VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2013 M. LIEPOS 12 D. ĮSAKYMO NR. V-352 „DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. birželio 15 d. Nr. V-357

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamentą (toliau – Reglamentas), patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2013 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-352 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1.1. 321 punktą išdėstau taip:

321. Fondo valdybos skyrių ir kitų Fondo administravimo įstaigų nuostatai ir jų struktūrinių padalinių tipiniai nuostatai rengiami ir keičiami atsižvelgiant į teisės aktų ir veiklos pokyčius, kurie lemia Fondo valdybos skyrių ir Fondo valdybos teritorinių skyrių (jų struktūrinių padalinių) uždavinių ir funkcijų pasikeitimus.

Steigiamų naujo Fondo valdybos skyriaus, kitos Fondo administravimo įstaigos nuostatų projektą Fondo valdybos direktoriaus ar jo įgalioto pavaduotojo pavedimu rengia Fondo valdybos Projektų ir kokybės valdymo skyrius.

Fondo valdybos skyriui pavedus vykdyti naujas funkcijas, direktoriui nusprendus jas pakeisti ar dalies funkcijų atsisakyti, taip pat keisti skyriaus darbo organizavimą, tas skyrius informuoja Fondo valdybos Projektų ir kokybės valdymo skyrių apie poreikį keisti nuostatus, pateikdamas informaciją apie būtinus atlikti pakeitimus. Fondo valdybos Projektų ir kokybės valdymo skyrius parengia skyriaus nuostatų pakeitimą.

Kitų Fondo administravimo įstaigų nuostatų, jų struktūrinių padalinių tipinių nuostatų projektai, taip pat jų pakeitimų projektai rengiami remiantis Fondo valdybos skyrių, koordinuojančių ir kontroliuojančių Fondo administravimo įstaigų darbą pagal priskirtas veiklos sritis, teikiamais pasiūlymais. Fondo valdybos Projektų ir kokybės valdymo skyrius pateiktų siūlymų pagrindu parengia kitų Fondo administravimo įstaigų skyrių nuostatus, jų struktūrinių padalinių tipinius nuostatus arba jų pakeitimus.

Fondo valdybos skyrių nuostatai, taip pat kitų Fondo administravimo įstaigų nuostatai ir jų struktūrinių padalinių tipiniai nuostatai ir jų pakeitimai tvirtinami Fondo valdybos direktorius įsakymu.“;

1.2. 39 punktą išdėstau taip:

39. Viešųjų pirkimų ir ūkio valdymo skyriaus atsakingas darbuotojas instruktuoja darbuotojus darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo ir kitų norminių teisės aktų nustatyta tvarka ir organizuoja jų pasirašytiną susipažinimą su atitinkamais dokumentais darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais. Darbuotojai instruktavimo ir susipažinimo su dokumentais šiame punkte nurodytais klausimais faktą patvirtina pasirašydami specialiame žurnale arba Reglamento 35 punkte nustatyta tvarka.“;

1.3. 49 punktą išdėstau taip:

49. Užregistruotas gautas dokumentas neteikiamas direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams rezoliucijoms įrašyti, o atitinkamas direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojo rezoliucijas, vadovaudamasis 47 punkte nurodytomis taisyklėmis, šiame punkte nurodytiems vykdytojams įrašo dokumento registruotojas (užduočių ir / ar rezoliucijų administratorius):

49.1. jei gautas dokumentas yra susijęs su ankstesniais dokumentais (85 punktas), jis perduodamas nagrinėti (saugoti) padaliniui, kuris tą susijusį ankstesnį dokumentą rengė (jei dokumentą parengė Fondo valdyba) arba (jei susijęs ankstesnis dokumentas irgi yra gautas dokumentas) jį nagrinėjo ar saugojo. Jei susijusį ankstesnį dokumentą rengė ar nagrinėjo keli padaliniai, atsakingu vykdytoju rezoliucijoje nurodomas tas iš jų, kuris atitinkamai buvo to dokumento pagrindinis rengėjas arba atsakingas už jo nagrinėjimą vykdytojas ir (ar) originalo saugotojas.

Jei susijusių ankstesnių dokumentų yra daugiau nei vienas, šio papunkčio pirmojoje pastraipoje nurodytos taisyklės taikomos, atsižvelgiant į paskutinį (vėliausią) susijusį dokumentą.

49.2. Jei gautas dokumentas yra prašymas teikti konkrečių asmenų duomenis – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ISEIVS (kuris yra atsakingas vykdytojas ir saugo originalą) ir Teisės skyriui. Jei, ISEIVS ir Teisės skyriaus vadovams sutarus, neigiamą sprendimą dėl tokio prašymo rengia Teisės skyrius, registruotojas, gavęs atitinkamą Teisės skyriaus vadovo ar jo pavaduotojo pranešimą DVS, pakeičia rezoliuciją – įrašo, kad atsakingas vykdytojas yra Teisės skyrius, kuriam tokiu atveju turi būti perduotas saugoti gauto dokumento originalas.

49.3. Jei gautas dokumentas yra prašymas teikti konkrečių asmenų duomenis pagal galiojančią sutartį tarp Fondo valdybos ir gauto dokumento sudarytojo, taip pat jei gautas dokumentas yra Lietuvos Respublikos prokuratūros (prokuroro),   Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (jos pareigūno), policijos įstaigos (pareigūno), antstolio, kitų teisėsaugos institucijų (pareigūnų) prašymas (nurodymas, patvarkymas) teikti konkrečių asmenų duomenis, reikalingus įstatymuose nustatytoms jų funkcijoms vykdyti, – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ir saugoti ISEIVS.

49.4. Jei gautas dokumentas yra prašymas sudaryti (pakeisti, nutraukti) Fondo valdybos IS duomenų teikimo sutartį, įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti Teisės skyriui, Informacinės sistemos plėtros skyriui (toliau – ISPS) ir ISEIVS (atsakingu vykdytoju laikomas ir originalą saugo Teisės skyrius).

49.5. Jei gautas dokumentas yra prašymas sudaryti (pakeisti, nutraukti) tipinę Fondo valdybos IS duomenų teikimo sutartį, įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ISEIVS ir Teisės skyriui (atsakingu vykdytoju laikomas ir originalą saugo Teisės skyrius).

49.6. Jei gautas dokumentas yra Tarptautinės Amerikos mokyklos Vilniuje (toliau – Amerikos mokykla) darbuotojo prašymas sudaryti sutartį dėl atleidimo nuo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimo (toliau – Sutartis su Amerikos mokykla) ir (arba) Amerikos mokyklos pažyma apie darbuotojų darbą Amerikos mokykloje ir savo šalies socialinio aprūpinimo išlaikymą arba juo siunčiama Sutartis su Amerikos mokykla, nepasirašyta Fondo valdybos atstovo, – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ir saugoti Teisės skyriui.

49.7. Jei gautu dokumentu yra teikiama (siunčiama) visų šalių pasirašyta Sutartis su Amerikos mokykla – įrašoma tipinė rezoliucija „Vykdyti“, kurios vykdytojas – Teisės skyrius privalo organizuoti sutarties užregistravimą (jei reikia), perduoti du užregistruotos sutarties egzempliorius Amerikos mokyklai, išsiųsti jos kopiją Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Vilniaus skyriui.

49.8. Jei gautas dokumentas yra prašymas dėl pensinių teisių perkėlimo, vykdomo pagal Lietuvos Respublikos Europos Sąjungos institucijų darbuotojų ir Europos Parlamento narių pensinių teisių išsaugojimo ir perkėlimo įstatymą – įrašoma tipinė rezoliucija „Vykdyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti Registrų tvarkymo skyriui (kuris yra atsakingas vykdytojas ir saugo originalą), taip pat Fondo finansų ir apskaitos bei Pensijų skyriams, kurie pagal kompetenciją privalo atlikti teisės aktuose numatytus veiksmus, susijusius su tokiu prašymu.

49.9. Jei gautas dokumentas yra pensijų kaupimo bendrovės prašymas, susijęs su Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo dalyvių, pensijų kaupimo ir pensijų išmokų sutarčių registro duomenų tvarkymu, – įrašoma tipinė rezoliucija „Vykdyti“, kurios vykdytojas – Registrų tvarkymo skyrius privalo atlikti teisės aktuose numatytus veiksmus, susijusius su tokiu prašymu.

49.10. Jei gautas dokumentas yra Fondo administravimo įstaigos siunčiamas Valstybinio socialinio draudimo fondo išteklių finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys, valstybinio socialinio draudimo įmokų, priskaičiuotų nuo sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio, įskaitymų suvestinė ar kredito įstaigų siunčiama informacija apie mokėtinas palūkanas – įrašoma tipinė rezoliucija „Vykdyti“, kurios vykdytojas – Fondo finansų ir apskaitos skyrius privalo atlikti teisės aktuose numatytus veiksmus, atliktinus, gavus atitinkamą dokumentą.

49.11. Jei gautas dokumentas yra Fondo administravimo įstaigos siunčiamas Fondo administravimo įstaigos finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys arba jos raštas dėl veiklos sąnaudų projekto ar veiklos sąnaudų sąmatų koregavimo – įrašoma tipinė rezoliucija „Vykdyti“, kurios vykdytojas – Veiklos buhalterinės apskaitos skyrius privalo atlikti teisės aktuose numatytus veiksmus, atliktinus, gavus atitinkamą dokumentą.

49.12. Jei gautas dokumentas yra Fondo valdybos teritorinio skyriaus raštas dėl delspinigių, apskaičiuotų už pavėluotai sumokėtas valstybinio socialinio draudimo įmokas, išieškojimo laiko atidėjimo, atleidimo nuo apskaičiuotų delspinigių, baudų mokėjimo, valstybinio socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo Valstybinio socialinio draudimo fondui sumokėjimo atidėjimo – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ir saugoti Įmokų administravimo skyriui.

49.13. Jei gautas dokumentas yra prašymas pensijų klausimais – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ir saugoti Pensijų skyriui.

49.14. Jei gautas dokumentas yra skundas pensijų ar nepensinių išmokų klausimais – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ir saugoti Išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka skyriui.

49.15. Jei gautas dokumentas yra Lietuvos narystės ES informacinės sistemos (toliau – LINESIS) ES teismų posistemės pranešimas (per ją pateiktas dokumentas), kuris nėra susijęs su ankstesniais dokumentais, tai yra, kai negalima taikyti 49.1 papunktyje numatytų taisyklių, jis perduodamas nagrinėti (saugoti) padaliniui (padaliniams), su kurio (kurių) kompetencija dokumentas susijęs  (jei tokių padalinių yra ne vienas – atsakingu vykdytoju (originalo saugotoju) skiriamas tas iš jų, su kurio kompetencija dokumentas labiausiai susijęs). Konkretūs rezoliucijos elementai (rezoliucijos tipas, pavedimo įvykdymo terminas, pavedimo vykdytojai) įrašomi pagal Teisės skyriaus pateiktą informaciją (atsižvelgiant į LINESIS sistemos duomenis, dokumento turinio esmę).

49.16. Jei užregistruojamas Fondo valdybos teritorinio skyriaus direktoriaus ar Fondo valdybos padalinių teikimas atsisakyti permokos ar kitos žalos išieškojimo, įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“, kurios terminas – 1 mėnuo, ir dokumentas perduodamas nagrinėti Žalų išieškojimo atsisakymo komisijos nuolatinės darbo grupės koordinatoriui (atsakingas vykdytojas)  ir kitiems darbo grupės nariams (papildomi vykdytojai).“;

1.4. 49.8 papunktį išdėstau taip:

49.8. Jei gautas dokumentas yra prašymas dėl pensinių teisių perkėlimo, vykdomo pagal Lietuvos Respublikos Europos Sąjungos institucijų darbuotojų ir Europos Parlamento narių pensinių teisių išsaugojimo ir perkėlimo įstatymą – įrašoma tipinė rezoliucija „Vykdyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti Registrų tvarkymo skyriui (kuris yra atsakingas vykdytojas ir saugo originalą), taip pat Fondo finansų ir apskaitos bei Pensinių išmokų skyriams, kurie pagal kompetenciją privalo atlikti teisės aktuose numatytus veiksmus, susijusius su tokiu prašymu.“;

1.5. 49.13 papunktį išdėstau taip:

49.13. Jei gautas dokumentas yra prašymas pensijų klausimais – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ir saugoti Pensinių išmokų skyriui.“;

1.6. 119 punktą išdėstau taip:

119. Jei siunčiamas popierinis dokumentas rengiamas ir vizuojamas DVS, spausdinama tiek jo egzempliorių, kiek jų turi būti pasirašyta ir išsiųsta (kai dokumento originalas gavėjams nesiunčiamas, spausdinamas ir pasirašomas tik vienas dokumento egzempliorius).“;

1.7. 120 punkto pirmąją pastraipą išdėstau taip:

120. Prie teikiamo pasirašyti (tvirtinti) popierinio dokumento, kuris yra pavizuotas DVS priemonėmis, pridedamas iš DVS atspausdintas to dokumento kortelės išrašas, pavizuotas dokumento projekto rengėjo. Tokiame dokumento kortelės išraše turi būti informacija apie dokumento rūšį, tipą, antraštę, paieškos nuorodą, versiją, rengėjus, vizuotojus. Jei vizuotojai dokumentą DVS vizavo su pastabomis, informacija apie vizavimą su pastabomis ir pačių pastabų, išdėstytų mygtuko „Vizuoti su pastaba“ „Komentarų“ laukelyje, turinys taip pat turi būti atspausdintame dokumento kortelės išraše. Rengėjas taip pat privalo dokumentą pasirašančiam asmeniui pateikti vizuotojų, vizavusių dokumentą su pastabomis, pastabas, kurios buvo išdėstytos atskirame dokumente (pasirašyto dokumento originalą ar jo kopiją; jei pastabos išdėstytos elektroniniame dokumente – ir popieriuje atspausdintą elektroninio dokumento turinį). Dokumento rengėjas vizuoja kiekvieną atspausdinto dokumento kortelės išrašo lapą ir atsako už jame esančių duomenų teisingumą, taip pat už DVS priemonėmis vizuoto ir pasirašyti teikiamo popieriuje spausdinto dokumento tapatumą. Kai rengėjo teisės aktų numatytais atvejais nėra darbe, šioje pastraipoje nurodytus rengėjo veiksmus atlieka padalinio vadovas (jo pavaduotojas). Šioje pastraipoje nurodyta popieriuje spausdinto DVS kortelės išrašo teikimo pasirašančiam asmeniui procedūra netaikoma, jei su pasirašančiu asmeniu iš anksto suderinta, kad jis su tokiame išraše pateiktina informacija susipažins tiesiogiai DVS.“;

1.8. 126.5 papunkčio pirmąją pastraipą išdėstau taip:

126.5. Pensinių išmokų skyriaus vedėjas ir vedėjo pavaduotojai:“;

1.9. 126.6 papunkčio pirmąją pastraipą išdėstau taip:

126.6. Nepensinių išmokų skyriaus vedėjas:“;

1.10. 126.10 papunktį išdėstau taip:

126.10. Veiklos stebėsenos ir kontrolės skyriaus vedėjas – raštus Fondo valdybos teritoriniams skyriams, kuriais teikiami duomenys rizikingų atvejų patikrinimui pagal valdomus rizikos veiksnius;“

1.11. papildau 126.11 papunkčiu:

126.11. Informacinės sistemos plėtros skyriaus vedėjas – Fondo valdybos, kaip sutarties šalies, teikiamus programinės įrangos užsakymus.“;

1.12. 1371 punktą išdėstau taip:

1371. Per LINESIS gaunamus pranešimus Fondo valdybai seka, registruotinus dokumentus atrenka ir juos registruoti pateikia, taip pat parengtus Fondo valdybos atsakymus į LINESIS įkelia (atitinkamus duomenis įrašo) KS darbuotojas, paskirtas Fondo valdybos LINESIS administratoriumi, išskyrus 1372 punkte nurodytas išimtis. Teikiant per LINESIS gautą dokumentą registruoti, kartu nurodoma informacija, reikalinga pavedimams duoti, rezoliucijoms įrašyti (atsižvelgiant į LINESIS sistemos duomenis apie ankstesnį klausimo nagrinėjimą, dokumento turinio esmę).“;

1.13. 140.4 papunktį išdėstau taip:

140.4. Teisės skyriaus vedėjui ir pavaduotojams, Veiklos stebėsenos skyriaus vedėjui ir pavaduotojams – prie visų Fondo valdybos oficialių dokumentų;“

1.14. XI skyrių išdėstau taip:

XI SKYRIUS

KOMANDIRUOTĖS

 

158. Darbuotojų siuntimas į komandiruotes organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

Reglamente komandiruotėmis vadinami pavedimai darbuotojams atlikti funkcijas (užduotis) kitu adresu nei jų nuolatinė darbo vieta (įskaitant siuntimą į kitą vietą, esančią toje pačioje gyvenamoje vietovėje, kurioje yra jų nuolatinė darbo vieta) ir jiems taikoma šiame skyriuje numatyta pavedimų davimo tvarka, nepriklausomai nuo to, ar tokie pavedimai laikomi siuntimu į komandiruotę pagal darbo teisės normas.

159. Darbuotojų siuntimas į komandiruotes į užsienio valstybes įforminamas direktoriaus įsakymu. Komandiruotes į užsienio valstybes organizuoja KS.

160. Darbuotojų siuntimas į ilgiau nei vieną darbo dieną trunkančias komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminamas direktoriaus arba direktoriaus pavaduotojo įsakymu, laikantis šių taisyklių (išskyrus teisės aktuose imperatyviai nustatytus atvejus, kai siuntimas į komandiruotę turi būti įforminamas kitokia tvarka):

160.1. jei komandiruojamas darbuotojas (bent vienas iš komandiruojamų darbuotojų, kai kartu komandiruojami keli darbuotojai) yra tiesiogiai pavaldus direktoriui arba priklauso padaliniui, kurį kuruoja direktorius, – direktoriaus įsakymu;

160.2. jei komandiruojamas darbuotojas yra tiesiogiai pavaldus direktoriaus pavaduotojui arba priklauso padaliniui, kurį kuruoja direktoriaus pavaduotojas, – direktoriaus pavaduotojo, kuris yra komandiruojamo darbuotojo tiesioginis vadovas arba padalinio, kuriam priklauso komandiruojamas darbuotojas, kuratorius, įsakymu (išskyrus 160.1 papunktyje numatytus atvejus; kai kartu komandiruojami keli darbuotojai, tiesiogiai pavaldūs skirtingiems direktoriaus pavaduotojams ar priklausantys padaliniams, kuruojamiems skirtingų pavaduotojų, pastarųjų susitarimu – vieno iš jų įsakymu (tokiu atveju kitas (-i) direktoriaus pavaduotojas (-ai) vizuoja rengiamą įsakymą).

161. Į ne ilgiau kaip vieną darbo dieną trunkančias komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje darbuotojai siunčiami laikantis šių taisyklių (išskyrus teisės aktuose imperatyviai nustatytus atvejus, kai siuntimas į komandiruotę turi būti įforminamas kitokia tvarka):

161.1. darbuotojas vykdyti užduotį toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbuotojo nuolatinė darbo vieta, siunčiamas tiesioginio vadovo žodiniu ar rašytiniu (pavyzdžiui, pateiktu elektroniniu paštu) pavedimu;

161.2. darbuotojų siuntimas į komandiruotes 161.1 ir 161.3 papunkčiuose nenumatytais atvejais įforminamas taip:

161.2.1. jei komandiruojamas darbuotojas (bent vienas iš kartu komandiruojamų darbuotojų) yra tiesiogiai pavaldus direktoriui, – direktoriaus įsakymu;

161.2.2. jei komandiruojamas darbuotojas (bent vienas iš kartu komandiruojamų darbuotojų, išskyrus 161.2.1 papunktyje numatytus atvejus) yra tiesiogiai pavaldus direktoriaus pavaduotojui, –direktoriaus pavaduotojo, kuris yra komandiruojamo darbuotojo tiesioginis vadovas, įsakymu; jei kartu komandiruojami darbuotojai, tiesiogiai pavaldūs skirtingiems direktoriaus pavaduotojams, pastarųjų susitarimu – vieno iš jų įsakymu (tokiu atveju kitas (-i) direktoriaus pavaduotojas (-ai) vizuoja rengiamą įsakymą);

161.2.3. jei kartu komandiruojami kelių padalinių darbuotojai, kurie nėra padalinių vadovai, – vieno iš kartu komandiruojamų darbuotojų padalinio vadovo įsakymu komandiruojamų darbuotojų padalinių vadovų sutarimu (tokiu atveju kitas (-i) padalinio vadovas (-ai) vizuoja rengiamą įsakymą);

161.2.4. jei komandiruojami vienas ar keli to paties padalinio darbuotojai (išskyrus padalinio vadovą), – padalinio vadovo įsakymu arba jo atitinkama rezoliucija tarnybinio pranešimo ar kito oficialaus dokumento DVS kortelėje, arba padalinio vadovo DVS įrašyta užduotimi;

161.2.5. jei komandiruojami tik tiesiogiai vienam padalinio patarėjui pavaldūs vienas ar keli padalinio darbuotojai, – šio padalinio patarėjo įsakymu arba jo atitinkama rezoliucija tarnybinio pranešimo ar kito oficialaus dokumento DVS kortelėje, arba jo DVS įrašyta užduotimi;

161.3. Viešųjų pirkimų ir ūkio valdymo skyriaus darbuotojo, kuris nėra šio skyriaus vadovas, siuntimas į komandiruotę taip pat gali būti įforminamas:

161.3.1. tiesioginio vadovo įsakymu patvirtintu komandiruočių grafiku;

161.3.2. įgalioto darbuotojo rašytiniu pavedimu Paslaugų tarnybos programinės įrangos priemonėmis atlikti iš Paslaugų tarnybos gautą užduotį pagal kito darbuotojo arba Fondo valdybos teritorinio skyriaus Paslaugų tarnybai pateiktą rašytinį prašymą (užsakymą) nuvežti automobiliu komandiruojamą (-us) darbuotoją (-us) ir (ar) krovinius iš vienos vietos į kitą vietą.

162. Prašyme (užsakyme) nuvežti automobiliu komandiruojamą (-us) darbuotoją (-us) turi būti pateikiama informacija apie komandiruojamo (-ų) darbuotojo (-ų) vardą (-ai), pavardę (-es) ir pareigas, vietą (-as), iš kurios ir į kurią (kurias) reikia jį (juos) nuvežti, pavedimo, kuriuo vadovaujantis yra komandiruojamas (-i) vežtinas (-i) darbuotojas (-ai), datą bei pavedimą davusio darbuotojo vardą, pavardę ir pareigas, jei pavedimas įformintas įsakymu – jo datą ir numerį, jei DVS įrašytu pavedimu ar užduotimi – jų DVS paieškos nuorodą.

Prašyme (užsakyme) nuvežti automobiliu krovinį turi būti pateikiama informacija apie gabentiną krovinį, vietą (-as), iš kurios ir į kurią (kurias) reikia jį (juos) nuvežti, kam perduoti krovinį, dokumento, kurio pagrindu gabentinas (perduotinas atitinkamam gavėjui) krovinys, kopija ar DVS paieškos nuoroda.

163. Įsakymo ar tarnybinio pranešimo dėl komandiruotės rengėjas kitiems rengime dalyvaujantiems darbuotojams, taip pat sprendimą dėl komandiruotės priimančiam asmeniui privalo pateikti (kai tai įmanoma – DVS priemonėmis) Fondo valdybos sudarytus susitarimus, kitus Fondo valdybos parengtus ar gautus dokumentus, susijusius su konkrečios komandiruotės sąlygomis (pavyzdžiui, teisės aktus, raštus, kuriuose numatoma, kad visas ar dalį komandiruotės išlaidų padengs komandiruojamą asmenį priimančioji ar kita institucija).

164. Iš įsakymo ar kitos formos rašytinio pavedimo dėl komandiruotės (jei pavedimas įforminamas rezoliucija – iš jos ir dokumento, kuriame (kurio DVS kortelėje) ji įrašoma, vertinamų kartu) turi būti aiškūs komandiruojamas asmuo (vardas, pavardė, pareigos), vieta (vietos), į kurią (-ias) komandiruojama (kai aktualu – ir vieta, iš kurios išvykstama), komandiruotės dienos ir su komandiruote susijusios išlaidos, kurias apmokės įstaiga, (jei jos bus apmokamos), komandiruotės išlaidų avansas (jeigu bus mokamas), komandiruotės tikslas ir (ar) konkretus pavedimas (tarnybinė užduotis), terminai, per kuriuos asmenys, grįžę iš komandiruotės, turi pateikti ataskaitą apie pavedimo (tarnybinės užduoties) atlikimą, ataskaitos pateikimo būdas (žodžiu, raštu), kiti veiksmai, kuriuos privalo atlikti į komandiruotę siunčiami asmenys. Jei ataskaitos apie pavedimo (tarnybinės užduoties) įvykdymą pateikimo būdas ir laikas tiesiogiai nenurodytas, laikoma, kad ataskaita turi būti pateikta žodžiu per 3 darbo dienas po komandiruotės. Jeigu į komandiruotę kartu vyksta keli Fondo valdybos darbuotojai arba Fondo valdybos darbuotojas (-ai) ir kitos (-ų) Fondo administravimo įstaigos (-ų) darbuotojas (-ai), komandiruojamų asmenų sprendimu gali būti teikiama viena bendra komandiruotės ataskaita.

Rašytiniame pavedime dėl komandiruotės, nurodytame 161.3.2 papunktyje turi būti pateikta informacija, nurodyta atitinkamai 162 punkto pirmojoje pastraipoje ar (ir) antrojoje pastraipoje, bei apie Viešųjų pirkimų ir ūkio valdymo skyriaus darbuotojo, kuriam pavesta įvykdyti prašymą (užsakymą), vardą, pavardę, pareigas, skiriamo automobilio modelį bei registracijos numerį. Šio pavedimo informaciją pavedimą davęs darbuotojas turi raštu pateikti prašymą (užsakymą) pateikusiam darbuotojui arba Fondo valdybos teritoriniam skyriui.

1641. Nusprendus atšaukti siuntimą į komandiruotę, įformintą rezoliucija DVS kortelėje, pavedimą davęs darbuotojas (arba jį pavaduojantis asmuo) tos DVS kortelės srityje „Komentarai“ įrašo komandiruotės atšaukimo priežastį ir panaikina rezoliuciją. Nusprendus pakeisti pavedimą, kuriuo siunčiama į komandiruotę, įformintą rezoliucija DVS kortelėje, pavedimą davęs darbuotojas (arba jį pavaduojantis asmuo) toje DVS kortelėje įrašo naują rezoliuciją, joje aiškiai nurodydamas naują pavedimą ar keičiamus ankstesnio pavedimo elementus ir rezoliucijos srityje „Pastabos“ nurodo pavedimo keitimo priežastį (pradinė rezoliucija tokiais atvejais neištrinama ir galioja tiek, kiek nėra pakeista naujesne rezoliucija).

Paslaugų tarnybos programinės įrangos priemonėmis duotų 161.3.2 papunktyje nurodytų pavedimų atšaukimas ir keitimas fiksuojamas Paslaugų tarnybos programinės įrangos priemonėmis.

1642. Raštu (oficialiu dokumentu) pateiktas ataskaitas apie pavedimo (tarnybinės užduoties) atlikimą registruoja ISEIVS.

1643. Grįžęs iš komandiruotės darbuotojas privalo DVS priemonėmis per 3 darbo dienas pateikti Veiklos buhalterinės apskaitos skyriui užpildytą avansinę apyskaitą ir atitinkamus dokumentus apie tarnybinės komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas.

1644. Direktoriaus rašytines ataskaitas apie komandiruotę užsienyje (tarnybinės užduoties įvykdymą) ar jų kopijas KS pateikia SADM.“

2. Nustatau, kad šio įsakymo 1.1, 1.4, 1.5, 1.8 ir 1.9 papunkčiai įsigalioja 2021m. liepos 1d.

3. Įpareigoju:

3.1. Fondo valdybos Teisės skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui ir paskelbti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;

3.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje;

3.3. Fondo valdybos darbuotojus, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktorius su šiuo įsakymu Reglamento nustatyta tvarka susipažinti pasirašytinai per 3 darbo dienas;

3.4. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių:

3.4.1. šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos padaliniams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

3.4.2. Reglamento nustatyta tvarka su šiuo įsakymu Dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis pasirašytinai supažindinti visus Fondo valdybos darbuotojus – DVS naudotojus ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktorius;

3.5. Personalo valdymo skyrių Reglamento nustatyta tvarka su šiuo įsakymu pasirašytinai supažindinti po šio įsakymo įsigaliojimo priimtus naujus darbuotojus, taip pat kitus darbuotojus, kurie neturi teisės ar techninės galimybės naudotis DVS.

 

 

 

Direktorė                                                                                                     Julita Varanauskienė