LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ SAULĖS ENERGIJOS TECHNOLOGIJŲ, ŠILUMOS SIURBLIŲ IR ŠILUMOS SAUGYKLŲ PANAUDOJIMAS ŠILUMOS ENERGIJAI GAMINTI, KARŠTAM VANDENIUI RUOŠTI IR (AR) ELEKTROS ENERGIJAI GAMINTI ATNAUJINTUOSE (MODERNIZUOTUOSE) DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE, NEPRIJUNGTUOSE PRIE CENTRALIZUOTOS ŠILDYMO SISTEMOS, SIEKIANT NULINIO ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ IŠMETIMO LYGIO, SKYRIMO IR MOKĖJIMO

TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gegužės 26 d. Nr. D1-303

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį,

t v i r t i n u Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                      Kęstutis Mažeika

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2020 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. D1-303

 

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ SAULĖS ENERGIJOS TECHNOLOGIJŲ, ŠILUMOS SIURBLIŲ IR ŠILUMOS SAUGYKLŲ PANAUDOJIMAS ŠILUMOS ENERGIJAI GAMINTI, KARŠTAM VANDENIUI RUOŠTI IR (AR) ELEKTROS ENERGIJAI GAMINTI ATNAUJINTUOSE (MODERNIZUOTUOSE) DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE, NEPRIJUNGTUOSE PRIE CENTRALIZUOTOS ŠILDYMO SISTEMOS, SIEKIANT NULINIO ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ IŠMETIMO LYGIO, SKYRIMO IR MOKĖJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato paraiškų pateikimo, vertinimo, kompensacinių išmokų skyrimo ir mokėjimo, administravimo ir atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo daugiabučiuose namuose projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūros tvarką ir sąlygas.

2. Kompensacinės išmokos daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams teikiamos pagal Klimato kaitos programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo metinėje sąmatoje, patvirtintoje aplinkos ministro (toliau – metinė sąmata) ir Programos lėšų naudojimo metinės sąmatos detalizuojančiame plane, patvirtintame aplinkos ministro įsakymu (toliau – metinę sąmatą detalizuojantis planas), patvirtintą priemonę, skirtą saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimui šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio (toliau – priemonė), siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) kiekį daugiabučių namų ūkio sektoriuje ir didinti energetinį efektyvumą.

3.    Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – ministerija) administruoja Programą nustatydama ir skirdama lėšas kompensacinėms išmokoms.

4. Viešoji įstaiga „Būsto energijos taupymo agentūra“ (toliau – Agentūra) skelbia kvietimus teikti paraiškas kompensacinei išmokai gauti (toliau – paraiška), vertina gautas paraiškas, vykdo kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu, metine sąmata, metinę sąmatą detalizuojančiu planu ir kitais susijusiais teisės aktais.

5. Su kompensacinių išmokų mokėjimu susijusios valstybės pagalbos dydį Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre registruoja Agentūra.

6. Ministerija, skirdama Programos lėšas kompensacinėms išmokoms, o Agentūra, vykdydama paraiškų vertinimą, kompensacinių išmokų skyrimą ir paramos gavėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko šiuos asmens duomenis:

6.1. identifikacinius duomenis (pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data);

6.2. ryšio duomenis (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas);

6.3. kitus, su kompensacinių išmokų skyrimu susijusius, duomenis (gyvenamosios vietos adresas, banko sąskaitos numeris).

7. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 5 metus po kompensacinės išmokos skyrimo, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai (ir tie, kuriuose yra asmens duomenų) sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

8. Tvarkos apraše naudojamos sąvokos:

8.1. paramos gavėjas – daugiabučio namo, dėl kurio yra teikiama paraiška atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimui pagal priemonę kompensacinei išmokai skirti ir mokėti, buto ar kitų patalpų savininkai;

8.2. pareiškėjas – daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas arba paramos gavėjų pavedimo sutartimi (jeigu butų ir kitų patalpų savininkų protokoliniu sprendimu projekto įgyvendinimas pavedamas ne daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojui) įgaliotas atstovauti gaunant paramą ir įgyvendinti atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo daugiabučio namo projektą fizinis ar juridinis asmuo;

8.3. paraiška Agentūrai Tvarkos aprašo nustatyta tvarka pateiktas nustatytos formos dokumentas, kurį pareiškėjas užpildo norėdamas gauti kompensacinę išmoką;

8.4. kompensacinė išmoka – įgyvendinus projektą, į pareiškėjo nurodytą butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą pervesta paramos lėšų suma;

8.5. pavedimo sutartissutartis, kuria paramos gavėjai įgalioja pareiškėją įgyvendinti projektą (jeigu butų ir kitų patalpų savininkų protokoliniu sprendimu projekto įgyvendinimas pavedamas ne daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojui);

8.6. išlaidų kompensavimo prašymas – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas šios įstaigos direktoriaus patvirtintos formos prašymas kompensuoti projekto išlaidas;

8.7. projekto įgyvendinimo sutartis – Agentūros su projekto pareiškėju pasirašoma sutartis dėl Projekto įgyvendinimo, apmokėjimo tvarkos ir sąlygų;

8.8. atsinaujinantys energijos šaltiniai – suprantama kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme;

8.9. kitos sąvokos Tvarkos apraše naudojamos ir suprantamos kaip Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme.

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS KOMPENSACINĖMS IŠMOKOMS GAUTI

 

9. Sąlygos kompensacinei išmokai gauti:

9.1. kompensacinė išmoka teikiama paramos gavėjamas, kurie jau įgyvendino daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ir pasiekė ne mažesnį kaip 40 procentų skaičiuojamosios energijos sutaupymą, užtikrino ne mažesnę kaip C energinio naudingumo klasę arba tokį projektą įgyvendina, kurį įgyvendinus planuojama pasiekti ne mažesnį kaip 40 procentų skaičiuojamosios energijos sutaupymą ir ne mažesnę kaip C energinio naudingumo klasę. Pastato energinio naudingumo klasė nustatoma pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą įgyvendinančius statybos techninius reglamentus. Jeigu paraiška teikiama daugiabučiam namui, kuriam pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą nenustatomi minimalūs privalomi pastatų energinio naudingumo reikalavimai, kompensacinė išmoka teikiama, jeigu skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 25 procentais, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki atnaujinimo projekto įgyvendinimo;

9.2. kompensacinė išmoka teikiama paramos gavėjams, kurie balsų dauguma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka yra pritarę projekto įgyvendinimui;

9.3. daugiabutis gyvenamasis namas neturi būti prijungtas prie centralizuotų šilumos tinklų. Jeigu daugiabutis namas prijungtas prie centralizuotų šilumos tinklų, turi būti gautas savivaldybės tarybos pritarimas dėl atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo jų šildymui, neprieštaraujantis šilumos ūkio specialiajam planui, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio.

10. Kompensacinės išmokos dydis vienam projektui yra ne didesnis kaip 30 procentų nuo visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Maksimali galimos išmokos suma nustatoma vadovaujantis įkainiais, skelbiamais viešosios įstaigos CPO LT interneto svetainėje.

11. Paramos gavėjai pagal priemonę gali gauti vieną kompensacinę išmoką vienam daugiabučiui namui.

12. Jeigu paraiškos teikimo metu projektas pagal priemonę įgyvendinamas pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą, projekto įgyvendinimo terminas nustatomas pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos reikalavimus ir pagal to projekto įgyvendinimui sudarytą valstybės paramos teikimo sutartį. Jeigu projektas pagal priemonę įgyvendinamas name, kuriame Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos projektas įgyvendintas anksčiau, projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 12 mėnesių nuo projekto įgyvendinimo sutarties įsigaliojimo datos. 12 mėnesių projekto įgyvendinimo laikotarpis Agentūros sprendimu gali būti pratęsiamas ne daugiau kaip 6 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, jeigu pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių projekto nespėjo įgyvendinti laiku.

 

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

13. Kompensacinės išmokos atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimui daugiabučiuose namuose laikomos tinkamomis, jei jos padarytos ne anksčiau kaip nuo metinę sąmatą detalizuojančio plano įsigaliojimo datos.

14. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

14.1. šilumos ir karšto vandens gamybos įrenginių iš atsinaujinančių energijos šaltinių  (saulės, vėjo, vandens, geotermijos, aerotermijos, vandenilio ar kt.) pastate, taip pat nutolusiuose nuo pastato objektuose to paties pastato reikmėms įgyvendinti, įrengimas;

14.2 elektros energijos iš atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės, vėjo, vandens, vandenilio ar kt.) gamybos įrenginių pastate, taip pat nutolusiuose nuo pastato objektuose ar jų dalyse to pačio pastato reikmėms įgyvendinti, įrengimas ar dalies įrenginių įsigijimas.

15. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

15.1. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo išlaidos;

15.2. transporto priemonių lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos;

15.3. paskolos suteikimas ar grąžinimas, palūkanos už gautą paskolą;

15.4. naudoto turto įsigijimo išlaidos;

15.5. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto vykdymu;

15.6. išlaidos, kurios anksčiau apmokėtos arba priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

15.7. sutarčių administravimo mokesčiai;

15.8. sąskaitos už išlaidas, išrašytos ne pareiškėjo vardu;

15.9. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;

15.10. projektavimo ir dokumentų parengimo išlaidos;

15.11. žemės pirkimo arba nuomos ir susijusios išlaidos.

16. Projekto kompensacinės išmokos dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų pagrįstumą, būtinumą įgyvendinti ir reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

17. Patvirtinus metinę sąmatą detalizuojantį planą, kvietimai paskelbiami per 30 darbo dienų nuo  metinę sąmatą detalizuojančio plano įsigaliojimo dienos. Kvietimai skelbiami Agentūros direktoriaus įsakymu Agentūros interneto svetainėje.

18. Paskelbus kvietimą, daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai, įgyvendinantys arba jau įgyvendinę daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą, atitinkantys Tvarkos apraše ir kvietime nustatytus reikalavimus, parengia paraišką pagal Tvarkos aprašo priede nustatytą formą ir per nustatytą terminą pateikia ją Agentūrai.

19. Paraiškos teikiamos Agentūrai kvietime nustatytais pateikimo būdais ir tvarka, atsiunčiant jas elektroniniu paštu arba teikiant raštu į Agentūros regioninius padalinius. Informacinių technologijų ar kitokiais telekomunikacijų įrenginiais gauti dokumentai ar jų skaitmeninės kopijos, t. y. elektroniniu būdu pateikti pasirašyti dokumentai, įskaitant skenuotus, turi tokią pačią teisinę galią kaip ir raštu pateikti dokumentai, pasirašyti atitinkamo asmens arba jo atstovo. Šių dokumentų originalai pateikiami įgyvendinus projektą kartu su mokėjimo prašymu, jeigu nebuvo pateikti anksčiau.

20. Pareiškėjai turi užpildyti visą prašomą paraiškoje informaciją ir pateikti su paraiška privalomus dokumentus.

21. Su paraiška pateikiamų dokumentų sąrašas nurodomas kvietime.

22. Paraiškas Agentūra priima nuo kvietime nurodytos datos, kol pakanka lėšų pagal priemonę, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų, kai paskelbtas kvietimas teikti paraiškas, gruodžio 31 d.

23. Agentūros darbuotojai nuo paraiškos pateikimo datos per 10 darbo dienų atlieka paraiškos administracinį vertinimą – patikrina, ar paraiška užpildyta tinkamai ir (ar) pateikti visi privalomi dokumentai.

24. Jeigu atliekant paraiškų administracinį vertinimą nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai, pareiškėjui raštu arba elektroniniu paštu siunčiamas pranešimas ir prašoma per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, skaičiuojant nuo administracinio vertinimo pabaigos, pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją. Jei per nurodytą terminą paraiška nepatikslinama ar nepateikiami trūkstami dokumentai, paraiška atmetama. Jei vertinant paraišką nustatoma, kad su paraiška pateikta mažiau kaip pusė privalomų pateikti dokumentų, paraiška nebevertinama. Pareiškėjai, kurių paraiškos atmestos, tais pačiais metais dėl paramos skyrimo  pagal tą pačią priemonę negali kreiptis antrą kartą.

25. Agentūros darbuotojai per 20 darbo dienų nuo administracinio vertinimo pabaigos atlieka pateiktų projektų paraiškų kokybinį vertinimą – vertina privalomus pateikti dokumentus, prašomų lėšų pagrįstumą ir atitiktį įkainiams.

26. Agentūra per 10 darbo dienų nuo projektų paraiškų kokybinio vertinimo pabaigos priima sprendimą dėl projekto finansavimo sudarydama finansuojamų projektų sąrašą. Agentūros sprendimai įforminami Agentūros direktoriaus įsakymu. Agentūra per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo raštu informuoja pareiškėjus apie priimtus sprendimus. Finansuojamų projektų sąrašas skelbiamas Agentūros interneto svetainėje. Pareiškėjai, kuriems neskirtas finansavimas, raštu informuojami nurodant paramos neskyrimo priežastis ir motyvus.

27. Agentūra su pareiškėju per 20 darbo dienų nuo sprendimo finansuoti projektą priėmimo pasirašo projektų įgyvendinimo sutartį, kurios forma tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

28. Įgyvendinęs projektą pagal projektų įgyvendinimo sutartyje įrašytus darbus ir terminus, pareiškėjas pateikia tinkamai įformintą išlaidų kompensavimo prašymą kartu su 30 punkte nurodytais privalomais dokumentais. Išlaidų kompensavimo prašymo forma tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu.

29. Tinkamoms finansuoti išlaidoms, jas patvirtinančių ir pagrindžiančių dokumentų pateikimui ir įforminimui taikomos Tvarkos aprašo III skyriaus nuostatos.

30. Įgyvendinęs projektą, pareiškėjas kartu su išlaidų kompensavimo prašymu Agentūrai privalo pateikti šiuos dokumentus:

30.1. išlaidas pagrindžiančius dokumentus už atliktus darbus ir (ar) įsigytas prekes, paslaugas (pvz., sąskaita  faktūra arba PVM sąskaita faktūra, prekių paslaugų  pirkimo–pardavimo kvitas su privalomais rekvizitais);

30.2. išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus, kuriais pagrindžiama, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus atliktas mokėjimas;

30.3. statybos užbaigimą patvirtinantį dokumentą, jeigu jį privaloma pateikti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme nustatyta tvarka;

30.4. Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos energijos gamybos prietaisų patikrinimo dokumentą, jei jį privaloma pateikti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

30.5. dokumentų, pagrindžiančių informaciją apie išmontuoto iškastiniu kuru kūrento šilumos įrenginio atidavimą atliekų tvarkytojams (jei projekto įgyvendinimo metu ši veikla buvo vykdoma), kopijos (pagal Netauriųjų metalų laužo ir atliekų apskaitos ir saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. 4-678 „Dėl Netauriųjų metalų laužo ir atliekų apskaitos ir saugojimo taisyklių ir Netauriųjų metalų laužo ir atliekų supirkimo vietų įrengimo reikalavimų patvirtinimo“, 5 punktą išduoto pirkimo–pardavimo faktą patvirtinančio apskaitos dokumento kopija arba atliekų atidavimą į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles įrodančio dokumento kopija).

31. Agentūra patikrina išlaidų kompensavimo prašymą vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą, darbų atlikimą ir (ar) apmokėjimą įrodančiais dokumentais ir vizualiai įvertina, kad darbai atlikti projekto įgyvendinimo vietoje.

32. Jeigu su išlaidų kompensavimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) išlaidų kompensavimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, be kurių Agentūra negali išmokėti pareiškėjui kompensacinės išmokos, pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti išlaidų kompensavimo prašymą. Jei per nurodytą terminą išlaidų kompensavimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai, išlaidų kompensavimo prašymas atmetamas.

33. Kompensacinę išmoką Agentūra išmoka per 30 darbo dienų nuo tinkamai įforminto išlaidų kompensavimo prašymo ir visų privalomų dokumentų registravimo dienos, taip pat, jei Agentūra, atlikus kompensavimo prašyme pateiktos informacijos patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, neranda trūkumų. Patikrą vietoje atlieka Agentūros paskirtas darbuotojas Agentūros šios Priemonės įgyvendinimui nustatyta tvarka.

34. Agentūra kompensacinę išmoką perveda į prašyme  nurodytą paramos gavėjų kaupiamųjų lėšų sąskaitą arba banko kredito sąskaitą, jeigu projektui įgyvendinti paimtas lengvatinis kreditas. Pareiškėjas kompensacinę išmoką pagal pavedimo sutartyje ir (ar) projekto įgyvendinimo sutartyje nurodytas sąlygas išmoka paramos gavėjams arba už paramos gavėjus padengiami kreditiniai ir (ar) finansiniai įsipareigojimai, kiek priklauso kiekvienam paramos gavėjui, jeigu projekto įgyvendinimui gautas kreditas arba prisiimti kitokie finansiniai įsipareigojimai.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Paaiškėjus, kad pareiškėjas teisei į kompensacinę išmoką ir (ar) jos dydžiui nustatyti pateikė klaidingus duomenis arba yra kitų aplinkybių, dėl kurių išmokėta per didelė kompensacinė išmoka, arba kompensacinė išmoka negalėjo būti suteikta, arba projektas neįgyvendintas per nustatytą laikotarpį, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo. Apie tai ji raštu praneša finansuotojui, jeigu suteiktas lengvatinis kreditas, ir pareiškėjui. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjai privalo per 30 kalendorinių dienų arba su Agentūra suderintą paramos grąžinimo grafiką pagal su Agentūra sudarytą paramos lėšų grąžinimo sutartį pervesti Agentūros sprendime dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo nurodytą sumą į Agentūros pranešime nurodytą sąskaitą. Per nustatytą laiką negrąžinta išmokėta ir (ar) permokėta suma iš pareiškėjo ir (ar) paramos gavėjų išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

36. Už suteiktas finansavimo lėšas įsigytą įrangą pareiškėjas įsipareigoja išlaikyti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo kompensacinės išmokos gavimo dienos, t. y. be Agentūros sutikimo neperleidžiant, neparduodant, neįkeičiant ar kitokiu būdu nesuvaržant daiktinių teisių į turtą (leidimą įkeisti turtą Agentūra gali suteikti pareiškėjams, kuriems banko paskola yra vienas iš projekto finansavimo šaltinių). Pareiškėjui pažeidus šį punktą, Agentūra susigrąžina kompensacinę išmoką proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).

37. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl kompensacinės išmokos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

 

____________________

 

Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti, ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo

priedas

 

______________________________________________________________________________________

(Paraiškos teikėjo pavadinimas arba vardas ir pavardė, juridinio asmens kodas arba asmens kodas, adresas)

 

VšĮ „Būsto energijos taupymo agentūra“

 

 

 

PARAIŠKA ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS ŠALTINIŲ PANAUDOJIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE

PROJEKTUI ĮGYVENDINTI

 

 

20 m. mėn. d. Nr. __

(data)

 

Vadovaujantis 20XX m. XXXXXXX d. VšĮ „Būsto energijos taupymo agentūra“ direktoriaus įsakymu Nr. XXXXXX paskelbtu kvietimu teikti paraiškas atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimui daugiabučiuose namuose projektų įgyvendinimui (įrašyti pareiškėjo pavadinimą) (kodas (nurodyti pareiškėjo kodą)) (toliau – pareiškėjas) teikia paraišką daugiabučio namo (nurodyti tikslų adresą) atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo projekto Nr. XXXXXX įgyvendinimui ir paramos skyrimui Klimato kaitos programos lėšomis.

PRIDEDAMA:

1. Paraiška.

2. Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolas, kuriuo pritarta darbų ir priemonių įgyvendinimui, nurodytiems paraiškoje – jei nepateiktas anksčiau.

3. VĮ Registrų centro išrašas (bendras ir išplėstinis) – jei nepateiktas anksčiau.

4. Pavedimo sutartis, jeigu projektą įgyvendinti pavesta ne bendrojo naudojimo objektų valdytojui ir šie dokumentai nepateikti anksčiau.

5. Projekto įgyvendinimui reikalingo finansavimo užtikrinimą įrodantis dokumentas – jei projektas įgyvendintas anksčiau.

6. Daugiabučio namo energinio naudingumo sertifikatas iki pastato atnaujinimo – jei nepateiktas anksčiau.

7. Savivaldybės raštas, informuojantis, kad projektas atitinka savivaldybės šilumos ūkio plėtros plano nuostatas.


 

PARAIŠKA ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS ŠALTINIŲ PANAUDOJIMO DAUGIABUČIAME NAME (ĮRAŠYTI ADRESĄ)

PROJEKTUI ĮGYVENDINTI

 

 

1. Atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo daugiabučiuose namuose projektas įgyvendinamas siekiant daugiabučio namo bendrojo naudojimo šilumos ir elektros energijos poreikiams panaudoti atsinaujinančius energijos šaltinius įrengiant technologijas, gaminančias šilumos ir elektros energiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių.

 

Bendra informacija apie daugiabutį namą:

1 lentelė

Eil. Nr.

Pateikiami duomenys

Nurodoma informacija

1.1.

Daugiabučio namo adresas

 

1.2.

Daugiabučio namo butų skaičius

 

1.3.

Butų naudingasis plotas

 

1.4.

Daugiabučio namo kitų patalpų skaičius

 

1.5.

Kitų patalpų bendrasis plotas

 

1.6.

Daugiabučio namo aukštų skaičius

 

1.7.

Pastato statybos pabaigos metai

 

1.8.

Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos metu įgyvendinamo (įgyvendinto) projekto numeris

 

1.9.

Ar pastate šiuo metu įgyvendinamas arba buvo įgyvendintas arba nėra planuojamo įgyvendinti daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto, pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą (nurodyti TAIP arba NE)

 

 

2. Planuojamos įgyvendinti veiklos aprašymas (taikomas tik veikloms, kurias planuojama atnaujinti):

2 lentelė.

2.1.      

Įrengiami šilumos gamybos įrenginiai, šilumą gaminantys iš atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės, vėjo, vandens, vandenilio ar kt.)

 

(aprašyti planuojamus darbus)

(nurodyti darbų kiekį, įrenginių galią, ir pan.)

(nurodyti planuojamų darbų kainą)

2.2.      

Įrengiami elektros energijos įrenginiai, elektrą gaminantys iš atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės, vėjo, vandens, vandenilio ar kt.) pastate ar nutolusiuose nuo pastato objektuose

 

(aprašyti planuojamus darbus ir vietą, kur įrengiami (ant stogo, sienos, nutolusiuose nuo pastato objektuose) įrenginiai)

(nurodyti darbų kiekį, įrenginių galią, elektros keitiklių poreikį)

(nurodyti planuojamų darbų kainą)

2.3.      

Įrengiami elektros energijos įrenginiai, elektrą gaminantys iš atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės, vėjo, vandens, vandenilio ar kt.) geografiškai nutolusiuose nuo pastato objektuose arba įsigyjama dalis geografiškai nutolusios elektrinės

 

(aprašyti planuojamus darbus ir vietą, kur įrengiami renginiai, kaip bus valdoma elektrinė (įrengiama nauja elektrinė ar įsigyjama dalis elektrinės veikiančioje elektrinėje), kokiu pagrindu bus valdomas žemės sklypas)

(nurodyti darbų kiekį, įrenginių galią, elektros keitiklių poreikį)

(nurodyti planuojamų darbų kainą)

 

3. Bendra planuojamų darbų kaina, prašomas paramos dydis, projekto įgyvendinimas:

3 lentelė

Eil. Nr.

Aprašymas

Pateikiama informacija

3.1.

Maksimali darbų kaina, Eur

 

3.2.

Planuojama gauti maksimali kompensacinė išmoka iš Klimato kaitos programos lėšų (iki 30 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos).

 

3.3.

Planuojamas projekto įgyvendinimas nuo – iki, ne ilgesnis kaip 12 mėnesių, jeigu projektas įgyvendinamas daugiabučiame name, kuriame baigtas įgyvendinti daugiabučio namo atnaujinimo modernizavimo projektas pagal Daugiabučio namų atnaujinimų (modernizavimo) programą. Jei projektas pagal priemonę įgyvendinamas kartu įgyvendinant daugiabučio namo atnaujinimo modernizavimo projektą pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą, projekto įgyvendinimo terminas nustatomas vadovaujantis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos reikalavimais.

 

 

 

_______________________