KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

 

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugsėjo 27 d. Nr. M-740

Kaunas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 16 straipsnio 6 dalimi, 17 ir 35 straipsniais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. A1-463 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ pakeitimo“ 2 punktu:

1. T v i r t i n u Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šio potvarkio 1 punkte nurodyto aprašo nuostatos dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo taikomos skiriant socialines paslaugas pagal socialinių paslaugų poreikių vertinimus, kurie atlikti įsigaliojus šiam potvarkiui.

3. N u s t a t a u, kad šis potvarkis įsigalioja 2023 m. spalio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Visvaldas Matijošaitis

 

 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės mero

2023 m. rugsėjo 27 d.

potvarkiu Nr. M-740

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato asmens (šeimos) (toliau kartu – asmuo) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, kreipimosi dėl socialinių paslaugų tvarką, asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo, socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo, asmens siuntimo į stacionarias socialinės globos įstaigas (toliau – Globos namai) ir apgyvendinimo jose tvarką, informacijos teikimą ir saugojimą, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Aprašas taikomas, nustatant individualų socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimus dėl socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo, dėl siuntimo į Globos namus, asmenims, kurių gyvenamoji vieta (paskutinė deklaruota gyvenamoji vieta, jei asmuo niekur nedeklaruotas ar deklaruotas socialinių paslaugų ar asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje) yra Kauno miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje ir kurie pageidauja gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar valstybės biudžeto tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Socialinių paslaugų, kurios teikiamos asmens pageidavimu ir yra nebūtinos pagal asmens gebėjimus, įgūdžius ar sveikatos būklę, poreikis nevertinamas ir šios socialinės paslaugos teikiamos asmens ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos (toliau – paslaugų teikėjas) susitarimu.

3. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinių paslaugų poreikį, kartu nustatomas ir šeimos socialinių paslaugų poreikis. Asmens socialinių paslaugų poreikis, kiek tai nereglamentuota šiame apraše, nustatomas ir (ar) socialinės paslaugos skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Skyrimo tvarkos aprašas), Vaiko situacijos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-803 „Dėl Vaiko situacijos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr.  A1‑255 „Dėl Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“, Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Vaiko globos organizavimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 27 d. nutarimu Nr. 405 „Dėl Vaiko globos organizavimo nuostatų patvirtinimo“, Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, ir kitais susijusiais teisės aktais.

4. Šiame apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, ir kituose susijusiuose teisės aktuose. 

 

II SKYRIUS

ASMENS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

5. Dėl socialinių paslaugų skyrimo turi teisę kreiptis asmenys šio aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų nustatyta tvarka ir pateikti juose nurodytus dokumentus. Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmenys kreipiasi į šio aprašo 6 punkte nurodytus paskirtus socialinius darbuotojus ar tiesiogiai į Savivaldybės administracijos padalinį, atsakingą už socialinių paslaugų organizavimą. Asmuo, pageidaujantis gauti specialiąsias socialines paslaugas, susijusias su apgyvendinimu, paslaugas, teikiamas asmens namuose (išskyrus socialinę priežiūrą šeimoms), taip pat socialinės globos paslaugas, be kitų privalomų šio aprašo 3 punkte paminėtuose teisės aktuose nurodytų dokumentų, pateikia pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo (šeimos ar vaikų ligų gydytojo) arba gydančio gydytojo išduotą išrašą iš medicininių dokumentų (forma F027/a), patvirtinantį, kad jis neserga ūmiomis infekcinėmis ligomis ir jam nėra diagnozuota ūmi psichozė. Išrašas turi būti išduotas šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose nustatyta tvarka, bet ne daugiau kaip prieš 3 mėnesius iki dokumentų, reikalingų paslaugoms teikti, pateikimo datos.

6. Pirminį socialinių paslaugų poreikį asmens, kurį rengiamasi paleisti iš pataisos įstaigos ar kuris rengiasi išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos, jei jis nori gauti Savivaldybės finansuojamą socialinę priežiūrą ar socialinę globą, Skyrimo tvarkos apraše ir specialiuosiuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais vertina šių įstaigų socialiniai darbuotojai ir pateikia dokumentus Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą. Kitais atvejais pirminį asmens socialinių paslaugų poreikį nustato Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno miesto socialinių paslaugų centro (toliau – Socialinių paslaugų centras) socialinio darbo organizatoriai, socialiniai darbuotojai, socialinę riziką patiriančių šeimų atvejo vadybininkai, o vaiko (išskyrus vaiką su negalia) dienos socialinės priežiūros poreikį nustato akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai (toliau – paskirti socialiniai darbuotojai) šio aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Jei asmens socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, paskirti socialiniai darbuotojai kreipiasi į atitinkamos srities specialistus dėl reikalingų išvadų pateikimo.

8. Asmens socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, nustato paslaugų teikėjų, kurie tuo metu teikia socialines paslaugas asmeniui, paskirti socialiniai darbuotojai ir išvadas pateikia teisės aktų nustatyta tvarka.

9. Pakartotinis asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimas gali būti atliekamas ne dažniau kaip kas 6 mėnesius, išskyrus atvejus, kai:

9.1. pasikeitė asmens sveikatos būklė ir pervertinus socialinių paslaugų (socialinės globos) poreikį bei atlikus asmens nesavarankiškumo lygio pervertinimą padidėja asmens nesavarankiškumo balų skaičius. Pasikeitusi asmens sveikatos būklė patvirtinama pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo (šeimos ar vaikų ligų gydytojo) arba gydančio gydytojo pateikta medicinine pažyma ar išrašu iš medicininių dokumentų;

9.2. pasikeitė asmens specialieji poreikiai (tais atvejais, kai specialieji poreikiai nebenustatomi arba nustatomas mažesnis specialiųjų poreikių lygis, o asmens nesavarankiškumo balų skaičius padidėjo, turi būti pateiktas pagrįstas paaiškinimas);

9.3. pasikeitė asmens šeiminė situacija, atsirado papildomos aplinkybės, kurių nebuvo atliekant pirminį ar paskutinį socialinių paslaugų poreikio vertinimą (mirė kartu ar Kauno mieste gyvenęs artimasis, kuris rūpinosi asmeniu, suprastėjo jo sveikatos būklė, išsikraustė gyventi kitur kartu gyvenęs artimasis ir pan.). Atliekant asmens socialinių paslaugų poreikio pervertinimą šiuo pagrindu, privalo būti pateikiami tai patvirtinantys dokumentai, kita informacija, pagrindžianti pasikeitusią situaciją. Taip pat, atliekant socialinių paslaugų poreikio pervertinamą, pervertinamas tik tų socialinių paslaugų, kurių asmeniui reikia dėl pasikeitusios šeiminės situacijos (pvz., laiptinės plovimas, apipirkimas ir pan.), poreikis;

9.4. galimai netinkamai buvo atliktas pirminis asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimas. Atliekant asmens socialinių paslaugų poreikio pervertinimą šiuo pagrindu, paslaugų teikėjas motyvuotai nurodo aplinkybes, faktus ar pan., kodėl laikytina, kad pirminis asmens poreikių vertinimas galimai buvo atliktas netinkamai. Tokiu atveju pakartotinį asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą atlieka Socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriai, esant poreikiui, kartu dalyvauja ir paslaugų teikėjo socialiniai darbuotojai.

10. Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, darbuotojui, nagrinėjančiam dokumentus, kilus įtarimui, kad socialinių paslaugų poreikio vertinimas (pakartotinis vertinimas) galimai atliktas netinkamai (nesant esminių asmens sveikatos ar šeiminės situacijos pakitimų labai padidėjo socialinių paslaugų poreikis, nepakito ar nelabai pakito asmens nesavarankiškumo balų suma, bet siūloma keisti paslaugų apimtį ar siūloma kita paslauga ir pan.), organizuojamas pakartotinis paslaugų poreikio vertinimas, kurį atlieka Socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriai, esant poreikiui, kartu su paslaugų teikėjo socialiniu darbuotoju (jei to pageidauja paslaugų teikėjas).

11. Visais atvejais, kai atlikus socialinių paslaugų poreikio pervertinimą asmeniui nustatomas didesnės apimties paslaugų poreikis nei buvo, tačiau asmens savarankiškumo lygis balais nesikeitė arba keitėsi ne daugiau kaip 10 procentų nuo prieš tai buvusio, turi būti papildomai nurodoma, dėl kokių priežasčių, aplinkybių atsirado didesnis socialinių paslaugų poreikis, ir tai turi būti pagrindžiama.

12. Asmens socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir nustatomas teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka ir terminais, atsižvelgiant į individualius asmens poreikius, gebėjimus, galimybes ir tikslus, kurių siekiama konkrečiomis paslaugomis. Kai vertinamas dienos socialinės globos paslaugų, teikiamų asmens namuose, ar pagalbos į namus paslaugų poreikis, papildomai užpildomas atitinkamai šio aprašo 1 arba 3 priedas, nurodant, kokių ir kokios apimties paslaugų reikia asmeniui.

13. Socialinių paslaugų poreikio vertinimo terminai gali būti pratęsiami, laikantis šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose įtvirtintų maksimalių terminų ir reikalavimų, Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens sprendimu, jei nėra galimybės laiku įvertinti socialinių paslaugų poreikį dėl objektyvių priežasčių: reikia papildomų specialistų išvadų ar kitos informacijos siekiant tinkamai įvertinti asmens poreikius; asmuo, kurio poreikiai vertinami, yra laikinai išvykęs ir (ar) nepasiekiamas (stacionarioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, kitoje savivaldybėje ir pan.) ir panašiai. Tokiu atveju paskirti socialiniai darbuotojai raštu kreipiasi į Savivaldybės administracijos padalinį, atsakingą už socialinių paslaugų organizavimą, ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki galutinio socialinių paslaugų poreikio vertinimo, nurodydami termino pratęsimo priežastis ir asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą.

14. Paskirti socialiniai darbuotojai, nustatę asmens socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadas ir susijusius dokumentus, paminėtus šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose, Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

15. Sprendimai dėl socialinių paslaugų, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo (toliau – sprendimas) priimami šio aprašo 3 punkte nurodytuose atitinkamuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais.

16. Sprendimus dėl socialinių paslaugų skyrimo ir nutraukimo priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikimas organizuojamas pagal socialinių paslaugų teikimo sutartis, sudaromas asmens, gaunančio socialines paslaugas, Savivaldybės ir paslaugų teikėjo sutartis (toliau – sutartis), socialinių paslaugų teikimo nutraukimas įforminamas susitarimu dėl sutarties nutraukimo, kuris prilyginamas sprendimui dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo, ir atskiras sprendimas nepriimamas. Paslaugų teikimas nutrūksta asmeniui mirus ir atskiras sprendimas dėl to nepriimamas.

Sprendimus dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo priima paslaugų teikėjas. Socialinių paslaugų teikimas sustabdomas nuo sprendime nurodytos datos, apie tokį sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuojamas (el. paštu ar raštu) Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą, pateikiant jam sprendimo kopiją. Jei paslaugų teikėjas, esant šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose ir šiame apraše įtvirtintiems pagrindams, nepriima sprendimo dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo, tokį sprendimą priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo.

17. Priimant sprendimus, asmeniui parenkami paslaugų teikėjai, kurie teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę teikti atitinkamas socialines paslaugas, atsižvelgiant į asmens (jo globėjo, rūpintojo, kito teisėto atstovo) pageidavimą, paslaugų teikėjų galimybes suteikti reikiamas paslaugas, laikantis teisės aktuose nustatytų prioritetų. Jei asmuo (jo globėjas, rūpintojas, kitas teisėtas atstovas) nepasirenka konkretaus paslaugų teikėjo, kurio teikiamas socialines paslaugas pageidautų gauti, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, konkretus paslaugų teikėjas parenkamas pagal asmens amžių, negalios pobūdį (jei ji nustatyta), poreikius, gebėjimus, finansines galimybes, paslaugų teikėjo turimas laisvas vietas ir šių paslaugų gavimo skubumą. Konkretus paslaugų teikėjas sprendime nenurodomas tais atvejais, kai priimant sprendimą nėra žinoma, kuris paslaugos teikėjas teiks paslaugas (pvz., asmuo socialinių paslaugų laukia eilėje ir nėra aišku, kuris paslaugų teikėjas atėjus jo eilei turės laisvų vietų).

18. Dėl laikino atokvėpio paslaugos, kai jau yra priimtas sprendimas teikti tokią paslaugą, asmuo (jo globėjas, rūpintojas, kitas teisėtas atstovas) kreipiasi tiesiogiai į Savivaldybės administracijos padalinį, atsakingą už socialinių paslaugų organizavimą, pateikdamas laisvos formos prašymą, kuriame nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, laikotarpio, kada norima gauti laikino atokvėpio paslaugą, pradžia ir pabaiga, priežastys, sąlygojančios šios paslaugos poreikį.

19. Sprendimas skirti dienos socialinės globos paslaugas, teikiamas asmens namuose, priimamas:

19.1. suaugusiems asmenims su negalia, kuriems nustatytas iki 40 procentų darbingumo lygis ir kurių nesavarankiškumo lygis pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą yra ne mažesnis kaip 45 balai;

19.2. senyvo amžiaus asmenims, kuriems nustatytas vidutinis ar didelis specialiųjų poreikių lygis ir (arba) slaugos arba priežiūros (pagalbos) specialieji poreikiai;

19.3. vaikams su negalia;

19.4. senyvo amžiaus asmenims, kurie neatitinka 19.2 papunktyje nustatytų kriterijų, tačiau pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą jų nesavarankiškumo lygis yra ne mažesnis kaip 45 balai ir kuriems pagal pateiktas medicinines pažymas (dėl ligos, po traumos ar pan.) dėl sveikatos būklės reikia kompleksinės kitų specialistų pagalbos ar kito asmens pagalbos daugiau, nei ji gali būti teikiama pagal teisės aktus organizuojant pagalbą į namus. Tokiu atveju dienos socialinės globos paslaugos, teikiamos asmens namuose, skiriamos ne daugiau kaip 6 mėn.

Vertinant ir skiriant dienos socialinės globos paslaugas, teikiamas asmens namuose, nustatant maksimalią šių paslaugų apimtį, be kitų aplinkybių, atsižvelgiama ir į asmeniui nustatytus (jei jie nustatyti) neįgalumo, darbingumo lygius ar specialiuosius poreikius (toliau bendrai – negalios lygis) bei Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme nustatytą rekomenduotiną maksimalų kitų asmenų pagalbos poreikį esant tokiam negalios lygiui.

20. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo ar nutraukimo priimamas esant Skyrimo tvarkos apraše nurodytiems pagrindams ir dokumentams. Sprendimas dėl socialinių paslaugų sustabdymo ar nutraukimo gali būti priimamas tik pagal paslaugų teikėjo informaciją, kai asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kitas teisėtas atstovas prašymo negali pateikti dėl objektyvių priežasčių: suprastėjusios sveikatos būklės, sąlygojusios negebėjimą aiškiai išreikšti valios; išvykus iš socialinių paslaugų teikimo vietos iš anksto nepranešus; nesant galimybių gauti asmens prašymo dėl jo nepasiekiamumo tam tikrose įstaigose ir panašiai. Socialinių paslaugų teikimas atnaujinamas anksčiau nei numatyta sprendime dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo tais atvejais, kai yra asmens (jo globėjo, rūpintojo, kito teisėto atstovo) laisvos formos prašymas atnaujinti paslaugų teikimą anksčiau. Tais atvejais, kai nėra asmens (jo globėjo, rūpintojo, kito teisėto atstovo) prašymo, paslaugų teikimas gali būti atnaujinamas, kai išnyksta ar pasibaigia sustabdymo pagrindai ir vėl atsiranda socialinių paslaugų poreikis. Visais atvejais socialinių paslaugų teikimas atnaujinamas ne anksčiau kaip tą pačią dieną nuo informacijos pateikimo Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą, dienos. Socialinių paslaugų teikimas atnaujinamas anksčiau, nei numatyta sprendime dėl socialinių paslaugų sustabdymo, nepriimant atskiro sprendimo ir paslaugų teikimas toliau tęsiamas pagal sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo.

21. Priėmus sprendimą, Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, paskirtas atsakingas darbuotojas atlieka kitas procedūras, vadovaudamasis teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka.

22.  Jei priimtame sprendime nurodyta socialinė paslauga (išskyrus ilgalaikės socialinės globos paslaugą) asmeniui negali būti suteikta, nes nė vienas socialinių paslaugų teikėjas neturi laisvų vietų paslaugai teikti, asmuo įrašomas į asmenų eilę sprendime nurodytai socialinei paslaugai gauti. Asmenų eilė socialinėms paslaugoms gauti sudaroma atskirai pagal socialines paslaugas ir paslaugų teikėjus, atitinkančius teisės aktų reikalavimus socialinėms paslaugoms teikti. Skubos tvarka, nesilaikant eiliškumo, asmeniui gali būti skiriamos ir suteikiamos socialinės paslaugos, jei jam pagal sveikatos būklę reikalinga priežiūra (pateikti tai patvirtinantys dokumentai) ir nėra artimųjų, galinčių juo pasirūpinti.

Asmenys, dėl kurių yra priimti sprendimai skirti socialines paslaugas, į eilę socialinei paslaugai gauti įrašomi pagal sprendimo priėmimo datą. Jeigu yra keli sprendimai, priimti tą pačią dieną, įrašant į eilę atsižvelgiama ir į asmens prašymo pateikimo datą.

Asmenys, dėl kurių sprendimą skirti socialines paslaugas priėmė kita savivaldybė, įrašomi į eilę socialinėms paslaugoms (įskaitant ir ilgalaikės socialinės globos paslaugas), teikiamoms Savivaldybės biudžetinėse ar viešosiose socialinių paslaugų įstaigose, gauti pagal sprendimo gavimo Savivaldybėje datą.

Visais atvejais asmeniui, įrašytam į eilę socialinėms paslaugoms gauti, pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, iki jis galės gauti sprendime nurodytas socialines paslaugas.

 

IV SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

23. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei ir trumpalaikei socialinei globai esant nustatytam atitinkamam ilgalaikės ar trumpalaikės socialinės globos poreikiui ir priimtam sprendimui dėl šių paslaugų skyrimo asmeniui.

24. Ilgalaikei socialinei globai pagal šį aprašą gali būti siunčiami:

24.1. suaugę asmenys su negalia, kuriems nustatytas iki 40 procentų darbingumo lygis, kurių nesavarankiškumo lygis pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą ne mažesnis kaip 45 balai ir kuriems dėl sveikatos būklės pagal pateiktas medicinines pažymas ar nustatytus poreikius reikia visą parą nuolatinės kito asmens pagalbos, jeigu jie neturi artimųjų (tėvai, suaugę vaikai, sutuoktiniai), galinčių juos prižiūrėti, arba turi artimųjų, kurie dėl objektyvių priežasčių (pateikus tai patvirtinančius dokumentus, pvz. neįgalumą, darbo įsipareigojimus ir pan. ar paaiškinimus) negali jų prižiūrėti; 

24.2. senyvo amžiaus asmenys, kuriems nustatytas vidutinis ar didelis specialiųjų poreikių lygis ir (arba) slaugos arba priežiūros (pagalbos) specialieji poreikiai (75 metų ir vyresniems asmenims specialiųjų poreikių lygio nustatyti nebūtina), kurių nesavarankiškumo lygis pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą ne mažesnis kaip 45 balai ir kuriems dėl sveikatos būklės pagal pateiktas medicinines pažymas ar nustatytus poreikius reikia visą parą nuolatinės kito asmens pagalbos, jeigu jie neturi artimųjų, galinčių juos prižiūrėti, arba turi artimųjų, kurie dėl objektyvių priežasčių (pateikus tai patvirtinančius dokumentus ar paaiškinimus) negali jų prižiūrėti;

24.3. vaikai su negalia ir be tėvų globos likę vaikai, kuriems, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, yra nustatyta nuolatinė globa (rūpyba) teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka.

25.  Trumpalaikei socialinei globai gali būti siunčiami toliau nurodyti asmenys, pateikus patvirtinančius dokumentus, kad dėl jų laikino sveikatos būklės sutrikimo, pablogėjimo tam tikrą laiką reikalinga kompleksinė, nuolatinė specialistų priežiūra:

25.1. suaugę asmenys su negalia, kuriems nustatytas iki 40 procentų darbingumo lygis, kurių nesavarankiškumo lygis pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą ne mažesnis kaip 45 balai ir kuriems dėl sveikatos būklės pagal pateiktas medicinines pažymas ar nustatytus poreikius reikia visą parą nuolatinės kito asmens pagalbos, jeigu jie neturi artimųjų, galinčių juos prižiūrėti, arba turi artimųjų, kurie dėl objektyvių priežasčių (pateikus tai patvirtinančius dokumentus ar paaiškinimus) negali jų prižiūrėti;

25.2. senyvo amžiaus asmenys, kurių nesavarankiškumo lygis pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą ne mažesnis kaip 45 balai ir kuriems dėl sveikatos būklės pagal pateiktas medicinines pažymas ar nustatytus poreikius reikia visą parą nuolatinės kito asmens pagalbos, jeigu jie neturi artimųjų, galinčių juos prižiūrėti, arba turi artimųjų, kurie dėl objektyvių priežasčių (pateikus tai patvirtinančius dokumentus ar paaiškinimus) negali jų prižiūrėti;

25.3. vaikai su negalia, vaikai, laikinai likę be tėvų globos, socialinę riziką patiriantys vaikai ar vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų, vadovaujantis teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka.

26. Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis specialiaisiais teisės aktais, nurodytais šio aprašo 3 punkte, parengia siuntimus į socialinės globos įstaigas (2 priedas), tarp jų ir siuntimus į Savivaldybės biudžetines ir viešąsias socialinių paslaugų įstaigas asmenims, dėl kurių sprendimą priėmė kita savivaldybė. Siuntimus pasirašo Savivaldybės meras ar jo  įgaliotas asmuo, išskyrus Skyrimo tvarkos apraše nurodytus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas Globos namuose Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos siuntimu.

27. Asmenys apgyvendinami Globos namuose Skyrimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka laikantis eiliškumo. Skubos tvarka, nesilaikant eiliškumo, asmuo gali būti apgyvendinamas Globos namuose, jei asmeniui pagal jo sveikatos būklę reikalinga priežiūra ištisą parą ir nėra artimųjų, galinčių juo pasirūpinti, arba asmens gyvenamoji aplinka visiškai netinkama asmens priežiūrai. Siūlymus dėl asmens apgyvendinimo Globos namuose skubos tvarka sprendimus priimančiam asmeniui teikia Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, paskirti atsakingi darbuotojai.

28.  Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, paskirtas atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka, suformuotą socialinių paslaugų gavėjo bylą pateikia Globos namams ne vėliau kaip asmens apgyvendinimo dieną.

 

V SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

29. Savivaldybė savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie Savivaldybės teikiamas socialines paslaugas: viešina informaciją apie visas jos teritorijoje veikiančius paslaugų teikėjus, neatsižvelgdama į jų pavaldumą (nurodomi paslaugų teikėjų pavadinimai, kontaktiniai telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti), paslaugų teikėjų teikiamas socialines paslaugas (pateikiamas teikiamų paslaugų sąrašas), šių paslaugų kainas ir numatytą (planinį) vietų skaičių, socialinių paslaugų organizavimą Savivaldybėje reglamentuojančius teisės aktus.

30. Duomenys apie asmeniui skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodant jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas pateikiami Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje, vadovaujantis teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka.

31. Paskirti socialiniai darbuotojai pateikia duomenis apie suteiktas bendrąsias socialines paslaugas (išskyrus tas paslaugas, kurios suteikiamos iš karto telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis ir (ar) kai nėra renkami asmens duomenys), kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje.

32. Duomenis apie specialiąsias socialines paslaugas ir bendrąsias socialines paslaugas, kurios yra mokamos, Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, atsakingi darbuotojai suveda į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą.

33.  Paslaugų teikėjas kaupia ir saugo asmens byloje informaciją apie asmenį, gaunantį socialines paslaugas.

34. Socialinių paslaugų poreikį nustatantys subjektai, socialinių paslaugų teikėjai ir Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą, įgyvendindami šį aprašą, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Socialinių paslaugų poreikį nustatantys subjektai, socialinių paslaugų teikėjai fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą, – apraše nurodytų funkcijų atlikimo tikslais.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Skundai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvados, dėl socialinių paslaugų teikimo pateikiami ir nagrinėjami šio aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

36.  Ginčai dėl Savivaldybės mero, savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

37. Jei asmuo nesutinka su sprendimu dėl socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo, jis gali šį sprendimą apskųsti šio aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų nustatyta tvarka. Jei šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose nenustatyta kitaip, skundas dėl sprendimo gali būti pateikiamas per 1 mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos Savivaldybės merui, kuris šį skundą turi išnagrinėti per 20 darbo dienų. Atsižvelgiant į skundo aplinkybes, gali būti sudaroma komisija skundui nagrinėti.

________________________

 

 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio

nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo

Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Pagalbos į namus paslaugų sąrašo forma)

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SĄRAŠAS

 

Eil.

Nr.

Paslaugos pavadinimas ir specifikacija

(paslauga vertinama ir jos poreikis bei jos apimtis nustatoma tik šios paslaugos gavėjui)

Vidutinė paslaugos teikimo trukmė (per dieną), min.

Maksimali galima paslaugos apimtis (vertinama tik ta apimtimi, kiek individualiai reikalinga konkrečiam paslaugų gavėjui)

Paslauga reikalinga (taip (+) / ne (–)

Maksimalus paslaugos poreikis per mėnesį

Kartai

Minutėmis

1.

Paslaugų gavėjų informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas jiems

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

2.

Individualaus pagalbos plano sudarymas, reguliarus plano pervertinimas

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

3.

Socialinių paslaugų poreikio pervertinimas

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

4.

Maisto produktų ir medikamentų pirkimas artimiausioje parduotuvėje ir vaistinėje (parduotuvė ir vaistinė nutolusi ne daugiau nei 3 km nuo paslaugų gavėjo gyvenamosios vietos) ir pristatymas į namus (iki 5 kg; į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į parduotuvę ir (ar) vaistinę ir grįžimas iš jos

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis                    (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

2 kartai per savaitę

 

 

 

5.

Maisto ruošimas (nesudėtingi patiekalai), pagaminto maisto pašildymas, karšto maisto atnešimas į namus iš artimiausios maitinimo įstaigos (į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į maitinimo įstaigą ir grįžimas iš jos

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per dieną

 

 

 

6.

Pagalba maitinantis (išskyrus asmenis, turinčius rijimo sutrikimų ir (ar) maitinamus dirbtiniu būdu)

30

1 kartas per dieną

 

 

 

7.

Indų, panaudotų ruošiant maistą ir valgant, plovimas ir viryklės sutvarkymas, švaros palaikymas ruošiant ar šildant maistą

20

1 kartas per dieną

 

 

 

8.

Lovos tvarkymas (lovos klojimas, patalynės, paklodžių ir paklotų keitimas tenkinant paslaugų gavėjo poreikius (intensyvus prakaitavimas, šlapimo ar išmatų nelaikymas ir pan.)

10

1 kartas per dieną

 

 

 

9.

Patalynės keitimas (nevertinama, kai teikiama 8 punkte nurodyta paslauga)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

20

2 kartai per mėnesį

 

 

 

10.

Kasdienis kūno apiprausimas ir priežiūra, pagalba maudantis, burnos ertmės priežiūra (dantų valymas, burnos gleivinės priežiūra, išimamų dantų protezų priežiūra)

20

1 kartas per dieną

 

 

 

11.

Plaukų kirpimas

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

20

1 kartas per mėnesį

 

 

 

12.

Kojų ir rankų nagų priežiūra (jei asmuo neserga užkrečiamosiomis odos ligomis)

15

2 kartai per mėnesį

 

 

 

13.

Pagalba užtikrinant asmens higieną (sauskelnių keitimas, pagalba rengiantis ir kt.)

15

2 kartai per dieną

 

 

 

14.

Tualetinio kibiro išnešimas ir jo priežiūra

10

1 kartas per dieną

 

 

 

15.

Skalbimas skalbimo mašina ir skalbinių džiaustymas, skalbinių (iki 1 kg) lyginimas (išskyrus patalynę ir užuolaidas)  (skalbimo laikas neskaičiuojamas)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis     (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per savaitę

 

 

 

16.

Gyvenamosios patalpos tvarkymas (dulkių valymas, grindų šlavimas, plovimas ar siurbimas, ne daugiau kaip viename paslaugų gavėjo gyvenamajame kambaryje, koridoriuje, virtuvėje, tualeto ir vonios patalpose naudojant paslaugų gavėjo medžiagas), esant poreikiui – langų valymas, užuolaidų keitimas

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

1 kartas per savaitę

 

 

 

17.

Buitinių atliekų išnešimas

5

1 kartas per dieną

 

 

 

18.

Mokesčių sumokėjimas (duomenų surašymas, knygelių ar sąskaitų pildymas ir kt.)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

19.

Vandens, kietojo kuro atnešimas, krosnies iškūrenimas, krosnies pakuros valymas, pelenų išnešimas, sniego nukasimas paslaugos gavėjo įrankiais

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per dieną

 

 

 

20.

Smulkių ūkio darbų (spynos keitimo, elektros lemputės keitimo ir pan.), buitinių prietaisų remonto, avalynės ir drabužių taisymo ir paslaugų (skalbimo ir pan.) organizavimas, ūkinių ir buitinių prekių (grėblių, kastuvų ir pan.) nupirkimas ar įsigijimo organizavimas

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

21.

Gydytojo, greitosios medicinos pagalbos iškvietimas į namus ar paslaugų gavėjo užrašymas pas gydytoją (konsultacijai, receptams išrašyti ir kt. )

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

15

2 kartai per mėnesį

 

 

 

22.

Dokumentų tvarkymas ir techninės pagalbos priemonių pristatymo į paslaugų gavėjo namus organizavimas (dėl kompensacijos už būsto šildymą, šaltą ir karštą vandenį, dėl techninės pagalbos priemonių gavimo ir kt.). Kai asmeniui paskirtas globėjas ar rūpintojas, įgaliojimu įgaliotas asmuo, dokumentus tvarko šie asmenys

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

20

1 kartas per mėnesį

 

 

 

23.

Lydėjimas į įvairias įstaigas, institucijas (ėjimas kartu su paslaugų gavėju, judančiu savarankiškai arba besinaudojančiu techninės pagalbos priemonėmis, į sveikatos priežiūros įstaigas, valstybės ar savivaldybės institucijas būtiniems dokumentams tvarkyti ir pan.), darbuotojo lankymasis gydymo įstaigoje, esančioje Kauno mieste, pas šeimos gydytoją be paslaugų gavėjo

60

3 kartai per mėnesį

 

 

45

Maksimalus valandų skaičius per savaitę

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus šiai paslaugai)

 

 

Maksimalus bendras valandų skaičius per mėnesį

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus šiai paslaugai)

 

 

Ar asmeniui pagal įvertintą paslaugų poreikį būtinos paslaugos ne darbo valandomis (jei taip, pažymima varnele)

 

 

Maksimalus bendras kartų (valandų) skaičius per mėnesį, kai žymimas apleisto buto tvarkymas (kai bute antisanitarinės sąlygos)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis), paslaugą galima teikti iki 480 min. vieną kartą per visą paslaugos teikimo laikotarpį ir žymima pirmą mėnesį)

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus šiai paslaugai)

 

 

 

Ar asmeniui pagal įvertintą paslaugų poreikį būtinos paslaugos savaitgaliais ir šventinėmis dienomis (jei taip, pažymima varnele)

 

 

 

________________________________________________________________                                                                                  ______________

(paslaugų gavėjo (globėjo, rūpintojo, teisėto atstovo) vardas, pavardė)                                                                                   (parašas)

 

________________________

 

 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio

nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo

Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Siuntimo į socialinės globos įstaigą forma)

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIUS

 

SIUNTIMAS Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ

_______________

(data)

Kaunas

 

Vadovaujantis __________________________________________________________

(sprendimo data ir numeris)

_____________________________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________ siunčiamas

(vardas, pavardė, gimimo data, adresas)

 

į _____________________________________________________________________________.

(socialinės globos įstaigos pavadinimas)

 

Siuntimas galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui) dienos.

 

______________                                     _____________                 _______________________

(pareigos)                                                                           (parašas)                                                  (vardas, pavardė)                

 

____________________

 

 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio

nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo

Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Dienos socialinės globos paslaugų, teikiamų asmens namuose, sąrašo forma)

 

DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ ASMENS NAMUOSE, SĄRAŠAS

 

Eil.

Nr.

Paslaugos pavadinimas ir specifikacija

(paslauga vertinama ir jos poreikis bei jos apimtis nustatoma tik šios paslaugos gavėjui)

Vidutinė teikimo trukmė (per dieną), min.

Maksimali galima paslaugos apimtis (vertinama tik ta apimtimi, kiek individualiai reikalinga konkrečiam paslaugų gavėjui)

Paslauga reikalinga (taip (+) / ne (–)

Maksimalus paslaugos poreikis per mėnesį

Kartais

Minutėmis

1.

Paslaugų gavėjų informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

2.

Individualaus pagalbos plano sudarymas, reguliarus plano pervertinimas

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

3.

Socialinių paslaugų poreikio pervertinimas

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

4.

Maisto produktų ir medikamentų pirkimas artimiausioje parduotuvėje ir vaistinėje (parduotuvė ar vaistinė nutolusi iki 3 km nuo paslaugų gavėjo gyvenamosios vietos) ir pristatymas į namus (iki 5 kg; į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į parduotuvę ir (ar) vaistinę ir grįžimas iš jos)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

2 kartai per savaitę

 

 

 

5.

Maisto ruošimas (nesudėtingi patiekalai), pagaminto maisto pašildymas, karšto maisto atnešimas į namus iš artimiausios maitinimo įstaigos (į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į maitinimo įstaigą ir grįžimas iš jos)

30

2 kartai per dieną

 

 

 

6.

Pagalba maitinantis, paslaugų gavėjo maitinimas

30

2 kartai per dieną

 

 

 

7.

Indų, panaudotų ruošiant maistą ir valgant, plovimas ir viryklės sutvarkymas, švaros palaikymas ruošiant ar šildant maistą

15

2 kartai per dieną

 

 

 

8.

Lovos tvarkymas (patalynės, paklodžių ir paklotų keitimas gulinčiam paslaugų gavėjui arba tenkinant paslaugų gavėjo poreikius (intensyvus prakaitavimas, šlapimo ar išmatų nelaikymas ir pan.)

15

1 kartas per dieną

 

 

 

9.

Lovos klojimas ir patalynės keitimas (nevertinama, kai 8 punkte nurodyta paslauga)

ios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

15

1 kartas per savaitę

 

 

 

10.

Paslaugų gavėjo marškinių ir kitų drabužių keitimas (taisyklingas nešvarių drabužių nuvilkimas ir švarių užvilkimas), pagalba rengiantis

20

1 kartas per dieną

 

 

 

11.

Kasdienis kūno apiprausimas ir priežiūra, burnos ertmės priežiūra (dantų valymas, burnos gleivinės priežiūra, išimamų dantų protezų priežiūra)

20

1 kartas per dieną

 

 

 

12.

Plaukų priežiūra (galvos plovimas, džiovinimas, vyrams – barzdos skutimas)

15

3 kartai per savaitę

 

 

 

 

 

 

13

Plaukų kirpimas

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

14.

Kojų ir rankų nagų priežiūra (jei asmuo neserga užkrečiamosiomis odos ligomis)

15

2 kartai per mėnesį

 

 

 

15.

Sauskelnių keitimas

10

3 kartai per dieną

 

 

 

16.

Tualetinio kibiro išnešimas ir jo priežiūra

10

1 kartas per dieną

 

 

 

17.

Skalbimas, skalbinių džiaustymas, lyginimas (išskyrus patalynę ir užuolaida, iki 1 kg)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per savaitę

 

 

 

18.

Gyvenamosios patalpos tvarkymas (dulkių valymas, grindų šlavimas, plovimas ar siurbimas ne daugiau kaip viename paslaugų gavėjo gyvenamajame kambaryje, koridoriuje, virtuvėje, tualeto ir vonios patalpose, esant poreikiui – langų valymas, užuolaidų keitimas, naudojant paslaugų gavėjo medžiagas)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

1 kartas per savaitę

 

 

 

19.

Buitinių atliekų išnešimas

5

1 kartas per dieną

 

 

 

 

 

 

20.

Mokesčių sumokėjimas (duomenų surašymas, knygelių ar sąskaitų pildymas ir kt.)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

21.

Vandens, kietojo kuro atnešimas, krosnies iškūrenimas, krosnies pakuros valymas, pelenų išnešimas, sniego nukasimas paslaugos gavėjo įrankiais

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per dieną

 

 

 

22.

Smulkių ūkio darbų (spynos keitimo, elektros lemputės keitimo ir pan.), buitinių prietaisų, avalynės ir drabužių taisymo organizavimas, ūkinių ir buitinių prekių nupirkimas ar įsigijimo organizavimas

ios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

23.

Gydytojo, greitosios medicinos pagalbos iškvietimas į namus ar paslaugų gavėjo užrašymas pas gydytoją (konsultacijai, receptams išrašyti ir kt.)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

15

2 kartai per mėnesį

 

 

 

 

24.

Medikamentų padavimas (tik pagal gydytojo paskyrimą)

 

5

Pagal poreikį, bet ne dažniau kaip 3 kartai per dieną

 

 

 

25.

Dokumentų tvarkymas ir techninės pagalbos priemonių pristatymo į paslaugų gavėjo namus organizavimas (dėl kompensacijos už būsto šildymą, šaltą ir karštą vandenį, dėl techninės pagalbos priemonių gavimo ir kt.). Kai asmeniui paskirtas globėjas ar rūpintojas, įgaliojimu įgaliotas asmuo, dokumentus tvarko šie asmenys

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-‑), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

20

1 kartas per mėnesį

 

 

 

26.

Individuali psichologo konsultacija (tik jei paslaugų teikėjas turi teisės aktų reikalavimus atitinkantį psichologą)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

27.

Lydėjimas į įvairias įstaigas, institucijas (ėjimas kartu su paslaugų gavėju, judančiu savarankiškai arba besinaudojančiu techninės pagalbos priemonėmis, į sveikatos priežiūros įstaigas, valstybės ar savivaldybės institucijas būtiniems dokumentams tvarkyti ir pan.)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

3 kartai per mėnesį

 

 

 

Maksimalus valandų skaičius per savaitę

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti šiai paslaugai nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus)

 

 

Maksimalus bendras kartų (valandų) skaičius per mėnesį

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti šiai paslaugai nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus)

 

 

Maksimalus bendras kartų (valandų) skaičius per mėnesį, kai tvarkomas apleistas butas (jei bute antisanitarinės sąlygos)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis.  Paslaugą galima teikti iki 480 min vieną kartą per visą paslaugos teikimo laikotarpį ir žymima pirmą mėnesį)

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti šiai paslaugai nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus)

 

 

Ar asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį ir įvertintą paslaugų poreikį būtinos paslaugos ne darbo valandomis (jei taip, pažymima varnele)

 

Ar asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį ir įvertintą paslaugų poreikį būtinos paslaugos savaitgaliais ir šventinėmis dienomis (jei taip, pažymima varnele)

 

 

 

___________________________________________________________________ ____________

(paslaugų gavėjo (jo globėjo, rūpintojo, kito teisėto atstovo) vardas, pavardė)                                                                                                    (parašas)

___________________