LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) VADOVŲ TARNYBINIO PATIKRINIMO ATLIKIMO TVARKOS aprašo PATVIRTINIMO

 

 

2018 m. liepos 19 d. Nr. V-663

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 59 straipsnio 15 dalimi,

 

t v i r t i n u Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų tarnybinių patikrinimų atlikimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                               Jurgita Petrauskienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2018 m. liepos 19 d.

įsakymu Nr. V-663

 

VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) VADOVŲ TARNYBINIO PATIKRINIMO ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų tarnybinio patikrinimo atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų (toliau – vadovas) tarnybinių patikrinimų (toliau – tarnybinis patikrinimas) atlikimo tvarką.

2. Tarnybinio patikrinimo pagrindas – gauta informacija (fizinio ar juridinio asmens pranešimas (skundas), visuomenės informavimo priemonėse paskelbta informacija, teisėsaugos, kitų institucijų pateikta informacija) (toliau – informacija) apie tai, kad vadovas galimai padarė darbo pareigų pažeidimą, galimai yra praradęs nepriekaištingą reputaciją (pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (toliau – Švietimo įstatymas) 51 straipsnį) ar galimai yra padaręs nusikalstamą veiką.

3. Tarnybinis patikrinimas atliekamas vadovaujantis šiais principais:

3.1. nešališkumo – tarnybinio patikrinimo išvada grindžiama patikimais duomenimis, gautais iš keleto šaltinių;

3.2. rizikos mažinimo tarnybiniu patikrinimu siekiama mažinti nemotyvuotų sprendimų priėmimo riziką;

3.3. operatyvumo – tarnybinis patikrinimas atliekamas kuo skubiau, siekiant operatyviai surinkti faktus ir informaciją.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos darbo kodekse (toliau – Darbo kodeksas), Švietimo įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

TARNYBINIO PATIKRINIMO VYKDYMAS

 

5. Švietimo įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos (jo) įgaliotas asmuo arba savivaldybės meras (toliau – savininkas), gavusi (-ęs) informaciją, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos priima sprendimą pradėti tarnybinį patikrinimą, tarnybinio patikrinimo laikotarpiu nušalinti vadovą nuo pareigų, sudaro ne mažesnę kaip 3 narių Tarnybinio patikrinimo komisiją (toliau – komisija), vieną iš komisijos narių paskiria pirmininku, nedelsdamas (bet ne ilgiau kaip per 3 darbo dienas) informuoja vadovą apie pradedamą tarnybinį patikrinimą.

6. Komisija turi teisę:

6.1. nuvykusi į švietimo įstaigą surinkti tarnybiniam patikrinimui reikalingus įrodymus;

6.2. bendrauti su vadovu, švietimo įstaigos darbuotojais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), mokiniais, dalyvaujant jų tėvams (globėjams, rūpintojams);

6.3. susipažinti su švietimo įstaigos veiklos dokumentais ir gauti jų kopijas;

6.4. gauti vadovo ir kitų, su atliekamu tarnybiniu patikrinimu galimai susijusių, asmenų raštiškus paaiškinimus;

6.5. naudoti skaitmenines vaizdo ir (ar) garso fiksavimo technines priemones teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Komisija privalo:

7.1. užtikrinti informacijos, su kuria susipažino tarnybinio patikrinimo metu, neviešinimą;

7.2. atlikti tarnybinį patikrinimą ir parengti tarnybinio patikrinimo išvadą;

7.3. supažindinti vadovą su tarnybinio patikrinimo išvada.

8. Kiekvienas komisijos narys privalo pasirašyti nešališkumo deklaraciją (Aprašo priedas). Komisijos narių nešališkumo deklaracijos pridedamos prie tarnybinio patikrinimo išvados.

9. Komisijos nariu negali būti asmuo, dėl kurio gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas arba jei egzistuoja kitos aplinkybės, keliančios pagrįstų abejonių komisijos nario nešališkumu. Apie galimą interesų konfliktą komisijos narys privalo nedelsdamas raštu informuoti komisijos pirmininką arba savininką ir nusišalinti nuo tolesnio tarnybinio patikrinimo atlikimo. Tokiu atveju savininkas pakeičia komisijos sudėtį.

10. Tarnybinis patikrinimas atliekamas per 20 darbo dienų nuo komisijos sudarymo dienos. Esant svarbioms priežastims ar aplinkybėms, savininkas gali pratęsti tarnybinio patikrinimo terminą iki 10 darbo dienų.

11. Tarnybinis patikrinimas atliekamas siekiant nustatyti vadovo:

11.1. galimai padarytus darbo pareigų pažeidimus;

11.2. galimą nepriekaištingos reputacijos praradimą;

11.3. galimai padarytą nusikalstamą veiką.

12. Vadovas tarnybinio patikrinimo metu turi teisę teikti komisijai paaiškinimus, prašymus, papildomus dokumentus ir kitą informaciją, susijusią su tarnybiniu patikrinimu.

13. Tarnybinis patikrinimas baigiamas arba nutraukiamas komisijai surašant tarnybinio patikrinimo išvadą.

14. Tarnybinio patikrinimo išvada kartu su tarnybinio patikrinimo medžiaga perduodama savininkui.

15. Tarnybinis patikrinimas nutraukiamas, jei:

15.1. nustatoma, kad dėl gautos informacijos jau buvo atliktas tarnybinis patikrinimas ir priimtas atitinkamas sprendimas, o gautoje informacijoje nenurodoma jokių naujų aplinkybių ar faktų, kurie nebuvo tirti, ir nėra įtikinamų argumentų, jog ankstesnis sprendimas yra neteisingas;

15.2. teisėsaugos institucijos vykdo tyrimą ar teismas yra priėmęs sprendimą dėl vadovo padarytos nusikalstamos veikos.

16. Savininkas susipažinęs tarnybinio patikrinimo išvada priima vieną iš šių sprendimų:

16.1. pripažinti, kad vadovas padarė šiurkštų darbo pareigų pažeidimą;

16.2. pripažinti, kad vadovas nėra nepriekaištingos reputacijos;

16.3. pripažinti, kad šiurkštus darbo pareigų pažeidimas nebuvo padarytas;

16.4. vadovas yra nepriekaištingos reputacijos;

16.5. dėl tolesnio tyrimo kreiptis į teisėsaugos institucijas (jei komisijos buvo nustatyta galimų vadovo nusikalstamos veikos požymių).

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Savininkui priėmus sprendimą, nustatytą Aprašo 16 punkte, sprendžiama dėl vadovo galimybės eiti pareigas Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka arba vadovas grąžinamas į pareigas.

18. Tarnybiniam patikrinimui organizuoti ir vykdyti naudojamos savininko biudžeto lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________

 

Valstybinių ir savivaldybių švietimo

įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas)

vadovų tarnybinio patikrinimo atlikimo

tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Komisijos nario nešališkumo deklaracijos forma)

 

KOMISIJOS NARIO NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

20__ m. _________________ ___ d.

 

_________________

(vieta)

 

 

Aš, _____________________________________________________________________,

(vardas ir pavardė)

pasižadu:

 

·     sąžiningai ir atsakingai vykdyti Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų tarnybinio patikrinimo atlikimo tvarkos apraše nustatytas Tarnybinio patikrinimo komisijos (toliau – komisija) nario pareigas;

·     būti objektyvus ir nešališkas ir būti nesaistomas jokių kitų įsipareigojimų mane į komisiją delegavusiam ir paskyrusiam tiesioginiam vadovui ar pavedusiam atlikti tarnybinį patikrinimą asmeniui;

·     neatskleisti asmens duomenų paslapties;

·     užtikrinu konfidencialios informacijos, su kuria susipažinau tarnybinio patikrinimo metu, slaptumą ir apsaugą.

 

Esu susipažinęs komisijos nariui nustatytomis pareigomis ir teisėmis. Esu perspėtas, kad pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atsakyti teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

_______________ ____________________________

(parašas)                                                   (vardas ir pavardė)