LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LAIKINOSIOS VALSTYBĖS PAGALBOS KIAULININKYSTĖS IR PAUKŠTININKYSTĖS SEKTORIAMS (ĮSKAITANT KIAUŠINIŲ GAVYBĄ, PAKAVIMĄ IR (AR) PERDIRBIMĄ), PATYRUSIEMS NUOSTOLIŲ DĖL COVID-19 EPIDEMINĖS SITUACIJOS, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 14 d. Nr. 3D-449

Vilnius

 

 

Atsižvelgdamas į 2020 m. kovo 19 d. Europos Komisijos komunikatą Nr. 2020/C 91 I/01 „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“, su visais pakeitimais, ir į 2021 m. gegužės 21 d. Europos Komisijos sprendimą Nr. C(2021) 3802 dėl schemos SA62950 (2021/N) Lietuvai dėl Laikinosios valstybės pagalbos kiaulininkystės ir paukštininkystės sektoriams (įskaitant kiaušinių gavybą, pakavimą ir (ar) perdirbimą), patyrusiems nuostolių dėl COVID-19 epideminės situacijos, patvirtinimo bei 2021 m. liepos 2 d. Europos Komisijos sprendimą Nr. C(2021) 5023 dėl šios schemos pakeitimo SA2950 (2021/N),

t v i r t i n u Laikinosios valstybės pagalbos kiaulininkystės ir paukštininkystės sektoriams (įskaitant kiaušinių gavybą, pakavimą ir (ar) perdirbimą), patyrusiems nuostolių dėl COVID-19 epideminės situacijos, administravimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                     Kęstutis Navickas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

žemės ūkio ministro

2021 m. liepos 14 d.

įsakymu Nr. 3D-449

 

 

LAIKINOSIOS VALSTYBĖS PAGALBOS KIAULININKYSTĖS IR PAUKŠTININKYSTĖS SEKTORIAMS (ĮSKAITANT KIAUŠINIŲ GAVYBĄ, PAKAVIMĄ IR (AR) PERDIRBIMĄ), PATYRUSIEMS NUOSTOLIŲ DĖL COVID-19 EPIDEMINĖS SITUACIJOS, ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Laikinosios valstybės pagalbos kiaulininkystės ir paukštininkystės sektoriams (įskaitant kiaušinių gavybą, pakavimą ir (ar) perdirbimą), patyrusiems nuostolių dėl COVID-19 epideminės situacijos, administravimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2020 m. kovo 19 d. Europos Komisijos komunikato Nr. 2020/C 91 I/01 „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“, su visais pakeitimais (toliau – Komunikatas) specialiaisiais reikalavimais, nurodytais 3.12 skirsnyje, ir bendraisiais reikalavimais, nurodytais 4 skyriuje, 2021 m.  d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2021) Lietuvai dėl schemos Nr. SA. (2020/N) – Laikinoji valstybės pagalbos kiaulininkystės ir paukštininkystės sektoriams (įskaitant kiaušinių gavybą, pakavimą ir (ar) perdirbimą), patyrusiems nuostolių dėl COVID-19 epideminės situacijos, patvirtinimo, 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas Nr. 702/2014), 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su visais pakeitimais (toliau – reglamentas (ES) Nr. 651/2014), ir atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės).

2. Šios taisyklės nustato laikinosios valstybės pagalbos kiaulininkystės ir paukštininkystės sektorių (įskaitant kiaušinių gavybą, pakavimą ir (ar) perdirbimą) įmonėms, atitinkančioms juridinio asmens statusą ir užsiimančioms kiaulių auginimo, naminių paukščių auginimo mėsai ir kiaušinių gavybai, paukščių skerdimo ir (ar) paukštienos perdirbimo, kiaušinių pakavimo ir (ar) kiaušinių perdirbimo veikla (toliau – įmonė), patyrusioms nuostolių dėl COVID-19 epideminės situacijos, administravimo tvarką ir reikalavimus.

3. Taisyklių tikslas – padėti paukštininkystės bei kiaulininkystės sektorių įmonėms įveikti COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) sukeltas neigiamas pasekmes ir išsaugoti savo vykdomos veiklos likvidumą.

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Komunikate, Bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose pagalbos teikimo administravimą bei įgyvendinimą.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAGALBAI GAUTI IR PAGALBOS DYDIS

 

5. Pagalba skirta įmonių, kurių veikla sumažėjo arba buvo sustabdyta dėl COVID-19 protrūkio, likvidumui palaikyti, kompensuojant nepadengtas pastoviąsias išlaidas. Nepadengtos pastoviosios išlaidos suprantamos kaip per tinkamą finansuoti laikotarpį įmonių patirtos pastoviosios išlaidos, kurios per tą patį laikotarpį nepadengiamos iš pelno (t. y. iš pajamų atėmus kintamąsias išlaidas) ir kurios nepadengiamos iš kitų šaltinių, pavyzdžiui, draudimo, laikinosios pagalbos priemonių, kurioms taikomas Komunikatas, arba paramos iš kitų šaltinių. Pastoviosios išlaidos patiriamos nepriklausomai nuo produkcijos lygio.

6. Taikant šių taisyklių 5 punktą, įmonės nuostoliai, nurodyti jos pelno (nuostolių) ataskaitoje, sudarytoje už tinkamą finansuoti laikotarpį, laikomi nepadengtomis pastoviosiomis išlaidomis. Vienkartiniai vertės sumažėjimo nuostoliai yra netinkami finansuoti. Tinkama finansuoti išlaida yra nuostolių suma, apskaičiuota iš nuostolių prieš apmokestinimą sumos, nurodytos tinkamo finansuoti laikotarpio pelno (nuostolių) ataskaitos skiltyje „Pelnas (nuostoliai) prieš apmokestinimą“, atėmus vienkartinius vertės sumažėjimo nuostolius (toliau – tinkama finansuoti išlaida).

Sudarant įmonės pelno (nuostolių) ataskaitą už tinkamą finansuoti laikotarpį, visos pagalbos ir (ar) kitos finansinės paramos sumos ir (ar) išmokos turi būti įtrauktos vadovaujantis 21-ajame Verslo apskaitos standarte „Dotacijos ir subsidijos“, patvirtintame Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. VAS-4 „Dėl 21-ojo verslo apskaitos standarto „Dotacijos ir subsidijos“ tvirtinimo“, nustatyta tvarka.

7. Pagalbos intensyvumas – iki 70 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, išskyrus labai mažas ir mažąsias įmones (kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr.  702/2014 I priede), kurioms pagalbos intensyvumas turėtų neviršyti 90 proc. tinkamų finansuoti išlaidų.

8. Didžiausia galima pagalbos suma pagal šias taisykles (t. y. už visus tinkamus finansuoti laikotarpius) vienai įmonei, įskaitant ir su šia įmone Reglamento Nr. 702/2014 I priedo 3 straipsnyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus, yra 1 800 000 Eur, bet kiekvienai įmonei atskirai negali viršyti 2019 m. jos sumokėtos ir įskaitytos į valstybės ir savivaldybės biudžetus gyventojų pajamų mokesčio ir pelno mokesčio bendros sumos.

9. Pagalba mokama už šiuos tinkamus finansuoti laikotarpius:

9.1. nuo 2020-10-01 iki 2020-12-31;

9.2. nuo 2021-01-01 iki 2021-03-31;

9.3. nuo 2021-04-01 iki 2021-06-30.

10. Pagalba mokama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Bendra pagalbai skiriama lėšų suma neturi viršyti 6,8 mln. Eur, iš jų: kiaulininkystės sektoriui – 2,6 mln. Eur, paukštininkystės sektoriui – 4,2 mln. Eur. Kiekvienam tinkamam finansuoti laikotarpiui skiriama suma tvirtinama atskiru žemės ūkio ministro įsakymu.

11. Pagalba teikiama įmonėms, kurios atitinka visus šiuos reikalavimus:

11.1. pareiškėjas užsiima bent viena iš šių veiklų: kiaulių auginimu, naminių paukščių auginimu mėsai ir kiaušinių gavyba, paukščių skerdimu ir (ar) paukštienos perdirbimu, kiaušinių pakavimu ir (ar) kiaušinių perdirbimu. Pardavimų pajamos iš šių veiklų 2019 m. turi sudaryti ne mažiau kaip 50 proc. visų įmonės pardavimo pajamų;

11.2. įmonės apyvarta (pardavimų pajamos) tinkamu finansuoti laikotarpiu sumažėjo ne mažiau kaip 30 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 m. Ši sąlyga nustatoma remiantis:

11.2.1.  Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Finansų ministerijos (toliau – VMI) pateiktose mėnesinėse pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) deklaracijose (formose FR0600), patvirtintose VMI viršininko įsakymu, deklaruotais duomenimis;

11.2.2. teikiantiems kitokias nei mėnesines PVM deklaracijas (formas FR0600) – pareiškėjo teikiamoje paraiškoje nurodytais duomenimis, kurie būtų deklaruoti mėnesinėse PVM deklaracijose (formose FR0600), jeigu jos būtų teikiamos;

11.2.3. neprivalantiems teikti PVM deklaracijų – pareiškėjo teikiamoje paraiškoje nurodytais duomenimis, apskaičiuotais vadovaujantis bendromis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo nuostatomis;

11.3. pareiškėjas tvarko buhalterinę apskaitą dvejybinio įrašo būdu (sudaromas balansas, pelno (nuostolių) ir pinigų srautų ataskaitos);

11.4. pareiškėjas užtikrina, kad nėra gavęs pagalbos, kuri buvo suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka;

11.5. pareiškėjas 2021 m. nėra gavęs ir įsipareigoja nesikreipti pagalbos pagal Laikinosios valstybės pagalbos paukščių laikytojams, susiduriantiems su ekonominiais sunkumais dėl COVID-19 viruso protrūkio, administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2020 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. 3D-735 „Dėl laikinosios valstybės pagalbos paukščių laikytojams, susiduriantiems su ekonominiais sunkumais dėl COVID-19 viruso protrūkio, administravimo taisyklių patvirtinimo“, bei pagal Laikinosios valstybės pagalbos kiaulių laikytojams mokėjimo taisykles, patvirtintas žemės ūkio ministro 2020 m. liepos 27 d. įsakymu Nr. 3D-557 „Dėl Laikinosios valstybės pagalbos kiaulių laikytojams mokėjimo taisyklių patvirtinimo“;

11.6. pareiškėjas 2019 m. gruodžio 31 d. nebuvo laikomas sunkumų patiriančia įmone (kaip apibrėžta Reglamento Nr. 702/2014 2 straipsnio 14 punkte); arba, jeigu 2019 m. gruodžio 31 d. ir vėliau po šios datos buvo laikomas sunkumų patiriančia įmone, tačiau  paraiškos pateikimo dieną jis nebelaikomas sunkumų patiriančiąja.

Šis reikalavimas netaikomas labai mažoms ir mažoms įmonėms (kaip apibrėžta Reglamento Nr. 702/2014 I priede), kurios 2019 m. gruodžio 31 d. jau buvo sunkumų patiriančios įmonės, su sąlyga, kad joms pagal nacionalinę teisę netaikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir kad jos negavo sanavimo pagalbos arba, jei ją gavo, grąžino paskolą ar baigėsi jų garantijos galiojimas suteikiant pagalbą pagal taisykles, bei negavo restruktūrizavimo pagalbos, arba, jei ją gavo suteikiant pagalbą pagal taisykles, restruktūrizavimo planas joms nebetaikomas;

11.7. pareiškėjo vidutinis metinis apdraustųjų skaičius 2020 m. ir kiekvienu tinkamu finansuoti laikotarpiu, lyginant su 2019 m. vidutiniu metiniu apdraustųjų skaičiumi, sumažėjo ne daugiau kaip 30 proc. Vidutinį metinį apdraustųjų skaičių apskaičiuoja ir jo palyginimą atlieka Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) remiantis duomenimis apie draudėjo apdraustųjų asmenų skaičių, gautais iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Sodra).

12. Pagalba pagal šią priemonę neteikiama, jeigu toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms padengti suteikta kita pagalba.

 

III SKYRIUS

ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS

 

13.   Kvietimas teikti paraiškas gali būti skelbiamas dėl vieno ar kelių tinkamų finansuoti laikotarpių, nepažeidžiant šių taisyklių 10 punkte nustatytos sąlygos, jog kiekvienam tinkamam finansuoti laikotarpiui nustatoma atskira skiriamų lėšų suma. Kvietimo teikti paraiškas laikotarpis turi būti ne trumpesnis nei 14 kalendorinių dienų.

14. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) ir Agentūros tinklalapiuose. Kvietime nurodoma: paraiškų priėmimo terminas, paraiškų pateikimo vieta, informacija, kurioje galima rasti pagalbos teikimo tvarką, paraiškos formą, visoms priimamoms paraiškoms tinkamam finansuoti laikotarpiui skiriama bendra pagalbos suma ir kita informacija. Paraiškų rinkimo grafikas tvirtinamas atskiru žemės ūkio ministro įsakymu.

15. Paraiškos forma nustatyta šių taisyklių priede ir skelbiama ŽŪM ir Agentūros interneto svetainėse adresais www.zum.lt ir www.nma.lt.

16. Kartu su paraiška pareiškėjas pateikia:

16.1. buhalterinės apskaitos dokumentus, pagrindžiančius atitiktį šių taisyklių 11.2 papunktyje nurodytam reikalavimui;

16.2. tinkamo finansuoti laikotarpio pelno (nuostolių) ataskaitą;

16.3. buhalterinės apskaitos ir kitus dokumentus, pagrindžiančius vienkartinius vertės sumažėjimo nuostolius (jeigu tokių buvo);

16.4. kitus dokumentus, reikalingus pagalbos administravimui ir (ar) išmokėjimui.

17. Paraiška ir pridedami dokumentai turi būti pateikti asmeniškai, per įgaliotą asmenį, atsiųsti per kurjerį arba registruota pašto siunta Agentūrai (adresas Blindžių g. 17, 08111 Vilnius), arba elektronine forma, pateikiant užpildytas formas doc, docx, excel formatu. Šiuo būdu teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, ir pateikti Agentūrai elektroniniu paštu dokumentai@nma.lt.

18. Paraiška ir pridedami dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildyta paraiška bei pridedami dokumentai nepriimami. Jei papildomi dokumentai yra užsienio kalba, turi būti pateikti vertimai į lietuvių kalbą.

19. Paraiška ir visos pridedamos formos turi būti užpildytos elektroninėmis priemonėmis, kiekvienas lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu. Ranka užpildyti ir (arba) nepasirašyti dokumentai nepriimami.

20. Paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas šių taisyklių ir Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Paraiškos pradedamos vertinti nelaukiant paraiškų priėmimo termino pabaigos. Paraiška turi būti įvertinta ir pareiškėjui išmokėtas šių taisyklių 26 punkte nustatyto dydžio avansas per 30  darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas laikotarpio pabaigos. Į šį terminą įskaičiuojamas paklausimų VMI ir Sodrai pateikimo ir atsakymų (duomenų) gavimo terminas. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui ir paklausimų dėl informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo terminas, kuris negali būti ilgesnis nei 5 darbo dienos. Jeigu pareiškėjas per 5 darbo dienas nepateikia reikiamų dokumentų ar nepatikslina duomenų, paraiška yra vertinama pagal turimus duomenis.

21. Agentūra pagal iš anksto su VMI suderintą duomenų pateikimo formą parengia suvestinę ir kreipiasi į VMI, prašydama pateikti informaciją apie kiekvieno suvestinėje nurodyto pareiškėjo:

21.1. tinkamo finansuoti laikotarpio pardavimo pajamas bei 2019 m. atitinkamo laikotarpio pardavimo pajamas, remiantis pridėtinės vertės mokesčio deklaracijose pateiktais duomenimis;

21.2. 2019 m. sumokėtą ir įskaitytą į valstybės ir savivaldybių biudžetus gyventojų pajamų mokestį ir pelno mokestį.

22. Dėl šių taisyklių 21 punkte nurodytos informacijos pateikimo Agentūra gali kreiptis į VMI ne daugiau kaip du kartus vienam kvietimui.

23. VMI pateikia pagal šių taisyklių 21 punktą prašomą informaciją Agentūrai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Agentūros kreipimosi.

24. Jeigu tikrindama pareiškėjo atitiktį taisyklių 11.2 papunkčio reikalavimui Agentūra nustato, kad paraiškoje nurodyti duomenys nesutampa su duomenimis, gautais iš VMI:

24.1.  vadovaujamasi VMI pateiktais duomenimis – jei pareiškėjas visu finansuoti tinkamu laikotarpiu buvo registruotas PVM mokėtoju ir teikė VMI mėnesines PVM deklaracijas;

24.2. vadovaujamasi paraiškos duomenimis – jei pareiškėjas ne visu finansuoti tinkamu laikotarpiu buvo registruotas PVM mokėtoju ir teikė VMI mėnesines PVM deklaracijas arba jei pareiškėjas teikė VMI kitokias nei mėnesines PVM deklaracijas arba jei pareiškėjas neturėjo prievolės teikti PVM deklaracijų.

25. Baigusi paraiškos vertinimą ir nustačiusi, kad ji yra tinkama finansuoti, Agentūra apskaičiuoja pagalbos sumą pareiškėjui ir patikrina, ar pareiškėjui (įskaitant su juo Reglamento Nr. 702/2014 1 priedo 3 straipsnyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) suteikus pagalbą, nebus pažeisti taisyklių 7 ir 8 punktuose nustatyti reikalavimai. Jeigu susietoms įmonėms reikia taikyti mažinimą iki 1 800 000 Eur ribos, pagalbos suma pareiškėjams sumažinama proporcingai pagal Agentūros apskaičiuotą pagalbos sumą.

26. Apskaičiavusi pagalbos sumą pareiškėjui, Agentūra, nelaukdama visų tinkamo finansuoti laikotarpio paraiškų įvertinimo pabaigos, išmoka pareiškėjui 60 proc. avansą nuo minėtos sumos.

27. Baigusi visų tinkamo finansuoti laikotarpio paraiškų vertinimą, Agentūra pagal pareiškėjų paraiškas apskaičiuotą bendrą tinkamo finansuoti laikotarpio pagalbos sumą (lėšų poreikį) lygina su tam laikotarpiui skirtomis (patvirtintomis) lėšomis. Jeigu apskaičiuota pagalbos suma viršija tinkamam finansuoti laikotarpiui skirtą sumą, Agentūra kreipiasi į  ŽŪM dėl papildomo finansavimo skyrimo galimybės. Jeigu papildomo finansavimo galimybės nėra, pagalbos suma visiems pareiškėjams proporcingai mažinama. Jeigu apskaičiuota pagalbos suma yra mažesnė už tinkamam finansuoti laikotarpiui skirtą sumą, susidaręs lėšų skirtumas gali būti pridedamas prie kito tinkamo finansuoti laikotarpio pagalbos sumos.

28. Agentūra priima sprendimą dėl pagalbos skyrimo arba neskyrimo Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka.

29. Priėmus sprendimą skirti pagalbą, pareiškėjas tampa pagalbos gavėju. Agentūra apie sprendimą dėl pagalbos skyrimo arba neskyrimo informuoja pareiškėjus elektroniniu būdu per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos. Paraiškos atmetimo ar pagalbos neskyrimo atveju, Agentūra turi informuoti pareiškėją apie tokio sprendimo priežastis ir jo apskundimo tvarką.

30. Agentūra, įvertinusi pagalbos gavėjams pagal šių taisyklių 26 punktą išmokėtą avansą, užsako likusią mokėtiną pagalbos sumą ir šias lėšas išmoka pagalbos gavėjams Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, bet ne vėliau kaip 2021 m. gruodžio 31 d. Esant anuliuotiems mokėjimams dėl nekorektiškų banko sąskaitų duomenų, pagalbos lėšas perveda į paskutinę Agentūrai žinomą pagalbos gavėjo banko sąskaitą, kuri buvo naudota išmokėjimams.

31. Agentūra:

31.1. vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau Registro nuostatai), per Registro nuostatuose nurodytą terminą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui duomenis apie suteiktą pagalbą. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pateikti duomenys apie suteiktą pagalbą tikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais;

31.2. vadovaudamasi Komunikato nuostatomis, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo sprendimo skirti pagalbą priėmimo dienos pateikia ŽŪM Reglamento (ES) Nr. 702/2014 III priede ir reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją apie skirtą pagalbą tuo atveju, jei skirta pagalbos suma pagalbos gavėjui, vykdančiam pirminę žemės ūkio gamybą, viršija 10 000 Eur sumą, o kai vykdoma bet kokia kita veikla – 100 000 Eur sumą.

32. Pagalbos gavėjas iki 2022 m. balandžio 30 d. turi pateikti Agentūrai  audituotą pelno (nuostolių) ataskaitą, sudarytą už tinkamą finansuoti laikotarpį, kuriam buvo skirta pagalba. Jeigu pagalbos gavėjui buvo suteikta pagalba už daugiau nei vieną tinkamą finansuoti laikotarpį, jis gali pateikti visas audituotas pelno (nuostolių) ataskaitas, sudarytas už tinkamus finansuoti laikotarpius, kuriems buvo skirta parama, kartu iki 2022 m. balandžio 30 d. Kartu su audituota pelno (nuostolių) ataskaita pateikiama auditoriaus išvada.

33. Agentūra, gavusi iš pagalbos gavėjo šių taisyklių 32 punkte nurodytą informaciją, ją patikrina ir, jei nustato, kad išmokėta pagalbos suma yra didesnė nei nustatyta pagal audituotos pelno (nuostolių) ataskaitos duomenis, pagalbos gavėjas perviršio sumą turi grąžinti taisyklių 36 punkte nustatyta tvarka.

34. Agentūra teikia ataskaitas ŽŪM Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

35. ŽŪM, gavusi šių taisyklių 31.2 papunktyje nurodytą informaciją, ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia informaciją apie skirtą pagalbą į Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainę adresu https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/.

36. Jei paaiškėja, kad yra paramos permoka arba paramai gauti buvo pateikti neteisingi arba žinomai klaidingi duomenys, neteisėtai gauta paramos suma susigrąžinama ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos skaičiuojamos Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka valstybės pagalbai.

 

IV SKYRIUS

KONTROLĖ IR PRIEŽIŪRA

 

37. Kontrolė ir priežiūra vykdoma taisyklių ir Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Pagalbos teikimo ir įsipareigojimų vykdymo priežiūrą atlieka Agentūra.

38. Agentūra atlieka:

38.1. administracines patikras, patikrindama visų įmonių pateiktus dokumentus pagalbai išmokėti;

38.2. užsakomąją patikrą vietoje, jei vertinant kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami ar klaidinanti informacija.

 

V SKYRIUS

FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ

 

39. Subjektai, teikiantys duomenis pagal taisykles, atsako už jų teikiamų duomenų teisingumą ir jų pateikimą taisyklėse nustatytais terminais.

40. Agentūra atsako už tinkamą mokėtinų pagalbos sumų pareiškėjams apskaičiavimą, sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimą, pagalbos lėšų išmokėjimą ir apskaitą, duomenų ŽŪM pateikimą.

41. Agentūra ir jos darbuotojai privalo saugoti pareiškėjų / pagalbos gavėjų asmens duomenis, komercines paslaptis bei kitą viešai skelbti neskirtą informaciją, kurią jie sužino vykdydami taisyklėse nurodytas funkcijas, ir pareiškėjų / pagalbos gavėjų sutikimu privalo jas naudoti tik tiems tikslams, dėl kurių jos buvo pateiktos. Agentūra ir jos darbuotojai, atskleidę asmens duomenis, komercines paslaptis ar kitą viešai skelbti neskirtą informaciją, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

42. Pareiškėjai ar pagalbos gavėjai, gavę pagalbą neteisėtai, ir asmenys, prisidėję prie neteisėto pagalbos gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Duomenis apie suteiktą pagalbą Agentūra viešina Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

44. Agentūra privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal taisykles suteikimo dienos saugoti visą su pagalbos teikimu susijusią informaciją ir dokumentus.

45. Pasikeitus taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

46. Pasikeitus šioms Taisyklėms, nauji reikalavimai taikomi vienodai visiems paramos gavėjams, išskyrus atvejus, kai žemės ūkio ministro įsakyme numatyta kitaip.

______________