ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2017 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO 

 

2017 m. birželio 27 d. Nr. T-216

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 2 punktu ir atsižvelgdama į Šiaulių teritorinės darbo biržos 2017 m. birželio 5 d. raštą Nr. (1.10) SD-4614 „Dėl informacijos pateikimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Šiaulių rajono savivaldybės 2017 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Bezaras


 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. T-216

 

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2017 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės 2017 metų užimtumo didinimo programa (toliau – programa) parengta, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2. Programa skirta šioms tikslinėms bedarbių grupėms:

2.1. rūpintiniams, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

2.2. nėščioms moterims, vaiko motinai (įmotei) arba tėvui (įtėviui), vaiko globėjui, rūpintojui ir asmenims, faktiškai auginantiems vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenims, prižiūrintiems sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

2.3. grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

2.4. piniginės socialinės paramos gavėjams;

2.5. priklausomiems nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigusiems psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.6. prekybos žmonėmis aukoms, baigusioms psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.7. grįžusiems į Lietuvą nuolat gyventi politiniams kaliniams ir tremtiniams bei jų šeimų nariams (sutuoktiniui, vaikams (įvaikiams) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos.

3. Programos dalyviai – Šiaulių rajono savivaldybės administracija, Šiaulių teritorinė darbo birža, dalyvauti programoje atrinkti bedarbiai, Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

4. Programos tikslai:

4.1. Užtikrinti valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas) vykdymą.

4.2. Sudaryti galimybes programos 2 punkte išvardintiems ieškantiems darbo asmenims greičiau integruotis į darbo rinką ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų.

4.3. Sumažinti nedarbo lygį Šiaulių rajono savivaldybėje.

 

 

 

 

2

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

5. Oficialiosios statistikos duomenimis, Šiaulių rajono savivaldybėje 2017 m. sausio 1 d. gyveno 41584 gyventojai.

6. Šiaulių teritorinės darbo biržos duomenimis, 2017 m. birželio 1 d. buvo įregistruoti 1893 Šiaulių rajono savivaldybėje gyvenantys bedarbiai, iš jų:

6.1. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra – 161 asmuo;

6.2. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų – 4 asmenys;

6.3. piniginės socialinės paramos gavėjai – 600 asmenų (duomenis pateikė Socialinės paramos skyrius);

7. Programos 2.1, 2.5-2.7 papunkčiuose išvardintų tikslinių grupių bedarbių 2017 m. birželio 1 d.Šiaulių teritorinėje darbo biržoje įregistruota nebuvo.

8. Iš viso programos 2 punkte išvardintų tikslinių grupių bedarbiai buvo 765 asmenys (40 % visų registruotų bedarbių).

9. Atsižvelgiant į seniūnų pasiūlymus, pasitarus su seniūnijų bendruomenių atstovais ir socialiniais darbuotojais, įvertinus tikslinių grupių bedarbių integravimosi į darbo rinką galimybes, darytina išvada, kad priimtiniausia Užimtumo didinimo programos priemonė yra laikinieji darbai.

10. Atsižvelgiant į Šiaulių teritorinės darbo biržos pateiktus duomenis apie prognozuojamą asmenų, galinčių dirbti laikinuosius darbus skaičių, ir įvertinus tikslinės dotacijos savivaldybės biudžetui lėšas, pasirinkta laikinųjų darbų trukmė 2 mėnesiai. Atsižvelgiant į skirtas lėšas, numatoma, kad programoje dalyvaus 25 bedarbiai.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

11. Programos tikslams pasiekti numatoma organizuoti tokius laikino pobūdžio darbus:

11.1. valstybinės reikšmės parkų, istorijos, archeologijos ir kultūros objektų teritorijų šienavimo, vejos pjovimo, gėlynų sodinimo, ravėjimo, krūmų retinimo, medžių genėjimo, lapų ir kitų augalinių atliekų sutvarkymo, šiukšlių surinkimo ir kiti laikino pobūdžio su želdinių priežiūra susiję darbai;

11.2. sniego kasimas, ledo nuvalymas nuo takų, smėlio barstymas, sniego šlavimas ir kiti laikino pobūdžio su sniego pašalinimu susiję darbai valstybinės reikšmės parkų, istorijos, archeologijos ir kultūros objektų teritorijose;

11.3. gatvių, kelių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, istorijos ir kultūros paveldo, parkų, muziejų, kapinių, turizmo objektų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų bei kitų visuomeninės paskirties rajono teritorijų, esančių valstybinėje žemėje, aplinkos tvarkymo darbai;

11.4. savivaldybei priskirtų patikėjimo teise valdyti kelio statinių ir kitų viešo naudojimo objektų smulkaus remonto ir teritorijų šienavimo, šiukšlių surinkimo po žiemos ir kiti laikino pobūdžio darbai;

11.5. valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių laikino pobūdžio smulkaus remonto, priežiūros ir aplinkos tvarkymo darbai.

3

 

12. Vykdant programą numatoma įdarbinti 25 bedarbius.

13. Vidutinė numatoma vieno programos dalyvio darbų trukmė 2 mėnesiai.

14. Numatomas laikinųjų darbų organizavimo laikas 2017 m. II pusmetis.

15. Numatomi programos įgyvendinimo rezultatai:

15.1. suteikta galimybė 25 Šiaulių rajono bedarbiams laikinai įsidarbinti ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų;

15.2. sumažėjęs nedarbo lygis Šiaulių rajone.

16. Programos vykdytojai – Šiaulių rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), Šiaulių teritorinė darbo birža, Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

17. Užimtumo programoje numatytų dalyvauti bedarbių atranką vykdo Šiaulių teritorinė darbo birža.

18. Darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti užimtumo programą, atranką vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

19. Programos finansavimo šaltinis yra valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija savivaldybės biudžetui, skirta valstybinei funkcijai – dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas.

20. Laikinųjų darbų finansavimo tvarka:

20.1. darbdaviams, įdarbinusiems Šiaulių teritorinės darbo biržos siųstus asmenis pagal darbo sutartį laikiniesiems darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos iš dalies ar visiškai apmokėti šias išlaidas:

20.1.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

20.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 9.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

20.1.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą);

20.2. programos 20.1 papunktyje nurodytas subsidijas darbo užmokesčiui darbdaviams moka bei programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

21. Vadovaujantis Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 4 dalimi, programos administravimui skiriami 4 procentai programos įgyvendinimo lėšų.

22. Šiaulių rajono savivaldybės 2017 m. užimtumo didinimo programos lėšos:

 

Programos priemonės

Programos lėšos, Eur

Vidutinė priemonės kaina 1 asmeniui, Eur

Numatomas asmenų, kurie galės pasinaudoti priemone, skaičius

Laikinieji darbai

27500,00

1100,00

25

Programos administravimas

 

1100

 

-

 

-

Iš viso:

28600,00

1100,00

25

 

 

 

 

 

4

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS TĘSTINUMO ANALIZĖ IR PROGNOZĖ

 

 

23. Savivaldybės administracija iki einamųjų metų spalio 1 dienos parengia ateinančių metų

programos projektą ir pateikia svarstyti Trišalei tarybai prie Šiaulių teritorinės darbo biržos. Apsvarstytą ir prireikus patikslintą projektą tvirtina Šiaulių rajono savivaldybės taryba. Tvirtinant programos projektą numatomos ir ateinančių metų prognozės.

24. Vadovaujantis gyventojų užimtumą reglamentuojančiais teisės aktais, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis ir atsižvelgiant į Šiaulių teritorinės darbo biržos pateiktus duomenis, numatomos tokios 2018–2020 metų programos prognozės:

 

Programos

priemonės

2018 metai

2019 metai

2020 metai

Lėšos, tūkst. Eur

Numatoma įdarbinti bedarbių,

Lėšos, tūkst. Eur

Numatoma įdarbinti bedarbių

Lėšos, tūkst. Eur

Numatoma įdarbinti bedarbių,

Laikinieji darbai

201,7

106

201,1

95

201,1

95

 

25. Prognozės yra apytikslės ir gali keistis.    

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

26. Programos vertinimo kriterijai:

26.1. įsisavintos lėšos pinigine ir procentine išraiška;

26.2. įdarbintų asmenų skaičius.

27. Programai įgyvendinti, darbdaviams atrinkti ir lėšoms paskirstyti Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu  sudaroma komisija.

28. Įdarbinamų asmenų skaičius ir lėšos darbdaviams paskirstomos Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į atrankos rezultatus.

29. Už Šiaulių teritorinės darbo biržos siunčiamų bedarbių įdarbinimą, darbų saugą, kokybišką paskirtų darbų atlikimą, paskirtų lėšų tinkamą įsisavinimą ir pateikiamų dokumentų teisingumą tiesiogiai atsako darbdaviai. Seniūnijose darbdavių funkcijas vykdo seniūnai.

30. Programos įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyrius.

31. Programos lėšas apskaito Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

32. Programos įgyvendinimą, lėšų programos įgyvendinimui panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės administracijos Centralizuota vidaus audito tarnyba.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

33. Informacija apie programą ir jos įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus bus skelbiama Šiaulių rajono savivaldybės interneto svetainėje.

34. Informacija apie programos įgyvendinimo metu vykdomas priemones bus skelbiama Šiaulių rajono spaudoje ir Šiaulių rajono savivaldybės interneto svetainėje.

_________________