Pasvalio rajono savivaldybėS MERAS

 

potvarkis

 

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2023 m. spalio 31 d. Nr. MV-314

Pasvalys

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 1 punktu, 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsniu, įgyvendindamas Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles, patvirtintas Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T1-140 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais):

1. Tvirtinu Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šis potvarkis skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt.

Potvarkis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                            Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės mero

2023 m. spalio 31 d. potvarkiu Nr. MV-314

 

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto projekto rengimo tvarką.

2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme vartojamas sąvokas.

3. Savivaldybės biudžeto projekto rengimo teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės, kiti biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojantys teisės aktai, Savivaldybės tarybos patvirtintas strateginis plėtros ir trimetis veiklos planas ir šis Aprašas.

4. Rengiant Savivaldybės biudžetą naudojama Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija.

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS

 

5. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintais finansiniais rodikliais, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, statistiniais duomenimis, Savivaldybės tarybos patvirtintu strateginiu plėtros ir trimečiu veiklos planu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais biudžeto lėšų gavimą ir programų finansavimą, asignavimus planuojant Savivaldybės veiklos plano programoms įgyvendinti ir planuojamiems rezultatams pasiekti.

6. Savivaldybės biudžeto pajamos nustatomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais bei Finansų ministerijos savivaldybių biudžetams prognozuojamais finansiniais rodikliais.

7. Biudžetinių įstaigų pajamos, gaunamos už teikiamas paslaugas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, planuojamos atsižvelgiant į asignavimų valdytojų skaičiavimus ir įtraukiamos į Savivaldybės biudžetą.

8. Asignavimų valdytojai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą programose pateiktų lėšų poreikio apskaičiavimą, programų ir jų sąmatų sudarymą. Lėšų poreikio skaičiavimai turi būti pagrįsti, juose nurodyti įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodikliai, kita įstaigos charakteristika, susijusi su įstaigos veiklos pobūdžiu. Vadovaudamiesi Savivaldybės mero rašte dėl atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto rengimo nurodytu terminu (raštą rengia Finansų skyrius), programas ir programų sąmatų projektus, suderintus su atitinkamą sritį kuruojančiais Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, asignavimų valdytojai Savivaldybės administracijos Finansų skyriui pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintas galiojančias biudžeto skaičiavimo formas bei papildomą informaciją, kuri reikalinga biudžeto projektui sudaryti.  

9. Finansų skyrius tikrina, ar parengtuose programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs, ar laikytasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai padengti esamus įsiskolinimus. Atsižvelgiant į Savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes, programų sąmatų projektai gali būti tikslinami sumažinant ar padidinant asignavimus.

10. Savivaldybės meras parengtą Savivaldybės biudžeto projektą teikia svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams.

11. Apibendrinus gautus pasiūlymus bei išvadas dėl biudžeto projekto, rengiamas patikslintas Savivaldybės biudžeto projektas.

12. Savivaldybės meras patikslintą Savivaldybės biudžeto projektą teikia svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka.

13. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo sudaro ir patvirtina biudžeto programų sąmatas pagal finansavimo šaltinius, programas, priemones bei funkcinę klasifikaciją ir pateikia Finansų skyriui. Programų sąmatos sudaromos pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Programų sąmatas pasirašo asignavimų valdytojas (vadovas) arba jo įgaliotas asmuo ir buhalteris.

14. Sudarydami programų sąmatas, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad būtų numatyti asignavimai padengti metų pradžioje esamus įsiskolinimus pagal prisiimtus įsipareigojimus, neviršijant einamiesiems skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.

15. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu ir asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Savivaldybės biudžeto pajamų ir finansavimo planą tvirtina Savivaldybės meras.

16. Savivaldybės biudžetas pagal Finansų ministro patvirtintas formas pateikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo jo patvirtinimo.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Šis Aprašas gali būti keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės mero potvarkiu.

_____________________