LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2001 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 480 „DĖL LAIVŲ ĮRENGINIŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. sausio 27 d. Nr. 3-53

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 480 „Dėl Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatai nauja redakcija nedėstomi):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LAIVŲ ĮRENGINIŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 41 straipsniu, Lietuvos Respublikos atitikties vertinimo įstatymo 5 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimo Nr. 1482 „Dėl institucijų, įgaliotų tvirtinti privalomuosius produktų saugos reikalavimus ir nustatyti jų atitikties vertinimo tvarką, paskyrimo“ 1.4 papunkčiu, Atitikties vertinimo įstaigų paskyrimo atlikti techniniuose reglamentuose nustatytas atitikties vertinimo procedūras ir notifikavimo bei notifikuotųjų įstaigų veiklos priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. 674 Dėl Atitikties vertinimo įstaigų paskyrimo atlikti techniniuose reglamentuose nustatytas atitikties vertinimo procedūras ir notifikavimo bei notifikuotųjų įstaigų veiklos priežiūros taisyklių patvirtinimo“, 4 punktu ir įgyvendindamas 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/90/ES dėl laivų įrenginių, kuria panaikinama Tarybos direktyva 96/98/EB, 2021 m. balandžio 30 d. Komisijos deleguotąją direktyvą (ES) 2021/1206, kuria dėl standarto, taikytino laboratorijoms, kuriomis naudojasi laivų įrenginių atitikties vertinimo įstaigos, iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/90/ES dėl laivų įrenginių III priedas, 2018 m. sausio 9 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) 2018/414, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/90/ES papildoma nurodant konkrečius laivo įrenginius, kuriuos gali būti naudinga žymėti elektroniniais žymenimis, 2018 m. balandžio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2018/608, kuriuo nustatomi laivų įrenginių elektroninių žymenų techniniai kriterijai, ir 2021 m. birželio 22 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2021/1158 dėl laivų įrenginių modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, kuriuo panaikinamas Įgyvendinimo reglamentas (ES) 2020/1170,

t v i r t i n u  Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatus (pridedama).“

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintus Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatus:

1.2.1. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Siekdami sudaryti palankias sąlygas rinkos priežiūrai ir užkirsti kelią konkrečių laivų įrenginių padirbinėjimui, gamintojai, vadovaudamiesi Deleguotajame reglamente (ES) 2018/414 ir Įgyvendinimo reglamente (ES) 2018/608 įtvirtintais reikalavimais, gali naudoti elektroninį žymenį vietoj šturvalo ženklo arba pastarąjį juo papildyti. Elektroninių žymenų naudojimui mutatis mutandis taikomi Nuostatų 12–16 punktai.“

 

1.2.2. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Gamintojai, ženklindami laivų įrenginius šturvalo ženklu, užtikrina, kad laivų įrenginiai yra suprojektuoti ir pagaminti laikantis Įgyvendinimo reglamente (ES) 2021/1158 nurodytų, tarptautiniuose dokumentuose pateiktų modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, ir prisiima Nuostatų 19–26 punktuose nustatytus įsipareigojimus.“

1.2.3. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Gamintojai, manantys arba turintys pagrindo manyti, kad jų pagamintas laivo įrenginys, paženklintas šturvalo ženklu, neatitinka Įgyvendinimo reglamente (ES) 2021/1158 nurodytų, tarptautiniuose dokumentuose pateiktų modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, nedelsdami imasi taisomųjų priemonių, būtinų, kad būtų užtikrinta pagamintų laivų įrenginių atitiktis šiems reikalavimams, ir, jeigu tikslinga, turi imtis priemonių, kad tokie laivų įrenginiai būtų pašalinti arba atšaukti iš rinkos. Jeigu laivo įrenginys kelia pavojų, gamintojai nedelsdami apie tai praneša Administracijai ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingoms institucijoms ir pateikia išsamią informaciją apie neatitiktis reikalavimams ir apie visas taikytas taisomąsias priemones.“

1.2.4. Pakeičiu 34 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

34. Gamintojas arba gamintojo įgaliotasis atstovas privalo pasitelkti notifikuotąją įstaigą, kuri atliktų konkretaus laivo įrenginio atitikties įvertinimą. Atitikties įvertinimas turi būti atliekamas pasinaudojant viena iš Įgyvendinimo reglamente (ES) 2021/1158 numatytų alternatyvų, pasirenkant vieną iš šių procedūrų:“.

1.2.5. Pakeičiu 5 priedo 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Atitikties vertinimo įstaiga privalo užtikrinti, kad atitikties įvertinimui naudojamos bandymų laboratorijos atitiktų standarto EN ISO/IEC 17025:2017 reikalavimus.“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2022 m. sausio 31 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                    Marius Skuodis