VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS, TEIKIANTIEMS PARAIŠKAS GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ PAPILDOMOMS VEIKLOS SĄNAUDOMS FINANSUOTI PAGAL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĘ, ĮTRAUKTĄ Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, PATVIRTINIMO

 

2020 m. spalio 19 d. Nr. 2020/8-329

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 164 „Dėl institucijų, atsakingų už Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, programos ir Vidaus saugumo fondo programos valdymą ir kontrolę Lietuvoje, paskyrimo“ 2 punktu ir Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr.  1V-928  „Dėl  Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklių patvirtinimo“:

t v i r t i n u Gaires pareiškėjams, teikiantiems paraiškas gauti finansinę paramą papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti pagal Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonę, įtrauktą į Integruoto sienų valdymo fondą (pridedamos).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Lidija Kašubienė

 

 

Patvirtinta

Viešosios įstaigos Centrinės

projektų valdymo agentūros

direktoriaus 2020 m.

2020 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 2020/8-329

 

 

GAIRĖS PAREIŠKĖJAMS, TEIKIANTIEMS PARAIŠKAS GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ PAPILDOMOMS VEIKLOS SĄNAUDOMS FINANSUOTI PAGAL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĘ, ĮTRAUKTĄ Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gairės pareiškėjams, teikiantiems paraiškas gauti finansinę paramą papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti pagal Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonę, įtrauktą į Integruoto sienų valdymo fondą (toliau – Gairės pareiškėjams), nustato Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, (toliau – priemonė) projektų papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti iš Specialiai tranzito schemai skirtų lėšų (toliau – veiklos projektai), paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką bei paraiškų vertinimo kriterijus. Šios Gairės yra taikomos ir veiklos projektų paraiškoms, kurių įgyvendinimui reikia atlikti pirkimą (-us) saugumo srityje.

2. Gairėse pareiškėjams vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarime Nr. 164 „Dėl institucijų, atsakingų už Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, programos ir Vidaus saugumo fondo programos valdymą ir kontrolę Lietuvoje, paskyrimo“ ir Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 1V-928 „Dėl Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės) vartojamas sąvokas.

3. Finansinės paramos lėšų paskirstymas veiklos projektams nustatomas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintame Veiksmų įgyvendinimo plane (toliau – veiksmų įgyvendinimo planas). Finansinės paramos lėšos skiriamos tik valstybės institucijoms, įstaigoms ar įmonėms, nurodytoms Europos Komisijos sprendimu patvirtintoje Lietuvos nacionalinėje programoje dėl paramos iš Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, 2021–2027 m. laikotarpiu (toliau – Programa).

 

II SKYRIUS

KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS

 

4. Tarpinė institucija ne vėliau kaip iki veiksmų įgyvendinimo plane nustatyto datos raštu išsiunčia galimiems pareiškėjams kvietimą teikti veiklos projektų paraiškas gauti finansinę paramą (toliau – paraiška), nurodydama priemonės tikslus, veiklos projektų atrankos kriterijus, tinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų pateikimo sąlygas, reikalavimus veiklos projektams, terminus bei kitą paraiškų pateikimui reikalingą informaciją.

5. Kvietimas teikti veiklos projektų paraiškas nėra skelbiamas viešai.

6. Tarpinė institucija kiekvieną gautą paraišką užregistruoja ir suteikia jai unikalų numerį.

7. Pareiškėjas raštu, žodžiu ar elektroniniu paštu info@cpva.lt gali kreiptis į tarpinę instituciją su klausimais dėl paraiškos formos pildymo. Į raštu ar elektroniniu paštu pateiktus klausimus tarpinė institucija turi atsakyti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo klausimo užregistravimo tarpinėje institucijoje dienos. Šis terminas tarpinės institucijos gali būti pratęstas, bet ne ilgiau nei 5 darbo dienas, jei klausimui atsakyti reikalinga (-os) vadovaujančiosios institucijos ar kitų trečiųjų šalių konsultacija (-os).

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

8. Pareiškėjai užpildo paraišką (Taisyklių 1 priedas) ir teikia tarpinei institucijai kartu su privalomais pateikti dokumentais, vadovaudamiesi kvietime nurodytais terminais.

9. Pareiškėjai ir (ar) veiklos projektų vykdytojai teikia Gairėse pareiškėjams nurodytus dokumentus tarpinei institucijai per Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, informacinę sistemą (toliau – VSFSVP IS), jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Jei tokių galimybių nėra – dokumentai teikiami Gairių 10 punkte nustatyta tvarka.

10. Užpildytos paraiškos turi būti teikiamos tarpinei institucijai tokia tvarka:

10.1. paraiškos turi būti teikiamos kaip elektroninis dokumentas – pasirašytas saugiu elektroniniu parašu (toliau – el. parašas). El. parašu pasirašyta paraiška teikiama el. paštu info@cpva.lt. Teikiama el. parašu pasirašyta paraiška turi būti teikiama su el. parašu pasirašytu lydraščiu, kuriame turi būti nurodomas kvietimo teikti paraiškas numeris bei veiklos projekto pavadinimas, dėl kurio teikiama paraiška. Atstačius VSFSVP IS funkcionalumus, pareiškėjas per 5 darbo dienas turi suvesti paraiškos duomenis į sistemą;

10.2.  paraiška gali būti teikiama ir kaip popierinis dokumentas – pateikiant vieną paraiškos originalą, kurio antraštiniame lape nurodoma „Originalas“ bei elektroninę dokumento versiją elektroniniu paštu info@cpva.lt. Pradėjus veikti VSFSVP IS visa paraiškoje esanti informacija turi būti suvesta į VSFSVP IS. Teikiant paraišką kaip popierinį dokumentą:

10.2.1.   paraiška turi būti teikiama su lydraščiu, kuriame turi būti nurodomas kvietimo teikti paraiškas numeris, veiklos projekto pavadinimas, dėl kurio teikiama paraiška;

10.2.2. paraiškos teikiamos tarpinei institucijai užklijuotame voke. Ant voko, kuriame pateikiama paraiška, turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, pareiškėjo adresas, kvietimo teikti paraiškas numeris, veiklos projekto pavadinimas. Paraiška turi būti pateikta šiuo adresu: VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, S. Konarskio g. 13, 03109 Vilnius. Kitais būdais išsiųstos, kitais adresais pristatytos arba po galutinio paraiškų pateikimo termino pateiktos paraiškos nebus nagrinėjamos ir bus grąžinamos pareiškėjui. Už paraiškos pristatymą laiku atsako pareiškėjas;

10.2.3.   paraiška ir jos priedai turi būti tvarkingai susegti į lengvai išardomą segtuvą, puslapiai sunumeruoti;

10.2.4.   paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas;

10.2.5.   paraiškai susegti negali būti naudojamas spiralinis ar terminis įrišimas, įmautės;

10.2.6.   paraiškos gali būti atsiųstos registruotu laišku (paraiška laikoma pateikta laiku, jei ant voko nurodyta pašto spaudo data yra ne vėlesnė nei galutinis paraiškų pateikimo terminas), įteikta pašto kurjerio (paraiška laikoma pateikta laiku, jei ant voko nurodyta paraiškos įteikimo pasiuntiniui data ir laikas yra ne vėlesni nei galutinis paraiškų pateikimo terminas), įteikta asmeniškai pareiškėjo arba jo įgalioto asmens.

11. Užpildytos paraiškos veiklos projektų, kurių pirkimai vykdomi saugumo srityje ir visi dokumentai ar jų dalis yra su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Ribotas naudojimas“, „Konfidencialiai“, „Slaptai“, turi būti teikiamos tokia tvarka:

11.1.  paraiška teikiama kaip popierinis dokumentas – pateikiant vieną paraiškos originalą, kurio antraštiniame lape nurodoma „Originalas“, ir atitinkamai vieną kopiją su žyma „Kopija“; 

11.2. paraiškos su žyma „Riboto naudojimo“, teikiamos per kurjerį tiesiogiai įteikiant jas VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) atstovui, turinčiam teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima ne žemesne slaptumo žyma kaip „Riboto naudojimo“, adresu: VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, S. Konarskio g. 13, 03109 Vilnius;

11.3. paraiškos su žymomis „Konfidencialiai“ arba „Slaptai“, teikiamos per kurjerį tiesiogiai pristatant jas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai, adresu: Šventaragio g. 2, Vilnius. Apie gautas tokias paraiškas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas, elektroniniu paštu informuoja CPVA atstovą, turintį teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima atitinkamai ne žemesne slaptumo žyma kaip „Konfidencialiai“ arba „Slaptai“;

11.4. paraiškos, kurių tik paraiškos priedai yra su žyma „Riboto naudojimo“, turi būti teikiamos  per VSFSVP IS, jei tokių galimybių nėra – paraiška teikiama Gairių 10 punkte nustatyta tvarka, o paraiškos priedai ir kita informacija su žyma „Riboto naudojimo“ teikiami per kurjerį, tiesiogiai įteikiant jas CPVA atstovui, turinčiam teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima ne žemesne slaptumo žyma kaip „Riboto naudojimo“, adresu: VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, S. Konarskio g. 13, 03109. Pradėjus veikti VSFSVP IS, visa paraiškoje esanti informacija, išskyrus informaciją su žyma „Riboto naudojimo“ turi būti suvesta į VSFSVP IS;

11.5.  paraiškos, kurių tik paraiškos priedai yra su žymomis „Konfidencialiai“ ir „Slaptai“, gali būti teikiamos kaip elektroninis dokumentas – pasirašytas el. parašu per VSFSVP IS, o paraiškos priedai ir kita informacija su žymomis „Konfidencialiai“ ir „Slaptai“ teikiami per kurjerį, tiesiogiai pristatant jas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai, adresu: Šventaragio g. 2, Vilnius. Apie gautus tokius paraiškos priedus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas, elektroniniu paštu informuoja CPVA atstovą, turintį teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima atitinkamai ne žemesne slaptumo žyma kaip „Konfidencialiai“ arba „Slaptai“. Pradėjus veikti VSFSVP IS visa paraiškoje esanti informacija, išskyrus informaciją su žymomis „Konfidencialiai“ ir „Slaptai“, turi būti suvesta į VSFSVP IS;

11.6.  paraiškos turi būti teikiamos su lydraščiu, kuriame turi būti nurodomas kvietimo teikti paraiškas numeris, veiklos projekto pavadinimas, dėl kurio teikiama paraiška;

11.7.  paraiškos teikiamos tarpinei institucijai užklijuotame voke. Ant voko, kuriame pateikiama paraiška, turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, pareiškėjo adresas, kvietimo teikti paraiškas numeris, veiklos projekto pavadinimas. Kitais būdais išsiųstos, kitais adresais nei numatyta Gairių 11 punkte, pristatytos arba po galutinio paraiškų pateikimo termino pateiktos paraiškos nebus nagrinėjamos ir bus grąžinamos pareiškėjui. Už paraiškos pristatymą laiku atsako pareiškėjas;

11.8.  paraiška ir jos priedai turi būti tvarkingai susegti į lengvai išardomą segtuvą, puslapiai sunumeruoti;

11.9. paraiškos originalo, kopijos ir elektroninės versijos, jei tokia bus, turinys turi būti identiškas;

11.10. paraiškai susegti negali būti naudojamas spiralinis ar terminis įrišimas, įmautės.

12. Paraiškoje planuojamas veiklos projekto biudžetas, įskaitant ir paraiškas veiklos projektų, kurių pirkimai vykdomi saugumo srityje, turi būti pagrįstas Gairių pareiškėjams 12 punkte nurodytais dokumentais, kurie su paraiška CPVA nėra teikiami ir turi būti pateikti CPVA tik papildomai paprašius atrankos būdu vidaus procedūrose nustatyta tvarka, t. y. paraiškos 11 punkte „Projekto biudžetas“, skiltyje „Pastabos“ veiklos pareiškėjas nurodo tik dokumentų, kuriais grindžiamas biudžetas, sąrašą vadovaujantis Gairių 12 punktu:

12.1. preliminarias planuojamų vykdyti prekių, paslaugų, darbų pirkimų technines specifikacijas, darbų techninius projektus, kuriais vadovaujantis buvo atliekamos preliminarios tiekėjų, paslaugų teikėjų, rangovų apklausos ar rinkos tyrimas, arba jau turimas parengtas konkrečias prekių, paslaugų technines specifikacijas ar darbų techninius projektus, kurių pagrindu numatoma atlikti veiklos projektui įgyvendinti skirtus viešuosius pirkimus arba pirkimus, vykdomus saugumo srityje, jeigu minėti dokumentai susiję su valstybės ir tarnybos paslaptimi, jie pateikiami atskirai kaip nurodyta Gairių 11 punkte;

12.2. jei numatoma pirkimo objekto vertė mažesnė kaip 10 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), 1 (vieno) tiekėjo preliminarų pasiūlymą, kuris pagrįstų planuojamų įsigyti prekių, paslaugų darbų rinkos kainą paraiškoje numatytam objektui. Jei numatoma pirkimo objekto vertė siekia 10 000 Eur be PVM, bet neviršija 58 000 Eur be PVM, būtina pateikti ne mažiau kaip 3 (trijų) tiekėjų preliminarių apklausų dokumentus, kurie pagrįstų planuojamų įsigyti prekių, paslaugų, darbų rinkos kainas paraiškoje numatytam pirkimo objektui. Jei numatoma pirkimo objekto vertė yra lygi 58 000 Eur be PVM arba šią sumą viršija,  būtina pateikti ne mažiau kaip 5 (penkių) tiekėjų preliminarių apklausų dokumentus, kurie pagrįstų planuojamų įsigyti prekių, paslaugų, darbų rinkos kainas paraiškoje numatytam pirkimo objektui; Jei veiklos projekto pirkimą numatoma vykdyti pagal Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 282 „Dėl pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pirkimų aprašas), neskelbiamų derybų su vieninteliu tiekėju būdu, pateikiama ne mažiau kaip 1 (vieno) tiekėjo preliminarus pasiūlymas, jei pirkimą numatoma vykdyti uždaro konkurso būdu – ne mažiau kaip 3 (trijų) tiekėjų preliminarūs pasiūlymai, kurie pagrįstų planuojamų įsigyti prekių, paslaugų, darbų rinkos kainas paraiškoje numatytam pirkimo objektui:

12.2.1. preliminarius tiekėjų pasiūlymus (pagal pareiškėjo atliktą apklausą, viešai prieinamą informaciją iš interneto svetainių, Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) ar kitų oficialių šaltinių). Mažesnį nei Gairių 12.2 papunktyje nurodyta tiekėjų preliminarių pasiūlymų skaičių pareiškėjas gali pateikti tik tokiu atveju, jei rinkoje yra mažiau pirkimo objektą siūlančių tiekėjų arba pareiškėjui kreipiantis į visus žinomus pirkimo objektą siūlančius tiekėjus, kainos atsakymą pateikė atitinkamai mažesnis nei Gairių 12.2 papunktyje numatytas tiekėjų skaičius. Tokiu atveju pareiškėjas turi pateikti pagrįstą paaiškinimą, iš kurio galima būtų įsitikinti, kad rinkoje veikia mažesnis nei reikalaujama potencialių tiekėjų skaičius ar dokumentus, įrodančius, kad buvo kreiptasi į pakankamą tiekėjų skaičių. Jei pareiškėjui nėra žinomas pakankamas skaičius potencialių tiekėjų, rekomenduojama kreiptis į užsienio šalių ambasadas Lietuvoje, prekybos rūmus dėl konkrečių pirkimo objektų ar potencialių tam tikrų verslo sektorių tiekėjų toje valstybėje;

12.2.2. jei perkamos prekės ar paslaugos yra analogiškos per paskutinius 1 metus vykdytiems pareiškėjo pirkimams, galima vadovautis pasirašyta pirkimo sutartimi, pateikiant sutarties kopiją, bei pateiktais to pirkimo pasiūlymais, jei tokių buvo ne mažiau kaip du, kitu atveju rekomenduojama atlikti preliminarias apklausas, kaip tai numatyta Gairių 12.2.1 papunktyje;

12.2.3.                    laisvos formos dokumentą, kuriame būtų pateikti tiekėjų preliminariais pasiūlymais ar kitais dokumentais pagrįsti skaičiavimai (jei reikia su paaiškinimais), pagrindžiantys paraiškoje prašomą finansinės paramos lėšų sumą.

12.3. jei išlaidos grindžiamos galiojančia (-iomis) pirkimo sutartimi (-is) – pateikti šios (-ių) sutarties (-čių) kopiją (-as). Tokiu atveju pakanka vienos galiojančios pirkimo sutarties ir pateikti kitų įrodančių dokumentų kainai pagrįsti nereikalaujama;

12.4. taip pat galima remtis kitų įstaigų, institucijų, organizacijų ar asociacijų ne anksčiau kaip prieš vienerius metus iki paraiškų pateikimo termino atliktomis prekių, paslaugų ar darbų kainų rinkos tyrimo analizėmis, jei perkamos analogiškos prekės, paslaugos ar darbai, kurie iš esmės atitinka rinkos tyrimo analizėje nurodytą objektą (-us). Tokiu atveju pateikti kitų įrodančių dokumentų kainai pagrįsti nereikalaujama. Veiklos projekto pirkimui reikalinga lėšų suma lygi šioje rinkos analizėje pateiktai prekių, paslaugų ar darbų kainai (išskyrus atvejus, jei tarpinė institucija nustato, kad rinkos tyrimo analizė, kuria grindžiama veiklos projekto pirkimui reikalinga lėšų suma, yra nepakankama);

12.5. jei planuojama pirkimą vykdyti iš Centrinės perkančiosios organizacijos (viešosios įstaigos CPO LT) (toliau – CPO) elektroninio katalogo, veiklos projekto pirkimui reikalinga lėšų suma gali būti apskaičiuojama kaip atitinkamos prekės ar paslaugos (prekių ar paslaugų krepšelio) CPO elektroniniame kataloge (CPO LT ar CPO IS) nurodytos prognozuojamos užsakymo biudžeto sumos aritmetinis vidurkis (jei CPO elektroniniame kataloge šiai prekės, paslaugos kategorijai pateikiamas prognozuojamas užsakymo biudžetas). Jei ši nuostata taikoma, pateikiama CPO elektroninio katalogo preliminaraus užsakymo kopija arba užsakymo lango, kuriame pateikiamas prekių krepšelio užsakymo aritmetinis vidurkis, momentinė ekrano kopija (angl. k. Print Screen). Jei veiklos projekto pirkimo biudžetas grindžiamas šiame punkte numatytais pagrindais, pateikti kitų įrodančių dokumentų kainai pagrįsti nereikalaujama;

12.6. siekiant palengvinti pirkimui reikalingos lėšų sumos skaičiavimą, tiekėjų apklausos ir/ar rinkos tyrimo rezultatus rekomenduotina įforminti ir pateikti Gairių pareiškėjams 1 priede. Gairių pareiškėjams 1 priedo nepateikimas nėra pagrindas atmesti paraišką;

12.7. pagrįsti atitikimą ir tikslingumą Specialiosios tranzito schemos (toliau – STS) veiklos atžvilgiu:

12.7.1. CPVA paprašius pagrįsti poreikį – pateikti atitinkamą išaiškinimą, kuriame būtų detalizuojamas prekių, paslaugų ar veiklos išlaidų poreikis STS funkcijai atlikti ir detaliai aprašomas panaudojimas STS funkcijai vykdyti, t. y. paaiškinta, kaip konkrečios prekės, paslaugos, darbai yra susijusios su STS funkcijomis. STS projektų, kuriuose perkamos prekės, atveju visada turi būti užpildomas Gairių pareiškėjams 2 priedas;

12.7.2. pateikti paraiškoje prašomo finansuoti STS dalies procento pagrindimą ir priskyrimą, t. y. išsamią informaciją, aprašymą apie įstaigos atliekamas STS funkcijas, t. y. kokios konkrečiai veiklos vykdomos, įgyvendinant STS funkcijas, kokie padaliniai ir kaip vykdo šias veiklas, bei STS lėšomis planuojamų įsigyti prekių, paslaugų ar darbų panaudojimą STS funkcijoms užtikrinti (atitinkamus tikslius skaičiavimus, pareiškėjo įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens įsakymą dėl konkrečių prekių priskyrimo / naudojimo STS veiklai, pareiškėjo STS veiklos ir išlaidų metodiką ar kitą dokumentaciją, kuri pagrįstų veiklos projekto rezultato panaudojimą STS veiklai prašomu finansuoti atitinkamu procentu);

12.7.3.                    jei išlaidos yra grindžiamos vadovaujantis tarpinės institucijos metodika pagrįsta fiksuota norma / fiksuotu įkainiu, tokiu atveju pateikiama nuoroda į konkrečią metodiką, nurodant jos pavadinimą, patvirtinimo datą ir numerį.

13. Veiklos projekto pirkimui reikalingų lėšų suma nustatoma Gairių pareiškėjams 12 punkte numatyta tvarka pateiktų tiekėjų pasiūlymų viršutinio kvartilio principu, tai yra ji yra mažesnė arba lygi 75 procentams visų tiekėjų pateiktų pasiūlytų kainų reikšmėms, tačiau negali viršyti 25 procentų didžiausių tiekėjų pateiktų pasiūlymų reikšmių. Veiklos projekto pirkimui reikalinga lėšų suma gali būti didesnė nei tiekėjų pasiūlymų viršutinis kvartilis tik tokiu atveju, jei prie apskaičiuoto viršutinio kvartilio pridėtas procentinis dydis yra objektyviai pagrįstas (pvz., pateikti skaičiavimai ar kiti dokumentai, kuriais įrodoma, jog atsižvelgta į vartotojų kainų pokyčius (didėjimą), apskaičiuotą pagal vartotojų kainų indeksą). Jei Gairių pareiškėjams 12 punkte numatytais atvejais veiklos projekto pirkimui reikalinga lėšų suma apskaičiuota vieno tiekėjo pasiūlymo ar vienos sutarties pagrindu, tokiu atveju pirkimui reikalinga lėšų suma lygi tiekėjo pasiūlymo ar sutarties kainai. Prie šios kainos gali būti pridėtas objektyviai pagrįstas procentinis dydis.

14. Pareiškėjas gali atlikti planuojamų pirkimų rinkos tyrimus iki kvietimo teikti paraišką paskelbimo, jei kvietimas teikti paraišką numatytas ne vėliau kaip vienerių metų laikotarpyje. Tokie atlikti rinkos tyrimai turi būti pateikti CPVA paraiškos vertinimo metu papildomai paprašius.  

15. Paraiška gali būti teikiama kartu su partneriais. Tokiu atveju prie paraiškos pridedama bendradarbiavimo sutartis, kurioje turi būti nustatytos pareiškėjo ir partnerių teisės ir pareigos kartu įgyvendinant veiklos projektą. Jei bendradarbiavimo sutartis nepateikiama kartu su paraiška, ji turi būti pateikta ne vėliau kaip iki veiklos projekto sutarties pasirašymo. Veiklos projekto partneriui taikomos taisyklės yra mutatis mutandis, kaip ir veiklos projekto vykdytojui.

16. Bendradarbiavimo sutartis yra privaloma ir tais atvejais, kai veiklos projekto veiklas vykdo pareiškėjo padaliniai, įregistruoti kaip atskiri juridiniai vienetai, kurie savo veikla arba finansiniais ištekliais prisidės prie veiklos projekto tikslų įgyvendinimo.

17. Bendradarbiavimo sutartyje privalomai turi būti nurodyta:

17.1.  sutarties šalis atstovaujantys asmenys;

17.2.  partnerystės tikslas ir užduočių, įgyvendinant veiklos projektą, pasiskirstymas tarp pareiškėjo ir partnerio;

17.3sutarties šalių įsipareigojimai ir teisės, susijusios su veiklos projektu (kiekvienos bendradarbiavimo sutarties šalies finansinis ir (ar) dalykinis indėlis į veiklos projektą, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, įskaitant intelektinę nuosavybę, veiklos projekto rezultatai ir kita), ir bendradarbiavimo sutarties šalių atsakomybė bei bendradarbiavimo sutarties keitimo sąlygos;

17.4.  veiklos projekto, įgyvendinamo kartu su partneriu, išsamus biudžetas, partnerio patirtų išlaidų tinkamumas finansuoti ir jų apmokėjimas, tinkamų finansuoti išlaidų paskirstymas pareiškėjui ir partneriui ir jų apmokėjimas;                    

17.5.  nuostata, kad veiklos projekto partneris privalo sudaryti sąlygas tikrinti ir audituoti veiklos projekto ir su veiklos projektu susijusius dokumentus institucijoms, turinčioms teisę tai daryti, įgyvendinant veiklos projektą ir ne mažiau kaip 5 metus po tų finansinių metų, kuriais Europos Komisijai buvo deklaruotas veiklos projekto galutinis mokėjimas;

17.6.  nuostatos dėl ginčų, kilusių iš bendradarbiavimo sutarties vykdymo, sprendimo.

18. Jei pareiškėjo ir (ar) partnerio organizacija yra reorganizuojama, ar jei apie planuojamą reorganizaciją žino tik pareiškėjas, ar yra kiti veiklos apribojimai, privaloma kartu su paraiška pateikti tų procesinių dokumentų kopijas arba laisvos formos deklaraciją, iš kurių būtų matomi vykstantys procesai, ir paaiškinimą, kaip šie procesai įtakos veiklos projekto veiklas ir rezultatą.

19. Jei paraišką pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas, kartu su paraiška privaloma pateikti ir atitinkamą dokumentą, kuris paliudytų parašo teisėtumą (įgaliojimas, įsakymas).

20. Nors partneris (-iai) dalyvauja įgyvendinant veiklos projektą ir naudojasi jo rezultatais arba produktais, tačiau už tinkamą veiklos projekto įgyvendinimą, koordinavimą ir lėšų panaudojimą atsako veiklos projekto vykdytojas. Jei veiklos projektui skiriamos finansinės paramos lėšos, veiklos projekto sutartis sudaroma su pareiškėju, kuris nuo veiklos projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos tampa veiklos projekto vykdytoju. Finansinės paramos lėšas, skirtas visam veiklos projektui įgyvendinti, tiesiogiai gauna veiklos projekto vykdytojas, kuris atsiskaito su partneriu (-iais).

21. Tuo atveju, jei pareiškėjas ar partneris paraiškos 5.1.3 papunktyje nurodo, kad gali susigrąžinti PVM, tai kartu su paraiška turi pateikti laisvos formos dokumentą dėl PVM mokėtojo statuso.

22. Kartu su paraiška pareiškėjas ar partneris turi pateikti laisvos formos deklaraciją apie įsipareigojimą nesusigrąžinti kompensacinio atlyginimo už elektronines laikmenas, jeigu paraiškoje numatomas įrenginių su elektroninėmis laikmenomis įsigijimas.

23. Visi kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti parengti lietuvių arba anglų kalba, išskyrus kainos pagrindimui teikiamus specifinių prekių, paslaugų, darbų (pvz., informacinių technologijų terminologija ir pan.) aprašymus, kurie turi būti pateikti su vertimu į lietuvių kalbą. Jei pagrindžiantys dokumentai yra parengti ne lietuvių ar anglų kalba, turi būti pridedamas dokumentų vertimas į lietuvių kalbą.

24. Tuo atveju, jei kainą pagrindžiančiuose dokumentuose yra nurodyti fizinių asmenų duomenys (asmens kodas, pareigos, išsilavinimas ir kt.), kurie neturi įtakos kainos pagrįstumui, teikiamose tokių dokumentų kopijose minėti duomenys turi būti užtušuoti ar kitaip paslėpti.

25. Veiklos projekto lėšomis gali būti finansuojamas veiklos projekto vadovo, veiklos projekto finansininko, veiklos projekto veiklų koordinatoriaus (-ių) ir atsižvelgiant į veiklos projekto apimtis ir specifiką veiklos projekto įgyvendinimui būtinų kitų pareigybių darbo užmokestis, komandiruotės bei kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos.

26. Veiklos projekto vadovo darbas veiklos projekte gali apimti šias funkcijas:

26.1. koordinuoti veiklos projekto veiklų įgyvendinimą ir veiklos projekto sutartyje nustatytų terminų laikymąsi;

26.2. pildyti ir laiku teikti derinimui tarpinei institucijai finansinės paramos lėšomis finansuojamų veiklos projektų įgyvendinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose numatytus veiklos projekto dokumentus (pirkimų planus ir jų pakeitimus, pirkimo (-ų) dokumentus, pirkimo sutartis, veiklos projekto ataskaitas ir kt.);

26.3. inicijuoti ir atlikti su veiklos projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų pakeitimus ir juos derinti su vadovaujančia ir tarpine institucijomis;

26.4. vykdyti veiklos projekto kiekybinių ir kokybinių rodiklių stebėseną;

26.5. užtikrinti savalaikį ir tinkamą veiklos projekto viešinimą.

27. Veiklos projekto finansininko darbas veiklos projekte gali apimti šias funkcijas:

27.1. užtikrinti finansinės veiklos projekto dalies įgyvendinimą;

27.2. planuoti veiklos projekto išlaidas ir biudžeto vykdymą;

27.3. kontroliuoti išankstinius ir einamuosius veiklos projekto finansus;

27.4. užtikrinti veiklos projekto finansinės apskaitos valdymą;

27.5. užtikrinti tinkamą veiklos projekto išlaidų apskaitos sistemoje registravimą, visų ūkinių operacijų bei ūkinių įvykių, susijusių su veiklos projekto įgyvendinimu bei įrašų atitiktį apskaitos dokumentams;

27.6. rengti ir teikti tarpinei institucijai veiklos projekto išlaidų deklaracijas, prašymus išlaidoms kompensuoti, išlaidų apmokėjimo ir pagrindimo dokumentus;

27.7. rengti veiklos projekto lėšų panaudojimo, apskaitymo ir kitą finansinę dokumentaciją;

27.8. vykdyti veiklos projekto darbuotojų darbo užmokesčio apskaitą ir išmokėjimą;

27.9. administruoti veiklos projekto bankines operacijas.

28. Veiklos projekto lėšomis apmokamų pareigybių funkcijos negali dubliuoti viena kitos funkcijų.

29. Darbo užmokestis suprantamas taip, kaip reglamentuota Darbo kodekso 139 straipsnyje ir Valstybės tarnybos įstatymo 23 straipsnio 1 ir 2 dalyse.

30.     Tinkamomis finansuoti darbo užmokesčio išlaidomis laikoma tik ta išlaidų dalis, kuri yra tiesiogiai susijusi su vykdomu veiklos projektu ir yra apskaičiuota bei išmokėta už darbo laiką, dirbtą įgyvendinant veiklos projektą. Tinkamos finansuoti veiklos projektą vykdančių asmenų darbo užmokesčio išlaidos gali apimti apskaičiuotą darbo užmokestį ir išlaidas su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams (socialinio draudimo, privalomojo sveikatos draudimo ir gyventojo pajamų mokesčius, įmokas Garantiniam fondui, darbo užmokestį už kasmetines atostogas projekto vykdymo laikotarpiu, darbo užmokestį už papildomas poilsio dienas asmenims, auginantiems du ar daugiau vaikų iki 12 metų arba neįgalų vaiką iki 18 metų, kompensaciją už nepanaudotas kasmetines atostogas (išskyrus atvejus, kai išlaidos apmokamos supaprastintai), darbdavio mokamą ligos pašalpą už pirmas dvi ligos dienas).

31.     Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams taikomų rinkos dydžių, išskyrus tinkamai pagrįstus atvejus. Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokestis turi būti apskaičiuotas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais tokių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimą. Vertinant darbo užmokesčio dydžių atitiktį vidutiniams rinkos dydžiams, rekomenduojama naudotis Lietuvos statistikos departamento skelbiamais duomenimis, panašių projektų duomenimis ar veiklos projekto vykdytojo pateiktais istoriniais asmens darbo užmokesčio duomenimis arba duomenimis apie įprastai veiklos projekto vykdytojo ar projekto partnerio mokamą darbo užmokestį už tas pačias funkcijas ir (ar) pareigas (pvz., pažymomis dėl konkretaus darbuotojo 12 mėnesių darbo užmokesčio vidurkio, pažymomis dėl atitinkamos pareigybės (ar panašias funkcijas atliekančių) darbuotojų bendro darbo užmokesčių vidurkio, projekto vykdytojo viešai skelbiama informacija apie vidutinį darbo užmokestį, mokamą veiklos projekto vykdytojo ar veiklos projekto partnerio, ar pan.). Darbo užmokesčio dydžių atitikties vidutiniams rinkos dydžiams įvertinimo tvarką nustato tarpinė institucija.

32. Jei planuojama patirti darbo užmokesčio išlaidas, kartu su paraiška turi būti pateikti šie dokumentai (arba lygiaverčiai):

32.1. dokumentai, kuriuose nustatomos asmenų darbo funkcijos ir darbo užmokestis, pvz., planuojamų atlikti funkcijų sąrašas, darbo sutartys arba jų išrašai, veiklos projekto vykdytojo ar veiklos projekto partnerio vadovo įsakymas ar potvarkis dėl darbuotojų paskyrimo dirbti įgyvendinant projektą, kuriuose turėtų būti nurodytos darbuotojo pareigos įgyvendinant veiklos projektą, veiklos projekto numeris ir (ar) pavadinimas, darbo įgyvendinant veiklos projektą laikas ir trukmė, darbo užmokestis arba jo apskaičiavimo tvarka ir/arba;

32.2. įsakymai dėl priedų ar priemokų skyrimo ir;

32.3. pažymos dėl konkretaus darbuotojo 12 mėnesių darbo užmokesčio vidurkio, išskyrus atvejus, kai už šį laikotarpį darbo užmokestį teikti netikslinga (pvz., 12 mėn. laikotarpyje padidėjo atlyginimas) ir/arba;

32.4. pažymos dėl atitinkamos pareigybės (ar panašias funkcijas atliekančių) darbuotojų bendro darbo užmokesčių vidurkio ir/arba;

32.5. veiklos projekto vykdytojo viešai skelbiama informacija apie vidutinį darbo užmokestį, mokamą veiklos projekto vykdytojo ar veiklos projekto partnerio, ir/arba;

32.6. suvestinė pažyma dėl darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išmokėjimo arba darbo užmokesčio apskaitos dokumentai už pastaruosius 12 mėnesių, išskyrus atvejus, kai už šį laikotarpį darbo užmokestį teikti netikslinga (pvz., 12 mėn. laikotarpyje padidėjo atlyginimas).

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

33. Tarpinė institucija atlieka visą paraiškų vertinimo procesą, t. y. administracinės atitikties ir veiklos projekto tinkamumo finansuoti vertinimą.

34. Tarpinė institucija paraiškų administracinės atitikties ir veiklos projekto tinkamumo finansuoti vertinimą turi atlikti ne vėliau kaip per 35 darbo dienas nuo kvietime nurodyto paraiškų pateikimo galutinės dienos. Šis terminas gali būti pratęstas, jeigu tarpinė institucija nurodo pagrįstas aplinkybes ir vadovaujančioji institucija tam neprieštarauja, bet ne ilgiau nei 10 darbo dienų.

35. Vertinant paraiškas laikomasi lygiateisiškumo, skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės, profesionalumo ir efektyvumo, konfidencialumo principų.

36. Vertinimo proceso metu vertintojai gali kviesti pareiškėjus į pokalbį, taip pat prireikus įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta, turi teisę apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.

37. Visi vertinami veiklos projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Taisyklėse. Šiuos kriterijus veiklos projektai turi atitikti viso veiklos projekto įgyvendinimo metu. Veiklos projektų atitiktį bendriesiems atrankos kriterijams vertina tarpinė institucija paraiškos administracinės atitikties ir veiklos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapų metu užpildydama Paraiškos administracinės atitikties ir veiklos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę (Gairių pareiškėjams 3 priedas).

38. Tarpinė institucija, pildydama administracinės atitikties ir veiklos projektų tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, vertina bendruosius atrankos kriterijus:

38.1.  veiklos projektas atitinka Programos strategiją;

38.2.  veiklos projektu turi būti prisidedama prie bent vieno Programos tikslo, kuriam pasiekti turi būti įgyvendinami pasirinkti veiksmai;

38.3.  veiklos projektas prisideda prie veiklos projektą įgyvendinsiančios valstybės institucijos ar įmonės strateginio veiklos plano įgyvendinimo;

38.4.  veiklos projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių bei kokybinių uždavinių ir jų rezultatų;

38.5.  veiklos projektas nebuvo gavęs ir šiuo metu negauna finansinės paramos iš ES ir struktūrinių fondų, kitų Europos Bendrijų iniciatyvų arba nacionalinių šaltinių ar tarptautinių programų;

38.6pareiškėjas organizaciniu požiūriu pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti veiklos projektą;

38.7.  veiklos projekto išlaidos atitinka priemonės finansuotinų išlaidų kategorijas;

38.8paraiškoje numatyti prekių, paslaugų ar darbų pirkimai bus atliekami vadovaujantis viešuosius pirkimus ir kitus pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo, Pirkimų aprašo, Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo, patvirtintu Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2017 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-809/V-188 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir (ar) kitais atitinkamam pirkimui taikytinais teisės aktais);

39. Taip pat vertinant paraišką, kuomet numatyta patirti darbo užmokesčio išlaidas, vertinama:

39.1. veiklos projekto vykdytojo nurodyti darbo užmokesčio dydžiai atitinka rinkos dydžius kiekvienam veiklos projekto darbuotojui;

39.2. konkrečios pareigybės veiklos projekto darbuotojų darbo užmokesčio vidurkiai atitinka rinkos dydžius.

40. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad ji atitinka ne visus paraiškos administracinės atitikties ir veiklos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo reikalavimus, tarpinė institucija pareiškėjui siunčia raštą arba el. laišką, kuriame ne vėliau kaip per 3 darbo dienas prašoma pateikti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, ir (ar) patikslintą paraišką. Jei pareiškėjas dėl motyvuotų priežasčių negali nustatytu laiku pateikti prašomų dokumentų ir (ar) informacijos, ir (ar) patikslintos paraiškos, turi apie tai iškart informuoti tarpinę instituciją. Pareiškėjas turi raštu ar elektroniniu paštu kreiptis į tarpinę instituciją, nurodyti motyvus, kodėl laiku negali pateikti prašomų dokumentų ir (ar) informacijos, ir (ar) patikslinti paraiškos, ir prašyti terminą pratęsti. Atsižvelgdama į pareiškėjo pateiktus motyvus, tarpinė institucija priima sprendimą pratęsti arba nepratęsti nustatyto termino (terminas gali būti pratęsiamas ne ilgiau kaip 5 darbo dienas). Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą nepateikia prašomų dokumentų ir (ar) informacijos, ir (ar) patikslintos paraiškos arba pateikia netinkamai patikslintą paraišką, arba paraiška neatitinka bent vieno atrankos kriterijaus, tarpinė institucija priima sprendimą atmesti paraišką.

41. Tuo atveju, jeigu vertinant paraišką nustatomos nepagrįstai didelės išlaidos (išlaidos, kurių veiklos projekto vykdytojas negali pagrįsti, ir (ar) rinkos kainas viršijančios išlaidos), arba dėl kitų priežasčių netinkamos finansuoti išlaidos ir vertintojai prašo pateikti paaiškinimus ar papildomą dokumentaciją dėl kainų pagrindimo ir pareiškėjas, vertintojams paprašius, nepateikia tinkamų kainos pagrįstumo įrodymų, vertintojas turi teisę mažinti paraiškoje nurodytą prekių, paslaugų ar darbų kainą, remdamasis vertintojo viešai prieinamuose šaltiniuose rasta atitinkamo objekto mažiausia kaina (pvz., tuo atveju, jei pareiškėjas kainai pagrįsti pateikė tik vieno tiekėjo preliminarų pasiūlymą, vertintojas, siekdamas apskaičiuoti pagrįstą kainą, turi teisę atitinkamai kitų dviejų ar keturių tiekėjų kainas nustatyti iš perkamu objektu prekiaujančių tiekėjų internetinių tinklapių, pasirinkdamas šiuose tinklapiuose esančias mažiausias kainas). Tokiu atveju ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo nepagrįstai didelių išlaidų ar netinkamų išlaidų nustatymo dienos tarpinė institucija raštu informuoja pareiškėją apie mažinamą paraiškos tinkamų išlaidų sumą ir prašo pareiškėjo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo rašto gavimo iš tarpinės institucijos dienos pateikti sutikimą (nesutikimą) įgyvendinti veiklos projektą su siūloma sumažinta paraiškos suma. Jei pareiškėjas nesutinka įgyvendinti veiklos projekto su siūloma mažesne paraiškos suma arba per nustatytą laiką nepateikia jokio atsakymo, paraiška atmetama.

42. Vertinimo metu nustačius, kad pareiškėjas paraiškoje pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją arba pareiškėjas ar su paraiška susiję asmenys siekia gauti konfidencialią informaciją arba neteisėtai daryti įtaką vertinimo rezultatams ar vertintojams, paraiška atmetama.

43. Kai teikiama patikslinta paraiška:

43.1.  pareiškėjas, teikdamas patikslintą paraišką po tarpinės institucijos pastabų, paraiškos pirmajame lape visada atnaujina paraiškos datą ir numerį;

43.2.  pareiškėjas teikia patikslintą paraišką Gairių 10 – 11 punktuose nustatyta tvarka.

44. Jei veiklos projektų paraiškų vertinimo metu nustatoma, kad paraiška neatitinka bent vieno bendrojo atrankos kriterijaus, kad numatytos veiklos projekto veiklos yra neaiškios ir nelogiškos veiklos projekto tikslams pasiekti, priimamas sprendimas paraišką atmesti ir pagal kitus administracinės atitikties ir veiklos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus paraiška nebevertinama.

45. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką tarpinė institucija informuoja pareiškėją per 3 darbo dienas nuo vadovaujančiosios institucijos rašto, ar informacijos, gautos elektroniniu paštu, jog vadovaujančioji institucija neturi pastabų dėl vertinimo ataskaitos ir joje esančių duomenų pakanka sprendimui dėl veiklos projektų finansavimo (nefinansavimo) priimti, gavimo dienos išsiųsdama jam informacinį raštą, kuriame nurodytos paraiškos atmetimo priežastys, paraiškos atmetimo teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.

 

V SKYRIUS

VEIKLOS PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMO ATASKAITOS RENGIMAS IR TEIKIMAS VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI, SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

46. Tarpinė institucija ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo paraiškų administracinės atitikties ir veiklos projektų tinkamumo finansuoti įvertinimo parengia Taisyklėse nustatytos formos paraiškų vertinimo ataskaitą, kuri ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo vertinimo ataskaitos parengimo dienos kartu su paraiškų kopijomis bei kita informacija, kurios reikia vertinimo ataskaitai tikrinti ir sprendimui dėl veiklos projektų finansavimo priimti, teikiama vadovaujančiajai institucijai. Paraiškų  vertinimo ataskaita gali būti rengiama ir teikiama vadovaujančiajai institucijai ir dalimis pagal įvertintų paraiškų apimtį.

47. Paraiškų vertinimo ataskaita rengiama ir teikiama vadovaujančiajai institucijai Taisyklėse nustatyta tvarka. Sprendimas dėl veiklos projektų finansavimo priimamas Taisyklėse nustatyta tvarka.

48. Vertinimo ataskaitoje nustačiusi trūkumų ir (ar) netikslumų, vadovaujančioji institucija raštu ar elektroniniu paštu apie tai informuoja tarpinę instituciją ir prašo pastarąją per vadovaujančiosios institucijos nustatytą terminą pateikti papildomą informaciją arba patikslintą vertinimo ataskaitą. Terminas negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų.

 

 

VI SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

49. Tarpinės institucijos veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos administracinės atitikties ir veiklos projekto tinkamumo finansuoti vertinimu ir (ar) vertinimo procedūrų nesilaikymu, pareiškėjas gali apskųsti vadovaujančiajai institucijai raštu per 30 dienų nuo tos dienos, kurią jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius tarpinės institucijos veiksmus ar neveikimą.

50. Vadovaujančioji institucija pareiškėjo skundą nagrinėja Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka, atsižvelgdama į faktinius paraiškos registravimo ir vertinimo dokumentus.

 

_________________________________________

 

 

Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų papildomoms veiklos

sąnaudoms finansuoti paraiškas pagal Sienų valdymo ir vizų

finansinės paramos priemonę, įtrauktą į Integruoto sienų valdymo

fondą,

1 priedas

 

 

VEIKLOS PrOjekto pirkimui Reikalingos kainos apskaičiavimas. RINKOS TYRIMAS

 

 

I. Pirkimo objektas

1.

Pirkimo objektas*

Trumpai apibrėžiamas pirkimo objektas (kiek, kokių prekių, paslaugų, darbų numatoma pirkti).

Jei pirkimas veiklos projekto įgyvendinimo metu vykdant viešąjį pirkimą bus skaidomas į dalis ir (ar) pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) pirkimą privalu skaidyti į dalis kiekybiniu, kokybiniu pagrindu arba pagal skirtingus jo įgyvendinimo etapus, rinkos tyrimą rekomenduotina atlikti kiekvienai pirkimo daliai (pvz., jei veiklos projektui reikalingos vertimo į anglų ir norvegų kalbas paslaugos, vertimų į skirtingas kalbas paslaugos turėtų būti perkamos atskirai ir rinkos tyrimą rekomenduotina atlikti kiekvienai paslaugai atskirai).

Pirkimo objektų apjungimas į vieną paraiškos pateikimo etape, nereiškia, kad vykdant veiklos projektą pirkimas neturės būti skaidomas kiekybiniu, kokybiniu pagrindu arba pagal skirtingus jo įgyvendinimo etapus (Viešųjų pirkimų įstatymo 28 straipsnio 1 dalis). 

2.

Techninė specifikacija* (rekomenduotina techninę specifikaciją pateikti atskiriame dokumente tik tokiu atveju, jei jos aprašymas viršija pusę puslapio)

Nurodoma:

1) charakteristikos, kurios  yra būtinos perkančiosios organizacijos (toliau – PO) tikslams pasiekti; terminai. Rekomenduotina aiškiai išskirti charakteristikas, kurių masinės gamybos prekė netenkina, t. y., ką tiekėjas turi pagaminti (pritaikyti) pagal specialius PO poreikius;

2) (jei taikoma) charakteristikos, kurios neprivalomos, tačiau PO pageidaujamos.

Ateityje vykdant pirkimą, PO pageidautinos charakteristikos gali būti nurodomos kaip ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai.

Techninė specifikacija negali būti diskriminacinė ir nepagrįstai ribojanti konkurenciją.

 

Atliekant rinkos tyrimą, reiktų naudoti tą techninę specifikaciją, kuri bus naudojama pirkimui atlikti. Tai užtikrina tikslesnį rinkos tyrimo rezultatą.

 

II. Rinkos apžvalga.

 

Rekomendacijos:

 

Rekomenduotina pasirinkti ne mažiau kaip du lentelės II dalies 1-7 punktuose nurodytus informacijos surinkimo (rinkos tyrimo) būdus.

 

Siekiant nustatyti objektyviai pagrįstą kainą, rekomenduotina įvertinti kuo didesnį potencialių tiekėjų skaičių. Jei PO žinomi iki 10 (dešimt) rinkoje veikiančių ir pirkimo objektą siūlančių tiekėjų, rekomenduotina įvertinti ne mažiau kaip 5 (penkių) tiekėjų siūlomą kainą.

 

Jei tiekėjų daugiau nei 10 (dešimt), rekomenduotina įvertinti ne mažiau kaip 50 procentų tiekėjų siūlomų kainų.

 

Rekomenduotina įvertinti galimybę pirkti iš viešosios įstaigos CPO LT elektroninio katalogo arba Viešųjų pirkimų įstatymo 23 str. nurodytų tiekėjų.

 

Privaloma:

 

Jei numatoma pirkimo objekto vertė mažesnė kaip mažesnė kaip 10 000 Eur  be PVM,  būtina įvertinti ne mažiau kaip 1 (vieno) tiekėjo pasiūlymą. Jei numatoma pirkimo objekto vertė siekia 10 000 Eur be PVM, bet neviršija 58 000 eurų be PVM, būtina įvertinti ne mažiau 3 (trijų) tiekėjų pasiūlymus.

 

Jei numatoma pirkimo objekto vertė yra lygi 58 000 Eur be PVM arba šią sumą viršija, būtina įvertinti ne mažiau 5 (penkių) tiekėjų pasiūlymus.

 

Jei veiklos projekto pirkimą numatoma vykdyti pagal Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 282 „Dėl pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pirkimų aprašas), neskelbiamų derybų su vieninteliu tiekėju būdu, būtina įvertinti ne mažiau kaip 1 (vieno) tiekėjo preliminarų pasiūlymą, jei pirkimą numatoma vykdyti uždaro konkurso būdų – ne mažiau kaip 2 (dviejų) tiekėjų preliminarius pasiūlymus.

 

Mažesnis tiekėjų pasiūlymų skaičius gali būti įvertintas tik Gairių pareiškėjams 12 punkte numatytais atvejais.

1.

Nurodomi visi tiekėjai, kurių informaciją apie pirkimo objektą PO vertino ir (arba), į kuriuos PO kreipėsi, tačiau tiekėjai atsakymo nepateikė*

Nurodomi tiekėjų pavadinimai.

2.

Tiekėjai per paskutinius trejus metus dalyvavę ir (arba) laimėję analogiškuose ar panašiuose PO pirkimuose ir jų pasiūlyta kaina

*Panašus pirkimas šios lentelės kontekste laikytinas pirkimas, kurio pirkimo objekto charakteristikos iš esmės sutampa su pirkimo objekto, dėl kurio atliekamas rinkos tyrimas, charakteristikomis. Pirkimo objekto charakteristikos gali skirtis nežymiai, taip pat gali skirtis pirkimo objekto kiekiai, tiekėjo sutartinių įsipareigojimų įvykdymo terminai. PO į šiuos skirtumus gali pagrįstai atsižvelgti skaičiuodama pirkimui reikalingą lėšų sumą. Argumentai, kurių pagrindu koreguojama ankstesniuose panašiuose pirkimuose pasiūlyta kaina, nurodomi 8 punkte. 

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, data, kada buvo pateiktas pasiūlymas PO, kaina, koks tiekėjas laimėjo, viešojo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo data ir numeris.

3.

Tiekėjai per paskutinius trejus metus laimėję kitų PO panašiuose pirkimuose, ir jų pasiūlyta kaina

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, data, kada buvo pateiktas pasiūlymas PO, kaina, koks tiekėjas laimėjo, informacijos šaltinis (pvz., Centrinis viešųjų pirkimų portalas). Šią skiltį rekomenduotina pildyti, jei PO žino, kad kitos PO įsigijo analogišką arba panašių techninių/funkcinių parametrų pirkimo objektą.

4.

CPO elektroniniame kataloge siūlomų prekių ar paslaugų krepšelio prognozuojamas užsakymo biudžeto aritmetinis vidurkis (taikoma, jei numatoma vykdyti pirkimą iš CPO katalogo ir jei CPO kataloge šiai prekės, paslaugos kategorijai pateikiamas prognozuojamas užsakymo biudžetas).

Jei taikoma, pateikiama CPO katalogo preliminaraus užsakymo kopija arba užsakymo lango, kuriame pateikiamas prekių krepšelio užsakymo aritmetinis vidurkis, momentinė ekrano kopija (angl. k. Print Screen)

5.

PO iš viešai prieinamų informacijos šaltinių (pvz., internetinių tinklapių) gauta informacija apie tiekėjus ir jų siūlomą pirkimo objekto kainą

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, jų siūloma pirkimo objekto kaina, informacijos šaltinis, pvz., pateikiant nuorodą į konkretų interneto tinklapį ir/arba kartu atspausdintą informaciją, pridedant prie šio priedo.

6.

Rinkos dalyvių konsultacijos (Viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnis) metu gauta informacija

Jei taikoma, nurodomi tiekėjai, dalyvavę konsultacijoje, jų nurodyta pirkimo objekto kaina, kita informacija, kurios buvo prašoma (jei prašoma). Konsultaciją PO gali daryti visais atvejais.

7.

Kitu būdu PO gauta informacija apie tiekėjus ir jų siūlomą pirkimo objekto kainą

Pvz., apklausiant tiekėjus el. paštu, telefonu, gavus informaciją iš užsienio šalies (-ių) ambasados (-ų) Lietuvoje ar prekybos rūmų, informaciją apie atitinkamą pirkimo objektą ir jo kainą gaunant specializuotose parodose, kreipiantis į nepriklausomus ekspertus, nurodomi tiekėjų pavadinimai, kontaktinis telefonas ar el. pašto adresas, tiekėjų nurodyta pirkimo objekto kaina bei kokiu būdu ši informacija gauta.

Jei atsakymus pateikė ne visi apklausti tiekėjai, PO tai nurodo šioje skiltyje.

 

PO apklausdama tiekėjus, jiems turi pateikti vienodą informaciją.

8.

Prekių modeliai, kurie atitinka techninės specifikacijos reikalavimus

Nurodoma, jei tyrimas atliekamas dėl prekių.

Rinkos tyrimas negali būti atliekamas dėl vieno konkretaus modelio.

9.

Kiti objektyvūs ir pagrįsti veiksniai bei paskaičiavimai (jei taikoma), galintys turėti įtakos pirkimo objekto kainos pokyčiams (šią skiltį pildyti tik tokiu atveju, jei PO turi objektyvią, pagrįstą, tikslią informaciją apie veiksnius, įtakosiančius pirkimui reikalingą lėšų sumą).

Įvertinama:

1) ar rinkoje yra prognozuojami pirkimo objekto kainos pokyčiai (rinkos tendencijos);

2) jei jau yra priimti, tik dar neįsigalioję pakeitimai teisės aktų, reglamentuojančių mokesčių sistemos reguliavimą (pvz., PVM ar kitų mokesčių, turinčių įtaką galutinei produkto/paslaugos/darbų kainai);

3) prognozuojamas bendrosios infliacijos didėjimas pagal Lietuvos banko (https://www.lb.lt/lt/mv-ekonomikos-analize-ir-prognozes) ar Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (http://finmin.lrv.lt/lt/aktualus-valstybes-finansu-duomenys/ekonomines-raidos-scenarijus ) skelbiamą informaciją;

4) faktinis infliacijos dydis pagal Lietuvos statistikos departamento duomenis;

5) galimas minimalaus ar vidutinio darbo užmokesčio didėjimas (https://osp.stat.gov.lt/);

6) vartotojų kainų pokyčiai (didėjimas), apskaičiuoti pagal vartotojų kainų indeksą (https://osp.stat.gov.lt/);

7) jei numatomi pirkimai užsienyje ar iš užsienio tiekėjo (-ų), gali būti įvertinami prognozuojami valiutų kursų svyravimai (pvz., pateikiamas vidutinis valiutos kursas per pastarąjį pusmetį ir/ar kiti duomenys/informacija, įrodantys galimus valiutos kurso svyravimus, galinčius įtakoti pirkimo objekto kainą);

8) perkančiosios organizacijos atlikta išsami savo turimų sutarčių dėl to paties objekto analizė ir paskaičiavimai, kokiu procentiniu dydžiu padidėjo pirkimo objekto kaina;

9) kiti objektyvūs, tikslia ir visuotinai pripažįstama informacija (pvz., Lietuvos statistikos departamento skelbiamais duomenimis) pagrįsti veiksniai, galintys turėti tiesioginę įtaką pirkimo objekto kainai.

Jei pirkimo kainos didėjimą įtakoja keletas veiksnių (pvz., vartotojų kainos pokytis ir darbo užmokesčio didėjimas), nustatant procentinį dydį, kuris yra pridedamas prie viršutinio kvartilio, gali būti pasirenkamas tik vieno veiksnio didžiausias procentinis dydis. Kelių veiksnių procentinis dydis gali būti pasirenkamas tik tokiu atveju, jei pateikiamas pagrindimas, kad kelių veiksnių procentiniai dydžiai vienas kito neapima. Atliekant minėtą analizę ir paskaičiavimus, šioje dalyje reikalinga  nurodyti informacijos, kuria remiantis atliekami skaičiavimai ir daromos išvados, šaltinius. Jeigu bus atliekami skaičiavimai, reikalinga juos pateikti (galima ir atskirame dokumente).  Apskaičiuotas ar kitaip objektyviai nustatytas procentinis dydis gali būti pridedamas prie paskaičiuoto viršutinio kvartilio, kuris naudojamas pirkimui reikalinga lėšų sumos nustatymui (detaliau žr. III dalies „Išvados“ 1 ir 2 punktus).

 

III. Išvados

1.

Tiekėjų pasiūlytos kainos ir kainų viršutinis kvartilis[1]*.

Jis bus apskaičiuotas automatiškai, PO suvedus informaciją į dešinėje pusėje esančias skiltis „Tiekėjo pavadinimas“ ir „Pasiūlymo kaina“.

 

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad neretai tiekėjai pasiūlo per didelę kainą dėl to, kad klaidingai suprato pirkimo objektą. Todėl  tuo atveju, jei vieno iš tiekėjų pasiūlymas ženkliai (daugiau kaip 30 procentų) viršija kitų pasiūlymų aritmetinį vidurkį, rekomenduotina pareiškėjui išsiaiškinti (pvz., kreipiantis į tiekėją) dėl kokių priežasčių šio tiekėjo siūloma kaina ženkliai skiriasi ir paaiškėjus, kad tiekėjas klaidingai suprato pirkimo objektą, šį tiekėją papildomai apklausti dėl siūlomos pirkimo objekto kainos. 

 

Pažymėtina, kad šioje lentelėje pateikiamos tikslios tiekėjų pasiūlytos kainos, kurios nurodomos suapvalintos, paliekant du skaičius po kablelio. Į pasiūlymo kainą turi būti įskaičiuoti visi galimi mokesčiai bei išlaidos. Tuo atveju, jei lentelėje nurodoma užsienio tiekėjo siūloma kaina, į šią kainą turi būti įskaičiuojama pagal galiojančius teisės aktus taikytinas PVM tarifas.

2.

Veiklos projekto pirkimui reikalinga lėšų suma*

Pirkimui reikalinga lėšų suma nustatoma kaip apžvelgtų kainų viršutinis kvartilis (automatiškai apskaičiuotas ir nurodytas III dalies „Išvados“ 1 punkto dešinėje pusėje),  bei pridedant šios lentelės II dalies „Rinkos apžvalga“ 9 punkte nurodytą procentą (jeigu taikoma) ir gautą sumą suapvalinus iki sveikųjų skaičių.

_______________________

* - privalomi laukai

 

 

Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų papildomoms veiklos sąnaudoms

finansuoti paraiškas pagal Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos

priemonę, įtrauktą į Integruoto sienų valdymo fondą,

2 priedas

 

 

VEIKLOS Projekte Specialiosios tranzito schemos lėšomis planuojamų įsigyti prekių poreikio pagrindimas

 

Pareiškėjo pavadinimas

Pvz. Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

Pareiškėjo įstaigoje vykdoma Specialiosios tranzito schemos (toliau – STS) funkcija

(aprašoma, kokie padaliniai ir kokias konkrečiai funkcijas atlieka vykdydami STS funkciją)

Pvz.

Veiklos ir biudžeto planavimo skyrius: kontroliuoja STS lėšomis finansuojamų projektų eigą, dalyvauja rengiant šių projektų paraiškas, teikia mokėjimo prašymus, pažangos bei galutines ataskaitas.

Vilniaus rinktinė:………………….

Pagėgių rinktinė:……………………..

Ir t.t.

Jei įstaiga turi vidaus teisės aktą ar kitą dokumentą, kuriame aprašytos STS funkcijos, šiame priede STS funkcijų nebūtina nurodyti. Tokiu atveju dokumentas, kuriame aprašytos STS funkcijos, pateikiamas kartu su šiuo užpildytu priedu.

Prekė (-ės) įsigyta (-os) STS lėšomis ankstesniuose projektuose*

(prekės (-ių) pavadinimas, kiekis, suskirstant kalendoriniais metais, jei prekė (-ės) naudojama (-os) skirtinguose pareiškėjo padaliniuose, turi būti nurodoma, kokiame padalinyje, kokia (-ios) prekė (-ės) naudojama ir koks kiekis)

Pvz.

2015 m. Ignalinos rinktinė – 15 lengvųjų transporto priemonių;

2015 m. Pagėgių rinktinė – 3 lengvosios transporto priemonės;

2016 m. Ignalinos rinktinė – 6 širdies dūžio matuokliai;

2016 m. Pagėgių rinktinė – 3 širdies dūžio matuokliai.

Prekė (-ės), kurią (-ias) planuojama įsigyti STS lėšomis šiame projekte

(prekės (-ių) pavadinimas, kiekis, suskirstant kalendoriniais metais, jei prekė (-ės) bus naudojama (-os) skirtinguose pareiškėjo padaliniuose, tai turi būti nurodoma, kokiame padalinyje, kokia (-ios) prekė (-ės) bus naudojama ir koks kiekis )

Pvz.

2018 m. Pakrančių apsaugos rinktinė – 1 lengvoji transporto priemonė;

2018 m. Vilniaus rinktinė – 5 lengvosios transporto priemonės;

2019 m. Pakrančių apsaugos rinktinė – 5 širdies dūžio matuokliai.

 

Prekė (-ės) įsigyta (-os) arba planuojama (-os) įsigyti pareiškėjo lėšomis**

(prekės (-ių) pavadinimas, kiekis, suskirstant pagal kalendorinius metus, jei prekė (-ės) naudojama (-os) skirtinguose pareiškėjo padaliniuose turi būti nurodoma, kokiame padalinyje, kokia (-ios) prekė (-ės) naudojama ir koks kiekis)

Pvz.

2009 m. Valstybės sienos apsaugos tarnyba – 10 širdies dūžio matuoklių (nurodoma, kokiems padaliniams ir koks kiekis iš 10 vnt. yra priskirtas);

2015 m. Valstybės sienos apsaugos tarnyba – 3 lengvojo transporto priemonės (nurodoma, kokiems padaliniams ir koks kiekis iš 10 vnt. yra priskirtas).

 

 

* Į sąrašą traukiamos tik veiklos vykdyme naudojamos ir nenurašytos prekės.

**Turi būti nurodyta analogiška prekė, t. y. tokia pati prekė, kokia yra įsigyta arba kokią planuojama įsigyti STS lėšomis.

 

 

 

Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų papildomoms veiklos

sąnaudoms finansuoti paraiškas pagal Sienų valdymo ir vizų finansinės

paramos priemonę, įtrauktą į Integruoto sienų valdymo fondą,

3 priedas

 

PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES IR VEIKLOS PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos Nr.

 

Veiklos projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

 

 

Paraiškos administracinės atitikties vertinimas

 

 

 

Taip

Ne

Netai-koma

 

Po patikslinimo

 

Pastabos

 

 

 

 

 

Taip

 

Ne

 

 

1.

 

Paraiška užpildyta pagal patvirtintą formą ir tinkamai pasirašyta

 

 

 

Tikrinama, ar paraiška užpildyta pagal Taisyklių 1 priede nustatytą formą.

Jei paraiška teikiama per VSFSVP IS, papildomo parašo nereikia ir jis netikrinamas, nes VSFSVP IS nepatvirtinus paraiškos jos neleidžia pateikti.

Jei teikiama elektroninė paraiškos versija, patikrinama, ar paraiška pasirašyta saugiu elektroniniu parašu.

Jei teikiama popierinė versija, patikrinama, ar ant vieno paraiškos egzemplioriaus pažymėta „Originalas“ ir jis pasirašytas originaliu parašu, o ant kito paraiškos egzemplioriaus pažymėta „Kopija“.

2.

 

Pateiktas reikiamas paraiškos kopijų kiekis, kaip numatyta Taisyklėse

 

 

Patikrinamas paraiškos egzempliorių skaičius. Jei paraiška teikiama el. paštu, turi būti pateiktas 1 paraiškos egzempliorius, patvirtintas el. parašu. Jei teikiama popierinė paraiška, turi būti pateiktas 1 paraiškos originalas bei el. paraiškos versija, pateikta el. paštu.

Jei teikiama popierinė paraiška veiklos projektų, kurių pirkimai vykdomi saugumo srityje, turi būti pateiktas 1 paraiškos originalas ir 1 kopija.

3.

 

Paraiškoje nurodyta informacija atitinka Veiksmų įgyvendinimo planą

 

 

 

Tikrinama, ar paraiškoje (paraiškos 2, 3, 4, 5, 7 punktuose) pateikta informacija atitinka veiksmų įgyvendinimo plane nurodytą informaciją.

4.

Su paraiška pateikti privalomi pateikti dokumentai

 

 

 

 

Perskaitoma visa paraiška nuosekliai ir vertinama, ar pateikti visi dokumentai, kurie yra privalomi pateikti vadovaujantis Gairėmis pareiškėjams, teikiantiems projektų papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti paraiškas pagal Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonę, įtrauktą į Integruoto sienų valdymo fondą (Pareiškėjo deklaracija, Kainų pagrindimai / Tiekėjų preliminarūs pasiūlymai, bendradarbiavimo sutartis, įgaliojimas pasirašyti paraišką, laisvos formos deklaracija apie įsipareigojimą nesusigrąžinti kompensacinio atlyginimo už elektronines laikmenas (jei reikalinga) ir kt.).

5.

 

Nuosavas indėlis

 

 

Jei paraiškoje yra numatytas nuosavas pareiškėjo ar partnerio indėlis, kartu su paraiška turi būti pateikiami garantiniai raštai ar kiti dokumentai, patvirtinantys nuosavo indėlio prisidėjimo faktą.

6.

 

Nuosavybės dokumentai

 

 

Jei paraiškoje numatyta finansuoti tokio pobūdžio išlaidas kaip pvz., patalpų remontas, patalpų pritaikymas veiklos projekto veikloms ar pan., kartu su paraiška turi būti pateikiami dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas ir (ar) partneris patalpas, į kurias numatoma investuoti, valdo nuosavybės, patikėjimo, panaudos ar nuomos teise (Registrų centro pažymos išrašas, panaudos sutarties kopija ar kiti dokumentai).

 

Veiklos projekto tinkamumo finansuoti vertinimas

 

Taip

Ne

Netai-koma

 

Po patikslinimo

 

Pastabos

 

 

 

 

 

Taip

 

Ne

 

 

7.

 

Veiklos projektas atitinka Programos strategiją

 

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškos santraukoje (paraiškos 8 punktas) pateikta informacija atitinka priemonės programoje pateiktą strategiją.

8.

 

Veiklos projektas prisideda prie bent vieno Programos tikslo, kuriam pasiekti turi būti įgyvendinami pasirinkti veiksmai

 

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje nurodomi tikslai (paraiškos 8 ir 9 punktai) atitinka priemonės programoje numatytus tikslus.

9.

Veiklos projekto partnerio statusas ir veikla atitinka priemonės finansuotinas veiklas ir tikslus

Vertinama, ar veiklos projekto partneris, jei toks numatytas, yra tinkamas finansuojamam veiklos projektui, atsižvelgiant į partnerio kaip juridinio asmens statusą, partnerio pagrindines veiklas ir kokios funkcijos bei nauda bus gaunama atitinkama veiklos projekto dalimi.

10.

Veiklos projekto ir veiklos projekto partnerio(-ių) bendradarbiavimo dokumentas (bendradarbiavimo sutarties projektas, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis, ketinimų protokolas ir pan.) atitinka Gairėse nustatytus reikalavimus (taikoma, jei veiklos projekte yra numatytas partneris)

 

 

 

 

 

Tikrinama, ar su paraiška pateiktame bendradarbiavimo dokumente (taikoma, kai veiklos projekte numatytas partneris) yra numatytos nuostatos, atitinkančios Gairėse nustatytus reikalavimus bendradarbiavimo dokumentui.

11.

Veiklos projektas prisideda prie valstybės institucijos ar įmonės strateginio veiklos plano įgyvendinimo

 

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje nurodoma informacija, kaip veiklos projekto rezultatai prisidės prie valstybės institucijos ar įmonės strateginio veiklos plano (paraiškos 8 punktas). Tuo atveju, jei paraiškos 8 punkte nepateikta tiksli nuoroda, kur galima rasti valstybės institucijos ar įmonės strateginį veiklos planą bei nėra nurodytas valstybės institucijos ar įmonės strateginio veiklos plano konkretus skyrius, punktas ar papunktis, iš kurio būtų matyti, jog veiklos projekto rezultatai prisidės prie valstybės institucijos ar įmonės strateginio veiklos plano, tarpinė institucija kreipiasi į pareiškėją su prašymu patikslinti paraišką ir minėtus duomenis nurodyti.

12.

Pateikta informacija apie veiklos projekto įgyvendinimą

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 8 ir 9 punktai) pateikta informacija, kaip bus organizuotas veiklos projekto įgyvendinamas, kokie veiklos projekto parengimo darbai jau atlikti

13.

Detalizuoti pareiškėjo pajėgumai veiklos projekto įgyvendinimui

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 8 punktas) yra pateikta informacija apie pareiškėjo pajėgumus įgyvendinti veiklos projektą – veiklos projektą administruojančio personalo atsakomybė ir funkcijos, kurie valstybės institucijos ar įstaigos departamentai ar skyriai įgyvendins veiklos projektą, kiek žmonių dirbs ir pan.

14.

 

Paraiškoje aiškiai aprašyta esama situacija iki veiklos projekto įgyvendinimo.

Veiklos projektas nebuvo gavęs ir šiuo metu negauna finansinės paramos iš ES ir struktūrinių fondų ar kitų Europos Bendrijų iniciatyvų arba nacionalinių šaltinių ar tarptautinių programų.

 

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje išvardinta pradinė situacija iki veiklos projekto įgyvendinimo – kiek ir kokios įrangos, prekių ar kt. jau turima, kiek įsigyta iš ankstesnio laikotarpio fondų. Tuo atveju, jei nuo įrangos įsigijimo praėjo penkeri metai, laikoma, kad įranga gali būti naudojama bet kokioms pareiškėjo reikmėms.

 

Tikrinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 14 punktas) nurodyta atitinkama informacija apie anksčiau gautas ar šiuo metu gaunamas Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ar valstybės finansinės paramos lėšas.

15.

 

Veiklos projekto veiklos  yra aiškios ir logiškos veiklos projekto tikslams pasiekti

 

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 9 ir 11 punktai) nurodytos tik tos prašomos finansuoti veiklos, kurios atitinka veiklos projekto tikslus ir kurios reikalingos veiklos projekto nurodytiems tikslams pasiekti.

16.

 

Aiškiai nurodyti veiklų rezultatai

 

 

Vertinama, ar veiklos  projekto paraiškoje (paraiškos 9 punktas) prie kiekvienos nurodytos veiklos aiškiai nurodyti konkretūs kiekybiniai rodikliai – vienai veiklai vienas rodiklis. Turi būti nurodomas rodiklio pavadinimas ir kiekis. Kokybiniai rodikliai turi būti nurodomi taip, kad būtų galima įvertinti pasiektą veiklos projekto rezultatą, t. y. būtų galima surinkti ir pateikti tai įrodančius duomenis. Nurodoma, kada planuojama pasiekti kokybinį rodiklį  (gali būti pasiektas ir po veiklos projekto įgyvendinimo),  kokiais dokumentais ar duomenimis tai grindžiama, pateikti  pavyzdį.

Įsitikinama, ar veiklos projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

- specifiniai, t. y. parodo veiklos projekto esmę ir charakteristikas;

- pasiekiami, t. y. realūs;

- susieti, t. y. atitinka vykdomas veiklos projekto veiklas;

 

- iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

17.

Veiklos projekto biudžeto lentelė ir visos numatytos išlaidų eilutės tinkamai užpildytos

Tikrinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 11 punktas) veiklos projekto biudžeto lentelėje visos reikiamos dalys užpildytos.

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 11 punktas), veiklos projekto biudžete numatytos visos išlaidos yra susijusios su veiklos projekto veiklomis, kiekybiniais rodikliais bei numatytais pirkimais (paraiškos 9, 11 punktuose ir 16.4 priede „Pirkimų planas“).

18.

Tinkamai užpildytas veiklos projekto veiklų įgyvendinimo grafikas

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 12 punktas), veiklų įgyvendinimo grafike, išvardintos visos veiklos projekto veiklos, kurios nurodytos paraiškos 9 punkte. Veiklos projekto grafikas logiškas ir nuoseklus, užpildytas pagal pavyzdį, veiklos susietos tarpusavyje ir su planuojamais rezultatais. Veiklų įgyvendinimo terminai aiškūs, logiški. Veiklos projekto planuojama pirkimų pradžia, nurodyta Paraiškos 16.4 priede „Pirkimų planas“, siejasi su veiklų įgyvendinimo grafike nurodytomis datomis.

19.

Paraiškoje numatytų pirkimų kainas pagrindžiantys dokumentai nurodyti tinkami ir pagrįsti, o pirkimui reikalingos lėšų sumos dydis apskaičiuotas tinkamai

 

 

 

 

 

Vertinama, ar nurodyti reikiami Gairių 12 punkte nurodyti dokumentai ir ar jie yra pakankami kainoms įvertinti, ar pateikti atlikti rinkos tyrimai yra tinkami, t. y. kainos skaičiuotos Paraiškoje numatytoms arba panašioms veikloms bei planuojamoms įsigyti prekėms, paslaugoms, darbams įsigyti, kreiptasi ne mažiau kaip į Gairių 12.2 papunktyje nurodytą tiekėjų skaičių. Pagal pateiktą informaciją vertiname, ar pirkimui reikalinga lėšų suma apskaičiuota kaip viršutinis kvartilis. Viršutinis kvartilis gali būti apskaičiuojamas Excel programa naudojant QUARTILE funkciją.

Jei pirkimui reikalinga lėšų suma numatyta didesnė nei viršutinis kvartilis, turi būti įsitikinta, kad prie paskaičiuoto viršutinio kvartilio pridėtas procentinis dydis yra objektyviai pagrįstas.

20.

 

Specialios tranzito schemos (toliau – STS) išlaidos pagrįstos ir tinkamos finansuoti

 

 

 

Vertinama, ar teikiama parama išimtinai tik STS papildomoms išlaidoms (išlaidos, kurios tiesiogiai atsiranda dėl konkrečių Specialios tranzito programos vykdymo reikalavimų ir kurios nėra patiriamos dėl tranzito ar kitų vizų išdavimo), patirtoms įgyvendinant supaprastinto tranzito dokumento (STD) ir supaprastinto tranzito geležinkeliu dokumento (STGD) sistemą kompensuoti.

Ar teikiama parama išimtinai tik pareiškėjo STS veiklai finansuoti.

Vertinama, ar teisingai užpildytas Gairių pareiškėjams 2 priedas (jei pildomas), ar šiame priede nurodyta informacija yra pagrįsta ir tinkama.

21.

 

Išlaidos ir kainos bei STS proporcinė dalis pagrįsta

 

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje ir (ar) prieduose pateikti išlaidų pagrindimai, nurodytos kainos yra aiškios ir atitinka rinkos kainas. Vertinami preliminarūs tiekėjų pasiūlymai, paaiškinimai, kita pagrindžiančioji informacija. Pateikti paaiškinimai dėl kainų pateikimo biudžeto lentelėje ir aritmetinių vidurkių skaičiavimo, jei akivaizdžiai matomi dideli nuokrypiai.

 

Iš pateiktų pagrindimų tikrinama paraiškos ir prašomo finansuoti STS dalies procentinės dalies atitiktis STS veiklai.

22.

 

Tinkamai užpildytas pirkimų planas

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 16.4 priedas „Pirkimų planas“) nurodyti visi planuojami pirkimai ir jie siejasi su paraiškos 9, 11 ir 12 punktuose išvardintomis veiklomis ir rodikliais. Aiškiai nurodoma, kas bus perkama, konkretaus pirkimo pavadinimas

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 16.4 priedas „Pirkimų planas“) ir paraiškos 11 punkte „Projekto biudžetas“ suplanuotos išlaidų rūšys, jų kiekiai ir biudžetai sutampa.

Pirkimo būdo pasirinkimo priežastys vertinamos pagal poreikį, kilus įtarimams, kad suplanuotas netinkamas pagal teisės aktus pirkimo būdas

23.

 

Suplanuotos viešinimo priemonės yra tikslingos ir pakankamos

 

 

 

Vertinama, ar numatytos viešinimo priemonės atitinka veiklos projekto pobūdį, tikslinę auditoriją maksimaliam rezultatui pasiekti

 

Veiklos projekto Biudžeto vertinimas

 

Taip

Ne

Netai-koma

 

Po patikslinimo

 

Pastabos

 

 

 

 

 

Taip

 

Ne

 

 

24.

 

Biudžeto aritmetika, logika teisinga

 

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 11 punktas) veiklos projekto biudžeto lentelėje nėra aritmetinių klaidų, nurodytos sumos yra aiškios ir tinkamai priskirtos biudžeto išlaidų kategorijai. Tikrinami prieduose pateikti apskaičiavimo detalizavimai ir paaiškinimai, iš kurių informacija perkelta į biudžeto lentelę, ar jie yra teisingi.

Tikrinamas STS finansavimo procentinės dalies pagrindimo apskaičiavimas.

25.

 

Darbo užmokestis ir komandiruočių išlaidos darbuotojui (dienpinigiai, antišlaidžiai) apskaičiuoti ir pagrįsti tinkamai

 

 

 

Vertinama, ar veiklos projekto paraiškoje (paraiškos 11 punktas) veiklos projekto biudžeto lentelėje darbo užmokestis ir komandiruočių išlaidos darbuotojui (dienpinigiai, antišlaidžiai) apskaičiuoti teisingai, nėra aritmetinių klaidų, pateikti pagrindimai ir sumos yra logiškos ir aiškios.

 

Siekiant pagrįsti darbo užmokestį, pareiškėjas turi nurodyti:

1.  Pareigybių skaičių, numatomą jų darbo apimtį/funkcijas (pagrįsti nurodytą kiekį);

2.  Numatyto darbo užmokesčio dydžio pagrindimą.

26.

 

Pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo statusas nurodytas teisingai ir pagrįstas

 

 

 

Tikrinama informacija, užpildyta paraiškos 5.1.3 papunktyje, ir, ar pateikta, jei taikoma, pareiškėjo laisvos formos dokumentas dėl PVM mokėtojo, kuriame nurodyta atitinkama informacija apie mokėtojo statusą

 

Išvada dėl paraiškos administracinės atitikties ir veiklos projekto tinkamumo finansuoti (Taip / Ne):

Rašoma tik „TAIP“ arba „NE“

Maksimali siūloma tinkamų finansuoti išlaidų suma, eurais

Nurodoma tik maksimali siūloma finansuoti suma (skaičiais)

 

Komentarai:

Pateikiama apibendrinta išvada, nurodomi punktai, kurių paraiška neatitinka, ir pastabos bei komentarai, kurie  privalo būti perkelti į galutinę projektų paraiškų vertinimo ataskaitą

 

Veiklos projekto vertintojas:

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)

 

Veiklos projekto finansinės dalies vertintojas:

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)

 

 



[1] Suma apskaičiuojama automatiškai, į lentelę suvedus informaciją apie tiekėjus ir jų siūloma kainą.

Ši suma nustatoma viršutinio kvartilio principu, tai yra ji  yra mažesnė arba lygi 75% visų tiekėjų pateiktų pasiūlytų kainų reikšmėms, tačiau negali viršyti 25% didžiausių tiekėjų pateiktų pasiūlymų reikšmių.

Viršutinis kvartilis taip pat gali būti apskaičiuojamas Excel programa naudojant QUARTILE funkciją. Pvz., =QUARTILE(A1:A10;3), kur A1-A10 tiekėjų pasiūlytos kainos.