LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GYNYBOS TECHNOLOGIJŲ VYSTYMO LIETUVOJE 2021–2023 METŲ PROGRAMOS FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2021 m. rugsėjo 20 d. Nr. V-696

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 10 punktu ir Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymo 21 straipsnio 5 dalimi,

tvirtinu Gynybos technologijų vystymo Lietuvoje 2021–2023 metų programos finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                                                           Arvydas Anušauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos

2021-07-15 raštu Nr. 3-3316

 

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2021-08-13 raštu Nr. (2.30Mr-43)6V-1165

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

krašto apsaugos ministro

2021 m. rugsėjo 20 d.

įsakymu Nr. V-696

 

GYNYBOS TECHNOLOGIJŲ VYSTYMO LIETUVOJE 2021–2023 METŲ PROGRAMOS FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gynybos technologijų vystymo Lietuvoje 2021–2023 metų programos finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus iš Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų finansuojamiems gynybos srities projektams (veikloms), kvietimų teikti paraiškas organizavimo, paraiškų vertinimo, lėšų skyrimo, projektų (veiklų) įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarką.

2. Aprašo reikalavimai taikomi pareiškėjams, teikiantiems paraiškas finansavimui gauti, finansuojamų projektų ir veiklų vykdytojams, įgyvendinantiems pagal Aprašą finansuojamus projektus ir veiklas, taip pat institucijoms, organizuojančioms kvietimus teikti paraiškas, atliekančioms paraiškų vertinimą, atranką ir projektų bei veiklų įgyvendinimo priežiūrą.

3. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:

3.1. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 10 punktu;

3.2. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymo 21 straipsniu;

3.3. Gynybos technologijos vystymo Lietuvoje 2021–2023 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2021 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. V-138 „Dėl Gynybos technologijų vystymo Lietuvoje 2021–2023 metų programos patvirtinimo“;

3.4. 2021 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento reglamentu (ES) Nr. 2021/697, kuriuo įsteigiamas Europos gynybos fondas ir panaikinamas Reglamentas (ES) 2018/1092 (toliau – Reglamentas Nr. 2021/697);

3.5. 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2018/1092, kuriuo sukuriama Europos gynybos pramonės plėtros programa Sąjungos gynybos pramonės konkurencingumui ir inovaciniam pajėgumui remti (toliau – Reglamentas Nr. 2018/1092);

3.6. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084 (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), 25 straipsniu;

3.7. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972 (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013);

3.8. 2014 m. birželio 27 d. Komisijos komunikatu Nr. 2014/C198/01 „Valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, technologinei plėtrai ir inovacijoms sistema“.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Fiksuotasis įkainis – iš anksto nustatytas vienodas projekto išlaidų vieneto įkainis, taikomas projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti ir apmokėti remiantis pateiktais dokumentais, kuriais įrodomas projekto kiekybinio rezultato pasiekimas, kai projekto vykdytojas neteikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

4.2. Fiksuotoji norma – Aprašo 68 punkte numatytu būdu iš anksto nustatyta išlaidų norma (išreikšta procentais nuo visų ar dalies projekto tinkamų finansuoti išlaidų), taikoma apmokant dalį projekto išlaidų, kai projekto vykdytojas neteikia projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentų.

4.3. Fiksuotoji suma – iš anksto nustatyta bendra projekto ar jo dalies išlaidų suma, taikoma projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti ir apmokėti remiantis pateiktais dokumentais, kuriais įrodomas projekto veiklos įgyvendinimas ir (arba) rezultato pasiekimas, kai projekto vykdytojas neteikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

4.4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2011 m. kovo 9 d. įsakyme Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose.

5. Aprašo įgyvendinimą administruoja Gynybos resursų agentūra prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – GRA) ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (toliau – MITA). Pagal Aprašą remiamos veiklos finansuojamos iš Krašto apsaugos ministerijai skiriamų valstybės biudžeto bendrųjų asignavimų, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, pasirašant biudžeto lėšų naudojimo sutartį.

6. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma pareiškėjams – negrąžinamoji subsidija.

7. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

7.1. mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros gynybos srityje (toliau – MTEP) projektų vykdymas;

7.2. Europos gynybos fondo projektų vykdymas;

7.3. dalyvavimas NATO Mokslo ir technologijų organizacijos veikloje ir Europos gynybos agentūros ekspertų grupių renginiuose.

 

II SKYRIUS

MTEP PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS (PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS) IR PROJEKTO PARTNERIAMS

 

8. Pareiškėjai (projekto vykdytojai), projekto partneriai yra Lietuvos Respublikoje registruotos mokslo ir studijų institucijos ir privatūs juridiniai asmenys.

9. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) ir projekto partneris (-iai) vienas kito atžvilgiu turi būti savarankiški juridiniai asmenys.

10. Finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui (projekto vykdytojui), projekto partneriui, jei:

10.1. jis yra priskiriamas sunkumų patiriančių įmonių kategorijai, kaip tai apibrėžta Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;

10.2. jis nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;

10.3. tai prieštarautų nacionalinio saugumo interesams, nustatytiems Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 11 straipsnyje.

11. Kai paraiška teikiama kartu su partneriu (-iais), prie paraiškos turi būti pridedama jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis turi būti pasirašyta pareiškėjo ir visų projekto partnerių. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti išdėstyti sutarties šalių įsipareigojimai ir teisės, įskaitant kiekvienos sutarties šalies finansinį ir dalykinį indėlį į projektą, planuojamus projekto rezultatus, intelektinės nuosavybės pasidalijimą, nuosavybės naudojimą, valdymą ir disponavimo ja teises bei tvarką, kitus su nuosavybe susijusius klausimus, šalių atsakomybę, bet tuo neapsiribojant.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

12. Finansavimas MTEP projektų vykdymui skiriamas konkurso būdu pagal II skyriaus trečiajame skirsnyje nustatytą tvarką.

13. MTEP projektų atranka vykdoma vadovaujantis MTEP projektų vertinimo kriterijais, nurodytais Aprašo 1 priede. Projektams už atitiktį šiems projektų vertinimo kriterijams skiriami balai (didžiausias galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 1 priede). Privaloma surinkti mažiausia balų suma yra 15. Jeigu MTEP projektui skiriama mažiau kaip 15 balų, paraiška atmetama. Jeigu MTEP projektai surenka vienodą balų skaičių ir jiems finansuoti nepakanka kvietime MTEP projektų finansavimui numatytos lėšų sumos, pirmenybė suteikiama MTEP projektams, surinkusiems daugiau balų pagal pirmąjį Aprašo 1 priede nustatytą prioritetinį MTEP projektų atrankos kriterijų, o jeigu MTEP projektai vienodai įvertinti pagal šį prioritetinį kriterijų, pirmenybė suteikiama MTEP projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės Aprašo 1 priede nurodytą prioritetinį MTEP projektų atrankos kriterijų. Jeigu pagal visus prioritetinius MTEP projektų atrankos kriterijus MTEP projektai įvertinti vienoda balų suma, prioritetinę finansuotinų MTEP projektų eilę Aprašo 36 punkte nustatyta tvarka sudaro MITA ekspertų taryba, atsižvelgdama į ekspertinių vertinimų individualias išvadas.

14. MTEP projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po paraiškos registravimo MITA dienos, tačiau projekto išlaidos nuo paraiškos registravimo MITA dienos iki MTEP projekto finansavimo sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) rizika. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki paraiškos registravimo MITA, visas MTEP projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.

15. Teikiamų pagal Aprašą MTEP projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto finansavimo sutarties (toliau projekto sutartis) pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto priežiūros komisijos, sudarytos Aprašo 45 punkte nustatyta tvarka, siūlymu ir MITA direktoriaus sprendimu MTEP projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 12 mėnesių.

16. Didžiausia MTEP projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 300 000 Eur.

17. MTEP projekto išlaidos turi atitikti Aprašo 2 priede išdėstytus projekto išlaidų tinkamumui taikomus reikalavimus.

18. MTEP projekto išlaidos apmokamos taikant fiksuotąsias normas ir fiksuotuosius įkainius (Aprašo 2 priedas).

19. Finansavimas skiriamas MTEP projektų veikloms, atitinkančioms MTEP projekto įgyvendinimo etapus nuo 2 iki 9 pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“, nuostatas. Finansuojami MTEP projekto įgyvendinimo etapai detalizuojami kvietimo teikti paraiškas sąlygose.

20. Eksperimentinės plėtros darbai MTEP projekte turi sudaryti ne mažiau kaip 50 procentų visoms veikloms skiriamo darbo laiko.

21. Mokslo ir studijų institucijai, kuri projekte dalyvauja nevykdydama ekonominės veiklos, didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis (skaičiuojama nuo skirtų tinkamų finansuoti išlaidų) – iki 100 proc. Kitiems projekto vykdytojams (privatiems juridiniams asmenims ir mokslo ir studijų institucijoms, kurios projektuose dalyvauja vykdydamos ekonominę veiklą) didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis (skaičiuojama nuo skirtų tinkamų finansuoti išlaidų) nurodyta Aprašo lentelėje.

 

 

Lentelė. Projekto finansuojamoji dalis

 

Eil.Nr.

MTEP veikla

Bazinė finan-suoja-moji dalis

Galimas bazinės finansuojamosios dalies padidinimas, bet ne daugiau nei iki 80 procentų tinkamų finansuoti išlaidų

Didžiausia galima finansuojamoji dalis atsižvelgiant į valstybės pagalbos gavėjo statusą

Padidi-nama viduti-nėms įmonėms

Padidi-nama labai mažoms įmonėms ir mažoms įmonėms

Padidinama už veiksmin-gą bendradar-biavimą, jei atitinka Reglamento Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i papunktyje nurodytas sąlygas

Didelė įmonė

Vidu-tinė įmonė

Labai maža įmonė ir maža įmonė

1.

Moksli-niai tyrimai

50 proc.

10 procenti-nių punktų

20 procenti-nių punktų

15 procentinių punktų

65 proc.

75 proc.

80 proc.

2.

Eksperi-mentinė plėtra

25 proc.

10

procenti-nių punktų

20

procenti-nių punktų

15 procentinių punktų

40 proc.

50 proc.

60 proc.

 

22. Projekto finansuojamoji dalis kiekvienam juridiniam asmeniui nustatoma atskirai.

23. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:

23.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

23.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma pagal Reglamentą Nr. 651/2014, taikomą tai valstybės pagalbai.

24. MTEP projektą įgyvendinant kartu su mokslo ir studijų institucija, laikoma, kad netiesioginė valstybės pagalba per mokslo ir studijų instituciją kitiems projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims nesuteikiama, jeigu laikomasi vienos iš šių sąlygų:

24.1. rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, gali būti skelbiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus, susijusius su mokslo ir studijų institucijos veikla projekte, yra suteikiamos mokslo ir studijų institucijai, t. y. mokslo ir studijų institucija gauna visą šių teisių teikiamą ekonominę naudą ir pasilieka teisę jomis visomis naudotis; šios sąlygos taip pat gali būti įvykdytos, jeigu mokslo ir studijų institucija nusprendžia toliau sudaryti sutartis dėl šių teisių, įskaitant jų licencijavimą bendradarbiavimo partneriui;

24.2. kai mokslo ir studijų institucija gauna projekte dalyvaujančio juridinio asmens kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su mokslo ir studijų institucijos veikla įgyvendinant MTEP projektą ir kurios perduodamos MTEP projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims, rinkos kainai, t. y. kompensaciją už visą tų teisių teikiamą ekonominę naudą, ši sąlyga laikoma įvykdyta, jeigu mokslo ir studijų institucija, kaip pardavėja, derėsis, kad gautų didžiausią naudą intelektinės nuosavybės perdavimo sutarties sudarymo metu. Bet kuris MTEP projekte dalyvaujančio juridinio asmens įnašas, finansuojantis mokslo ir studijų institucijos sąnaudas, yra atimamas iš tokios kompensacijos;

24.3. jeigu, įvertinusi partnerių pasirašytą jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, MITA nusprendžia, kad visos su MTEP projektu susijusios intelektinės nuosavybės teisės, taip pat susijusios naudojimosi teisės suteikiamos skirtingiems bendradarbiaujantiems partneriams tokiu būdu, kuris tinkamai atspindi jų darbo paketus, įnašus ir atitinkamus interesus.

25. Jeigu MITA nustato, kad buvo neteisėtai suteikta valstybės pagalba, visa mokslo ir studijų institucijos įnašo į MTEP projekto (tinkamas išlaidas) įgyvendinimą vertė laikoma valstybės pagalba, ir MITA jos dydžiu mažina finansavimo dydį pareiškėjui ir (arba) partneriui priklausomai nuo to, kuris tą pagalbą gavo.

26. MTEP projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojų ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

27. Projekto vykdytojas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie MTEP projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.

28. Projekto vykdytojui nepasiekus paraiškoje nustatytų rezultatų, jeigu projekto vykdytojas nepagrindžia patirtų MTEP projekto išlaidų būtinumo rezultatams siekti, MTEP projektui skirto finansavimo dalis mažinama nepagrįstai patirtų projekto išlaidų dalimi.

29. MTEP projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, kurioms apmokėti skyrus lėšų, jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS ORGANIZAVIMAS, PARAIŠKŲ VERTINIMAS, LĖŠŲ SKYRIMAS

 

30. Kvietimą teikti paraiškas finansuoti projektus organizuoja MITA.

31. Kvietimo teikti paraiškas sąlygose nurodoma:

31.1. techninė užduotis, kurioje nustatyti MTEP projektams keliami tikslai ir uždaviniai, kurie turi būti pasiekti įgyvendinus projektą, arba tema;

31.2. MTEP projekto įvykdymo terminas;

31.3. reikalavimai pareiškėjams (partneriams);

31.4. kita su MTEP projekto įgyvendinimu susijusi informacija;

31.5. paraiškų teikimo ir vertinimo tvarka;

31.6. kita su dalyvavimu konkurse susijusi informacija.

32. Kvietimo teikti paraiškas sąlygas rengia ir skelbia MITA, atsižvelgdama į GRA pateiktą Aprašo 31.1–31.4 papunkčiuose nurodytą informaciją.

33. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas MITA interneto svetainėje www.mita.lrv.lt ir GRA interneto svetainėje www.gra.lrv.lt. MITA gali pasirinkti papildomus kvietimo skelbimo būdus ir priemones, atsižvelgdama į tai, kokiomis iš jų efektyviausiai būtų informuojamos tikslinės pareiškėjų grupės pagal kiekvieną kvietimą teikti paraiškas.

34. Paraiškos teikiamos pagal kvietimuose teikti paraiškas nustatytą paraiškų teikimo tvarką. Paraišką visų projekte dalyvaujančių projekto vykdytojų vardu teikia pareiškėjas, užpildydamas MITA direktoriaus nustatytą paraiškos formą.

35. Paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar paraiška atitinka Aprašo šio skyriaus pirmojo ir antrojo skirsnių reikalavimus. Paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka MITA direktoriaus įsakymu paskirti vertintojai, vadovaudamiesi MITA direktoriaus patvirtintais vertinimo kriterijais. Jei paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatoma, kad paraiškoje pateikti dokumentai ar informacija yra netikslūs arba jų nepakanka, MITA turi teisę prašyti pateikti informaciją apie nustatytus paraiškos neesminius trūkumus (nekeičiant paraiškoje tos informacijos, dėl kurios pakeitimo kvietimo teikti paraiškas sąlygų reikalavimų neatitinkanti paraiška taptų atitinkančia kvietimo sąlygų reikalavimus), kuriuos pareiškėjas turi pašalinti per ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo MITA prašymo gavimo dienos, pateikdamas trūkstamą informaciją. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia patikslintos, papildomos informacijos, MITA gali priimti sprendimą paraišką atmesti, apie tai informuodama pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. Tinkamumo finansuoti vertinimas MITA sprendimu gali vykti anksčiau arba vėliau nei ekspertinis vertinimas, arba šie vertinimai gali vykti vienu metu.

36. Paraiškų ekspertinį vertinimą atlieka ne mažiau nei 3 ekspertai, atrinkti Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir MITA ekspertų taryba. Ekspertai įvertina paraišką pagal Aprašo 1 priede nustatytus kriterijus, pateikdami individualias ekspertinio vertinimo išvadas, kurias analizuoja ir apibendrina MITA ekspertų taryba, sudarydama preliminarią finansuotinų projektų prioritetinę eilę. MITA ekspertų taryba į posėdžius gali kviesti projektų vadovus pristatyti MTEP projektų idėjų, esant poreikiui, posėdžiuose gali dalyvauti individualius vertinimus atlikę ekspertai, GRA, kiti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos (toliau – KAS) atstovai.

37. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 90 kalendorinių dienų nuo kvietime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos. Dėl nuo MITA nepriklausančių priežasčių neįvertinus paraiškos per nustatytą terminą, MITA direktoriaus sprendimu paraiškos vertinimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 60 kalendorinių dienų, apie tai informuojant pareiškėją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

38. Paraiškų, neatmestų Aprašo 35 punkte nustatyta tvarka, vertinimo rezultatai pateikiami MTEP projektų vertinimo komisijai (toliau – Vertinimo komisija), kuri sudaroma MITA direktoriaus įsakymu iš MITA, GRA ir KAS atstovų. Vertinimo komisija, atsižvelgdama į MTEP projektų finansavimui planuojamas skirti lėšas bei paraiškų vertinimo rezultatus, nustato finansuotinų MTEP projektų prioritetinę eilę ir teikia siūlymą MITA direktoriui dėl finansuotinų MTEP projektų sąrašo patvirtinimo. Paraiškos įvertinamos Vertinimo komisijoje ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo vertinimo rezultatų gavimo dienos.

39. Sprendimą dėl MTEP projektų finansavimo priima MITA direktorius, atsižvelgdamas į Vertinimo komisijos siūlymą. Sprendimas tvirtinamas MITA direktoriaus įsakymu. Priėmus sprendimą finansuoti MTEP projektą, MITA per 20 darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras).

40. Apie sprendimą dėl MTEP projekto finansavimo (nefinansavimo) MITA informuoja pareiškėją per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, išsiųsdama elektroninį informacinį pranešimą, bei paskelbia informaciją MITA interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.

41. Priėmus sprendimą skirti lėšas MTEP projekto finansavimui, MITA ir pareiškėjas pasirašo projekto sutartį. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams nei nurodyta projekto sutartyje. MITA ir GRA turi teisę kontroliuoti, kaip vykdoma projekto sutartis ir kaip naudojamos projektui įgyvendinti skirtos lėšos. Projekto sutartis turi būti pasirašyta ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 29 d.

42. Projekto sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo MITA kvietimo sudaryti projekto sutartį išsiuntimo pareiškėjui dienos. Nesudarius projekto sutarties per nurodytą terminą ir pareiškėjui nenurodžius objektyvių vėlavimo sudaryti projekto sutartį priežasčių, MITA priima sprendimą dėl sprendimo finansuoti MTEP projektą panaikinimo.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

MTEP PROJEKTO ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI IR ATSISKAITYMAI

 

43. Projekto vykdytojai už gautas MTEP projekto vykdymui lėšas atsiskaito projekto sutartyje nustatytais terminais ir tvarka.

44. MTEP projekto finansines ataskaitas vertina ir lėšų tinkamumą patvirtina MITA. MTEP projekto pasiektų rezultatų, įskaitant tarpinius rezultatus, atitiktį kvietimo sąlygoms vertinimą organizuoja MITA, Aprašo 45–47 punktuose nustatyta tvarka pasitelkdama išorės ekspertus bei GRA ir KAS atstovus.

45. MTEP projekto įgyvendinimo priežiūrai atlikti MITA direktoriaus įsakymu sudaroma Projekto priežiūros komisija, kuri stebi MTEP projekto įgyvendinimo pažangą ir teikia rekomendacijas projekto vykdytojams dėl MTEP projektų įgyvendinimo. Projekto priežiūros komisija sudaroma iš MITA, GRA ir KAS atstovų, į Projekto priežiūros komisiją gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai, išorės ekspertai. Projekto priežiūros komisijos teisės ir funkcijos nustatomos šios komisijos darbo reglamente, tvirtinamame MITA direktoriaus įsakymu.

46. Projekto priežiūros komisija gali nuvykti į MTEP projekto įgyvendinimo vietą, siekdama įsitikinti MTEP projekto tinkamu įgyvendinimu. MTEP projekto rezultatai, kuriuos reikia išbandyti realiomis sąlygomis, suderinus su KAS institucija gali būti išbandomi pasitelkiant KAS atstovus bei KAS infrastruktūrą. MTEP projekto rezultatų, įskaitant tarpinius rezultatus, testavimo rezultatai įforminami Projekto priežiūros komisijos protokolu, patvirtinant, kad MTEP projekto rezultatai atitinka (neatitinka) kvietimo sąlygose nustatytus MTEP projekto rezultato reikalavimus. Siekdama rezultatų kokybės, Projekto priežiūros komisija, užtikrindama lygiateisiškumo, nešališkumo, skaidrumo ir efektyvumo principų laikymąsi, gali patikslinti neesminius kvietimo sąlygose nustatytus MTEP projektų rezultatų reikalavimus, jei, projektų vykdytojams pateikus tarpinius rezultatus, nustatoma, kad kvietimo sąlygose nustatyti MTEP projektų rezultatų reikalavimai yra neįgyvendinami ir atlikus neesminius patikslinimus projektų vykdytojai galėtų pasiekti iškeltus tikslus. Neesminiai kvietimo sąlygų patikslinimai suprantami kaip rezultato reikalavimai, kurie konkurso organizavimo metu neturėjo lemiamos įtakos priimant sprendimą dėl finansavimo skyrimo MTEP projektui.

47. Jeigu pagal kvietime nustatytas sąlygas MTEP projektas įgyvendinamas etapais, pasibaigus kiekvienam MTEP projekto įgyvendinimo etapui, MTEP projekto tarpinius rezultatus vertina 2 ekspertai, atrinkti Aprašo 36 punkte nustatyta tvarka, MITA ekspertų taryba ir Projekto priežiūros komisija. Ekspertai vertina pateikdami individualias ekspertinio vertinimo išvadas pagal MITA direktoriaus nustatytą formą. Ekspertų individualias ekspertinio vertinimo išvadas analizuoja ir apibendrina MITA ekspertų taryba, suformuluodama rekomendaciją dėl MTEP projekto kitų etapų vykdymo (nevykdymo). Vertinant tarpinius rezultatus, MITA ekspertų tarybos posėdžiuose gali dalyvauti Projekto priežiūros komisija. MITA ekspertų taryba į posėdžius gali kviesti projektų vadovus pristatyti tarpines ataskaitas, taip pat individualius vertinimus atlikusius ekspertus. Remdamasi MITA ekspertų tarybos rekomendacija ir testavimo rezultatais, Projekto priežiūros komisija teikia siūlymus MITA direktoriui dėl MTEP projekto kito etapo finansavimo arba MTEP projekto nutraukimo Aprašo 48 punkte nustatyta tvarka. MITA apie priimtą sprendimą dėl kito etapo finansavimo informuoja projekto vykdytoją, išsiųsdama elektroninį informacinį pranešimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

48. Jeigu įvertinus MTEP projekto tarpinio etapo rezultatus bei visą turimą informaciją (duomenys gauti MTEP projekto įgyvendinimo vietoje, išbandymo realiomis sąlygomis metu ir kt.) apie MTEP projekto įgyvendinimą paaiškėja, kad MTEP projekto rezultatų kokybė gali neatitikti kvietimo sąlygose ir projekto sutartyje nustatytų reikalavimų, Projekto priežiūros komisija gali rekomenduoti MITA direktoriui nutraukti MTEP projektą. MITA direktoriui priėmus sprendimą nutraukti MTEP projektą, apie priimtą sprendimą MITA informuoja projekto vykdytoją, išsiųsdama elektroninį informacinį pranešimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, nurodydama nutraukimo priežastis. Nutraukus MTEP projektą, KAS institucija turi teisę prašyti projekto vykdytojo perduoti pasiektą tarpinį projekto rezultatą Aprašo 51 punkte nustatyta tvarka.  

49. MTEP projektas laikomas įvykdytu ir MTEP projekto rezultatai pasiekti, kai MITA patvirtina visas MTEP projekto ataskaitas, pateiktas pagal projekto sutartį, ir Projekto priežiūros komisija Aprašo 46 punkte nustatyta tvarka patvirtina MTEP projekto rezultatų pasiekimą.

50. MTEP projekto įgyvendinimo metu sukurta intelektinė nuosavybė priklauso projekto vykdytojams. Projekto vykdytojas, kuriam priklauso MTEP projekto įgyvendinimo metu sukurti intelektinės nuosavybės objektai, turi suteikti Krašto apsaugos ministerijai ar jos įgaliotai kitai KAS institucijai neribotą teisę neatlygintinai naudotis tais intelektinės nuosavybės objektais.

51. MTEP projekto įgyvendinimo metu sukurtas rezultatas (įskaitant sukurtą MTEP projekto tarpinio etapo metu, kai MTEP projektas nutraukiamas), esant KAS institucijos prašymui, projekto vykdytojo yra perduodamas toliau naudoti KAS institucijai projekto sutartyje nustatyta tvarka. MTEP projekto rezultatas (prototipas (-ai) ar bandomosios partijos produktai) perduodamas pagal projekto vykdytojo ir KAS institucijos pasirašytą MTEP projekto įgyvendinimo metu sukurto rezultato perdavimo–priėmimo aktą. Perduoti MTEP projekto rezultatai KAS institucijoje gali būti naudojami tik tolesnėms MTEP veikloms ar demonstravimui.

52. MTEP projekto vykdytojas negali tretiesiems asmenims atskleisti informacijos, kurią GRA arba KAS atstovai teikia MTEP projekto įgyvendinimo metu, ir nurodo, kad tai yra konfidenciali informacija.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PAPILDOMO FINANSAVIMO ĮGYVENDINAMAM MTEP PROJEKTUI SKYRIMAS

 

53. Įgyvendinami MTEP projektai, laikantis lygiateisiškumo, nešališkumo, skaidrumo ir efektyvumo principų, gali būti papildomai finansuojami šiais atvejais:

53.1. MTEP projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) įgyvendinti daugiau veiklų, jeigu dėl didesnės apimties projektas duotų daugiau ekonominės naudos, taip pat geriau prisidėtų prie Aprašo finansavimo tikslų įgyvendinimo;

53.2. dėl objektyvių priežasčių, kurios atsirado MTEP projekto įgyvendinimo metu ir kurių nebuvo įmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, MTEP projekto atrankos ir sprendimo dėl MTEP projekto finansavimo priėmimo metu, padidėja projekto sutartyje numatytoms veikloms įgyvendinti nustatytų projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma;

53.3. atsiranda išlaidų, kurios susidaro MTEP projekto įgyvendinimo metu dėl Projekto priežiūros komisijos keliamų papildomų su MTEP projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų, kurie nebuvo keliami paraiškos teikimo metu.

54. Aprašo 53 punkte numatytais atvejais papildomas finansavimas MTEP projektui gali būti skiriamas, jeigu tenkinamos šios sąlygos:

54.1. papildomo finansavimo lėšų suma negali viršyti 30 procentų Aprašo 39 punkte nurodytame MITA direktoriaus sprendime nustatytos MTEP projektui įgyvendinti skiriamos finansavimo lėšų sumos;

54.2. papildomas finansavimas skiriamas finansuoti toms MTEP projekto veikloms, kurioms išlaidos nebuvo pripažintos netinkamomis finansuoti, vadovaujantis Aprašo 46 punktu;

54.3. papildomas finansavimas skiriamas finansuoti toms MTEP projekto veiklos išlaidoms, kurios atitinka Aprašo 16, 17, 1921 punktuose nustatytus reikalavimus.

55. Projekto vykdytojas, siekdamas gauti papildomą finansavimą, teikia MITA prašymą skirti papildomą finansavimą projektui ir patikslintą paraišką pagal MITA direktoriaus nustatytą formą. Kartu su prašymu skirti papildomą finansavimą ir patikslinta paraiška projekto vykdytojas turi pateikti dokumentus, kuriais pagrindžiama, kad tenkinamos papildomo finansavimo skyrimo sąlygos, nustatytos Aprašo 53 ir 54 punktuose, ir paaiškinimus ar kitą informaciją, kurie, jo manymu, yra svarbūs sprendimui dėl papildomo finansavimo skyrimo priimti. Dokumentų, kurie buvo anksčiau pateikti MITA, pakartotinai teikti nereikia.

56. MITA prašymą, atitinkantį Aprašo 5355 punktų reikalavimus, pateikia svarstyti Projektų vertinimo komisijai. Projektų vertinimo komisija, išnagrinėjusi projekto vykdytojo prašymą ir įvertinusi, ar papildomas finansavimas atitiktų Aprašo 53 punkto atvejus, teikia MITA direktoriui siūlymą skirti arba neskirti MTEP projektui papildomą finansavimą. Vertindama prašymą skirti papildomą finansavimą, Projektų vertinimo komisija gali pasitelkti MITA ekspertų tarybą ir (ar) išorės ekspertų. Papildomo finansavimo vertinimas atliekamas per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo MITA dienos.

57. Jei gaunama daugiau prašymų skirti papildomą finansavimą ir bendra prašoma papildomo finansavimo lėšų suma viršija faktiškai turimą papildomo finansavimo lėšų sumą, Projektų vertinimo komisija vertina prašymus kartu ir priima sprendimus prioritetine tvarka, atsižvelgdama į tai, kuriam MTEP projektui skirtas papildomas finansavimas duos daugiau ekonominės naudos ir (ar) labiau atitiks KAS poreikius, arba papildomo finansavimo lėšos projektų vykdytojams paskirstomos proporcingai papildomai reikalingai tinkamų finansuoti išlaidų sumai.

58. Priėmus sprendimą skirti papildomą finansavimą, MITA organizuoja projekto sutarties pakeitimą.

 

III SKYRIUS

EUROPOS GYNYBOS FONDO PROJEKTŲ KOFINANSAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

59. Europos gynybos fondo projektų kofinansavimas skiriamas konkurso būdu pagal šio skyriaus 2 skirsnyje nustatyta tvarka paskelbtus kvietimus teikti paraiškas.

60. Pretenduoti gauti kofinansavimą Europos gynybos fondo projektui gali Lietuvos Respublikoje registruotas ūkio subjektas (toliau – Lietuvos ūkio subjektas), dalyvaujantis Europos gynybos fondo (įskaitant Europos gynybos pramonės plėtros programą) projekte, kuriam Europos Komisija skyrė finansavimą.

61. Didžiausia Europos gynybos fondo projektui galima skirti kofinansavimo lėšų suma yra 100 tūkst. Eur (vienas šimtas tūkstančių eurų). Jeigu tame pačiame Europos gynybos fondo projekte dalyvauja keli Lietuvos ūkio subjektai, dėl kofinansavimo jie gali kreiptis atskirai, tačiau jų bendra (sumuojant kartu) gaunama kofinansavimo suma negali viršyti šiame punkte nustatytos sumos.

62. Skiriant kofinansavimo lėšas, prioritetas teikiamas (pagal išdėstytą eiliškumą):

62.1. Europos gynybos fondo projektams, dėl kurių Krašto apsaugos ministerija yra pasirašiusi ketinimų protokolą (angl. Letter of Intent);

62.2. Europos gynybos fondo projektams, kuriuos Krašto apsaugos ministerija parėmė pasirašydama pritarimo raštą (angl. Letter of Support);

62.3. Europos gynybos fondo projektams, kuriuose Lietuvos ūkio subjektai vadovauja atskiroms veikloms (angl. work package leader);

62.4. Europos gynybos fondo projektams, kuriuose Lietuvos ūkio subjektas turi didesnę projekto biudžeto dalį lyginant su kitais Lietuvos ūkio subjektais.

63. Pareiškėjų prašomo kofinansavimo bendrai sumai viršijant Krašto apsaugos ministerijos planuojamus valstybės asignavimus kofinansavimui, skiriant kofinansavimą pirmenybė suteikiama projektams pagal Aprašo 62 punkte nustatytą prioritetinį projektų atrankos kriterijų.

64. Kofinansavimo lėšos skiriamos finansuoti Europos gynybos fondo projekto finansavimo sutartyje (toliau – EGF sutartis) numatytoms prototipų kūrimo veiklų tinkamoms tiesioginėms išlaidoms (Lietuvos dalyvio dalies), kurių nefinansuoja Europos Komisija, vadovaudamasi Reglamentu Nr. 2018/1092 arba Reglamentu Nr. 2021/697.

65. Projekto kofinansavimo lėšų dalis gali siekti iki 100 procentų visų Europos gynybos fondo projekto kofinansavimui prašomų lėšų, atsižvelgiant į prašomų lėšų pagrįstumą, atitiktį Aprašo 6667 punktų reikalavimams, planuojamus valstybės asignavimus, skirtus kofinansavimui.

66. Kofinansavimo lėšos gali būti skiriamos Europos gynybos fondo projekto išlaidoms, kurios:

66.1. tiesiogiai susijusios su projektu ir yra būtinos projektui įgyvendinti;

66.2. numatytos projekto išlaidų sąmatoje ir atitinkančios EGF sutartyje nustatytas sąlygas;

66.3. Europos Komisijai deklaruotos ir pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos.

67. Kofinansavimo lėšos negali būti skiriamos EGF sutartyje ir ES teisės aktuose, reglamentuojančiuose Europos gynybos fondo veiklą, nurodytoms netinkamoms išlaidoms finansuoti, taip pat jei tai prieštarautų nacionalinio saugumo interesams, nustatytiems Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 11 straipsnyje.

68. Kofinansavimo lėšos išmokamos kaip fiksuotoji norma, kuri yra nustatoma Aprašo 78 punkte nustatyta tvarka pasirašant kofinansavimo sutartį, atsižvelgiant į EGF sutartyje, pasirašytoje su Europos Komisija, nustatytą prototipo sukūrimo veiklos Europos Komisijos finansuojamąją procentinę dalį. Kofinansuojama fiksuotoji norma yra lygi projekto vykdytojo Europos Komisijai deklaruotų ir pripažintų tinkamų finansuoti išlaidų daliai, tačiau dėl Europos Komisijos taikomos finansuojamosios procentinės dalies ribų nefinansuotai daliai (pavyzdžiui, prototipo sukūrimo veiklos patirtos ir deklaruotos Europos Komisijai išlaidos yra 100 tūkst. Eur, iš kurių Europos Komisija apmoka taikydama 55 proc. finansuojamąją dalį, t. y. finansuoja 55 tūkst. Eur, Lietuvos kofinansavimo lėšų fiksuotoji norma sudarys 45 proc., t. y. 45 tūkst. Eur).

69. Kofinansavimo lėšos skiriamos tik toms Europos gynybos fondo projekto išlaidoms, kurios nefinansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ar kitų viešųjų lėšų finansavimo šaltinių.

70. Kofinansavimo lėšos skiriamos kaip de minimis pagalba:

70.1. vadovaujantis Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000 (šimto tūkstančių) eurų. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais;

70.2. MITA paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti vienai įmonei, kaip nurodyta Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteikiamą de minimis pagalbą. MITA turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą, taip pat Registre patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Priėmus sprendimą kofinansuoti Europos gynybos fondo projektą, MITA per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS ORGANIZAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS

 

71. Kvietimus teikti paraiškas organizuoja ir kvietimų sąlygas rengia MITA, atsižvelgdama į GRA pateiktą informaciją apie Europos Komisijos sprendimus dėl atrinktų Europos gynybos fondo projektų ir juose dalyvaujančius Lietuvos ūkio subjektus bei kofinansavimui numatomas skirti lėšas.

72. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas MITA interneto svetainėje www.mita.lrv.lt. MITA gali pasirinkti papildomus kvietimo skelbimo būdus ir priemones, atsižvelgdama į tai, kokiomis iš jų efektyviausiai būtų informuojamos tikslinės pareiškėjų grupės pagal kiekvieną kvietimą.

73. Paraiškos teikiamos pagal kvietimuose teikti paraiškas nustatytą paraiškų teikimo tvarką. Paraiškas teikia Europos gynybos fondo projekto vykdytojas, užpildydamas MITA direktoriaus nustatytą paraiškos formą.

74. Paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka MITA direktoriaus įsakymu paskirti vertintojai, tikrindami, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar paraiška atitinka Aprašo šio skyriaus pirmojo skirsnio reikalavimus, ir sudarydami kofinansuotinų projektų prioritetinę eilę pagal Aprašo 62 punktą. Jei paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatoma, kad paraiškoje pateikti dokumentai ar informacija yra netikslūs arba jų nepakanka, MITA turi teisę prašyti pateikti informaciją apie nustatytus paraiškos trūkumus, kuriuos pareiškėjas turi pašalinti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, pateikdamas patikslintą paraišką ar trūkstamus dokumentus (nekeisdamas paraiškoje tos informacijos, dėl kurios pakeitimo, kvietimo teikti paraiškas sąlygų reikalavimų neatitinkanti paraiška taptų atitinkančia kvietimo sąlygų reikalavimus). Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia patikslintos, papildomos informacijos, MITA priima sprendimą paraišką atmesti, apie tai informuodama pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

75. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 90 kalendorinių dienų nuo kvietime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos. Dėl nuo MITA nepriklausančių priežasčių neįvertinus paraiškos per nustatytą terminą, MITA direktoriaus sprendimu paraiškos vertinimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 60 kalendorinių dienų, apie tai informuojant pareiškėją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

76. Sprendimą dėl kofinansavimo priima MITA direktorius, atsižvelgdamas į paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendimas tvirtinamas MITA direktoriaus įsakymu.

77. Apie sprendimą dėl kofinansavimo MITA informuoja pareiškėją per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, išsiųsdama elektroninį informacinį pranešimą, bei paskelbia informaciją MITA interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.

78. Priėmus sprendimą skirti kofinansavimo lėšas, MITA ir pareiškėjas pasirašo kofinansavimo sutartis, kurioje nustatoma skiriama suma, atsiskaitymo už lėšas tvarka bei kitos sąlygos, jei buvo nustatytos kvietimo sąlygose. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams nei nurodyta kofinansavimo sutartyje. Kofinansavimo sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo MITA kvietimo sudaryti sutartį išsiuntimo dienos. Nesudarius kofinansavimo sutarties per nurodytą terminą ir pareiškėjui nenurodžius objektyvių priežasčių dėl vėlavimo sudaryti kofinansavimo sutartį, MITA priima sprendimą dėl sprendimo kofinansuoti panaikinimo.

 

IV SKYRIUS

MOKSLO IR VERSLO ATSTOVŲ DALYVAVIMO RENGINIUOSE FINANSAVIMAS

 

79. Mokslo ir verslo atstovų (toliau – atstovai) atranka dalyvauti NATO Mokslo ir technologijų organizacijos ir Europos gynybos agentūros gynybos tyrimų ekspertų grupių posėdžiuose ir su jų veikla susijusiuose renginiuose (toliau – renginiai) bei jų dalyvavimas renginiuose finansuojamas, vadovaujantis Aprašo 80, 81 punktais ir MITA direktoriaus nustatyta tvarka.

80. Atstovų atranką dėl dalyvavimo renginiuose vykdo MITA direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, į kurią įtraukiami MITA ir GRA atstovai.

81. Atstovams kompensuojamos dienpinigių, transporto ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, susijusios su dalyvavimo renginyje tikslais. Šios išlaidos apmokamos atsižvelgiant į Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“, 7.1, 7.2, 7.3 papunkčius ir 9 bei 11 punktus. Atstovų patirtas tinkamas apmokėti išlaidas MITA apmoka pagal sutartyje, pasirašytoje MITA ir atstovo ar jo atstovaujamos organizacijos, nurodytus ir atstovo pateiktus išlaidas pagrindžiančius dokumentus.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

82. Pareiškėjai (projektų vykdytojai) dėl MITA vertinimų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo MITA sprendimo pagal Aprašą gavimo dienos turi teisę pateikti skundą MITA Technologinės plėtros komitetui, esant šioms sąlygoms:

82.1. tinkamumo finansuoti ar ekspertinio vertinimo metu padaryta faktinių klaidų, kurios galėjo turėti lemiamą įtaką paraiškos ar ataskaitos įvertinimui;

82.2. tinkamumo finansuoti ar ekspertinio vertinimo metu būta procedūrinių pažeidimų, kurie galėjo turėti lemiamą įtaką paraiškos ar ataskaitos įvertinimui.

83. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) MITA sprendimus ar veiksmus (neveikimą) gali apskųsti teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

84. Visi su lėšų skyrimu susiję dokumentai turi būti saugomi 10 metų po paskutinių atsiskaitymų pateikimo dienos.

85. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams ar sutartims, jei tokie pakeitimai nepablogina finansavimo sąlygų.

86. MTEP projektų rezultatai, kurie nesudaro valstybės, tarnybos ar komercinės paslapties ar kurių atskleidimas negali sukelti grėsmės Lietuvos Respublikos gynybinei galiai ar nacionalinio saugumo interesams, gavus GRA pritarimą, turi būti skelbiami techninėse ir mokslinėse konferencijose, mokslo arba technikos žurnaluose, viešose duomenų bazėse, jei projekto sutartis nenumato kitaip.

 

___________________________

 

 

Gynybos technologijų vystymo Lietuvoje 2021–2023 metų

programos finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros PROJEKTO EKSPERTINIO vertinimo KRITERIJAI

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

Paraiškos vertinamos balais nuo 0 iki 5 balų. Balai rašomi sveikais skaičiais, pusiniai balai negalimi.

0 balų – paraiška neatitinka kriterijaus arba negali būti įvertinta pagal kriterijų dėl nepakankamos informacijos;

1 balas (prastai) – paraiška nevisiškai atitinka kriterijų arba yra rimtų esminių trūkumų;

2 balai (patenkinamai) – paraiška atitinka kriterijų, tačiau yra reikšmingų trūkumų;

3 balai (gerai) – paraiška gerai atitinka kriterijų, bet yra nemažai trūkumų;

4 balai (labai gerai) – paraiška labai gerai atitinka kriterijų, bet šiek tiek yra nedidelių trūkumų;

5 balai (puikiai) – paraiška visiškai atitinka visus svarbiausius kriterijaus aspektus, trūkumai yra mažareikšmiai.

 

Prioritetinis projektų atrankos kriterijaus

(toliau – kriterijus) pavadinimas

Kriterijaus aspektai ir paaiškinimai

 

Kriterijaus vertinimas

Vertinimo metu suteiktų balų skaičius

Komentarai

(privaloma, išdėstant paraiškos privalumus ir trūkumus)

Kriterijaus įvertinimas

Svorio koeficientas

1. Pajėgumai ir įgyvendinimo perspektyvos

 

 

1.1.      Paraiškos kokybė:

-     aprašyta bendra projekto įgyvendinimo koncepcija, įskaitant idėjas ir planuojamas kurti technologijas;

-     paaiškinta, kaip paraiška atitinka kvietimo temą (techninę užduotį) ir kvietime nustatytus tikslus;

-     aprašyta ir paaiškinta, kuo planuojami rezultatai skiriasi nuo rinkoje esančių gynybos produktų ar technologijų sprendimų ir kokie jų privalumai strateginiu ir (ar) technologiniu ir (ar) gynybos operaciniu lygiu.

1.2.  Pajėgumai, susiję su projekto įgyvendinimo, organizavimo ir resursų kokybe:

- numatyti aiškūs, realūs, pamatuojami ir pasiekiami per projekto įgyvendinimo trukmę tikslai;

- pateiktas veiklų įgyvendinimo grafikas, su tinkamai paskirstyta veiklų trukme ir resursais;

- identifikuotos esminės rizikos ir numatytos tinkamos jų valdymo priemonės;

- pateiktas projekto valdymo aprašymas užtikrina efektyvų projekto įgyvendinimo organizavimą;

- aprašytas kiekvieno partnerio indėlis ir jo reikšmė projekto įgyvendinimo procese, kuo kiekvienas partneris ir jo patirtis yra svarbus ir būtinas projektui, nurodyti partneriai yra būtini ir svarbūs užtikrinant nuoseklų veiklų įgyvendinimą ir rezultato pasiekimo procesą;

- pareiškėjo ir partnerio nurodyta infrastruktūra užtikrins tinkamą projekto įgyvendinimą;

- projekto biudžetas ir veiklos paskirstymas.

 

2

 

 

2. Projekto idėjos inovatyvumas

Idėja yra nauja, pranašesnė už egzistuojančius rinkoje gynybos srities sprendimus, mokslinės žinios reikalingos. Siūlomi sprendimai anksčiau nebuvo taikyti gynybos sektoriuje. Pareiškėjas detaliai išanalizavo esamus rinkoje sprendimus ir alternatyvas bei pagrindė, kad rinkoje neegzistuoja siūlomi projekto metu planuojami pasiekti rezultatai, o projekto idėja yra pranašesnė už egzistuojančius alternatyvius sprendimus.

Siūlomi sprendimai vėliau galėtų būti naudojami vystant kitus gynybinius pajėgumus, reali patentavimo galimybė.

 

2

 

 

3. Projekto įgyvendinimo metu sukurtų produktų komercinimo potencialas

Projekto metu planuojamas sukurti produktas turi konkurencinį pranašumą lyginant su esamais produktais / sprendimais / technologijomis.

Pademonstruotas produkto gyvybingumas, atsižvelgiant į planuojamus rinkos dydžius ir augimo potencialą tiek Europos Sąjungos, tiek pasauliniu lygiu, tikėtinus pardavimus Europos Sąjungos ir pasauliniu lygiu.

Projektas prisidės prie užimtumo, apyvartos ir investicijų gynybos sektoriuje skatinimo.

 

1

 

 

Suma:

 

 

 

 

Minimali privaloma surinkti balų suma – 15 balų:

 

 

 

 

______________________

 

 

Gynybos technologijų vystymo Lietuvoje 2021–2023 metų

programos finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

 

TINKAMŲ IR NETINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ KATEGORIJOS

 

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis

Išlaidų kategorija ir tinkamumo reikalavimai

1.

Tinkamos finansuoti išlaidos

1.1. Projekto vykdymo išlaidos:

1.1.1. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotos teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka.

Įgyvendinant projektų veiklas patirtos projekto vykdymo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant projekto vykdymo darbo užmokesčio fiksuotųjų vieneto įkainių dydžius.

 

Mokslo ir studijų institucijų darbuotojų projekto vykdymo darbo užmokesčio fiksuotųjų vieneto įkainių dydžiai nustatomi vadovaujantis Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. V-213 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 3 prioriteto „Tyrėjų gebėjimų stiprinimas“ įgyvendinimo priemonės VP1-3.1-ŠMM-07-K „Parama mokslininkų ir kitų tyrėjų mokslinei veiklai (visuotinė dotacija)“ projektų mokslinio tyrimo vykdymo ataskaitos formos ir darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių dydžių mokslinių tyrimų projektuose apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ patvirtinta Darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių dydžių mokslinių tyrimų projektuose nustatymo tyrimo ataskaita):

Jaunesnysis mokslo darbuotojas – 12,04 Eur/val.

Mokslo darbuotojas – 14,12 Eur/val.

Vyresnysis mokslo darbuotojas – 18,05 Eur/val.

Vyriausiasis mokslo darbuotojas – 27,58 Eur/val.

Kitas mokslinį tyrimą vykdantis asmuo – 6,88 Eur/val.

 

Privačių juridinių asmenų darbuotojų projekto vykdymo darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis yra lygus 13,97 Eur/val., kuris nustatytas vadovaujantis Europos socialinio fondo agentūros 2016 m. vasario 19 d. Privačių juridinių asmenų projektų vykdančiojo personalo ir dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje moksliniams tyrimams ir taikomajai veiklai nustatytais įkainiais:

 

Atnaujinus tyrimus ir pasikeitus fiksuotųjų vieneto įkainių dydžiams, atnaujinti fiksuotųjų vieneto įkainių dydžiai bus taikomi naujai pasirašomoms projekto finansavimo sutartims.

 

1.1.2. kitos projekto vykdymo išlaidos (atitinkančios 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084 25 straipsnio 3 dalies b, d, e punktus) apmokamos taikant fiksuotąją normą, kuri yra lygi 34,73 (su PVM, t. y. kai PVM yra tinkamos išlaidos) procento (nuo projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio, įskaitant darbdavio mokesčius, išlaidų) arba 28,70 (be PVM, kai PVM yra netinkamos išlaidos) procento (nuo projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio, įskaitant darbdavio mokesčius, išlaidų). Fiksuotoji norma nustatyta atsižvelgiant į Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų vykdymo išlaidų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaitoje, patvirtintoje Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2016 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-162 „Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų vykdymo išlaidų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita“, gamtos ir technikos mokslo sričių projektų grupei taikomą fiksuotąją normą. Atnaujinus tyrimą ir pasikeitus fiksuotųjų normų dydžiams, atnaujinti fiksuotieji normų dydžiai bus taikomi naujai pasirašomoms projekto finansavimo sutartims.

Projekto paraiškoje pareiškėjas gali pasirinkti mažesnę nei nustatyta projekto vykdymo išlaidų fiksuotąją normą. Tokiu atveju ši pareiškėjo pasirinkta fiksuotoji norma nustatoma projekto finansavimo sutartyje.

1.2. Netiesioginės išlaidos, susijusios su projekto administravimu ir valdymu, nustatomos ir apmokamos taikant fiksuotąją normą, kuri yra lygi 10 proc. projekto tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų.

2.

Netinkamos finansuoti išlaidos

2.1. paraiškos parengimo išlaidos;

2.2. skolos palūkanos;

2.3. PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo, bei PVM, kurį sumokėjo užsienio apmokestinamasis asmuo (kaip jis apibrėžtas Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme);

2.4. išlaidos, patirtos atsiradus teigiamiems skirtumams dėl valiutos kurso pasikeitimo;

2.5. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

2.6. transporto priemonių (išskyrus tikslines transporto priemones, būtinas projekto uždaviniams įgyvendinti) pirkimo, lizingo, išperkamosios nuomos išlaidos;

2.7. išlaidos, kurios padidina projekto sąnaudas, proporcingai nesukurdamos pridėtinės vertės;

2.8. išlaidos, patirtos iš projekto vykdytojo ar partnerio įsigyjant prekes, paslaugas (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbus;

2.9. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir deklaruotos (arba pripažintos deklaruotinomis) Europos Komisijai arba kitai tarptautinei institucijai ir kurioms apmokėti skyrus Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos ir deklaruotos Europos Komisijai arba kitai tarptautinei institucijai daugiau nei vieną kartą;

2.10. išlaidos sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta valstybės pagalbos taisyklėse;

2.11. infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

2.12. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos.

 

_____________________