LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SUBJEKTŲ, UŽSIIMANČIŲ ŪKINIŲ GYVŪNŲ KARANTINAVIMO IR AUKCIONŲ veiklA, finansavimo taisyklIŲ PATVIRTINIMO
2015 m. vasario 17 d. Nr. 3D-101
Vilnius
Vadovaudamasi 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.10 papunkčiu,
t v i r t i n u Subjektų, užsiimančių ūkinių gyvūnų karantinavimo ir aukcionų veikla, finansavimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2015 m. vasario 17 d
įsakymu Nr. 3D-101
SUBJEKTŲ, UŽSIIMANČIŲ ŪKINIŲ GYVŪNŲ KARANTINAVIMO IR AUKCIONŲ veiklA, finansavimo taisyklės
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Subjektų, užsiimančių ūkinių gyvūnų karantinavimo ir aukcionų veikla, finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 1407/2013) bei Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrosiomis administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės).
II Skyrius
TINKAMAS PAREIŠKĖJAS
3. Tinkamas pareiškėjas – juridinis asmuo (toliau – pareiškėjas), užsiimantis ūkinių gyvūnų karantinavimo ir aukcionų veikla bei:
3.1. turintis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau – VMVT) veterinarinį patvirtinimą užsiimti ūkinių gyvūnų karantinavimo veikla, užtikrinant tinkamą ūkinių gyvūnų karantinavimo sąlygų, atitinkančių biosaugos ir gyvūnų gerovės reikalavimų laikymąsi, pagal Valstybinės veterinarinės kontrolės subjektų, išskyrus maisto tvarkymo subjektus, veterinarinio patvirtinimo ir įregistravimo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2005 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. B1-146 „Dėl Valstybinės veterinarinės kontrolės subjektų, išskyrus maisto tvarkymo subjektus, veterinarinio patvirtinimo ir įregistravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir vykdantis šią veiklą ne mažiau kaip vienerius metus. Valstybinės veterinarinės kontrolės subjektų, turinčių teisę užsiimti karantinavimo veikla, sąrašas patalpintas VMVT registre http://vmvt.lt/objektai2/LTindex.php;
III SKYRIUS
Tinkamos FINANSUOTI IŠLAIDOS
4. Tinkamos finansuoti išlaidos, nepažeidžiant reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio nuostatų, laikomos su pagalbos gavėjo veikla, nurodyta taisyklių 1 punkte, susijusios išlaidos: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, komunalinės paslaugos, trumpalaikis turtas, prekių (kanceliarinių, buitinių) įsigijimas, ryšių paslaugos (telefono, fakso, interneto ir pašto paslaugos), transporto išlaidos, komandiruočių ir reprezentavimo išlaidos.
5. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkama finansuoti išlaida, išskyrus atvejus, kai jį faktiškai ir galutinai sumoka pareiškėjas, nesantis PVM mokėtojas.
IV skyrius
finansavimo SĄLYGOS
7. Finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Skiriamos pagalbos suma vienam pagalbos gavėjui negali viršyti 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) EUR. Jei subjektų, vykdančių šių taisyklių 1 punkte nurodytą veiklą, pateiktas lėšų poreikis išlaidoms finansuoti viršija einamaisiais metais pagalbai skirtas lėšas, pagalbos suma kiekvienam pagalbos gavėjui mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui.
8. Skaičiuojant galimos suteikti de minimis pagalbos dydį, turi būti vadovaujamasi reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio ir 5 straipsnio nuostatomis.
9. Teikiant pagalbą atsižvelgiama į tai, kad per praėjusių dvejų mokestinių metų ir einamųjų mokestinių metų laikotarpį pagalbos gavėjo (t. y. bet kokio ekonominę veiklą vykdančio subjekto, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų, bei, vadovaujantis Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytais kriterijais, su juo susijusių ūkio subjektų) gauta de minimis pagalbos suma (įskaitant pagalbą, gautą pagal šias taisykles) neviršytų 200 000 eurų. Jei apskaičiavus pagalbos sumą pagalbos gavėjui viršijama bendra nurodyta pagalbos suma, negali būti teikiama net ta pagalbos dalis, kuri šios ribos neviršija.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ, MOKĖJIMO PRAŠYMŲ pILDYMO, TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA
11. Kvietimą teikti paraiškas skelbia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija interneto svetainėje adresu www.zum.lt.
12. Paraiška (priedas) ir reikalaujami dokumentai pateikiami pareiškėjo spausdintine forma Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniam paramos administravimo skyriui (toliau –TERPAS) pagal pareiškėjo buveinės vietą.
13. Agentūra, pasibaigus paraiškų teikimo terminui, per 20 darbo dienų išnagrinėja pareiškėjų pateiktas paraiškas ir reikalaujamus dokumentus.
14. Jeigu vertinant paraišką ir pateiktus dokumentus kyla neaiškumų ar paraiškai tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia pareiškėjui paklausimą dėl prašomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Šis terminas neįskaitomas į 20 darbo dienų paraiškos vertinimo laikotarpį. Jei per Agentūros nustatytą laiką pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos ir (arba) dokumentų, paraiška vertinama pagal turimus duomenis.
15. Agentūra vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (toliau – Registro nuostatai), ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Registravimo taisyklės), bei atsižvelgdama į taisyklių 7 ir 8 punktų nuostatas, patikrina ar pareiškėjo veiklai vykdyti prašoma pagalbos suma neviršija leidžiamo de minimis pagalbos dydžio ir likusios suvestinės sumos.
16. Agentūra išmoka lėšas pagalbos gavėjams Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka taikant išlaidų kompensavimo su 70 proc. avansu mokėjimo būdą.
17. Agentūra, vadovaudamasi Registro nuostatais ir Registravimo taisyklėmis, per 3 darbo dienas pateikia informaciją Suteiktos valstybės pagalbos registrui apie suteiktą de minimis pagalbą pagalbos gavėjams.
18. Pagalbos gavėjas, įgyvendinantis priemonę iki lapkričio 15 d., Agentūros TERPAS pagal įmonės buveinės adresą turi pateikti mokėjimo prašymą ir prie jo pridėti išlaidas pagrindžiančių bei apmokėjimą įrodančių dokumentų bei kitų reikiamų dokumentų originalus arba kopijas, patvirtintas vadovo ar jo įgalioto asmens parašu. Mokėjimo prašymų formas nustato Agentūra ir skelbia Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.
19. Kiekvienas mokėjimo prašymo ir prie jo pridedamų dokumentų originalo arba kopijos lapas, taip pat išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalo arba kopijos lapas turi būti patvirtintas pagalbos gavėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašu.
20. Mokėjimo prašymų administravimas, vertinimas, paramos lėšų užsakymas ir išmokėjimas vykdomas šių Taisyklių, Bendrųjų administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka.
21. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą ir pateiktus dokumentus kyla neaiškumų ar mokėjimo prašymui tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia pagalbos gavėjui paklausimą dėl prašomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Jei per Agentūros nustatytą laiką pagalbos gavėjas nepateikia prašomos informacijos ir (arba) dokumentų, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami arba klaidinga informacija, gali būti atliekama užsakomoji patikra vietoje.
22. Pagalbos gavėjams atsiskaitant už patirtas išlaidas galimas 20 proc. išlaidų nukrypimas pagal paraiškoje nustatytas atskiras išlaidų rūšis neviršijant skirtos pagalbos sumos. Išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. negalimas ir išlaidos, nenumatytos taisyklių 4 punkte, ir paraiškoje, nefinansuojamos.
VI SKYRIUS
VIEŠINIMAS
23. Agentūra skelbia pagalbos gavėjų, gavusių de minimis pagalbą pagal šias taisykles, sąrašus ir sumas.
24. Informacija apie pagalbos gavėjams iš valstybės biudžeto kalendoriniais metais išmokėtas lėšas skelbiama iki kitų metų balandžio 30 d. Agentūros tinklalapyje.
25. Pagalbos gavėjai einamųjų metų kiekvieno ketvirčio pirmąją savaitę savo internetinėje svetainėje talpina informaciją apie karantinuotų ūkinių gyvūnų skaičių (vnt.) pagal rūšis, apie ūkinių gyvūnų rinkos plėtros į kitas šalis galimybes.
VII SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
27. Už lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, lėšų finansinės apskaitos organizavimą atsako pagalbos gavėjas.
28. Pagalbos gavėjas, gavęs pagalbą neteisėtai (sąmoningai patvirtino klaidingus duomenis), atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Agentūra privalo saugoti visą su pagalbos teikimu susijusią informaciją ir dokumentus ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagal šias taisykles suteiktos pagalbos datos.
31. Agentūros konkrečių valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų veiksmus (neveikimą) pagalbos gavėjas gali skųsti Agentūros direktoriui raštu per 15 darbo dienų nuo tos dienos, kai jie sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius veiksmus (neveikimą).