LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS ministras

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2017 M. VASARIO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-156 „DĖL ONKOLOGINIŲ LIGŲ DIAGNOSTIKOS IR GYDYMO PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIŲ IR JŲ STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gegužės 10 d. Nr. V-551

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2017 m. vasario 17 d. įsakymą Nr. V-156 „Dėl Onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo paslaugų prieinamumo ir kokybės rodiklių ir jų stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ONKOLOGINĖMIS LIGOMIS SERGANČIŲ PACIENTŲ SRAUTŲ VALDYMO IR PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 3 punktu,

t v i r t i n u Onkologinėmis ligomis sergančių pacientų srautų valdymo ir paslaugų organizavimo reikalavimų aprašą (pridedamas).“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Arūnas Dulkys

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2017 m. vasario 17 d.

įsakymu Nr. V-156

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2023 m. gegužės 10 d.

įsakymo Nr. V-551 redakcija)

 

ONKOLOGINĖMIS LIGOMIS SERGANČIŲ PACIENTŲ SRAUTŲ VALDYMO IR PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Onkologinėmis ligomis sergančių pacientų srautų valdymo ir paslaugų organizavimo reikalavimų aprašas (toliau – Reikalavimų aprašas) nustato specializuotą onkologinę pagalbą teikiančias Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigas, asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo pacientams, kuriems pirmą kartą nustatyta onkologinė liga, tvarką, siekiant, kad būtų užtikrintos Reikalavimų aprašo 1 ir 2 prieduose nurodytų onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo paslaugų prieinamumo ir kokybės rodiklių nustatytos siektinos reikšmės, ir šių rodiklių stebėsenos tvarką.

2. Reikalavimų apraše vartojamos sąvokos, jų apibrėžtys: 

2.1. Daugiadalykė gydytojų specialistų komanda įvairios profesinės kvalifikacijos gydytojų komanda, pacientui, kuriam pirmą kartą nustatyta onkologinė liga, nustatanti onkologinės ligos diagnostikos ir gydymo taktiką. Daugiadalykę gydytojų specialistų komandą sudaro arba gydytojas onkologas chemoterapeutas, gydytojas onkologas radioterapeutas, gydytojas specialistas, turintis patirties operuoti pacientus, sergančius tam tikromis onkologinėmis ligomis, gydytojas patologas, gydytojas radiologas ir pagal poreikį kitų profesinių kvalifikacijų gydytojai specialistai, priklausomai nuo piktybinio naviko lokalizacijos (toliau – DGSK), arba bent du gydytojai hematologai ir kitų profesinių kvalifikacijų gydytojai specialistai pagal poreikį (toliau – DGSK- H); komandos sudėtį, priklausomai nuo piktybinio naviko lokalizacijos, tvirtina specializuotą onkologinę pagalbą teikiančios Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovas.

2.2. Distresas – nemalonūs psichinio, fizinio, socialinio ar dvasinio pobūdžio išgyvenimai, kurie gali neigiamai paveikti paciento mąstymą, jausmus ar elgesį.

2.3. Distreso vertinimas paciento, kuriam pirmą kartą diagnozuota onkologinė liga (morfologiškai patvirtinta), distreso lygio nustatymas, naudojant Jungtinių Amerikos Valstijų vėžio centrų tinklo (angl. National comprehensive cancer network) sukurtą distreso vertinimo metodiką (Reikalavimų 3 priedas). 

2.4. Konsultacija dėl psichosocialinės pagalbos poreikio onkologijos atvejo vadybininko pokalbis su pacientu, kuriam pirmą kartą diagnozuota onkologinė liga (morfologiškai patvirtinta), kurio metu, atsižvelgiant į distreso vertinimo rezultatus, aptariamos psichosocialinės pagalbos galimybės nustatytoms problemoms spręsti, kiti aktualūs bendro pobūdžio klausimai (sveika gyvensena, onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo metodai ir jų nepageidaujamos reakcijos ir pan.) ir suteikiama kita aktuali informacija.

2.5. Kontaktų centras specializuotą onkologinę pagalbą teikiančios Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigos struktūrinis funkcinis pacientų aptarnavimo padalinys, vykdantis pacientų, kuriems pirmą kartą nustatyta onkologinė liga, atranką, pirmosios gydytojo specialisto konsultacijos laiko rezervavimą ir informacijos apie šiuos pacientus perdavimą įstaigos vadovo nustatyta tvarka onkologijos atvejo vadybininkui.

 

2.6. Onkologijos atvejo vadybininkas (toliau – OA vadybininkas) specializuotą onkologinę pagalbą teikiančioje Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigoje dirbantis specialistas, kuris vykdo Aprašo 2.10.22.10.5 papunkčiuose nurodytus veiksmus.

2.7. Onkologinės ligos – ligos, kurios pagal Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtąjį pataisytą ir papildytą leidimą „Sisteminis ligų sąrašas“ (Australijos modifikacija, TLK-10-AM) (toliau – TLK-10-AM) žymimos kodais C00–C96, D00–D09 ir D45–D47 (pagrindinė diagnozė).

2.8. Onkologinę pagalbą teikianti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaiga (toliau – OPT ASPĮ) – asmens sveikatos priežiūros įstaiga, kurioje onkologinėmis ligomis sergantiems pacientams atliekamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis apmokamos mažosios chirurginės operacijos.

2.9. Pacientas, kuriam pirmą kartą nustatyta onkologinė liga (toliau – naujas pacientas)  – pacientas, kuriam pirmą kartą įtariama (morfologiškai nepatvirtinta) onkologinė liga arba pacientas, kuriam diagnozuota (morfologiškai patvirtinta) onkologinė liga, tačiau jos gydymas dar nepradėtas.

2.10. Paciento, kuriam pirmą kartą nustatyta onkologinė liga,  atvejo vadyba (toliau – naujo paciento atvejo vadyba) – organizuota specializuotą onkologinę pagalbą teikiančios Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigos veikla, apimanti:

2.10.1. pacientų atranką ir pirmosios gydytojo specialisto konsultacijos laiko rezervavimą;

2.10.2. rezervuotos pirmosios gydytojo specialisto konsultacijos datos ir laiko patvirtinimą ir savalaikį paciento, kuriam pirmą kartą nustatyta onkologinė liga, užregistravimą paskirtiems diagnostiniams tyrimams atlikti ir specialistų konsultacijoms gauti taikant žaliojo koridoriaus sistemą;

2.10.3. paciento, kuriam pirmą kartą nustatyta onkologinė liga, atvejo informacijos pateikimo DGSK ar DGSK-H svarstyti organizavimą ir koordinavimą;

2.10.4. konsultacijos dėl psichosocialinės pagalbos poreikio suteikimą pacientui, kuriam pirmą kartą diagnozuota onkologinė liga (morfologiškai patvirtinta);

2.10.5. paciento, kuriam pirmą kartą nustatyta onkologinė liga, informavimą ir konsultavimą bendraisiais pasirengimo diagnostiniams tyrimams, gydymo procedūroms, psichosocialinės pagalbos teikimo ir kt. klausimais.

2.11. Psichosocialinė pagalbaSocialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, numatytos socialinės, psichologinės, sielovados pagalbos naujam pacientui teikimas ar organizavimas, siekiant sumažinti onkologinės ligos ir (ar) jos gydymo pacientui sukeltą distresą, taip pat specializuotą onkologinę pagalbą teikiančiose Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigose teikiamos medicinos psichologo, gydytojo psichiatro paslaugos, socialinio darbuotojo konsultacijos, kapeliono ir (ar) dvasinio asistento teikiami sielovados patarnavimai ir kitos paslaugos, prisidedančios prie onkologinės ligos ir (ar) jos gydymo pacientui distreso sumažinimo.

2.12. Specializuotą onkologinę pagalbą teikianti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaiga (toliau – SOPT ASPĮ) –  asmens sveikatos priežiūros įstaiga, kurioje onkologinėmis ligomis sergantiems pacientams atliekamos PSDF biudžeto lėšomis apmokamos didžiosios chirurginės operacijos ir teikiamos ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos chemoterapijos ir (ar) onkologijos radioterapijos, ir (ar) hematologijos paslaugos.

2.13. Žaliojo koridoriaus sistema – naujo paciento atvejo vadybos dalis, apimanti Aprašo 2.10.1 ir 2.10.2 papunkčiuose nurodytus veiksmus, atliekamus siekiant naujam pacientui suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas per trumpiausią numatomą terminą.

2.14. Kitos Reikalavimų apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos kituose asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

3. Reikalavimų aprašas netaikomas organizuojant ir teikiant gimdos kaklelio vėžio, krūties vėžio, storosios žarnos vėžio ir priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos programose nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

 

II SKYRIUS

ONKOLOGIJOS KLASTERĮ SUDARANČIOS SOPT ASPĮ

 

4. SOPT ASPĮ, kurios sudaro Onkologijos klasterį ir kuriose vykdoma naujo paciento atvejo vadyba:

4.1. Nacionalinis vėžio institutas (atliekamos didžiosios chirurginės operacijos, teikiamos ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos chemoterapijos ir ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos radioterapijos paslaugos);

4.2. VšĮ Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos (atliekamos didžiosios chirurginės operacijos, teikiamos ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos chemoterapijos ir ambulatorinės ir stacionarinės hematologijos paslaugos);

4.3. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos (atliekamos didžiosios chirurginės operacijos, teikiamos ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos chemoterapijos, ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos radioterapijos ir ambulatorinės ir stacionarinės hematologijos paslaugos);

4.4. VšĮ Klaipėdos universiteto ligoninė (atliekamos didžiosios chirurginės operacijos, teikiamos ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos chemoterapijos, ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos radioterapijos ir ambulatorinės ir stacionarinės hematologijos paslaugos);

4.5. VšĮ Respublikinė Šiaulių ligoninė (atliekamos didžiosios chirurginės operacijos, teikiamos ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos chemoterapijos ir ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos radioterapijos paslaugos);

4.6. VšĮ Respublikinė Panevėžio ligoninė (atliekamos didžiosios chirurginės operacijos ir teikiamos ambulatorinės ir stacionarinės onkologijos chemoterapijos paslaugos).

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI SOPT ASPĮ KONTAKTŲ CENTRUI

 

5. SOPT ASPĮ privalo veikti Kontaktų centras.

6. SOPT ASPĮ Kontaktų centrą sudaro:

6.1. Registratūra, kurioje pacientai aptarnaujami kontaktiniu būdu;

6.2. Skambučių centras, kuriame aptarnaujami pacientai, skambinantys telefonu (priimami ir pagal poreikį peradresuojami skambučiai, perskambinama pacientams ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo skambučio į SOPT ASPĮ);

6.3. darbuotojai, kurie aptarnauja pacientus, besikreipiančius į SOPT ASPĮ kitais ryšio kanalais (elektroniniu paštu, siunčiant web užklausas, naudojantis momentiniais pokalbių kanalais (angl. chat), socialiniais tinklais ir kt.) (kai yra galimybė į SOPT ASPĮ kreiptis šiais ryšio kanalais).

7. Kontaktų centrui turi būti skirtos darbui reikalingos patalpos, baldai, darbo priemonės, programinė įranga su darbui reikalingomis funkcijomis.

8. Aptarnaujant pacientą Kontaktų centre bendrauti su pacientu ir būti darbo vietoje gali tik pacientą aptarnaujantis Kontaktų centro darbuotojas, kitiems asmenims būti Kontaktų centro darbo vietoje ir (ar) nuotolinio ryšio priemonėmis kartu prisijungti yra draudžiama.

9. SOPT ASPĮ turi būti vadovo patvirtintas ir viešai skelbiamas dokumentas (arba atskiri dokumentai), kuriame nustatyta:

9.1. paciento ar jo atstovo identifikavimo tvarka (tapatybės nustatymas), kurioje nurodomi pacientų ar jų atstovų tapatybės nustatymo būdai, papildomai tvarkomi asmens duomenys (pvz., unikalūs kodai, prisijungimo vardai, vaizdo duomenys, kiti duomenys ir su jų tvarkymu susijusi informacija pagal 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – BDAR) 13 ir (ar) 14 straipsnių reikalavimus), sveikatos priežiūros specialistų teisės ir pareigos identifikuojant pacientą ar jo atstovą;

9.2. paciento kreipimosi ir aptarnavimo Kontaktų centre tvarka – kreipimosi būdai, konsultavimo, atsakymų pateikimo, pirmos gydytojo specialisto konsultacijos laiko rezervavimo, registravimo į planinę gydytojo specialisto konsultaciją tvarka, būdai, atsakingi asmenys ir atsakingų asmenų kontaktinė informacija (pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas) ir kt.

10. Kontaktų centro veikla SOPT ASPĮ organizuojama SOPT ASPĮ vadovo nustatyta tvarka.

 

I SKIRSNIS

SKAMBUČIŲ CENTRO VEIKLOS REIKALAVIMAI

 

11. Skambučių centro skambučių valdymo programinės įrangos privalomos funkcijos:

11.1. automatinis skambučių paskirstymas;

11.2. skambučių įrašymas;

11.3. skambučių peradresavimas;

11.4. interaktyvus autoatsakiklis;

11.5. ataskaitos ir analizė.

12. Skambučių centre turi būti sudarytas skambučių medis, kurio dalys (eilės) išdėstytos logine seka pagal informacijos teikimo sritį ir sudarytą skambučių autoatsakiklio medį.

13. Praleidęs skambutį, darbuotojas perskambina pacientui ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo paciento skambučio priėmimo skambučių valdymo programinėje įrangoje.

14. Skambučių centro informacinėje sistemoje tvarkomi šie duomenys: paciento vardas, pavardė, telefono Nr., gimimo data, kreipimosi į SOPT ASPĮ tikslas, dažnumas, onkologinės ligos diagnozė pagal TLK-10-AM  ir informacija apie tai, ar pacientui taikomas ilgalaikis stebėjimas.

Jeigu informacija pacientui siunčiama trumpąja žinute (SMS), naudojami Skambučių centro informacinėje sistemoje tvarkomi paciento vardas, pavardė, telefono Nr.

15. Jeigu yra gautas aiškus laisva valia suteiktas ir galimas įrodyti paciento sutikimas įrašyti ir saugoti jo pokalbį su Skambučių centro darbuotoju, Skambučių centro įeinančių ir išeinančių skambučių pokalbiai įrašomi ir saugomi ne ilgiau kaip 90 kalendorinių dienų Skambučių centro tiekėjo serveryje. Pokalbių įrašai gali būti naudojami tik SOPT ASPĮ veiklos kokybės gerinimo tikslu, užtikrinant asmens duomenų apsaugą.

 

II SKIRSNIS

PAKLAUSIMŲ, GAUTŲ ELEKTRONINIU PAŠTU, SIUNČIANT WEB UŽKLAUSAS, NAUDOJANTIS MOMENTINIAIS POKALBIŲ KANALAIS (ANGL. CHAT), SOCIALINIAIS TINKLAIS, VALDYMO REIKALAVIMAI

 

16. SOPT ASPĮ gali būti sudaryta galimybė pacientams teikti paklausimus elektroniniu paštu, siunčiant web užklausas, naudojantis momentiniais pokalbių kanalais (angl. chat), socialiniais tinklais.

17. Atsakymai į bendro pobūdžio paklausimus gali būti teikiami tiesiogiai atsakant tuo pačiu būdu, kuriuo pacientas kreipėsi. Atsakymai į su konkretaus asmens sveikatos priežiūra susijusius paklausimus (atliktų tyrimų rezultatai, nustatyta diagnozė ir pan.) pateikiami vadovaujantis SOPT ASPĮ vadovo nustatyta tvarka.

18. SOPT ASPĮ darbuotojas atsakymus į paklausimus pateikia ne vėliau nei kitą darbo dieną po gauto paklausimo.

19. Jeigu paklausimo nagrinėjimo metu paaiškėja, kad pacientas yra naujas pacientas, organizuojami Reikalavimų aprašo 29 punkte nurodyti veiksmai.

 

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI ONKOLOGIJOS ATVEJO VADYBININKUI, JO FUNKCIJOS, TEISĖS IR PAREIGOS

 

20Naujo paciento atvejo vadybą vykdantis OA vadybininkas turi atitikti šiuos abu reikalavimus:

20.1. turėti aukštąjį ar jam prilygintą išsilavinimą, įgytą baigus socialinių, sveikatos mokslų arba verslo ir viešosios vadybos krypčių grupės studijas, arba turėti ne trumpesnę kaip 1 metų darbo patirtį vykdant funkcijas, kurios iš esmės atitinka Reikalavimų aprašo 22 punkte nurodytas funkcijas;

20.2. būti baigęs Vilniaus universiteto, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto, Klaipėdos universiteto arba universitetų ligoninių vykdomus su Sveikatos apsaugos ministerija suderintus ne mažiau kaip 40 val. trukmės profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursus „Naujų onkologinių pacientų srautų valdymas“.

21. OA  vadybininkas vykdo naujo paciento (o paciento, kuriam pirmą kartą įtariama onkologinė liga, TLK-10-AM žymima kodais C90–C96 ir D45–D47 (pagrindinė diagnozė), – kartu su gydytoju hematologu) atvejo vadybą SOPT ASPĮ.

22. OA vadybininkas vykdo šias Reikalavimų apraše nustatytas funkcijas:

22.1. atrenka naujus pacientus Reikalavimų aprašo 33 punkte nustatyta tvarka;

22.2. atrinktą naują pacientą registruoja į pirmą gydytojo specialisto konsultaciją SOPT ASPĮ;

22.3. parengia naujam pacientui paskirtų diagnostinių tyrimų ir (ar) specialistų konsultacijų įgyvendinimo planą (Reikalavimų aprašo 4 priedas) (toliau – Planas) ir informuoja pacientą apie Plane numatytus diagnostinius tyrimus, gydytojų ir kitų specialistų konsultacijas, jų datas ir laikus ir pasiruošimą jiems;

22.4. organizuoja ir koordinuoja naujam pacientui sudarytame Plane numatytų diagnostinių tyrimų atlikimą, gydytojų ir kitų specialistų konsultacijų suteikimą;

22.5. vykdo naujam pacientui sudaryto Plano įgyvendinimo stebėseną, registruoja neatitiktis, analizuoja jų priežastis ir SOPTĮ ASPĮ vadovo nustatyta tvarka ir terminais teikia informaciją SOPTĮ ASPĮ vadovui ar jo paskirtam asmeniui;

22.6. koordinuoja naujo paciento atvejo informacijos pateikimą svarstyti DGSK ar DGSK-H ir užregistruoja pas pirmąjį sveikatos priežiūros etapą įgyvendinantį SOPT ASPĮ gydytoją specialistą;

22.7. suteikia konsultaciją dėl psichosocialinės pagalbos poreikio ir galimybių;

22.8. konsultuoja naują pacientą kitais klausimais ir vykdo kitas SOPT ASPĮ vadovo nustatytas funkcijas, susijusias su naujo paciento atvejo vadyba.

23. Vykdydamas Reikalavimų aprašo 22 punkte nurodytas funkcijas, OA vadybininkas:

23.1. bendrauja su nauju pacientu ir (ar) jo atstovu tiesiogiai, telefonu bei kitomis ryšio priemonėmis, informuoja apie sudarytą Planą, pasiruošimą diagnostiniams tyrimams ir gydomosioms procedūroms ir atsako į klausimus;

23.2. bendradarbiauja su naujam pacientui sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiais specialistais ir kitais suinteresuotais asmenimis (asmens sveikatos priežiūros įstaigomis (toliau – ASPĮ), nevyriausybinėmis organizacijomis, socialines paslaugas teikiančiomis įstaigomis ir kt.);

23.3. vertina naujo paciento registracijos diagnostiniams tyrimams ir specialistų konsultacijoms gauti taikant žaliojo koridoriaus sistemą atitiktį Reikalavimų aprašo 1 priede nustatytiems paslaugų teikimo terminams;

23.4. tikrina naujam pacientui paskirtų ir atšauktų diagnostinių tyrimų laikus SOPT SPĮ Išankstinės pacientų registracijos (toliau – IPR) sistemoje ir, esant laisvų diagnostinių tyrimų ar specialistų konsultacijų laikų, užregistruoja kitą naują pacientą;

23.5. informaciją apie naujam pacientui sudaryto Plano įgyvendinimą (diagnostinių tyrimų ir specialistų konsultacijų, DGSK ar DGKS-H datą ir laiką, pacientui suteiktą informaciją, psichosocialinės pagalbos poreikį ir kt.) pateikia paciento medicinos dokumentuose – formoje Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“ ar elektroninėje formoje E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“, vadovaudamasis SOPT ASPĮ vadovo nustatyta tvarka ir Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (toliau – ESPBI IS) veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

24. OA vadybininko  teisės:

24.1. tvarkyti asmens sveikatos duomenis IPR, ESPBI IS, ligoninės informacinėje sistemoje  naujam pacientui sudaryto Plano parengimo ir jo įgyvendinimo rezultatų stebėsenos tikslais;

24.2. prireikus gauti darbui būtiną informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų bei fizinių ir juridinių asmenų asmens duomenų teikimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

25. OA vadybininko  pareigos:

25.1. tvarkyti asmens duomenis vadovaujantis SOPT ASPĮ vadovo nustatyta tvarka, laikytis konfidencialumo principo ir naujo paciento asmens duomenis ir kitą informaciją naudoti tik Reikalavimų aprašo 22 punkte nurodytoms funkcijoms vykdyti, saugoti profesinę paslaptį ir kitais atvejais, nei ši pareiga kyla iš Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai įstatymo;

25.2. organizuoti naujo paciento vadybą taip, kad SOPT ASPĮ būtų pasiektos Reikalavimų aprašo 1 ir 2 prieduose nustatytos onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo paslaugų prieinamumo ir kokybės rodiklių siektinos reikšmės.

26. SOPT ASPĮ steigiamų OA vadybininkų  etatų skaičius priklauso nuo SOPT ASPĮ naujiems pacientams teikiamų paslaugų apimčių:

26.1. Nacionaliniame vėžio institute – ne mažiau kaip 5;

26.2. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninėje Kauno klinikose – ne mažiau kaip 3;

26.3. VšĮ Vilniaus universiteto ligoninėje Santaros klinikose – ne mažiau kaip 3;

26.4. VšĮ Klaipėdos universiteto ligoninėje – ne mažiau kaip 3;

26.5. VšĮ Respublikinėje Šiaulių ligoninėje – ne mažiau kaip 2;

26.6. VšĮ Respublikinėje Panevėžio ligoninėje – ne mažiau kaip 2.

 

V SKYRIUS

PACIENTŲ SIUNTIMO Į SOPT ASPĮ TVARKA

 

27. Šeimos gydytojas ar kitos profesinės kvalifikacijos gydytojas, įvertinęs paciento anamnezę, atliktų tyrimų rezultatus ir priėmęs sprendimą, kad pacientas atitinka vieną iš Reikalavimų aprašo 2.9 papunktyje nurodytų sąlygų, siunčia pacientą atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojo specialisto konsultacijos į SOPT ASPĮ. Siunčiantis gydytojas pateikia į ESPBI IS formą E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“ (toliau – Siuntimas).

28. Siunčiantis gydytojas Siuntime nurodo šią informaciją:

28.1. pacientui įtariamos (morfologiškai nepatvirtintos) ar diagnozuotos (morfologiškai patvirtintos) onkologinės ligos kodą pagal TLK-10-AM; 

28.2. siuntimo tikslą: „Naujo onkologinio paciento konsultacija taikant žaliojo koridoriaus sistemą“;

28.3. kurią iš Reikalavimų aprašo 2.9 papunktyje nurodytų sąlygų (įtariama (morfologiškai nepatvirtinta) ar diagnozuota (morfologiškai patvirtinta) onkologinė liga) atitinka siunčiamas pacientas;

28.4. gydytojo, kurio konsultacijos siunčiamas pacientas, profesinės kvalifikacijos pavadinimą (Reikalavimų aprašo 5 priedas);

28.5. Reikalavimų aprašo 5 priede nurodytų būtinų atlikti diagnostinių tyrimų ir (ar) gydytojų konsultacijų datas ir jų išvadas.

29. Siunčianti ASPĮ ar pacientas (jo atstovas) kreipiasi į SOPT ASPĮ Kontaktų centrą. Kontaktų centro darbuotojas IPR sistemoje:

29.1. jeigu Siuntimas atitinka Reikalavimų aprašo 28 punkto reikalavimus, rezervuoja artimiausią esamą laisvą gydytojo specialisto konsultacijos datą ir laiką taikydamas žaliojo koridoriaus sistemą. SOPT ASPĮ suplanuoja IPR sistemoje pakankamą gydytojų specialistų konsultacijų skaičių, kad konsultacija naujam pacientui būtų suteikta Reikalavimų aprašo 1 priede nurodytais terminais;

29.2. jeigu Siuntimas neatitinka Reikalavimų aprašo 28 punkto reikalavimų, informuoja siuntimą išdavusį gydytoją. Jeigu pacientas nėra naujas pacientas, registruoja pacientą planinės gydytojo specialisto konsultacijos arba į eilę registruotis planinės gydytojo specialisto konsultacijos.

30. Kontaktų centro darbuotojas, rezervuodamas gydytojo specialisto konsultacijos datą ir laiką Reikalavimų aprašo 29.1 papunktyje nurodytu atveju IPR sistemoje:  

30.1. pažymi vizitą, kurio tipas „Pirminis apsilankymas“ su požymiu  „Žaliasis koridorius“;

30.2. nurodo vieną iš Reikalavimų aprašo 2.7 papunktyje nurodytų ligų kodų pagal TLK-10-AM;

30.3. jeigu yra gauti paciento medicinos dokumentai, prie dokumentų pateikimo funkcionalumo prideda gautų dokumentų kopijas (atliktų diagnostinių tyrimų ir (ar) gydytojų specialistų konsultacijų išvadas ir kt.).

31. Pacientas informuojamas apie rezervuotos gydytojo specialisto konsultacijos datą ir laiką tokiu pačiu būdu, kokiu buvo kreiptasi į Kontaktų centrą.

 

VI SKYRIUS

NAUJO PACIENTO ATVEJO VADYBA SOPT ASPĮ

 

I SKIRSNIS

NAUJŲ PACIENTŲ ATRANKA IR REGISTRAVIMAS Į PIRMĄJĄ GYDYTOJO SPECIALISTO KONSULTACIJĄ

 

32. OA vadybininkas koordinuoja naujo paciento kelią nuo naujo paciento užregistravimo į pirmąją gydytojo specialisto konsultaciją SOPT SPĮ iki užregistravimo į pirmąjį sveikatos priežiūros  etapą įgyvendinančio gydytojo specialisto konsultaciją SOPT ASPĮ. OA vadybininko veiklos tikslas – pasiekti, kad paslaugos naujam pacientui būtų suteiktos Reikalavimų prašo 1 priede nurodytais onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo paslaugų prieinamumo terminais.

33. Naujų pacientų atrankos tvarka:

33.1. kiekvieną darbo dieną OA vadybininkas įvertina IPR sistemoje pacientų, kuriems Reikalavimų aprašo 29.1 papunktyje nustatyta tvarka rezervuota gydytojo specialisto konsultacijos data ir laikas, sąrašą ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną po konsultacijos rezervavimo IPR sistemoje dienos ją patvirtina arba atmeta:

33.1.1. patvirtina Kontaktų centro darbuotojo rezervuotą pirmosios gydytojo specialisto konsultacijos datą ir laiką, jeigu įvertinęs Siuntimo turinį (jeigu yra pridėti – ir pridėtus medicinos dokumentus) nusprendžia, kad pacientas atitinka vieną iš Reikalavimų aprašo 2.9 papunktyje nurodytų sąlygų;

33.1.2. registruoja į kito gydytojo specialisto konsultaciją, jeigu Siuntimas išduotas ne tos profesinės kvalifikacijos gydytojui, kaip nurodyta Reikalavimų aprašo 5 priede, jeigu įvertinęs Siuntimo turinį ir pridėtus medicinos dokumentus nusprendžia, kad pacientas atitinka vieną iš Reikalavimų aprašo 2.9 papunktyje nurodytų sąlygų.

Apie netinkamai užpildytą Siuntimą OA vadybininkas ar Kontaktų centro darbuotojas informuoja ASPĮ, kurioje dirba Siuntimą išdavęs gydytojas. Siuntimą išdavusi ASPĮ privalo tinkamai užpildyti Siuntimą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo informacijos apie netinkamai užpildytą Siuntimą gavimo dienos pakartotinai įkelti Siuntimą į ESPBI IS. Šiuo atveju Siuntime pažymima, kad jis yra patikslintas;

33.1.3. atmeta Kontaktų centro darbuotojo rezervuotą atitinkamo gydytojo specialisto konsultacijos datą ir laiką, jeigu įvertinęs Siuntimo turinį ir pridėtus medicinos dokumentus nusprendžia, kad pacientas neatitinka nei vienos Reikalavimų aprašo 2.9 papunktyje nurodytos sąlygos, ir apie tai informuoja ASPĮ, kurioje dirba Siuntimą išdavęs gydytojas.

Jeigu Siuntimą išdavusi ASPĮ ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo informacijos apie netinkamai užpildytą siuntimą gavimo dienos ištaiso ir pakartotinai įkelia Siuntimą į ESPBI IS, pacientas registruojamas į planinę Siuntime nurodyto gydytojo specialisto konsultaciją. Pacientas informuojamas, kad konsultacijos rezervacija taikant žaliojo koridoriaus sistemą atmesta ir pacientas yra užregistruotas į planinę gydytojo specialisto konsultaciją, nurodant konsultacijos datą ir laiką.

34. Atrinktas pacientas (naujas pacientas) registruojamas į pirmąją atitinkamo gydytojo specialisto konsultaciją SOPT ASPĮ artimiausia esama laisva atitinkamo gydytojo specialisto konsultacijos data ir laiku. Jeigu SOPT ASPĮ gali užregistruoti pacientą tik ilgesniais terminais, nei nurodyti Reikalavimų aprašo 1 priede, OA vadybininkas pacientui pasiūlo gauti reikalingo gydytojo specialisto konsultaciją kitoje SOPT ASPĮ ir, pacientui sutikus, užregistruoja pacientą į pirmąją gydytojo specialisto konsultaciją kitoje SOPT ASPĮ. Jeigu pacientas nesutinka gauti reikalingo gydytojo specialisto pirmosios konsultacijos kitoje SOPT ASPĮ, pacientas registruojamas į gydytojo specialisto konsultaciją SOPT ASPĮ nepriklausomai nuo to, kad Reikalavimų aprašo 1 priede nurodyti paslaugų suteikimo terminai bus viršyti.

35. OA vadybininkas vykdo naujų pacientų atranką ir Kontaktų centro darbuotojo rezervuotų laikų patvirtinimą bei atrinkto naujo paciento registravimą į pirmąją gydytojo specialisto konsultaciją eilės tvarka, laikydamasis paciento rezervacijos IPR sistemoje sąraše eiliškumo.

36. Jeigu naujas pacientas informuoja SOPT ASPĮ, kad negali atvykti paskirtą konsultacijos dieną ar paskirtu laiku, OA vadybininkas jam pasiūlo kitą artimiausią gydytojo specialisto konsultacijos datą ar laiką ir registruoja pacientą šia arba kita jo pasirinkta data ir laiku.

37. Jeigu dėl objektyvių priežasčių SOPT ASPĮ negali suteikti naujam pacientui gydytojo specialisto konsultacijos paskirta data ar laiku, OA vadybininkas jam pasiūlo kitą artimiausią gydytojo specialisto konsultacijos datą ar laiką SOPT ASPĮ arba kitoje SOPT ASPĮ ir registruoja pacientą šia arba kita jo pasirinkta data ir laiku.

38. Jeigu naujas pacientas neatvyksta gydytojo specialisto konsultacijos į SOPT ASPĮ paskirta data ar laiku, paslaugų teikimas naujam pacientui organizuojamas Reikalavimų aprašo V ir VI skyriuose nustatyta tvarka.

 

II SKIRSNIS

ATRINKTŲ NAUJŲ PACIENTŲ REGISTRAVIMAS ATLIKTI PASKIRTŲ DIAGNOSTINIŲ TYRIMŲ IR (AR) GAUTI GYDYTOJŲ SPECIALISTŲ KONSULTACIJŲ TAIKANT ŽALIOJO KORIDORIAUS SISTEMĄ

 

39. Pirmosios gydytojo specialisto konsultacijos metu gydytojas specialistas (toliau gydantis gydytojas) sudaro naujam pacientui Planą, jei reikia – išrašo tęstinius siuntimus konsultuotis pas specialistus ir DGSK ar DGSK-H arba, jeigu nereikia sudaryti Plano, išrašo siuntimą DGSK ar DGSK-H, kad ji nustatytų naujo paciento onkologinės ligos diagnostikos ir gydymo taktiką (toliau – gydymo taktika), ir užpildo formą Nr. 025/a-LK „Asmens ambulatorinio gydymo statistinė kortelė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1998 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 687 „Dėl medicininės apskaitos dokumentų formų tvirtinimo“ (toliau – forma Nr. 025/a-LK), formą Nr. E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ir formą Nr. 090/a „Pranešimas apie pirmą kartą nustatytą onkologinės ligos diagnozę“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo“ (toliau – forma 090/a).

40. OA vadybininkas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po pirmosios gydančio gydytojo konsultacijos registruoja naują pacientą Plane nurodytiems diagnostiniams tyrimams ir (ar) specialistų konsultacijoms gauti taikydamas žaliojo koridoriaus sistemą. Apie sudarytą Planą, tyrimų ir konsultacijų datas ir laiką SOPT ASPĮ vadovo nustatyta tvarka OA vadybininkas informuoja pacientą (ar jo atstovą). 

41. Jeigu SOPT ASPĮ neatlieka naujam pacientui reikalingo diagnostinio tyrimo ar  neteikia reikalingo specialisto konsultacijos, OA vadybininkas kartu su kitoje SOPT ASPĮ dirbančiu OA vadybininku organizuoja jų atlikimą kitoje SOPT ASPĮ. Diagnostinio tyrimo atlikimas pacientui gali būti organizuojamas ir kitoje ASPĮ, kuri turi licenciją atlikti atitinkamą tyrimą.

42. Kai naujam pacientui yra atlikti Plane nurodyti diagnostiniai tyrimai ir suteiktos specialistų konsultacijos arba kai naujam pacientui pirmos konsultacijos metu gydantis gydytojas nepaskyrė diagnostinių tyrimų ir (ar) specialistų  konsultacijų ir padarė išvadą, kad naujo paciento atvejį galima teikti DGSK ar DGKS-H aptarti, OA vadybininkas koordinuoja naujo paciento atvejo informacijos pateikimą svarstyti artimiausiame DGSK ar DGKS-H posėdyje. Apie DGSK ar DGKS-H posėdžio datą, laiką ir vietą SOPT ASPĮ vadovo nustatyta tvarka OA vadybininkas informuoja pacientą (ar jo atstovą).  

43. OA vadybininkas stebi naujam pacientui Plane numatytų diagnostinių tyrimų ir (ar) specialistų konsultacijų atlikimą, prireikus koreguoja jų datą, laiką, vietą.

44. OA vadybininkas stebi naujam pacientui sudaryto Plano įgyvendinimo atitiktį Reikalavimų aprašo 1 priede nustatytiems onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo paslaugų prieinamumo terminams, registruoja neatitiktis, analizuoja jų priežastis ir teikia informaciją SOPTĮ ASPĮ vadovo nustatyta tvarka ir ASPĮ vadovo nurodytiems asmenims.

 

III SKIRSNIS

NAUJO PACIENTO ATVEJO SVARSTYMAS DGSK AR DGKS-H

 

45. DGSK ar DGKS-H nustato naujo paciento gydymo taktiką, užpildo formą Nr. 025/a-LK, formą E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ir įvertina užpildytą formą Nr. 090/a. Už paciento informavimą apie DGSK ar DGKS-H nustatytą gydymo taktiką atsako naują pacientą į DGSK siuntęs gydantis gydytojas.

46. DGSK ar DGKS-H nustačius papildomo naujo paciento diagnostinio (-ių) tyrimo (-ų) ir (ar) specialisto (-ų) konsultacijos (-ų) poreikį, OA vadybininkas užregistruoja naują pacientą reikalingam (-iems) diagnostiniam (-iams) tyrimui (-ams) atlikti ir (ar) specialisto (-ų) konsultacijai (-oms) gauti ir koordinuoja jo (jų) atlikimą.

47. Jeigu DGSK ar DGKS-H posėdžio metu nustato tik naujo paciento gydymo taktiką, OA vadybininkas užregistruoja naują pacientą pas pirmąjį sveikatos priežiūros etapą įgyvendinantį SOPT ASPĮ gydytoją specialistą. Sveikatos priežiūros etapą įgyvendinęs gydytojas specialistas atsako už tolesnio naujo paciento gydymo taktikoje nurodyto sveikatos priežiūros etapo įgyvendinimo organizavimą.

 

IV SKIRSNIS

PACIENTO, KURIAM DIAGNOZUOTA ONKOLGINĖ LIGA (MORFOLOGIŠKAI PATVIRTINTA), DISTRESO VERTINIMAS

 

48. OA vadybininkas, siekdamas nustatyti naujam pacientui, kuriam diagnozuota onkologinė liga (morfologiškai patvirtinta), dėl onkologinės ligos kylančias psichines, fizines, socialines ir dvasines problemas, paskiria distreso vertinimo atlikimo datą ir laiką.

49. OA vadybininkas atlieka paciento distreso vertinimą tiesioginio kontakto su pacientu metu. Distreso vertinimas vidutiniškai trunka 30 min. Distreso vertinimas apima:

49.1. distreso vertinimo pagal Distreso vertinimo metodiką tvarkos paaiškinimą pacientui;

49.2. Distreso vertinimo metodikoje pateiktų Distreso termometro ir Problemų sąrašo užpildymą savarankiškai. Jeigu pacientas negali  užpildyti savarankiškai, jam gali padėti OA vadybininkas ar pacientą lydintis asmuo;

49.3. užpildytų Distreso termometro ir Problemų sąrašo rezultatų aptarimą ir rekomendacijų suformulavimą.

50. Atlikus distreso vertinimą, pacientui rekomenduojama psichosocialinė pagalba:

50.1. jeigu Distreso termometre pacientas pažymi 4 ir daugiau balų, OA vadybininkas rekomenduoja atitinkamos srities psichosocialinę pagalbą;

50.2. jeigu Distreso termometre pacientas pažymi mažiau kaip 4 balus ir yra pagrindo nuspręsti, kad pacientui reikia psichosocialinės pagalbos, OA vadybininkas atitinkamos srities psichosocialinę pagalbą naujam pacientui gali rekomenduoti ir savo motyvuotu sprendimu.

51. Jeigu pacientas sutinka gauti Reikalavimų aprašo 50 punkte nurodytą psichosocialinę pagalbą, OA vadybininkas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo distreso vertinimo dienos: 

51.1. jeigu OA vadybininko rekomenduota psichosocialinės pagalbos paslauga teikiama SOPT ASPĮ, registruoja pacientą reikalingo specialisto konsultacijai gauti, o paskirtos specialisto konsultacijos data ir laikas įrašomi į naujam pacientui sudarytą Planą. Siuntimą šioms paslaugoms gauti išrašo pacientą gydantis gydytojas;

51.2. jeigu OA vadybininko rekomenduota psichosocialinės pagalbos paslauga neteikiama SOPT ASPĮ, suteikia pacientui informaciją apie įstaigas ir organizacijas, kuriose teikiamos jam reikalingos paslaugos.

52. Distreso vertinimą pacientams atliekantis OA vadybininkas prireikus aptaria vertinamus atvejus su SOPT ASPĮ dirbančiu medicinos psichologu.

 

V SKIRSNIS

NAUJO PACIENTO INFORMAVIMAS IR KONSULTAVIMAS BENDRAISIAIS PASIRENGIMO DIAGNOSTINIAMS TYRIMAMS, GYDYMO PROCEDŪROMS, PSICHOSOCIALINĖS PAGALBOS TEIKIMO KLAUSIMAIS

 

53. OA vadybininkas pagal savo kompetenciją naujam pacientui ir (ar) jo atstovui teikia teisės aktuose nustatyto turinio, o jeigu informacijos turinys nėra nustatytas – SOPTĮ ASPĮ vadovo patvirtinto turinio informaciją apie:

53.1. gyvenseną sergant onkologine liga (mityba, fizinis aktyvumas, miegas, bendradarbiavimo su gydytojais svarba ir kt.);

53.2. bendro pobūdžio informaciją apie onkologines ligas, jų gydymo metodus ir šalutinius reiškinius;

53.3. naujam pacientui sudarytą Planą ir jame numatytas paslaugas ir jų vietą, laiką ir kt.;

53.4. pasirengimą naujam pacientui Plane numatytiems diagnostiniams tyrimams, specialistų konsultacijoms, jų organizavimo tvarką;

53.5. psichosocialines paslaugas teikiančias įstaigas ir organizacijas;

53.6. kitą informaciją pagal savo kompetenciją.

 

VII SKYRIUS

ONKOLOGINIŲ LIGŲ DIAGNOSTIKOS IR GYDYMO PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIAI, JŲ STEBĖSENOS TVARKA

 

54. SOPT ASPĮ veikla vertinama pagal onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo paslaugų prieinamumo ir kokybės rodiklius (toliau – Rodikliai) (Reikalavimų aprašo1 ir 2 priedai).

55. Rodiklių nustatytų reikšmių pasiekimo stebėseną ir vertinimą SOPT ASPĮ vykdo SOPT ASPĮ vadovo paskirtas darbuotojas (-ai) ar vidaus audito tarnyba.

56. SOPT ASPĮ vadovo paskirtas darbuotojas (-ai) ar vidaus audito tarnyba informaciją apie SOPT ASPĮ pasiektas Rodiklių reikšmes ne rečiau kaip 1 kartą per 6 mėnesius teikia SOPT ASPĮ vadovui jo nustatyta tvarka. Jeigu nustatytos Rodiklių reikšmės nepasiektos, kartu pateikiama informacija apie priežastis, kodėl jos nepasiektos, ir siūlomas taikyti priemones priežastims pašalinti.

57. SOPT ASPĮ praėjusių kalendorių metų Rodiklių reikšmes iki einamųjų metų kovo 31 d. pateikia Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai.

58. Sveikatos apsaugos ministerija parengia SOPT ASPĮ pateiktų pasiektų Rodiklių reikšmių suvestinę ir ją teikia vertinti Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programos įgyvendinimo ir onkologinės pagalbos organizavimo stebėsenos tarybai, patvirtintai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-1438 „Dėl Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programos įgyvendinimo ir onkologinės pagalbos organizavimo stebėsenos tarybos ir jos nuostatų patvirtinimo“, artimiausiame posėdyje.

59. SOPT ASPĮ pasiekti Rodikliai ir jų vertinimo rezultatai skelbiami Sveikatos apsaugos ministerijos ir SOPT ASPĮ interneto svetainėse.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60. OPT ASPĮ ar kita ASPĮ, pacientui, kuriam pirmą kartą nustatyta onkologinė liga, privalo išduoti siuntimą į SOPT ASPĮ, vadovaudamasi Reikalavimų apraše nustatyta tvarka.

61. SOPT ASPĮ informaciją apie visus pacientus, kuriems SOPT ASPĮ pirmą kartą diagnozuota onkologinė liga (morfologiškai patvirtinta), surašo į formą 090/a ir užpildytą formą pateikia Vėžio registrui.

Jeigu pacientui pirmą kartą onkologinė liga diagnozuota (morfologiškai patvirtinta) iki atvykimo į SOPT ASPĮ, už formos 090/a užpildymą ir pateikimą Vėžio registrui atsako ASPĮ, kurioje pacientui pirmą kartą diagnozuota onkologinė liga (morfologiškai patvirtinta).

62. Atlikus visus veiksmus pagal nustatytą naujo paciento gydymo taktiką, paciento sveikatos būklės stebėseną organizuoja šeimos gydytojas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. vasario 28 d. įsakymu V-288 „Dėl Ilgalaikio pacientų, sergančių lėtinėmis ligomis, sveikatos būklės stebėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

63. Nuotolinės konsultacijos teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr.  V-2569 „Dėl  Nuotolinių gydytojo ir šeimos gydytojo komandos nario konsultacijų pacientui ir gydytojo konsultacijų gydytojui teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“.

64. Visi paciento asmens duomenys ir medicinos dokumentai, susiję su Reikalavimų apraše nurodytų paslaugų SOPT ASPĮ teikimu, tvarkomi ESPBI IS Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr.  V-657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir IPR sistemoje.

65. Paciento asmens duomenys tvarkomi Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pacientų asmens duomenų tvarkymą, nustatyta tvarka.

66. SOPT ASPĮ privalo imtis tinkamų techninių ir organizacinių priemonių, kad tvarkant asmens duomenis būtų laikomasi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas) reikalavimų, vadovautis Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos 2020 m. birželio 18 d. gairėmis „Tvarkomų asmens duomenų saugumo priemonių ir rizikos įvertinimo gairės duomenų valdytojams ir tvarkytojams“ (https://vdai.lrv.lt/uploads/vdai/documents/files/VDAI_saugumo_priemoniu_gaires-2020-06-18.pdf), 2020 m. sausio 16 d. Europos duomenų apsaugos valdybos gairėmis 4/2019 pagal straipsnį 25 „Pritaikytoji duomenų apsauga ir standartizuotoji duomenų apsauga“ (https://edpb.europa.eu/our-work-tools/public-consultations-art-704/2019/guidelines-42019-article-25-data-protection-design_en) ir taikyti kitas asmens duomenų saugumo užtikrinimo gerąsias praktikas.

 

_______________

 

 

part_117a753f0c9f40efb5e0117bc591f1b1_end