LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE TAIKOMŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ PATVIRTINIMO
2020 m. rugpjūčio 28 d. Nr. 5TS-456
Lazdijai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 8 straipsniu, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 7.1 papunkčiu, Lazdijų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Lazdijų rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomus priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 23 d. sprendimą Nr. 5TS-1442 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Lazdijų rajono savivaldybės tarybos
2020 m. rugpjūčio 28 d.
sprendimu Nr. 5TS-456
LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE TAIKOMI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
1. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinio ugdymo grupė. Priešmokyklinio ugdymo grupės veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė, teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo, ikimokyklinio ugdymo) ir kitų specialistų, dirbančių priešmokyklinio ugdymo grupėje, skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – modelis). Lazdijų rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomi 7 modeliai.
2. I modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė – 4 val. per dieną:
2.1. grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo skyrius, pradinio ugdymo skyrius, pagrindinio ugdymo skyrius, daugiafunkcis centras;
2.3. priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų;
2.4. vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką;
2.5. grupėje dirba 2 darbuotojai: priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą modelyje nustatytą laiką;
3. II modelis. Jungtinė mišraus amžiaus vaikų ugdymo grupė (toliau – jungtinė grupė), kurios veiklos trukmė – 4 val. per dieną:
3.1. jungtinės grupės formavimo vieta – kaimo teritorijoje esanti bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo skyrius, pradinio ugdymo skyrius, pagrindinio ugdymo skyrius, daugiafunkcis centras;
3.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai vietovėje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (3, 4, 5 m.);
3.4. priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų;
3.5. vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką;
3.6. jungtinėje grupėje dirba 2 darbuotojai. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas ir ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas;
4. III modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė – 6 val. per dieną:
4.1. jungtinės grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo skyrius, pradinio ugdymo skyrius, pagrindinio ugdymo skyrius, daugiafunkcis centras;
4.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (3, 4, 5 m.);
4.4. priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų;
4.5. vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką;
4.6. jungtinėje grupėje dirba 2 darbuotojai. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas ir ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas;
5. IV modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė – 8 val. per dieną:
5.1. jungtinės grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo skyrius, pradinio ugdymo skyrius, pagrindinio ugdymo skyrius, daugiafunkcis centras;
5.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (3, 4, 5 m.);
5.4. priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų;
5.5. vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką. Jų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, organizuojamas vaikų laisvalaikis ir priežiūra. Vaikas tėvų (globėjų) prašymu grupės atostogų dienomis gali nelankyti.
5.6. jungtinėje grupėje dirba 2 darbuotojai. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas ir ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas;
6. V modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė – 10 val. 30 min. per dieną:
6.1. galima grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo skyrius, pradinio ugdymo skyrius, pagrindinio ugdymo skyrius, daugiafunkcis centras;
6.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (3, 4, 5 m.);
6.4. priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų;
6.5. vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką. Jų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, organizuojamas vaikų laisvalaikis ir priežiūra. Vaikas tėvų (globėjų) prašymu grupės atostogų dienomis gali nelankyti;
6.6. jungtinėje grupėje dirba 2 darbuotojai. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas ir ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas;
7. VI modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė – 10 val. 30 min. per dieną;
7.1. galima grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo skyrius, pradinio ugdymo skyrius, pagrindinio ugdymo skyrius, daugiafunkcis centras;
7.3. Priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų;
7.4. vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką. Atostogų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, organizuojamas vaikų laisvalaikis ir priežiūra. Vaikas tėvų (globėjų) prašymu grupės atostogų dienomis gali nelankyti;
7.5. grupėje dirba 2 darbuotojai: priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą modelyje nustatytą laiką;
8. VII modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė – 10 val. 30 min. per dieną:
8.1. galima grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo skyrius, pradinio ugdymo skyrius, pagrindinio ugdymo skyrius, daugiafunkcis centras;
8.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (2, 3, 4, 5 m.);
8.4. priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų;
8.5. vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką. Jų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, organizuojamas vaikų laisvalaikis ir priežiūra. Vaikas tėvų (globėjų) prašymu atostogų dienomis grupės gali nelankyti;
8.6. jungtinėje grupėje dirba 2 darbuotojai. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas ir ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas (auklėtojo padėjėjas). Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas;