LIETUVOS RESPUBLIKOS

2022 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO NR. XIV-745 PREAMBULĖS, 1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 15, 21 STRAIPSNIŲ IR 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 PRIEDŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2022 m. gegužės 17 d. Nr. XIV-1100

Vilnius

 

 

 

 

1 straipsnis. Įstatymo preambulės pakeitimas

Pakeisti Įstatymo preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos Seimas,

atsižvelgdamas į tai, kad biudžeto politikos kontrolės institucija 2020 m. kovo 27 d. paskelbė išvadą dėl išskirtinių aplinkybių, kaip jos suprantamos pagal Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinį įstatymą, nustatymo;

atsižvelgdamas į tai, kad dėl didelio neapibrėžtumo ir rizikų, susijusių su COVID-19 pandemijos raida ir jos poveikiu valdžios sektoriaus finansams, išskirtinės aplinkybės 2022 metais neatšaukiamos;

įvertindamas tai, kad, nustačius išskirtines aplinkybes, Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniame įstatyme nustatytos fiskalinės drausmės taisyklės 2022 metais valdžios sektoriui netaikomos;

atsižvelgdamas į tai, kad 2022 metais visoms Europos Sąjungos valstybėms narėms bus taikoma Stabilumo ir augimo pakto – 2005 m. birželio 27 d. Europos Sąjungos Tarybos reglamento (EB) Nr. 1055/2005, iš dalies keičiančio Reglamentą (EB) Nr. 1466/97 dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo, – bendroji išimtis, reiškianti, kad laikinas struktūrinio valdžios sektoriaus balanso nuokrypis nuo vidutinio laikotarpio tikslo nelaikomas neatitinkančiu Stabilumo ir augimo pakte nustatytų fiskalinės drausmės taisyklių;

atsižvelgdamas į tai, kad dėl Rusijos Federacijos karinės invazijos į Ukrainą sukeltos geopolitinės krizės padidėjo ekonominis neapibrėžtumas ir poreikis imtis priemonių, skirtų Lietuvos kariniam, kibernetiniam, ekonominiam saugumui stiprinti, išaugusios infliacijos poveikiui švelninti ir dėl karinės agresijos besitraukiantiems Ukrainos žmonėms padėti;

atsižvelgdamas į dėl COVID-19 pandemijos išliekantį neapibrėžtumą ir jos sukeltų padarinių poveikį valdžios sektoriaus finansams;

įgyvendindamas 2021 m. birželio 13 d. Tarybos rekomendaciją, kurioje pateikiama Tarybos nuomonė dėl Lietuvos stabilumo 2021 metų programos;

įvertindamas poreikį formuoti ekonomikos atsigavimą palaikančią fiskalinę politiką, kaip rekomenduojama 2020 m. lapkričio 18 d. Tarybos rekomendacijoje dėl euro zonos ekonominės politikos,

priima šį įstatymą.“

 

2 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinamas Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžetas – 15 114 493 tūkst. eurų pajamų (įskaitant 3 268 838 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas), 17 535 450 tūkst. eurų asignavimų (įskaitant 3 326 195 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas) išlaidoms ir turtui įsigyti (kartu su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis asignavimai viršija pajamas 2 420 957 tūkst. eurų) (1, 2 ir 3 priedai).“

 

3 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Šiuo įstatymu patvirtinami šie 2022 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai:

1) gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą (toliau – gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais)), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 48,07 procento, iš jos pastovioji dalis – 42,85 procento, kintamoji dalis – 5,22 procento;

2) kiekvienos savivaldybės biudžetui skiriama šio įstatymo 5 priede nurodyta gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), pagal kurią Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos faktiškai įplaukusias lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio perveda savivaldybei;

3) gyventojų pajamų mokesčio dalys (procentais), reikalingos prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio apskaičiuoti:

a) Vilniaus miesto savivaldybei – 63,51 procento;

b) Kauno miesto savivaldybei – 85,92 procento;

c) Neringos savivaldybei – 28,87 procento;

d) Palangos miesto savivaldybei – 96,32 procento;

e) Kauno rajono savivaldybei – 84,63 procento;

f) Klaipėdos rajono savivaldybei – 92,82 procento;

g) Trakų rajono savivaldybei – 93,03 procento;

h) Vilniaus rajono savivaldybei – 81,41 procento;

i) Elektrėnų savivaldybei – 99,12 procento;

j) visoms kitoms savivaldybėms – 100 procentų;

4) valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams – 1 360 824 tūkst. eurų (4 priedas).“

 

4 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

6 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimai bendrajai socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti

2022 metų valstybės biudžeto asignavimai Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui bendrajai socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti sudaro 2 441 698 tūkst. eurų, iš jų 21 691 tūkst. eurų – 2020 metų įsiskolinimui padengti.“

 

5 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

7 straipsnis. Valstybinių pensijų indeksavimas ir valstybinių pensijų bazė

1. Nuo 2022 m. sausio 1 d. valstybinių pensijų indeksavimo koeficientas yra 1,011, valstybinių pensijų bazės dydis – 59,35 euro.

2. Nuo 2022 m. birželio 1 d. nustatomas papildomas prie šio straipsnio 1 dalyje nustatyto valstybinių pensijų bazės indeksavimo koeficientas 1,1 ir papildomas prie šio straipsnio 1 dalyje nustatyto pareigūnų ir karių bei teisėjų valstybinių pensijų indeksavimo koeficientas 1,05. Valstybinių pensijų bazės dydis sudaro 65,29 euro.“

 

6 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

9 straipsnis. Įmokos į valstybės biudžetą, skiriamos asignavimų valdytojų programoms finansuoti

Šiuo įstatymu patvirtinamos 2022 metų biudžetinių įstaigų pajamų įmokos į valstybės biudžetą ir kitos lėšos, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti, pagal asignavimų valdytojus – 307 155 tūkst. eurų (3 priedas).“

 

7 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 10 straipsnio 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) už valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtus įsipareigojimus pagal garantijas. Bendra 2022 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 616 260 tūkst. eurų. Į valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitą neįtraukiama garantijų institucijų įsipareigojimų pagal garantijas dalis, kuri yra pergarantuota finansų institucijų, turinčių aukščiausią kredito reitingą (AAA), suteiktą bent dviejų iš tarptautinių reitingų agentūrų „Moody’s“, „Standard & Poor’s“ ir „Fitch Ratings“;“.

2. Pakeisti 10 straipsnio 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) dėl paskolų, teikiamų valstybės investicijų projektams finansuoti ir (arba) naudojamų Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme nurodytų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių apyvartinėms lėšoms papildyti. Bendra 2022 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 195 000 tūkst. eurų;“.

 

8 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

11 straipsnis. Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas

2022 metų Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas yra (teigiamas) 1 388 320 tūkst. eurų.“

 

9 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) skolintis valstybės vardu, kai yra poreikis ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 21 straipsnių nuostatos: su valstybės skola susijusioms išlaidoms apmokėti; priemonėms, finansuojamoms iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, bendrai finansuoti, su šių priemonių įgyvendinimu susijusioms išlaidoms (tarp jų dėl netinkamo pridėtinės vertės mokesčio) apmokėti; Europos Sąjungos teisės aktais numatytai nacionalinei paramai žemės ūkio subjektams teikti; nenumatytoms įmokoms į Europos Sąjungos biudžetą mokėti; nenumatytoms išlaidoms dėl einamaisiais biudžetiniais metais vykdomo referendumo ir (arba) rinkimų apmokėti; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su naryste NATO, vykdyti (užtikrinti iki 2,52 procento bendrojo vidaus produkto (toliau – BVP) skyrimą), kai atsiranda papildomų lėšų poreikis Finansų ministerijai paskelbus BVP prognozę Lietuvos Respublikai; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu, vykdyti, įskaitant rezervinių lėšų sukaupimą ir (arba) paskolinimą, kaip tai numatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, Europos Sąjungos institucijų ar organizacijų sprendimuose ir (arba) su tuo susijusiose sutartyse ar susitarimuose ir įsipareigojimuose pagal dvišales bendradarbiavimo sutartis; išlaidoms, susijusioms su nepaprastosios padėties, ekstremaliųjų situacijų likvidavimu, jų padarinių šalinimu ir padarytų nuostolių padengimu iš dalies, kai nepakanka valstybės rezervo ir Vyriausybės rezervo lėšų, apmokėti; šalies geležinkelių infrastruktūros išlaikymo išlaidoms, atsiradusioms dėl sankcijų Baltarusijos Respublikai taikymo ir (arba) dėl Rusijos Federacijos karinės invazijos į Ukrainą nutrūkus krovinių srautui ar verslo santykiams, apmokėti; išlaidoms, susijusioms su atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose, įskaitant teisinių išvadų dėl jų sprendimų apskundimo parengimą, teisinių išvadų dėl sprendimų apskundimo gavimą ir atstovavimą Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) atliekant kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesų gynimu (bet tuo neapsiribojant), apmokėti; arbitražų ar teismų sprendimams, kurių pagrindu Lietuvos valstybei kyla pareiga mokėti sumas, vykdyti; išlaidoms dėl pasaulinių elektros ir dujų kainų dalies kompensavimo buitiniams vartotojams apmokėti; išlaidoms, susijusioms su dalyvavimu tarptautinių paramos Ukrainai fondų veikloje ir pagalbos Ukrainos gyventojams, nukentėjusiems dėl Rusijos Federacijos karinės invazijos į Ukrainą, teikimu, apmokėti; išlaidoms leidžiamai valstybės pagalbai verslui pagal Europos Komisijos komunikatą „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti krizės sąlygomis reaguojant į Rusijos agresiją prieš Ukrainą, sistema“ (2022/C 131 I/01) apmokėti;“.

2. Papildyti 14 straipsnio 3 dalį 7 punktu:

7) paskirstyti ūkio subjektams Finansų ministerijos asignavimuose numatytas lėšas išlaidoms dėl dujų ir elektros kainų dalies kompensavimo fiziniams ir juridiniams asmenims.“

3. Pakeisti 14 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

9. Užsienio reikalų ministerijai suteikiama teisė:

1) paskirstyti asignavimų valdytojams Užsienio reikalų ministerijos asignavimuose numatytas lėšas 2023 metais vyksiančiam NATO aukščiausiojo lygio susitikimui pasirengti, atsižvelgiant į asignavimų valdytojų pateiktus išankstinių mokėjimų už saugumo priemonių užtikrinimą pagrindimo dokumentus;

2) suderinus su Finansų ministerija, naudoti paliekamus vieno mėnesio išlaidų dydžio pereinamuosius 2021 metų lėšų likučius, esančius Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, atstovybių prie tarptautinių organizacijų, specialiųjų misijų sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.“

 

10 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas

1. Papildyti 15 straipsnį nauja 2 dalimi:

2. Kai rengiamos ilgalaikės valstybinės saugumo stiprinimo programos, kurias tvirtina Seimas, asignavimų valdytojai šio įstatymo 11 priede numatytas pažangos lėšas pažangos priemonėms įgyvendinti 2022 metais gali pradėti naudoti, jeigu pažangos priemonė patvirtinta ir apie patvirtinimą informuota Finansų ministerija. Patvirtinta pažangos priemonė turi būti įtraukta į rengiamą Ilgalaikę valstybinę saugumo stiprinimo programą.“

2. Buvusią 15 straipsnio 2 dalį laikyti 3 dalimi.

 

11 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 21 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Nustatomas ne blogesnis negu ‑4,9 procento BVP 2022 metų valdžios sektoriaus balanso rodiklis.

 

12 straipsnis. Įstatymo 1 priedo pakeitimas

Pakeisti Įstatymo 1 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos

2022 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

1 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2022 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

Tūkst. Eur

Pajamos

Iš viso

PAJAMOS

11 653 811

MOKESČIAI

11 165 055

Pajamų ir pelno mokesčiai

3 823 034

Gyventojų pajamų mokestis

2 403 950

Pelno mokestis

1 419 084

Turto mokesčiai

11 700

Nekilnojamojo turto mokestis

11 700

Prekių ir paslaugų mokesčiai

7 176 321

Pridėtinės vertės mokestis

5 348 192

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

32 900

Akcizai

1 687 405

Loterijų ir lošimų mokesčiai

33 000

Transporto priemonių mokesčiai

53 472

Mokesčiai už aplinkos teršimą

21 352

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

154 000

 

KITOS PAJAMOS

488 756

Turto pajamos

169 872

Palūkanos už paskolas

6 888

Palūkanos už indėlius, depozitus, sąskaitų likučius ir vertybinius popierius

123

Lietuvos banko pelno įmokos

13 000

Dividendai ir valstybės įmonių pelno įmokos

121 602

Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius

21 975

Angliavandenilių išteklių mokestis

1 484

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

4 800

Pajamos už prekes ir paslaugas

220 901

Biudžetinių įstaigų pajamos už prekes ir paslaugas

84 863

Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą

3 046

Konsulinis mokestis

11 774

Žyminis mokestis

9 841

Rinkliavos

47 052

Kitos pajamos

64 325

Pajamos iš baudų, konfiskuoto turto ir kitų netesybų

76 115

Kitos neišvardytos pajamos

21 868

 

SANDORIŲ DĖL MATERIALIOJO IR NEMATERIALIOJO TURTO REALIZAVIMO, FINANSINIO TURTO SUMAŽĖJIMO IR FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PRISIĖMIMO PAJAMOS

191 844

Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos

188 184

Žemės realizavimo pajamos

28 038

Kito materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos

160 146

Finansinio turto sumažėjimo pajamos (finansinio turto pardavimo pajamos / grįžusios finansinės investicijos)

3 660

Akcijos ir kitos gautinos sumos

3 660

IŠ VISO

11 845 655

 

Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės

paramos lėšos

3 268 838

 

IŠ VISO

15 114 493

_______________________“.

 

13 straipsnis. Įstatymo 2 priedo pakeitimas

Pakeisti Įstatymo 2 priedą ir jį išdėstyti taip:

 

„Lietuvos Respublikos

2022 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

2 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2022 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI

 

Tūkst. Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos

Iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

I. Valstybės valdymas, regioninė politika ir viešasis administravimas

295 190

73 693

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija

7 436

5 019

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

38 974

29 426

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė

9 591

8 204

Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija

8 324

1 269

iš jų: asignavimai politinėms partijoms

5 854

iš jų: politinėms partijoms pagal Lietuvos Respublikos politinių partijų įstatymo 21 straipsnio 6 dalį

352

 

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

1 387

996

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija

18 261

8 375

iš jų: kompensacijai už Lietuvos žydų religinių bendruomenių nekilnojamąjį turtą

3 376

Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas

167

115

Vidaus reikalų ministerija

211 050

20 289

II. Aplinka, miškai ir klimato kaita

407 726

59 127

Aplinkos ministerija

407 726

59 127

III. Energetika

204 860

12 108

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

7 105

5 392

Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija

2 162

1 876

Energetikos ministerija

195 593

4 840

IV. Viešieji finansai ir oficialioji statistika

3 329 731

152 271

Finansų ministerija

3 309 356

139 997

iš jų:

Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti

61 615

Pažangos priemonėms įgyvendinti

974 206

Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas

452 606

Tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms

1 597

Lietuvos statistikos departamentas

20 375

12 274

V. Ekonomikos konkurencingumas ir valstybės informaciniai ištekliai

440 917

30 841

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

2 857

2 301

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

434 794

26 192

Viešųjų pirkimų tarnyba

3 266

2 348

VI. Valstybės saugumas ir gynyba

1 280 211

416 544

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas

41 081

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba

14 581

10 169

Krašto apsaugos ministerija

1 201 251

389 507

Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba

23 298

16 868

VII. Viešasis saugumas

644 813

427 386

Vidaus reikalų ministerija

644 813

427 386

VIII. Kultūra ir visuomenės informavimas

405 518

139 311

Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija

340

286

Etninės kultūros globos taryba

276

238

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

3 766

2 571

Lietuvos radijo ir televizijos komisija

900

700

Valstybinė lietuvių kalbos komisija

954

402

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba

587

461

Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“

55 434

16 400

Kultūros ministerija

251 942

64 064

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1 661

340

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

13 287

6 556

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

9 880

7 579

Lietuvos nacionalinis muziejus

7 052

4 734

Lietuvos nacionalinis dailės muziejus

8 527

6 352

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

4 256

2 981

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

16 348

11 980

Lietuvos nacionalinis dramos teatras

12 946

3 295

Nacionalinis Kauno dramos teatras

3 192

2 400

Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija

6 727

5 097

Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

4 207

2 768

Viešoji įstaiga Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas

3 236

107

IX. Socialinė apsauga ir užimtumas

4 620 438

124 085

Nacionalinė šeimos taryba

67

61

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

4 620 371

124 024

X. Transportas ir ryšiai

985 126

19 074

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

9 559

5 392

Susisiekimo ministerija

975 567

13 682

XI. Sveikata

1 201 312

47 174

Nacionalinė sveikatos taryba

78

64

Sveikatos apsaugos ministerija

1 200 039

46 123

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas

1 195

987

XII. Švietimas, mokslas ir sportas

2 138 500

235 938

Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba

231

179

Lietuvos mokslo taryba

31 097

2 529

Lietuvos mokslų akademija

5 891

3 420

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

1 751 461

190 542

Vilniaus universitetas

108 146

iš jų: valstybinės reikšmės Vilniaus universiteto bibliotekos veiklai užtikrinti

3 253

Vytauto Didžiojo universitetas

32 364

Kauno technologijos universitetas

43 065

Vilniaus Gedimino technikos universitetas

35 049

Klaipėdos universitetas

9 450

Mykolo Romerio universitetas

7 844

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas

36 566

Vilniaus dailės akademija

10 678

Lietuvos sporto universitetas

5 921

Lietuvos muzikos ir teatro akademija

10 926

Lietuvos energetikos institutas

5 863

4 696

Nacionalinis vėžio institutas

2 425

1 503

Lietuvos kultūros tyrimų institutas

2 318

2 020

Lietuvos istorijos institutas

3 527

2 844

Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

2 561

2 184

Lietuvių kalbos institutas

2 008

1 732

Lietuvos socialinių mokslų centras

3 135

2 609

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras

1 793

1 385

Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras

6 152

5 080

Gamtos tyrimų centras

6 833

5 316

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras

12 926

9 899

Kauno kunigų seminarija

112

Telšių Vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarija

37

Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija

121

XIII. Teisingumas

279 399

205 862

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas

2 148

1 878

Teismai, iš jų:

85 100

77 893

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas

4 342

4 096

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas

3 254

3 044

Lietuvos apeliacinis teismas

4 190

3 972

Vilniaus apygardos teismas

5 872

5 526

Kauno apygardos teismas

4 625

4 300

Klaipėdos apygardos teismas

2 834

2 652

Šiaulių apygardos teismas

2 093

1 964

Panevėžio apygardos teismas

2 067

1 939

Vilniaus miesto apylinkės teismas

9 602

8 783

Kauno apylinkės teismas

8 343

7 577

Klaipėdos apylinkės teismas

4 009

3 727

Šiaulių apylinkės teismas

5 124

4 408

Panevėžio apylinkės teismas

4 001

3 647

Alytaus apylinkės teismas

3 056

2 790

Marijampolės apylinkės teismas

3 083

2 776

Plungės apylinkės teismas

1 791

1 636

Tauragės apylinkės teismas

1 930

1 771

Telšių apylinkės teismas

1 906

1 744

Utenos apylinkės teismas

2 812

2 571

Vilniaus regiono apylinkės teismas

4 499

3 794

Vilniaus apygardos administracinis teismas

2 846

2 620

Regionų apygardos administracinis teismas

2 821

2 556

Nacionalinė teismų administracija

14 274

2 405

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra

40 478

36 034

Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga

1 320

1 087

Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga

664

549

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

567

464

Teisingumo ministerija

130 659

81 971

Lietuvos administracinių ginčų komisija

1 989

1 740

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

695

571

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija

1 505

1 270

XIV. Užsienio politika

98 937

30 195

Užsienio reikalų ministerija

98 937

30 195

XV. Žemės ir maisto ūkis, kaimo plėtra ir žuvininkystė,

1 202 772

77 594

veterinarija ir žemės tvarkymas

 

 

Žemės ūkio ministerija

1 166 526

52 929

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

36 246

24 665

 

 

 

IŠ VISO

17 535 450

2 051 203

_______________________“.

14 straipsnis. Įstatymo 3 priedo pakeitimas

1. Pakeisti Įstatymo 3 priedo skyrių „II. Aplinka, miškai ir klimato kaita“ ir jį išdėstyti taip:

II. Aplinka, miškai ir klimato kaita

139 833

138 108

Aplinkos ministerija

139 833

138 108“.

 

2. Pakeisti Įstatymo 3 priedo skyrių „IV. Viešieji finansai“ ir jį išdėstyti taip:

IV. Viešieji finansai ir oficialioji statistika

73 115

70 133

Finansų ministerija

73 105

70 133“.

 

3. Pakeisti Įstatymo 3 priedo eilutę „VIII. Kultūra“ ir ją išdėstyti taip:

VIII. Kultūra ir visuomenės informavimas

16 077“.

 

4. Pakeisti Įstatymo 3 priedo eilutę „XV. Žemės ir maisto ūkis, kaimo plėtra ir žuvininkystė“ ir ją išdėstyti taip:

XV. Žemės ir maisto ūkis, kaimo plėtra ir žuvininkystė, veterinarija ir žemės tvarkymas

3 295

161“.

 

5. Pakeisti Įstatymo 3 priedo eilutę „IŠ VISO“ ir ją išdėstyti taip:

IŠ VISO

307 155

217 296“.

 

15 straipsnis. Įstatymo 4 priedo pakeitimas

1. Pakeisti Įstatymo 4 priedo eilutę „Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija“ ir ją išdėstyti taip:

Tūkst. Eur

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

180 609

iš jų:


socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti

18 575

būsto nuomos mokesčio daliai kompensuoti

4 053

socialinei paramai mokiniams

46 691

socialinėms paslaugoms

98 391

jaunimo teisių apsaugai

1 200

savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti

9 708

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

1 991“.

 

2. Pakeisti Įstatymo 4 priedo eilutę „IŠ VISO“ ir ją išdėstyti taip:

IŠ VISO

 

1 360 824“.

 

 

 

 

 

 

 

 

16 straipsnis. Įstatymo 5 priedo pakeitimas          

Pakeisti Įstatymo 5 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos

2022 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

5 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2022 METŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PROGNOZUOJAMOS PAJAMOS IŠ GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS SKIRIAMOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO DALYS (PROCENTAIS) IR APSKAIČIUOTOS SUMOS SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI

 

Tūkst. Eur

 

Gyventojų pajamų mokestis

iš jo:

 

 

 

 

Gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais)

naudojamos sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti

2018–2021 metų sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti

minimaliems koeficientams padidinti

pareiginės algos (atlyginimo) baziniam dydžiui padidinti

minimaliajai mėnesinei algai padidinti

kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti

Transporto lengvatų įstatymo Nr. VIII-1605 5 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymui Nr. XIII-3333 įgyvendinti

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

Vilniaus miesto

443 723

23 551

2 637

3 889

3 427

146

450

35

19,9376

Alytaus miesto

39 058

5 887

258

422

296

64

42

 

1,7550

Birštono

7 152

3 192

63

94

60

22

4

 

0,3214

Druskininkų

16 011

1 422

90

131

98

27

12

 

0,7194

Kauno miesto

234 967

11 578

1 236

1 916

1 097

232

222

 

10,5577

Klaipėdos miesto

126 637

8 533

780

1 275

1 088

116

130

 

5,6901

Marijampolės

39 355

3 193

285

401

385

107

42

 

1,7683

Neringos

7 892

596

91

121

61

24

 

 

0,3546

Palangos miesto

17 908

1 694

133

193

207

68

12

 

0,8047

Panevėžio miesto

61 758

4 533

414

599

535

164

68

 

2,7750

Šiaulių miesto

76 408

6 171

549

717

514

117

84

 

3,4332

Visagino

18 310

4 589

127

180

243

36

12

 

0,8227

Akmenės rajono

17 084

3 891

120

172

113

40

14

 

0,7676

Alytaus rajono

18 915

1 133

74

100

98

49

8

 

0,8499

Anykščių rajono

20 074

3 336

163

196

138

78

12

 

0,9020

Biržų rajono

17 973

1 664

123

169

238

67

12

 

0,8076

Ignalinos rajono

12 994

2 225

119

148

125

44

6

 

0,5839

Jonavos rajono

33 548

4 629

209

289

279

60

30

 

1,5074

Joniškio rajono

16 443

2 074

126

166

169

52

12

 

0,7388

Jurbarko rajono

19 854

2 409

154

202

264

58

16

 

0,8921

Kaišiadorių rajono

21 228

2 018

157

235

188

74

22

 

0,9538

Kauno rajono

77 511

3 492

426

556

624

92

60

 

3,4828

Kėdainių rajono

34 274

2 607

249

323

384

89

32

 

1,5400

Kelmės rajono

21 516

3 492

174

219

154

73

16

 

0,9668

Klaipėdos rajono

49 865

2 839

351

453

398

83

32

 

2,2406

Kretingos rajono

26 701

1 786

170

239

233

79

26

 

1,1997

Kupiškio rajono

13 106

1 663

113

139

151

53

10

 

0,5889

Lazdijų rajono

14 648

1 906

68

107

125

57

12

 

0,6582

Mažeikių rajono

39 389

3 935

292

461

394

80

38

 

1,7699

Molėtų rajono

13 814

1 455

98

135

119

61

10

 

0,6207

Pakruojo rajono

15 002

1 994

137

174

212

44

10

 

0,6741

Panevėžio rajono

27 104

1 928

195

248

285

85

18

 

1,2179

Pasvalio rajono

18 015

1 951

155

196

200

57

16

 

0,8095

Plungės rajono

24 632

1 745

179

252

221

63

24

 

1,1068

Prienų rajono

18 915

1 647

144

194

195

54

16

 

0,8499

Radviliškio rajono

27 524

3 511

225

266

351

81

24

 

1,2367

Raseinių rajono

22 489

1 725

162

215

150

71

20

 

1,0105

Rokiškio rajono

22 589

2 851

208

265

241

86

16

 

1,0150

Skuodo rajono

13 011

1 596

93

129

96

38

10

 

0,5846

Šakių rajono

20 313

1 830

172

218

245

69

18

 

0,9127

Šalčininkų rajono

24 298

2 923

176

206

337

63

24

 

1,0918

Šiaulių rajono

30 103

2 099

188

265

308

67

20

 

1,3526

Šilalės rajono

17 571

2 202

141

184

167

49

16

 

0,7895

Šilutės rajono

29 050

1 986

208

274

254

61

28

 

1,3053

Širvintų rajono

11 640

871

90

124

90

42

10

 

0,5230

Švenčionių rajono

17 830

1 492

115

152

133

61

14

 

0,8011

Tauragės rajono

27 581

1 701

170

233

219

80

26

 

1,2393

Telšių rajono

30 023

2 715

194

280

300

78

28

 

1,3490

Trakų rajono

27 962

1 546

177

237

220

53

22

 

1,2564

Ukmergės rajono

25 528

2 601

171

241

273

77

22

 

1,1470

Utenos rajono

27 691

2 440

208

290

252

74

22

 

1,2442

Varėnos rajono

17 533

2 235

143

180

161

70

12

 

0,7878

Vilkaviškio rajono

26 559

2 965

169

241

219

74

24

 

1,1934

Vilniaus rajono

82 394

4 692

471

580

975

121

66

 

3,7022

Zarasų rajono

13 580

2 435

94

132

131

55

8

 

0,6102

Elektrėnų

20 526

1 410

154

203

179

45

16

 

0,9223

Kalvarijos

7 821

1 014

60

80

61

24

6

 

0,3514

Kazlų Rūdos

8 001

532

49

79

76

23

8

 

0,3595

Pagėgių

6 299

710

63

84

62

17

4

 

0,2830

Rietavo

5 852

561

47

68

81

20

6

 

0,2629

IŠ VISO

2 225 552

181 401

14 607

20 537

18 899

4 114

2 000

35

100

_______________________“.

 

 

 

17 straipsnis. Įstatymo 6 priedo pakeitimas          

Pakeisti Įstatymo 6 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos

2022 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

6 priedas

 

VALSTYBĖS INVESTICIJŲ 2022–2024 METŲ PROGRAMA

(PAGAL INVESTAVIMO SRITIS)

 

Lietuvos Respublikos valstybės remiamų programų investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) įgyvendinti 2022–2024 metams planuojamos šios Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos:

 

 

 

Tūkst. Eur

Sritis

2022

metams

2023

metams

2024

metams

Valstybės valdymas, regioninė politika ir viešasis administravimas

101 934

32 161

7 882

Aplinka, miškai ir klimato kaita

100 101

63 102

 

Energetika

47 689

11 818

3 632

Viešieji finansai ir oficialioji statistika

17 520

19 263

2 279

Ekonomikos konkurencingumas ir valstybės informaciniai ištekliai

6 670

 

 

Valstybės saugumas ir gynyba

127 245

121 477

124 537

Viešasis saugumas

31 201

14 744

9 929

Kultūra ir visuomenės informavimas

88 480

34 104

23 075

Socialinė apsauga ir užimtumas

37 994

10 665

 

Transportas ir ryšiai

426 495

345 999

123 740

Sveikata

48 713

22 738

15 821

Švietimas, mokslas ir sportas

139 006

57 633

25 097

Teisingumas

4 941

2 819

1 557

Užsienio politika

2 601

1 290

1 290

Žemės ir maisto ūkis, kaimo plėtra, žuvininkystė, veterinarija ir žemės tvarkymas

18 722

13 100

10 000

IŠ VISO

1 199 312

750 913

348 839

_____________________“.

 

18 straipsnis. Įstatymo 7 priedo pakeitimas

Pakeisti Įstatymo 7 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos

2022 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

7 priedas

 

 

2022 METŲ REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tūkst. Eur

 

1.

 

Lėšų likutis 2022 m. sausio 1 d.

 

412 380

 

 

Įplaukos 2022 metais

 

63 015

 

2.1.

 

50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, įstatymų nustatyta tvarka privatizavus valstybei nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus

 

1 455

 

2.2.

 

50 procentų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą gautų dividendų

 

36 484

 

2.3.

 

50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus viešo aukciono būdu įstatymų nustatyta tvarka valstybės nekilnojamąjį turtą ir kitus nekilnojamuosius daiktus

 

9 657

 

2.4.

 

50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus valstybinės žemės sklypus

 

14 019

 

2.5.

 

lėšos, gautos už valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės parduotą turtą

 

1 400

 

3.

 

2022 metų įplaukų dalis, kaupiama radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti

 

19 242

 

4.

 

Išlaidos 2022 metais

 

2 663

 

 

iš jų:

 

 

4.1.

 

Rezervinio (stabilizavimo) fondo valdymo išlaidos

 

2 663

 

5.

 

Lėšos, kurios gali būti naudojamos valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai) iki 2024 m. gruodžio 31 d.

 

400 000

 

6.

 

Numatomas lėšų likutis 2023 m. sausio 1 d. (1 + 2 – 4)

 

472 732

_____________________“.

 

 

 

19 straipsnis. Įstatymo 11 priedo pakeitimas

1. Pakeisti Įstatymo 11 priedo eilutę „Energetikos ministerija“ ir ją išdėstyti taip:

„Energetikos ministerija

151 701“.

 

 

2. Pakeisti Įstatymo 11 priedo eilutę „IŠ VISO“ ir ją išdėstyti taip:

„IŠ VISO

974 206“.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas                                                                                          Gitanas Nausėda