PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. RUGPJŪČIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 1-312 „DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VIDAUS TVARKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. vasario 10 d. Nr. 1-92 /2023 (1.4 E)

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2006 m. rugpjūčio 28 d. įsakymą Nr. 1-312 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

 

„PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VIDAUS TVARKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2010 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1V-831 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.2. papunkčiu,

tvirtinu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos vidaus tvarkos taisykles (pridedama).“

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                                                                             Saulius Greičius


 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų ministerijos

direktoriaus 2006 m. rugpjūčio 28 d.

įsakymu Nr. 1-312

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2023 m. vasario 10 d. įsakymo Nr. 1-92 /2023 (1.4 E)

redakcija)

 

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Departamentas) struktūrinių ir teritorinių struktūrinių padalinių (toliau – padaliniai) vidaus tvarką, kurios tikslas – užtikrinti Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau visi kartu – darbuotojai), darbo kokybę ir didinti jo efektyvumą, sukurti darbuotojų poreikius atitinkančią darbo aplinką.

2. Pamainomis dirbančių darbuotojų vidaus tvarką reglamentuoja ir kiti Departamento direktoriaus ir (ar) jo įgalioto asmens patvirtinti teisės aktai.

 

II SKYRIUS

DARBO IR POILSIO LAIKAS

 

3. Departamento darbo laiką nustato Departamento darbo reglamentas.

4. Darbo ir poilsio laiko organizavimo tvarką Departamente nustato Departamento direktorius.

5. Darbuotojas, kuris dėl svarbių priežasčių negali laiku atvykti arba išvis negali atvykti į tarnybos (darbo) vietą, nedelsdamas turi informuoti savo tiesioginį vadovą, jo nesant – vadovą pavaduojantį asmenį, ir nurodyti neatvykimo priežastis. Tiesioginis vadovas ar kitas šiame punkte nurodytas asmuo, gavęs šiame punkte nurodytą informaciją, nedelsdamas tokiu pat būdu, kaip informaciją gavo, privalo patvirtinti informacijos gavimą.

6. Jeigu darbuotojas apie savo vėlavimą ar neatvykimą laiku dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti pats, jo prašymu informuoti apie darbuotojo vėlavimą arba neatvykimą gali kiti asmenys.

7. Darbuotojas, palikdamas tarnybos (darbo) vietą tarnybos (darbo) tikslais, turi informuoti savo tiesioginį vadovą, jo nesant – vadovą pavaduojantį asmenį, nurodyti išvykimo tikslą, trukmę ir tokiu pat būdu, kaip informaciją pateikė, gauti tiesioginio vadovo sutikimą.

8. Darbuotojas, dėl svarbių priežasčių, nesusijusių su tarnyba (darbu), norėdamas palikti tarnybos (darbo) vietą, privalo informuoti tiesioginį vadovą, nurodydamas išvykimo priežastis ir trukmę, ir tokiu pat būdu, kaip informaciją pateikė, gauti tiesioginio vadovo sutikimą.

9. Darbuotojas Taisyklių 5, 7 ir 8 punktuose nurodytą informaciją privalo pateikti pasirinktinai: per Dokumentų valdymo bendrąją informacinę sistemą (toliau – DBSIS), raštu, el. paštu ar SMS žinute.

 

 

 

III SKYRIUS

BENDRIEJI VIDAUS TVARKOS REIKALAVIMAI

 

10. Darbuotojai privalo laikytis Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos etikos kodekso, smurto ir priekabiavimo prevencijos politikos, darbuotojų saugą ir sveikatą, gaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų ir saugoti savo ir kitų darbuotojų sveikatą ir gyvybę.

11. Kiekvienoje tarnybos (darbo) vietoje turi būti švaru, tvarkinga, saugu ir patogu. Kiekviena tarnybos (darbo) vieta turi atitikti darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.

12. Darbuotojai pokalbių kambarius ir sales (susitikimams, posėdžiams ir kt. renginiams) rezervuoja Departamento interneto svetainėje intraneto skiltyje „Salių ir pokalbių kambarių rezervavimas“. Renginio iniciatorius, rezervavęs salę, po renginio privalo užtikrinti salės švarą (surinkti šiukšles, išjungti šviesą, techninę įrangą, sutvarkyti kėdes ir pan.).

13. Darbuotojams draudžiama:

13.1. tarnybinėse (darbo) patalpose ir tarnybiniame transporte vartoti tabako gaminius. Vartoti tabako gaminius leidžiama tik specialiai įrengtose ir pažymėtose vietose;

13.2. tarnybinėse (darbo) patalpose ir tarnybiniame transporte vartoti alkoholinius gėrimus, būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių, psichotropinių ir (ar) kitų psichiką veikiančių medžiagų;

13.3. užsirakinti tarnybos (darbo) laiku tarnybos (darbo) vietoje (kabinete), išskyrus tuos atvejus, kai teisės aktai nustato kitaip;

13.4. leisti tretiesiems asmenims be priežiūros naudotis tarnybos (darbo) vietoje elektroniniais ryšiais, telekomunikacijų įrenginiais, kompiuterine technika, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis (išskyrus bevielį kompiuterių tinklą);

13.5. laikyti matomoje vietoje ir vartoti maisto produktus ar gėrimus, išskyrus vandenį, asmenų aptarnavimo metu asmenų aptarnavimo vietoje.

14. Darbuotojai privalo:

14.1. užtikrinti, kad jų tarnybos (darbo) vietoje tretieji asmenys būtų tik esant darbuotojui;

14.2. saugoti ir tausoti darbo priemones, techniką, elektros energiją, Departamento ir jo padalinių patalpas ir kitą turtą;

14.3. elektroniniais ryšiais, telekomunikacijų įrenginiais, kompiuterine technika, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis naudotis tik tarnybos (darbo) tikslais;

14.4. užtikrinti, kad išduotas valstybės tarnautojo pažymėjimas būtų saugiai laikomas ir juo naudotųsi tik darbuotojas, kuriam toks pažymėjimas išduotas, atlikdamas pareigas;

14.5. nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, raštu informuoti tiesioginį vadovą apie prarastą ar sugadintą valstybės tarnautojo pažymėjimą;

14.6. nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, raštu informuoti tiesioginį vadovą ir Departamento Materialinių išteklių valdymo valdybos Turto valdymo skyrių apie prarastą ar sugadintą darbuotojui skirtą kompiuterinę ar telekomunikacijų įrangą, kitas darbo priemones. Darbuotojas, praradęs jam suteiktą kompiuterinę ar telekomunikacijų įrangą ir nepateikęs pažymos iš policijos dėl kompiuterinės ar telekomunikacijų įrangos praradimo, kompensuoja prarastos kompiuterinės ar telekomunikacijų įrangos vertę pagal įsigijimo savikainą, įvertinus kompiuterinės ar telekomunikacijų įrangos nusidėvėjimą.

15. Atleidžiami iš pareigų, išeinantys nėštumo ir gimdymo atostogų, atostogų vaikui prižiūrėti ar į kitas pareigas perkeliami darbuotojai privalo perduoti nebaigtus vykdyti pavedimus, turimus dokumentus ir bylas, antspaudus, spaudus, pastatų ir patalpų raktus, kitą turtą savo tiesioginiam vadovui ir atitinkamo padalinio vadovui.

 

 

IV SKYRIUS

VAIKŲ VALANDINĖS PRIEŽIŪROS KAMBARIO TVARKOS REIKALAVIMAI

 

16. Darbuotojai Taisyklių nustatyta tvarka ir sąlygomis gali naudotis vaikų valandinės priežiūros kambariu (toliau – kambarys), pritaikytu ikimokyklinio (nuo 3 metų), priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams (toliau – vaikai), Departamento ar jo padalinių patalpose, kuriose jis yra įrengtas.

17. Kambaryje vaikų priežiūra, saugumu rūpinasi ir visiškai už juos atsako vaiko atstovai pagal įstatymą (toliau – tėvai). Kambaryje vaikai iki 6 metų negali likti be tėvų ar kitų vyresnių kaip 14 metų asmenų priežiūros.

18. Tėvai, prižiūrintys vaikus kambaryje, privalo apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą ir užtikrinti jiems pavestų funkcijų ir užduočių atlikimą laiku.

19. Į kambarį negalima:

19.1. vesti vaiko, taip pat būti darbuotojui, jei jis turi užkrečiamųjų ligų ar kitų ūmių sveikatos sutrikimų požymių (karščiuoja, dūsta, skundžiasi skausmu, viduriuoja, vemia, turi nežinomos kilmės bėrimo elementų), taip pat turi kūno parazitų. Jei tai pasireiškia kambaryje, vaikas ir (ar) darbuotojas turi nedelsdami palikti kambarį;

19.2. ateiti ir būti jame su lauko avalyne;

19.3. neštis maisto, gėrimų, taip pat nesaugių žaislų ar kitokių daiktų, kurie gali kelti pavojų vaikams ir (ar) aplinkiniams.

20. Draudžiama iš kambario išsinešti jame esančius ir ne savo atsineštus daiktus. 

21. Tėvai, prižiūrintys vaikus kambaryje ar atvedę vyresnius nei 6 metų vaikus, užtikrina, kad:

21.1. kambarys po jų ir (ar) vaikų apsilankymo būtų tvarkingas;

21.2. nebus trikdomas Departamente vykstantis darbas;

21.3. naudojimasis vaikų kambariu nepažeis vaikų teisių į neformalųjį ir formalųjį švietimą;

21.4. vyresni nei 6 metų amžiaus vaikai bus supažindinti su kambario naudojimosi tvarka.

 

V SKYRIUS

ELGESIO, APRANGOS IR IŠVAIZDOS REIKALAVIMAI

 

22. Darbuotojų, dirbančių tarnybos (darbo) vietoje, apranga ir išvaizda tarnybos (darbo) metu privalo atitikti šių Taisyklių ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių darbuotojų aprangos ir išvaizdos reikalavimus tarnybos (darbo) metu, nuostatas.

23. Karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, tarnybos (darbo) vietoje tarnybos (darbo) metu privalo dėvėti švarią ir tvarkingą aprangą.

24. Tarnybos vietoje tarnybos metu vidaus tarnybos sistemos pareigūnai paprastai dėvi, išskyrus nenumatytus atvejus, nustatyto pavyzdžio tvarkingą kasdienę tarnybinę uniformą pagal sezoniškumą. Draudžiama dėvėti tarnybinės uniformos dalis kartu su civiliais drabužiais, nenustatyto pavyzdžio uniformą, avalynę, skiriamuosius ženklus ar kitą atributiką.

25. Kiekvienas vidaus tarnybos sistemos pareigūnas atsako už jam išduotą tarnybinę uniformą, ugniagesio specialią (darbinę) uniformą ir asmenines apsaugos priemones, jų tvarkingumą ir švarą.

26. Darbuotojų išvaizda (plaukai, barzda, nagai ir pan.) turi būti tvarkinga ir netrukdyti darbuotojams atlikti tiesiogines funkcijas.

27. Darbuotojai, tiesiogiai neaptarnaujantys piliečių ir kitų asmenų, nedalyvaujantys posėdžiuose, komisijų ar kitoje veikloje, susijusioje su atstovavimu Departamentui arba jo reprezentavimu, paskutinę savaitės darbo dieną, o darbuotojai, dirbantys nuotoliniu būdu, visas darbo dienas gali dėvėti laisvalaikio stiliaus drabužius.

28. Departamente neturi būti triukšmaujama. Darbuotojai tarpusavyje bei su aptarnaujamais ir kitais asmenimis turi elgtis pagarbiai.

29. Darbuotojams tarnybos (darbo) metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius, darbo vietoje laikyti necenzūrinio arba žeminančio asmens garbę ir orumą turinio priemones ir (ar) informaciją.

 

VI SKYRIUS

KOMUNIKACIJA ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PRIEMONĖMIS

 

30. Departamente informacijos teikimas elektroninių ryšių priemonėmis, kai galima nustatyti informacijos siuntėją, rengėją, laiką, adresą, išsaugoti informacijos turinį, prilyginamas informacijos gavimui raštu ar DBSIS ir susipažinimui su šia informacija.

31. Darbuotojai darbo valandomis tarnybinį elektroninį paštą ir DBSIS privalo tikrinti nuolat, bet ne rečiau kaip 2 kartus per darbo dieną, išskyrus atvejus dėl objektyviai pagrįstų priežasčių (pvz., komandiruotė). Darbuotojai elektroniniu paštu gautą informaciją privalo patvirtinti per nurodytą laiką (jeigu prašoma patvirtinimo).

32. Darbuotojai, rašydami elektroninius laiškus, laiško pabaigoje privalo naudoti elektroninio laiško parašo rekvizitą, kurį turėtų sudaryti kontaktinė informacija: vardas, pavardė, pareigos, darbovietė, adresas, telefonas, elektroninis paštas. Elektroninio laiško temos laukelyje visuomet turi būti nurodyta laiško tema.

33. Darbuotojas po ligos, komandiruotės, atostogų ar dėl kitų objektyvių nebuvimo tarnyboje (darbe) priežasčių su elektroninių ryšių priemonėmis pateikta informacija privalo susipažinti ne vėliau kaip kitą darbo dieną po objektyvių priežasčių, dėl kurių darbuotojas nebuvo tarnyboje (darbe), išnykimo.

34. Darbuotojas, palikdamas tarnybos (darbo) vietą ilgiau nei vieną valandą, turi įjungti skambučių peradresavimą iš tarnybinio stacionaraus telefono aparato (jei yra techninė galimybė) į asmeninį ar tarnybinį judriojo ryšio telefono aparatą, jei toks telefono aparatas darbuotojui yra išduotas.

35. Komunikacijos tarnybiniu fiksuoto, judriojo telefono ryšiu, el. paštu ir DBSIS priemonėmis tvarką nustato Departamento direktorius.

 

VII SKYRIUS

INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ IR INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PRIEMONIŲ NAUDOJIMO REIKALAVIMAI

 

36. Departamente, atsižvelgiant į atliekamas funkcijas ir poreikį, darbuotojams suteikiama kompiuterinė technika, kitos informacinių technologijų priemonės, reikalingos darbui (toliau – IT priemonės), prieiga prie Departamento valdomų informacinių išteklių, telekomunikacijų įrenginių.

37. Darbuotojams, kurie naudojasi Departamento valdomais informaciniais ištekliais ir IT priemonėmis, draudžiama:

37.1. savarankiškai keisti, taisyti IT priemones;

37.2. perduoti IT priemones tretiesiems asmenims, jeigu toks perdavimas nėra susijęs su darbo funkcijų atlikimu ar gali bet kokiu būdu pakenkti Departamento interesams;

37.3. savavališkai diegti į IT priemones programinę arba techninę įrangą. IT priemonių programinės ir techninės įrangos diegimą atlieka Departamento Materialinių išteklių valdymo valdybos Informacinių technologijų ir ryšių skyriaus (toliau – ITRS) darbuotojai arba kiti darbuotojai, suderinę su ITRS;

37.4. saugoti, naudoti, kopijuoti ar platinti bet kokią neautorizuotą, neteisėtą, autorines teises pažeidžiančią programinę ir (arba) kompiuterinę įrangą;

37.5. naudoti programinę ir (arba) kompiuterinę įrangą neteisėtai prieigai prie duomenų ar sistemų saugumui tikrinti, nuskaityti, kompiuterių tinklo srauto duomenims stebėti;

37.6. savavališkai prijungti asmenines IT priemones prie tarnybos (darbo) vietoje esančio kompiuterių tinklo (išskyrus bevielį kompiuterių tinklą, skirtą svečiams). IT priemones prijungia ITRS darbuotojai arba kiti darbuotojai, suderinę su ITRS;

37.7. atlikti kitus neteisėtus veiksmus ar veiksmus, kuriais gali būti pakenkta Departamento interesams.

38. Kiekvienam darbuotojui suteikiamas unikalus prisijungimo prie Departamento valdomų informacinių išteklių vardas ir slaptažodis. Darbuotojas privalo užtikrinti, kad slaptažodis nebūtų atskleistas tretiesiems asmenims. Darbuotojų prisijungimo prie informacinių išteklių (informacinių sistemų) tvarka, jų teisės ir pareigos nustatytos Departamento valdomų informacinių sistemų nuostatuose, informacinių sistemų duomenų saugos nuostatuose ir elektroninės informacijos saugos politiką įgyvendinančiuose dokumentuose. Darbuotojas privalo naudoti Departamento valdomus informacinius išteklius tik su darbo funkcijų atlikimu susijusiais tikslais.

39. Departamento darbuotojai, pastebėję aplinkos veiksnius, galinčius pakenkti Departamento valdomiems informaciniams ištekliams ir (ar) IT priemonėms, ir (arba) sutrikus Departamento valdomų informacinių išteklių ir (ar) IT priemonių veikimui, privalo kreiptis į ITRS el. paštu itrs.pagalba@vpgt.lt arba Departamento intranete nurodytais ITRS darbuotojų telefonais.

 

VIII SKYRIUS

LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKOS DEPARTAMENTE ĮGYVENDINIMO IR VYKDYMO REIKALAVIMAI

 

40. Departamente užtikrinama, kad tarnybos (darbo) santykių galiojimo bei jų nutraukimo metu būtų laikomasi lygių galimybių principo ir draudimo varžyti darbuotojų teises arba teikti jiems privilegijas lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar užimamų pareigų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ir kitais pagrindais.

41. Departamentas privalo užtikrinti, kad darbuotojai nebūtų diskriminuojami:

41.1. priimant į pareigas;

41.2. nustatant darbo užmokestį;

41.3. suteikiant vienodas darbo sąlygas, vienodas galimybes kelti kvalifikaciją ir mokytis, persikvalifikuoti, įgyti praktinio darbo patirties, gauti pareiginę algą, priemokas ar premijas, atostogas ir lengvatas;

41.4. pagal užimamas pareigas ir laipsnį;

41.5. atliekant darbuotojų metinį ar kito periodo tarnybos (darbo) veiklos rezultatų vertinimą;

41.6. kitais tarptautinių sutarčių ar teisės aktų nustatytais pagrindais.

42. Bet koks persekiojimas, priekabiavimas ar priešiškas elgesys yra draudžiamas.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Darbuotojų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Departamento direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.

44. Departamento ir padalinių pastatuose, pastatų teritorijose, vidiniuose kiemuose, pagrindiniuose įėjimuose ir nustatytų kabinetų prieigose Departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens nustatyta tvarka ir tikslais gali būti vykdomas vaizdo stebėjimas.

45. Darbuotojui, pažeidusiam Taisykles, taikoma tarnybinė atsakomybė arba atsakomybė už darbo pareigų pažeidimus.

________________

 

part_77f7bfef1e824abbbc8ae6caf40f37e7_end