herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL PERTVARKYMO FONDO LĖŠŲ INVESTAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. gruodžio 31 d. Nr. 03-217

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 8 punktu ir Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo 32 straipsnio 7 dalimi, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Patvirtinti Pertvarkymo fondo lėšų investavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Valdybos pirmininko pavaduotojas,

pavaduojantis Valdybos pirmininką                                                                Raimondas Kuodis

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2015 m. gruodžio 31 d.

nutarimu Nr. 03-217

 

 

PERTVARKYMO FONDO LĖŠŲ INVESTAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Pertvarkymo fondo lėšų investavimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatyti Pertvarkymo fondo (toliau – Fondas) lėšų, administruojamų valstybės įmonės „Indėlių ir investicijų draudimas“ (toliau – Draudimo įmonė), investavimo principai ir tvarka.

2.  Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymu, Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymu, Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymu ir kitais teisės aktais.

3.  Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatyme, Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatyme, Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

INVESTAVIMO PRINCIPAI

 

4.  Draudimo įmonė, priimdama sprendimus dėl Fondo lėšų valdymo, vadovaujasi išvardytais pagal svarbą principais: saugumo, likvidumo ir pelningumo.

5.  Vadovaujantis saugumo principu, Fondo lėšos valdomos siekiant sumažinti neigiamą investicijų vertės pokytį ir investuojamos į tokio patikimumo priemones, kurių įsipareigojimų nevykdymo tikimybė yra maža, kaip tai apibrėžta Taisyklėse.

6.  Vadovaujantis likvidumo principu, Fondo lėšos investuojamos į aukšto patikimumo finansinį turtą, kurį galima parduoti per ne ilgesnį terminą, nei bus priimti sprendimai dėl pertvarkymo išmokų.

7.  Vadovaujantis pelningumo principu, investuojant Fondo lėšas siekiama didžiausios grąžos, kurios būtų galima tikėtis iš investicijų, prioritetiškai laikantis saugumo ir likvidumo principų.

8.  Draudimo įmonė tokias Fondo investicijų į vertybinius popierius paslaugas, kaip finansinių priemonių ir piniginių lėšų saugojimas ir apskaita, pavedimų priėmimas ir vykdymas, perka per Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka pasirinktą banką arba finansų maklerio įmonę, turinčią teisę dalyvauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybinių popierių aukcionuose.

 

III SKYRIUS

INVESTAVIMO KRITERIJAI

 

9.    Fondo finansiniai ištekliai gali būti investuojami į:

9.1. pinigines lėšas eurais;

9.2. vyriausybių vertybinius popierius eurais.

10.  Piniginių lėšų valdymo reikalavimai:

10.1piniginės lėšos gali būti investuojamos kaip piniginės lėšos sąskaitoje ir (arba) terminuotieji indėliai Europos Sąjungos valstybių narių, Šveicarijos ir Europos ekonominės erdvės valstybių bankuose arba jų filialuose, kuriems bent vienos iš Moody's, S&P arba Fitch Ratings agentūrų suteiktas galiojantis ilgalaikis investicinis reitingas yra ne žemesnis kaip A3 (Moody's) arba A(-) (Fitch Ratings ir S&P). Tuo atveju, jeigu bankui reitingas nesuteiktas, atsižvelgiama į patronuojančiajam bankui suteiktą reitingą;

10.2.  piniginės lėšos gali būti investuojamos į terminuotuosius indėlius tik laikotarpiui iki finansų sektoriaus subjektų pertvarkymo institucijos (toliau – pertvarkymo institucija) nurodymo pervesti lėšas į Bendrą pertvarkymo fondą, įsteigtą vadovaujantis 2014 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 806/2014, kuriuo nustatomos kredito įstaigų ir tam tikrų investicinių įmonių pertvarkymo vienodos taisyklės ir vienoda procedūra, kiek tai susiję su bendru pertvarkymo mechanizmu ir Bendru pertvarkymo fondu, ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1093/2010.

11.  Investavimo į vyriausybių vertybinius popierius reikalavimai:

11.1.  investuojama tik į fiksuotojo pajamingumo vertybinius popierius:

11.1.1.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybinius popierius;

11.1.2.  Europos Sąjungos valstybių narių, Šveicarijos ir Europos ekonominės erdvės valstybių vyriausybių vertybinius popierius, kai bent vienos iš Fitch Ratings, S&P arba Moody's agentūros suteiktas galiojantis reitingas yra ne žemesnis kaip A- (Fitch Ratings ir S&P) arba A3 (Moody's);

11.1.3.  kitų valstybių, kurioms bent vienos iš Moody's, S&P arba Fitch Ratings agentūrų suteiktas galiojantis ilgalaikis investicinis reitingas yra ne žemesnis kaip Aa3 (Moody's) arba AA(-) (Fitch Ratings ir S&P), vyriausybių vertybinius popierius;

11.2.  investavimo į vyriausybių vertybinius popierius apribojimai pagal subjektus:

11.2.1. investicijos į ne Europos Sąjungos valstybių narių, Šveicarijos ir Europos ekonominės erdvės valstybių vyriausybių vieno emitento skolos vertybinius popierius gali sudaryti ne daugiau negu 10 proc. visų Fondo vertybinių popierių;

11.2.2.  investuojant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Europos Sąjungos valstybių narių, Šveicarijos ir Europos ekonominės erdvės valstybių vertybinius popierius, didžiausios investavimo sumos limitas netaikomas.

12.  Jeigu yra paskelbta apie galimą reitingo mažėjimą, laikoma, kad reitingas yra žemesnis.

13.  Lėšos gali būti nediversifikuojamos pagal investicijų rūšis, jeigu Fonde sukauptų lėšų suma yra mažesnė nei 100 000 Eur. Šiuo atveju visos lėšos gali būti laikomos piniginių lėšų sąskaitose arba investuojamos į terminuotuosius indėlius, kaip numatyta Taisyklių 10 punkte, ir neinvestuojamos į vyriausybių vertybinius popierius.

 

IV SKYRIUS

INVESTICIJŲ RIZIKOS VALDYMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

14.  Investicijų rizikos valdymas apima palūkanų normos, kredito ir likvidumo rizikas.

15.  Valdant palūkanų normos riziką laikoma, kad modifikuotos trukmės rodiklis, kurio reikšmė neviršija 4, yra priimtino rizikos lygio. Ši nuostata taikoma visam Fondo vyriausybių vertybinių popierių portfeliui.

16.  Valdant kredito riziką, kuri tiesiogiai siejama su emitentu, ir likvidumo riziką, kuri siejama su gebėjimu investicijas paversti grynaisiais pinigais per įmanomai trumpiausią laikotarpį, laikoma, kad Taisyklių 10.1 ir 11.1 papunkčių reikalavimai užtikrina priimtiną investicijų saugumą ir likvidumą.

17.  Sprendimus dėl investicijų priima Draudimo įmonė, laikydamasi Taisyklių nuostatų.

18.  Jeigu investicijos arba jų dalis neatitinka Taisyklių III skyriuje nustatytų investavimo kriterijų (pavyzdžiui, pasikeitus bankų ar valstybių reitingams), ir investicijų vertė didesnė negu 10 mln. Eur, sprendimą dėl šių investicijų priima pertvarkymo institucija Draudimo įmonės siūlymu.

19.  Jeigu Draudimo įmonei kyla pareiga išmokėti išmokas iš Fondo, o Fondo lėšų, investuotų teisės aktų nustatyta tvarka, panaudojimas prieš terminą būtų ekonomiškai nenaudingas, Draudimo įmonė turi teisę pertvarkymo institucijos pritarimu nerealizuoti atitinkamų investicijų iki jų išpirkimo termino ir pasinaudoti alternatyviais finansavimo šaltiniais.

 

V SKYRIUS

ATSKAITOMYBĖ

 

20.  Informaciją apie investicijas Draudimo įmonė du kartus per metus teikia pertvarkymo institucijai ir Draudimo įmonės tarybai. Informacija apie investicijas už pirmąjį metų pusmetį teikiama iki tų metų liepos 30 dienos, o informacija apie vienų metų laikotarpį – iki kitų metų sausio 31 dienos. Pertvarkymo institucijos arba Draudimo įmonės tarybos prašymu Draudimo įmonė informaciją apie investicijas teikia dažniau. Teikiamoje informacijoje turi būti nurodoma investicijų sudėtis, vertė, duomenys apie investicijų atitiktį nustatytiems kriterijams ir apribojimams.

__________________