LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2010 M. SAUSIO 8 D. ĮSAKYMO NR. V-54 „DĖL PEDAGOGŲ RENGIMO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. rugsėjo 9 d. Nr. V-1400

Vilnius

 

P a k e i č i u Pedagogų rengimo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. V-54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.2. Mentorius – pedagogas, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka įgijęs kompetencijų ir teisę teikti konsultacinę, didaktinę ir (ar) dalykinę pagalbą kitiems pedagogams ir studentams.“

2. Pakeičiu 3.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.11. Pedagogų rengimo centras – švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantis universitetas, telkiantis šalies (regiono) mokslinį edukologinį potencialą, bendradarbiavimo pagrindais veikiantis kartu su kitomis ugdymo mokslų krypčių grupės studijas vykdančiomis aukštosiomis mokyklomis.“

3. Pakeičiu 14.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.2. vykdyti mentoriaus funkcijas gali asmenys, užsiimantys praktine pedagogine veikla ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka turintys teisę atlikti mentoriaus funkcijas.“

4. Pakeičiu 19.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.1. vykdo Centrai ir kitos aukštosios mokyklos, turinčios bendradarbiavimo sutartį su Centrais, vykdantys (-čios) akredituotas pedagogikos studijų krypties studijas;“.

5. Papildau 19.3 papunkčiu:

19.3. gali vykdyti kitos aukštosios mokyklos, neturinčios bendradarbiavimo sutarties su Centrais, bet vykdančios akredituotas pedagogikos studijų krypties studijas ar akredituotas mokomojo dalyko ir pedagogikos studijų krypties studijas, jei vykdo programas, suteikiančias dalyko ar ugdymo srities kompetencijas, kai šios studijų programos atitinka švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas prioritetines specializacijas, parengtas pagal Paramos skyrimo prioritetines specializacijas studijuojantiems pirmosios pakopos pedagogikos krypties studijų programų, kurias baigus suteikiama pedagogo kvalifikacija, studentams, pirmosios pakopos ne pedagogikos krypties studijų programų studentams, greta studijuojantiems pedagogikos studijų modulį, ir pedagoginių profesinių studijų programų studentams tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 1 d. nutarimu Nr. 149 „Dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo įgyvendinimo“, 6.1 papunktį (toliau – prioritetinės specializacijos).“

6. Pakeičiu 20 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

20. Vykdomos tik tos pedagoginių studijų programos, kurioms pritaria švietimo, mokslo ir sporto ministras, įvertinus ir rekomendavus Pedagogų kvalifikacijos ir studijų programų komisijai (toliau – Komisija). Programos:“.

7. Papildau 20.11 papunkčiu:

20.11. Komisijoje svarstomos be Centro ir aukštosios mokyklos pasirašytos bendradarbiavimo sutarties, jei jos atitinka švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas prioritetines specializacijas;“.

8. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Priimant asmenis į pedagoginių studijų programas taikoma kompleksinė kandidatų atranka, apimanti akademinių pasiekimų, asmeninio tinkamumo profesijai ir motyvacijos vertinimą, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.“

9. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Centras ir kitos aukštosios mokyklos vykdo pedagogikos studijų krypties studijų programas, edukologijos mokslinius tyrimus, pedagogo profesinio augimo veiklas.“

10. Pakeičiu 33.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.1.4. Centro ir kitų aukštųjų mokyklų studijų programos, parengtos ar atnaujintos pagal šiuolaikinės didaktikos principus, grindžiamos naujausiais šalies ir tarptautiniais edukologijos mokslo tyrimais, pagrįstos šiuolaikinėmis edukacinėmis technologijomis, leidžiančiomis pedagogų rengimo bei profesinio augimo veiklas vykdyti pasitelkus naująsias technologijas;“.

11. Pakeičiu 33.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.1.5. Centro ir kitose aukštosiose mokyklose vykdomose pedagogų rengimo studijų programose integruotos tarptautinės patirties įgijimo galimybės.“

12. Pakeičiu 33.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.3.1. Centras ir kitos regione veikiančios aukštosios mokyklos nedubliuoja studijų programų, išskyrus atvejus, kai didesnis atitinkamos specializacijos pedagogų poreikis pagrįstas pedagogų poreikio duomenimis arba kai aukštosiose mokyklose yra vykdomos skirtingą kvalifikacinį laipsnį suteikiančios studijų programos (bakalauras, profesinis bakalauras);“.

13. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Vadovaujantis nuostata, kad pedagogų rengimas turi vykti stipriausiuose šalies universitetuose, Centrais tampa: Vilniuje ir Šiauliuose – Vilniaus universitetas, Kaune – Vytauto Didžiojo universitetas.“

14. Pakeičiu priedo 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.  Centro vertinamųjų vienetų, veikiančių edukologijos mokslo kryptyje, edukologijos mokslo krypties mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros kokybės įvertinimai gauti vadovaujantis Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. V-1593 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 1 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo įgyvendinimo“ 2.2–2.6 papunkčių įgyvendinimo“, yra ne mažesni nei 3.“

15. Pakeičiu priedo 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.2. Centro pedagogų profesinio augimo programų paketas suformuotas bendradarbiaujant su regioniniais (savivaldybių) švietimo centrais, atsižvelgiant į regiono pedagogų kompetencijų tobulinimo poreikius, nacionalinius, švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus kompetencijų tobulinimo prioritetus.“

16. Pakeičiu priedo 3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.4. Centro plėtra ir veiklos įgyvendinami pagal Centro kūrimo ir veiklos planą, apimantį finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius, suderintą su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir šalies, regiono, miesto švietimo plėtros programomis.“

 

 

 

Kultūros ministras,

Pavaduojantis švietimo, mokslo ir sporto ministrą                                              Simonas Kairys