MUITINĖS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS GENERALINIO DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 26 D. ĮSAKYMO NR. 1B-361 „DĖL IMPORTUOJAMŲ NAUDOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. lapkričio 25 d. Nr. 1B-912

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklių, patvirtintų Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1B-361 „Dėl Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklių patvirtinimo“, 17 punktą ir jį išdėstau taip:

„17. Turto vertinimo ataskaitoje, kuri pateikiama apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių muitinei vertei pagrįsti, rinkos vertė turi būti nustatyta laikantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo ir Turto ir verslo vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. 1K-159 „Dėl Turto ir verslo vertinimo metodikos patvirtinimo“, reikalavimų. Nustatant rinkos vertę taip pat vadovaujamasi Kelių transporto priemonių vertės nustatymo tvarkos ir Kelių transporto priemonių vertinimo instrukcijos, patvirtintų bendru Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. 120 ir finansų ministro 2000 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. 101 „Dėl Kelių transporto priemonių vertės nustatymo tvarkos ir Kelių transporto priemonių vertinimo instrukcijos patvirtinimo“, ir Taisyklių nuostatomis:

17.1. Turto vertinimo ataskaitose nevertinamos išlaidos, reikalingos importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių (pvz., žibintų, dešinėje pusėje įrengto vairo ir kt.), kurios neatitinka transporto priemonių atitikties reikalavimų, nustatytų Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169 „Dėl Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių patvirtinimo“, pakeitimui, jeigu šios sudėtinės dalys neturi vizualiai matomų defektų.

17.2. Apskaičiuojant vertinamų apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių atkūrimo (remonto) kaštus, į juos neįskaitoma išmontuotų importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių (pvz., išmontuotų durų, žibintų ir kt.) vertė ir importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių defektams, kurie nėra apgadinimų pasekmė, pašalinti reikalingos išlaidos.

Nustatant vertinamų apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių atkūrimo (remonto) kaštus importuojamų naudotų transporto priemonių turimiems vizualiai nematomiems defektams, kurių neįmanoma nufotografuoti ir identifikuoti importuojamų naudotų transporto priemonių vizualios apžiūros (fizinio tikrinimo) metu, pašalinti reikalingos išlaidos skaičiuojamos (vertinamos) tik tada, jeigu prie turto vertintojų sudarytų importuojamų naudotų transporto priemonių vertinimo ataskaitų pridėti transporto priemonių gamintojų įgaliotų atstovų Lietuvoje arba transporto priemonių remonto įmonių, įtrauktų į Muitinės departamento sudarytą Transporto priemonių remonto įmonių, kurios gali atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimą, sąrašą, dokumentai, kuriuose surašyti duomenys apie nustatytus defektus. Šiuose dokumentuose turi būti nurodyta, kad jie yra skirti turto vertintojams apgadintų transporto priemonių vertės nustatymui.

Apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių tikrinimo dokumentuose, kuriuose nurodomi variklio defektai, turi būti nurodomas tikrinto variklio numeris.

17.3. Vertinamų apgadintų transporto priemonių rinkos vertė iki apgadinimo nustatoma pagal naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyno (katalogo) duomenis. Jeigu duomenų apie vertinamų transporto priemonių (tos pačios markės ir modelio transporto priemonių) rinkos kainas naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge) nėra, transporto priemonių rinkos vertė iki apgadinimo nustatoma atsižvelgiant į panašių markių ir modelių naudotų transporto priemonių rinkos kainas, nurodytas naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge).

Jeigu nėra galimybės apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių rinkos vertės iki apgadinimo nustatyti šiame papunktyje nurodytais būdais, ji nustatoma lyginamosios vertės metodu.

17.4. Jeigu turto vertinimo ataskaitose apskaičiuojama vertinamų apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių likutinė vertė, taikomos tokios koeficientų reikšmės:

17.4.1. automobilio populiarumo apgadintų automobilių rinkoje koeficientas:

17.4.1.1. nuo 1 iki 0,9 – jeigu apgadinta importuojamos naudotos transporto priemonės priekinė dalis arba deformuota jo laikančioji konstrukcija (kėbulo karkasas);

17.4.1.2. 1 – jeigu apgadinta importuojamos naudotos transporto priemonės užpakalinė dalis;

17.4.2. rizikos dėl neįvertintų gedimų bei pakitimų (paklausos) rinkoje koeficientas:

17.4.2.1. nuo 1 iki 0,95 – jeigu yra akivaizdi transmisijos pažeidimų tikimybė;

17.4.2.2. 1 – kitais nei 17.4.2.1 papunktyje nurodytais atvejais“.

 

 

 

Generalinio direktoriaus pavaduotojas,

laikinai atliekantis generalinio direktoriaus funkcijas                                      Jonas Miškinis