NACIONALINĖS ŠVIETIMO AGENTŪROS

 

DIREKTORIUS

 

 

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIRTUALIŲJŲ MOKYMO(SI) PRIEMONIŲ INTERAKTYVUMO LYGIŲ KLASIFIKATORIAUS PATVIRTINIMO

 

 

 

 

 

2024 m. gegužės 20 d. Nr. VK-481

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 6 straipsnio 7 dalimi, Bendrojo ugdymo dalykų spausdintų ir įvairių interaktyvumo lygių virtualiųjų vadovėlių ir mokymo(si) priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. V-184 „Dėl Bendrojo ugdymo dalykų spausdintų ir įvairių interaktyvumo lygių virtualiųjų vadovėlių ir mokymo(si) priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašo patvirtinimo“,

tvirtinu Virtualiųjų mokymo(si) priemonių interaktyvumo lygių klasifikatorių (pridedama).

 

 

Direktorius                                                                                                      Aidas Aldakauskas

 

 

PATVIRTINTA

Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus

2024 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. VK-481

 

VIRTUALIŲJŲ MOKYMO(SI) PRIEMONIŲ INTERAKTYVUMO LYGIAI

 

 

Klasifikatoriaus pavadinimas lietuvių kalba

Virtualiųjų mokymo(si) priemonių interaktyvumo lygiai

 

 

 

Klasifikatoriaus pavadinimas anglų kalba

Levels of interactivity of virtual learning tools

 

Klasifikatoriaus pavadinimo santrumpa

 

KL_VIRTUAL_LYG

 

Klasifikatoriaus paskirtis

 

Nustatyti virtualiojo vadovėlio ir virtualiosios mokymo priemonės interaktyvumo lygių požymius

 

Klasifikatoriaus tipas

 

Lokalus

 

Klasifikatoriaus rengėjo pavadinimas

 

Nacionalinė švietimo agentūra

 

 

Klasifikatoriaus reikšmės:

 

Eil. Nr.

Kodas

Pavadinimas lietuvių kalba

Pavadinimas anglų kalba

Aprašymas

1.

100

I lygis

I level

Mokinys priemonėje esantį turinį, vaizdus, grafinius elementus gali peržiūrėti tik nuosekliai, pvz., slinkdamas aukštyn arba žemyn, kopijuoti turinio dalis, komentuoti, paspaudęs nuorodas, QR kodus, gali patekti į kitas tos pačios priemonės vietas arba kitus šaltinius. Anglų kalba dažnai šis lygis įvardijamas kaip „Passive Interactivity“.

2.

200

II lygis

II level

Mokinys naudodamas priemonę gali būti įtraukiamas į veiklas per funkcijas „spustelk ir atverk“, „nuvilk ir numesk“ ir pan., naudotis interaktyvaus meniu teikiamomis galimybėmis: dalintis ir kurti turinį, sekti savo mokymosi rezultatus ir gauti grįžtamąjį ryšį. Priemonėje yra bazinių daugialypės terpės elementų: garso, vaizdo įrašų, nesudėtingos animacijos. Anglų kalba dažnai šis lygis įvardijamas kaip „Limited Interactivity“.

3.

300

III lygis

III level

Mokinys gali priemonėje nurodytomis sąlygomis ir galimybėmis eksperimentuoti, modeliuoti procesus, konstruoti, atlikti kitas praktines užduotis, naudotis įsivertinimo, skatinimo mokytis ir pagalbos, virtualaus bendravimo ir bendradarbiavimo įrankiais. Priemonėje yra sudėtingesnių daugialypės terpės elementų: garso, vaizdo įrašų, dvimatės arba trimatės animacijos. Mokymo priemonės turinys gali būti valdomas kompiuterio klavišais ar liečiant ekraną. Anglų kalba dažnai šis lygis įvardijamas kaip  „Complex Interactivity“.

4.

400

IV lygis

IV level

Mokinys mokosi virtualioje ar papildytoje (angl. augmented) realybėje, savarankiškai kurdamas situacijas, aplinkas, modelius. Veikia imituojamose, visiškai arba iš dalies įtraukiančiose aplinkose individualiai arba bendradarbiaudamas kartu su kitais mokiniais. Mokinio pasirinkimai turi įtakos rezultatui, sprendimus gali priimti realiuoju laiku. Anglų kalba dažnai šis lygis įvardijamas kaip „Full Immersion“.

 

________________________