Herbas.wmf

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ŽEMĖS NUOMOS MOKESČIO TARIFŲ IR LENGVATŲ NUSTATYMO 2014 METAMS

 

2014 m. gegužės 29 d. Nr. TS-149

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 18 ir 37 punktais, Lietuvos Respublikos žemės įstatymu, Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 24 d. nutarimu Nr. 205 „Dėl žemės įvertinimo tvarkos“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1387 „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Nustatyti nuomos mokesčio už valstybinę žemę, esančią Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje, išnuomotą ne aukciono būdu ir už valstybinės žemės sklypų naudojimą tarifus 2014 metams procentais nuo žemės mokestinės vertės:

1.1. gyvenamųjų teritorijų žemei – 2;

1.2. žemės ūkio paskirties žemei – 3;

1.3. pramonės ir sandėliavimo objektų teritorijų žemei; komercinės paskirties objektų teritorijų žemei; inžinerinės infrastruktūros objektų žemei ir visuomeninės paskirties objektų žemei – 1,5;

1.4. komercinės paskirties žemei Kupiškio miesto zonoje 23.1.2 – 1,15;

1.5. 4 procentai, jei juridinis asmuo – valstybinės žemės nuomotojas, (naudotojas):

1.5.1. iki 2014 metų birželio 30 d. nesudarė žemės nuomos sutarties;

1.5.2. laiku nepateikė deklaracijos (iki 2014 m. spalio 15 d.);

1.6. bet kurios paskirties nuomojamai žemei, kai joje esantys pastatai (statiniai) pripažinti netvarkomais arba apleistais – 4;

1.7. žemei, nenurodytai 1.1. – 1.5. punktuose – 2.

2. Taikyti 0 procentų tarifą:

2.1. nacionalinių parkų, regioninių parkų, kraštovaizdžio, kultūrinių, geologinių, geomorfologinių, botaninių, zoologinių, botaninių-zoologinių, hidrografinių ir pedologinių draustinių teritorijų ir jų apsaugos zonų žemei, išskyrus minėtose teritorijose esančias žemės ūkio naudmenas, taip pat užstatytų teritorijų, kelių ir vandenų užimtai žemei;

2.2. vandens telkinių pakrančių apsaugos juostų žemei;

2.3. gamtos paminklų žemės, išskyrus užstatytų teritorijų ir kelių užimtai žemei;

2.4. į Kultūros vertybių registrą įrašytų archeologinių ir memorialinių (neveikiančių kapinių ir laidojimo vietų) nekilnojamojo kultūros paveldo objektų teritorijų žemei, išskyrus minėtose teritorijose esančių užstatytų teritorijų, kelių ir vandenų užimtą žemę;

2.5. į Kultūros vertybių registrą įrašytų istorinių, architektūrinių ir dailės nekilnojamojo kultūros paveldo objektų teritorijų žemei kaimo vietovėse;

2.6. mokymo ir mokslo įstaigų naudojamai žemei;

2.7. biudžetinių įstaigų, veikiančių pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymą, naudojamai žemei;

2.8. religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų naudojamai žemei, išskyrus žemę, naudojamą žemės ūkio veiklai;

2.9. savivaldybės viešųjų įstaigų naudojamai žemei;

2.10. visuomenės poreikiams naudojamų sporto aikštynų, stadionų, poilsio ir kultūros objektų užimamai žemei;

2.11. neįgaliųjų draugijų pagrindinei veiklai naudojamai žemei;

2.12. labdaros organizacijų ir fondų, įsteigtų Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka, naudojamai žemei;

2.13. valstybinio geležinkelio linijų, jų statinių (įskaitant stotis), specialios paskirties įrenginių, jų sanitarinės apsaugos zonų užimtai žemei;

2.14. valstybinių automobilių kelių juostų ir valstybės įmonių kelių tiesimo bei priežiūros pastatų, statinių ir įrenginių, šių įmonių transporto aptarnavimo statinių ir įrenginių, avarinio ryšio linijų, želdinių ir jų sanitarinės apsaugos zonų užimtai žemei;

2.15. valstybinių telekomunikacijų linijų, jų statinių, specialios paskirties įrenginių ir

jų sanitarinės apsaugos zonų užimtai žemei;

2.16. krašto apsaugos objektų užimtai žemei;

2.17. vandenviečių sanitarinės apsaugos griežto režimo zonų žemei;

2.18. miestų, gyvenviečių nuotekų valymo įrenginių teritorijų su prie jų esančiomis dumblo laikymo aikštelėmis, nuotekų pumpavimo stočių ir šių objektų sanitarinių zonų užimtai žemei;

2.19. valstybinės miškų ūkio paskirties žemei, suteiktai miškų urėdijoms;

2.20. teritorijoms, kuriose saugomas valstybinis kuro rezervas;

3. Už šio sprendimo 2 punkte išvardintą žemę, naudojamą kitoms, nei nurodyta, reikmėms, mokestį mokėti šio sprendimo 1 punkte nustatyta tvarka.

4. Nustatyti neapmokestinamąjį žemės nuomos mokesčiu sklypo dydį fiziniams asmenims, kurių šeimose mokestinio laikotarpio pradžioje nėra darbingų asmenų ir kuriems nustatytas 0-40 procentų darbingumo lygis arba kurie yra sukakę senatvės pensijos amžių ar yra nepilnamečiai. Taikant šią nuostatą, šeima laikomi sutuoktiniai, asmenys, vieni auginantys vaikus (įvaikius), ir su jais gyvenantys jų vaikai (įvaikiai, posūniai, podukros), iki jiems sukaks 18 metų, o prie darbingų asmenų nepriskiriami švietimo įstaigų dieninių skyrių moksleiviai ir studentai:

4.1. 0,25 ha – gyvenamųjų teritorijų žemės;

4.2. 1,20 ha – žemės ūkio paskirties žemės;

5. Atleisti nuo valstybinės žemės nuomos mokesčio:

5.1. 1991 m. sausio 11–13 dienų įvykiuose nukentėjusius rajono gyventojus ir kartu su jais gyvenančius šeimos narius;

5.2. fizinius ir juridinius asmenis, kurių mokamas žemės nuomos mokestis neviršija 5 litų.

6. Sumažinti valstybinės žemės nuomos mokestį 50 procentų:

6.1. fiziniams asmenims ir žemės ūkio bendrovėms už nuomojamą (naudojamą) žemės ūkio paskirties žemę;

6.2. fiziniams asmenims už nuomojamus (naudojamus) gyvenamosios paskirties teritorijų žemę.

7. Netaikyti valstybinės žemės nuomos mokesčio atleidimo ir sumažinimo visiems nuomotojams (naudotojams), turintiems šio mokesčio įsiskolinimą.

8. Už laiku nesumokėtą arba pavėluotai sumokėtą valstybinės žemės nuomos mokestį nustatyti 0,03 procento delspinigių dydį už kiekvieną pavėluotą dieną.

9. Pavesti Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Kupiškio skyriui iki 2014 m. rugsėjo 1 d. pateikti Savivaldybės administracijai:

9.1. sąrašą juridinių ir fizinių asmenų, kurie iki 2014 m. liepos 1 d. kreipėsi dėl žemės nuomos sutarčių sudarymo;

9.2. juridinių ir fizinių asmenų sąrašą, 2014 m. liepos 1 dieną nuomojančių (naudojančių) valstybinę žemę, su apskaičiuota žemės vidutine rinkos verte;

9.3. visų juridinių asmenų, nuomojančių (naudojančių) valstybinę žemę, sąrašą.

10. Šį sprendimą paskelbti spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Jonas Jarutis

 


 

Kupiškio rajono savivaldybės institucijų

teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio

vertinimo metodikos

1 priedas

 

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimo „Dėl valstybinės žemės nuomos mokesčio tarifų ir lengvatų nustatymo 2014 metams

kokybės vertinimo klausimynas

 

Eil.

Nr.

Teisės akto ar jo projekto kokybės rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

 

PAPRASTUMAS

 

 

1.

 

Ar teisės aktas ar jo projektas praplečia kitais teisės aktais Savivaldybėje reglamentuotos srities apimtį ?

 

Ne (0)

 

 

NUOSEKLUMAS

 

 

2.

Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas ar jo projektas prieštarauja įstatymams ar kitiems teisės aktams?

 

Ne (0)

 

 

STRUKTŪRA

 

 

3.

Ar teisės aktas ar jo projektas yra suskirstytas į

atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas,

preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo

taisyklės, atsakomybė, kontrolė ir kt.?

Taip (0,5)

 

4.

Ar teisės akto struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus?

Taip (0,5)

 

5.

Ar teisės akto ar jo projekto struktūra atitinka šios srities teisės aktų struktūrą?

Taip (1)

 

6.

Ar teisės akto ar jo projekto skyriai, pastraipos yra ilgesnės nei šios srities kitų teisės aktų?

 

Ne (0)

7.

Ar kiekvienos teisės akto ar jo projekto nuostatos tikslas yra aiškus?

Taip (1)

 

8.

Ar teisės akte pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės akte vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą?

 

Ne (0)

10.

Ar tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai?

 

Ne (0)

 

 

 

ĮGYVENDINAMUMAS

 

 

11.

Ar teisės akte numatytas mechanizmas ir struktūra, kad būtų užtikrintas tinkamas įgyvendinimas?

Taip (0,5)

 

12.

Ar teisės aktas suteikia per daug veiksmų laisvės Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas?

 

Ne (0)

13.

Vidutinis balas: 0,3

 

 

________________

 

 


 

Kupiškio rajono savivaldybės institucijų

teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio  vertinimo metodikos

2 priedas

 

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimo „Dėl valstybinės žemės nuomos mokesčio tarifų ir lengvatų nustatymo 2014 metams

turinio vertinimo klausimynas

 

Eil.Nr.

Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

 

NAUDINGUMAS

 

 

1.

Ar teisės aktas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti?

Taip (1)

 

2.

Ar teisės aktas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei ir t. t.)?

 

Ne (0)

3.

Ar teisės aktas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams?

Ne (0)

4.

Ar teisės akto įgyvendinimo procedūros mažina veiklos skaidrumą (ar visi turto įsigijimo ir perleidimo atvejai numatyti vykdyti viešojo konkurso tvarka, ar visuomenės informavimas apie įgyvendinimo procesus numatytas teisės akte)?

 

Ne (0)

5.

Ar teisės aktas sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą?

 

Ne (0)

6.

Ar teisės aktu pailginamas sandorio vykdymo terminas?

 

Ne (0)

7.

Ar teisės aktas gali trukdyti vykdyti korupcijos prevenciją, prieštarauti kituose teisės aktuose numatytiems antikorupciniams procesams?

 

Ne (0)

8.

Ar teisės aktas sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės aktu mažinama tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė?

 

Ne (0)

10.

Ar teisės aktu sukuriamos arba padidinamos tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų galimybės?

 

Ne (0)

11.

Ar teisės aktas numato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minimo asmens kontrolės formas?

 

Ne (1)

12.

Ar teisės aktu sudaryta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui?

Taip (1)

 

PRIEINAMUMAS

 

 

13.

Ar teisės aktas sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (0)

14.

Ar teisės akte numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (1)

15.

Ar teisės aktas susijęs su asmeniniais interesais?

 

Ne (0)

16.

Ar teisės aktu nustatomas reguliavimas būtinas, ar dėl jo neatsiras galimybių pasipelnyti tarnybos sąskaita?

 

Ne (0)

17.

Vidutinis balas : 0,25

_______________________________________