neįgaliųjų REIKALų departamentO PRIE socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Projekto „Nuo globos link galimybių: bendruomeninių paslaugų plėtra“ PARTNERIŲ ATRANKOS TVARKOS  APRAŠO patvirtinimo

 

2019 m. rugpjūčio 26 d. Nr. V-54

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams 2014–2020 metų veiksmų plano, patvirtinto 2014 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. A1-83 „Dėl perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams 2014–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“ 2.7. Priemone „Vykdyti naujų formų socialinių paslaugų neįgaliesiems ir jų šeimoms projektus, diegti naujas socialines technologijas, kurti apsaugotos darbo vietos ir apsaugoto būsto sistemas“ ir 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.1-ESFA-V-405 „Institucinės globos pertvarka“ projektų finansavimo sąlygų aprašu Nr. 3, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. rugpjūčio 1 d.  įsakymu Nr. A1-440 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.1-ESFA-V-405 „Institucinės globos pertvarka“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3 patvirtinimo“ bei siekiant parengti paraišką projektui „Nuo globos link galimybių: bendruomeninių paslaugų plėtra“,

t v i r t i n u Projekto „Nuo globos link galimybių: bendruomeninių paslaugų plėtra“ partnerių atrankos tvarkos aprašą (pridedamas)

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,                                                                                      Jolanta Šliužienė

vykdanti direktoriaus funkcijas                                                                                 

 

PATVIRTINTA

Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2019 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. V-54

 

PROJEKTO  

NUO GLOBOS LINK GALIMYBIŲ: BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ PLĖTRA“

PARTNERIŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto „Nuo globos link galimybių: bendruomeninių paslaugų plėtra“ (toliau – Projektas) partnerių atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas), įgyvendinančio 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinamo priemonės NR. 08.4.1-ESFA–V-405 „Institucinės globos pertvarka“ lėšomis finansuojamo projekto, partneriams (toliau – partneriai) keliamus reikalavimus, partnerių atrankos konkurso organizavimo tvarką, partnerių atrankos komisijos (toliau – Komisija) sudarymą, partnerių sąrašo sudarymo tvarką ir kitus klausimus, susijusius su partnerių atranka.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.1-ESFA-V-405 „Institucinės globos pertvarka“ projektų finansavimo sąlygų aprašu Nr. 3, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. rugpjūčio 1 d.  įsakymu Nr. A1-440 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.1-ESFA-V-405 „Institucinės globos pertvarka“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3 patvirtinimo“ (toliau – PFSA).

3. Planuojama Projekto trukmė – 36 mėnesiai. Preliminari planuojama projekto pradžia - 2020 m. sausio mėn.

4. Projekto partnerių atrankos tikslas - atrinkti Projekto partnerius, kurie Projekto įgyvendinimo laikotarpiu teiks šio Aprašo 6 punkte nurodytas paslaugas. Projekto partneriai šiame Apraše yra suprantami kaip šio Aprašo nustatyta tvarka atrinkti pareiškėjai, su kuriais Departamentas sudaro partnerystės sutartį vykdyti Projektą. Pareiškėjai šiame Apraše suprantami kaip asmenys šio Aprašo nustatyta tvarka teikiantys paraišką tapti Departamento partneriu vykdant projektą.

5. Projekto tikslas – didinti darbingo amžiaus asmenų su proto ir (arba) psichikos negalia (toliau – neįgalieji), savarankiškumą ir taip įgalinti juos gyventi bendruomenėje pagal jų poreikį teikiant bendruomenines apsaugoto būsto, socialinių dirbtuvių, įdarbinimo su pagalba, pagalbos priimant sprendimus paslaugas. Kiekvienos paslaugos teikimo galutinis tikslas – maksimalus neįgaliojo savarankiškumas.

6. Projekto veiklos, kurioms vykdyti bus atrenkami projekto partneriai:

6.1. apsaugoto būsto paslaugų teikimas. Tai asmens apgyvendinimas ir pagalbos suteikimas namų aplinkoje, reikalingų paslaugų organizavimas bendruomenėje, siekiant kompensuoti, atkurti, ugdyti, palaikyti ir plėtoti asmens socialinius ir savarankiško gyvenimo įgūdžius. Paslaugos turinys nurodytas Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93, 8.9 punkte „Apgyvendinimas apsaugotame būste“. Paslauga teikiama remiantis apgyvendinimo su parama suaugusiems asmenims su psichikos ir/ar proto negalia paslaugų teikimo metodikos aprašu (III tipo apgyvendinimo su parama paslauga);

6.2. socialinių dirbtuvių paslaugų teikimas. Teikiant socialinių dirbtuvių paslaugą sudaromos galimybės neigaliesiems su specialistų pagalba įgyti darbinius įgūdžius, atliekant realias darbo užduotis, ir didinti jų galimybes įsidarbinti atviroje darbo rinkoje. Paslauga teikiama remiantis Socialinių dirbtuvių asmenims, turintiems proto ir (ar) psichikos negalią, veiklos modelio aprašu;

6.3. įdarbinimo su pagalba paslaugų teikimas. Tai paslauga, kuria siekiama padėti asmeniui, norinčiam rasti darbą laisvoje darbo rinkoje, atitinkantį jo gebėjimus bei rinkos galimybes, ir suteikti jam tolimesnę pagalbą įsitvirtinant darbo vietoje. Paslauga teikiama remiantis Įdarbinimo su pagalba paslaugos teikimo asmenims su negalia tvarkos aprašu;

6.4. pagalbos priimant sprendimus paslaugų teikimas. Pagalbos priimant sprendimus paslaugų tikslas – pasitelkus pagalbininko priimant sprendimus ar specialistų komandos pagalbą, stiprinti asmens gebėjimus pasirūpinti savimi ir priimti kasdienius sprendimus, siekiant savarankiško gyvenimo ir dalyvavimo visose gyvenimo srityse. Paslauga teikiama asmenims su proto ir (arba) psichikos negalia kuriems pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-742 patvirtintą Asmens gebėjimo pasirūpinti savimi ir priimti kasdienius sprendimus nustatymo tvarkos aprašą nustatyti riboti gebėjimai pasirūpinti savimi ir priimti kasdienius sprendimus. Paslauga teikiama remiantis Pagalbos priimant kasdienius sprendimus paslaugų teikimo aprašu.

7. Šio aprašo 6.1 – 6.4 punktuose nurodyti paslaugų aprašai patalpinti Departamento interneto svetainėje adresu www.ndt.lt skiltyje „Konkursai“.

8. Projektų partneriai bus atrenkami teikti Aprašo 6 punkte nurodytas paslaugas šiuose regionuose:

Nr.

Regionas

Savivaldybės

1.

Vilniaus

Vilniaus miesto, Vilniaus rajono, Elektrėnų, Trakų rajono, Ukmergės rajono, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Šalčininkų rajono savivaldybėse

2.

Kauno

Kauno miesto, Kauno rajono, Kaišiadorių rajono, Prienų rajono, Kėdainių rajono, Raseinių, Jonavos rajono, Birštono

3.

Tauragės

Tauragės, Jurbarko, Pagėgių, Šilalės rajono savivaldybėse

4.

Marijampolės

Marijampolės rajono, Kalvarijos rajono, Vilkaviškio rajono, Šakių rajono, Kazlų Rūdos savivaldybėse

5.

Šiaulių

Šiaulių miesto, Šiaulių rajono, Kelmės, Radviliškio, Pakruojo, Akmenės, Joniškio rajono savivaldybėse

6.

Telšių

Telšių rajono, Plungės rajono, Mažeikių rajono, Rietavo savivaldybėse

 

9. Partnerių atranka bus vykdoma pagal regionus. Atskirame regione teikti paslaugas konkuruoja paraiškos tų partnerių, kurie paraiškoje nurodė, kad projekto veiklas vykdys tame regione. Viena paraiška gali būti teikiama tik vienam regionui ir tik vienai paslaugai teikti, neviršijant planuojamo paslaugos gavėjų skaičiaus regione. Jei pareiškėjas planuoja teikti kelias iš Aprašo 6 punkte nurodytų paslaugų keliuose regionuose, tokiu atveju jis turi pateikti atskiras paraiškas kiekvienai paslaugai ir kiekviename regione atskirai. Socialinių dirbtuvių paslaugos pareiškėjas vienam regionui gali teikti paraišką tik vienoms socialinėms dirbtuvėms.

10. Jei nebus gauta paraiškų tapti partneriais teikti paslaugas bent viename iš regionų, paslaugų apimtys gali būti perskirstomos kitiems regionams ir/arba kitoms paslaugoms, Departamentui įvykdžius partnerių arba rezerviniuose partnerių sąrašuose įrašytų partnerių apklausą ir gavus jų sutikimus teikti šio Aprašo 6 punkte nurodytas paslaugas.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTO PARTNERIUI

 

11. Pareiškėjai (partneriai) turi atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:

11.1. atitikti teisinį statusą:

11.1.1. nevyriausybinės organizacijos, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme;

11.1.2. valstybės ir savivaldybių biudžetinės įstaigos;

11.1.3. viešieji juridiniai asmenys;

11.1.4. privatieji juridiniai asmenys;

11.1.5. fiziniai asmenys, vykdantys ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą (negali pretenduoti teikti pagalbos priimant sprendimus paslaugas).

11.2. asmeniui, kuris yra juridinis asmuo, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba partneriui, kuris yra fizinis asmuo, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;

11.3. asmuo neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, kiekvienu atveju skola neviršija 50 eurų (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

11.4. asmuo, kuris yra fizinis asmuo arba asmens, kuris yra juridinis asmuo, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti partnerio apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl partnerio per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei partnerio veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų,).

11.5. asmeniui, jei jis perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

11.6. asmeniui nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti Europos Sąjungos finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

11.7. asmeniui nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų);

11.8. asmuo Juridinių asmenų registrui yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui);

11.9. partnerystės sutarčiai įgyvendinti partneris turi turėti pakankamus žmogiškuosius ir materialinius išteklius (patalpas, reikalingą įrangą (kompiuteris, telefonas, internetas)).

 

III SKYRIUS

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTO PARTNERIUI

APSAUGOTO BŪSTO PASLAUGOS TEIKIMUI

 

12. Apsaugoto būsto paslaugos teikimo apimtys yra šios:

Nr.

Regionas

Apsaugoto būsto vietų skaičius regione

Darbuotojų skaičius (etatais)

7.1.

Vilniaus

88

22

7.2.

Kauno

76

19

7.3.

Tauragės 

15

3,75

7.4.

Marijampolės

24

6

7.5.

Šiaulių

48

12

7.6.

Telšių

14

3,5

 

VISO

265

66,25

 

13. Apsaugoto būsto paslaugų gavėjai – darbingo amžiaus neįgalieji, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatyta negalia dėl intelekto ir (ar) psichikos sutrikimų. Partneris, spręsdamas dėl apsaugoto būsto paslaugos teikimo, prioritetą teikia iš pertvarkomų globos įstaigų išvykstantiems neįgaliesiems, kuriems sudaryti individualios pagalbos planai ir šiuose planuose numatytas apsaugoto būsto paslaugos poreikis bei asmenims, kuriems yra poreikis skirti ilgalaikės socialinės globos paslaugas. Sprendimus dėl paslaugų teikimo neįgaliesiems, kurie nėra iš pertvarkomų socialinės globos įstaigų, partneris derina su Departamentu.

14. Prieš pradedant teikti paslaugą, po partnerystės sutarties su Departamentu pasirašymo, su pertvarkomomis globos įstaigomis regione partneris sudaro bendradarbiavimo sutartį dėl apsaugoto būsto paslaugų teikimo iš globos įstaigų išvykstantiems asmenims.

15. Prieš pradedant teikti apsaugoto būsto paslaugą, po partnerystės sutarties su Departamentu pasirašymo, partneris inicijuoja potencialių paslaugos gavėjų paslaugos poreikio vertinimą (jei šis poreikis nebuvo vertintas vienerių metų laikotarpyje) pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr.A1-94 patvirtintus Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodiką.

16. Viename būste apgyvendinama po 1-4 tos pačios lyties asmenis, kiekvieną atskirame kambaryje. Kartu viename kambaryje gyventi gali du suaugę asmenys, jei jie su tuo sutinka ir neprieštarauja. Viename kambaryje negali gyventi daugiau kaip 2 suaugę asmenys su negalia. Būstuose galima apgyvendinti skirtingos lyties asmenis tik tuo atveju, jei jie yra pora ar sutuoktiniai, arba yra artimi kraujo giminaičiai (tėvai, vaikai, broliai, seserys). Tokiu atveju viename būste apgyvendinami tik tie asmenys.  Jei paslaugos gavėjas arba paslaugos gavėjai augina nepilnamečius vaikus, sudaromos sąlygos vaikams gyventi kartu su tėvais. Tokiu atveju šeima apgyvendinama atskirame būste.

17. Partneris (pasirašius partnerystės sutartį) apsaugoto būsto paslaugai teikti asmenis su negalia turi apgyvendinti būste, atitinkančiame šiuos reikalavimus:

17.1. Partneris, pradedant teikti apsaugoto būsto paslaugą, privalo įgyti teisę valdyti būstą ne trumpesniam kaip 12 mėnesių laikotarpiui su šio laikotarpio pratęsimo galimybe. Atrinktas projekto partneris turės užtikrinti apsaugoto būsto paslaugos teikimą visą projekto laikotarpį iki 2022 metų gruodžio 31 d.;

17.2. būstas turi būti mieste, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme patvirtiname 1994 m. liepos 19 d. NR. I-558 (aktuali redakcija). Mieste, kur bus teikiama paslauga, privalo būti:

17.2.1. asmens sveikatos priežiūros įstaiga;

17.2.2. maisto prekių parduotuvė;

17.2.3. kultūros centras arba įstaiga, organizuojanti kultūrinę ar kitokią neformalią nedarbinę veiklą (šokių būrelis, choras, dailės, rankdarbių būreliai ir pan.);

17.2.4. išvystytas susisiekimas viešuoju transportu;

17.2.5. atstumas iki artimiausios parduotuvės, viešojo transporto stotelės ar stoties turi būti iki 2 kilometrų;

17.3. neįgalieji negali būti apgyvendinami būstuose, įrengtuose rūsiuose, pusrūsiuose (cokoliniuose aukštuose) arba pastatuose (išskyrus daugiabutį gyvenamąjį namą), kuriuose veikia kitos socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros, švietimo ar ugdymo įstaigos;

17.4. būstai privalo būti su visa apgyvendinimui ir buičiai reikalinga įranga ir baldais;

17.5. būste turėtų būti po atskirą kambarį kiekvienam paslaugos gavėjui (išskyrus atvejus, jei paslaugos gavėjai sutinka ir neprieštarauja gyventi dviese) ir bendro naudojimo patalpos: virtuvė, tualetas, vonios kambarys ir (arba) svetainė. Svetainė gali būti sujungta su virtuve;

17.6. minimalus bendras plotas kiekvienam būste gyvenančiam asmeniui turi būti ne mažesnis kaip 14 m2;

17.7. kiekviename kambaryje, skirtame paslaugos gavėjui, turi būti asmens poreikius atitinkantys baldai (pvz., lova, spintelė, stalas, kėdė, spinta) ir minkštas inventorius (pvz. čiužinys, pagalvė, antklodė, dvi paklodės, dvi pagalvės ir du antklodės užvalkalai, du rankšluosčiai);

17.8. bendro naudojimo kambaryje (svetainėje), jei toks kambarys būste yra, turi būti minkštas baldas sėdėjimui (sofa), stalas arba žurnalinis staliukas su kėdėmis, televizorius;

17.9. virtuvėje turi būti veikianti viryklė ir orkaitė, virdulys, plautuvė, šaldytuvas, spintelės, bent viena keptuvė dviem paslaugų gavėjams, bent po vieną puodą ir dubenį vienam paslaugų gavėjui, sukomplektuoti valgomieji indai ir įrankiai, atsižvelgiant į paslaugų gavėjų skaičių, bet ne mažiau kaip po dvi lėkštes, dvi lėkštes sriubai, du šaukštus, dvi šakutes, du šaukštelius, du puodelius kiekvienam asmeniui;

17.10. virtuvėje įrenginiai, inventorius turi būti techniškai tvarkingi;

17.11. jeigu būste numatoma apgyvendinti asmenis, turinčius judėjimo negalią arba ribotą judumą, būstas turi būti pritaikytas gyventi judėjimo negalią turintiems asmenims ir atitikti visus to asmens poreikius.

18. Siekiant užtikrinti apsaugoto būsto paslaugų teikimo tęstinumą pagal poreikį partnerio teikiamų paslaugų gavėjams, partneris per vienus metus nuo projekto įgyvendinimo pradžios privalo inicijuoti apsaugoto būsto paslaugų įtraukimą į savivaldybės, kurios teritorijoje paslauga teikiama, socialinių paslaugų teikimo planą.

19. Paslaugos turi būti teikiamos bendruomenėje (ne stacionarios socialinės globos įstaigos teritorijoje). Paslaugos negali būti teikiamos pareiškėjo ir jo darbuotojų šeimos nariams.

20. Kitos apsaugoto būsto paslaugos teikimo ir išlaidų šiai paslaugai apmokėjimo sąlygos:

20.1. apsaugoto būsto paslaugas gaunantis asmuo gali gauti socialines paslaugas ir kitą pagalbą;

20.2. vienas specialisto etatas skiriamas teikti apsaugoto būsto paslaugą 4 neįgaliesiems;

20.3. paslaugą gali teikti specialistai, nurodyti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 patvirtinto Socialinių paslaugų katalogo 8.9 punkte (socialiniai darbuotojai, individualią priežiūrą galintys teikti specialistai).

21. Vienam apsaugoto būsto paslaugos teikėjui projekto lėšomis bus finansuojamos šios išlaidos:

21.1. apsaugoto būsto paslaugą teikiančio specialisto vieno etato darbo užmokestis turi būti skaičiuojamas taip:

21.1.1. valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymu, tačiau negali būti didesnis kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Pareiškėjas pateikia paraiškos formoje pagrindimą dėl atlyginimo skaičiavimo;

21.1.2. kitų įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, tačiau negali būti didesnis daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Pareiškėjas paraiškos formoje pateikia pagrindimą dėl atlyginimo skaičiavimo. Atrinktas Partneris turės pateikti Departamentui pažymą apie išmokėtą darbo užmokestį už paskutinius 6 mėn. tos pareigybės, kuri bus priskirta vykdyti projekte numatytas veiklas. Jei paaiškėtų, kad partneris paraiškos formoje nurodė per didelį darbo užmokesčio įkainį, jį partneris privalo sumažinti iki pateiktoje pažymoje nurodyto išmokėto darbo užmokesčio už paskutinius 6 mėn. vidurkio ir neviršijant 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą;

21.2. specialisto kelionių išlaidoms (kurui) 50 eurų vieno specialisto etatui per mėnesį;

21.3. būsto nuomai ne daugiau kaip 150 eurų per mėnesį vienam paslaugos gavėjui;

21.4. būsto komunalinėms paslaugoms ne daugiau kaip 100 eurų per mėnesį vienam paslaugos gavėjui;

21.5. būsto draudimui, internetui, būstui prižiūrėti reikalingoms išlaidoms, smulkios įrangos (trumpalaikio turto) įsigijimui ne daugiau kaip 90 eurų per mėnesį vienam paslaugos gavėjui;

21.6. administracinėms išlaidoms (nekilnojamojo turto brokerio paslaugos nuomojant būstą, viešųjų pirkimų organizavimo, partnerio vadovo ir finansininko darbo užmokesčio, ataskaitų rengimo ir kitoms išlaidoms, susijusioms su paslaugos administravimo kaštais) ne daugiau kaip 3 procentai nuo visų 21.1 –21.5 punktuose numatytų finansuoti išlaidų sumos.

IV SKYRIUS

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTO PARTNERIUI

SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ PASLAUGOS TEIKIMUI

 

22. Socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo apimtys yra šios:

Nr.

Regionas

Dirbtuvių skaičius regione

Asmenų su negalia dirbtuvėse skaičius

Darbuotojų skaičius (etatais)

1.

Vilniaus

4

40

16

2.

Kauno

3

30

12

3.

Tauragės 

1

10

4

4.

Marijampolės

1

10

4

5.

Šiaulių

2

20

8

6.

Telšių

1

10

4

 

VISO

12

120

48

 

23. Socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo ir apmokėjimo už paslaugą sąlygos:

23.1. paslaugos teikiamos darbingo amžiaus asmenims, kuriems negalia nustatyta dėl intelekto ir (arba) psichikos sutrikimų, kurie nori ir gali atlikti atitinkamas realias darbo užduotis, reikalingas pagaminti gaminį ar suteikti paslaugą. Sprendžiant dėl socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo, prioritetas teikiamas grupinio gyvenimo namuose paslaugas gaunantiems bei kitiems neįgaliesiems, kuriems pagal individualios pagalbos planus nustatytas socialinių dirbtuvių paslaugos poreikis. Jei partneriu pretenduoja tapti įstaiga, paraiškos teikimo metu teikianti nuolatines dienos užimtumo, dienos centro ar dienos socialinės globos paslaugas, ne mažiau kaip 40 procentų socialinių dirbtuvių paslaugos gavėjų, turi būti pritraukta iš bendruomenės ir/ar grupinio gyvenimo namų;

23.2. partneris turi turėti patalpas (jei tai būtina pagal socialinių dirbtuvių veiklos pobūdį), būtiną įrangą ir priemones planuojamai paslaugai teikti;

23.3. paslaugos negali būti teikiamos stacionarios socialinės globos įstaigos teritorijoje, asmens su negalia namuose arba darbas negali būti atliekamas nuotoliniu būdu;

23.4. vienas paslaugos teikėjas socialinėse dirbtuvėse paslaugą turi suteikti ne mažiau kaip 10 neįgaliųjų. Neįgalieji gali dirbti skirtinguose paslaugos teikėjo padaliniuose (filialuose);

23.5. projekto lėšomis vienoms socialinėms dirbtuvėms bus apmokamos šios tinkamos išlaidos:

23.5.1. socialinio darbuotojo vienam etatui ne daugiau kaip 9,58 euro/val., tačiau ne daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį įskaitant visus susijusius mokesčius. Vienoms dirbtuvėms dengiamos ne daugiau kaip vieno socialinio darbuotojo etato išlaidos. Patirtos socialinio darbuotojo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant socialinio darbuotojo darbo užmokesčio fiksuotąjį įkainį. Įkainis nustatytas vadovaujantis 2015 m. rugpjūčio 26 d. atliktu Asmenų, priklausomų nuo psichoaktyviųjų medžiagų, reabilitacijos fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“, „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“;

23.5.2. individualios priežiūros specialistas (socialinio darbuotojo padėjėjas) vienam etatui ne daugiau kaip 7,43 euro/val., tačiau ne daugiau kaip 1238 eurų per mėnesį įskaitant visus susijusius mokesčius. Vienoms dirbtuvėms dengiamos ne daugiau kaip vieno individualios priežiūros specialisto (socialinio darbuotojo padėjėjas) etato išlaidos. Patirtos individualios priežiūros specialisto darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant individualios priežiūros (užimtumo) specialisto darbo užmokesčio fiksuotąjį įkainį. Įkainis nustatytas vadovaujantis 2015 m. rugpjūčio 26 d. atliktu Asmenų, priklausomų nuo psichoaktyviųjų medžiagų, reabilitacijos fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“, „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“.

23.5.3. užimtumo specialisto (gamybos ar paslaugų (užimtumo) specialisto (meistro), organizuojančio neįgalaus asmens darbą organizacijoje, padedančio neįgaliajam išmokti atlikti užduotis ir pan.) vieno etato darbo užmokesčiui ne daugiau kaip 7,43 euro/val., tačiau ne daugiau kaip 1238 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius. Vienam partneriui dirbtuvėms dengiamos ne daugiau kaip vieno užimtumo specialisto etato išlaidos. Patirtos užimtumo specialisto darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant individualios priežiūros (užimtumo) specialisto darbo užmokesčio fiksuotąjį įkainį. Įkainis nustatytas vadovaujantis 2015 m. rugpjūčio 26 d. atliktu Asmenų, priklausomų nuo psichoaktyviųjų medžiagų, reabilitacijos fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“, „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“;

23.5.4. rinkodaros vadybininko vieno etato darbo užmokestis turi būti skaičiuojamas taip:

23.5.4.1. valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymu, tačiau negali būti didesnis daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Pareiškėjas pateikia paraiškos formoje pagrindimą dėl atlyginimo skaičiavimo. Vienoms dirbtuvėms dengiamos ne daugiau kaip vieno rinkodaros vadybininko etato išlaidos;

23.5.4.2. kitų įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, tačiau negali būti didesnis daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Pareiškėjas pateikia paraiškos formoje pagrindimą dėl atlyginimo skaičiavimo. Atrinktas Partneris turės pateikti Departamentui pažymą apie išmokėtą darbo užmokestį už paskutinius 6 mėn. tos pareigybės, kuri bus priskirta vykdyti projekte numatytas veiklas. Jei paaiškėtų, kad partneris paraiškos formoje nurodė per didelį darbo užmokesčio įkainį, jį partneris privalo sumažinti iki pateiktoje pažymoje nurodyto išmokėto darbo užmokesčio už paskutinius 6 mėn. vidurkio ir neviršijant 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Vienoms dirbtuvėms dengiamos ne daugiau kaip vieno rinkodaros vadybininko etato išlaidos;

23.5.5. socialinių dirbtuvių veiklos išlaidoms (smulkiai įrangai ir priemonėms, komunalinėms paslaugoms ir kitam trumpalaikiam turtui.) ne daugiau kaip 500 eurų per mėnesį vienoms dirbtuvėms;

23.5.6. paslaugos gavėjui kas mėnesį skiriama 1 bazinės socialinės išmokos dydžio stipendija (38 eurai/mėn. asmeniui);

23.6. administracinėms išlaidoms (viešųjų pirkimų organizavimo, partnerio vadovo ir finansininko darbo užmokesčio, ataskaitų rengimo ir kitoms išlaidoms, susijusioms su paslaugos administravimo kaštais) ne daugiau kaip 3 procentai nuo visų 23.5 punkte numatytų finansuoti išlaidų sumos.

 

V SKYRIUS

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTO PARTNERIUI

ĮDARBINIMO SU PAGALBA PASLAUGOS TEIKIMUI

 

24. Įdarbinimo su pagalba paslaugos teikimo apimtys yra šios:

Nr.

Regionas

Asmenų skaičius regione

Darbuotojų skaičius (etatais)

1.

Vilniaus

55

11

2.

Kauno

50

10

3.

Tauragės

10

2

4.

Marijampolės

15

3

5.

Šiaulių

35

7

6.

Telšių

10

2

 

VISO

175

35

 

25. Įdarbinimo su pagalba paslaugos teikimo ir išlaidų apmokėjimo sąlygos:

25.1. paslauga teikiama darbingo amžiaus asmenims, kuriems negalia nustatyta dėl intelekto ir (arba) psichikos sutrikimų ir kurie nori ir gali dirbti atviroje darbo rinkoje (išskyrus socialines įmones bei socialines dirbtuves), prioritetą teikiant pertvarkomų globos įstaigų esantiems ir buvusiems gyventojams (gaunantiems bendruomenines paslaugas, gyvenantiems grupinio gyvenimo namuose ar gaunantiems apsaugoto būsto paslaugas). Sprendimus dėl paslaugų teikimo neįgaliesiems, kurie nėra iš pertvarkomų socialinės globos įstaigų, partneris derina su Departamentu;

25.2. paslaugos gavėjai negali būti įdarbinami partnerio organizacijoje projekto įgyvendinimo metu. Paslaugos negali būti teikiamos pareiškėjo ir jo darbuotojų šeimos nariams;

25.3. rekomenduojama paslaugos trukmė asmeniui – apie 1 metus, iš jų apie 4 mėnesiai teikiama pagalba ieškant darbo, apie 8 mėn. vyksta palydimoji pagalba ir (ar) darbo asistento paslauga darbo vietoje;

25.4. įdarbinimo su pagalba specialistas turi turėti aukštąjį socialinių mokslų krypties išsilavinimą;

25.5. vienas specialisto etatas įdarbinimo su pagalba paslaugą teikia ne mažiau kaip penkiems neįgaliesiems. Projekto lėšomis apmokamos šios tinkamos finansuoti išlaidos:

25.5.1. jei paslaugą teiks socialinis darbuotojas, tokiu atveju vieno paslaugos teikėjo vienam įdarbinimo su pagalba specialisto etatui skiriama ne daugiau 9,58 euro/val. tačiau ne daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį įskaitant visus susijusius mokesčius. Patirtos socialinio darbuotojo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant socialinio darbuotojo darbo užmokesčio fiksuotąjį įkainį. Įkainis nustatytas vadovaujantis 2015 m. rugpjūčio 26 d. atliktu Asmenų, priklausomų nuo psichoaktyviųjų medžiagų, reabilitacijos fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“, „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“;

25.5.2. jei paslaugą teiks ne socialinis darbuotojas, darbo užmokestis turi būti skaičiuojamas taip: valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymu, tačiau negali būti didesnis kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Pareiškėjas pateikia paraiškos formoje pagrindimą dėl atlyginimo skaičiavimo;

25.5.3.  jei paslaugą teiks ne socialinis darbuotojas, kitų įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, tačiau negali būti didesnis daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Pareiškėjas pateikia paraiškos formoje pagrindimą dėl atlyginimo skaičiavimo. Atrinktas Partneris turės pateikti Departamentui pažymą apie išmokėtą darbo užmokestį už paskutinius 6 mėn. tos pareigybės, kuri bus priskirta vykdyti projekte numatytas veiklas. Jei paaiškėtų, kad partneris paraiškos formoje nurodė per didelį darbo užmokesčio įkainį, jį partneris privalo sumažinti iki pateiktoje pažymoje nurodyto išmokėto darbo užmokesčio už paskutinius 6 mėn. vidurkio ir neviršijant 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą;

25.5.4. kitoms įdarbinimo su pagalba paslaugą teikiančio specialisto priemonėms, reikalingoms paslaugai teikti (darbo priemonėms, internetui, kelionės išlaidoms (kurui) – ne daugiau kaip 120 eurų/mėn. vieno specialisto etatui;

25.6. administracinėms išlaidoms (viešųjų pirkimų organizavimo, partnerio vadovo ir finansininko darbo užmokesčio, ataskaitų rengimo ir kitoms išlaidoms, susijusioms su paslaugos administravimo kaštais) ne daugiau kaip 3 procentai nuo visų 25.5 punkte numatytų finansuoti išlaidų sumos;

25.7. įdarbinimo su pagalba paslaugas teikiantis specialistas per vieną mėnesį nuo paslaugos teikimo pradžios kartu su asmeniu sudaro individualų įdarbinimo su pagalba paslaugų teikimo planą.

 

VI SKYRIUS

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTO PARTNERIUI

PAGALBOS PRIIMANT SPRENDIMUS PASLAUGOS TEIKIMUI

 

26. Pagalbos priimant sprendimus paslaugos teikimo apimtys yra šios:

Nr.

Regionas

Asmenų skaičius regione

Darbuotojų skaičius (etatais)

1.

Vilniaus

80

16

2.

Kauno

75

15

3.

Tauragės

15

3

4.

Marijampolės

20

4

5.

Šiaulių

45

9

6.

Telšių

15

3

 

VISO

250

50

 

27. Pagalbos priimant sprendimus teikimo ir apmokėjimo paslaugos teikėjui už paslaugą sąlygos:

27.1. paslauga teikiama darbingo amžiaus asmenims su proto ir (arba) psichikos negalia, kuriems savivaldybė nustatė ribotus gebėjimus priimti sprendimus tam tikroje srityje, arba neįgaliesiems iš pertvarkomų globos įstaigų, kuriems sudaryti individualios pagalbos planai ir šiuose planuose numatytas pagalbos priimant sprendimus paslaugos poreikis. Partneris, spręsdamas dėl pagalbos priimant sprendimus teikimo, prioritetą teikia iš pertvarkomų globos įstaigų išvykstantiems ir / arba apgyvendintiems grupinio gyvenimo namuose neįgaliesiems, kuriems sudaryti individualios pagalbos planai ir šiuose planuose numatytas pagalbos priimant sprendimus paslaugos poreikis. Sprendimus dėl paslaugų teikimo neįgaliesiems, kurie nėra iš pertvarkomų socialinės globos įstaigų, partneris derina su Departamentu. Paslaugos negali būti teikiamos pareiškėjo ir jo darbuotojų šeimos nariams;

27.2. vienas specialistas (vienas etatas) paslaugas teikia penkiems neįgaliesiems;

27.3. jei paslaugą teiks socialinis darbuotojas, tokiu atveju vieno paslaugos teikėjo specialisto vienam etatui skiriama ne daugiau kaip 9,58 euro/val., tačiau ne daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant mokesčius. Patirtos socialinio darbuotojo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant socialinio darbuotojo darbo užmokesčio fiksuotąjį įkainį. Įkainis nustatytas vadovaujantis 2015 m. rugpjūčio 26 d. atliktu Asmenų, priklausomų nuo psichoaktyviųjų medžiagų, reabilitacijos fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“, „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Jei paslaugą teiks ne socialinis darbuotojas, darbo užmokestis turi būti skaičiuojamas taip:

27.3.1. valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymu, tačiau negali būti didesnis daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Pareiškėjas pateikia paraiškos formoje pagrindimą dėl atlyginimo skaičiavimo;

27.3.2.  kitų įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, tačiau negali būti didesnis daugiau kaip 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą. Pareiškėjas pateikia paraiškos formoje pagrindimą dėl atlyginimo skaičiavimo. Atrinktas Partneris turės pateikti Departamentui pažymą apie išmokėtą darbo užmokestį už paskutinius 6 mėn. tos pareigybės, kuri bus priskirta vykdyti projekte numatytas veiklas. Jei paaiškėtų, kad partneris paraiškos formoje nurodė per didelį darbo užmokesčio įkainį, jį partneris privalo sumažinti iki pateiktoje pažymoje nurodyto išmokėto darbo užmokesčio už paskutinius 6 mėn. vidurkio ir neviršijant 1500 eurų per mėnesį, įskaitant visus susijusius mokesčius už vieną pilną etatą;

27.4. administracinėms išlaidoms (viešųjų pirkimų organizavimo, partnerio vadovo ir finansininko darbo užmokesčio, ataskaitų rengimo ir kitoms išlaidoms, susijusioms su paslaugos administravimo kaštais) ne daugiau kaip 3 procentai nuo visų 27.3 punkte numatytų finansuoti išlaidų sumos.

27.5. paslaugą teikiančiam specialistui keliami šie reikalavimai:

27.5.1. ne žemesnis nei aukštasis išsilavinimas;

27.5.2. ne mažiau kaip 12 mėnesių patirtis dirbant neįgaliųjų socialinės integracijos srityje su proto ir (ar) psichikos negalią turinčiais asmenimis;

27.6. projekto įgyvendinimo metu pagalbos priimant sprendimus paslaugas teikiantys specialistai, prieš pradėdami teikti paslaugą, turės išklausyti parengiamuosius darbo su klientais kursus, kuriuos organizuos Departamentas, pasirašius partnerystės sutartį.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTO PARTNERIŲ PARAIŠKŲ ATRANKOS KONKURSUI TEIKIMAS

 

28. Departamentas skelbia atvirą kvietimą teikti paraiškas partnerių atrankai (toliau – kvietimas atrankai) interneto svetainėje www.ndt.lt/ . Kvietime atrankai nurodoma:

28.1. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga;

28.2. paraiškų teikimo būdas;

28.3. kontaktinis asmuo ir jį pavaduojantis asmuo (nurodant jų pareigas, vardus ir pavardes), teikiantys konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir laikas pasiteirauti;

28.4. paraiškos forma;

28.5. kita galima informacija.

29. Departamentas gali skelbti papildomą kvietimą partnerių atrankai teikti papildomas paraiškas, jei  paskelbus kvietimą ir įvertinus visas paraiškas lieka nepanaudotų lėšų ar dėl kitų priežasčių.

30. Pareiškėjas gali teikti po vieną atskirą paraišką atskiroms paslaugoms teikti viename regione ir (arba) atskiras paraiškas tai pačiai paslaugai teikti skirtinguose regionuose. Pareiškėjas negali teikti daugiau kaip vieną paraišką tai pačiai Aprašo 6.1 - 6.4 punkte nurodytai paslaugai teikti tame pačiame regione.

31. Atrankos konkursui Partneris užpildo Aprašo 5 - 8 priede nustatytos formos paraišką:

31.1. Teikiant paraišką 6.1 veiklai– pildoma 5 priede nustatyta paraiškos forma;

31.2. Teikiant paraišką 6.2 veiklai – pildoma 6 priede nustatyta paraiškos forma;

31.3. Teikiant paraišką 6.3 veiklai – pildoma 7 priede nustatyta paraiškos forma;

31.4. Teikiant paraišką 6.4 veiklai – pildoma 8 priede nustatyta paraiškos forma.

32. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti savo, įstaigos, organizacijos vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas bei patvirtinta antspaudu, jei tokį antspaudą pareiškėjas privalo turėti.

33. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu ir kartu su kitais teikiamais dokumentais susegta į aplanką. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti parengti lietuvių kalba. Ne lietuvių kalba, ne kompiuteriu užpildyta ar nesusegta paraiška nebus vertinama. Visi paraiškos bei prie jos pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti. Paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų numeracija turi būti ištisinė.

34. Kartu su paraiška Partneris privalo pateikti šiuos dokumentus:

34.1. įstaigos, organizacijos steigimo dokumentų (įstatų, nuostatų ir kt.), privataus juridinio ar fizinio asmens, vykdančio ūkinę komercinę veiklą, veiklos teisėtumą pagrindžiančių dokumentų kopijas;

34.2. jei paslaugai teikti reikalingos patalpos, jis apie tai nurodo paraiškoje ir pateikia trumpą aprašymą bei prideda teisę valdyti turtą patvirtinančio dokumento kopiją;

34.3. įstaigos, organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens, privataus juridinio ar fizinio asmens pasirašytą pažymą, kad pareiškėjas atitinka Aprašo 11.2-11.9 punktuose nustatytus reikalavimus. Pažyma pateikta Aprašo 9 priede;

34.4. paraiškos formoje pateikiamas sutarčių, pagal kurias teiktos paslaugos proto ir (arba) psichikos neįgalią turintiems asmenims arba/ir kitą negalią turintiems asmenims, sudarytų ne anksčiau nei 2015 metais (jei tokias sutartis turi), sąrašas nurodant su kuo sudaryta sutartis, jos datą, sutarties galiojimo laikotarpį, trumpą sutarties objekto (teikiamų paslaugų) aprašymą. Ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms. Biudžetinės įstaigos paraiškos formoje nurodo patirtį (metais) teikiant paslaugas proto ir (arba) psichikos neįgalią turintiems asmenims arba/ir kitą negalią turintiems asmenims ir pateikia trumpą teikiamų paslaugų aprašymą. Jei planuojama teikti apsaugoto būsto paslaugą, papildomai pateikiamos sutarčių, kuriomis teiktos apsaugoto būsto, savarankiško gyvenimo namų, grupinio gyvenimo namų paslaugos, kopijos (jei tokios buvo sudarytos);

34.5. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, kopiją;

34.6. jei paraišką teikia nevyriausybinė organizacija, kartu su paraiška turi pateikti pasirašytą nevyriausybinės organizacijos deklaraciją (Aprašo 10 priedas);

34.7. pareiškėjas gali pateikti ir kitus dokumentus ir (ar) informaciją, galinčius pagrįsti turimą patirtį ar atitikimą reikalavimams.

35. Pareiškėjas viename užklijuotame voke turi pateikti du paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų egzempliorius bei elektroninį paraiškos ir pridedamų dokumentų variantą kompiuterinėje laikmenoje. Ant voko turi būti užrašyta „Projekto „Nuo globos link galimybių: bendruomeninių paslaugų plėtra“ partnerių atrankos konkursui‟, pareiškėjo pavadinimas, planuojamos teikti paslaugos pavadinimas, regiono, kuriame ketinama teikti paslaugą, pavadinimas. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi adresu Švitrigailos g. 10, Vilnius, LT-03223. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu, nei nurodyta, adresu pateiktos paraiškos nevertinamos.

36. Paraiška turi būti pateikta iki informacijos apie vykdomą atranką skelbime, paskelbtame interneto svetainėje www.ndt.lt, nurodytos datos. Jeigu paraiškos teikiamos registruotu paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta laiško išsiuntimo data turi būti ne vėlesnė, kaip kvietime dalyvauti atrankos konkurse nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Po nustatytos datos gautos paraiškos nevertinamos. Atrankos dalyviui apie tai pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR PARTNERIŲ ATRANKA

 

37. Atrankos konkursui pateiktas paraiškas vertina ir siūlymus dėl Partnerių sąrašo sudarymo teikia Komisija, kurios sudėtį tvirtina Departamento direktorius. Komisija darbą vykdo vadovaudamasi Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintu Projekto partnerių atrankos komisijos darbo reglamentu.

38. Paraiškų vertinimas susideda iš paraiškos administracinės atitikties ir kokybės vertinimo.

39. Vertinant paraiškos administracinę atitiktį vertinama, ar paraiška:

39.1. pateikta partnerio, kuris turi Aprašo II skyriuje nurodytą teisinį statusą;

39.2. pateikta iki kvietime dalyvauti atrankos konkurse nurodytos datos;

39.3. pateikta pagal nustatytą formą;

39.4. visiškai užpildyta;

39.5. užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba;

39.6. pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti įstaigos, organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens, privataus juridinio ar fizinio asmens vardu;

39.7. patvirtinta antspaudu, jei tokį antspaudą pareiškėjas privalo turėti;

39.8. pateikta kartu su pagal Aprašo 34 punkto nuostatas privalomais pateikti dokumentais ar tinkamai patvirtintomis dokumentų kopijomis (paraiškos priedais);

39.9. susegta į aplanką ir sunumeruota (paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų numeracija yra ištisinė).

40. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad ji atitinka ne visus paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijus, Departamentas raštu (pareiškėjo nurodytu el.paštu) paprašo pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) patvirtinimą ir nustato patikslinimų pateikimo terminą. Šis terminas prašomai informacijai pateikti ar veiksmams atlikti negali būti ilgesnis kaip 3 darbo dienos. Nepateikus prašomos informacijos, paraiška toliau nevertinama ir apie tai per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo Departamentas informuoja Pareiškėją raštu, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis.

41. Komisijos sekretorius visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus atitinkančias paraiškas perduoda Komisijai jų kokybei įvertinti.

42. Paraiškos kokybę vertina Komisijos nariai, užpildydami Paraiškos kokybės vertinimo lentelę (Aprašo 1-4 priedas). Vieną paraišką vertina 2 komisijos nariai, tačiau šio aprašo 46 punkte nurodytu atveju, paraišką vertina trečiasis komisijos narys. 

43. Prireikus, Komisijos sprendimu, Departamentas prašo pareiškėjo raštu pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) patikslinti paraišką ir nustato patikslinimų pateikimo terminą. Šis terminas negali būti ilgesnis kaip 3 darbo dienos. Tikslinami tik tie paraiškos duomenys, kuriuos patikslinti prašo Komisija. Jeigu pareiškėjas nepateikia trūkstamos informacijos arba pareiškėjo pateikta informacija yra nepakankama, paraiška toliau vertinama pagal turimą pateiktą informaciją.

44. Komisija vertindama kokybę taip pat turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką, jei:

44.1. pareiškėjas paraiškoje arba kartu teikiamuose dokumentuose pateikė pagal Komisijos turimą informaciją klaidinančią arba melagingą informaciją;

44.2. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Komisijos nariams.

45. Paraiškų kokybė vertinama balais pagal Paraiškos vertinimo kriterijus, nurodytus atitinkamai Aprašo 1-4 prieduose. Didžiausia galima skirti balų suma – 100 balų. Pareiškėjai, kurių paraiškos surinko 40 ir mažiau balų, nesiūlomi įtraukti į partnerių sąrašą.

46. Skaičiuojant paraiškai suteiktą balą, yra skaičiuojamas paraišką vertinusių dviejų Komisijos narių paraiškai skirtų balų vidurkis. Jei dviejų komisijos narių paraiškai skirtų balų skirtumas yra didesnis kaip 40 balų, paraišką vertina trečiasis Komisijos sprendimu paskirtas Komisijos narys. Skaičiuojant paraiškai suteiktą galutinį balą, yra skaičiuojamas paraišką vertinusio trečiojo Komisijos nario skirto balo ir vieno iš pirmųjų dviejų Komisijos narių skirto balo, artimesnio trečiojo Komisijos nario skirtam balui, vidurkis.

47. Jeigu paraiškos surenka vienodą balų skaičių, pirmenybė teikiama paraiškai, kuri surinko daugiau balų pagal vertinimo kriterijų Nr.2. Jei teikiant paraišką vykdyti 6.1, 6.3 ir 6.4 punktuose nurodytas veiklas ir pagal vertinimo kriterijų Nr.2 paraiškos surenka tiek pat balų, tai pirmenybė teikiama tam, kurio numatomos teikti paslaugos paslaugų gavėjų skaičius didesnis. Jei teikiant paraišką pagal Apraše nurodytą 6.2 veiklą pagal vertinimo kriterijų Nr.2 paraiškos surenka tiek pat balų, tai pirmenybė teikiama tam projektui, kuris naudos ir kokybės vertimo metu, surinko daugiau balų pagal vertinimo kriterijų Nr.3.

 

IX SKYRIUS

PARTNERIŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

48. Komisijos siūlyme įtraukti Pareiškėją į Partnerių sąrašą paraiškos pagal regioną ir konkrečią paslaugą reitinguojamos nuo surinkto aukščiausio iki žemiausio balo nurodant planuojamą gavėjų skaičių, o laimėjusiomis paraiškomis laikomos eilėje esančios paraiškos iki bus pasiektas suminis regione planuojamas paslaugų gavėjų skaičius.

49. Jei paskutinio eilėje esančio laimėjusio pareiškėjo planuojamas paslaugų gavėjų skaičius viršija laimėjusių paraiškų suminį planuojamą gavėjų skaičių, pareiškėjui siūloma sumažinti paslaugų gavėjų skaičių iki planuojamo regione, atitinkamai sumažinant planuojamo skirti finansavimo sumą šiai paraiškai. Pareiškėjus atsisakius arba jei iki planuojamo trūkstamas naudos gavėjų skaičius yra mažesnis nei 5 asmenys, eilėje esantiems kitiems laimėjusiems pareiškėjams iš eilės siūloma padidinti planuojamą paslaugų gavėjų skaičių iki bus pasiektas regione planuojamas paslaugų gavėjų skaičius.

50. Likusios teigiamai įvertintos paraiškos įrašomos į rezervinį partnerių sąrašą. Atrinktiems pareiškėjams atsisakius sudaryti partnerystės sutartį arba nutraukus partnerystės sutartį, arba atsiradus galimybei padidinti paslaugų teikimo apimtis, Komisijos siūlymu partnerystės sutartys gali būti pasirašomos eilės tvarka su partneriais, esančiais rezerviniame partnerių sąraše.

51. Partnerių sąrašas ir rezervinis partnerių sąrašas atsižvelgiant į Komisijos siūlymus tvirtinamas Departamento direktoriaus įsakymu.

52. Per 5 darbo dienas nuo partnerių sąrašo ir rezervinio partnerių sąrašo patvirtinimo Departamentas siunčia partnerio paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu kvietimą sudaryti partnerystės sutartį bei partnerystės sutarties projektą.  Departamentas partnerių sąrašą skelbia savo internetinėje svetainėje adresu www.ndt.lt.

53. Pareiškėjas, šio Aprašo nustatyta tvarka atrinktas dalyvauti Projekte ir pasirašęs partnerystės sutartį, tampa Departamento partneriu vykdant Projektą ir įsipareigoja per Departamento nustatytą laiką pateikti visus Departamento prašomus dokumentus ir informaciją, reikalingus projektiniam pasiūlymui ir paraiškai parengti.

54.  Jei paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija Europos socialinio fondo agentūra nustatytų, kad atrinktas partneris neatitinka PFSA 1 priede nustatytų partneriui keliamų reikalavimų, partnerystės sutartis su šiuo partneriu nutraukiama. Tokiu atveju partnerystės sutartys būtų pasirašomos eilės tvarka su partneriais, esančiais rezerviniame partnerių sąraše.

55. Projekto partneris yra atsakingas už tikslinės grupės surinkimą, suformavimą, jos dalyvavimo Projekto veiklose užtikrinimą, įrangos reikalingos veikloms vykdyti užtikrinimo/nuomos paslaugas bei kitus organizacinius darbus. Projekto partneris pasirašęs partnerytės sutartį tampa atsakingas už tokios tikslinės grupės surinkimą, kokią jos dydį įvardino paraiškos teikimo ir vertinimo metu. Partnerystės sutartis yra pasirašoma prieš paraiškos teikimą Europos socialinio fondo agentūrai, ji gali būti taip pat patikslinta, atsižvelgiant į Europos socialinio fondo agentūros paraiškos vertinimo metu pateiktas pastabas.

56. Į rezervinį partnerių sąrašą įtrauktus partnerius ir pareiškėjus, kurių paraiškos surinko mažiau nei 40 balų, departamentas per 5 darbo dienas informuoja raštu, nurodydamas sprendimo priėmimo priežastis ir apskundimo tvarką.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Partneriai yra atsakingi už teikiamų dokumentų ir duomenų teisingumą.

58. Departamento direktoriaus įsakymai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.