LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2011 M. SPALIO 13 D. ĮSAKYMO NR. 3D-750 „DĖL GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ, SUSIDARIUSIŲ ĮGYVENDINANT VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITAS IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ FINANSUOJAMAS PRIEMONES, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. rugsėjo 22 d. Nr. 3D-709

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 3D-750 „Dėl Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                              Virginija Baltraitienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2011 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 3D-750

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2015 m. rugsėjo 22 d. įsakymo Nr. 3D-709

redakcija)

 

 

GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ, SUSIDARIUSIŲ ĮGYVENDINANT VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITAS IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ FINANSUOJAMAS PRIEMONES, ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklės (toliau – šios taisyklės) parengtos vadovaujantis 1999 m. kovo 22 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 659/1999, nustatančiu išsamias EB Sutarties 93 straipsnio taikymo taisykles (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 1 tomas, p. 339) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. liepos 22 d. Tarybos reglamentu (ES) Nr. 734/2013 (OL 2013 L 204, p. 15), 2004 m. balandžio 21 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 794/2004, įgyvendinančiu Tarybos reglamentą (EB) Nr. 659/1999, nustatantį išsamias EB sutarties 93 straipsnio taikymo taisykles (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 4 tomas, p. 3) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. balandžio 9 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 372/2014 (OL 2014 L 109, p. 14), ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu.

2. Šių taisyklių tikslas – nustatyti grąžintinų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) vykdomų programų paramos priemones, kurias administruoja Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos ir uždaroji akcinė bendrovė Žemės ūkio paskolų garantijų fondas (toliau – priemonės), registravimo, grąžinimo, nurašymo, anuliavimo ir apskaitos tvarką. Šios taisyklės netaikomos tiesioginėms išmokoms.

3. Pagrindinės šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Administruojančioji institucija – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra), o priemonių, kurias administruoja uždaroji akcinė bendrovė Žemės ūkio paskolų garantijų fondas, – uždaroji akcinė bendrovė Žemės ūkio paskolų garantijų fondas (toliau – Bendrovė).

3.2. Grąžintinos lėšos – privalomos grąžinti lėšos, kurios buvo neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos.

3.3. Grąžintinų lėšų anuliavimasgrąžintinų  lėšų sumos ar jos dalies panaikinimas vykdomosios institucijos sprendimu.

3.4. Grąžintinų lėšų įskaitymas (toliau – įskaitymas) – grąžintinų lėšų susigrąžinimas mokėjimo pavedimo sudarymo metu išskaičiuojant grąžintinų lėšų sumą ar jos dalį iš skolininkui skirtos paramos pagal bet kurią administruojančiosios institucijos administruojamą Ministerijos vykdomų programų priemonę.

3.5. Grąžintinų lėšų nurašymasgrąžintinų lėšų  susigrąžinimo procedūrų netęsimas arba jų nepradėjimas ir grąžintinų  lėšų sumos ar jos dalies panaikinimas administruojančiosios institucijos sprendimu.

3.6. Mokėjimo dokumentas – teisės aktų, reglamentuojančių tam tikros priemonės įgyvendinimo taisykles, nustatytos formos dokumentas, kurį teikia fizinis arba juridinis asmuo paramos lėšoms pagal tą priemonę gauti ir kurio pagrindu apskaičiuojama ir išmokama paramos suma.

3.7. Nacionalinė parama žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – parama) – iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų teikiama valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir (arba) kita parama, skirta priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai veiklai remti.

3.8. Paramos sutartis – paramos teikimo sutartis pagal tam tikros priemonės įgyvendinimo taisykles.

3.9. Skolininkas – fizinis arba juridinis asmuo, kuris vykdomosios institucijos sprendimu turi grąžinti grąžintinas lėšas.

3.10. Sprendimas dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo – vykdomosios institucijos patvirtintas dokumentas dėl neteisėtai išmokėtų ir (arba) panaudotų lėšų sugrąžinimo, taip pat dėl kitų pagal teisės aktus ir (ar) paramos sutartis reikalaujamų grąžinti lėšų sugrąžinimo.

3.11. Teisės aktų nuostatų pažeidimas (toliau – pažeidimas) – ekonominės veiklos vykdytojo veikimas ar neveikimas, kai pažeidžiamos Europos Sąjungos ar nacionalinių teisės aktų nuostatos, dėl kurio Europos Sąjungos bendrajam biudžetui ar jos valdomiems biudžetams arba nacionaliniam biudžetui padaroma žala, t. y. sumažėja ar iš viso prarandamos pajamos, gaunamos iš tiesiogiai Europos Sąjungos ar nacionaliniu vardu surinktų nuosavų lėšų, arba daromos nepagrįstos išlaidos. Teisės aktų nuostatų pažeidimu taip pat laikytina nusikalstama veika, kai siekiama neteisėtai gauti ar panaudoti ES ir (arba) nacionalinę finansinę paramą.

3.12. Valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – valstybės pagalba) – bet kokia priemonė, atitinkanti Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus ir teikiama priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai žemės ūkio, maisto ūkio, žuvininkystės ir kaimo plėtros veiklai remti.

3.13. Vykdomoji institucija – Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrosiose administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – bendrosios administravimo taisyklės), nurodyta institucija, priimanti sprendimą dėl grąžintinų lėšų nustatymo; jeigu įgyvendinamos priemonės, kurioms netaikomos bendrosios administravimo taisyklės, – tam tikros priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta institucija, atsakinga už paramos lėšų išmokėjimą.

 

II SKYRIUS

SPRENDIMO DĖL GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ SUGRĄŽINIMO PRIĖMIMAS, GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ REGISTRAVIMAS, ANULIAVIMAS

 

4. Sprendimą dėl grąžintinų lėšų priima vykdomoji institucija. Šis sprendimas yra pagrindas iš skolininko susigrąžinti grąžintinas lėšas. Sprendime dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo nurodoma:

4.1. skolininko rekvizitai;

4.2. grąžintinų lėšų suma;

4.3. grąžintinų lėšų susidarymo priežastis;

4.4. teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis priimtas sprendimas;

4.5. informacija, kad negrąžinus grąžintinų lėšų per nurodytą terminą, bus pradėtos skaičiuoti palūkanos arba neteisėtos ir netinkamai taikomos valstybės pagalbos, kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 659/1999, atveju – mokėtinos palūkanos;

4.6. sprendimo dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo apskundimo tvarka;

4.7. kita svarbi informacija.

5. Grąžintinų lėšų nustatymo diena – vykdomosios institucijos sprendimo dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo priėmimo diena. Vykdomoji institucija, priėmusi sprendimą dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo, nedelsdama apie tai informuoja administruojančiąją instituciją.

6. Administruojančioji institucija, gavusi vykdomosios institucijos sprendimą dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo, nedelsdama finansų ir apskaitos informacinėje sistemoje registruoja grąžintinas lėšas pagal priemonę, finansavimo šaltinį ir mokėjimo dokumentą. Administruojančioji institucija grąžintinas lėšas registruoja pagal savo parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

7. Vykdomoji institucija priima sprendimą dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo:

7.1. jeigu fizinis arba juridinis asmuo:

7.1.1. nesilaikė Europos Sąjungos (toliau – ES) ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktuose ir (arba) paramos sutartyje nustatytų reikalavimų paramai gauti;

7.1.2. pateikė klaidingą su paramos gavimu susijusią informaciją;

7.1.3. gavo didesnę nei priklauso paramą;

7.2. jeigu Europos Komisija reglamente (EB) Nr. 659/1999 nustatyta tvarka priima spendimą įpareigoti valstybę narę imtis visų priemonių, kurios būtinos, kad valstybės pagalba būtų išieškota iš fizinio arba juridinio asmens;

7.3. jeigu valstybės institucijos, dalyvaujančios administruojant priemones, nesilaikė ES ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų ar veikė aplaidžiai (toliau – administravimo klaida) ir dėl to fiziniam arba juridiniam asmeniui išmokėta parama.

8. Vykdomoji institucija, priėmusi sprendimą dėl grąžintinų lėšų anuliavimo, apie tai informuoja administruojančiąją instituciją, kuri registruoja grąžintinų lėšų anuliavimą. Vykdomoji institucija priima sprendimą dėl grąžintinų lėšų anuliavimo, jeigu atsižvelgdama į gautą papildomą informaciją, susijusią su išmokėta parama, nustato, kad užregistruota grąžintinų lėšų suma turi būti mažesnė. Vykdomoji institucija ir administruojančioji institucija grąžintinas lėšas anuliuoja pagal jų parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

 

III SKYRIUS

SKOLININKO INFORMAVIMAS

 

9. Administruojančioji institucija per 20 darbo dienų nuo grąžintinų lėšų, išskyrus palūkanas, užregistravimo administruojančiojoje institucijoje raštu ir (arba) elektroniniu paštu ar per informacines sistemas, jeigu skolininkas sutiko, kad informacija jam bus teikiama tokiu būdu, informuoja skolininką, pateikdama jam sprendimą dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo ir nurodydama lėšų grąžinimo terminą, palūkanų, kurias privalo mokėti skolininkas už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas dieną ir kurios skaičiuojamos tuo atveju, jeigu taip nustato ES ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktai, dydį bei sąskaitos, į kurią turi būti grąžintos lėšos, numerį.

10. Jeigu grąžintinų lėšų užregistravimo momentu administruojančioje institucijoje skolininkui yra užregistruotų, bet dar neišmokėtų išmokų pagal bet kurią Ministerijos vykdomų programų priemonę, ir mokėjimo metu įskaitymo būdu būtų susigrąžinta visa grąžintinų lėšų suma ar jos dalis, skolininkui šių taisyklių 9 punkte nurodyta informacija teikiama tik po to, kai atliekamas įskaitymas. Tokiu atveju ši informacija skolininkui turi būti pateikta nepažeidžiant šių taisyklių 9 punkte nurodyto termino.

11. Grąžintinų lėšų grąžinimo terminas – 60 kalendorinių dienų nuo rašto arba informacijos, minėtos šių taisyklių 9 punkte, užregistravimo administruojančiojoje institucijoje, išskyrus šių taisyklių 20 punkte nurodytą atvejį. Jeigu skolininkas per šį terminą lėšų negrąžina ir nesikreipia į administruojančiąją instituciją su prašymu leisti grąžinti lėšas dalimis (išskyrus neteisėtą ir netinkamai taikomą valstybės pagalbą, kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 659/1999), administruojančioji institucija turi imtis visų būtinų priemonių šioms lėšoms susigrąžinti pagal jos parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

12. Administruojančioji institucija raštu ir (arba) elektroniniu paštu ar per informacines sistemas, jeigu skolininkas sutiko, kad informacija jam būtų teikiama tokiu būdu, informuoja skolininką apie grąžintinų lėšų anuliavimą, įskaitymą per 20 darbo dienų nuo grąžintinų lėšų anuliavimo užregistravimo, susigrąžinimo įskaitymo būdu išskyrus 13 punkte nurodytus atvejus.

13. Administruojančioji institucija gali neinformuoti skolininko apie grąžintinas lėšas, jeigu grąžintinų lėšų dydis pagal atskirą priemonę ir mokėjimo dokumentą sprendimo dėl jų susidarymo priėmimo metu arba susigrąžinus dalį lėšų negrąžintoji suma iki anuliavimo, įskaitymo, įskaitant palūkanas, neviršija 15 eurų.

 

IV SKYRIUS

PALŪKANŲ APSKAIČIAVIMAS

 

14. Metinis palūkanų už pavėluotas grąžinti lėšas dydis:

14.1. nustatomas vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 794/2004 9–11 straipsnių nuostatomis ir atsižvelgiant į Europos Komisijos ES oficialiajame leidinyje ar interneto svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html paskelbtas orientacines arba diskonto normas, kai parama suteikta pagal valstybės pagalbos priemones;

14.2. 5 procentai, kai parama suteikta pagal kitas nei valstybės pagalbos priemones (jeigu ES ir (arba) nacionaliniuose teisės aktuose nenustatyta kitaip).

15. Palūkanos skolininkui pradedamos skaičiuoti:

15.1. nuo valstybės pagalbos fiziniam arba juridiniam asmeniui suteikimo dienos – neteisėtos ar netinkamai taikomos valstybės pagalbos, kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 659/1999, atveju;

15.2. nuo kalendorinės dienos, kuri eina po grąžintinų lėšų grąžinimo termino, nurodyto šių taisyklių 11 punkte, pabaigos – kitais atvejais, jeigu ES ir (arba) nacionaliniai teisės aktai nenustato kitaip.

16. Palūkanos skaičiuojamos nuo negrąžintų lėšų dalies iki:

16.1. tos kalendorinės dienos, kurią grąžintinos lėšos visiškai susigrąžinamos;

16.2. administruojančiosios institucijos sprendimo nebetęsti grąžintinų lėšų išieškojimo priėmimo dienos – šių taisyklių 27 punkte nurodytais atvejais;

16.3. teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 10 straipsnio 7 dalies 3 punkte;

16.4. teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 6 straipsnio 5 dalies 1 punkte;

16.5. teismo nutarties iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 8 straipsnio 2 punkte.

17. Palūkanos neskaičiuojamos arba apskaičiuotos palūkanos anuliuojamos, jeigu paaiškėja, kad skolininkas negavo šių taisyklių 9 punkte minėtos administruojančiosios institucijos informacijos, išskyrus tuos atvejus, kai jis pakeitė gyvenamąją vietą ir (arba) elektroninio pašto adresą ir apie pakitusius kontaktinius duomenis administruojančiosios institucijos neinformavo. Šio punkto nuostatos netaikomos neteisėtos ir netinkamai taikomos valstybės pagalbos, kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 659/1999, atveju.

 

V SKYRIUS

GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ SUSIGRĄŽINIMAS IR NAUDOJIMAS

 

18. Administruojančioji institucija grąžintinas lėšas susigrąžina šiais būdais:

18.1. skolininkas ar trečiasis asmuo gali pervesti lėšas į administruojančiosios institucijos nurodytą banko sąskaitą (toliau – mokėjimo pavedimas);

18.2. taikomas įskaitymas. Įskaitymas netaikomas grąžintinoms lėšoms, kai yra iškeltos įmonių ar fizinių asmenų bankroto bylos ar įmonių restruktūrizavimo bylos, jei įskaitymo galimybė nenumatyta restruktūrizavimo plane. Grąžintinų lėšų įskaitymas taikomas ir tuo atveju, kai administruojančioji institucija priima sprendimą leisti grąžintinas lėšas grąžinti dalimis;

18.3. grąžintinos lėšos gali būti išieškomos kitokia ES arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Iš grąžintų lėšų pirmiausia dengiamos palūkanos, po to – kitos grąžintinos lėšos pagal jų susidarymo eiliškumą (pirma dengiamos anksčiau nustatytos grąžintinos lėšos).

20. Skolininko prašymu administruojančioji institucija gali priimti sprendimą, kad jis grąžintinas lėšas grąžintų dalimis (išskyrus neteisėtą ir netinkamai taikomą valstybės pagalbą, kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 659/1999). Tokiu atveju palūkanos skolininkui skaičiuojamos nuo negrąžintos lėšų dalies. Visa grąžintina suma, mokama dalimis, turi būti grąžinta per laikotarpį, ne ilgesnį nei 12 mėnesių. Jei negrąžinta suma viršija 30 000 eurų, laikotarpis gali būti pratęsiamas ne ilgiau kaip 24 mėnesiams, įvertinus skolininko pateiktų finansinių ataskaitų, sudarytų teisės aktų nustatyta tvarka, duomenis ir (arba) kitą skolininko pateiktą informaciją ir, įsitikinus pateiktos nurodytos informacijos pagrįstumu. Grąžintinų lėšų grąžinimo dalimis laikotarpis gali būti pratęstas ne daugiau kaip vieną kartą.

21. Jeigu skolininkas sprendimą dėl grąžintinų lėšų sugrąžinimo arba raštą apie atliktą grąžintinų lėšų įskaitymą apskundžia teismui ar išankstinio ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai, grąžintinų lėšų (išskyrus neteisėtą ir netinkamai taikomą valstybės pagalbą, kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 659/1999) įskaitymas ir palūkanų skaičiavimas sustabdomas, kol išnagrinėjamas skundas arba įsiteisėja teismo sprendimas.

22. Visos Agentūros išlaidos, susijusios su grąžintinų lėšų išieškojimu teisminiu būdu, apmokamos iš Agentūrai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrųjų asignavimų. Bendrovės išlaidos, susijusios su grąžintinų lėšų išieškojimu teisminiu būdu, apmokamos iš lėšų, naudojamų Bendrovei administruoti.

23. Administruojančioji institucija turi pradėti grąžintinų lėšų išieškojimo teisminiu būdu procesą, išskyrus tuos atvejus, kai administruojančioji institucija nusprendžia skolininkui leisti grąžintinas lėšas grąžinti dalimis:

23.1. per 12 mėnesių nuo grąžintinų lėšų grąžinimo termino, nurodyto šių taisyklių 11 punkte, pabaigos, jeigu grąžintinų lėšų suma neviršija 30 000 eurų;

23.2. per 3 mėnesius nuo grąžintinų lėšų grąžinimo termino, nurodyto šių taisyklių 11 punkte, pabaigos, jeigu grąžintinų lėšų suma viršija 30 000 eurų.

24. Jei skolininkas nevykdo sprendimo grąžintinas lėšas grąžinti dalimis, administruojančioji institucija gali pradėti grąžintinų lėšų išieškojimo teisminiu būdu procesą:

24.1. per 12 mėnesių nuo pirmos nesumokėtos įmokos, kai mokėjimo terminas pasibaigęs, dienos, jei likusi negrąžinta grąžintinų lėšų suma neviršija 30 000 eurų;

24.2. per 3 mėnesius nuo pirmos nesumokėtos įmokos, kai mokėjimo terminas pasibaigęs, dienos, jei likusi negrąžinta grąžintinų lėšų suma viršija 30 000 eurų.

25. Agentūros susigrąžintos lėšos naudojamos 25.1–25.3 papunkčiuose nustatyta tvarka:

25.1. Agentūros įskaitymo būdu susigrąžintos lėšos tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais buvo išmokėta parama, gali būti:

25.1.1. panaudotos tai pačiai priemonei finansuoti, išskyrus palūkanas;

25.1.2. pervestos šių taisyklių 25.2 papunktyje nurodyta tvarka;

25.2. Agentūra susigrąžintas grąžintinas lėšas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo perveda į Finansų ministerijos nurodytą valstybės iždo sąskaitą, mokėjimo pavedime nurodydama:

25.2.1. pervedamoms išlaidoms priskirtą įmokos kodą pagal Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų, valstybės biudžetui priskirtų lėšų, tiesiogiai pervedamų į valstybės iždą, įmokų kodų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 „Dėl Europos Sąjungos, kitos finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklių ir įmokų kodų sąrašo patvirtinimo“;

25.2.2. pervedamų lėšų detalius valstybės funkcijų ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus ir valstybės biudžeto programos finansavimo šaltinį ir kodą, nurodytus mokėjimo paraiškoje valstybės iždui;

25.3. tomis grąžintinomis lėšomis ar jų dalimi (išskyrus palūkanas), kurias Agentūra susigrąžina iš skolininko tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos išmokėtos, ir perveda šių taisyklių 25.2 papunktyje nurodyta tvarka, yra atkuriamos atitinkamų programų išlaidos.

26. Bendrovės susigrąžintos lėšos naudojamos 26.1–26.4 papunkčiuose nustatyta tvarka:

26.1. Bendrovės įskaitymo būdu susigrąžintos lėšos tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais buvo išmokėta parama, gali būti:

26.1.1. panaudotos tai pačiai priemonei finansuoti, išskyrus palūkanas;

26.1.2. pervestos šių taisyklių 26.2 papunktyje nurodyta tvarka;

26.2. Bendrovė susigrąžintas grąžintinas lėšas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į Ministerijos nurodytą sąskaitą. Bendrovė raštu informuoja Ministeriją apie susigrąžintų lėšų pervedimą į sąskaitą;

26.3. Ministerija Bendrovės pervestas lėšas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į Finansų ministerijos nurodytą valstybės iždo sąskaitą, mokėjimo pavedime nurodydama:

26.3.1. pervedamoms išlaidoms priskirtą įmokos kodą pagal Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų, valstybės biudžetui priskirtų lėšų, tiesiogiai pervedamų į valstybės iždą, įmokų kodų sąrašą;

26.3.2. pervedamų lėšų detalius valstybės funkcijų ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus ir valstybės biudžeto programos finansavimo šaltinį ir kodą, nurodytus mokėjimo paraiškoje valstybės iždui;

26.4. tomis grąžintinomis lėšomis ar jų dalimi (išskyrus palūkanas), kurias Bendrovė susigrąžina iš skolininko tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos išmokėtos, ir kurios pervedamos šių taisyklių 26.2 ir 26.3 papunkčiuose nurodyta tvarka, yra atkuriamos atitinkamų programų išlaidos.

 

VI SKYRIUS

GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ NURAŠYMAS

 

27. Administruojančioji institucija nepradeda arba nebetęsia grąžintinų lėšų susigrąžinimo ir (arba) priima sprendimą nurašyti tokias lėšas, jeigu:

27.1. grąžintinų lėšų išieškoti negalima dėl bent vienos iš šių aplinkybių:

27.1.1. administruojančioji institucija gauna skolininko (fizinio asmens) mirties fakto ir fakto, kad skolininko palikto turto nepakanka grąžintinoms lėšoms ar jų daliai grąžinti, patvirtinimo dokumentus, o tais atvejais, kai už skolininko skolas įpėdinis atsako visu savo turtu, – dokumentus, kuriuose patvirtinamas faktas, kad įpėdinio turto nepakanka skolininko grąžintinoms lėšoms ar jų daliai grąžinti, arba pasibaigus fizinio asmens bankroto procedūrai, kai neįmanoma susigrąžinti grąžintinų lėšų ar jų dalies;

27.1.2. administruojančioji institucija gauna duomenis, kad skolininkas (juridinis asmuo) likviduotas ir nėra turto grąžintinoms lėšoms susigrąžinti;

27.1.3. teismams nustačius, kad administruojančioji institucija neturi teisės išieškoti iš skolininko grąžintinų lėšų;

27.2. negrąžinta suma yra mažesnė už numatomų padaryti išieškojimo išlaidų sumą ir paramos gavėjas daugiau kaip metus negauna jokios paramos.

28. Administruojančioji institucija grąžintinas lėšas nurašo pagal jos parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

 

VII SKYRIUS

GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ APSKAITA

 

29. Administruojančioji institucija apskaito grąžintinas lėšas pagal jos parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos. Jokia šių taisyklių nuostata neturi būti aiškinama taip, kad prieštarautų ES teisės aktų, reglamentuojančių finansinius klausimus, nuostatoms.

31. Vykdomoji institucija turi bendradarbiauti su administruojančiąja institucija, šiai susigrąžinant grąžintinas lėšas, ir teikti administruojančiajai institucijai visą jos prašomą informaciją.

32. Vykdomoji ir administruojančioji institucijos visų su grąžintinomis lėšomis susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.

33. Vykdomoji ir administruojančioji institucijos privalo užtikrinti, kad informacija apie priemonių finansavimą, susigrąžintas ir grąžintinas lėšas ir visi su tuo susiję dokumentai būtų prieinami institucijų, turinčių teisę audituoti ir kontroliuoti priemones, įgaliotiems asmenims.

______________