LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2011 M. RUGSĖJO 23 D. ĮSAKYMO NR. 1V-706 „DĖL REGIONŲ PLĖTROS PLANŲ RENGIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. sausio 2 d. Nr. 1V-17

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2011 m. rugsėjo 23 d. įsakymą Nr. 1V-706 „Dėl Regionų plėtros planų rengimo metodikos patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 10 straipsnio 3 dalimi:“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Regionų plėtros planų rengimo metodiką ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                              Eimutis Misiūnas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2018 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. 1V-17

 

REGIONŲ PLĖTROS PLANŲ rengimo METODIKA

 

i SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Regionų plėtros planų rengimo metodikoje (toliau – metodika) nustatoma regionų plėtros planų (toliau – planai, planų projektai) struktūra, rengimo ir keitimo tvarka.

2. Metodikoje vartojamos sąvokos:

2.1. „priemonė“, „regiono plėtros strateginis tikslas“ (toliau – tikslas), „regiono plėtros strateginis uždavinys“ (toliau – uždavinys), „vertinimo kriterijus“ suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Strateginio planavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Strateginio planavimo metodika);

2.2. kitos metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, pavirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklės), ir Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PLANO STRUKTŪRA

 

3. Plano dalys:

3.1. „Įvadas“;

3.2. „Regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizės pagrindiniai duomenys“;

3.3. „Strategija“;

3.4. „Priemonių planas“;

3.5. „Plano įgyvendinimo stebėsena“.

4. Plano dalyje „Įvadas“ turi būti nurodyta:

4.1. plano rengėjas, prie plano rengimo prisidėjusios institucijos ir asmenys;

4.2. plano rengimo kontekstas: kokie planai regione buvo rengti anksčiau, juos įgyvendinant pasiekti rezultatai, kokiais dokumentais ir (ar) teisės aktais vadovaujantis rengiamas planas.

5. Plano dalyje „Regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizės pagrindiniai duomenys“, kurios rekomenduojama apimtis – iki 4 puslapių, turi būti nurodyta:

5.1. svarbiausi regiono socialinei, ekonominei ir demografinei būklei darantys įtaką veiksniai;

5.2. regiono plėtros tendencijos ir problemos, į kurias atsižvelgus formuojamos regiono plėtros strateginės nuostatos.

6. Informacija, kuria vadovaujantis rengiama plano dalis „Regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizės pagrindiniai duomenys“, – regiono bendruomenės apklausų rezultatai, statistinės suvestinės, grafikai, vaizdinė medžiaga ir kita gali būti pateikta plano prieduose.

7. Plano dalis „Strategija“ rengiama pagal nustatytą formą (2 priedas). Šioje plano dalyje turi būti nurodyta:

7.1. regiono plėtros vizija – trumpas pageidaujamos regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės ilguoju laikotarpiu (iki 15 metų) aprašymas;

7.2. ne daugiau kaip keturi prioritetai, kurie turi atitikti šiuos reikalavimus:

7.2.1. turi būti suformuluoti kaip svarbiausios regiono plėtros kryptys, nurodančios, kaip įgyvendinant tikslus ir uždavinius bei sprendžiant plane nurodytas regiono plėtros problemas bus siekiama regiono plėtros vizijos įgyvendinimo;

7.2.2. kiekvienas prioritetas turi būti pagrįstas kuriuo nors iš valstybės plėtros prioritetų, nustatytų ilgos trukmės planavimo dokumentuose, nurodytuose Strateginio planavimo metodikoje;

7.3. tikslai, kurie turi atitikti šiuos reikalavimus:

7.3.1. turi skatinti plane nustatytų priemonių atsakinguosius vykdytojus įgyvendinti regiono plėtros viziją;

7.3.2. turi būti realūs – nustatyti atsižvelgiant į regiono vidaus ir išorės veiksnius;

7.3.3. turi skatinti už regiono plėtrą atsakingas institucijas veikti;

7.3.4. turi būti suformuluoti paprastai ir aiškiai;

7.3.5. turi turėti konkretų įgyvendinimo terminą;

7.3.6. turi lemti plane nustatytų priemonių atsakingųjų vykdytojų įsipareigojimus;

7.3.7. turi būti susiję su Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais nacionalinės regioninės politikos prioritetais, tikslinių teritorijų vystymo tikslais ir uždaviniais, atskirų valdymo sričių (sektorių) planavimo dokumentais, kuriuose nustatytos nacionalinės regioninės politikos įgyvendinimo priemonės, ir nacionaliniais Europos Sąjungos (toliau – ES) finansinės paramos programavimo dokumentais;

7.4. uždaviniai, kurie turi atitikti šiuos reikalavimus:

7.4.1. uždaviniu nurodomas konkretus rezultatas, kurį galima pasiekti, išmatuoti, palyginti su objektyviais rodikliais; uždaviniai, kuriems konkretaus rezultato priskirti negalima, į planą neįtrauktini;

7.4.2. uždavinį įgyvendinti galima plano įgyvendinimo laikotarpiu;

7.4.3. uždavinys skirtas konkrečiai silpnybei (problemai) arba tarpusavyje susijusioms silpnybėms (problemoms) išspręsti arba pasinaudoti stiprybėmis, galimybėmis ar sumažinti grėsmes;

7.4.4. uždavinį įgyvendinti pakanka planuojant finansinių ir kitų išteklių, jo įgyvendinimą galima pagrįsti plano dalyje „Priemonių planas“ nustatomomis priemonėmis.

8. Plano dalis „Priemonių planas“ rengiama pagal nustatytą formą (3 priedas). Šioje plano dalyje nurodoma:

8.1. priemonės, išdėstytos pagal tikslus ir uždavinius, jų vykdytojai, lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai, jeigu jie numatomi;

8.2. priemones įgyvendinantys projektai, pavadinimai ir pagrindiniai požymiai: pareiškėjai, teiksiantys paraiškas dėl projektų finansavimo (toliau – pareiškėjai) / projektų vykdytojai; ministerijos, pagal kompetenciją atsakingos už valdymo sritis ir (ar) kitos valstybės institucijos, kurių asignavimus numatoma naudoti įgyvendinant projektus; projektų atrankos būdas pažymint ar tai iš valstybės biudžeto ir (ar) ES finansinės paramos ar kitų finansavimo šaltinių lėšų bendrai finansuojami valstybės projektai (toliau – valstybės projektai), iš valstybės biudžeto ir (ar) iš ES finansinės paramos lėšų bendrai finansuojami regiono projektai (toliau – regiono projektai) įtrauktini į siūlomų finansuoti regiono projektų sąrašus, ar projektai atrinkti kitu atrankos būdu; nurodoma ar tai regiono socialinės, ekonominės plėtros ir (arba) infrastruktūros projektai, pripažinti regioninės svarbos projektais (toliau – regioninės svarbos projektai), ar projektai įgyvendinami pagal integruotas teritorijų vystymo programas, ar rezerviniai regiono projektai (kurie būtų teikiami įtraukti į siūlomų finansuoti regiono projektų sąrašą sutaupius lėšų arba išbraukus iš plano kitus projektus);

8.3. su ministerijomis suderinti projektams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikiai, finansavimo šaltiniai ir pagrindinių projektų įgyvendinimo etapų terminai; jeigu numatoma naudoti ES finansinę paramą, tai pačiai 2014−2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano (toliau – Veiksmų programos įgyvendinimo planas) priemonei ar Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos, patvirtintos 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2015) 842 (KPP), (toliau – Kaimo plėtros programa) priemonei priskirtiems projektams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikiai turi neviršyti Veiksmų programos įgyvendinimo plano priemonės finansavimo sąlygų apraše arba analogiškame dokumente, taikomame Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai, nustatyto ES finansinės paramos regionui limito; iki 20 proc. nuo šio limito ir proporcinga valstybės biudžeto bendrojo finansavimo dalis gali būti numatyta rezerviniams projektams;

8.4. projektams priskirtos veiklų grupės (pagrindinė ir susijusios) pagal metodikos 3 priedo 8 lentelėje nustatytą sąrašą;

8.5. projektams priskirtų produkto ir rezultato vertinimo kriterijų pavadinimai ir siektinos reikšmės;

8.6. planui įgyvendinti reikalingų lėšų paskirstymas pagal Veiksmų programos įgyvendinimo plano Kaimo plėtros programų priemones;

8.7. įgyvendinant planą numatomų sukurti produktų ir rezultatų (siektinų produkto ir rezultatų vertinimo kriterijų reikšmių) suvestinė;

8.8. planui priskirtų veiklų grupių suvestinė.

9. Plano dalis „Plano įgyvendinimo stebėsena“ rengiama pagal nustatytą formą (4 priedas). Šioje plano dalyje turi būti nurodyta:

9.1. už plano įgyvendinimo koordinavimą ir stebėseną atsakingas Regioninės plėtros departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Regioninės plėtros departamentas) atitinkamas padalinys;

9.2. vertinimo kriterijai, kurie turi atitikti šiuos reikalavimus:

9.2.1. jie turi parodyti plano įgyvendinimo rezultatų kiekybinę išraišką; kiekybiniais vertinimo kriterijais matuojama tai, kas gali būti suskaičiuojama, jie nustatomi remiantis kiekybine informacija, t. y. faktais, skaičiais, statistiniais, institucijų ar kitais duomenimis; šie kriterijai parodo indėlį (pavyzdžiui, finansinį) arba kiekybinę galutinio produkto ar rezultato apimtį;

9.2.2. jie turi leisti įvertinti pokyčių kryptį ir (ar) apimtį ir turi būti palyginami su tam tikru standartu ar norma arba (ir) kitais socialiniais ir ekonominiais rodikliais;

9.2.3. turi būti suformuluoti kaip efekto, rezultato ir produkto vertinimo kriterijai;

9.3. efekto ir rezultato vertinimo kriterijų pasiekimo grafikas (nurodomos reikalingos kasmet pasiekti vertinimo kriterijų tarpinės reikšmės, leisiančios pasiekti suplanuotą galutinį rezultatą);

9.4. vertinimo kriterijų reikšmių apskaičiavimo metodai, dalyvaujančios institucijos ir duomenų šaltiniai (nurodomi prioriteto ir vertinimo kriterijaus pavadinimai, vertinimo kriterijaus apskaičiavimo formulė ar atliekamo tyrimo pavadinimas, vertinimo kriterijaus reikšmės apskaičiavimui arba tyrimo atlikimui naudojami duomenys (kintamieji), šiuos duomenis pateikiančios institucijos, duomenų gavimo šaltiniai, vertinimo kriterijaus reikšmę apskaičiuojanti institucija ir vertinimo kriterijaus reikšmės apskaičiavimo periodiškumas); jeigu vertinimo kriterijų reikšmių apskaičiavimo metodai nustatyti kitų institucijų priimtais teisės aktais ar kitais viešais skelbiamais dokumentais, pakanka pateikti prioriteto ir vertinimo kriterijaus pavadinimą ir nuorodą į minėtus teisės aktus ar dokumentus;

9.5. visuomenės informavimo apie plano įgyvendinimą priemonės (nurodomas skelbiamos informacijos pobūdis, skelbimo periodiškumas, paskelbimo šaltinis, visuomenės informavimo priemonėms vykdyti reikalingų lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai).

10. Pagal metodikos 9.2.3 papunktyje nurodytą efekto ir rezultato vertinimo kriterijų vertinamas tikslo įgyvendinimas ir parodoma nauda, kurią gauna ne tik tiesioginiai naudos gavėjai, bet ir visa visuomenė, įgyvendinus prioritetą. Efekto ir rezultato vertinimo kriterijų skaičius turi būti ne mažesnis už tikslų skaičių. Jų kiekybinėms reikšmėms numatomi leistini nuokrypiai, kad vertinimo kriterijų įgyvendinimą būtų galima įvertinti „labai gerai“, „gerai“, „patenkinamai“ arba „blogai“.

11. Metodikos 9.2.3 papunktyje nurodytu rezultato vertinimo kriterijumi vertinamas uždavinio įgyvendinimas ir parodoma nauda, kurią gauna tiesioginiai naudos gavėjai įgyvendinus uždavinį. Rezultato vertinimo kriterijų skaičius turi būti ne mažesnis už uždavinių skaičių; rezultato vertinimo kriterijus parodo tiesioginius plano įgyvendinimo rezultatus. Pagal rezultato vertinimo kriterijus vertinami svarbiausi veiksniai, kurie daro įtaką efekto vertinimo kriterijų pasiekimui. Jų kiekybinėms reikšmėms numatomi leistini nuokrypiai, kad vertinimo kriterijų įgyvendinimą būtų galima įvertinti „labai gerai“, „gerai“, „patenkinamai“ arba „blogai“.

12. Pagal metodikos 9.2.3 papunktyje nurodytus produkto ir rezultato vertinimo kriterijus vertinamas uždaviniui priskirtų priemonių ir projektų įgyvendinimas, t. y. materialinis ar intelektinis produktas ir (ar) paslaugos, kurie atsiranda tikslingai naudojant finansinius ir kitus išteklius planui įgyvendinti. Priemonėms ir projektams, kurių įgyvendinimas finansuojamas ES finansinės paramos lėšomis, kaip produkto ir rezultato vertinimo kriterijai, yra naudojami produkto ir rezultato rodikliai, nustatyti Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) priemonėms arba Kaimo plėtros programos priemonėms.

 

III SKYRIUS

PLANO RENGIMAS ir Keitimas

 

13. Plano projektą rengia Regioninės plėtros departamentas konsultuodamasis su valstybės institucijomis, savivaldybėmis, socialiniais ir ekonominiais partneriais.

14. Planas pradedamas rengti likus ne mažiau kaip 1 metams iki naujo Europos Sąjungos finansinio laikotarpio pradžios arba ne mažiau kaip 1 metams iki esamo plano galiojimo pabaigos.

15. Planas rengiamas ES finansiniam laikotarpiui, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus nacionalinės regioninės politikos prioritetus, tikslinių teritorijų vystymo tikslus ir uždavinius, atskirų valdymo sričių (sektorių) planavimo dokumentus, kuriuose nustatytos nacionalinės regioninės politikos įgyvendinimo priemonės, nacionalinius ES finansinės paramos programavimo dokumentus, savivaldybių strateginius plėtros planus ir apskrities ir jos teritorijoje esančių savivaldybių teritorijų bendruosius planus.

16. Plano rengimas organizuojamas šiais etapais, einančiais vienas po kito:

16.1. regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizės atlikimas;

16.2. viešų konsultacijų atlikimas;

16.3. plano dalių „Įvadas“ ir „Strategija“ rengimas, efekto ir rezultato vertinimo kriterijų nustatymas;

16.4. plano dalių „Priemonių planas“  ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“ rengimas.

17. Duomenis, reikalingus regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizei atlikti, renka, rūšiuoja ir apibendrina Regioninės plėtros departamentas.

18. Įprastiniai duomenų, reikalingų regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizei atlikti, šaltiniai:

18.1. oficialūs statistikos leidiniai ir duomenų bazės;

18.2. atskirų valstybės institucijų renkama statistika ir darbo dokumentai;

18.3. namų ūkių, darbuotojų ar darbdavių, regiono bendruomenės apklausų arba interviu duomenys;

18.4. ankstesnės regiono socialinės, ekonominės ar demografinės būklės analizės;

18.5. įgyvendinti (įgyvendinami) planai ar savivaldybių strateginiai plėtros planai;

18.6. teisės aktai, nacionaliniai ir ES strateginiai dokumentai, ypač susiję su ES finansinės paramos panaudojimu.

19. Surinkus duomenis, reikalingus regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizei atlikti, regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizė atliekama vadovaujantis Regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizės atlikimo rekomendacijomis (1 priedas).

20. Atlikus regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizę, Regioninės plėtros departamentas organizuoja viešas konsultacijas. Apie numatomą plano rengimą Regioninės plėtros departamentas informuoja regiono savivaldybių institucijas, Vidaus reikalų ministeriją, ministerijas, taip pat kitas valstybės institucijas, socialinius ir ekonominius partnerius, su kurių kompetencija (veiklos sritimi) yra susijęs numatomas rengti planas, pateikia jiems atliktos regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizės pagrindinius duomenis ir paprašo per 1 mėnesį nuo šiame punkte nurodytos informacijos ir duomenų gavimo šiame punkte nurodytose valstybės institucijose ir socialiniuose bei ekonominiuose partneriuose dienos pateikti Regioninės plėtros departamentui pasiūlymus ir iniciatyvas dėl galimų būdų nustatytoms silpnybėms išspręsti, stiprybėmis, galimybėmis pasinaudoti ar grėsmėms sumažinti, taip pat pasiūlyti savo atstovus tolesnėms konsultacijoms plano turinio klausimais (toliau – institucijų ir partnerių atstovai).

21. Iš pasiūlytų institucijų ir partnerių atstovų regiono plėtros taryba savo sprendimu gali sudaryti darbo grupę, kurioje būtų aptariamas rengiamas plano projektas (toliau – darbo grupė), arba konsultuotis su institucijų ir partnerių atstovais kitais būdais (raštu, rengiant susitikimus, pasitarimus ir kt.).

22. Regioninės plėtros departamentas regiono bendruomenės nuomonei esminiais regiono plėtros klausimais išsiaiškinti ir regiono plėtros vizijai suformuluoti konsultuojasi su bendruomene bent vienu iš šių būdų: organizuoja viešus gyventojų susirinkimus; televizijos ir radijo laidas; informacinių straipsnių spausdinimą regioninėje spaudoje; atsiklausia gyventojų nuomonės Regioninės plėtros departamento interneto svetainėje; kviečia gyventojus pateikti pasiūlymus raštu.

23. Įvertinus viešų konsultacijų metu pateiktus darbo grupės, o jei ji nesudaroma, institucijų ir partnerių atstovų bei regiono bendruomenės pateiktus pasiūlymus ir iniciatyvas, pradedamas rengti metodikos II skyriuje nustatytos struktūros planas.

24. Parengus metodikos 3.1 ir 3.2 papunkčiuose nurodytas plano dalis, rengiama plano dalis „Strategija“. Parengtos plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai, išdėstyti pagal metodikos 4 priedo 1 lentelės „Efekto ir rezultato vertinimo kriterijai“ ir 2 lentelės „Rezultato vertinimo kriterijai“ formas, pateikiami svarstyti darbo grupei ir prireikus patikslinami pagal jos pastabas ir pasiūlymus. Jeigu darbo grupė nesudaryta, parengtos plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai derinami su institucijų ir partnerių atstovais raštu, rengiant susitikimus, pasitarimus ar kitais būdais. Prireikus plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai tikslinami pagal institucijų ir partnerių atstovų pateiktas pastabas ir pasiūlymus.

25. Atlikus metodikos 24 punkte nurodytus veiksmus, plano dalies „Strategija“ projektas pateikiamas svarstyti regiono plėtros tarybai. Kartu pateikiami regiono socialinės, ekonominės ir demografinės būklės analizės pagrindiniai duomenys, kuriais vadovaujantis suformuluotos plano dalies „Strategija“ nuostatos ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai. Prireikus plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai tikslinami pagal regiono plėtros tarybos pateiktas pastabas ir pasiūlymus. Jei plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai tik iš dalies patikslinamas pagal regiono plėtros tarybos pateiktas pastabas ir pasiūlymus, parengiama derinimo pažyma, kurioje pateikiamas motyvuotas regiono plėtros tarybos pastabų ir pasiūlymų, į kuriuos neatsižvelgta ar atsižvelgta iš dalies, įvertinimas.

Atlikus šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytus veiksmus, patikslintas plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai kartu su derinimo pažyma (jeigu ji rengiama) teikiami derinti metodikos 24 punkte nustatyta tvarka, o po šio derinimo pakartotinai teikiami svarstyti regiono plėtros tarybai. Plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai , patikslinti tik pagal regiono plėtros tarybos pateiktas redakcinio ar techninio pobūdžio pastabas ir pasiūlymus, metodikos 24 ir 25 punktuose nustatyta tvarka pakartotinai nederinami ir neteikiami svarstyti regiono plėtros tarybai. Regiono plėtros tarybai pakartotinio plano dalies „Strategija“ projekto svarstymo metu pateikus papildomas pastabas ir pasiūlymus, plano dalies „Strategija“ projektas toliau tikslinamas ir derinamas šiame punkte nustatyta tvarka.

Plano dalies „Strategija“ projektas su regiono plėtros taryba laikomas suderintu, kai ši taryba minėtam projektui pritaria be pastabų ir pasiūlymų arba kai šio punkto antrojoje pastraipoje nustatyta tvarka plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai patikslinami tik pagal regiono plėtros tarybos pateiktas redakcinio ar techninio pobūdžio pastabas ir pasiūlymus.

26. Plano dalys „Priemonių planas“ ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“ rengiamos po to, kai su regiono plėtros taryba suderinamas plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai:

26.1. Europos Komisijai patvirtinus Veiksmų programą ir Kaimo plėtros programą, ne vėliau kaip per 3 mėnesius (skaičiuojant nuo vėlesnio iš šių dokumentų patvirtinimo datos):

26.1.1. parengiamas plano dalies „Priemonių planas“ projektas, nurodant priemones, kurioms įgyvendinti planuojama atrinkti valstybės biudžeto, ES finansinės paramos ir kitų finansavimo šaltinių lėšomis bendrai finansuojamus regiono socialinės, ekonominės plėtros ir (arba) infrastruktūros projektus (metodikos 3 priedo 1 lentelė);

26.1.2. parengiamas plano dalies „Plano įgyvendinimo stebėsena“ projektas (pagal metodikos 4 priedo formą), nustatant produkto ar rezultato vertinimo kriterijus, kurie atitinka produkto ar rezultato rodiklius, nustatytus Veiksmų programos konkretiems uždaviniams arba Kaimo plėtros programos priemonėms, taip pat preliminarų vertinimo kriterijų pasiekimo grafiką (nurodant reikalingas kasmet pasiekti vertinimo kriterijų tarpines reikšmės, leisiančias pasiekti suplanuotą galutinį rezultatą), taip pat pateikiami vertinimo kriterijų reikšmių apskaičiavimo metodai, jeigu jie nėra nustatyti kitais teisės aktais ar kitais viešais skelbiamais dokumentais;

26.1.3. Regioninės plėtros departamentas kreipiasi į Vidaus reikalų ministeriją ir už atitinkamas valdymo sritis atsakingas ministerijas, taip pat kitas valstybės institucijas, su kurių kompetencija (veiklos sritimi) yra susijęs planas, Veiksmų programos įgyvendinimo planas, Kaimo plėtros programoje nustatytos priemonės ir integruotos teritorijų vystymo programos, kurioms skirtus asignavimus planuojama naudoti įgyvendinant planą, pateikdamas metodikos 26.1.1 ir 26.1.2 papunkčiuose nurodytą informaciją ir prašydamas nurodyti galimą plano įgyvendinimo priemonių finansavimo apimtį (regionui planuojamus asignavimų limitus pagal finansavimo šaltinius, preliminarų sutarčių sudarymo ir lėšų išmokėjimo planą), veiklas ir siektinus rezultatus (rezultato ir produkto vertinimo kriterijų, priskirtų veiksmų programos konkretiems uždaviniams, minimalias siektinas galutines ir tarpines reikšmes regione, siūlomus papildomus nacionalinius produkto vertinimo kriterijus), jeigu šių priemonių įgyvendinimą numatoma finansuoti iš valstybės biudžeto ar iš ES finansinės paramos lėšų;

26.1.4. gavęs metodikos 26.1.3 papunktyje nurodytą informaciją, Regioninės plėtros departamentas kreipiasi į regiono savivaldybių administracijas, prašydamas pagal metodikos 7 priedo lentelės formą pateikti planuojamų įgyvendinti projektų aprašymus; tie patys veiksmai atliekami ir ministerijai plano rengimo metu patvirtinus Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašą, jeigu pagal šį aprašą finansuojami regiono projektai, Vidaus reikalų ministerijai patvirtinus (pakeitus) integruotą teritorijų vystymo programą (tokiu atveju kreipiamasi į visus integruotos teritorijų vystymo programos veiksmų plane nustatomų naujų ar keičiamų veiksmų vykdytojus), arba savivaldybės tarybai, ministerijai ar jos įgaliotai institucijai kreipusis į regiono plėtros tarybą dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu;

26.1.5. gavęs ir apibendrinęs metodikos 26.1.3 ir 26.1.4 papunkčiuose nurodytą informaciją, Regioninės plėtros departamentas parengia ir raštu suderina su Vidaus reikalų ministerija ir už atitinkamas valdymo sritis atsakingomis ministerijomis, taip pat kitomis valstybės institucijomis, su kurių kompetencija (veiklos sritimi) yra susijęs planas, plano dalių „Priemonių planas“ ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“ projektus, kartu pridėdamas savivaldybių administracijų ir kitų numatomų projektų vykdytojų užpildytas metodikos 7 priedo lentelės formas; tuo atveju, jeigu Vidaus reikalų ministerijos, ministerijų, taip pat kitų valstybės institucijų, su kurių kompetencija (veiklos sritimi) yra susijęs planas, pastabos ginčytinos, jos papildomai derinamos metodikos 21 punkte nurodytais būdais;

26.2. plano dalių „Priemonių planas“ ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“ projektai turi būti pateikti Vidaus reikalų ministerijai ir už atitinkamas valdymo sritis atsakingoms ministerijoms derinti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašo, pagal kurį finansuojami regiono projektai, patvirtinimo, arba regione vykdomos integruotos teritorijų vystymo programos patvirtinimo, šių plano dalių projektuose pateikiant informaciją apie visus pagal atitinkamą Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašą ir (arba) integruotą teritorijų vystymo programą siūlomus finansuoti valstybės ir regiono projektus (taip pat rezervinius projektus), pagal metodikos 3 ir 4 priedų formas, kartu pateikiant numatomų projektų vykdytojų užpildytas metodikos 7 priedo lentelės formas;

26.3. jeigu plano dalių „Priemonių planas“ ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“ rengimo metu paaiškėja papildoma informacija, dėl kurios turi būti keičiamas parengtas ir suderintas su regiono plėtros taryba plano dalies „Strategija“ projektas ir planuojami pasiekti efekto ir rezultato vertinimo kriterijai, šie pakeitimai turi būti papildomai derinami metodikos 24–25 punktuose nustatyta tvarka.

27. Atlikus metodikos 24–26 punktuose nurodytus veiksmus, ne vėliau kaip likus 3 mėnesiams iki esamo plano galiojimo pabaigos, plano projektas pateikiamas svarstyti regiono plėtros tarybai. Kartu su plano projektu regiono plėtros tarybai pateikiama ir derinimo pažyma, kurioje įvertinami plano rengimo metu gauti darbo grupės, o kai ji nesudaroma, institucijų ir partnerių atstovų pateikti pasiūlymai ir iniciatyvos, į kuriuos nebuvo atsižvelgta ar buvo atsižvelgta tik iš dalies.

Tvirtinant plano dalis „Priemonių planas“ ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“, į jas neįtraukiami planuojami finansuoti valstybės ir regiono projektai (ir atitinkami produkto ir rezultato vertinimo kriterijai), kurie, atliekant metodikos 26.1.4–26.1.5 papunkčiuose nustatytus veiksmus, nebuvo įtraukti į integruotų teritorijų vystymo programų veiksmų planus, arba nebuvo patvirtintas Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašas, pagal kurį atitinkami projektai gali būti finansuojami, ir (ar) iš ministerijų nebuvo gauta metodikos 26.1.3 papunktyje nurodyta informacija.

Jeigu regiono plėtros taryba nepritaria plano projektui ir pasiūlo jį tikslinti, Regioninės plėtros departamentas patikslintą plano projektą teikia regiono plėtros tarybai svarstyti pakartotinai, prieš tai raštu jį suderinęs su ministerijomis, su kurių kompetencija yra susijusios regiono plėtros tarybos pateiktos pastabos ir pasiūlymai.

28. Regiono plėtros tarybai patvirtinus planą, plano pakeitimai rengiami laikantis metodikos II skyriuje nustatytų reikalavimų. Regioninės plėtros departamentas pradeda plano keitimo procedūrą, jeigu:

28.1. ministerijoms pasitvirtinus Veiksmų programos įgyvendinimo priemonių projektų finansavimo sąlygų aprašus, pagal kuriuos finansuojami regiono projektai, jų nuostatos skiriasi nuo rengimo metu pateiktos metodikos 26.1.3 papunktyje nurodytos informacijos apie galimą plano įgyvendinimo priemonių finansavimo apimtį (regionui planuojamus asignavimų limitus pagal finansavimo šaltinius, preliminarių sutarčių sudarymo ir lėšų išmokėjimo planą), veiklas ir siektinus rezultatus (rezultato ir produkto vertinimo kriterijų, atitinkančių Veiksmų programos konkretiems uždaviniams nustatytus rodiklius ir Veiksmų programos nacionalinius rodiklius, minimalias siektinas galutines ir tarpines reikšmes regione);

28.2. ministerijai pakeitus Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašą, pagal kurį finansuojami regiono projektai, Regioninės plėtros departamentas nustato, kad plane numatyta priemonių finansavimo apimtis viršija regionui nustatytus asignavimų limitus pagal finansavimo šaltinius, arba laikantis plane nustatytų terminų nėra galimybės įgyvendinti Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto sutarčių sudarymo plano, arba laikantis plane nustatyto vertinimo kriterijų pasiekimo grafiko nėra galimybės pasiekti Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytų rezultatų (rezultato ir produkto vertinimo kriterijų, atitinkančių Veiksmų programos konkretiems uždaviniams nustatytus rodiklius ir Veiksmų programos nacionalinius rodiklius, minimalių siektinų galutinių ir tarpinių reikšmių regione);

28.3. Vidaus reikalų ministerijai patvirtinus (pakeitus) integruotą teritorijų vystymo programą ir pateikus informaciją apie siūlomus finansuoti pagal atitinkamą integruotą teritorijų vystymo programą naujus, pakeistus ir išbrauktus valstybės ir regiono projektus;

28.4. Žemės ūkio ministerijai patvirtinus (pakeitus) Kaimo plėtros programoje nustatytas priemones, pagal kurias įgyvendinami regiono projektai, įgyvendinimo taisykles;

28.5. regiono plėtros tarybai nusprendus projektą pripažinti regioninės svarbos projektu;

28.6. savivaldybės administracijai (jeigu atitinkamo projekto įgyvendinimui yra pritarusi savivaldybės taryba), ministerijai ar jos įgaliotai institucijai kreipiantis į regiono plėtros tarybą dėl projekto įtraukimo į regiono plėtros planą arba įtraukto projekto pakeitimo;

28.7. savivaldybės administracijai nusprendus plano dalyje „Priemonių planas“ nurodyto projekto neteikti įtraukti į siūlomų finansuoti regiono projektų sąrašą;

28.8. metinės plano įgyvendinimo ataskaitos (metodikos 5 priedas) rengimo metu nustačius metodikos 43–44 punktuose nurodytas aplinkybes;

28.9. plano įgyvendinimo stebėsenos duomenų suvestinės (metodikos 6 priedas) rengimo metu nustačius metodikos 43 punkte nurodytas aplinkybes;

28.10. nustačius metodikos 41 punkte nurodytas aplinkybes.

29. Metodikos 28.1 ir 28.2 papunkčiuose numatytais atvejais Regioninės plėtros departamentas kreipiasi į regiono savivaldybių administracijas, prašydamas pagal metodikos 7 priedo lentelės formą pateikti planuojamų įgyvendinti projektų aprašymus (taikoma metodikos 28.1 papunktyje numatytu atveju), planuojamų įgyvendinti naujų ar projektų, kurie nepradėti įgyvendinti, aprašymus (taikoma metodikos 28.2 papunktyje numatytu atveju).

Per 1 mėnesį nuo Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašo pakeitimo Regioninės plėtros departamentas kartu su savivaldybių administracijomis ir numatomų projektų vykdytojais parengia plano dalių „Priemonių planas“ ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“ pakeitimų projektus ir pateikia juos derinti Vidaus reikalų ministerijai ir Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašą pakeitusiai ministerijai, kartu pridėdamas savivaldybių administracijų ir kitų numatomų projektų vykdytojų užpildytas metodikos 7 priedo lentelės formas. Derinimo metu ministerijoms pateikiama visa į metodikos 3 ir 4 priedo lenteles įtrauktina informacija apie visus pagal atitinkamą Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašą regione numatomus įgyvendinti projektus (taip pat rezervinius projektus).

30. Metodikos 28.3 papunktyje numatytu atveju Regioninės plėtros departamentas kreipiasi į regiono savivaldybių administracijas, prašydamas pagal metodikos 7 priedo lentelės formą pateikti planuojamų įgyvendinti projektų aprašymus. Siūlomi plano pakeitimai teikiami svarstyti regiono plėtros tarybai ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo integruotos teritorijų vystymo programos pakeitimo.

31. Metodikos 28.4 papunktyje numatytu atveju Regioninės plėtros departamentas vadovaujasi metodikos III skyriaus nuostatomis, taikomomis mutatis mutandis regioniniams projektams pagal Veiksmų programos įgyvendinimo priemones, kiek to nereglamentuoja Kaimo plėtros programos priemonės įgyvendinimo taisyklės.

32. Metodikos 28.5 papunktyje numatytu atveju regiono plėtros tarybai pripažinus projektą regiono svarbos projektu, Regioninės plėtros departamentas rengia plano pakeitimo projektą ir siūlomus pakeitimus teikia svarstyti regiono plėtros tarybai.

33. Kartu su metodikos 28.6 papunktyje numatytu kreipimusi į regiono plėtros tarybą Regioninės plėtros departamentui pateikiamas numatomo projekto vykdytojo užpildytas metodikos 7 priedas. Regioninės plėtros departamentas parengia plano pakeitimo projektą ir teikia jį svarstyti regiono plėtros tarybai.

34. Savivaldybės administracija informuoja regiono plėtros tarybą ir Regioninės plėtros departamentą apie savo apsisprendimą, numatytą metodikos 28.7 papunktyje. Atsižvelgdamas į pateiktą informaciją Regioninės plėtros departamentas parengia plano pakeitimo projektą ir pateikia jį derinti Vidaus reikalų ministerijai ir už atitinkamas valdymo sritis atsakingoms ministerijoms ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo savivaldybės administracijos pranešimo gavimo dienos.

35. Metodikos 28.8 papunktyje numatytu atveju regiono plėtros tarybai pritarus pateiktai plano įgyvendinimo ataskaitai, Regioninės plėtros departamentas, atsižvelgdamas į šioje ataskaitoje pateiktus pasiūlymus, parengia plano pakeitimo projektą ir pateikia jį derinti Vidaus reikalų ministerijai ir už atitinkamas valdymo sritis atsakingoms ministerijoms iki atitinkamų metų gegužės 1 d.

36. Metodikos 28.9 papunktyje numatytu atveju Regioninės plėtros departamentas parengia plano pakeitimo projektą ir pateikia jį derinti Vidaus reikalų ministerijai ir už atitinkamas valdymo sritis atsakingoms ministerijoms ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo praėjusio ketvirčio pabaigos.

37. Metodikos 28.10 papunktyje numatytu atveju Regioninės plėtros departamentas su regiono plėtros taryba suderintus siūlymus dėl plano pakeitimo pateikia derinti Vidaus reikalų ministerijai ir už atitinkamas valdymo sritis atsakingoms ministerijoms ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos.

38. Metodikos 28.1, 28.2 ir 28.7–28.10 papunkčiuose numatytais atvejais, gavus Vidaus reikalų ministerijos ar kitų už atitinkamas valdymo sritis atsakingų ministerijų pastabas, į kurias atsižvelgti nėra galimybės, ginčytinos nuostatos gali būti papildomai derinamos metodikos 21 punkte nurodytais būdais. Visais plano keitimo atvejais nustatomas ne trumpesnis nei 10 dienų terminas Vidaus reikalų ministerijai ir už atitinkamas valdymo sritis atsakingoms ministerijoms susipažinti su plano pakeitimo projektu ir pateikti pastabas ir pasiūlymus.

39. Plano neesminiai pakeitimai su Vidaus reikalų ministerija ir kitomis už atitinkamą valdymo sritį atsakingomis ministerijomis nederinami ir teikiami tiesiogiai regiono plėtros tarybai. Neesminiais pakeitimais laikomi šie pakeitimai:

39.1. kai plano dalyje „Priemonių planas“ ne daugiau kaip 6 mėnesiais keičiami projektų įgyvendinimo etapų terminai arba, jeigu to paties projekto įgyvendinimo etapų terminai pratęsiami pakartotinai, ir bendra konkretaus projekto etapo termino pratęsimų trukmė neviršija 12 mėn.;

39.2. kai keičiami plano priemonių ir jiems priskirtų projektų lėšų poreikiai, finansavimo šaltiniai arba požymiai (išskyrus keičiant ministerijas ir Veiksmų programos įgyvendinimo plano arba Kaimo plėtros programos priemones), neviršijant Veiksmų programos įgyvendinimo plano priemonės finansavimo sąlygų apraše arba analogiškame dokumente, taikomame Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai, nustatyto ES finansinės paramos regionui limito arba 20 proc. nuo šio limito, numatyto rezerviniams projektams;

39.3. kai, savivaldybei nusprendus plano dalyje „Priemonių planas“ nurodyto regiono projekto neteikti įtraukti į siūlomų finansuoti regiono projektų sąrašą ir apie tai informavus regiono plėtros tarybą ir Regioninės plėtros departamentą arba per 6 mėnesius nuo šioje plano dalyje numatytos regiono projekto įtraukimo į siūlomų finansuoti regiono projektų sąrašą datos nepateikus regiono projekto arba pasiūlymo dėl plano pakeitimo, regiono projektas išbraukiamas iš plano dalies „Priemonių planas“;

39.4. valstybės arba regiono projektų sąrašų sudarymą reglamentuojančių teisės aktų nustatytais pagrindais ir tvarka išbraukus projektą iš valstybės arba regiono projektų sąrašų arba nutraukus plane nustatyto projekto finansavimo sutartį, projektas išbraukiamas ir plano dalies „Priemonių planas“;

39.5. kai plano dalys „Priemonių planas“ ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“ keičiamos pagal atliktus integruotų teritorijų vystymo programų pakeitimus;

39.6. kai metodikos 39.3–39.5 papunkčiuose nustatytais pagrindais išbraukti projektai pakeičiami rezerviniais projektais, juos pažymint kaip įtrauktinus į siūlomų finansuoti regiono projektų sąrašus ir nustatomi tokių projektų pagrindinių įgyvendinimo etapų terminai, priskirtos veiklų grupės, produkto ir rezultato vertinimo kriterijai ir jų siektinos reikšmės taip, kad dėl šių pakeitimų plane nustatytų produkto vertinimo kriterijų reikšmės nesumažėja;

39.7. kai plano dalis „Priemonių planas“ keičiama ministerijai perskirsčius regionams skirtas ES finansinės paramos ir valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšas, nustatytas Veiksmų programos įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašuose, jeigu dėl šių pakeitimų nesumažėja produkto ir rezultato vertinimo kriterijų siektinos reikšmės;

39.8. kai plano dalis „Plano įgyvendinimo stebėsena“ keičiama pagal atliktus kitų plano dalių pakeitimus;

39.9. klaidų taisymai, redakcinio ir techninio pobūdžio pakeitimai.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Regioninės plėtros departamentas kasmet iki balandžio 1 d. pateikia regiono plėtros tarybai ir Vidaus reikalų ministerijai nustatytos formos ataskaitą (5 priedas).

41. Apie baigtą įgyvendinti uždavinį, taip pat apie pasikeitusias aplinkybes, dėl kurių iškyla grėsmė neįvykdyti plane nustatytų uždavinių ir nepasiekti suplanuotų rezultatų, Regioninės plėtros departamentas Vidaus reikalų ministeriją informuoja raštu per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių sužinojimo ar informacijos apie šias aplinkybes gavimo dienos ir pristato šią informaciją artimiausiame regiono plėtros tarybos posėdyje. Prireikus kartu su šiame punkte nurodyta informacija regiono plėtros tarybai pateikiami ir siūlymai dėl plano pakeitimo.

42. Kiekvieną ketvirtį, ne vėliau kaip per 2 savaites nuo praėjusio ketvirčio pabaigos Regioninės plėtros departamentas atnaujina ir paskelbia Regioninės plėtros departamento interneto svetainėje plano įgyvendinimo stebėsenos duomenų suvestinę (6 priedas).

43. Vykdant plano įgyvendinimo stebėseną, rengiant plano įgyvendinimo ataskaitą ir plano įgyvendinimo stebėsenos duomenų suvestines įvertinamos aplinkybės, dėl kurių turi būti keičiamos plano dalys „Priemonių planas“ ir „Plano įgyvendinimo stebėsena“:

43.1. nustatomos priemonės ar projektai, kurių faktinis lėšų poreikis, finansavimo šaltiniai ar sukuriamų produktų kiekis pagal ES struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemoje (toliau – SFMIS) pateiktus duomenis neatitinka nustatytų plane;

43.2. nustatomos priemonės ar projektai, kurių faktiniai įgyvendinimo terminai pagal SFMIS pateiktus duomenis neatitinka nustatytų plane;

43.3. nustatomos priemonės ar projektai, kurių suplanuotas etapas nepradėtas įgyvendinti praėjus metams nuo planuotos pradžios;

43.4. nustatoma priemonių ar projektų, apie kurių įgyvendinimo eigą nėra informacijos, tai yra neįmanoma nustatyti, ar priemonė yra ar bus įgyvendinama per plane nustatytus terminus;

43.5. atsiranda nauji, papildomi finansavimo šaltiniai, kurių lėšas galima panaudoti įgyvendinant planą, ar padidėja arba sumažėja esamų finansavimo šaltinių apimtys;

43.6. nustatyti nauji regiono vidiniai ar išoriniai veiksniai, dėl kurių reikalingi priemonių plano pakeitimai.

44. Rengiant plano įgyvendinimo ataskaitą, įvertinamos šios aplinkybės, dėl kurių turi būti keičiama plano „Strategija“ ir plano dalyje „Plano įgyvendinimo stebėsena“ nustatytos siektinos efekto ir rezultato vertinimo kriterijų reikšmės:

44.1. jei daugiau kaip 30 procentų plane nustatytų tikslų arba uždavinių įgyvendinimas įvertinamas „blogai“ arba 30 procentų plane nustatytų tikslų arba uždavinių įgyvendinimas įvertinamas „labai gerai“ – tokiu atveju rekomenduojama formuluoti realesnius arba ambicingesnius tikslus ir uždavinius;

44.2. jei pasikeitusi regiono socialinė, ekonominė ir demografinė būklė ar nustatyti nauji regiono vidiniai ar išoriniai veiksniai turi didelę įtaką įgyvendinant planą (reikia nustatyti naujus ar keisti esamus prioritetus, tikslus ir uždavinius);

44.3. jei reikalingi esminiai plano dalies „Priemonių planas“ pakeitimai, turintys įtakos įgyvendinant tikslus ir uždavinius siektinoms efekto ir rezultato vertinimo kriterijų reikšmėms.

45. Informaciją apie plano įgyvendinimą Regioninės plėtros departamentas skelbia Regioninės plėtros departamento interneto svetainėje, taip pat kitais plane nurodytais būdais.

Regioninės plėtros departamente turi būti paskirtas valstybės tarnautojas, atsakingas už šios informacijos skelbimą, atnaujinimą ir pateikimą suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei.

 

_________________