LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO

2022 M. LIEPOS 22 D. ĮSAKYMO NR. 4-885 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS

NR. 05-001-01-05-07 „SUKURTI NUOSEKLIĄ INOVACINĖS VEIKLOS SKATINIMO SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2023 m. gegužės 15 d. Nr. 4-261

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo patvirtinimo“, ir jį papildau 3 priedu (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                     Aušrinė Armonaitė


 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų

ministerijos ekonomikos transformacijos ir

konkurencingumo plėtros programos pažangos

priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią

inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo

3 priedas

 

2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ VEIKLOS „Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą“ POVEIKLĖS „Sudaryti sąlygas startuoliams kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar paprie-monė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekono-minės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės mat-mens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

Sudaryti sąlygas startuoliams kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per hakatonus ir inkubavimo paslaugas

(Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa

(toliau – Investicijų programa)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.5. Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą

025 – Inkubacija, parama atžalinėms ir atskirtosioms įmonėms bei startuoliams

 

 

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

 

 

 

 

01 – dotacija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33 – nesiorientuo-jant į teritoriškumą

 

 

 

 

 

26 – kitos nenurodytos paslaugos

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03 – neutra-lumas lyties požiūriu

 

 

 

 

 

 

 

-

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Paramą gavusios įmonės (iš kurių: labai mažos, mažosios, vidutinės ir didelės)

P-05-001-01-05-07-08

(P.B.2.0001)

Įmonės

574

(2029)

Paramą gavusios įmonės (iš kurių: labai mažos)

P-05-001-01-05-07-09

(P.B.2.0001.1)

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės (iš kurių: mažosios)

P-05-001-01-05-07-10

(P.B.2.0001.2)

Įmonės

n/a

Paramą gavusios įmonės (iš kurių: vidutinės)

P-05-001-01-05-07-11

(P.B.2.0001.3)

Įmonės

n/a

Paramą dotacijomis gavusios įmonės

P-05-001-01-05-07-13

(P.B.2.0002)

Įmonės

283

(2029)

Nefinansinę paramą gavusios įmonės

P-05-001-01-05-07-14

(P.B.2.0004)

Įmonės

443

(2029)

Paramą gavusios naujos įmonės

P-05-001-01-05-07-15

(P.B.2.0005)

Įmonės

813

(2029)

Paramą gavusios sparčiai augančios įmonės

P-05-001-01-05-07-16

(P.B.2.0103)

Įmonės

813

(2029)

Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos darbo vietos

R-05-001-01-05-07-04

(R.B.2.2001)

Vienų metų etato ekvivalentai

1548

(2029)

Privačiosios investicijos, papildančios viešąją paramą (iš kurių: dotacijos, finansinės priemonės)

R-05-001-01-05-07-03

(R.B.2.2002)

Eurai

2 550 000

(2029)

 

Privačiosios investicijos, papildančios viešąją paramą (iš kurių: dotacijos)

R-05-001-01-05-07-21

(R.B.2.2002.1)

Eurai

n/a

Preakceleruotų startuolių skaičius projekto įgyvendinimo metu                            

R-05-001-01-05-07-27

(R.N.2. 5644)

Vienetai

140

(2029)

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – Ministerija) stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

https://eimin.lrv.lt/lt/ekonomikos-ir-inovaciju-ministerija/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pletros-programos/ekonomikos-transformacijos-ir-konkurencingumo-pletros-programa

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą“ poveiklės „Sudaryti sąlygas startuoliams kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):

1.1.1.   2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;

1.1.2.   2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo +, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su visais pakeitimais;

1.1.3.   2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais;

1.1.4.   2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo + ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visai pakeitimais;

1.1.5.   Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;

1.1.6.   Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;

1.1.7.   Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;

1.1.8.   2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;

1.1.9.   Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija);

1.1.10. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;

1.1.11. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;

1.1.12. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras);

1.1.13. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“ (toliau – Nutarimas);

1.1.14. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);

1.1.15. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);

1.1.16. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

1.1.17. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.

1.2. PFSA vartojamos sąvokos:

1.2.1. De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas – pagal De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašo formą, skelbiamą Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje www.2021.esinvesticijos.lt, pareiškėjo parengtas ir patvirtintas bei su administruojančiąja institucija suderintas De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas, kuriame nustatyta tvarka, kaip nauda, kurią pareiškėjas gaus 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą“ poveiklės „Sudaryti sąlygas startuoliams kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašo 2.1 papunktyje nurodytai poveiklei vykdyti, bus perduota galutiniam naudos gavėjui, taip pat nustatyta, kad pareiškėjas kaip tarpininkas negaus naudos.

1.2.2. Hakatonas (intensyvus kūrybinis seminaras) – renginys, kurio metu susibūrusios komandos kuria idėjas ir produktų pirminės stadijos prototipus ar rengia produktų, kurie turi potencialą būti plėtojami ateityje, koncepcijas.

1.2.3. Juridinių asmenų registras – Lietuvos juridinių asmenų registras ir (arba) analogiškas registras.

1.2.4. Startuolis – suprantamas taip, kaip apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje.

1.2.5. Startuolių inkubavimas – startuoliams teikiamos inovacijų konsultacinės ir inovacijų paramos paslaugos, kuriomis siekiama suteikti startuoliams tinkamas patalpas ir techninę ar biuro įrangą.

1.2.6. Startuolių preakceleravimas – startuoliams skirtos paslaugos, kuriomis siekiama padėti išsigryninti verslo modelį.

1.2.7. Technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešoji paslauga – tai valstybės inovacinės veiklos skatinimo politika, konsultavimas ir pagalba ūkio subjektams, siekiantiems vykdyti inovacinę veiklą, ir šių subjektų inovacinės veiklos skatinimas Technologijų ir inovacijų įstatymo bei kitų teisės aktų nustatytomis priemonėmis.

1.2.8. Technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešųjų paslaugų teikėjas – juridinis asmuo, atitinkantis Technologijų ir inovacijų įstatymo 16 straipsnyje nurodytą sąvoką, išskyrus mokslo ir studijų institucijas, kurias finansuos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis.

1.2.9. Valstybės pagalbos suteikimo data – projekto vykdytojo sutarties arba analogiško susitarimo su galutiniais naudos gavėjais dėl dalyvavimo projekte pasirašymo data.

1.2.10. Kitos PFSA vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Technologijų ir inovacijų įstatyme, Nutarime, Administravimo taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse.

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1.  Remiama veikla: skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą. Poveiklė: sudaryti sąlygas startuoliams kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas).

2.2. Pareiškėjams ir galutiniams naudos gavėjams keliami reikalavimai:

2.2.1.    Galimi pareiškėjai: technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešųjų paslaugų teikėjai (juridiniai asmenys).

2.2.2.   Projekto partneriai negalimi.

2.2.3.      Galutiniai naudos gavėjai – veikiančios labai mažos įmonės ir mažos įmonės, atitinkančios startuolio sąvoką, kaip nurodyta PFSA 1.2.4 papunktyje.

2.2.4.   Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.

2.2.5.   Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjui visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus.

2.2.6.   Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui:

2.2.6.1.   jeigu jis nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;

2.2.6.2.   kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos, sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as.

2.3. Projektams keliami reikalavimai:

2.3.1.   Projektų veiklos įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Projektų veiklų priskyrimo regionui vertinimas bus atliekamas vadovaujantis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijomis, paskelbtomis Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos.

2.3.2.  Projektų veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų pradžios data gali būti nukelta ne ilgiau kaip 3 mėnesiams.

2.3.3.  Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.

2.3.4.  Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.

2.3.5.  Projektams taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės poveiklę), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.

2.3.6.  Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 8 500 000 Eur (aštuonių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) Investicijų programos lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo patvirtinimo“,  III skyriaus 5.1 papunktyje nurodytai poveiklei skirtos lėšų sumos.

2.3.7.  Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 850 000 Eur (aštuoni šimtai penkiasdešimt tūkstančių eurų), mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų).

2.3.8.  Projektų atranka atliekama konkurso būdu.

2.3.9.  Pareiškėjai, galutiniai naudos gavėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 9 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. kovo 2 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-2(8). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 9 punkte.

2.3.10. Pareiškėjas su PĮP pateiktame PFSA 3 priede nurodo, kuriai iš Koncepcijoje nustatytų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) (sumaniosios specializacijos) prioritetų (toliau – MTEPI prioritetai) priskirtinas projektas, taip pat nurodo, kurią MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką atitinka projektas. Galutinę atitiktį konkrečiam MTEPI prioritetui ir įgyvendinimo tematikai nustato administruojančioji institucija vertinimo metu.

2.3.11. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES investicijų fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.

2.4. Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas, kurio neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų – pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, išskyrus PFSA 3 priedo 4 punktą.

2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:

2.5.1. informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (Word arba Excel formatu), pagal  PFSA 3 priede pateiktą formą, išskyrus PFSA 3 priedo 4 punktą;

2.5.2. De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašą;

2.5.3. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kita);

2.5.4. pareiškėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus).

2.6. Kartu su mokėjimo prašymu, kai deklaruojamos išlaidos, pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

2.6.1. galutinių naudos gavėjų Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijas, kurių forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtas pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis (toliau – Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija);

2.6.2. kiekvienam galutiniam naudos gavėjui užpildytą projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą pagal PFSA 2 priede pateiktą formą;

2.6.3. kiekvienam galutiniam naudos gavėjui užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija);

2.6.4. sutartis arba analogiškus susitarimus su galutiniais naudos gavėjais dėl dalyvavimo projekte (toliau – sutartis su galutiniais naudos gavėjais);

2.6.5. informaciją apie kiekvienam galutiniam naudos gavėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis), kuriame nurodoma tik su teikiamu projektu susijusi suteikta arba planuojama gauti pagalba, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;

2.6.6. galutinio naudos gavėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., sąskaitos faktūros ir kita), jeigu galutiniai naudos gavėjai prisideda prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimo;

2.6.7. galutinių naudos gavėjų patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti iš Juridinių asmenų registro);

2.6.8. užpildytą PFSA 3 priedo 4 punktą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pagal PFSA 3 priede pateiktą formą.

2.7. Papildomi projekto matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.

2.8. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.

2.9. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ministerijoje 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos suteikimo dienos.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma.

4. Projekto tikslinės grupės

Galutiniai naudos gavėjai – veikiančios labai mažos įmonės ir mažos įmonės, atitinkančios startuolio sąvoką. Projektų veiklos orientuotos į startuolių ekosistemos plėtrą sudarant sąlygas startuoliams kurtis bei vystyti produkto idėjas per hakatonus ir inkubavimo paslaugas.

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

Neutralumas – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP. Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinamas projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką, remiamos įmonės, investuojančios į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą, vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.

Projektų (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.

Poveiklė, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.  

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose PFSA punktuose)

8.1. Galutiniams naudos gavėjams – startuoliams de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. De minimis pagalba teikiama galutiniams naudos gavėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas.

8.2. Vykdant PFSA 2.1 papunktyje nurodytą poveiklę, de minimis pagalba, kuri atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, pareiškėjui neteikiama, jeigu:

8.2.1. pareiškėjas pagrindžia, kad visa nauda, kurią jis gaus PFSA 2.1 papunktyje nurodytai poveiklei vykdyti, bus perduota galutiniams naudos gavėjams – startuoliams, ir pareiškėjas kaip tarpininkas negaus jokios naudos;

8.2.2. de minimis skaičiuojama ir priskiriama galutiniams naudos gavėjams vadovaujantis projekto vykdytojo (pareiškėjo) patvirtintu De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašu.

8.3. Jeigu pareiškėjas, vykdydamas PFSA 2.1 papunktyje nurodytą poveiklę, gauna naudą, išlaidos finansuojamos kaip de minimis pagalba vadovaujantis PFSA 8.7 papunkčio nuostatomis.

8.4. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis negali viršyti 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) galutinis naudos gavėjas privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau kaip 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

8.5. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:

8.5.1. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka;

8.5.2. projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijas už nepanaudotas kasmetines atostogas bei vykdančio personalo išmokos už papildomas poilsio dienas;

8.5.3. projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje;

8.5.4. verslo modelių, strategijų rengimo, konsultacijų organizavimo, elektroninės leidybos ir panašių paslaugų įsigijimo išlaidos;

8.5.5. projekto veikloms vykdyti reikalingų patalpų eksploatavimo (komunalinių, ryšio paslaugų ir pan.) išlaidos (šios tinkamos finansuoti išlaidos turi būti apskaičiuotos proporcingumo (pro rata) principu pagal PĮP numatytą projekto veiklų gyvendinimo laikotarpį);

8.5.6. projekto veikloms vykdyti būtinų baldų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo ir lizingo (finansinės nuomos) išlaidos, taip pat programinės įrangos kūrimo, informacinių sistemų kūrimo ir (ar) modernizavimo išlaidos (įskaitant informacinių sistemų projektavimo, techninės priežiūros ir kitas susijusias išlaidas), kurios gali sudaryti ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos;

8.5.7. patalpų ir įrangos nuomos išlaidos (šios tinkamos finansuoti išlaidos turi būti apskaičiuotos proporcingumo (pro rata) principu pagal PĮP numatytą projekto veiklų gyvendinimo laikotarpį);

8.5.8. išlaidos privalomiems informavimo apie projektą veiksmams;

8.5.9. informavimo apie projektų veiklas išlaidos, kurios gali sudaryti ne daugiau kaip 5 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos;

8.5.10. netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.

8.6. Pagal PFSA netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

8.6.1. nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;

8.6.2. neįvardytos PFSA 8.5 papunktyje kaip tinkamos finansuoti išlaidos.

8.7.    Išlaidos, nurodytos PFSA 8.5 papunktyje, kaip de minimis pagalba, proporcingai paskirstomos galutiniams naudos gavėjams – startuoliams.

8.8. Prieš pateikdamas PĮP administruojančiajai institucijai ir įtraukdamas startuolį į projekto galutinių naudos gavėjų sąrašą ar naujo startuolio įtraukimo į projektą projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas, prieš suteikdamas de minimis pagalbą galutiniam naudos gavėjui, turi patikrinti
(
PFSA 8.8.5–8.8.6 papunkčiuose nurodytai informacijai patikrinti pildomas PFSA 2 priedas), ar:

8.8.1. galutinis naudos gavėjas priskiriamas labai mažos įmonės arba mažos įmonės kategorijai (duomenys tikrinami pagal Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją);

8.8.2. galutinis naudos gavėjas atitinka startuolio apibrėžimą;

8.8.3. galutinio naudos gavėjo veikla ir (ar) verslo idėja atitinka Koncepciją ir bent vieną Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką;

8.8.4. galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus;

8.8.5. galutiniam naudos gavėjui teikiama de minimis pagalba veiklai visuose sektoriuose, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius;

8.8.6. vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neviršys
200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neviršys 100 000 Eur  (šimto tūkstančių eurų). Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar ES valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais;

8.8.7. galutinis naudos gavėjas turi teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Projekto vykdytojas turi patikrinti visas su galutiniu naudos gavėju susijusias įmones, nurodytas galutinio naudos gavėjo projekto vykdytojui pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Registre patikrinti, ar galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje;

8.8.8. galutiniam naudos gavėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as;

8.8.9. ar galutinis naudos gavėjas negauna paslaugų, finansuojamų pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo patvirtinimo“,  III skyriaus 3.1, 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nurodytas poveikles ir pagal kvietimą teikti PĮP Nr. 02-024-K „Verslo pradžia“, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 4-168 „Dėl Ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 25 d. įsakymo Nr. 4-889 „ Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-08-09 „Skatinti verslumą ir kurti paskatas įmonių augimui“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, dėl kurių tos pačios išlaidos būtų kompensuojamos du kartus.

8.9. Projekto vykdytojas turi informuoti galutinį naudos gavėją, kad jam suteikiama de minimis pagalba, ir galutiniam naudos gavėjui suteiktą de minimis pagalbą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sutarties su galutiniu naudos gavėju pasirašymo dienos užregistruoti Registre.

8.10. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais, 8 straipsnio 5 dalyje arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.

8.11. De minimis pagalba numatoma mokėti dalimis. De minimis pagalba diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalyje.

8.12. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.

8.13. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.

9. Projektų atrankos kriterijai

(Kiekvienas projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

 

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

Didžiausias galimas kriterijaus balas

Kriterijaus svorio koeficientas

(jei taikoma)

Didžiausias galimas kriterijaus balas, kai nustatomas svorio koeficientas

(jei nustatomas svorio koeficientas, šioje skiltyje nurodomas didžiausias galimas kriterijaus balas, padaugintas iš svorio koeficiento)

1.

Specialusis

 

 

 

 

Projektas atitinka Koncepcijos nuostatas ir bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką

Vertinama, ar projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką.

-

-

-

2.

Specialusis

Pareiškėjas yra juridinio asmens statusą turintis technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešųjų paslaugų teikėjas, kuris vykdo veiklas, susijusias su startuolių preakceleravimu, startuolių inkubavimu ir turi patirties organizuojant hakatonus

Vertinama, ar pareiškėjas yra technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešųjų paslaugų teikėjas (juridinis asmuo), atitinkantis PFSA 1.2.8 papunktyje nurodytą  sąvoką ir iki PĮP pateikimo teikiantis technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešąsias paslaugas startuoliams, kaip jie apibrėžti PFSA 1.2.4 papunktyje.  Taip pat vertinama, ar pareiškėjas vykdo veiklas, susijusias su startuolių preakceleravimu, startuolių inkubavimu ir aktyviai organizuoja hakatonus.

Technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešoji paslauga suprantama taip, kaip ji apibrėžta PFSA 1.2.7 papunktyje.

Startuolių preakceleravimas suprantamas taip, kaip nurodyta PFSA 1.2.6 papunktyje.

Startuolių inkubavimas suprantamas taip, kaip nustatyta PFSA 1.2.5 papunktyje.

Hakatonas (intensyvus kūrybinis seminaras) suprantamas taip, kaip apibrėžta PFSA 1.2.2 papunktyje.

Kriterijumi taip pat vertinama pareiškėjo patirtis per 5 praėjusius metus iki PĮP pateikimo (pareiškėjas turi atitikti visus šiuos kriterijus):

1) pareiškėjas turi būti preakceleravęs ne mažiau kaip 20 startuolių;

2) pareiškėjas turi būti inkubavęs ne mažiau kaip 20 startuolių;

3) pareiškėjas turi būti suorganizavęs ne mažiau kaip 3 hakatonus, ir kiekviename iš jų dalyvavo ne mažiau kaip 30 dalyvių.

Atitiktis kriterijui vertinama pagal PĮP duomenis, pareiškėjų pateiktus startuolių/dalyvių sąrašus, tarp startuolio ir pareiškėjo sudarytą paslaugų teikimo sutartį, kitus dokumentus, kuriuose būtų nurodyta informacija apie startuoliui/dalyviui suteiktas paslaugas, jų suteikimo data/laikotarpis, pagrindimas, kad startuolis atitinka startuolio sąvoką, bei nuorodos į renginių viešinimą internete, socialiniuose tinkluose.

Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu.

-

-

-

3.

Specialusis

Galutinis naudos gavėjas yra startuolis, kurio veikla ir (ar) verslo idėja atitinka Koncepciją ir bent vieną Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką

Vertinama, ar galutinis naudos gavėjas yra startuolis, kurio veikla ir (ar) verslo idėja iki PĮP pateikimo ir jo įgyvendinimo metu atitinka Koncepciją ir bent vieną Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką.

PĮP pateikimo ir jo įgyvendinimo metu pareiškėjas turi užtikrinti, kad visos jo teikiamos paslaugos inovacijų klausimais yra skirtos startuoliams, kurių veiklos ir (ar) verslo idėjos atitinka Koncepciją ir bent vieną Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką. Dėl galutinių naudos gavėjų atitikties nustatytiems reikalavimams įgyvendindamas projektą jo vykdytojas turi įsitikinti prieš suteikdamas konsultacijas. Pareiškėjas patikrina, ar galutinis naudos gavėjas atitinka startuolio apibrėžimą, jo veikla ir (ar) verslo idėja – Koncepciją ir bent vieną  Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką.

Atitiktis kriterijui vertinama pagal Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, „Vienos įmonės“ deklaraciją, Juridinių asmenų registro duomenis, projektų finansavimo sąlygų aprašo priedą (-us) ar kitus dokumentus/deklaraciją, kuriais būtų pagrįsta, kad startuolio vykdoma veikla yra tinkama ir atitinka startuolio apibrėžimui keliamus reikalavimus, taip pat viešai prieinama informacija internete, įstatai, finansinės atskaitomybės dokumentai ir pan.

-

-

-

4.

Prioritetinis

Pareiškėjo patirtis teikiant preakceleravimo paslaugas

Kriterijumi vertinama pareiškėjo patirtis teikiant preakceleravimo paslaugas startuoliams, kurių metu padedama startuoliams išanalizuoti verslo idėją, numatyti tolesnius šios idėjos plėtojimo žingsnius, sukurti preliminarų verslo modelį.

Aukštesnis balas suteikiamas tiems projektams, kurių pareiškėjai per 5 praėjusius metus iki PĮP pateikimo yra preakceleravę didesnį skaičių startuolių.

Atitiktis kriterijui vertinama pagal PĮP duomenis, pareiškėjų pateiktus startuolių/dalyvių sąrašus, tarp startuolio ir pareiškėjo sudarytą paslaugų teikimo sutartį, kitus dokumentus, kuriuose būtų nurodyta informacija apie startuoliui suteiktas paslaugas, jų suteikimo data/laikotarpis, pagrindimas, kad startuolis atitinka startuolio sąvoką.

Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu.

Kriterijui bus nustatytas didžiausias kriterijaus vertinimo balas.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir dviejų skaičių po kablelio; atitinkamai ši taisyklė taikoma ir toliau), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai, kurių pajamų kritimo tendencija vienoda, sudaro daugiau kaip 20 proc., tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 proc. 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

5

8

40

5.

Prioritetinis

Projekto įgyvendinimo metu numatomų preakceleruoti startuolių skaičius

Kriterijumi vertinama, kiek potencialių startuolių, kurių verslo idėjos turi realias galimybes tapti proveržį skatinančiais produktais, pareiškėjas numato preakceleruoti įgyvendindamas projektą.

Aukštesnis įvertinimas (daugiau balų) suteikiamas (-a) tiems projektams, kuriuos įgyvendinant numatomų preakceleruotų startuolių skaičius bus didesnis.

Atitiktis kriterijui vertinama pagal PĮP duomenis ir pagrindimą, kad startuolis atitinka startuolio sąvoką.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir dviejų skaičių po kablelio; atitinkamai ši taisyklė taikoma ir toliau), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai, kurių pajamų kritimo tendencija vienoda, sudaro daugiau kaip 20 proc., tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 proc. 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

5

4

20

6.

Prioritetinis

Pareiškėjo patirtis inkubuojant startuolius

Kriterijumi vertinama, ar pareiškėjas aktyviai vykdo veiklas, susijusias su startuolių inkubavimu, sudarant jiems palankias sąlygas toliau augti, vystytis, plėtoti veiklą ir (ar) verslo idėją.

Aukštesnis įvertinimas (daugiau balų) suteikiamas (-a) tiems projektams, kurių pareiškėjai per 5 praėjusius metus iki PĮP pateikimo suteikė inkubavimo paslaugų didesniam skaičiui startuolių.

Atitiktis kriterijui vertinama pagal PĮP duomenis, pareiškėjų pateiktus startuolių/dalyvių sąrašus, tarp startuolio ir pareiškėjo sudarytą paslaugų teikimo sutartį, kitus dokumentus, kuriuose būtų nurodyta informacija apie startuoliui suteiktas paslaugas, jų suteikimo data/laikotarpis, pagrindimas, kad startuolis atitinka startuolio sąvoką.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir dviejų skaičių po kablelio; atitinkamai ši taisyklė taikoma ir toliau), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai, kurių pajamų kritimo tendencija vienoda, sudaro daugiau kaip 20 proc., tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 proc. 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

5

4

20

7.

Prioritetinis

Pareiškėjo patirtis organizuojant hakatonus

Šiuo kriterijumi vertinama pareiškėjo patirtis organizuojant hakatonus.

Aukštesnis įvertinimas (daugiau balų) suteikiamas (-a) tiems projektams, kurių pareiškėjai per 5 praėjusius metus iki PĮP pateikimo yra suorganizavę daugiau hakatonų ir kiekviename iš jų dalyvavo ne mažiau kaip 30 dalyvių.

Atitiktis kriterijui vertinama pagal PĮP duomenis, pareiškėjų pateiktus startuolių/dalyvių sąrašus, kitus dokumentus, kuriuose būtų nurodyta informacija apie startuoliui/dalyviui suteiktas paslaugas, jų suteikimo data/laikotarpis bei nuorodos į renginių viešinimą internete, socialiniuose tinkluose.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir dviejų skaičių po kablelio; atitinkamai ši taisyklė taikoma ir toliau), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai, kurių pajamų kritimo tendencija vienoda, sudaro daugiau kaip 20 proc., tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 proc. 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

5

4

20

Minimali privaloma surinkti balų suma – 30.

Maksimali galima balų suma (apvalinama iki sveikojo skaičiaus) – 100.

Balas apskaičiuojamas pagal formulę, kurioje P – projekto surinktas balų skaičius, Y – kriterijaus gautas vertinimo balas ir S – kriterijui suteiktas svorio koeficientas: P = Y1 * S1 + Y2 * S2 + Y3 * S3 + Y4 * S4.

Jei projektas vertinimo metu nesurenka PFSA 9 punkte nurodytos minimalios balų sumos, PĮP atmetamas. Kai projektams, surinkusiems vienodą galutinį balų skaičių, nepakanka pagal kvietimą teikti PĮP skirtos finansavimo lėšų sumos, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal PFSA 9 punkte nurodytą pirmąjį prioritetinį atrankos kriterijų. Jeigu projektai pagal šį prioritetinį atrankos kriterijų įvertinti vienodai, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės PFSA 9 punkte nurodytą prioritetinį atrankos kriterijų. Jeigu suteikti vienodi balai pagal visus PFSA 9 punkte nurodytus prioritetinius atrankos kriterijus, šie projektai nurodomi PĮP vertinimo ataskaitos sąraše „Projektai, kuriems rekomenduojama skirti finansavimą“ pagal PĮP pateikimo laiką.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

(Kiekvienas jungtinio projekto projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

Netaikoma.

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

11.1. Projekto vykdytojas po projekto finansavimo pabaigos turi užtikrinti investicijų tęstinumą (projektų, kurių veiklos susijusios su investicijomis į ilgalaikį materialųjį turtą) Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 246 punkte nustatyta tvarka.

11.2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto PFSA 11.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.

12. Kiti reikalavimai

12.1. Projektų įgyvendinimo priežiūrai sudaromas projekto (-ų) priežiūros komitetas, kuris stebi projekto (-ų) įgyvendinimo pažangą ir teikia rekomendacijas dėl projekto (-ų) įgyvendinimo. Projekto (-ų) priežiūros komitetas sudaromas iš administruojančiosios institucijos ir Ministerijos atstovų. Į projekto (-ų) priežiūros komitetą gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai ir socialiniai ir ekonominiai partneriai. Projekto (-ų) priežiūros komiteto sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, o jo veiklos principai nustatomi šio komiteto darbo reglamente.

12.2. Projekto vykdytojas privalo informuoti administruojančiąją instituciją apie įvykusius arba numatomus projekto planuoto įgyvendinimo nukrypimus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka.

12.3. Projekte sutaupytos lėšos gali būti panaudotos administruojančiosios institucijos nustatyta ir su Ministerija suderinta projekte sutaupytų lėšų panaudojimo tvarka, atitinkančia Projektų finansavimo ir administravimo taisyklių IV skyriaus trečiojo skirsnio nuostatas.

12.4. Tais atvejais, kai projekto vykdytojas nesilaiko projekto sutartyje nustatytų sąlygų ir kai toks nesilaikymas neturi Projektų finansavimo ir administravimo taisyklių IV skyriaus aštuntajame skirsnyje nustatytų pažeidimo požymių, administruojančioji institucija, priimdama sprendimą dėl projektui skirto finansavimo mažinimo, gali taikyti administruojančiosios institucijos Projektų finansavimo ir administravimo taisyklių IV skyriaus aštuntajame skirsnyje nustatyta tvarka parengtą ir su Ministerija suderintą projektui skirto finansavimo mažinimo tvarką.

12.5. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai draustinas turtas atsiranda).

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 8.5 ir 8.6 papunkčiuose nustatytus tinkamumo ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

13.2. Pareiškėjas ir (arba) galutinis naudos gavėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne lėšų suma, nei reikalaujama.

13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (arba) galutinių naudos gavėjų lėšų.

13.4. Kryžminis finansavimas netaikomas.

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Taikomos individualios fiksuotosios sumos.

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

Netiesioginės projekto išlaidos

 

FN-01

01

 

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

 

Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų.

Fiksuotoji norma mokama Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nustatyta tvarka.

Išlaidos privalomiems informavimo apie projektą veiksmams

FS-01-01

01

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma

Fiksuotoji suma mokama už pirmojo rinkinio išlaidas.

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos kasmetinėms atostogoms

FN-05-01 – FN-05-07

01

Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką.

Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073.

 

 

_________________________

part_f2f0d4f2c74b4e3fadd591fdbb06cc96_end


 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų

ministerijos ekonomikos transformacijos ir

konkurencingumo plėtros programos pažangos

priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią

inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos

„Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir

plėtrą“ poveiklės „Sudaryti sąlygas startuoliams

kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per

hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir

vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo

sąlygų aprašo

1 priedas

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

  £ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

  þ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESFIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088)

Pagrindimas

(remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESFIP) vertinimo klausimynais, nurodykite tik tą klausimyno vertinimo dalį, kuri aktuali finansuotinai veiklai)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti poveiklė dėl savo pobūdžio (startuolių kūrimosi skatinimas bei produkto idėjos vystymas per hakatonus ir inkubavimo paslaugos) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui viso gyvavimo ciklo metu, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti išskiriamos šiltnamio efektą sukeliančios dujos.

Netaikoma. Poveiklė dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

 

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti poveiklė dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, taip pat neturės neigiamos įtakos žmonėms, gamtai ar turtui, nes nenumatoma kurti (nenumatoma jokia nauja statyba) ar modernizuoti infrastruktūros potvynio zonoje.

Netaikoma. Poveiklė dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti poveiklė (dėl savo pobūdžio) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes nenumatoma kurti jokios infrastruktūros šalia vandens telkinių, kuri galėtų turėti įtakos tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui, todėl laikoma, kad ši poveiklė atitinka tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą.

Netaikoma. Poveiklė dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti poveiklė (dėl savo pobūdžio) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, nes nenumatomas atliekų susidarymas. Todėl laikoma, kad ši poveiklė atitinka žiedinės ekonomikos tikslą.

Netaikoma. Poveiklė dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio perėjimo prie žiedinės ekonomikos tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti poveiklė neturi jokio numatomo neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, todėl laikoma, kad ši veikla atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą.

Netaikoma. Poveiklė dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti poveiklė dėl savo pobūdžio neturės jokio numatomo neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes nenumatoma kurti ar modernizuoti infrastruktūrą „Natura 2000“ UNESCO pasaulinio paveldo ar kitose saugomose teritorijose. Todėl laikoma, kad ši poveiklė atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą.

Netaikoma. Poveiklė dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

 

_______________________

part_5ac1049cc5bc4779be620b11fc0f1237_end


 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų

ministerijos ekonomikos transformacijos ir

konkurencingumo plėtros programos

Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią

inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos

„Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir

plėtrą“ poveiklės „Sudaryti sąlygas startuoliams

kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per

hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir

vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo

sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

1. Priemonės teisinis pagrindas

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais

 

2. Duomenys apie projektų įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) / projektą

PĮP / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Galutinio naudos gavėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

3. PĮP / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui (ES) Nr. 1407/2013

Eil.

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

Taip

Ne

Netaikoma

3.1.

Ar galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 su visais pakeitimais?

 

 

3.2.

Ar galutinis naudos gavėjas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

 

 

3.3.

Ar galutinis naudos gavėjas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

3.4.

Ar galutinis naudos gavėjas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai de minimis pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams?

 

 

3.5.

Ar galutinis naudos gavėjas vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose valstybėse arba Europos Sąjungos valstybėse narėse (t. y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

 

 

3.6.

Ar galutiniam naudos gavėjui teikiama de minimis pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių?

 

 

3.7.

Jei galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą šio priedo 3.1–3.4 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama ar užtikrinama tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013? (Jei taikoma.)

 

 

3.8.

Ar de minimis pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti, kai įmonė (galutinis naudos gavėjas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį?

 

 

3.9.

Ar bendra vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys, suteikus de minimis pagalbą) 200 000 Eur (du šimtus tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį?

 

 

3.10.

Jei įmonė (galutinis naudos gavėjas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir kitą veiklą, kuriai taikoma 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) viršutinė riba, ar užtikrinama, kad de minimis pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų) per trejų finansinių metų laikotarpį ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? (Jei taikoma.)

 

3.11.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, nurodytą šio priedo 3.9 arba 3.10 papunktyje, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (Jei taikoma.)

 

 

3.12.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? (Jei taikoma.)

 

3.13.

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba yra skaidri (Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnis)?

 

(Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 2 dalis)

3.14.

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimus (Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnis)?

 

 

3.15.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 galiojimo laikotarpį?

 

 

 

4. Finansavimo atitikties Reglamentui (ES) Nr. 1407/2013 vertinimas

Ar teikiamas finansavimas atitinka Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013?

 

 

____________________________________

(vertintojo pareigos, vardas ir pavardė)

 

___________

(parašas)

 

________

(data)

 

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

Pastabos:___________________________________________________________________ 

 

 

______________________________________ (vertintojo vadovo pareigos, vardas ir pavardė)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

 

_________________

part_41f2e8d5b3e44423a0b3f82cc4f952c6_end


 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų

ministerijos ekonomikos transformacijos ir

konkurencingumo plėtros programos

Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią

inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos

„Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir

plėtrą“ poveiklės „Sudaryti sąlygas startuoliams

kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per

hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir

vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo

sąlygų aprašo

3 priedas

 

(Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, forma)

 

INFORMACIJA, reikalinGA projekto atitikČIAI projektų atrankos kriterijams įvertinti

 

1. Informacija apie projekto atitiktį Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijai, patvirtintai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija), ir bent vienai šios Koncepcijos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) (sumaniosios specializacijos) prioriteto (toliau – MTEPI prioritetas) įgyvendinimo tematikai.

 

MTEPI prioritetas

(pasirenkamas bent vienas variantas)

MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematika

(pasirenkamas bent vienas variantas)

1.1. Sveikatos technologijos ir biotechnologijos

1.1.1. Molekulinės technologijos medicinai ir biofarmacijai

1.1.2. Pažangios taikomosios technologijos asmens ir visuomenės sveikatai

1.1.3. Pažangi medicinos inžinerija ankstyvai diagnostikai ir gydymui

1.1.4. Saugus maistas ir tvarūs agrobiologiniai ištekliai

1.2. Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos

1.2.1. Fotonika ir lazerinės technologijos

1.2.2. Pažangiosios medžiagos ir konstrukcijos

1.2.3. Lanksčios produktų kūrimo, gamybos ir procesų valdymo, dizaino technologijos

1.2.4. Energijos vartojimo efektyvumas, išmanumas

1.2.5. Atsinaujinantys energijos ištekliai

1.3. Informacinės ir ryšių technologijos

1.3.1. Dirbtinis intelektas, didieji ir paskirstytieji duomenys, įvairiarūšė analizė, apdorojimas ir diegimas

1.3.2. Daiktų internetas

1.3.3. Kibernetinis saugumas

1.3.4. Finansinės technologijos ir blokų grandinės

1.3.5. Audiovizualinių medijų technologijos ir socialinės inovacijos

1.3.6. Išmaniosios transporto sistemos

Pagrindimas, kad planuojamas įgyvendinti projektas atitinka pasirinktą MTEPI prioritetą ir pasirinktą (-as) MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką

(-as):

 

 

2. Informacija apie pareiškėjo patirtį per 5 praėjusius metus iki projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) pateikimo, vykdant su startuolių preakceleravimu, startuolių inkubavimu ir hakatonų organizavimu susijusias veiklas (taikoma vertinant projekto atitiktį
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą“ poveiklės „Sudaryti sąlygas startuoliams kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – PFSA) 9 punkto nuostatoms).

 

Eil. Nr.

Įgyvendintos programos pavadinimas

Paslaugos tipas (pasirinkti iš: preakceleravimas, inkubavimas, hakatonų organizavimas)

Paslaugų suteikimo data arba laikotarpis

Preakceleruotų ir (arba) inkubuotų startuolių skaičius (pildoma, kai grindžiama preakceleravimo ir inkubavimo patirtis)

Paslaugų tikslinės grupės ir dalyvių skaičius (pildoma, kai grindžiama hakatonų organizavimo patirtis)

Trumpas programos aprašymas (tikslas, turinys, pasiekti rezultatai)

Suteiktas paslaugas pagrindžiantys dokumentai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso per 5 praėjusius metus iki PĮP pateikimo pareiškėjo preakceleruotų startuolių:

Iš viso per 5 praėjusius metus iki PĮP pateikimo pareiškėjo inkubuotų startuolių:

Iš viso per 5 praėjusius metus iki PĮP pateikimo pareiškėjo suorganizuotų hakatonų, kuriuose dalyvavo ne mažiau kaip 30 dalyvių:

Pastaba. Lentelėje būtina nurodyti visą pareiškėjo per 5 praėjusius metus iki PĮP pateikimo sukauptą patirtį startuolių preakceleravimo, startuolių inkubavimo ir hakatonų organizavimo srityse. Lentelėje pateikta informacija bus naudojama atliekant projekto naudos ir kokybės vertinimą. Kartu su PĮP būtina pateikti suteiktas paslaugas pagrindžiančius dokumentus (informaciją) (startuolių (dalyvių) sąrašai, tarp startuolių ir pareiškėjų sudarytos paslaugų teikimo sutartys ar kiti dokumentai, kuriuose būtų nurodyta informacija apie startuoliui (dalyviui) suteiktas paslaugas, pagrindimas, kad startuolis atitinka startuolio sąvoką) ir informacija (pvz., viešai prieinama informacija, nuorodos internete į renginių viešinimą, kita pagrindžianti informacija).

 

3. Informacija apie projekto įgyvendinimo metu numatomų preakceleruoti startuolių skaičių (taikoma vertinant projekto atitiktį PFSA 9 punkto nuostatoms).

 

Numatomų preakceleruoti startuolių skaičius (vnt.)

Pagrindimas, pastabos

 

 

 

 

 

4. Informacija apie galutinius naudos gavėjus, kuriems projekto įgyvendinimo metu buvo suteiktos paslaugos (taikoma vertinant projekto atitiktį PFSA 9 punkto nuostatoms, teikiama su mokėjimo prašymu).

 

Eil. Nr.

Galutinio naudos gavėjo pavadini-mas

Įmonės kodas

Galutiniam naudos gavėjui suteiktų paslaugų mastas

Galutinio naudos gavėjo statusas pagal Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą (labai maža įmonė ar maža įmonė)

Galutinio naudos gavėjo vykdoma

(-os) veikla (-os) pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą  Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.)

Pagrindimas, kad galutinis naudos gavėjas yra startuolis

Galutinio naudos gavėjo veiklos ir (ar) verslo idėjos atitikties Koncepcijai ir bent vienai Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematikai aprašymas (nurodomas MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematikos numeris ir pateikiamas pagrindimas)

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prie PĮP gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją.

 

 

_____________________________ _________________ ___________________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)                                                      (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

 

 

______________________

part_af88bd39bbb34403bf085e999a6c18a1_end