LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PSICHOLOGINIŲ KRIZINIŲ ĮVYKIŲ SKAMBUČIŲ CENTRO PROJEKTO VEIKLŲ FINANSAVIMO 2023 METŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

2022 m. gruodžio 14 d. Nr. V-1856

Vilnius

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. gegužės 21 d. įsakymo Nr. V-1163 „Dėl Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 8.1 papunkčiu ir įgyvendindamas Ilgalaikių neigiamų COVID-19 pandemijos pasekmių asmens ir visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų 2021–2022 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-1596 „Dėl Ilgalaikių neigiamų COVID-19 pandemijos pasekmių asmens ir visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų 2021–2022 metų plano patvirtinimo“, II skyriaus lentelės 5.4 papunktį „Išplėtoti mobiliųjų komandų paslaugas nacionaliniu mastu ir padidinti jų žinomumą“, Nacionalinio savižudybių prevencijos veiksmų 2020–2024 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. V-2008 „Dėl Nacionalinio savižudybių prevencijos veiksmų 2020–2024 metų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.2.4 papunktį „Skatinti mobiliąsias krizių valdymo komandas regionuose, kurios teiktų psichologinę pagalbą krizinių situacijų atvejais“:

1. T v i r t i n u Psichologinių krizinių įvykių skambučių centro projekto veiklų finansavimo 2023 metų atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Arūnas Dulkys

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro

2022 m. gruodžio 14 d.

įsakymu Nr. V-1856

 

 

PSICHOLOGINIŲ KRIZINIŲ ĮVYKIŲ SKAMBUČIŲ CENTRO PROJEKTO VEIKLŲ FINANSAVIMO 2023 METŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.  Psichologinių krizinių įvykių skambučių centro (toliau – Skambučių centras) projekto veiklų finansavimo 2023 metų atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato 2023 metais vykdomo Skambučių centro paslaugoms teikti skirtų projektų (toliau – projektai) atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo tvarką, reikalavimus paraiškas teikiantiems viešiesiems juridiniams asmenims, finansuotinas projektų veiklas ir tikslines asmenų grupes, reikalavimus projektų paraiškų turiniui, projektų paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimą, jų atmetimo tvarką bei pagrindus, projektų paraiškų turinio ir lėšų naudojimo vertinimą, atrinkto projekto įgyvendinimo ir lėšų planavimo bei panaudojimo kontrolės sąlygas.

2.  Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, kurio vykdymas užtikrintų nepertraukiamą Skambučių centro veiklą operatyviam krizinių įvykių valdymui, organizuojant jo paslaugų teikimą pirmadieniais, antradieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais, penktadieniais nuo 9 val. iki 19 val., ir šeštadieniais nuo 9 val. iki 15 val., įskaitant šventines dienas.

3. Projekto metu remiamos paslaugos organizuojamos ir teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-1163 „Dėl Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau Aprašas).

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. Pareiškėjas – viešasis juridinis asmuo, suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.34 straipsnio 2 dalį (toliau – viešasis juridinis asmuo), teikiantis Konkursui projekto paraišką (toliau paraiška).

4.2. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu teiks paslaugas ir (ar) organizuos veiklas. Partneriais nelaikomi pareiškėjo filialai ar kiti struktūriniai padaliniai, asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) vykdant projektą įsigyjamų paslaugų teikėjai, prekių ar daiktų tiekėjai, rėmėjai.

4.3. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (toliau – valstybės biudžeto lėšos) projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis).

5Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme, Civiliniame kodekse, Apraše ir kituose teisės aktuose.

6.  Konkursą pagal Nuostatus organizuoja Higienos institutas (toliau – HI).

7.  Konkursui teikiamų projektų trukmė – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO FINANSAVIMAS

 

8. Konkursas laikomas įvykusiu ir projektui vykdyti skiriamas finansavimas, jei pateikiama bent viena Nuostatų reikalavimus atitinkanti paraiška.

9. Projektui finansuoti skiriamos valstybės biudžeto lėšos. Didžiausia projektui 2023 metais galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 120 000 (vienas šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų, iš jų viešinimo veikloms skirta ne mažiau 20 procentų ir ne daugiau nei 25 procentai finansavimo dydžio (viešinimo veiklų tikslas – didinti Skambučių centro ir mobiliųjų psichologinių krizių įveikimo komandų (toliau – mobiliosios komandos) teikiamų paslaugų žinomumą visuomenėje).

10. Konkurso finansavimas skiriamas vienam daugiausiai balų surinkusiam projektui įgyvendinti.

11. Finansavimas projektui neskiriamas, jeigu jis:

11.1. skirtas siekti pelno;

11.2. skiriamas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

11.3. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR TIKSLINĖS GRUPĖS

 

12. Projekto tikslinės grupės – tiesioginiai paslaugų gavėjai, nurodyti Aprašo 5 punkte.

13. Finansuojamas visų Aprašo 11.1–11.7 papunkčiuose bei Aprašo 30 punkte numatytų veiklų kompleksas, įskaitant proaktyvų paslaugų siūlymą tikslinėms grupėms.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

14. Konkursui paraiškas teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visus šiuos reikalavimus:

14.1. pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka yra registruotas viešasis juridinis asmuo;

14.2. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal Juridinių asmenų registro viešuosius duomenis);

14.3. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 150 (šimtas penkiasdešimt) eurų;

14.4. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokų, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 150 (šimtas penkiasdešimt) eurų sumą;

14.5. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną ne trumpiau nei vienus metus nuo pareiškėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos teikia (‑ė) paslaugą (-as) arba vykdo (-ė) veiklą (-as), skirtą (-as) psichologinei pagalbai, emocinei paramai, krizinių įvykių intervencijai ar postvencijai;

14.6. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra didesnė už Nuostatų 9 punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

14.7. pareiškėjas projektui vykdyti turi patalpas, reikiamą įrangą (kompiuterį, telefoną, internetą ir kt.) paslaugoms teikti;

14.8. pareiškėjas projekte numatomoms paslaugoms teikti turi pakankamai projekto veiklas vykdančių specialistų, atitinkančių Aprašo VI skyriaus reikalavimus, kuriems numatytas darbo užmokestis darbo sutarčių pagrindu iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

14.9. projekto vadovas turi turėti aukštąjį arba jam prilygintą išsilavinimą, pakankamą patirtį koordinuoti projekto įgyvendinimą – vienos ar daugiau pareiškėjo veiklos srities teikiamų paslaugų teikimo sutarties (-ių), kurios (-ių) bendra vertė ne mažesnė kaip 30 tūkst. eurų (su PVM), įgyvendinimo koordinavimo patirtį.

15. Pareiškėjas projektui ir (ar) atskiroms projekto veikloms vykdyti gali pasitelkti partnerį (-ius), kurių įgyvendinamoms veikloms skiriama ne daugiau kaip pusė projekto paraiškoje planuojamų projekto įgyvendinimo lėšų.

 

V SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMO REIKALAVIMAI

 

16. Projekto vykdytojas, teikdamas Skambučių centro paslaugas, turi pasiekti šiuos kiekybinius rodiklius:

16.1. nepertraukiamą Skambučių centro paslaugos teikimo budėjimo laiką pirmadieniais, antradieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais, penktadieniais nuo 9 val. iki 19 val., ir šeštadieniais nuo 9 val. iki 15 val., įskaitant šventines dienas (toliau – budėjimo laikas), bendruoju Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos suteiktu telefono numeriu 1815 ir kitomis, projekto vykdytojo pasirinktomis, nuotolinio ryšio priemonėmis;

16.2. 97 procentai atsiliepimo į skambučius ir perskambinimo besikreipiančiam per 20  minučių statistiką budėjimo laiku, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

16.3. mokymų per projekto vykdymo laikotarpį organizavimą Skambučių centro ir mobiliųjų komandų nariams (iš viso ne mažiau nei 10 val. kiekvienam), kurie priimti ne vėliau nei iki einamųjų metų spalio mėn. 1 d.;

16.4.  supervizijų ir (ar) intervizijų organizavimą Skambučių centro ir mobiliųjų komandų nariams ne rečiau kaip kartą per mėnesį (iš viso ne mažiau kaip 12 supervizijų ir (ar) intervizijų): kiekvienas mobilios komandos narys, turėjęs atvejį gauna superviziją ir (ar) interviziją.

17. Projekto vykdytojas, teikdamas Skambučių centro paslaugas, turi užtikrinti Aprašo 11.1 –11.7 papunkčių ir 30 punkto reikalavimų laikymąsi, įskaitant:

17.1. teikiamų paslaugų stebėsenos vykdymą apklausiant mobiliųjų komandų paslaugų gavėjus dėl gautų paslaugų įvertinimo, Skambučių centro paslaugų gavėjus;

17.2. informacijos skelbimą viešai apie Skambučių centro bei mobiliųjų komandų paslaugų paskirtį, turinį ir teikimo sąlygas, Skambučių centro paslaugų rezultatus įvairių amžiaus grupių ir skirtingų skaitmeninių įgūdžių turintiems asmenims lengvai suprantama forma, atnaujinant informaciją ne rečiau kaip kartą per ketvirtį;

17.3. tomis valandomis, kai Skambučių centro paslaugos neteikiamos, skambinančių informavimą apie Skambučių centro darbo laiką ir kitas pagalbos galimybes;

17.4. Skambučių centro paslaugų analizės vykdymą, atsižvelgiant į paslaugos gavėjų pateiktą vertinimą bei visuomenėje kylančius poreikius mobiliųjų komandų veiklai, pasiūlymų teikimą HI dėl projekto vykdymo metu teikiamų paslaugų tobulinimo ne rečiau kaip kartą per ketvirtį, teikiant ketvirčio ataskaitas;

17.5. bendradarbiavimą (dalyvavimas renginiuose, keitimasis informacija) su HI ir mobiliosiomis komandomis, dalyvavimą HI organizuojamuose su projekto vykdymu susijusiuose renginiuose;

17.6. projekto veiklų viešinimą tokia apimtimi ir būdu, kurie nurodyti projekto paraiškoje, tačiau nepažeidžiant Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Bendrojo duomenų apsaugos reglamento ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, nuostatų, nurodant, kad Skambučių centro paslaugos yra finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis;

17.7. vadovavimąsi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, įsigyjant prekes ir paslaugas Skambučių centro paslaugų teikimui užtikrinti.

 

 

 

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

18. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti (be kurių objektyviai (nepriklausomai nuo vykdytojo veiksmų ir valios) neįmanoma vykdyti projekto veiklų), pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

19. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

19.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų nuo visos prašomos ir gautos valstybės biudžeto lėšų sumos projektui vykdyti):

19.1.1. projekto vadovo (-ų) ir (ar) asmens (-ų), vykdančio (-ų) buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

19.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

19.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 2 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 13 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

19.2.1. projekto veiklų vykdytojų (darbuotojų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

19.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

19.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);

19.2.2.2materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų nuoma);

19.2.2.3. projekto veiklas įgyvendinančių asmenų (jei būtų perkamos paslaugos), supervizorių, lektorių, ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis su lektoriais, mokymų vadovais, skiriant ne daugiau nei 15 procentų bendro projekto biudžeto;

19.2.2.4. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos;

19.2.2.5. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

19.2.2.5.1. kitos Nuostatų 19.2.2.1–19.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinės, ūkio prekės, kt.);

19.2.2.5.2. kitos Nuostatų 19.2.2.1–19.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos;

19.2.3.  viešinimui ir jo organizavimui skirtos paslaugos (išlaidos lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, televizijos reportažams pirkti, išlaidos Skambučių centro ir mobiliųjų komandų veiklos pristatymui organizuoti ir kita);

19.2.4. kitos tiesiogiai su projektu susijusios, pagrįstos ir būtinos projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas).

20. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 19.2 papunktyje, apmokėti gali būti planuojama iki 100 procentų visos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos.

21. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

21.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 eurų ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

21.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, aplinkos tvarkymo išlaidos;

21.3. išlaidos, susijusios su projekto parengiamuoju etapu, t. y. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką (pvz., paraiškos rengimo išlaidos);

21.4. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje;

21.5. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti;

21.6. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

21.7. išlaidos Skambučių centro ir mobiliųjų komandų narių nuotoliniam darbui kompensuoti;

21.8. netinkamo partnerio paraiškoje vykdomos veiklos ir joms numatytos išlaidos, kurios projektų paraiškų vertinimo ir atrankos komisijos, nurodytos Nuostatų 35 punkte, vertinimo metu yra pripažintos netinkamomis, finansuoti;

21.9. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

ATRANKOS KONKURSO SKELBIMAS, REIKALAVIMAI PARAIŠKAI

 

22. Konkursas skelbiamas viešai HI interneto svetainėje adresu www.hi.lt, pranešimas apie skelbiamą Konkursą – Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje www.sam.lrv.lt. Skelbime nurodoma:

22.1. paraiškų priėmimo pradžios ir pabaigos data;

22.2. informacija apie tai, kad paraiškos projektui HI turi būti siunčiamos elektroniniu paštu bei elektroninio pašto adresas, kuriuo turi būti pateikta paraiška. Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, kur paraiška prieinama ne trumpiau kaip 5 darbo dienas po paraiškos pateikimo dienos;

22.3. teikiančio konsultacijas pareiškėjams su Konkursu, paraiškos teikimu susijusiais klausimais paskirtas (-i) atsakingas (-i) asmuo (-ys), nurodant pareigas, vardą (-us), pavardę (-es), telefono numerį (-ius), elektroninio pašto adresą (-us) ir konsultavimo laiką;

22.4. paraiškos (Nuostatų 1 priedas), detalios projekto įgyvendinimo sąmatos (Nuostatų 2 priedas) (toliau – sąmata) bei pareiškėjo deklaracijos (Nuostatų 4 priedas) formos;

22.5. Konkursui numatyta skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų suma;

22.6. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

22.7. sutarties projektas.

23. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė nei paskutinės paraiškų teikimo skelbime nurodyto termino dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, jos taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

24. Paraiška turi būti surašyta lietuvių kalba.

25. Paraiškoje nurodoma:

25.1. projekto pavadinimas;

25.2. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą;

25.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

25.4. projekto tikslas ir projekto uždaviniai;

25.5. projekto aprašymas (santrauka), nurodant iškeltą problemą ir jos pagrindimą;

25.6. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

25.7. projektą vykdančių darbuotojų išsilavinimas, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

25.8. projekto partneriai, jų kontaktiniai duomenys ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (jeigu projektas bus vykdomas bendradarbiaujant su partneriu (-iais);

25.9. informacija apie turimus materialinius išteklius, būtinus įgyvendinti projektą;

25.10. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, veiklos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rezultatus, nurodytus Nuostatų 16 punkte;

25.11. detali projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų);

25.12. jei aktualu, pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

26. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

26.1. pareiškėjo steigimo dokumentus (įstatus, nuostatus, statutą ir pan.);

26.2. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją (Nuostatų 4 priedas);

26.3. bendradarbiavimo ir / ar jungtinės veiklos sutartį (-is) su partneriu (-iais), jeigu projektas bus vykdomas bendradarbiaujant su partneriu (-iais);

26.4. dokumentus, pagrindžiančius Nuostatų 14.5 papunktyje minimą pareiškėjo patirtį (pvz., veiklos ataskaitos (-ų) bei dokumentą, patvirtinantį pareiškėjo veiklos pradžią (išrašas iš Juridinių asmenų registro ir pan.);

26.5. dokumentus, pagrindžiančius Nuostatų 14.9 papunktyje nurodytus reikalavimus projekto vadovui (išsilavinimą pagrindžiantis dokumentas, sutarties kopija ar kitas dokumentas, pagrindžiantis pakankamą projekto įgyvendinimo koordinavimo patirtį);

26.6. dokumentus, pagrindžiančius projekto darbuotojų (veiklų vykdytojų) turimą išsilavinimą bei patirtį ir įrodančius vykdytojų dalyvavimą tiksliniuose mokymuose;

26.7. dokumentus, įrodančius teisę naudotis patalpomis, kuriose bus vykdomos veiklos;

26.8. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo Konkursui dienos išduotą pažymą, patvirtinančią, kad pareiškėjas neturi skolų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

26.9. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

26.10. teikiamą (-us) dokumentą (-us) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris (-ie) turi būti patvirtintas vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

26.11. pareiškėjas, pagrįsdamas išlaidų atitiktį vidutinės rinkos kainoms, pateikia planuojamų išlaidų įkainius pagrindžiančių tiekėjų apklausų, komercinių pasiūlymų arba (jei yra) viešai skelbiamos kainos, skelbimų kopijas ar išrašus.

27. Konkursui paraiška kartu su Nuostatų 26 punkte nurodytų privalomų pateikti dokumentų kopijomis turi būti pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 23.59 val. Lietuvos Respublikos laiku.

28. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.

 

VIII SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS IR PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA BEI PAGRINDAI

 

29. HI paskirtas specialistas (-ai) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina jų atitiktį formaliesiems kriterijams, patikrindamas, ar:

29.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę (Nuostatų 4.1 papunktis ir 14 punktas);

29.2.  paraiška atitinka Nuostatų 24 ir 25 punktuose nustatytus reikalavimus ir pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos;

29.3.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

29.4.  pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis);

29.5.  pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 150 Eur;

29.6.  pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 26 punkte nurodytus dokumentus;

29.7.  pareiškėjo deklaracija užpildyta pagal nustatytą formą (Nuostatų 4 priedas);

29.8.  projekto vykdymo trukmė atitinka Nuostatų 7 punkte nustatytą;

29.9.  tas pats pareiškėjas Konkursui nėra pateikęs kelių paraiškų. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas Konkursui pateikė kelias savo turiniu tapačias paraiškas, vertinama paraiška, gauta vėliausiai. Paraiška (-os), kuri (-ios) buvo pateikta (-os) anksčiau, atmetama (-os);

29.10.  partneris (jei pareiškėjas projektą vykdys kartu su partneriu) atitinka Nuostatų 4.2 papunktyje keliamus reikalavimus.

30.     Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 26 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai ar neužpildytos visos privalomos užpildyti paraiškos dalys, HI raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus ar patikslinti paraišką per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

31. Nustatęs, kad pareiškėjo partneris neatitinka Nuostatų 4.2 papunktyje nustatytų reikalavimų, HI paskirtas specialistas apie tai informuoja šio pareiškėjo paraišką vertinančius Skambučių centro projektų paraiškų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – Komisija) narius. Netinkamo partnerio paraiškoje vykdomos veiklos ir joms numatytos išlaidos šios Komisijos vertinimo metu yra pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

32. Paraiškos atmetamos, nevertinamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas neatitinka bent vieno iš Nuostatų 29.1–29.8 papunkčiuose nurodyto kriterijaus.

33. Jeigu pareiškėjas neatitinka Nuostatų 29.1–29.8 papunkčiuose nurodytų formaliųjų kriterijų arba per nurodytą terminą nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) paaiškinimų ir patikslinimų, HI paskirtas specialistas apie tai informuoja Komisijos narius, pateikdamas suvestinę, kurioje nurodo paraiškos, kuri neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis, ir susijusius dokumentus, o  Komisija priima sprendimą dėl paraiškos atmetimo.

34. Informacija apie Konkursui pateiktų paraiškų atitiktį (atitinka ar neatitinka) formaliesiems kriterijams ir priimtus sprendimus dėl tolimesnės paraiškų vertinimo eigos ar atmetimo skelbiama HI interneto svetainėje www.hi.lt per 2 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos atmestos dėl neatitikimo formaliesiems kriterijams, apie Komisijos priimtą sprendimą raštu informuojami per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, pateikiant atmetimo priežastis.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

35. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis šiame Nuostatų skyriuje nustatytos tvarkos. Paraiškų turinį ir lėšų planavimą vertina HI direktoriaus įsakymu sudaryta Komisija, kurią sudaro 5 nariai (1 Sveikatos apsaugos ministerijos atstovas, 3 HI  atstovai ir 1 psichikos sveikatos srityje veikiančios nevyriausybinio sektoriaus organizacijos atstovas, parenkamas HI direktoriaus sprendimu), kuri vadovaujasi HI direktoriaus įsakymu patvirtintu Skambučių centro projektų paraiškų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašu (toliau – Tvarkos aprašas).

36. Kiekvieną paraišką vertina visi Komisijos nariai. Vertinimas atliekamas pildant Skambučių centro 2023 metų konkursui pateikto projekto vertinimo anketą (toliau – vertinimo anketa) (Nuostatų 3 priedas) ir projektui skiriant balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus.

37. Komisijos nariai vertina projekto atitiktį Nuostatų 14.5, 14.7, 14.8 papunkčiuose ir 16 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms bei projekto turinį ir lėšų planavimą vadovaudamiesi vertinimo anketoje pateiktais vertinimo kriterijais.

38. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 57 balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 30 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, taip pat neatitinkantys Nuostatų 14.5, 14.7, 14.8 papunkčiuose ir 16 punkte nurodytų privalomų sąlygų (vertinimo anketoje pažymėjus atsakymą „Ne“), nefinansuojami.

39. Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą ir būtinumą, Komisijos narys vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei planuojamos išlaidos neatitinka Nuostatuose nustatyto Konkurso tikslo. Jeigu Komisijos nario siūlymu yra mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos to siūlymo priežastys.

40. Pareiškėjai reitinguojami nuo daugiausiai balų surinkusio projekto iki mažiausiai balų surinkusio projekto pagal visų Komisijos narių balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. HI, gavęs Komisijos narių vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina šiuos vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo parengdamas paraiškų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma paraiškas vertinusių Komisijos narių skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.

41. Finansuojamas vienas daugiausiai balų surinkęs projektas. Kiti teigiamą vertinimo balą surinkę projektai reitinguojami balų mažėjimo tvarka ir sudaromas rezervinis (laukiančiųjų) projektų sąrašas. Jei paraiškų, surinkusių vienodą didžiausią balų skaičių, yra dvi ar daugiau, finansuojama mažesnę projekto įgyvendinimo sumą pasiūliusi paraiška.

42. Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia HI direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo.

43. Jei daugiausiai balų surinkusiam projektui įgyvendinti Komisija siūlo skirti dalį lėšų, Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Komisijos priimto sprendimo, raštu informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti Komisijos nariams Tvarkos apraše ir šių Nuostatų nustatyta tvarka. Komisijos nariai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma.

Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą ir finansavimas skiriamas kitam eilėje esančiam projektui.

44. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo 2023 metų projektui ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia HI direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

45. Sprendimą dėl lėšų skyrimo 2023 metų projektui, įvertinęs Komisijos pasiūlymus, priima HI direktorius ir HI direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų yra paskelbiamas HI interneto svetainėje www.hi.lt ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos.

Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo HI direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

46. HI, skelbdamas Konkurso laimėtoją, paskelbia ir laukiančiųjų sąrašą (rezervinių projektų sąrašą). Laukiančiųjų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 48 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos.

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

47. HI skelbia sutarties projektą kvietimo teikti paraiškas metu. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas 2023 metams, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su HI.

48. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 10 darbo dienų nuo HI direktoriaus  sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos, HI direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam pareiškėjui HI direktoriaus įsakymu pripažįstama netekusia galios.

49. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2023 metams. Projektui įgyvendinti 2023 metams skirtos valstybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos tik iki 2023 m. gruodžio 31 d.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

50. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas, projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą HI banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. HI nustačius, kad projekto vykdytojas jam skirtas ir pervestas valstybės biudžeto lėšas panaudojo netikslingai ar ne pagal paskirtį projekto vykdytojas privalės netikslingai ar ne pagal paskirtį panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas grąžinti HI per HI nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

51. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. HI pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklos ir finansines ataskaitas pagal Sutartyje nustatytas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

51.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

51.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

51.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

51.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

51.4.1. informacija apie Nuostatų 16 punkte išvardytų kiekybinių ir projekte numatytų kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

51.4.2. informacija apie pridėtinę projekto vertę;

51.4.3. papildoma informacija, pastabos, išvados, pasiūlymai;

51.4.4. informacija apie projekto viešinimą.

52. HI tikrina finansuojamo projekto įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Apraše, Nuostatuose ir Sutartyje projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo bei kokybės kontrolę.

53. HI nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Aprašo, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, HI apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju HI nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus trūkumus, raštu informuoja HI apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Apraše, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. HI, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja HI apie pasirengimą tinkamai vykdyti Apraše, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, HI privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

54. HI nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:

54.1. HI nustato, kad nesilaikoma esminių Aprašo, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties su HI įsipareigojimų ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;

54.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija;

54.3. projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo;

54.4. vadovaujantis Nuostatų 53 punktu, sustabdomas Sutarties vykdymas ir nepašalinami trūkumai;

54.5. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

54.6. nustatoma, kad projekto vykdytojas neįvykdė Nuostatų 16 punkte ir projekte nurodytų esminių kiekybinių ir (ar) kokybinių rodiklių (laukiamų rezultatų).

55. Projekto vykdytojas gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertinęs valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

56. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti HI apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, HI sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus projekte numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus HI, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

57. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu HI, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

58. Už informacijos ir su projekto bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat HI reikalavimu pateikti Konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, viešinimo veiklų rezultatus (publikacijas, vaizdo medžiagos nuorodas) tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 (dvidešimt keturis) mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos.

 

XII SKYRIUS

PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

 

59. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas raštu turi pateikti HI pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. HI, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja projekto vykdytoją.

60. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą HI teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

61. Jeigu tikslinama projekto išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su HI.

62. Projekto veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą HI. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas turi pateikti HI pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas projekto veiklų plano lyginamąjį variantą. HI, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir raštu apie sprendimą informuoja projekto vykdytoją.

63. Prašymai tikslinti projekto veiklų planą HI gali būti teikiami iki 2023 m. gruodžio 1 d. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.

 

XIII SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

64.  HI neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų pareiškėjo kontaktinių duomenų (adreso, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjas negauna laiškų arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.

65. HI, vykdydamas Nuostatuose nurodytas funkcijas, pareiškėjai, rengdami, teikdami paraiškas ir įgyvendindami projektus, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Pareiškėjai fizinių asmenų duomenis gali tvarkyti tik paraiškų teikimo, projektų vykdytojai – projektų vykdymo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą, HI – Nuostatuose nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

66.  Paraiškos, projektų vertinimo anketos ir kiti su Konkurso organizavimu ir projektų įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

67.  HI sprendimas dėl lėšų projektams skyrimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai projektų konkursams, ar kitiems dokumentams (pvz., HI sąmatoms). HI, Komisijos veiksmai ir neveikimas, HI direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

________________________

part_a9d2ef1829c742ed934b21c9868a6a08_end