ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. LIEPOS 9 D. SPRENDIMO NR. T-208 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. rugsėjo 7 d. Nr. T-263

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Vyriausybės atstovų įstaigos Vyriausybės atstovo Šiaulių ir Telšių apskrityse 2021-07-22 teikimą Nr. TR5-61 (5.5E) „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatų pakeitimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatus, patvirtintus Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. liepos 9 d. sprendimu Nr. T-208 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“, ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Antanas Bezaras

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2015 m. liepos 9 d. sprendimu Nr. T-208

(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2021 m. rugsėjo 7 d. sprendimo Nr. T-263

redakcija)

 

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS 

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės antikorupcijos komisija (toliau – Komisija) yra nuolatinė komisija, sudaroma Šiaulių rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) įgaliojimų laikui.

2. Komisijos tikslas – pagal kompetenciją koordinuoti Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) politikos įgyvendinimą korupcijos prevencijos srityje, išskiriant prioritetines jos prevencijos ir kontrolės kryptis bei nuosekliai įgyvendinant priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą.

3. Komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos uždavinius, funkcijas, sudarymo ir darbo organizavimo principus, atsakomybę ir kitus su jos veikla susijusius klausimus.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Reglamentas), kitais teisės aktais ir Nuostatais.

5. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI

 

6. Komisijos uždaviniai yra:

6.1. kontroliuoti, kad Šiaulių rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Savivaldybės administracija) ir jos filialuose, savivaldybės įmonėse, biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, kurių steigėja yra savivaldybė (toliau – savivaldybės įstaigos ir įmonės), būtų vykdomi korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai;

6.2. teikti pasiūlymus Tarybai dėl savivaldybės įstaigų ir įmonių, taip pat viešųjų įstaigų, kurių vienas iš steigėjų yra savivaldybės institucija, vidaus teisės aktų priėmimo ir tobulinimo, siekiant sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę;

6.3. skatinti savivaldybės įstaigų ir įmonių valstybės tarnautojų ir / ar darbuotojų nepakantumą korupcijos apraiškoms, glaudžiai bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, savivaldybės bendruomene ir žiniasklaidos atstovais (bendradarbiavimas apima keitimąsi informacija, pasiūlymų teikimą, reagavimą į gautus pasiūlymus, veiksmų derinimą, metodinės pagalbos teikimą, kitus veiksmus, būtinus korupcijos prevencijai ir priežiūrai vykdyti).

 

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

7. Komisija vykdo šias funkcijas:

7.1. Tarybos (ar Tarybos narių), mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą arba inicijuoja teisės akto projekto, kurio antikorupcinis vertinimas jau buvo atliktas, pakartotinį vertinimą, jeigu teisės ako projekte yra padaroma esminių pakeitimų;

7.2. dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas Tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo;

7.3. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

7.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija veiklos rezultatus;

7.5. gavusi paklausimą, susijusį su korupcijos prevencija ir kontrole, iš kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos, Komisija teisės aktų nustatytomis sąlygomis bei tvarka į jį atsako arba imasi priemonių, kad į jį būtų atsakyta;

7.6. gavusi informacijos apie korupcines veikas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, nedelsdama informuoja savivaldybės merą, STT ar kitas atsakingas institucijas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka;

7.7. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja Tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija; (keisčiau analizuoja ir informuoja)

7.8. atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

8. Komisija turi teisę:

8.1. teikti pasiūlymus Tarybai, merui ir / ar savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų savivaldybės, savivaldybės įstaigų ir įmonių, taip pat viešųjų įstaigų, kurių vienas iš steigėjų yra savivaldybės institucija, veiklos srityse;

8.2. gauti jos veiklai reikalingą informaciją ir metodinę pagalbą korupcijos prevencijos klausimais iš savivaldybės įstaigų ir įmonių bei valstybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų;

8.3. kviesti į Komisijos posėdžius Tarybos narius, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovus ir (ar) darbuotojus bei kitus asmenis;

8.4. suderinusi su savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės įstaigų ir įmonių, valstybės įstaigų vadovais, pasitelkti į pagalbą valstybės tarnautojus ir (ar) darbuotojus bei specialistus sudėtingiems klausimams nagrinėti.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS PIRMININKO IR NARIŲ FUNKCIJOS

 

9. Komisijos pirmininkas:

9.1. rengia Komisijos darbo planus, sudaro jos posėdžių darbotvarkių projektus;

9.2. organizuoja Komisijos posėdžius ir jiems vadovauja;

9.3. vykdo kitus teisės aktų suteiktus įgaliojimus;

9.4 turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.

10. Komisijos nariai:

10.1. bendradarbiauja ir keičiasi informacija, kurios reikia korupcijos prevencijai ir kontrolei užtikrinti, su savivaldybės struktūriniais padaliniais, savivaldybės įstaigomis,  valstybės įstaigomis ar jose dirbančiais asmenimis, vykdančiais korupcijos prevenciją ir kontrolę;

10.2. informuoja Komisiją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalina nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant Komisijos sprendimus, kurie gali tokį konfliktą sukelti, nusišalinimo faktą užfiksuojant atitinkamuose dokumentuose;

10.3. saugo informaciją, kurią sužinojo eidami tarnybines pareigas, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį, ir nenaudoti duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;

10.4. kol Komisija priims sprendimą dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbia informacijos apie tyrimo eigą, jei tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui arba ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Komisijos sudarymo tvarka nustatyta Reglamente. Komisijos nuostatus tvirtina Taryba.

12. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas.

13. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas.

14. Komisijos darbo  forma – posėdžiai, kurie protokoluojami.

15. Posėdžius pagal poreikį šaukia Komisijos pirmininkas arba daugiau negu pusė Komisijos narių. Komisijos posėdžiams vadovauja Komisijos pirmininkas, kai jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

16. Komisijos posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau negu pusė komisijos narių.

17. Komisija jos kompetencijai priklausančius klausimus svarsto ir sprendimus priima posėdžiuose.

18. Komisija į posėdžius renkasi ne rečiau kaip vieną kartą per tris mėnesius. Gali būti šaukiami neeiliniai Komisijos posėdžiai. Eilinius ir neeilinius Komisijos posėdžius šaukia ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas. Apie posėdį Komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas. Ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas Komisijos nariams sudaroma galimybė susipažinti su posėdžio medžiaga. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytas Tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

19. Klausimas pradedamas nagrinėti pagal sudarytą Komisijos posėdžio darbotvarkę. Komisijos nario iniciatyva į darbotvarkę gali būti įtraukiami ir papildomi klausimai, jei tam pritaria Komisijos posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dauguma.

20. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.

21. Komisijos posėdžiai yra vieši. Komisijos sprendimu gali būti rengiami ir uždari posėdžiai, kuriuose gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys.

22. Komisijos sprendimai (išvados, pasiūlymai) priimami Komisijos posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma ir įforminami Komisijos protokolu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

23. Komisijos nariai turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę raštu, jei nesutinka su Komisijos sprendimu. Ji pridedama prie Komisijos sprendimo (protokolo).

24. Komisija savo sprendimus pateikia raštu.

25. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

25.1. atkreipti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, savivaldybės įstaigų bei įmonių darbuotojų dėmesį į įstatymų nesilaikymą, tarnybinės etikos bei kitus pažeidimus ir reikalauti juos pašalinti;

25.2. perduoti medžiagą tirti atitinkamoms institucijoms pagal jų kompetenciją;

25.3. atsisakyti nagrinėti skundą ar klausimą arba nutraukti jo nagrinėjimą.

26. Komisija priima ir kitus sprendimus, reikalingus Komisijos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti.

27. Gavusi paklausimą, susijusį su korupcijos prevencija ir kontrole, iš valstybės ar savivaldybės įstaigos, Komisija turi teisės aktų nustatytomis sąlygomis bei tvarka į jį atsakyti arba imtis priemonių, kad į jį būtų atsakyta;

28. Komisijos paskirti du Komisijos nariai kiekvieno mėnesio pradžioje ir viduryje patikrina Savivaldybės administracijos priimamajame įrengtą dėžutę „Pasiūlymai ir pageidavimai korupcijos prevencijos klausimais“ asmenims, pageidaujantiems raštu pareikšti savo nuomonę, pasiūlymą ar pageidavimą korupcijos prevencijos klausimais, adresuotą Komisijai.

29. Dėžutėje rastus gyventojų raštus nagrinėja Komisija, vadovaudamasi šiais nuostatais.

30. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir atsakingasis sekretorius. Komisijos sprendimu per posėdį gali būti daromas garso įrašas.

31. Komisijos sprendimus gavę savivaldybės administravimo subjektai, savivaldybės įstaigos ir įmonės, privalo juos apsvarstyti ir per vieną mėnesį ar kitą Komisijos nurodytą laiką, raštu informuoti Komisiją apie tai, kaip atsižvelgta į Komisijos pastabas ir pasiūlymus.

32. Informaciją apie Komisijos veiklą žiniasklaidai teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys.

33. Komisija gali pasitvirtinti darbo reglamentą, kuriame nustatoma išsamesnė jos darbo organizavimo tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Už Komisijos veiklos rezultatus yra atsakingas Komisijos pirmininkas.

35. Komisija  ne rečiau kaip kartą per metus, teikia Tarybai tvirtinti veiklos ataskaitą.

36. Visa informacija, susijusi su Komisijos veikla (Komisijos veiklą reglamentuojantys teisės aktai, jos veiklos ataskaitos, pranešimai, skirti visuomenės informavimo priemonėms ir pan.), skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.

37. Už Komisijos dokumentų registravimą, Komisijos posėdžių protokolų įforminimą, sprendimų išsiuntimą suinteresuotiems asmenims ir informacijos apie Komisijos veiklą skelbimą savivaldybės interneto svetainėje yra atsakingasis Komisijos atsakingasis sekretorius.

38. Komisijos nariai, pažeidę Komisijos darbo principus, Komisijos nuostatus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

39. Komisijos nuostatai keičiami bei papildomi Tarybos sprendimu.

 

________________________