LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL lietuvos respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2013 m. kovo 7 d. įsakymo nr. a1-102 „Dėl vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2014 m. kovo 5 d. Nr. A1-125

Vilnius

 

 

Pakeičiu Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. A1-102 „Dėl Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2013 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. A1-102

(Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2014 m. kovo 5 įsakymo Nr. A1-125

redakcija)

 

Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo APRAŠAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato vietos bendruomenių tarybų (toliau – VBT) sudarymo ir veiklos principus bei kaip turi būti organizuojamas ir finansuojamas Vietos bendruomenių savivaldos 2013– 2015 metų programos įgyvendinimas, vykdoma kontrolė.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-71 „Dėl Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

VIETOS BENDRUOMENIŲ TARYBŲ SUDARYMAS IR VEIKLA

 

3. VBT sudaroma iš pavienių vietos bendruomenės narių, vietos bendruomenės gyventojų atstovų (seniūnaičių), šioje teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų bei religinių bendruomenių ir bendrijų atstovų, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovų. Miestų seniūnijose gali būti sudaroma daugiau negu viena VBT.

4. Pavieniai vietos bendruomenės nariai, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovai sudaro ne daugiau nei 1/3 VBT narių skaičiaus.

5. Pradedant antrais Programos įgyvendinimo metais, kasmet vykdoma ne mažiau kaip ketvirtadalio VBT narių rotacija.

6. VBT pirmininkas renkamas pirmojo VBT posėdžio metu. VBT pirmininku negali būti savivaldybės administracijos ar kito įgyvendinti Programą savivaldybėje paskirto subjekto atstovas. VBT posėdžiai yra atviri.

7. VBT, pasitarusi su vietos bendruomene, priima sprendimus dėl finansuotinų veiklų ir teikia juos seniūnui, o tose gyvenamosiose vietovėse, kur nėra seniūnijų, – savivaldybės administracijai ar kitiems už Programos įgyvendinimą savivaldybėje atsakingiems subjektams.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

8. Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu skiriamos lėšos savivaldybėms pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktą informaciją apie dirbančių ir mokančių gyventojų pajamų mokestį asmenų skaičių savivaldybėse: 2013 m. – už 2009–2011 mokestinius metus, 2014 m. – už 2010–2012 mokestinius metus, 2015 m. – už 2011–2013 mokestinius metus.

9. Savivaldybių tarybos ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 30 d. patvirtina ar, esant reikalui, pakeičia 2013–2015 m. lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašus (toliau – tvarkos aprašas), kuriuose nustatoma:

9.1. savivaldybės gyvenamosios vietovės ar jų dalys, kurių bendruomenėse sudarytų VBT sprendimams įgyvendinti bus skiriamos lėšos;

9.2. lėšų šio Aprašo 9.1 papunktyje nustatytoms gyvenamosioms vietovėms ar jų dalims skirstymo kriterijai;

9.3. VBT sudarymo tvarka, kurioje, vadovaujantis Aprašo 3, 4 bei 5 punktų nuostatomis ir atsižvelgiant į vietos ypatumus, nustatoma VBT sudėtis, VBT narių skaičius, minimali vietos bendruomenės ir potencialių VBT narių informavimo ir sukvietimo dėl VBT sudarymo procedūra;

9.4. minimalūs VBT priimtų sprendimų pateikimo formos, turinio ir lėšų pagrindimo reikalavimai;

9.5. savivaldybės administracijos ir seniūnijų ar kitų už Programos įgyvendinimą savivaldybėje atsakingų subjektų funkcijos įgyvendinant Programą.

10. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija su savivaldybėmis bei Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas) pasirašo sutartis dėl VBT sprendimais numatytų veiklų finansavimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas.

11. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija):

11.1. per 5 darbo dienas po šio Aprašo įsigaliojimo, o 2014 ir 2015 metais – ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 15 d. raštu informuoja savivaldybių administracijas apie joms skirtas lėšas;

11.2. pagal poreikį konsultuoja savivaldybių administracijas dėl rengiamų Programos įgyvendinimo tvarkos aprašų projektų;

11.3. teikia metodinę pagalbą, susijusią su Programos įgyvendinimu; pagal poreikį dalyvauja savivaldybių organizuojamuose pasitarimuose, skirtuose Programos įgyvendinimui aptarti ir tobulinti;

11.4. kiekvienais Programos įgyvendinimo metais rengia metinę konferenciją Programos įgyvendinimo rezultatams aptarti.

12. Savivaldybių administracijos:

12.1. pagal poreikį konsultuojasi su ministerija dėl Programos įgyvendinimo tvarkos aprašų ir jų pakeitimo projektų;

12.2. pateikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui savivaldybių tarybų patvirtintus Programos įgyvendinimo tvarkos aprašus;

12.3. įgyvendina ar paveda įgyvendinti seniūnijoms ar kitiems už Programos įgyvendinimą savivaldybėje atsakingiems subjektams VBT sprendimu numatytas finansuoti veiklas ir informuoja apie jas savivaldybės ir vietos bendruomenių gyventojus;

12.4. teikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui veiklos ir finansines ataskaitas sutartyse nustatyta tvarka;

12.5. atsako už informacijos ir pateiktų dokumentų teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą teisės aktų nustatyta tvarka;

12.6. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja už Programos lėšas įsigytą turtą ir juo disponuoja;

12.7. pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

12.8. užtikrina ir kontroliuoja, kad VBT sprendimais patvirtintoms veikloms įgyvendinti skirtomis lėšomis nebūtų finansuojamos išlaidos, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.

13. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas:

13.1. rengia Aprašo 10 punkte numatytų sutarčių projektus;

13.2. Programai įgyvendinti skirtas lėšas perveda savivaldybėms sutartyje nustatyta tvarka;

13.3. renka, kaupia, sistemina ir analizuoja duomenis apie Programos įgyvendinimą, vertina valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, teikia ministerijai Programos priemonės įvykdymo ataskaitas, išvadas, pasiūlymus ir kitą reikalingą informaciją;

13.4. teikia ministerijai siūlymus dėl biudžeto išlaidų sąmatos tikslinimo pagal savivaldybės pateiktą informaciją.

14. Skėtinės vietos bendruomenių asociacijos (asociacijos, kurios vienija savivaldybėse veikiančias bendruomenines organizacijas ir (ar) bendruomeninių organizacijų asociacijas):

14.1. dalyvauja savivaldybių institucijų organizuojamuose pasitarimuose ar posėdžiuose, kuriuose aptariami Programos įgyvendinimo tvarkos aprašų projektai;

14.2. dalyvauja vykdant Programos įgyvendinimo savivaldybėse stebėseną.

 

IV SKYRIUS

VEIKLŲ FINANSAVIMAS IR KONTROLĖ

 

15. Tinkamomis finansuoti laikomos VBT sprendimu patvirtintos veiklos, tenkinančios vietos bendruomenių viešuosius poreikius:

15.1. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams ir (ar) grupėms (labdaros akcijų organizavimas, senyvo amžiaus ir kitų vienišų, pagalbos reikalingų asmenų lankymas, pagalbos sau grupių organizavimas nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims bei jų artimiesiems, renginių ir kitų priemonių, skatinančių socialinę atskirtį patiriančių asmenų ir grupių įsitraukimą į bendruomenės gyvenimą, organizavimas);

15.2. vaikų ir jaunimo užimtumas (renginių, stovyklų ir kitų prasmingo vaikų ir jaunimo laisvalaikio užimtumo veiklų organizavimas, skatinantis asmeninių ir socialinių gebėjimų ugdymą);

15.3. kultūrinė ir švietėjiška veikla (mokymo(si) priemonių, skatinančių kūrybiškumą, saviraišką ir vietos gyventojų išprusimą, organizavimas, vietos bendruomenės tapatybei ir telkimui reikšmingų leidinių leidyba);

15.4. sporto ir sveikatinimo veikla (sportuojančių gyventojų telkimas, sporto varžybų ir treniruočių organizavimas, sveikai gyvensenai propaguoti skirtų renginių, teminių užsiėmimų ir mokymų organizavimas);

15.5. bendruomenės akcijos ir iniciatyvos, skirtos viešųjų erdvių ir aplinkos kokybei gerinti (parkų, sporto ir poilsio aikštelių, vaikų žaidimų aikštelių, kitų vietos bendruomenės teritorijoje esančių poilsio ir rekreacijos vietų tvarkymas ir atnaujinimas, viešo naudojimo patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams);

15.6. bendruomeninė veikla ir kita vietos bendruomenės sutelktumą ir gyvenimo kokybę gerinanti veikla (pilietinių iniciatyvų (bendruomenės forumų), skatinančių vietos gyventojus kelti ir spręsti vietos bendruomenei svarbius klausimus, bendruomeninių organizacijų ir vietos valdžios institucijų bendradarbiavimą, organizavimas ir savanoriškos veiklos organizavimas).

16. Programos įgyvendinimo veiklų vertinimo kriterijus – įgyvendinta ne mažiau kaip 90 proc. veiklų nuo VBT sprendimais patvirtintų veiklų.

17. Lėšos negali būti naudojamos:

17.1. įsiskolinimams dengti;

17.2. investiciniams projektams rengti ir įgyvendinti;

17.3. apmokėti Programos įgyvendinimo išlaidoms, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių;

17.4. veikloms, kurios:

17.4.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

17.4.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams ir religiniams Lietuvos valstybės simboliams;

17.4.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;

17.4.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

18. Ilgalaikio materialiojo turto, įsigyto už Programos lėšas, savininkė yra savivaldybė, o valdytoja – savivaldybės administracija (jos filialai – seniūnijos). Šis turtas naudojamas viešiesiems vietos bendruomenių poreikiams tenkinti.

19. Valstybės biudžeto lėšos turi būti laikomos banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje.

20. Lėšos privalo būti naudojamos tik sutartyse nurodytai veiklai. Ministerija ir (ar) Socialinių paslaugų priežiūros departamentas turi teisę tikrinti, ar Programai įgyvendinti skirtos lėšos naudojamos laikantis sutartyje nustatytų įsipareigojimų dėl finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos.

21. Už banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privaloma pervesti į valstybės biudžeto sutartyje nurodytą banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d.

22. Ministerija ar Socialinių paslaugų priežiūros departamentas gali nutraukti sutartį, sustabdyti lėšų pervedimą arba inicijuoti pervestų lėšų išieškojimą, jeigu nevykdomi ar netinkamai vykdomi pasirašytų sutarčių įsipareigojimai.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Informacija apie finansuotas veiklas skelbiama savivaldybių administracijų interneto svetainėse.

__________________