastruktūroje turi būti naudojamos medžiagos, nesukeliančios kenksmingų ir pavojingų dujų ar dūmų, ypač kilus gaisrui;

12.5.3. geležinkelių riedmenų ir energijos tiekimo sistemos turi būti suprojektuotos ir pagamintos taip, kad elektromagnetiniu atžvilgiu būtų suderinamos su įrenginiais, įranga ir viešaisiais ar privačiais geležinkelių tinklais, kuriems jos galėtų trukdyti;

12.5.4. naudojant transeuropinę geležinkelių sistemą negali būti viršyti galiojantys triukšmo standartai;

12.5.5. transeuropinės geležinkelių sistemos naudojimas neturi sukelti neleistino lygio žemės virpesių netoli geležinkelių infrastruktūros esančiuose žemės sklypuose ir juose vykdomai veiklai.

12.6. Su techniniu suderinamumu susiję reikalavimai: geležinkelių infrastruktūros ir stacionarių įrenginių techninės charakteristikos turi būti suderintos tarpusavyje ir su geležinkelių sistemoje naudojamų traukinių charakteristikomis. Jeigu tam tikruose geležinkelių tinklo ruožuose šių charakteristikų atitiktis yra sunkiai pasiekiama, gali būti įgyvendinami laikini sprendimai, užtikrinsiantys atitiktį ateityje.

13. Konkretūs kiekvieno posistemio esminiai reikalavimai:

13.1. Geležinkelių infrastruktūros posistemio reikalavimai:

13.1.1. su sauga susiję reikalavimai:

13.1.1.1. turi būti imamasi tinkamų priemonių, neleidžiančių patekti arba be leidimo patekti į įrenginius;

13.1.1.2 turi būti imamasi priemonių, apribojančių asmenims kylančius pavojus, ypač traukiniams pravažiuojant pro geležinkelio stotis;

13.1.1.3. asmenims viešai prieinama geležinkelių infrastruktūra turi būti suprojektuota ir pastatyta taip, kad būtų apriboti pavojai asmenims (šis reikalavimas taikomas stabilumui, priešgaisrinei saugai, prieinamumui, evakuacijai, platformoms ir kt.);

13.1.1.4. turi būti numatytos atitinkamos saugumo priemonės, kad būtų atsižvelgta į ypatingas saugos sąlygas labai ilguose tuneliuose ir viadukuose;

13.1.2. su prieinamumu susijęs reikalavimas: neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims turi būti užtikrinamos vienodos su kitais asmenimis naudojimosi geležinkelių infrastruktūra sąlygos.

13.2. Energijos posistemio reikalavimai:

13.2.1. su sauga susiję reikalavimai: energijos tiekimo sistemos turi būti suprojektuotos ir įrengtos taip, kad jas naudojant nebūtų pablogintos nei traukinių, nei asmenų (naudotojų, personalo, aplinkinių gyventojų ir trečiųjų asmenų) saugos sąlygos;

13.2.2. su aplinkos apsauga susiję reikalavimai: elektros ar šiluminės energijos tiekimo sistemų tarša ir poveikis aplinkai neturi viršyti nustatytų ribų;

13.2.3. su techniniu suderinamumu susiję reikalavimai:

13.2.3.1. elektros ar šiluminės energijos tiekimo sistemos turi būti suprojektuotos ir įrengtos taip, kad traukinius būtų galima naudoti pagal apibrėžtus traukinių naudojimo lygius;

13.2.3.2. naudojamos elektros energijos tiekimo sistemos turi būti suderintos su traukiniuose esančiais elektra maitinamais įtaisais.

13.3. Kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių reikalavimai:

13.3.1. su sauga susiję reikalavimai: transeuropinės geležinkelių sistemos kontrolės, valdymo ir signalizacijos įrenginiai ir šioje sistemoje taikomos procedūros turi sudaryti sąlygas pasiekti tokį saugos lygį, kuris atitiktų geležinkelių tinklui nustatytus tikslus; pablogėjus sąlygoms, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemiai turi užtikrinti saugų traukinių, kuriems leidžiama važiuoti esant tokioms sąlygoms, eismą;

13.3.2. su techniniu suderinamumu susiję reikalavimai:

13.3.2.1. visa nauja geležinkelių infrastruktūra ir visi nauji geležinkelių riedmenys, pagaminti ar sukurti patvirtinus suderinamas kontrolės, valdymo ir signalizacijos sistemas, turi būti pritaikyti naudoti tose sistemose;

13.3.2.2. mašinistų kabinoje įrengta kontrolės, valdymo ir signalizacijos įranga turi leisti užtikrinti normalų darbą esant nustatytoms sąlygoms visoje transeuropinėje geležinkelių sistemoje.

13.4. Geležinkelių riedmenų posistemio reikalavimai:

13.4.1. su sauga susiję reikalavimai:

13.4.1.1. geležinkelių riedmenų jungčių konstrukcijos turi būti suprojektuotos ir įrengtos taip, kad įvykus geležinkelių riedmenų susidūrimui su kitais geležinkelių riedmenimis, statiniais ar įrenginiais, pervažą kertančiomis transporto priemonėmis, pervažoje esančiais objektais ar geležinkelių riedmenims nuriedėjus nuo bėgių būtų apsaugoti keleiviniai vagonai ir mašinisto kabina;

13.4.1.2. elektros įranga negali pabloginti geležinkelio kelio ir geležinkelių riedmenų kontrolės, valdymo ir signalizacijos įrenginių saugos ir veikimo;

13.4.1.3. stabdymo metodai ir įtempiai turi būti suderinti su geležinkelio kelio, inžinerinių statinių ir signalizacijos sistemų konstrukcijomis;

13.4.1.4. siekiant nesukelti pavojaus asmenų saugai turi būti imamasi priemonių, kad jiems būtų nepasiekiamos elektra veikiančios sąveikaujančios dalys;

13.4.1.5. traukiniuose turi būti įrengti įtaisai, leidžiantys traukinio personalui susisiekti su mašinistu, o keleiviams – pranešti apie kilusį pavojų;

13.4.1.6. traukiniuose turi būti įrengta keleivių saugą garantuojanti durų atidarymo ir uždarymo sistema;

13.4.1.7. traukiniuose turi būti įrengti ir nurodyti avariniai išėjimai;

13.4.1.8. atsižvelgiant į ypatingas saugos sąlygas labai ilguose tuneliuose, geležinkelių riedmenyse turi būti numatytos atitinkamos saugos priemonės;

13.4.1.9. traukiniuose privaloma įrengti pakankamo galingumo ir trukmės avarinio apšvietimo sistemą;

13.4.1.10. traukiniai turi būti aprūpinti keleivių informavimo sistema, kad traukinio personalas ir pagrindinis eismo valdymo centras turėtų ryšį su keleiviais;

13.4.2. su patikimumu ir prieinamumu susiję reikalavimai: svarbiausios įrangos, važiavimo, traukos ir stabdymo įrango, kontrolės ir valdymo sistemos konstrukcija turi būti tokia, kad leistų traukiniui toliau važiuoti, esant konkrečiam ypatingam atvejui, ir nesukeltų neigiamų padarinių tebeveikiančiai įrangai;

13.4.3. su techniniu suderinamumu susiję reikalavimai:

13.4.3.1. elektros įranga turi būti suderinama su kontrolės, valdymo ir signalizacijos įrenginių veikimu;

13.4.3.2. esant elektrinei traukai, srovės imtuvai turi būti tokie, kad traukiniai galėtų važiuoti naudodamiesi transeuropinės geležinkelių sistemos energijos tiekimo sistemomis;

13.4.3.3. geležinkelių riedmenų charakteristikos turi būti tokios, kad geležinkelių riedmenys, atsižvelgiant į atitinkamas klimato sąlygas, galėtų važiuoti visomis tam skirtomis geležinkelių linijomis;

13.4.4. su kontrole susiję reikalavimai: traukiniuose turi būti įrengtas informacijos registravimo ir apdorojimo įtaisas; šio įtaiso surenkama informacija ir jos apdorojimas turi būti suderinti tarpusavyje;

13.4.5. su prieinamumu susiję reikalavimai: neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims turi būti užtikrinamos vienodos su kitais asmenimis naudojimosi geležinkelių riedmenimis sąlygos.

13.5. Techninės priežiūros posistemio reikalavimai:

13.5.1. su sveikata ir sauga susiję reikalavimai:

13.5.1.1. techniniai įrenginiai ir techninės priežiūros centruose taikomos procedūros turi veikti taip, kad būtų užtikrintas saugus posistemio veikimas ir nebūtų keliamas pavojus žmonių sveikatai, gyvybei ir saugai;

13.5.1.2. su aplinkos apsauga susiję reikalavimai: techniniai įrenginiai ir techninės priežiūros centruose taikomos procedūros negali kenkti aplinkai labiau, nei nustatyta teisės aktuose;

13.5.2. su techniniu suderinamumu susiję reikalavimai:

13.5.2.1. geležinkelių riedmenų techninės priežiūros įrenginiai turi būti tokie, kad būtų galima atlikti su sauga, sveikata ir komfortu susijusius darbus visiems geležinkelių riedmenims, kuriems tie darbai buvo numatyti.

13.6. Traukinių eismo organizavimo ir valdymo posistemio reikalavimai:

13.6.1. su sauga susiję reikalavimai:

13.6.1.1. geležinkelių tinklo techninio naudojimo taisyklės turi būti parengtos, o traukinių ir lokomotyvų brigadų, traukinį ir krovinį lydinčio personalo ir eismo valdymo centrų darbuotojų kvalifikacija turi būti tokia, kad užtikrintų saugų geležinkelių tinklo naudojimą, atsižvelgiant į tarptautiniam ir vietiniam susisiekimui geležinkelių keliais taikomus reikalavimus;

13.6.1.2. techninės priežiūros darbai ir jų periodiškumas, techninės priežiūros ir eismo valdymo centrų darbuotojų mokymas ir kvalifikacija bei eismo valdymo ir techninės priežiūros centruose atitinkamų geležinkelio įmonių (vežėjų), įmonių, kurios naudojasi viešąja geležinkelių infrastruktūra, įdiegta kokybės užtikrinimo sistema turi užtikrinti aukštą saugos lygį;

13.6.2. su patikimumu ir prieinamumu susiję reikalavimai: techninės priežiūros darbai ir jų periodiškumas, techninės priežiūros ir eismo valdymo centrų darbuotojų mokymas ir kvalifikacija bei eismo valdymo ir techninės priežiūros centruose atitinkamų geležinkelio įmonių (vežėjų), įmonių, kurios naudojasi viešąja geležinkelių infrastruktūra, įdiegta kokybės užtikrinimo sistema turi užtikrinti aukštą sistemos patikimumo ir prieinamumo lygį;

13.6.3. su techniniu suderinamumu susiję reikalavimai: geležinkelių tinklo techninio naudojimo taisyklės turi būti parengtos, o traukinių ir lokomotyvų brigadų, traukinį ir krovinį lydinčio personalo ir eismo valdymo centrų darbuotojų kvalifikacija turi būti tokia, kad užtikrintų efektyvų transeuropinės geležinkelių sistemos naudojimą, atsižvelgiant į tarptautiniam ir vietiniam susisiekimui geležinkelių transportu taikomus reikalavimus;

13.6.4. su prieinamumu susiję reikalavimai: posistemių eksploatavimo taisyklėse privalo būti numatytas reikiamas posistemio funkcionalumas, kad neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims būtų užtikrinamos vienodos su kitais asmenimis naudojimosi geležinkelių riedmenimis ir geležinkelių infrastruktūra sąlygos.

13.7. Telematikos priemonių posistemio reikalavimai:

13.7.1. su techniniu suderinamumu susiję reikalavimai:

13.7.1.1. pagrindiniai telematikos priemonių reikalavimai turi užtikrinti būtiniausią keleivių ir krovinių vežėjų aptarnavimo kokybę, ypač techninio suderinamumo srityje;

13.7.1.2. turi būti imtasi priemonių, siekiant užtikrinti, kad duomenų bazės, programinė įranga ir duomenų perdavimo protokolai būtų rengiami sudarant sąlygas maksimaliems duomenų mainams tarp įvairių programų ir telematikos priemonių operatorių, išskyrus konfidencialius komercinius duomenis;

13.7.1.3. turi būti imamasi priemonių, kad būtų nesudėtinga naudotojams pasiekti informaciją;

13.7.2. su patikimumu ir prieinamumu susiję reikalavimai: duomenų bazių naudojimo, tvarkymo, atnaujinimo ir techninės priežiūros būdai, programinė įranga ir duomenų perdavimo protokolai turi garantuoti šių sistemų veiksmingumą ir paslaugų kokybę;

13.7.3. su sveikata susiję reikalavimai: duomenų bazių naudojimo, tvarkymo, atnaujinimo ir techninės priežiūros būdai, programinė įranga ir duomenų perdavimo protokolai ir naudotojų sąsajos turi atitikti būtiniausias ergonomikos ir sveikatos apsaugos taisykles;

13.7.4. su sauga susiję reikalavimai: kaupiant ar perduodant su sauga susijusią informaciją turi būti užtikrintas tinkamas sąžiningumo ir patikimumo lygis;

13.7.5. su prieinamumu susiję reikalavimai: keleivių vežimo paslaugoms privalo būti numatytas funkcionalumas, kad neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims būtų užtikrinamos vienodos su kitais asmenimis naudojimosi geležinkelių riedmenimis ir geležinkelių infrastruktūra sąlygos.

14. Techninės specifikacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), kurios yra būtinos tam, kad papildytų Europos specifikacijas arba kitus standartus, naudojamus Europos Sąjungoje, privalo atitikti esminius reikalavimus.

15. Nustačius, kad tiesiogiai ar netiesiogiai taikomos Europos specifikacijos neatitinka esminių reikalavimų, apie tai informuojama Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau –Susisiekimo ministerija), kuri apie tai praneša Europos Komisijai.

 

VSĄLYGOS, KURIOMS ESANT leidžiaMA netaikyti TSS

 

16. Šiame punkte nurodytais atvejais, išskyrus Taisyklių 17 punkte numatytus specifinius atvejus, nurodytus atitinkamose TSS, asmuo, ketinantis diegti naują posistemį arba atnaujinti ar patobulinti esamą posistemį (toliau – pareiškėjas), gali netaikyti vienos ar kelių TSS:

16.1. jeigu siūloma diegti naują posistemį, atnaujinti ar patobulinti esamą posistemį, projektavimo, konstravimo (statybos) darbams, ketinama pradėti naudoti posistemį, posistemio naudojimui, posistemio techninei priežiūrai, darbuotojų, kurie naudoja ir techniškai prižiūri transeuropinę geležinkelių sistemą, profesinei kvalifikacijai, sveikatos ir saugos sąlygoms, kai paskelbus naujas atitinkamas TSS darbai yra gerokai pažengę arba jie atliekami pagal vykdomą sutartį;

16.2. bet kuriam esamo posistemio atnaujinimo ar patobulinimo projektui, jeigu esamo posistemio pakrovos gabaritas, vėžės plotis, tarpukelės plotis arba elektrifikavimo įtampa yra nesuderinami (nepatenka į taikymo sritį) su atitinkama TSS;

16.3. jeigu siūloma diegti naują posistemį arba atnaujinti ar patobulinti esamą posistemį Europos Sąjungos valstybės narės, kurios geležinkelių tinklas yra atskirtas jūros arba dėl ypatingų geografinių sąlygų atskirtas nuo likusios Europos Sąjungos dalies geležinkelių tinklo, teritorijoje;

16.4. jeigu siūloma atnaujinti, pratęsti arba patobulinti esamą posistemį, ir kai dėl atitinkamų TSS taikymo nukentėtų minėto projekto ekonominis perspektyvumas ir (arba) geležinkelių sistemos suderinamumas toje Europos Sąjungos valstybėje narėje;

16.5. tais atvejais, kai po geležinkelių transporto eismo įvykio ar gamtos stichinės nelaimės geležinkelių tinklo skubaus atkūrimo sąlygos ekonomiškai ar techniškai neleidžia iš dalies ar visiškai taikyti atitinkamų TSS;

16.6. geležinkelių riedmenims, važiuojantiems į trečiąsias šalis, kuriose vėžės plotis skiriasi nuo pagrindinio geležinkelių tinklo vėžės pločio Europos Sąjungoje, arba važiuojantiems iš jų.

17. Taisyklių 16 punkte nurodytais atvejais pareiškėjas Susisiekimo ministerijai turi pateikti prašymą netaikyti vienos ar kelių TSS. Kartu su prašymu netaikyti vienos ar kelių TSS pareiškėjas turi pateikti šiuos dokumentus:

17.1. darbų, produktų ir paslaugų, kuriems prašoma netaikyti vienos ar kelių TSS, aprašą, kuriame nurodomi planuojami įgyvendinti etapai, geografinės vietos, techninio naudojimo ir taikymo sritys;

17.2. tikslią TSS arba jos dalies, kurios prašoma netaikyti, nuorodą;

17.3. tikslias nuorodas į susisiekimo ministro įsakymu patvirtintas Geležinkelių posistemių technines taisykles, kurias norima taikyti vietoj tos TSS arba jos dalies, taip pat pasirinktų atitikties šiems alternatyviems reikalavimams įvertinimo metodų ir procedūrų aprašymą;

17.4. dokumentus, patvirtinančius, kad projektas yra gerokai pažengęs, jeigu pareiškėjas vadovaujasi Taisyklių 16.1 punktu;

17.5. pagrindinių prašymo netaikyti vienos ar kelių TSS poreikio priežasčių (techninių, ekonominių, komercinių, naudojimo ar administracinių arba jų derinio) aprašymą;

17.6. pareiškėjo planuojamų priemonių, kuriomis siekiama skatinti galutinę projekto sąveiką, aprašymą; jeigu prašoma netaikyti neesminių (nedarančių įtakos posistemių pagrindiniams ar eksploataciniams parametrams) vienos ar kelių TSS dalių, aprašymo pateikti nereikia;

17.7. kitus pareiškėjo turimus prašymo netaikyti vienos ar kelių TSS pagrįstumą patvirtinančius dokumentus.

18. Dokumentai Susisiekimo ministerijai turi būti pateikti tiesiogiai (atvykus į Susisiekimo ministeriją), siunčiami registruotuoju laišku, elektroniniu parašu pasirašytos dokumentų skaitmeninės kopijos siunčiamos Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje nurodytu elektroninio pašto adresu. Susisiekimo ministerija apie dokumentų gavimą informuoja pareiškėją raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Susisiekimo ministerija, nustačiusi, kad pateikti ne visi Taisyklių 17 punkte nurodyti dokumentai, apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos informuoja pareiškėją raštu ir nustato ne ilgesnį kaip 30 kalendorinių dienų terminą trūkstamiems duomenims ir (ar) dokumentams pateikti.

19. Pareiškėjui per Taisyklių 18 punkte nustatytą terminą nepateikus trūkstamų duomenų ir (ar) dokumentų, prašymas paliekamas nenagrinėtas ir kartu su pateiktais dokumentais grąžinamas pareiškėjui.

20. Susisiekimo ministerija, gavusi visus Taisyklių 17 punkte nurodytus dokumentus, per 30 kalendorinių dienų nuo visų dokumentų gavimo dienos privalo raštu ir (ar) elektroniniu paštu informuoti Europos Komisiją apie prašymo gavimą ir nusiųsti prašymo ir visų gautų dokumentų kopijas.

21. Iki Europos Komisijos sprendimo dėl Taisyklių 16.6 punkte nustatyto atvejo priėmimo dienos, taip pat kai pareiškėjas prašo netaikyti vienos ar kelių TSS 16.1, 16.3 ir 16.5 punktuose nurodytais atvejais, pareiškėjas gali vadovautis prašyme nurodytais Geležinkelių posistemių techninių taisyklių reikalavimais.

 

VI. Gerokai pažengusių projektų pripažinimo tvarka

 

22. Per vienerius metus nuo naujos TSS įsigaliojimo dienos pareiškėjas, kai atitinkamų TSS įsigaliojimas ir jų reikalavimų taikymas jo vykdomiems struktūrinių posistemių ar geležinkelių riedmenų projektams yra nepriimtinas kompetentingai Lietuvos Respublikos institucijai dėl teisinių, sutartinių, ekonominių, finansinių, socialinių ar aplinkos apsaugos aplinkybių, gali pateikti Susisiekimo ministerijai prašymą pripažinti struktūrinių posistemių ar geležinkelių riedmenų projektus gerokai pažengusiais (toliau – prašymas pripažinti projektą gerokai pažengusiu). Kartu su prašymu pripažinti projektą gerokai pažengusiu pareiškėjas turi pateikti šiuos dokumentus:

22.1. galimybių studiją arba koncepcijos analizę, kuriose nustatyta, kad struktūrinio posistemio ar geležinkelių riedmenų projektas atitinka gerokai pažengusio projekto statusą;

22.2. atliktą poveikio aplinkai vertinimą, kuriame nustatyta, kad TSS reikalavimų įgyvendinimas sukels neigiamą poveikį teisiniu, sutartiniu, ekonominiu, finansiniu, socialiniu ar aplinkos apsaugos aspektais;

22.3. dokumentus, patvirtinančius, kad yra susitarta dėl projekto finansavimo šaltinių, ypač naudojant valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšas arba taikant valstybės ir privataus kapitalo partnerystės schemą;

22.4. dokumentus, patvirtinančius, kad yra pradėtos pirkimų arba viešųjų pirkimų procedūros.

23. Apie prašymo pripažinti projektą gerokai pažengusiu ir dokumentų, nurodytų Taisyklių 22 punkte, gavimą Susisiekimo ministerija informuoja pareiškėją raštu ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo minėto prašymo gavimo dienos. Susisiekimo ministerija, nustačiusi, kad pateikti ne visi Taisyklių 20 punkte nurodyti dokumentai, apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją raštu ir nustato ne ilgesnį kaip 30 kalendorinių dienų terminą trūkstamiems duomenims ir (ar) dokumentams pateikti.

24. Jeigu pareiškėjas per Taisyklių 23 punkte nustatytą terminą nepateikė trūkstamų duomenų ir (ar) dokumentų, prašymas pripažinti projektą gerokai pažengusiu paliekamas nenagrinėtas ir kartu su pateiktais dokumentais grąžinamas pareiškėjui.

25. Pareiškėjui pateikus visus dokumentus, leidžiančius pripažinti struktūrinio posistemio ar geležinkelių riedmenų projektą gerokai pažengusiu, Susisiekimo ministerija juos pateikia Europos Komisijai sprendimui priimti.

26. Susisiekimo ministerija, gavusi Europos Komisijos sprendimą dėl struktūrinio posistemio ar geležinkelių riedmenų projekto pripažinimo gerokai pažengusiu, apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją.

27. Susisiekimo ministerija per vienerius metus nuo kiekvienos TSS įsigaliojimo Europos Komisijai pateikia Lietuvos Respublikoje vykdomų gerokai pažengusių projektų sąrašą.

 

VII. NACIONALINĖS taisyklės IR INFORMACINIS DOKUMENTAS

 

28. Susisiekimo ministerija tvirtina nacionalinį informacinį dokumentą, kuriame visos nacionalinės taisyklės, susijusios su parametrais, kuriuos reikia patikrinti prieš pradedant naudoti TSS neatitinkančius geležinkelių riedmenis, skirstomos į A, B ir C grupes.

29. A grupės taisyklėms priskiriama:

29.1. tarptautiniai standartai;

29.2. nacionalinės taisyklės, kurios pripažįstamos tapačiomis kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinėms taisyklėms saugos požiūriu.

30. B grupės taisyklėms priskiriamos visos taisyklės, kurios nepatenka į A ir C grupes.

31. C grupės taisyklėms priskiriamos tos taisyklės, kurios būtinos ir susijusios su geležinkelių infrastruktūros techninėmis charakteristikomis, atsižvelgiant į saugų ir sąveikai tinkamą eksploatavimą konkrečiame geležinkelių tinkle.

32. Į nacionalinį informacinį dokumentą neįtraukiamos vietinio pobūdžio taisyklės ir apribojimai. Atitiktis šiems dokumentams užtikrinama geležinkelio įmonės (vežėjo), įmonių, kurios naudojasi viešąja geležinkelių infrastruktūra,  susitarimu su geležinkelių infrastruktūros valdytoju.

33. Susisiekimo ministerija apie savo ketinimus priimti bet kokį transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos posistemių esminius reikalavimus nustatantį teisės akto projektą, kuris neįtrauktas į nacionalinį informacinį dokumentą, informuoja Europos Komisiją.

______________