LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS SUSISIEKIMUI“ VALSTYBĖS PAGALBOS schemos patvirtinimo

 

2019 m. rugpjūčio 13 d. Nr. 3-389

Vilnius

 

 

Siekdamas užtikrinti 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), nuostatų įgyvendinimą ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 13 d. nutarimu Nr. 1480 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.10 papunkčiu,

t v i r t i n u Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Ko-investicinis fondas susisiekimui“ valstybės pagalbos schemą (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas                                                        Rokas Masiulis

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2019 m. liepos 16 d. raštu Nr. ((24.41E)-5K-1911841)-6K-1903778

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2019 m. rugpjūčio 8 d. raštu Nr. (9.8E-35) 6V-1639

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

2019 m. rugpjūčio 8 d. raštu Nr. (1.86E) 2T-788

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2019 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3-389

 

 

RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS SUSISIEKIMUI“ VALSTYBĖS PAGALBOS SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Ko-investicinis fondas susisiekimui“ valstybės pagalbos schemos (toliau – schema)

teisinis pagrindas

 

1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084 (OL 2017 L 156, p. 1) (toliau  – Reglamentas Nr. 651/2014);

1.2. Finansinės priemonės „Ko-investicinis fondas susisiekimui“ (toliau – Priemonė) 2019 m. gegužės 6 d. finansavimo sutartis Nr. 04.5.1-FM-F-520-01-0001/1F-48, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija), Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos (toliau – Susisiekimo ministerija) ir UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“) (toliau – Sutartis).

2.

Priemonei skirta finansavimo suma

2.1. 5 000 000 Eur (penki milijonai eurų) Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Sanglaudos fondo (toliau – SaF) lėšų (toliau – Priemonės dydis):

2.1.1. ne mažiau 4 000 000 Eur (keturių milijonų eurų) ES struktūrinių fondų (SaF) lėšų investicijoms atlikti;

2.1.2.ne daugiau 1 000 000 (vieno milijono eurų) Eur ES struktūrinių fondų (SaF) – „Invega“ valdymo išlaidoms apmokėti, įskaitant ir už UAB „Kofinansavimas“ deleguotas funkcijas (toliau – Priemonės valdymo išlaidos).

3.

Schemos galiojimo trukmė

Rizikos kapitalo investicijos pagal šią schemą bus vykdomos Reglamento Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu, t.y. iki 2020 m. gruodžio 31 d. Tuo atveju, jei bus priimtas naujas reglamentas, pakeisiantis Reglamentą Nr. 651/2014, arba Reglamento Nr. 651/2014 galiojimas bus pratęstas, investicijų vykdymas pagal šią schemą bus pratęstas.

4.

Vartojamos sąvokos

Šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente Nr. 651/2014  ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas) apibrėžtas sąvokas.

5.

Priemonės valdymas ir valdytojų atrinkimas

 

5.1. Priemonė yra įgyvendinama per komanditinę ūkinę bendriją (toliau – Fondas), kurios tikroji narė yra „Invega“ patronuojamoji įmonė UAB „Kofinansavimas“ (toliau – Fondo valdytojas), o narė komanditorė – „Invega“. Fondas yra laikomas viešuoju investuotoju. Fondas yra sudarytas iš kelių subfondų, kurie skirti finansinėms priemonėms su atskiromis investavimo strategijomis įgyvendinti. Siekiant atskirti Priemonės investavimo strategiją, Fonde yra išskirtas specialiai Priemonei įgyvendinti skirtas subfondas (toliau – Subfondas);

5.2. Fondo valdytojas per atvirą ir skaidrų procesą, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks privačius investuotojus – ne valstybės lėšomis finansuojamus reguliuojamus (licencijuotus ir finansų rinkų priežiūros institucijų prižiūrimus) bei nereguliuojamus rizikos, privataus kapitalo fondus, kurie teikia finansavimą labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms (toliau – įmonės), taip pat ne valstybės lėšomis finansuojamus alternatyvaus finansavimo fondus ir kitus kolektyvinio investavimo subjektus, neformaliuosius investuotojus, kurie kartu su Subfondu investuos į įmonių kapitalą.

6.

Subfondo dydis

Priemonės dydis atėmus Priemonės valdymo išlaidas.

7.

Įmonių, į kurias atliekamos investicijos, veiklos sektoriaus ribojimas

Investuojama į įmones, kurios prisideda prie 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4  prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 4.5.1 uždavinio „Skatinti darnų judumą ir plėtoti aplinkai draugišką transportą, siekiant sumažinti anglies dioksido išmetimus“ ir Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“ 1 tikslo „Didinti krovinių ir keleivių judumą, gerinant ES transeuropinio transporto tinklo pagrindinio tinklo koridorius ir jų jungtis su valstybinės ir vietinės reikšmės transporto tinklu bei plėtojant skirtingų transporto rūšių sąveikos efektyvumą“ 6 (horizontaliojo) uždavinio „Diegti intelektines transporto sistemas ir technologijas, kurios padėtų užtikrinti geresnį keleivių ir krovinių judumą TEN-T keliuose, kituose valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, miestų gatvėse, geležinkeliuose ir vidaus vandenų keliuose“ arba 3 tikslo „Skatinti vietinio (miestų ir priemiesčių) transporto sistemos darnumą“ 2 uždavinio „Užtikrinti miesto ir priemiesčio įvairių rūšių viešojo transporto maršrutų suderinamumą ir didesnę jų sąveiką su privačiu transportu“.

8.

Remiamos įmonės

 

8.1. Investicijos, įskaitant paskesnes investicijas, bus atliekamos:

8.1.1. į labai mažas įmones arba mažas įmones, kurios atitinka labai mažos arba mažos įmonės statusą pagal SVV įstatymo nuostatas ir Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio reikalavimus (toliau – labai maža ir maža įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai):

8.1.1.1. yra nebiržinės (nelistinguojamos reguliuojamoje rinkoje) įmonės;

8.1.1.2. yra registruotos ne ilgiau kaip 5 metus iki investicijos atlikimo;

8.1.1.3. yra neskirsčiusios pelno;

8.1.1.4. nebuvo sukurtos per susijungimą;

8.1.1.5. nėra perėmusios kitos įmonės veiklos;

8.1.2. vienodomis sąlygomis (lot. pari passu) į:

8.1.2.1. labai mažas įmones arba mažas įmones, kurios atitinka labai mažos ir mažos įmonės statusą pagal SVV įstatymą, o investicija į tokią įmonę nelaikoma valstybės pagalba (toliau – labai maža ir maža įmonė, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai);

8.1.2.2. vidutines įmones, kurios atitinka vidutinės įmonės statusą pagal SVV įstatymą, o į tokią įmonę investicija nelaikoma valstybės pagalba;

8.2. Bendra investicijų iš Subfondo į vieną labai mažą įmonę arba mažą įmonę suma negali viršyti 800 000 Eur (aštuonių šimtų tūkstančių eurų), o bendra investicijų iš Subfondo į novatorišką labai mažą arba mažą įmonę, kaip ji apibrėžta Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 80 dalyje, suma – 1 600 000 Eur (vieno milijono šešių šimtų tūkstančių eurų);

8.3. Bendra investicijų iš Subfondo į vieną vidutinę įmonę suma negali viršyti 1 600 000 Eur (vieno milijono šešių šimtų tūkstančių eurų).

9.

Netinkamos investicijos

Netinkamomis investicijomis iš Subfondo bus laikomos investicijos:

9.1. nurodytos Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse;

9.2. nurodytos 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1300/2013 dėl Sanglaudos fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1084/2006 (OL 2013 L p. 347) (toliau – Reglamentas Nr. 1300/2013), 2 straipsnio 2 dalyje;

9.3. į įmones, kurios tiesiogiai veikia ginklų ir šaudmenų ir susijusių produktų gamybos, perdirbimo bei prekybos sektoriuose;

9.4. į įmones, užsiimančias azartinių lošimų organizavimu;

9.5. į gamtos mokslų sektoriuje veikiančias įmones, kurių veikla susijusi su žmogaus klonavimu;

9.6. skirtos įmonės ar kito verslo subjekto esamų paskolų ar lizingo įsipareigojimų refinansavimui ar restruktūrizavimui;

9.7. skirtos veikloms, kurios yra užbaigtos arba visiškai įgyvendintos sprendimo dėl investavimo priėmimo dieną;

9.8. skirtos nepiniginiam įnašui, kuris nėra tinkamos finansuoti išlaidos, finansuoti;

9.9. kai daugiau nei 10 proc. investicijos sumos skiriama žemei įsigyti;

9.10. skirtos nekilnojamajam turtui įsigyti, jei šio turto įsigijimas nėra tiesiogiai susijęs su pagrindine įmonės, į kurią investuojama, veikla;

9.11. į įmones, vykdančias grynai finansinę veiklą arba nekilnojamojo turto plėtrą, kai ši veikla vykdoma kaip finansinių investicijų veikla;

9.12. kuriomis siekiama apmokėti išlaidas, jau anksčiau finansuotas (apmokėtas) iš ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, dėl kurių lėšos tam tikroms išlaidoms būtų skiriamos ne vieną kartą.

10.

Investavimo forma

Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo (angl. equity and quasi-equity) forma.

11.

Didžiausia Subfondo dalis konkrečioje investicijoje

 

 

11.1. Jei investuojama į labai mažą ir mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, konkrečioje investicijoje gali būti iki 90 proc. Subfondo lėšų;

11.2. Kai investuojama į labai mažą ar mažą įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, arba vidutinę įmonę, Subfondo lėšų dalis negali viršyti 50 proc. konkrečios investicijos.

12.

Investavimas į įmones

Investicijų iniciatoriai bus privatūs investuotojai, kurie kreipsis į Fondo valdytoją dėl investavimo į jų pasirinktas ir investavimo požiūriu įvertintas įmones ir vėliau šias investicijas bendrai valdys savo ir Subfondo naudai pagal sudarytą investuotojų sutartį.

13.

Pelno iš investicijos pasiskirstymas

13.1. Investuojant į labai mažą ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, pelnas paskirstomas taip: 

13.1.1. pirmiausia Subfondas, kaip viešasis investuotojas, ir privatūs investuotojai atgauna savo investuotas sumas;

13.1.2. pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų nuo savo investuotos sumos (toliau – pelno dalis), kuri yra maksimalus Subfondui skiriamas grąžos dydis (angl. cap);

13.1.3. pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui nustatytą pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams. Jei pelno iš investicijos suma neviršija šioje skiltyje nustatytos pelno sumos, pelnas paskirstomas tarp privačių investuotojų ir Subfondo proporcingai investuotoms sumoms;

13.2. Investuojant į vidutines įmones ir labai mažas ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, pelnas Subfondui, kaip viešajam investuotojui, ir privatiems investuotojams paskirstomas vienodomis sąlygomis (lot. pari passu).

14.

 

Investavimo teritorija

 

 

Investuoti galima į įmones, veikiančias Lietuvos Respublikoje arba kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, kai investicijų lėšomis sukurta nauda atitenka Lietuvos Respublikai, kaip nurodyta Finansinių priemonių išlaidų tinkamumo finansuoti rekomendacijose, kurios yra skelbiamos interneto svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/finansiniu-priemoniu-islaidu-tinkamumo-finansuoti-rekomendacijos-3, tačiau toks investavimas į kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje veikiančias įmones negali viršyti 15 proc. Priemonei įgyvendinti skirtų lėšų, nebent „Invega“ pritaikytų kitokią proporciją, kuriai būtų pritarta Priemonės priežiūros komitete.

15.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

15.1. Subfondo investicijoms į labai mažas ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, yra taikomos Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos;

15.2. Finansinių priemonių derinimo su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis tvarka nustatyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, 50 punkte.

16.

Stebėsena

16.1. „Invega“ yra įpareigota užtikrinti, kad investicijos į labai mažas ir mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, atitiktų Reglamento Nr. 651/2014 ir šios schemos nuostatas, taip pat yra atsakinga už suteiktos valstybės pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;

16.2. Investicijos į vidutines įmones ir labai mažas ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, atliekamos vienodomis sąlygomis (lot. pari passu). Fondo valdytojas yra įpareigotas užtikrinti, kad investicijos į vidutines įmones ir labai mažas ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, atitiktų rinkos ekonomikos sąlygas ir visus rinkos ekonomikos veiklos vykdytojui keliamus reikalavimus, kaip tai apibrėžta Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos (2016/C 262/01).

17.

Informavimas

Tais atvejais, kai vienam pagalbos gavėjui teikiama pagalbos suma viršija Reglamento Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas (500 000 Eur), informacija apie skirtą pagalbą per 6 (šešis) mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos turės būti pateikta į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo interneto svetainę.

18.

Dokumentų saugojimas

Patvirtinamieji dokumentai, reikalingi nustatyti, kad tenkinamos Reglamente Nr. 651/2014 nustatytos sąlygos, turės būti saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal šią schemą suteikimo dienos.

 

_____________________________________________