LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. RUGSĖJO 25 D. ĮSAKYMO NR. 468 „DĖL IŠMETAMŲ Į APLINKOS ORĄ TERŠALŲ KIEKIO MAŽINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. rugpjūčio 31 d. Nr. D1-502

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugsėjo 25 d. įsakymą Nr. 468 „Dėl Išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 6 straipsnio 5 dalies 8 punktu ir įgyvendindamas 2001 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/81/EB dėl tam tikrų atmosferos teršalų išmetimo nacionalinių ribų ir 2016 m. gruodžio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/2284 dėl tam tikrų valstybėse narėse į atmosferą išmetamų teršalų kiekio mažinimo, kuria iš dalies keičiama Direktyva 2003/35/EB ir panaikinama Direktyva 2001/81/EB, 1979 metų Konvenciją „Dėl tolimų atmosferos teršalų pernašų“ ir jos protokolus:“;

1.2. pakeičiu 2.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1.4. pagal kompetenciją rengti ir teikti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupei paprašius informaciją, nurodytą Tvarkos aprašo 16 punkte;“;

1.3. pakeičiu 2.2 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

2.2. Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupei:“;

1.4. pakeičiu 2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.3. Aplinkos apsaugos agentūrai ir Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams pagal kompetenciją teikti Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupei informaciją, reikalingą šio įsakymo 2.2 papunktyje nurodytoms ataskaitoms rengti.“.

2. P a k e i č i u nurodytu įsakymu patvirtintą Išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tvarkos aprašą:

2.1. pakeičiu 5.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.10. kilimo ir tūpimo ciklas – ciklas, apimantis orlaivio riedėjimą žeme, kilimą, aukštėjimą, artėjimą, tūpimą ir visus kitus jo manevrus, atliekamus mažesniame negu 3000 pėdų (914,4 metro) aukštyje;“;

2.2.                              pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Siekiant įgyvendinti Strategijoje nustatytus nacionalinius išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslus, taikytinus nuo 2020 m. iki 2029 m. (toliau – nacionaliniai išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslai 2020–2029 m.), ir vėliau nuo 2030 m. (toliau – nacionaliniai išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslai 2030 m. ir vėliau), ribojamas nors šių per metus išmetamų teršalų kiekis: SO2, NOx, NMLOJ, NH3 ir KD2,5.“;

2.3.      pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Pagal Tvarkos aprašo reikalavimus rengiamame nacionaliniame oro taršos mažinimo plane, nedarant poveikio Tvarkos aprašo 6 punkto taikymui, numatomos priemonės, kuriomis siekiama apriboti 2025 m. išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekį – SO2, NOx, NMLOJ, NH3 ir KD2,5. Šių teršalų kiekių mažinimo tikslai 2025 metams nustatomi pagal linijinę mažinimo trajektoriją, jungiančią nacionalinius išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslus 2020–2029 m. ir nacionalinius išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslus 2030 m. ir vėliau (toliau – nacionaliniai išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tarpiniai tikslai 2025 m.).

Galima laikytis nelinijinės mažinimo nuo 2020 m. iki 2030 m. trajektorijos, jei tai yra veiksmingiau ekonominiu arba techniniu požiūriu, su sąlyga, kad nuo 2025 m. ji palaipsniui susijungia su linijine mažinimo trajektorija, ir jei tai nedaro poveikio nacionaliniams išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslams 2030 m. ir vėliau. Tokiu atveju nustatoma nelinijinė mažinimo trajektorija ir nurodoma jos laikymosi priežastis nacionaliniame oro taršos mažinimo plane.

Kai 2025 m. išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekių pagal nustatytą mažinimo trajektoriją apriboti negalima, vėlesnėse Europos Komisijai pagal Tvarkos aprašo V skyrių teikiamose informacinėse apskaitos ataskaitose paaiškinama priežastis ir nurodomos priemonės, kurias taikant vėl bus galima laikytis nustatytos mažinimo trajektorijos.“;

2.4. pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Siekiant nustatyti, ar įvykdytos Tvarkos aprašo 2 priedo V skyriuje nustatytos atitinkamos sąlygos, nacionaliniai išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslai 2020–2029 m. laikomi nustatytais 2012 m. gegužės 4 d.“;

2.5. pakeičiu 30.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

30.1. per ataskaitinius metus išmestą į aplinkos orą kiekvieno teršalo kiekį, išmesto kiekio pokytį per paskutiniuosius trejus metus (trumpuoju laikotarpiu) ir pokytį, palyginus su 2005 m. išmestu kiekiu (pokytį ilguoju laikotarpiu, kuris rodo nacionalinių išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslų 2020–2029 m., nacionalinių išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tarpinių tikslų 2025 m. ir nacionalinių išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslų 2030 m. ir vėliau įgyvendinimo lygį);“;

2.6. pakeičiu 3 priedo 1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.2. politikos galimybės, į kurias atsižvelgta siekiant įvykdyti nacionalinius išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslus 2020–2029 m. ir nacionalinius išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tikslus 2030 m. ir vėliau, pasiekti nacionalinius išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimo tarpinius tikslus 2025 m. ir prisidėti prie tolesnio oro kokybės gerinimo; politikos galimybių analizė (įskaitant analizės metodą); jei turima duomenų, politikos ir priemonių poveikis (vertinant kiekvienos jų poveikį atskirai arba bendrai) išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekio mažinimui, oro kokybei ir aplinkai, ir susijęs neapibrėžtumas;“.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                       Kęstutis Mažeika