NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO

MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. balandžio 16 d. Nr. BRA-24

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas kaimo vietovių ir dvisektorių VVG vietos projektų vertinimo ataskaitų rengimo ir suderinimo su Agentūra proceso aprašymas. Šiame Procedūros aprašo skyriuje aprašytas procesas netaikomas ŽRVVG.

Proceso žingsnis

(Eil. Nr. ir pavadinimas)

Proceso žingsnio aprašymas

Naudojami / sudaromi dokumentai

1. Sudaromos agreguotos VP paraiškų vertinimo ataskaitos

Baigus vertinti paraiškas, VPS vykdytojo vadovo paskirtas atsakingas asmuo pagal pavyzdinę formą parengia teigiamai įvertintų projektų agreguotas VP paraiškų vertinimo ataskaitas (rengiama atskira kiekvieno VP agreguota vertinimo ataskaita). Neigiamai įvertintų paraiškų atveju rengiama išvada dėl neigiamo paraiškos vertinimo (rengiama kiekvieno neigiamai įvertinto VP atskira išvada).

Apie ataskaitos / neigiamos išvados parengimą pažymima VP paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas).

Šis procesas netaikomas ŽRVVG.

1. Pavyzdinė kaimo vietovių ar dvisektorės VVG vietos projekto agreguotos vertinimo ataskaitos forma;

2. Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas).

2. Agreguotų VP paraiškų vertinimo ataskaitų teikimas Agentūrai patikrinti ir išvadai parengti

Agreguotos VP paraiškų vertinimo ataskaitos ir neigiamai įvertintų paraiškų išvados (kai taikoma) teikiamos Agentūrai patikrinti bei išvadai dėl ataskaitų tinkamumo parengti.

Šis procesas netaikomas ŽRVVG.

1. Pavyzdinė kaimo vietovių ar dvisektorės VVG vietos projekto agreguotos vertinimo ataskaitos forma.

3. Gaunama Agentūros išvada dėl vertinimo ataskaitos

Agentūra, įvertinusi pateiktą teigiamai įvertintos paraiškos ataskaitą ir neigiamai įvertintos paraiškos išvadą (kai taikoma), pateikia išvadą dėl jų tinkamumo.

Jeigu Agentūra pateikia teigiamą išvadą, toliau atliekami šio proceso 5–6 žingsniai.

Jeigu Agentūra paprašo papildomos informacijos ar paprašo patikslinti / ištaisyti nustatytus trūkumus, toliau atliekamas šio proceso 4 žingsnis.

Jeigu Agentūra pateikia neigiamą išvadą ir nurodo atlikti papildomą vertinimą / pakartotinį vertinimą, toliau atliekami Agentūros išvadoje nurodyti veiksmai ir atnaujinamas Agentūros išvadoje nurodytas vertinimo etapas pagal šio Procedūros aprašo atitinkamo proceso aprašymą. Per Agentūros nustatytą terminą baigus pakartotinį / papildomą vertinimą, parengiama agreguota vertinimo ataskaita / pakoreguojama neigiamai įvertintos paraiškos išvada (jei reikia) ir pakartotinai teikiama Agentūrai.

Apie Agentūros išvados gavimą pažymima VP paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas).

Šis procesas netaikomas ŽRVVG.

1. Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas).

4. Pateikiama Agentūrai papildoma / patikslinta informacija

Jeigu Agentūra paprašo papildomos informacijos ar paprašo patikslinti / ištaisyti nustatytus trūkumus, VPS vykdytojos vadovo paskirtas atsakingas asmuo patikslina / papildo informaciją ir pateikia Agentūrai.

Šis procesas netaikomas ŽRVVG.

 

5. Sudaroma ir pasirašoma VP paraiškų vertinimo rezultatų suvestinė ir vertinimo ataskaitos

VPS vykdytojos vadovo paskirtas atsakingas asmuo, gavęs teigiamą Agentūros išvadą dėl agreguotų vertinimo ataskaitų, sudaro VP paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę (pavyzdinė vertinimo rezultatų suvestinės forma), į kurią turi būti įtrauktos ir neigiamai įvertintos paraiškos, ir pateikia kartu su agreguotomis vertinimo ataskaitomis VPS vykdytojos vadovui arba jo įgaliotam asmeniui pasirašyti. Toliau atliekamas šio proceso 6 žingsnis.

Šis procesas netaikomas ŽRVVG.

1. Pavyzdinė kaimo vietovių ar dvisektorės VVG vietos projekto agreguotos vertinimo ataskaitos forma;

2. Pavyzdinė kaimo vietovių ar dvisektorės VVG vietos projektų paraiškų atrankos vertinimo rezultatų suvestinės forma.

6. Vertinimo rezultatų suvestinės ir vertinimo ataskaitų teikimas Agentūros projektų atrankos komitetui

VPS vykdytojos atsakingas asmuo pasirašytą VP paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę kartu su atskirų VP paraiškų agreguotomis vertinimo ataskaitomis ir su Agentūra suderintomis neigiamai įvertintų paraiškų išvadomis (kai taikoma) pateikia Agentūrai galutiniam sprendimui dėl VP finansavimo priimti Agentūros projektų atrankos komitete.

Toliau atliekami šio Procedūros aprašo XI skyriuje „Kaimo vietovių ir dvisektorių VVG dalyvavimo Agentūros vietos projektų atrankos komiteto posėdžiuose“ nurodyti žingsniai.

Šis procesas netaikomas ŽRVVG.

 

 

2. Papildau 11 priedą nauju 67 punktu:

„67.

Ar projektui skyrus prašomą paramos sumą, suteikta parama neviršytų didžiausios galimos paramos sumos per visą paramos teikimo laikotarpį, nurodytos Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede (taikoma vietos projektams, įgyvendinamiems pagal Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede išvardintas priemones ir veiklos sritis)?

(Taikoma dvisektorių VVG atveju vietos projektams, įgyvendinamiems pagal Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede „Didžiausia galima paramos suma vienam paramos gavėjui ir (arba) įmonėms partnerėms, ir (arba) susijusioms įmonėms pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones ir veiklos sritis“ (toliau – Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priedas) nurodytas priemones ir veiklos sritis. Didžiausia galima paramos suma vienam paramos gavėjui ir įmonėms partnerėms bei (arba) susijusioms įmonėms per visą paramos teikimo laikotarpį neturi viršyti Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede nurodytų maksimalių dydžių.

Prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą. Jei pareiškėjas pateikė projektą pagal Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede neišvardintas priemones ir veiklos sritis, metodinės pagalbos neprašoma, žymimas atsakymas „N/a“. Atsakymas „N/a“ žymimas taip pat kaimo vietovių VVG vietos projektų paraiškų atveju.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

3. Buvusius 11 priedo 67–82 punktus laikau atitinkamai 68–83 punktais.

4. Pakeičiu 14 priedo 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1. Tikrinama, ar išlaidos vertei pagrįsti pateikti trys komerciniai pasiūlymai su lygiaverčiais pagrindiniais (taikoma 10 proc. paklaida, skaičiuojant nuo pasirinktos investicijos parametro) investicijos kainą lemiančiais parametrais. Bent 1 (vienas) rinkos kainą įrodantis dokumentas (komercinis pasiūlymas arba kompiuterio ekrano nuotrauka) turi būti pateiktas iš prekių ar paslaugų teikėjo, darbų vykdytojo, kurio buveinės registracijos vieta yra ne VVG teritorijoje. Su paraiška pateikus mažiau nei tris komercinius pasiūlymus, kreipiamasi į pareiškėją su prašymu pateikti paaiškinimą arba komercinį (-ius) pasiūlymą (-us). Jeigu pareiškėjas pateikė mažiau nei tris komercinius pasiūlymus ir tai grindžia tuo, kad tas tiekėjas / tie tiekėjai yra vienintelis (-iai), kreipiamasi į Agentūrą, kad būtų nustatyta, ar tikrai jis / jie vienintelis (-iai) tiekėjas (-ai) ir ar komerciniame (-iuose) pasiūlyme (-uose) nurodyta (-os) kaina (-os) neviršija rinkos vertės. Jei pateiktų komercinių pasiūlymų pagrindiniai techniniai parametrai yra 10 proc. didesni arba mažesni už pasirinktos investicijos pagrindinį techninį parametrą arba komerciniai pasiūlymai nėra palyginami (nurodyti skirtingi parametrai arba nepakankamai detalizuotos išlaidos), pareiškėjo prašoma pateikti naujus komercinius pasiūlymus su lygiaverčiais parametrais. Jei neaišku, kokiu investicijų parametru vadovautis, pasiūloma pareiškėjui pačiam nurodyti svarbiausią investiciją apibūdinantį parametrą. Vertintojas Procedūros aprašo 11 priedo lentelėje „Vertinimo metu nustatytos tinkamos finansuoti išlaidos“ nurodo, kokiu investicijų parametru vertinant konkrečią išlaidą vadovautasi. Tie patys parametrai įrašomi ir į agreguotą ataskaitą. Kai prekių / paslaugų pirkimo vertė mažesnė nei 58 000 Eur be PVM ar kai darbų vertė mažesnė nei 145 000 Eur be PVM, išskyrus pirkimus tų projektų vykdytojų, kurie, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, patikrinti pateiktus komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų tarpusavio susietumą ir susietumą su pareiškėju (laikomi susiję, kai sutampa komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų tarpusavio ar komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų ir pareiškėjo (fizinio asmens / juridinio asmens vadovo) pavardės). Viešojoje erdvėje (pvz., interneto svetainėse) patikrinama, ar komercinius pasiūlymus pateikę subjektai užsiima įprasta komercine-ūkine veikla. Taip pat tikrinama, ar su paraiška pateiktame komerciniame pasiūlyme nurodytas komercinio pasiūlymo galiojimo terminas: tuo atveju, jei komerciniame pasiūlyme nėra numatytas komercinio pasiūlymo galiojimo terminas, laikoma, jog komercinis pasiūlymas yra tinkamas; tuo atveju, jei yra nurodytas galiojimo terminas, jis turi galioti paraiškos teikimo dieną. Komerciniai pasiūlymai turi būti išrašyti pareiškėjo vardu ir pasirašyti tiekėjų atstovų, o viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) turi būti patvirtinta tik paties pareiškėjo parašu. Prašoma pateikti pasirašytą komercinį pasiūlymą arba pateikti įrodymą, kad toks komercinis buvo siųstas el. paštu. Komerciniame pasiūlyme turėtų būti įmonės, pateikusios komercinį pasiūlymą, rekvizitai. Atliekant investicijų kainų pagrįstumo tikrinimą, taip pat patikrinama, ar tarp investicijos sudedamųjų dalių nėra nurodytų akivaizdžiai kitų (nesusijusių) investicijų.“

5. Papildau 16 priedą nauju 1.11 papunkčiu:

1.11. Prašoma paramos suma (Eur) (pildoma, kai prašoma metodinės pagalbos dėl 2.1.6 klausimo)“.

 

 

6. Buvusį 16 priedo 1.11 papunktį laikau 11.12 papunkčiu.

7. Papildau 16 priedą nauju 2.1.6 papunkčiu:

„2.1.6.

Ar projektui skyrus prašomą paramos sumą, suteikta parama neviršytų didžiausios galimos paramos sumos per visą paramos teikimo laikotarpį, nurodytos Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede (taikoma vietos projektams, įgyvendinamiems pagal Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede išvardintas priemones ir veiklos sritis)?

(Taikoma dvisektorių VVG atveju vietos projektams, įgyvendinamiems pagal Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede „Didžiausia galima paramos suma vienam paramos gavėjui ir (arba) įmonėms partnerėms, ir (arba) susijusioms įmonėms pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones ir veiklos sritis“ (toliau – Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priedas) nurodytas priemones ir veiklos sritis. Didžiausia galima paramos suma vienam paramos gavėjui ir įmonėms partnerėms bei (arba) susijusioms įmonėms per visą paramos teikimo laikotarpį neturi viršyti Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede nurodytų maksimalių dydžių.)

“.

 

 

 

8. Buvusį 16 priedo 2.1.6 papunktį laikau 2.1.7 papunkčiu.

9. Pakeičiu 36 priedo 3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.5. Ar paramos gavėjas tvarko buhalterinę apskaitą ir sudaro finansines ataskaitas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka?

Taip Ne

 

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu paramos gavėjas ataskaitoje į šį klausimą atsakė „Taip“ ir nenustatyta atvejų, kad paramos gavėjas netvarko buhalterinės apskaitos ir nesudaro finansinių ataskaitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

Tikrinama paramos gavėjo pateiktoje ataskaitoje, prie ataskaitos pateiktuose finansinės atskaitomybės dokumentuose nurodyta informacija. Kai vertinama galutinė ataskaita, informacija papildomai patikrinama pagal Agentūros patikros ataskaitą.“

 

10. Pakeičiu 36 priedo 3.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.8. Ar paramos gavėjas nesukūrė galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą?

Taip Ne N/a

 

Gavus ataskaitą, įsipareigojimo dėl galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą laikymasis tikrinamas tik tų projektų, kai vertinant paraišką buvo nustatyti 2 arba 3 galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą požymiai, bet nebuvo patvirtinta, kad pareiškėjas galimai sukūrė neteisėtas sąlygas gauti paramą. Dėl patikrinimo kreipiamasi į Agentūrą. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu Agentūra patikrinusi paramos gavėjo duomenis nustatė, kad jis nesukūrė galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą pagal Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą metodiką.

Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu Agentūra patikrinusi paramos gavėjo duomenis nustatė, kad jis sukūrė galimai neteisėtas sąlygas gauti paramą pagal Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą metodiką. Toliau atliekami Agentūros išvadoje nurodyti veiksmai.“

 

 

 

 

Direktorius                                                                                                                     Erikas Bėrontas