LiETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „ANKSTYVOSIOS STADIJOS IR PLĖTROS FONDAS i“ schemos patvirtinimo

 

2016 m. vasario 12 d. Nr. 4-133

Vilnius

 

 

T v i r t i n u Rizikos kapitalo priemonės „Ankstyvosios stadijos ir plėtros fondas I“ schemą (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                                 Evaldas Gustas

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2016 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 4-133

 

RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „ANKSTYVOSIOS STADIJOS IR PLĖTROS FONDAS i“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

 

Schema parengta vadovaujantis:

2014 m. birželio 17 d. Komisijos Reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), I skyriaus bei 21 straipsnio nuostatomis;

2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartimi, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“) (toliau – Sutartis).

2.

Planuojama skirti finansavimo suma

13 800 000 Eur (trylika milijonų aštuoni šimtai tūkstančių eurų) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (į kontroliuojančiojo fondo „INVEGOS fondas“ (toliau – INVEGOS fondas) grįžusių ir (ar) grįšiančių finansų inžinerijos priemonių lėšų).

3.

Schemos galiojimo trukmė

Rizikos kapitalo investicijos pagal šią schemą bus vykdomos Reglamento Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu, t. y. iki 2020 m. gruodžio 31 dienos.

4.

Vartojamos sąvokos

Šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente Nr. 651/2014 apibrėžtas sąvokas.

5.

Finansų tarpininko atrinkimas ir sąlygos

 

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija kartu su Lietuvos Respublikos finansų ministerija Sutartimi „Invegą“ paskyrė INVEGOS fondo valdytoja, o INVEGOS fondo tolimesniam esamų ir naujų priemonių įgyvendinimui skyrė dalį grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų. „Invega“ atviro ir skaidraus konkurso metu, užtikrindama laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks finansų tarpininką, vadovaudamasi su Ūkio ministerija suderintu priemonės „Ankstyvosios stadijos ir plėtros fondas I“ (toliau – fondas) finansų tarpininko, kuris įsteigs juridinį asmenį, skirtą vykdyti priemonės veiklą, atrankos sąlygų sąvadu.

 

Siekiant užtikrinti, kad finansų tarpininkas savo sprendimais dėl finansavimo siektų pelno, o fondą valdytų vadovaudamasis komerciniais pagrindais, jis turi atitikti sąlygas, nustatytas Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 14 ir 15 dalyse.

6.

Remiami subjektai

 

Fondas investuos į labai mažas, mažas ir vidutines įmones (toliau – MVĮ), kaip apibrėžta Reglamento Nr. 651/2014 I priedo 2 straipsnyje.

 

Pradinės investicijos metu MVĮ turi būti nebiržinė ir atitikti vieną iš šių sąlygų:

ji nevykdo veiklos jokioje rinkoje;

ji vykdo veiklą bet kurioje rinkoje mažiau nei 7 metus nuo savo pirmo komercinio pardavimo.

Fondas neinvestuos į Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 5 dalies c punkto sąlygas atitinkančias įmones, kadangi fondo investavimo strategija bus nukreipta į įmonių, veikiančių mažiau nei 7 metus, rėmimą.

7.

Remiami sektoriai

 

Tinkamomis investicijomis iš fondo bus laikomos investicijos į MVĮ, kuriančias produktus aukštųjų technologijų sektoriuose ir taip įgyvendinančias aukštųjų technologijų idėjas – naujausias, pažangiausias mokslo idėjas ir tyrimus ar technologijas, kurioms sukurti reikia specialių žinių.

Remiami aukštųjų technologijų sektoriai pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“:

-   pagrindinių vaistų pramonės gaminių ir farmacinių preparatų gamyba (21);

-   kompiuterinių, elektroninių ir optinių gaminių gamyba (26);

-   medicinos ir odontologijos prietaisų, instrumentų ir reikmenų gamyba (32.5);

-   chemikalų ir chemijos produktų gamyba (20);

-   elektros įrangos gamyba (27);

-   niekur kitur nepriskirtų mašinų ir įrangos gamyba (28);

-   variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba (29);

-   kitų transporto priemonių ir įrangos gamyba (30);

-   informacija ir ryšiai (58-63).

8.

Netinkamos investicijos

Netinkamomis investicijomis iš fondo bus laikomos investicijos:

-   nurodytos Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2-5 dalyse;

-   į įmones, užsiimančias tabako, distiliuotų alkoholinių gėrimų ir susijusių produktų gamyba bei prekyba;

-   į įmones, užsiimančias bet kokios rūšies ginklų ir šaudmenų gamyba bei prekyba;

-   į įmones, užsiimančias azartinių lošimų organizavimu;

-   į įmones, veikiančias IT sektoriuje ir užsiimančias elektroninių duomenų programų ar sprendimų tyrimu, kūrimu ar techniniu pritaikymu, kuriais siekiama konkrečiai remti bet kokią veiklą, susijusią su tabako, distiliuotų alkoholinių gėrimų ir susijusių produktų gamyba bei prekyba, bet kokios rūšies ginklų ir šaudmenų gamyba bei prekyba, internetinius azartinius žaidimus ir internetinį kazino, pornografiją, ir siekiama sudaryti sąlygas nelegaliai pasinaudoti elektroninių duomenų perdavimo tinklais, atsisiųsti elektroninių duomenų;

-    į gamtos mokslų sektoriuje veikiančias įmones, kuomet teikiamas finansavimas moksliniams tyrimams, plėtrai ir techninėms paraiškoms, susijusioms su žmogaus klonavimu mokslinių tyrimų ar gydymo tikslais, genetiškai modifikuotais organizmais (GMO).

9.

Remiama veikla

Ankstyvosios stadijos investicijos į MVĮ negalės būti mažesnės nei 10 proc. fondo dydžio ir negalės viršyti 40 proc. fondo dydžio. Likusios investicijos turės būti atliekamos kaip plėtros stadijos investicijos į MVĮ.

Paskesnės investicijos bus galimos, jei jos bus numatytos verslo plane, MVĮ, gaunanti paskesnes investicijas, atitiks MVĮ sąvoką ir bus tenkinamos sąlygos, nustatytos Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 6 dalyje.

Investicijos bus atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo forma, kaip tai nustatyta Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 66 ir 74 punktuose.

10.

Finansavimo dydis vienai įmonei

Investicijos, įskaitant ir paskesnes investicijas, į vieną MVĮ suma negalės būti didesnės nei 15 proc. nuo fondo dydžio.

11.

Investicijos išankstinis vertinimas

Finansų tarpininkas priims investicinius sprendimus įvertindamas verslo planą, rinkos analizę, produkto kūrimo etapą, galimybę produktą pristatyti į rinką, pardavimų, pelningumo skaičiavimus ir prognozes, taip pat ir pasitraukimo iš investicijų strategiją bei kitus svarbius kriterijus.

12.

Fondo gyvavimo laikotarpis

Iki 10 metų nuo fondo įsteigimo, turint galimybę pratęsti iki 5 metų.

13.

Privataus investuotojo dalyvavimas fondo veikloje

Finansų tarpininkas į fondą turės pritraukti atitinkamą dalį nepriklausomų privačių investuotojų nepažeidžiant Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 10 arba 11 dalies reikalavimų.

Nepriklausomi privatūs investuotojai suprantami, kaip privatūs investuotojai, kurie nėra MVĮ akcininkai, įskaitant neformalius investuotojus (verslo angelus) ir finansų įstaigas, nepriklausomai nuo jų nuosavybės, jeigu jie prisiima visą su savo investicija susijusią riziką. Įsteigus naują MVĮ, visi privatūs investuotojai, įskaitant steigėjus, laikomi nepriklausomais nuo tos MVĮ.

14.

Fondo valdymo išlaidos

Finansų tarpininkui bus mokamas sutarto dydžio valdymo mokestis, kuris negalės viršyti finansų tarpininko pasiūlyme nurodyto valdymo mokesčio. Fondo valdymo mokesčio dydis bus nustatomas vadovaujantis Garantijų, paskolų, rizikos kapitalo priemonių ir visuotinės dotacijos priemonės „Dalinis palūkanų kompensavimas“, finansuojamų iš grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų, įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. 4-256 „Dėl Garantijų, paskolų, rizikos kapitalo priemonių ir visuotinės dotacijos priemonės „Dalinis palūkanų kompensavimas“, finansuojamų iš grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų, įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 18 punktu.

15.

Fondo pajamų pasiskirstymo pakopos

Fondo pajamų paskirstymas bus atliekamas tokia tvarka:

-    pirma eile – 100 proc. pajamų bus dalinama nepriklausomiems privatiems investuotojams ir INVEGOS fondui (proporcingai pagal jų investuotas sumas), kol bus atgautos visos investuotos lėšos, įskaičiuojant ir fondo valdymo išlaidas;

-    antra eile – ne daugiau 6 proc. nepriklausomiems privatiems investuotojams ir INVEGOS fondui (proporcingai pagal jų investuotas sumas), nuo investuotų sumų kasmet;

-    likusios pajamos bus dalinamos nepriklausomiems privatiems investuotojams ir finansų tarpininkui pagal finansų tarpininko verslo plane pateiktą pasiūlymą.

16.

Valstybės pagalbos sumavimas

Fondo investicijoms bus taikomos Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos.

Finansų tarpininkas pagal sutartį bus įpareigotas užtikrinti, kad investicijos atitiktų Reglamento Nr. 651/2014 ir valstybės pagalbos schemos nuostatas ir taip pat bus atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

17.

MVĮ veiklos vykdymo vieta

Finansų tarpininkas galės investuoti į MVĮ, įsteigtas ir pagrindinę veiklą vykdančias (daugiau kaip 50 proc. metinių pajamų gaunančias) Lietuvos Respublikoje, taip pat į MVĮ, įsteigtas Lietuvos Respublikoje, tačiau pagrindinę veiklą vykdančias už Lietuvos Respublikos ribų, tokia lėšų suma, kuri fonde bus pritraukta kaip nepriklausomų privačių investuotojų lėšos. Už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų leidžiama investavimo teritorija yra Europos ekonominė erdvė ir Šveicarija.

 

_____________________________________________